ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2022-23
ABOUT US, OUR SCHOOLS AND WHERE WE LIVE
Οι μαθητές/τριες της Δ τάξης με τις εκπαιδευτικούς Ευαγγελία Φωτάκη και Μελπομένη Γρηγοράσκου συμμετέχουν σε έργο eTwinning οκτάμηνης διάρκειας (Οκτ. 2022-Μάιος 2023), με τίτλο “About us, our schools and where we live”. Είναι ένα πρόγραμμα που στοχεύει στη συνεργασία μεταξύ σχολείων ευρωπαϊκών χωρών. Οι μαθητές/τριες θα περιγράψουν τον εαυτό τους, το σχολείο τους και τον τόπο τους, θα γνωρίσουν άλλες χώρες, ανθρώπους, κουλτούρες, θα αναπτύξουν δεξιότητες (επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα, κριτική σκέψη, ψηφιακές δεξιότητες κ.ά.) και θα καλλιεργήσουν την αγγλική γλώσσα.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Netiquette
Ασφαλής χρήση του διαδικτύου-Προστασία προσωπικών δεδομένων
Ενημέρωση για την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο – Δημιουργία σχετικής αφίσας από τους/τις μαθητές/τριες
Εκμάθηση κανόνων ασφαλούς χρήσης του διαδικτύου μέσω παιχνιδιών (genially, educaplay)
Ενότητα 1 (Συστηνόμαστε-Δημιουργούμε λογότυπο)
Αρχική έρευνα για εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες (ευρωπαϊκά προγράμματα, προηγούμενη εμπειρία, ενδιαφέρον κ.λπ.)
Δημιουργία padlets (1ο: Κάθε εκπαιδευτικός παρουσιάζει την τάξη του/της. 2ο: Κάθε μαθητής/τρια παρουσιάζει τον εαυτό του/της κάνοντας χρήση της αγγλικής γλώσσας.)
Συμμετοχή σε padlets άλλων σχολείων (Ισπανίας, Ρουμανίας)
Το βιντεάκι μας (παρουσίαση της Δ τάξης στους εταίρους) (powtoon)
Δημιουργία λογότυπου για το έργο από τους/τις μαθητές/τριες
Δημιουργία αφίσας για το πρόγραμμα (μία από κάθε ομάδα εργασίας)
Ψηφοφορία για το καλύτερο λογότυπο (google forms)
Διαδικτυακά παιχνίδια (γνωριμία άλλων μαθητών/τριών) (wordwall)
Δημιουργία του παζλ της τάξης μας
Πρώτη επαφή-γνωριμία με μαθητές/τριες άλλων ελληνικών σχολείων (Δ.Σ. Περδίκκα, 2ο Δ.Σ. Θέρμης, 8ο Δ.Σ. Καλλιθέας) (οργάνωση και υλοποίηση διαδικτυακής συνάντησης στις 31.10.2022) (ESEP-online meetings)
Ενότητα 2 (Μιλάμε για τη χώρα μας-Γνωρίζουμε τις συμμετέχουσες χώρες)
Το σχολείο μας στον χάρτη-Πληροφορίες για την Ελλάδα και τον Περδίκκα (εικόνες από το διαδίκτυο) (padlet map-google map)
Διαδικτυακό παιχνίδι (προϋπάρχουσες γνώσεις για τις συμμετέχουσες ευρωπαϊκές χώρες) (Ideaboardz)
Απόκτηση γνώσεων μέσω διαδικτυακών παιχνιδιών (χώρες, πρωτεύουσες, σημαίες, μνημεία, παραδοσιακά φαγητά, πανίδα) (genially, educaplay, wordwall)
Το δικό μας παιχνίδι (genially)
Ο χάρτης της Ευρώπης (συμμετέχουσες χώρες, πρωτεύουσες, σημαίες)
Συμμετοχή σε συνεργατικό κουίζ με τρεις ερωτήσεις (a.Which is the biggest island of Greece? b. Where is the Parthenon located? c. Which are the colors of Greek flag?)
Παρουσίαση της χώρας μας με συννεφόλεξο (wordart)
Η χώρα μας μέσα από εικόνες (από το διαδίκτυο)
Ο χάρτης της χώρας μας (γεωγραφικά διαμερίσματα, σημαντικά μνημεία) (εικόνες από το διαδίκτυο)
Οι χάρτες σε padlet
Απόκτηση γνώσεων για τις χώρες μέσω κουίζ (συνεργατικά προϊόντα) (genially, kahoot) (pixlr x-επεξεργασία εικόνας)
Συμμετοχή των μαθητών/τριών στο forum (ελληνική σημαία: χρώματα, συμβολισμοί)
24.11.2022-Διαδικτυακή συνάντηση μαθητών/τριών πέντε σχολείων (Ελλάδας, Ισπανίας, Ρουμανίας) (παρουσίαση των ίδιων, της χώρας τους και των εργασιών τους) (ESEP-online meetings)
Ενότητα 3 (Χριστουγεννιάτικα έθιμα-Ευχές)
Χριστουγεννιάτικη διακόσμηση-Χριστουγεννιάτικα δέντρα σε αίθουσα Αγγλικών και αίθουσα διδασκαλίας
Χριστουγεννιάτικο ημερολόγιο (βίντεο, λεξιλόγιο, κουίζ, παζλ, δραστηριότητες) (tuerchen)
“Καλά Χριστούγεννα” σε διάφορες γλώσσες (wordart)
Χειροποίητες χριστουγεννιάτικες κάρτες με χρήση ανακυκλώσιμων υλικών (pixlr x-επεξεργασία εικόνας)
Αποστολή και ανταλλαγή καρτών με σχολείο της Ρουμανίας
Χριστουγεννιάτικες ευχές στους εταίρους μέσω διαδραστικής εικόνας (genially)
Χριστουγεννιάτικα έθιμα της χώρας μας (Pixlr X-επεξεργασία εικόνας)
Παρουσίαση ελληνικών χριστουγεννιάτικων εθίμων (χρήση Edison robot)
Γράμματα στον Αϊ-Βασίλη (χρήση αγγλικής γλώσσας)
Συμμετοχή των μαθητών/τριών στο forum (αγαπημένα χριστουγεννιάτικα έθιμα)
15.12.2022-Διαδικτυακή συνάντηση μαθητών/τριών πέντε σχολείων (Ελλάδας, Ισπανίας, Ρουμανίας) (χριστουγεννιάτικες ευχές, έθιμα, τραγούδια) (google meet)
Χριστουγεννιάτικα κάλαντα από τα δύο ελληνικά σχολεία (Δ.Σ. Περδίκκα-Δ τάξη, 8ο Δ.Σ. Καλλιθέας-Ε τάξη) προς τους εταίρους (συνεργασία μαθητών/τριών)
Συνεργασία μαθητών/τριών τριών ελληνικών σχολείων (2ο Δ.Σ. Θέρμης-Γ τάξη, Δ. Σ. Περδίκκα-Δ τάξη, 8ο Δ.Σ. Καλλιθέας-Ε τάξη)-Ζωγραφιά για τη χριστουγεννιάτικη ιστορία (το ξωτικό του Αϊ-Βασίλη στην Ελλάδα) (pixlr x-επεξεργασία εικόνας)
Συνεργατική χριστουγεννιάτικη ιστορία (storyjumper)
Κάλαντα Χριστουγέννων-Συνεργατική δράση μαθητών/τριών τριών ελληνικών σχολείων (8ο Καλλιθέας-Ε τάξη, 2ο Θέρμης-Γ και Δ τάξεις, Δ.Σ. Περδίκκα-Δ τάξη)
22.12.2022-Χριστουγεννιάτικες ευχές από τους/τις μαθητές/τριές μας προς τους εταίρους (ηχογράφηση-Vocaroo)
23.12.2022-Παραλαβή χριστουγεννιάτικων καρτών και ευχών από τους/τις φίλους/ες μας από τη Ρουμανία
Ενότητα 4 (Παρουσιάζουμε το σχολείο μας-Μαθαίνουμε για τα άλλα σχολεία)
Σύντομη παρουσίαση της λειτουργίας του σχολείου και του προγράμματος σπουδών – Συμμετοχή σε padlet
Συμμετοχή των μαθητών/τριών στο forum (αγαπημένο μάθημα)
Το σχολείο μας μέσα από φωτογραφίες (powerpoint–>video)
Συμμετοχή σε έρευνα (μέσω ερωτηματολογίου με 13 ερωτήσεις) που αφορά στη λειτουργία του σχολείου και την εκπαιδευτική διαδικασία (google forms, χρήση αγγλικής γλώσσας)
