“Γνωρίζω την Ελλάδα και άλλες Ευρωπαϊκές χώρες”

Κατηγορία: Πολιτιστικά θέματα

Συντονίστρια: Γρηγοράσκου Μελπομένη ΠΕ06

Συνεργάτης: Βαρδάκα Θεοπίστη ΠΕ70

Τάξη: Δ΄

 

Οι μαθητές της Δ΄τάξης μαζί με τις εκπαιδευτικούς Γρηγοράσκου Μελπομένη και Βαρδάκα Θεοπίστη υλοποίησαν το 8μηνης διάρκειας πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων “Γνωρίζω την Ελλάδα και άλλες ευρωπαϊκές χώρες”. Στα πλαίσια αυτού του προγράμματος ήρθαν σε επαφή με σχολεία άλλων περιοχών της Ελλάδας αλλά και της υπόλοιπης Ευρώπης, σε συνεργασία με τους οποίους υλοποίησαν τις παρακάτω δράσεις.

Οκτώβριος

  • Πρώτο βήμα γι’αυτή τη συνεργασία ήταν η γνωριμία των μαθητών. Γι’ αυτό το σκοπό οι μαθητές μας ζωγράφισαν τους εαυτούς τους και με το Web 2.0 εργαλείο chatterpix ζωντάνεψαν τις ζωγραφιές τους και συστήθηκαν στους συνεργάτες τους μέσα από έναν ψηφιακό πίνακα (padlet).
  • Σημαντικό επίσης βήμα για μια καλή συνεργασία είναι ο καθορισμός των κανόνων και επειδή το μέσο επικοινωνίας μας ήταν το διαδίκτυο, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην ενημέρωση των μαθητών γύρω από τους κανόνες ασφαλούς πλοήγησης στο διαδίκτυο. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιήθηκε υλικό που υπάρχει στο gr και παιχνίδια που δημιούργησαν οι μαθητές με τους εκπαιδευτικούς τους από τα συνεργαζόμενα σχολεία.

Ενδεικτικό υλικό που χρησιμοποιήθηκε

https://beinternetawesome.withgoogle.com/en_uk/interland

https://wordwall.net/resource/4199923/netiquette

https://www.educaplay.com/learning-resources/11457790-safe_internet_test.html

  • Ήρθε η ώρα να παρουσιάσουμε το σχολείο μας και να γνωρίσουμε και τα σχολεία των άλλων περιοχών. Οι μαθητές της Δ’ τάξης με τις εκπαιδευτικούς τους φωτογράφισαν τους χώρους του σχολείου και έφτιαξαν βίντεο για να το παρουσιάσουν στους υπόλοιπους φίλους από την Ελλάδα και την Ευρώπη.
  • Ο μήνας της γνωριμίας με τους νέους μας φίλους περιλαμβάνει και μια ευχάριστη διαδικτυακή συνάντηση με τους μαθητές από το σχολείο της Τουρκίας στις κατά τη διάρκεια της οποίας συστηθήκαμε, συγκρίναμε τα σχολεία μας και ζωγραφίσαμε όλοι μαζί χρησιμοποιώντας το ψηφιακό εργαλείο draw.chat.

Νοέμβριος

  • Δημιουργία αφίσας -χάρτη της Ευρώπης, χρωματίζοντας με τα χρώματα της σημαίας της την κάθε χώρα των σχολείων που γνωρίσαμε τον προηγούμενο μήνα.
  • Οι μαθητές εργάστηκαν σε ομάδες και δημιούργησαν ένα padlet (σε συνεργασία με μαθητές της Τουρκίας και την Πολωνίας), ένα lapbook και μία παρουσίαση  με τα οποία παρουσίασαν τη χώρα μας στους μαθητές των υπόλοιπων σχολείων.

Παρουσίαση

  • συνεργάστηκαν με τους μαθητές από την Τουρκία και την Πολωνία και έφτιαξαν συνεργατική αφίσα για τις χώρες τους.
  • Γνώρισαν τις άλλες χώρες, δουλεύοντας ομαδικά και συγκέντρωσαν πληροφορίες για αυτές όπως χάρτες, πρωτεύουσα, πληθυσμός, νόμισμα, σημαντικά μνημεία, φαγητά κ.α. Όλα αυτά τα παρουσίασαν σε lapbooks, όπως φαίνονται σε αυτό το βίντεο.
  • Οι μαθητές της Δ’ τάξης γνώρισαν τις άλλες χώρες φτιάχνοντας ψηφιακά παιχνίδια και παίζοντας με αυτά, ενώ στη συνέχεια δημιούργησαν και ένα συνεργατικό παιχνίδι γνώσεων μαζί με τους μαθητές και των άλλων χωρών.

