eTwinning έργο: Cultural Heritage AI Explorers (Update)

Δράσεις Δεκεμβρίου

Ο Δεκέμβριος ήταν μήνας αφιερωμένος στα ορόσημα των χωρών μας και οι μαθητές από τα συνεργαζόμενα σχολεία συνεργάστηκαν ώστε στο τέλος να δημιουργηθούν ηλεκτρονικές αφίσες με πληροφορίες για σημαντικά ορόσημα κάθε χώρας. Για το ερευνητικό στάδιο της δραστηριότητας χρησιμοποιήθηκε ένα συνεργατικό έγγραφο (Google forms). Αρχικά, το κάθε σχολείο έπρεπε να προτείνει δύο ορόσημα της χώρας του και στη συνέχεια να διαλέξει άλλα δύο από τα προτεινόμενα των άλλων χωρών για να δημιουργήσει ηλεκτρονικές αφίσες, με βάση τα στοιχεία που θα έβρισκαν και θα ανέβαζαν στο συνεργατικό έγγραφο μαθητές άλλων σχολείων. Οι μαθητές του σχολείου μας πρότειναν στους συνεργάτες την Ακρόπολη και το Μινωικό Παλάτι στην Κνωσό. Στη συνέχεια, επέλεξαν να ερευνήσουν για το Παλάτι του Διοκλιτιανού, στο Σπλιτ της Κροατίας, και το Κάστρο Ajloun, της Ιορδανίας, παρέχοντας τις πληροφορίες που βρήκαν στους μαθητές των άλλων σχολείων, πχ. στους μαθητές της Τουρκίας. Τέλος, χρησιμοποιώντας τις πληροφορίες που τους έστειλαν οι συνεργάτες μας από Κροατία, έφτιαξαν αφίσες για την ιστορική πόλη Petra, της Ιορδανίας, και την Έφεσο που αποτελεί σημαντικό Μνημείο Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO στην Τουρκία.

Searching and creating in collaboration with Turkye 1  working 

et 1petra 1 

Δεν ξεχάσαμε όμως και το κλίμα των Χριστουγέννων, έτσι τον Δεκέμβριο ασχοληθήκαμε και με τα χριστουγεννιάτικα έθιμα μας. Το κάθε σχολείο επέλεξε να τα παρουσίασει με τον δικό του τρόπο. Οι δικοί μας μαθητές επέλεξαν να φτιάξουν βιντεάκι. Επειδή, ο διαθέσιμος χρόνος ήταν περιορισμένος εκμεταλλεύτηκαν τις δυνατότητες της ΤΝ. Αφού κατέγραψαν κάποια από τα έθιμα, στη συνέχεια δώσαμε το κείμενό τους στο εργαλείο Τεχνητής Νοημοσύνης Lumen5 και φτιάξαμε βίντεο, ώστε να τα παρουσιάσουν στα σχολεία-εταίρους. Δεν θα μπορούσαν να λείπουν και τα ελληνικά χριστουγεννιάτικα κάλαντα, έτσι οι μαθητές της Στ’ τάξης τραγούδησαν τα κάλαντα των Χριστουγέννων και τα παρουσίασαν μέσα από ένα σύντομο βιντεάκι που φτιάξαμε στο Canva.

wishes Screenshot 2 our painting

Christmas Carols από Menia Gri

Επίσης, με τη χρήση του draw.chat, προαιρετικά τα συνεργαζόμενα σχολεία είχαν τη δυνατότητα να χρωματίσουν εικόνες με ορόσημα από τις χώρες τους στολισμένα με χριστουγεννιάτικη διάθεση και να γράψουν στο chat του συγκεκριμένου εργαλείου ευχές για τη νέα χρονιά. Τις εικόνες τις δημιουργήσαμε με τη χρήση του Chatgpt.

Screenshot 2wishes

Δράσεις Νοεμβρίου

Ο μήνας ξεκίνησε με τους μαθητές να συμμετέχουν απατώντας σε ερωτήσεις στο Twinspace σε σχέση με την εμπειρία και τη γνώση τους γύρω από τη ΤΝ, αλλά και γύρω από το τι κατανοούν με τον όρο “πολιτιστική κληρονομιά” με την οποία θα ασχοληθούμε.