Διάφοροι χώροι του σχολείου μέσα από ζωγραφιές των μαθητών/τριών (pixlr x)
30.01.2023-Διαδικτυακή συνάντηση μαθητών/τριών τριών σχολείων, δύο ελληνικών και ενός ισπανικού (ανταλλαγή πληροφοριών για τη λειτουργία του σχολείου, τις δραστηριότητες, το αγαπημένο μάθημα) (google meet)
Ενότητα 5 (Έθιμα Αποκριάς-Παρουσιάζουμε το χωριό/την πόλη μας)
Συνεργασία μαθητών/τριών δύο σχολείων για την κατασκευή αποκριάτικων μασκών (Δ τάξη Δ.Σ.Περδίκκα-Γ τάξη 2ου Δ.Σ.Θέρμης)(pixlr x-επεξεργασία εικόνας)
Παρουσίαση εθίμων του τόπου μας μέσα από ζωγραφιές και κατασκευές των μαθητών/τριών (καρναβάλι, μάσκες, κυρα-Σαρακοστή, χαρταετός, νηστεία, βραχιολάκια του Μάρτη) (pixlr x)
Το χωριό μας στον χάρτη (google maps-annotely)
Ο Περδίκκας μέσα από φωτογραφικό υλικό (pixlr x)-Συμμετοχή σε padlet
https://player.vimeo.com/video/798740347?h=fe3db47d6b&app_id=122963
Οι γειτονιές των μαθητών/τριών (vimeo)
https://crosswordlabs.com/view/our-village-6
Δημιουργία σταυρόλεξου (Tο χωριό μας) (crosswordlabs)
Ο Περδίκκας (Shotcut)
Παρουσίαση του Περδίκκα με τη βοήθεια του Edison robot (canva-youtube)
Συμμετοχή των μαθητών/τριών στο forum (αγαπημένα μέρη του χωριού)
28.03.2023-Οργάνωση και υλοποίηση διαδικτυακής συνάντησης μαθητών/τριών τριών σχολείων (Δ.Σ. Περδίκκα, 2ο Δ.Σ .Θέρμης, Escola Migdia Primary School) (παρουσίαση του χωριού/ της πόλης μέσω φωτογραφιών, ζωγραφιών, powerpoint, σταυρόλεξου) (microsoft teams)
Ενότητα 6 (Πασχαλινά έθιμα-Αξιολόγηση του έργου)
Συνεργασία μαθητών/τριών δύο σχολείων, 2ου Δ.Σ. Θέρμης (Γ τάξη) και Δ.Σ. Περδίκκα (Δ τάξη) (Πασχαλινές ζωγραφιές) (Επεξεργασία εικόνας-Pixlr x)
28.04.2023-Οργάνωση και υλοποίηση διαδικτυακής συνάντησης μαθητών/τριών δύο σχολείων (Δ τάξη Δ.Σ.Περδίκκα, Ε και ΣΤ τάξεις Puig Campillo School-Spain) (γνωριμία μαθητών/τριών, ανταλλαγή πληροφοριών για χώρα, χωριό, σχολείο, ενδιαφέροντα, αποτίμηση του προγράμματος-αγαπημένες δραστηριότητες) (microsoft teams)
9 Μαΐου-Ημέρα της Ευρώπης/Ημέρα eTwinning
Συμμετοχή των μαθητών/τριών στο forum (αξιολόγηση του προγράμματος με μια λέξη, αγαπημένη δραστηριότητα)
30.05.2023-Συμμετοχή των μαθητών/τριών στο forum (What is an eTwinning project for you?) (Mentimeter)
ΤΕΛΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ
Ηλεκτρονικά βιβλία
https://www.storyjumper.com/book/showframe/104264956/638b5ea91dfa3
Χριστουγεννιάτικη ιστορία (storyjumper)
https://www.canva.com/design/DAFQ7jGEY1M/GIIrL2D2E49twPkal1XpvA/view
Δραστηριότητες προγράμματος (canva)
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Αξιολόγηση του προγράμματος από μαθητές/τριες, γονείς και εκπαιδευτικούς μέσω ερωτηματολογίου (αποτίμηση, αγαπημένες δραστηριότητες, δυσκολίες, προτάσεις για βελτίωση κ.ά.)
