Με ενθουσιασμό και δημιουργική διάθεση ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα «Μαθητές Πρεσβευτές της Βιωσιμότητας», το οποίο υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της Θεματικής Ενότητας των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων «Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική Συνείδηση και Ευθύνη» και συνδέεται με το Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων «EcoHeroes». Οι μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης, ως ενεργοί πλέον «EcoHeroes», συνδέθηκαν με το διεθνές δίκτυο των Eco-Schools και Coding Climate και ανέλαβαν τον ρόλο των πρεσβευτών, στοχεύοντας στην καλλιέργεια ατομικής και συλλογικής ευθύνης για το μέλλον του πλανήτη. Μέσα από μια σειρά βιωματικών εργαστηρίων, τα παιδιά κατανόησαν τη σημασία της αειφορίας, εκφράστηκαν δημιουργικά στέλνοντας επιστολές σε παγκόσμιους ηγέτες και χρησιμοποίησαν εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης για να δώσουν ψηφιακή μορφή στις ομάδες δράσης τους.
Η δράση των μαθητών κορυφώθηκε με την έρευνα πεδίου, όπου λειτούργησαν ως «ντετέκτιβ του σχολείου», χαρτογραφώντας τις ανάγκες σε ενέργεια, νερό, ανακύκλωση και πράσινο. Με βάση τα ευρήματά τους, οι ομάδες σχεδίασαν και υλοποίησαν ρεαλιστικές παρεμβάσεις, όπως η τοποθέτηση σημάνσεων εξοικονόμησης πόρων, η οργάνωση της ανακύκλωσης και η φροντίδα του σχολικού κήπου. Το πρόγραμμα έκλεισε με τη σύνταξη ενός κοινού Οικοκώδικα και τη δημιουργία ενός πρωτότυπου τραγουδιού με τη βοήθεια της τεχνολογίας, επιβεβαιώνοντας ότι η φωνή των παιδιών μπορεί να εμπνεύσει ολόκληρη την κοινότητα προς ένα πιο πράσινο μέλλον.
Στο βίντεο που ακολουθεί, μπορείτε να δείτε αναλυτικά τις δράσεις και την πορεία των μαθητών μας προς την κατάκτηση του τίτλου του Πρεσβευτή Βιωσιμότητας.