Οι μαθητές της Δ΄ τάξης με τους εκπαιδευτικούς Σαββόπουλο Βασίλειο και Βαρδάκα Θεοπίστη υλοποίησαν το σχολικό πρόγραμμα: “Το Ηλιακό μας Σύστημα” στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και έκαναν αναπαράσταση τις κινήσεις των πλανητών και του Ήλιου. Το παρόν σχολικό πρόγραμμα εντάσσεται στη θεματική Φροντίζω το περιβάλλον/Κλιματική Αλλαγή- Ανθρωπογενείς/ Φυσικές καταστροφές.
Το πρόγραμμα αυτό διήρκησε τρεις μήνες και οι τρεις βασικοί άξονες που διερευνήσαμε ήταν : Ήλιος και πλανήτες, κινήσεις της Γης, δορυφόροι και η ζωή των αστροναυτών.
Τον πρώτο μήνα ασχοληθήκαμε με τον Ήλιο, τους πλανήτες και τα χαρακτηριστικά τους. Οι δράσεις που υλοποιήσαμε ήταν:
- Εκφράσαμε τις προϋπάρχουσες γνώσεις που είχαμε για το θέμα αυτό
- Καταγράψαμε λέξεις στον πίνακα σχετικές με το θέμα
- Παρακολουθήσαμε βίντεο για το Big Bang
- Παρακολουθήσαμε ταινίες της ιστοσελίδας esa-space for kids : Το Ηλιακό Σύστημα, Ο Paxi εξερευνά τους εσωπλανήτες, Ο Paxi εξερευνά τους εξωπλανήτες
- Βρήκαμε ομαδικά πληροφορίες για αυτούς, τα χαρακτηριστικά τους και απαντήσαμε στις απορίες μας. Βρήκαμε επίσης πληροφορίες για το μυθικό πρόσωπο από όπου πήρε το όνομα ο κάθε πλανήτης
- Ζωγραφίσαμε το Ηλιακό Σύστημα και τους Πλανήτες
- Φτιάξαμε κατασκευή 3D τους πλανήτες και τον Ήλιο και αναπαραστήσαμε τις κινήσεις αυτών
Τον δεύτερο μήνα πραγματοποιήθηκαν οι παρακάτω δράσεις, οι οποίες είχαν σχέση με τις κινήσεις της Γης:
- παρακολουθήσαμε βίντεο της ιστοσελίδας esa-space for kids «Η ημέρα, η νύχτα και οι εποχές»
- παίξαμε με ένα τρισδιάστατο παιχνίδι για να καταλάβουμε πώς συνδέονται οι κινήσεις της Γης με την εναλλαγή μέρας και νύχτας και την εναλλαγή των εποχών
- κάναμε αναπαράσταση αυτών των κινήσεων
Τον τρίτο μήνα ασχοληθήκαμε με τη ζωή των αστροναυτών στο διάστημα και την ύπαρξη των δορυφόρων. Οι δράσεις μας ήταν:
- παρακολουθήσαμε βίντεο της esa-space for kids «Ο Paxi εξερευνά τη Σελήνη» και «Επιστήμη χωρίς βάρος»
- επεξεργαστήκαμε ένα κείμενο με την καθημερινή ζωή των αστροναυτών και απαντήσαμε σε απορίες μας όπως τι τρώνε; Πώς είναι το φαγητό τους; Πώς κάνουν μπάνιο; Πώς κοιμούνται; κ.α.
- παρακολουθήσαμε βίντεο «Ο Paxi και ο καθαρισμός του διαστήματος» και συζητήσαμε για τα διαστημικά απόβλητα και πώς μπορούν οι άνθρωποι που ασχολούνται με τους δορυφόρους να τα μειώσουν
- παίξαμε διάφορα παιχνίδια, κουίζ, λαβύρινθους, παιχνίδια μνήμης , «οδήγησε το διαστημόπλοιο», «βρες τον πλανήτη»
- τέλος, πετάξαμε το διαστημόπλοιό μας
Μετά την υλοποίηση όλων των δραστηριοτήτων οι μαθητές εξέφρασαν τι τους άρεσε περισσότερο και τι γνώσεις έμαθαν