Αντιστοίχισε τη χώρα με το μνημείοhttps://wordwall.net/play/64178/441/583

Βρες τη χώρα στο χάρτη

https://wordwall.net/play/64180/998/878

Πρωτεύουσες

https://wordwall.net/play/64185/341/883

Μαθαίνω για τις άλλες χώρες

https://www.tinytap.com/activities/g5bq6/play/this-is-me-what-about-you

https://quizizz.com/join?gc=69055085

Και ένα συνεργατικό παιχνίδι από όλες τις χώρες

https://play.blooket.com/play?hwId=65610669685d95d9bdf20e00

  • Η δεύτερη ενότητα του προγράμματος τελείωσε με μία όμορφη διαδικτυακή συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στις 28/11/2023 μεταξύ των χωρών Ελλάδας, Τουρκίας, Ισπανίας και Ιταλίας, όπως φαίνεται σε αυτό το βίντεο. Οι μαθητές παρουσίασαν τη χώρα τους (μνημεία, παραδοσιακούς χορούς κτλ.), ενώ έμαθαν πολλά και για τις υπόλοιπες χώρες.

Δεκέμβριος

Ο Δεκέμβριος ήταν αφιερωμένος στις γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Έτσι και στο πρόγραμμα “Γνωρίζω την Ελλάδα και άλλες Ευρωπαϊκές χώρες” οι μαθητές της Δ’ τάξης συμμετείχαν σε σχετικές με αυτό το θέμα δραστηριότητες.

  • Συμμετοχή σε συνεργατικό padletγια την παρουσίαση Χριστουγεννιάτικων εθίμων, τραγουδιών, εδεσμάτων σε όλες τις χώρες που γνώρισαν μέσα από το πρόγραμμα αλλά και Χριστουγεννιάτικων παραμυθιών ή διαδικτυακών παιχνιδιών.
  • Δημιουργία διαδικτυακών παιχνιδιών με το Kahoot για να παίξουμε όλοι μαζί αλλά και να μάθουμε για τα Χριστούγεννα στις διάφορες ευρωπαϊκές χώρες.

Παιχνίδι Kahoot 1

Παιχνίδι Kahoot 2

14-12-2023

  • Διαδικτυακή συνάντηση με έξι σχολεία από την Ελλάδα και την Ισπανία, κατά τη διάρκεια της οποίας οι μαθητές  μέσα από παρουσιάσεις, ζωγραφιές, κάρτες και τραγούδια μετέφεραν το κλίμα των Χριστουγέννων στα σχολεία τους, αλλά και στη χώρα τους γενικότερα.

Ιανουάριος

Αυτό το μήνα τον  αφιερώσαμε  στον τόπο μας. Έτσι, οι μαθητές της Δ΄ τάξης γνώρισαν καλύτερα το χωριό τους, τον Περδίκκα,  και το παρουσίασαν στους μαθητές από τις υπόλοιπες περιοχές, μέσα από τις εξής δράσεις:

  • Συμμετοχή σε ένα συνεργατικό padlet αφιερωμένο στον τόπο μας
  • Δημιουργία παρουσίασης  με το εργαλείο Canva και στη συνέχεια βίντεο
  • Δημιουργία αφίσας με τις ομορφιές του Περδίκκα με το εργαλείο Canva
  • Δημιουργία παιχνιδιού γνώσεων για τον Περδίκκα με το εργαλείο genial.ly, αλλά και γνωριμία με τις άλλες περιοχές των συνεργαζόμενων σχολείων μέσα από παιχνίδια-quizzes που δημιουργήθηκαν από τους μαθητές τους.
  • Δημιουργία λαογραφικού μουσείου με τη συνδρομή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων
  • Εκπαιδευτικοί επίσκεψη στους πολιτιστικούς συλλόγους της περιοχής (τον Λαογραφικό, Πολιτιστικό και Αθλητικό Όμιλο “Ο Περδίκκας”και την Πολιτιστική Λέσχη Ποντίων Περδίκκα Εορδαίας), όπου οι μαθητές έμαθαν για την ιστορία της περιοχής, φόρεσαν παραδοσιακές στολές και χόρεψαν παραδοσιακούς χορούς.
  • 2 3Traditional
  • Δημιουργία ιστοριογραμμής του τόπου τους  με το genial.ly.