Forum What is cultural heritage

Στη συνέχεια, οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης εργάστηκαν ομαδικά με σκοπό να γνωρίσουν την εφαρμογή ΤΝ ChatGPT. Αρχικά, ζήτησαν από το ChatGPT να τους δώσει κάποιες ερωτήσεις γνώσεων για τις συνεργαζόμενες χώρες του προγράμματος, και συγκεκριμένα για τον πολιτισμό, τις σημαντικότερες πόλεις, τα ορόσημα, το φαγητό, σημαντικές προσωπικότητες της κάθε χώρα κ.α. Αφού, διάβασαν τις ερωτήσεις και τις απαντήσεις, κάθε ομάδα επέλεξε τις πιο ενδιαφέρουσες κατά τη γνώμη της. Στη συνέχεια με αυτές τις ερωτήσεις φτιάξαμε δύο παιχνίδια χρησιμοποιώντας το Web 2.0 εργαλείο Genial.ly.

chatgpt games

Φυσικά δεν παραλείψαμε να παίξουμε και τα παιχνίδια γνώσεων που έφτιαξαν οι συνεργάτες μας.

Game Time

 

Άλλη μία δράση αυτού του μήνα ήταν η δημιουργία λογότυπων για το έργο μας και η ψηφοφορία για να επιλεγεί το καλύτερο. Οι μαθητές χρησιμοποιήσαν το ChatGPT, το Nightcafe, το Canva AI και το Pixlr AI για τη δημιουργία και επεξεργασία των λογότυπων, διαπιστώνοντας τις δυνατότητες αλλά και κάποιες αδυναμίες αυτών των εργαλείων. Για παράδειγμα, τα περισσότερα εργαλεία ΤΝ δεν κατάφεραν να δημιουργήσουν τις σωστές σημαίες των χωρών, οπότε οι μαθητές αναγκάστηκαν να μη συμπεριλάβουν σημαίες στα λογότυπά τους.

Creating our logos Primary School of Perdikkas

Τα λογότυπα που δημιουργήσαμε και προτείναμε:

Cultural Heritage Ai explorers Logo Logo1

Στο τέλος της δραστηριότητας αυτής συγκεντρώθηκαν όλα τα λογότυπα σε ένα Twinboard και στη συνέχεια σε ένα Google forms, δίνοντας τη δυνατότητα στους μαθητές να ψηφίσουν το λογότυπο που προτιμούν. Το λογότυπο που επέλεξαν οι περισσότεροι μαθητές είναι το παρακάτω, το οποίο δημιούργησαν μαθητές από το Jerash Preparatory Girls School της Ιορδανίας με το εργαλείο ΤΝ Copilot.

cultural heritage ai explorers 20241129 132300 0000

Μια από τις καλύτερες στιγμές του μήνα ήταν η συνομιλία μας με τους μαθητές της Κροατίας χρησιμοποιώντας το Chatroom του Twinspace. Οι μαθητές και των δύο χωρών μίλησαν για τον εαυτό τους, τα ενδιαφέροντά τους και κάποιες από τις εμπειρίες τους, ενώ με έντονο ενδιαφέρον συζήτησαν για τη χώρα τους, κάνοντας ερωτήσεις ο ένας στον άλλο σχετικά με τα αξιοθέατα, τα φαγητά, τις συνήθειες και τις σημαντικές προσωπικότητες των χωρών τους.

photo collage.png 1 Chatting

Τέλος, στο Forum παίξαμε το παιχνίδι “2 Truths and a Lie”. Οι μαθητές κάθε σχολείου έγραψαν τρεις προτάσεις για την χώρα τους από τις οποίες η μία ήταν ψέμα. Οι μαθητές των άλλων σχολείων έπρεπε να βρουν την ψεύτικη πληροφορία. Ήταν μια δραστηριότητα πολύ ενδιαφέρουσα για τους μαθητές!

Screenshot 5 Screenshot 8

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων