Τα ρομπότ έχουν εισβάλει στην καθημερινότητα των μαθητών/τριών μέσα από ταινίες, παιδική λογοτεχνία, τα ΜΜΕ, διαφημίσεις, ποικίλα διαθέσιμα προγράμματα εκπαίδευσης STEAM/Ρομποτικής κλπ. Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στον Θεματικό κύκλο Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και πρωτοβουλία : STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική οι μαθητές της Δ’ τάξης με την εκπαιδευτικό Βαρδάκα Θεοπίστη υλοποίησαν διάφορες δράσεις οι οποίες παρουσιάζονται στο παρακάτω βίντεο
Σκοπός του προγράμματος είναι οι μαθητές/τριες να διερευνήσουν σύγχρονες τεχνολογικές εφαρμογές (ρομπότ κ.ά.) και τις αρχές με τις οποίες λειτουργούν, εφαρμόζοντας την επιστημονική μέθοδο με δραστηριότητες στην πράξη. Το πρόγραμμα εστιάζει στη μεθοδολογία STEM, την επίλυση προβλήματος, τη διερεύνηση, την καλλιέργεια κριτικής-αναλυτικής-επιστημονικής-υπολογιστικής σκέψης. Η αξιοποίηση μικροελεγκτή συμβάλει στη σχετική εξοικείωση, ενδεχομένως και σε μελλοντική επαγγελματική επιλογή στον τομέα STEM.
Στόχοι Σχεδίου Δράσης είναι οι μαθητές/τριες να ασκηθούν σε δεξιότητες:
- μάθησης 4Cs (σεβασμός, αυτεπάρκεια, αυτόνομη μάθηση, ακρόαση-παρατήρηση, γλωσσικές-επικοινωνιακές, συνεργασία, επίλυση συγκρούσεων),
- ζωής (πολιτειότητα, υπευθυνότητα, ανθεκτικότητα, προσαρμοστικότητα),
- ψηφιακές (πληροφορίες-επεξεργασία δεδομένων, δημιουργία ψηφιακού περιεχομένου, επίλυση προβλήματος με ψηφ. μέσα)
- και του νου(αναλυτική και κριτική σκέψη).