30.05.2023-Συμμετοχή των εκπαιδευτικών και των μαθητών/τριών σε τελική έρευνα (αξιολόγηση του προγράμματος) (google forms)
ΠΗΓΗ: Twinspace
ΔΙΑΧΥΣΗ
13.06.2023-Παρουσίαση του προγράμματος από τους/τις μαθητές/τριες της Δ τάξης σε εκπαιδευτικούς, μαθητές/τριες του σχολείου και γονείς (canva)
eTwinning project ” About us, our schools and where we live ” (2022-23)
I’ m a child and this is my right
Οι μαθητές της Γ τάξης με την εκπαιδευτικό Βαρδάκα Θεοπίστη συμμετέχουν στο πρόγραμμα eTwinning,με τίτλο “I’ m a child and this is my right” (Οκτ. 2022- Μάιος 2023). Είναι ένα πρόγραμμα που στοχεύει στη συνεργασία μεταξύ σχολείων ευρωπαϊκών χωρών, στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας και δεξιοτήτων τέχνης, στη γλωσσική ανάπτυξη και καλλιέργεια της αγγλικής γλώσσας, καθώς και στην απόκτηση ψηφιακών δεξιοτήτων.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Γνωριμία μαθητών/τριών
Συμμετοχή σε padlet
Λογότυπο
Ψηφοφορία για το καλύτερο λογότυπο
Παρουσίαση αγαπημένων δραστηριοτήτων
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
“Γίνε Ήρωας του Διαδικτύου”
Παρουσίαση του σχολείου μας
Χριστουγεννιάτικα κάλαντα
Χριστουγεννιάτικη κάρτα, ευχές
Δικαιώματα του παιδιού
Παιχνίδια
Σχολικός εκφοβισμός
Let’s celebrate the European Day of Languages together
Οι μαθητές/τριες της Στ τάξης με την εκπαιδευτικό Μελπομένη Γρηγοράσκου συμμετέχουν σε ένα σύντομο έργο eTwinning, με τίτλο “Let’s celebrate the European Day of Languages together”. Οι μαθητές/τριες θα έχουν την ευκαιρία να συνεργαστούν με μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς άλλων ευρωπαϊκών χωρών, ώστε να κατανοήσουν την ύπαρξη γλωσσικής ποικιλομορφίας και τη σημαντικότητα της εκμάθησης ξένων γλωσσών για τη ζωή τους.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Χρωματισμός σημαιών των συνεργαζόμενων χωρών και δημιουργία αφίσας από τους μαθητές με τον τίτλο του ευρωπαϊκού έργου που συμμετέχουμε.
Οι μαθητές δημιούργησαν έναν σύντομο διάλογο στη γλώσσα της χώρας που ανέλαβαν στην προηγούμενη δραστηριότητα και τον παρουσίασαν στην τάξη.
Δημιουργία Padlet με χαιρετισμούς στη γλώσσα όλων των χωρών που συμμετέχουν στο έργο στην προσπάθειά μας να χαιρετήσουμε τους μαθητές με τους οποίους συνεργαζόμαστε.
Δημιουργία αφίσας για κάποιες από τις συμμετέχουσες χώρες, όπως την Ιταλία, τη Γαλλία, τη Μολδαβία και την Κροατία .