Φεβρουάριος -Μάρτιος

Αυτούς τους μήνες θελήσαμε να μάθουμε για την καθημερινότητα των παιδιών στις υπόλοιπες περιοχές σε Ελλάδα και Ευρώπη. Ειδικότερα,  μιλήσαμε για την σχολική μας ζωή, τα αγαπημένα μας μαθήματα και αθλήματα, αλλά και τις δραστηριότητες που αγαπούμε να κάνουμε στον ελεύθερο μας χρόνο. Οι δράσεις που υλοποιήθηκαν στα πλαίσια αυτής της ενότητας είναι:

  • Αρχικά οι μαθητές έφτιαξαν  συννεφόλεξο με όλα τα μαθήματα που παρακολουθούν στο σχολείο τους και στη συνέχεια έφτιαξαν το σχολικό τους πρόγραμμα. Η δράση ολοκληρώθηκε με τη σύγκριση του σχολικού τους προγράμματος  με τα προγράμματα των άλλων σχολείων, κυρίως της υπόλοιπης Ευρώπης.
  • Συμμετείχαν σε έρευνα σχετική με τα αγαπημένα τους μαθήματα, από την οποία διαπιστώθηκε ότι οι περισσότεροι μαθητές στα ευρωπαϊκά σχολεία με τα οποία συνεργαστήκαμε αγαπούν τη Γυμναστική και τα Μαθηματικά.
  • Συμμετείχαν σε συνεργατικό βιβλίο όπου το κάθε σχολείο παρουσιάζει έναν σημαντικό αθλητή της χώρας του
  • Έφτιαξαν  μία βιντεοπαρουσίαση όπου παρουσιάζουν τα αγαπημένα τους αθλήματα και τις δραστηριότητες που προσφέρονται στην περιοχή τους.
  • Έπαιξαν τα αγαπημένα τους παιχνίδια στην αυλή του σχολείου, φωτογραφήθηκαν και έφτιαξαν αφίσα σχετική με τα παιχνίδια που τους αρέσει να παίζουν στο σχολείο.
  • Σε μία διαδικτυακή συνάντηση στις 26-03-2024 με τους ευρωπαίους φίλους τους παρουσίασαν όλα τα παραπάνω μαθαίνοντας για τα σχολικά προγράμματα των άλλων χωρών αλλά και για τις δραστηριότητες που προσφέρονται στα παιδιά στις υπόλοιπες περιοχές.outdoor activities in our school

Απρίλιος

Η άνοιξη είναι εδώ και μαζί της φέρνει όμορφες δράσεις μέσα από τις οποίες οι μαθητές της Δ΄τάξης έμαθα για τα ανοιξιάτικα έθιμα αλλά και το πόσο όμορφες είναι και οι υπόλοιπες περιοχές της Ευρώπης αυτή την εποχή. Οι δράσεις μας ήταν οι εξής:

  • Οι μαθητές έφτιαξαν ένα συνεργατικό padlet με έθιμα της άνοιξης και του Πάσχα.
  • Έβγαλαν φωτογραφίες του ερχομού της άνοιξης στο χωριό τους και έφτιαξαν ανοιξιάτικες κατασκευές
  • Συμμετείχαν σε διαδικτυακή συνάντηση στις 22/4/24,  όπου κάθε σχολείο παρουσίασε ανοιξιάτικα και πασχαλινά έθιμα της περιοχής τους,  χειροτεχνίες, κάρτες και λαμπάδες. Αντάλλαξαν ευχές και τα ελληνικά σχολεία τραγούδησαν τα κάλαντα που λέμε το Σάββατο του Λαζάρου. Τέλος, έπαιξαν ένα παιχνίδι και διακόσμησαν πασχαλινά αυγά.

Μάιος

Στο τέλος του προγράμματος οι μαθητές έφτιαξαν συννεφόλεξο με τα συναισθήματα και τις εντυπώσεις που τους άφησε το πρόγραμμα αυτό. Εξέφρασαν όλοι την ευχαρίστησή τους για την εμπειρία και τις γνώσεις που αποκόμισαν από αυτό το “ταξίδι” σε άλλες ελληνικές περιοχές αλλά και στην υπόλοιπη Ευρώπη.

1717733654483

Όλες αυτές τις δράσεις με οπτικό υλικό μπορείτε να τις δείτε και στο βίντεο που ακολουθεί.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων