Κατηγορία: Αγωγή Υγείας: Οδική ασφάλεια
Συντονίστρια: Βαρδάκα Θεοπίστη ΠΕ70
Συνεργάτες: Σαββόπουλος Βασίλειος ΠΕ11 – Γρηγοράσκου Μελπομένη ΠΕ06
Τάξη: Δ΄
Τρίτη 4 Ιουνίου 2024 – Παρουσίαση του Προγράμματος στους γονείς:
Ένα υπέροχο ταξίδι με βαλίτσα τους κανόνες οδικής ασφάλειας έφτασε στο τέλος του. Σε αυτό το ταξίδι μας δε θα ξεχνούσαμε ποτέ τις οικογένειές μας. Έτσι λοιπόν, οι μαθητές της Δ΄ τάξης παρουσίασαν τις δράσεις που υλοποίησαν σε αυτό το Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων και το τελικό προϊόν την ταινία μικρού μήκους animation με σύντομες οδηγίες. Προς μεγάλη έκπληξη των γονέων τα παιδιά τους χάρισαν ένα τραγούδι με τίτλο “Φόρεσε τη ζώνη σου” και έδωσαν σε όλους μία αφίσα που δημιούργησαν προς τους γονείς οδηγούς για το πώς πρέπει να συμπεριφέρονται όταν οδηγούν. Τέλος, ευχήθηκαν σε όλους “Καλό καλοκαίρι και καλά ταξίδια”…
2-06-2024:
Αυτούς τους δύο μήνες οι μαθητές της Δ΄ τάξης εστίασαν στη σωστή συμπεριφορά ενός ποδηλάτη και στις υποχρεώσεις των επιβατών οχημάτων ολοκληρώνοντας το Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων “Καλώς ήρθες κ. ΚΟΚ” Αγωγής Υγείας.
Κατά τη διάρκεια του μήνα Απριλίου ασχολήθηκαν με δράσεις σχετικές με την οδήγηση ποδηλάτου. Πιο συγκεκριμένα οι μαθητές:
- παρακολούθησαν μία παρουσίαση με τον εξοπλισμό του ποδηλάτη, τον έλεγχο του ποδηλάτου πριν το οδηγήσουν και τις ειδικές σημάνσεις για τους ποδηλάτες
- διάβασαν το βιβλίο ¨Ο φίλος μου ο Ποδηλατάκιας” του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, το επεξεργάστηκαν και επισήμαναν τους κανόνες οδήγησης ενός ποδηλάτου (Δεκάλογος ποδηλάτη)
- συμπλήρωσαν Φύλλα Εργασίας του Φωτόδεντρου σχετικά με το θέμα
- ζωγράφισαν το ποίημα “Η ποδηλάτισσα” του Οδυσσέα Ελύτη και έδωσαν ένα διαφορετικό τέλος
- έφτιαξαν ομαδικά μία ιστορία ¨Η βγαλμένη αλυσίδα” και την εικονογράφησαν
- έφτιαξαν διαβάσεις και ένα Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής στο σχολείο μας με σήματα και φανάρια που κατασκεύασαν τους προηγούμενους μήνες
- έλεγξαν το ποδήλατό τους, φούσκωσαν τις ρόδες του και το οδήγησαν στο πάρκο μας τηρώντας πάντα τον ΚΟΚ
- έπαιξαν παιχνίδια ρόλων (οδηγός, πεζός ,τροχονόμος, φανάρι)
- δόθηκαν διπλώματα δίκυκλου τροχοφόρου οχήματος σε όλους τους μαθητές
Τον τελευταίο μήνα ασχολήθηκαν με τις υποχρεώσεις των επιβατών οχημάτων. Αναλυτικά οι μαθητές:
- παρακολούθησαν και επεξεργάστηκαν βίντεο της Τροχαίας και σποτ
- επεξεργάστηκαν φύλλα εργασίας από το Φωτόδεντρο. Εντόπισαν μέσα σε εικόνες τη λάθος στάση επιβατών, έλυσαν κρυπτόλεξα και ακροστιχίδες με λεξιλόγιο σχετικό, μελέτησαν περιπτώσεις σε δοσμένα κείμενα και πρότειναν λύσεις, βρήκαν αντικείμενα που επιτρέπεται να έχουμε μαζί μας στα οχήματα και αντικείμενα που μπορούμε να πάρουμε μόνο στη βόλτα μας με τα πόδια, έφτιαξαν την αλφαβήτα της κυκλοφοριακής αγωγής
- τραγούδησαν το τραγούδι “Φόρεσε τη ζώνη σου”
- δημιούργησαν μία αφίσα προς τους γονείς οδηγούς, με το Web.02 εργαλείο Canva, με συμβουλές για το πώς οφείλουν να συμπεριφέρονται ως οδηγοί
- έγραψαν σενάριο, σκηνοθέτησαν και δημιούργησαν μια ταινία μικρού μήκους με το Web.02 εργαλείο “Animaker” “Πώς να κυκλοφορώ με ασφάλεια στο δρόμο”
- συμμετείχαν στον 7ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Ψηφιακής Δημιουργίας “Οδική Ασφάλεια Παντού και Πάντα¨ της Ραδιοτηλεόρασης και του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) “ΠΑΝΟΣ ΜΥΛΩΝΑΣ”
- τέλος, έγινε μία αποτίμηση του προγράμματος στην οποία οι μαθητές εξέφρασαν τις απόψεις τους για τις γνώσεις και τις δεξιότητες που απέκτησαν καθώς επίσης και ποιες ήταν οι πιο ενδιαφέρουσες δραστηριότητες.
Όλες οι δράσεις υπάρχουν στο παρακάτω βίντεο
Εν κατακλείδι, τα παιδιά είναι οι πιο ευάλωτοι ίσως χρήστες του δρόμου. Δυστυχώς πολλά παιδιά τραυματίζονται καθημερινά ή σκοτώνονται. Σε περίπτωση ατυχήματος που εμπλέκονται παιδιά, δυστυχώς, αυτά θα πληρώσουν το βαρύτερο τίμημα, ανεξάρτητα από το ποιος φέρει τη νομική ευθύνη. Τα παιδιά έχουν πολύ χαμηλό στενό οπτικό πεδίο και δεν αντιλαμβάνονται εύκολα τα διερχόμενα οχήματα, δεν υπολογίζουν σωστά την απόσταση και την ταχύτητα των οχημάτων, δυσκολεύονται να αντιληφθούν από ποια κατεύθυνση έρχεται ο θόρυβος, το ύψος τους δεν τους επιτρέπει να βλέπουν πάνω από θάμνους ή σταθμευμένα αυτοκίνητα, γεγονός που δεν επιτρέπει ούτε στους οδηγούς να τα εντοπίζουν εύκολα και έγκαιρα. Η ενημέρωση των παιδιών για θέματα που αφορούν την ασφάλειά τους στο δρόμο, είναι καθήκον όλων μας. Η καλλιέργεια της οδικής συνείδησης είναι μια διαδικασία δια βίου μάθησης που πρέπει να ξεκινάει από την προσχολική και στη σχολική ηλικία, να συνεχίζεται με την εκπαίδευση των μαθητευόμενων και έμπειρων οδηγών και να καταλήγει στην ενημέρωση των ηλικιωμένων χρηστών του δρόμου. Έτσι και εμείς με την υλοποίηση του προγράμματος αυτού είχαμε στόχους: την παράλληλη ανάπτυξη όλων των επιμέρους τομέων της αγωγής (γνώσεων, δεξιοτήτων, στάσεων), την εξάσκηση των παιδιών σε βασικές δεξιότητες διακίνησης ως πεζών, επιβατών και ποδηλατιστών, τη δημιουργία αλλά και αλλαγή στάσεων, όσον αφορά την ασφαλή και υπεύθυνη συμπεριφορά στο δρόμο. Ελπίζουμε να τα καταφέραμε…
25-04-2024:
Στο πλαίσιο του προγράμματος ¨Καλώς ήρθες κ. ΚΟΚ¨ των σχολικών δραστηριοτήτων Αγωγής Υγείας στις 23/4/24 επισκέφτηκε το σχολείο μας εκπρόσωπος της Δημοτικής Αστυνομίας κ. Μπαντελά Βασιλική και ενημέρωσε τους μαθητές των Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων για θέματα που αφορούν την Κυκλοφοριακή Αγωγή. Οι μαθητές διασκέδασαν μέσα από παιχνίδια, μουσικοθεατρικές δράσεις και παντομίμα, ενώ ταυτόχρονα έγινε προσπάθεια εκμάθησης σημάτων, βασικών κανόνων πεζών, οδηγών και επιβατών οχημάτων. Τέλος, χάρισε στο σχολείο μας ένα επιτραπέζιο παιχνίδι και ένα βιβλίο. Την ευχαριστούμε θερμά για όσα μας προσέφερε.
Δείτε ένα δείγμα όσον υλοποιήθηκαν μέσα στην τάξη
————-
13-04-2024:
Στο πλαίσιο του προγράμματος σχολικών δραστηριοτήτων “Καλώς ήρθες κ. ΚΟΚ” , που εντάσσεται στη θεματολογία Υγεία- Οδική Ασφάλεια, οι μαθητές της Δ΄ τάξης με τους εκπαιδευτικούς Βαρδάκα Θεοπίστη, Γρηγοράσκου Μελπομένη και Σαββόπουλο Βασίλειο υλοποίησαν τις παρακάτω δράσεις:
- Βρήκανε στο χάρτη του χωριού το σπίτι τους, έδωσαν οδηγίες σε έναν καινούριο μαθητή που μένει δίπλα τους πώς να πάει από το σπίτι στο σχολείο και σχεδίασαν τη διαδρομή από το σπίτι στο σχολείο.
- Παρακολούθησαν βίντεο και παρουσιάσεις σχετικές με τη σήμανση στους δρόμους, γνώρισαν τα σήματα στους δρόμους, τα ζωγράφισαν και τα κατηγοριοποίησαν ανάλογα με το σχήμα και το χρώμα. Στη γιορτή της Υπαπαντής χάρισαν στη μαμά οδηγό μια πινακίδα ¨Μαμά μην τρέχεις¨.
- Είδαν παρουσίαση με τα είδη των διαβάσεων και έφτιαξαν τη διάβαση τύπου ζέβρα. Είδαν τι σημαίνουν τα φώτα στα φανάρια, έφτιαξαν τα δικά τους και ντύθηκαν. Συνέχισαν την ιστορία “Ο μπλε σηματοδότης” και ζωγράφισαν “Το κυλιόμενο πεζοδρόμιο” του Τζιάνι Ροντάρι.
- Παρακολούθησαν βίντεο και παρουσίαση για το πώς να διασχίζουν ως πεζοί με ασφάλεια το δρόμο, περπάτησαν στους κεντρικούς δρόμους του χωριού τηρώντας τον ΚΟΚ, εντόπισαν παγίδες στο δρόμο και πρότειναν πινακίδες σήμανσης σε κάποιους δρόμους. Έπαιξαν ομαδικά ένα επιτραπέζιο παιχνίδι και τέλος, πήρανε διπλώματα πεζών.