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2021-22
COLORS OF SPRING
Οι μαθητές/τριες της Δ τάξης με την εκπαιδευτικό Θεοπίστη Βαρδάκα συμμετέχουν σε έργο eTwinning, με τίτλο “Colors of Spring” (Μάρτιος 2022 – Μάιος 2022). Είναι ένα πρόγραμμα οικολογικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος. Στοχεύει στη συνεργασία μεταξύ σχολείων ευρωπαϊκών χωρών, στην ανάπτυξη σεβασμού για τη φύση, στη γνωριμία με έθιμα που σχετίζονται με εορτές της άνοιξης, στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας, στη γλωσσική ανάπτυξη και καλλιέργεια της αγγλικής γλώσσας, καθώς στην απόκτηση ψηφιακών δεξιοτήτων.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Δημιουργία λογότυπου για το πρόγραμμα
Συμμετοχή και σε διαγωνισμό για την επιλογή του καλύτερου λογότυπου
Ερχομός χελιδονιών
Φύτεμα σπόρων για ντομάτες και πιπεριές
Το ταξίδι ενός σπόρου
Η κυρα-Σαρακοστή
Καλλιτεχνικές δημιουργίες για την άνοιξη από τους/τις μαθητές/τριες
Κατασκευή καρτών για την άνοιξη
Διακόσμηση της αίθουσας διδασκαλίας
Η αφίσα μας
2 Απριλίου – Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου (καλλιτεχνικές δημιουργίες μαθητών/τριών και συζήτηση με τη συγγραφέα κ. Μ. Γιώτη)
Εκμάθηση αγγλικών λέξεων σχετικών με το Πάσχα μέσω παιχνιδιού (Wakelet)
Κατασκευή πασχαλινών καρτών
Αποστολή καρτών στους/στις φίλους/ες μας από την Πολωνία, την Τουρκία και την Ιταλία
Πασχαλινά αυγά, διακόσμηση της αίθουσας διδασκαλίας
Έθιμα του Πάσχα στο padlet της κ. Βαρδάκα
Κάρτες και ευχές από τους Πολωνούς φίλους μας
Συναισθήματα που μας προκαλεί η άνοιξη
Η άνοιξη στον τόπο μας
22 Απριλίου – Παγκόσμια Ημέρα της Γης
5 Ιουνίου – Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος (συμμετοχή σε δεντροφύτευση)
Τραγούδια για την άνοιξη και το καλοκαίρι
ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Λήξη του προγράμματος – Πιστοποιητικό παρακολούθησης για κάθε μαθητή/τρια
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Αξιολόγηση του προγράμματος από μαθητές/τριες, γονείς και εκπαιδευτικό μέσω ερωτηματολογίου
Οι μαθητές/τριες της Ε τάξης με τις εκπαιδευτικούς Ευαγγελία Φωτάκη και Σοφία Κοπρά συμμετέχουν σε ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα οικολογικού ενδιαφέροντος διάρκειας μεγαλύτερης του τετράμηνου (03/12/ 2021-12/04/2022), με τίτλο “Power of water”. Πρόκειται για ένα έργο eTwinning που στοχεύει στη συνεργασία μεταξύ σχολείων ευρωπαϊκών χωρών, στην ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν στο περιβάλλον, στην απόκτηση σωστής στάσης και συμπεριφοράς ως προς τη χρήση του νερού, στην ανάπτυξη σεβασμού για τη φύση, στην καλλιέργεια αισθήματος ευθύνης, στην απόκτηση ψηφιακών δεξιοτήτων και στην καλλιέργεια της αγγλικής γλώσσας.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Δημιουργία λογότυπου για το πρόγραμμα από τους/τις μαθητές/τριες
Δημιουργία αφίσας
Το σχολείο μας στον χάρτη
Παρουσίαση του/της κάθε μαθητή/τριας (από τον/την ίδιο/ια, στην αγγλική γλώσσα) στο padlet της κ. Φωτάκη
Συμμετοχή των μαθητών/τριών αλλά και των εκπαιδευτικών σε έρευνα κατά την έναρξη του προγράμματος
Συμμετοχή σε διαγωνισμούς – Επιλογή του καλύτερου λογότυπου και της καλύτερης αφίσας
Η έννοια του “νερού”
Το “νερό” σε άλλες γλώσσες
Διαδικτυακή συνάντηση με μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς άλλων χωρών
Νερό και φυτά
Υδάτινοι πόροι
Ο κύκλος του νερού
Μασκότ… η σταγόνα
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Συμμετοχή στη συγγραφή μιας ιστορίας με πρωταγωνίστρια τη “ΣΤΑΓΟΝΑ”
Η σημασία του νερού για τη διατήρηση της ζωής
Χρήσεις του νερού
Υδρόβιοι οργανισμοί
Το λεξιλόγιο του νερού
Νερό και αθλήματα
Νερό και τέχνη (καλλιτεχνικές δημιουργίες από τους/τις μαθητές/τριες)
Ρύπανση του νερού
Εξοικονόμηση νερού
Ένα ποίημα για το νερό
22 Μαρτίου-Παγκόσμια Ημέρα Νερού
Πείραμα με το νερό (Walking water experiment)
Επίσκεψη στο Φράγμα του Περδίκκα
Συμμετοχή των μαθητών/τριών (και των εκπαιδευτικών) σε έρευνα κατά τη λήξη του προγράμματος
ΤΕΛΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ
“Η ιστορία της μικρής σταγόνας” (συνεργατικό προϊόν, χρήση του εργαλείου bookcreator)
https://read.bookcreator.com/TS76de4u7iVGuoZd7F8cV32ulb93/8-ZWf7b4QhSpWc-NDZlpCg
Παζλ (προϊόν συνεργασίας, κομμάτι I3)
Ηλεκτρονικά βιβλία: κύκλος νερού, σημασία νερού, ρύπανση νερού, υδρόβιοι οργανισμοί, εξοικονόμηση νερού (μεικτές ομάδες εργασίας, χρήση των εργαλείων emaze, bookcreator, storyjumper)
https://www.emaze.com/@AOTROQWRF/gallery
https://www.emaze.com/@ALRCLOIRW/water-pollutionmixed-team-3
eTwinning project “Power of water” (2021-2022)
(πηγή: Twinspace)
ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Πιστοποιητικό παρακολούθησης του προγράμματος σε κάθε μαθητή/τρια και εκπαιδευτικό (χρήση του εργαλείου Canva)
ΑΠΟΨΕΙΣ ΓΟΝΕΩΝ
Ολοκλήρωση του προγράμματος-Απόψεις των γονέων στο padlet εκπαιδευτικού από τη Ρουμανία
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Αξιολόγηση του προγράμματος από μαθητές/τριες, γονείς και εκπαιδευτικούς μέσω ερωτηματολογίου
ΔΙΑΚΡΙΣΗ
Με Εθνική Ετικέτα Ποιότητας βραβεύθηκαν οι δύο εκπαιδευτικοί και οι δεκαέξι μαθητές/τριες για το έργο eTwinning “Power of water” (05.09.2022). Επιπλέον, βραβεύτηκαν η εκπαιδευτικός της τάξης και το σχολείο με Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας (13.06.2023).
CHRISTMAS IN EUROPE
Στις 15 Νοεμβρίου ξεκίνησε το ευρωπαϊκό πρόγραμμα “Christmas in Europe”. Συμμετέχουν σε αυτό οι μαθητές/τριες της Ε τάξης και οι εκπαιδευτικοί Ευαγγελία Φωτάκη και Μαρία Γέρου. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα πολιτιστικού ενδιαφέροντος τρίμηνης περίπου διάρκειας (μέσα Νοεμβρίου 2021 – τέλη Ιανουαρίου 2022). Στοχεύει στη συνεργασία μεταξύ σχολείων ευρωπαϊκών χωρών, στην ανταλλαγή ιδεών και εμπειριών, στην ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών σχετικά με την πολιτιστική ποικιλομορφία, στη γνωριμία με παραδόσεις των Χριστουγέννων, στον σεβασμό και στην αποδοχή της διαφορετικότητας, στη γλωσσική ανάπτυξη και καλλιέργεια της αγγλικής γλώσσας, καθώς και στην απόκτηση ψηφιακών δεξιοτήτων.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Δημιουργία λογότυπου για το ευρωπαϊκό πρόγραμμα (χρήση του εργαλείου Canva)
Συμμετοχή και στον διαγωνισμό για το καλύτερο λογότυπο
Κατασκευή χριστουγεννιάτικων καρτών από τους/τις μαθητές/τριες
Κατασκευή καρτ ποστάλ (αντιπροσωπευτικού της χώρας μας)
Συμμετοχή σε διαγωνισμό για την καλύτερη χριστουγεννιάτικη κάρτα
Γράμματα στον Αϊ – Βασίλη (χρήση της αγγλικής γλώσσας)
Ζωγραφιές λέξεων σχετικών με τα Χριστούγεννα ή τον χειμώνα (χριστουγεννιάτικο δέντρο-Christmas tree, χιονάνθρωπος-snowman)
Εκμάθηση κανόνων προστασίας όσον αφορά στη χρήση του διαδικτύου μέσω παιχνιδιού (Kahoot)
Διαδικτυακά παιχνίδια, διασκέδαση και εξάσκηση σε αγγλικά και ηλεκτρονικό υπολογιστή
Συμμετοχή στο χριστουγεννιάτικο κουίζ (Kahoot), διασκέδαση και εκμάθηση χριστουγεννιάτικων εθίμων από τις συμμετέχουσες χώρες
Χριστουγεννιάτικη διακόσμηση της σχολικής αίθουσας
Συμμετοχή των μαθητών/τριών αλλά και των εκπαιδευτικών σε έρευνα ( κατά την έναρξη και τη λήξη του προγράμματος)
Χριστουγεννιάτικο padlet από την κ. Φωτάκη (χριστουγεννιάτικες ευχές από τους/τις εκπαιδευτικούς στη μητρική τους γλώσσα)
Χριστουγεννιάτικες ευχές από τους/τις μαθητές/τριες
Αποστολή γραμμάτων στον Αϊ-Βασίλη και χειροποίητων χριστουγεννιάτικων καρτών σε σχολεία άλλων χωρών
Χριστουγεννιάτικα στολίδια, κατασκευές
Κάλαντα Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς από τους/τις μαθητές/τριες
Χριστουγεννιάτικα τραγούδια
Χριστουγεννιάτικα δέντρα, στολισμένα καράβια, φάτνες, μελομακάρονα και κουραμπιέδες … θυμίζουν Χριστούγεννα (στην Ελλάδα).
Χριστουγεννιάτικες κάρτες, ευχές και γράμματα από τους Γάλλους, Λιθουανούς, Ισπανούς, Τούρκους φίλους μας και … τον Αϊ-Βασίλη (χαρά, ενθουσιασμός…)
Καλά Χριστούγεννα και ευτυχισμένο το 2022!!!
Όμορφες βασιλόπιτες
Συμμετοχή στη συγγραφή μιας χριστουγεννιάτικης ιστορίας
ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Εκπόνηση του τελικού κουίζ και έκδοση πιστοποιητικού για κάθε μαθητή/τρια
ΤΕΛΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ
Ηλεκτρονικά βιβλία: χριστουγεννιάτικο λεξικό, κάρτες, στολίδια, κατασκευές, παραδόσεις, ιστορία (προϊόντα συνεργασίας των σχολείων, χρήση των εργαλείων Genially, Canva, bookcreator, storyjumper)
https://www.storyjumper.com/book/read/120933102/Christmas-in-Europe
https://www.storyjumper.com/book/read/122083482/January-2022#
https://www.storyjumper.com/book/read/123755722/61fae27de430f
ΤΕΛΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
https://www.youtube.com/watch?v=qXE2x58nnrE
eTwinning project “Christmas in Europe” (2021-2022)
ΠΗΓΗ: Twinspace
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Αξιολόγηση του προγράμματος από εκπαιδευτικούς, μαθητές/τριες και γονείς μέσω ερωτηματολογίου