“Ο τυφλός και ο μουγκός”
Στόχος της δράσης ήταν η ανάπτυξη της ενσυναίσθησης και της συνεργασίας ανάμεσα στα παιδιά.
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ζευγάρια όπου ο ένας υποδυόταν έναν τυφλό άνθρωπο και ο άλλος έναν μουγκό και αντίστροφα.
Ο σκοπός ήταν ο μουγκός να κατευθύνει τον τυφλό σε ένα σημείο της αυλής του σχολείου χωρίς να μιλήσει και ο τυφλός χρειαζόταν να εμπιστευτεί τον συμμαθητή του να τον κατευθύνει χωρίς ο ίδιος να βλέπει. Από την άλλη πλευρά ο μουγκός συμμαθητής δεν μπορούσε να μιλήσει και έπρεπε να κατευθύνει τον τυφλό στον στόχο χωρίς λεκτικές οδηγίες.
Μέσω του βιώματος της εμπειρίας αυτής, τα παιδιά μπορούσαν να μπουν στη θέση των ατόμων με αναπηρία και να καταλάβουν τις δυσκολίες τους και τα συναισθήματά τους. Στη συνέχεια αφού όλοι μπήκαν τόσο στον ρόλο του τυφλού όσο και στον ρόλο του μουγκού, έγινε συζήτηση στην ολομέλεια για τα συναισθήματά τους και την εμπειρία τους από την δραστηριότητα.
Ευαγγελία Σάγγα
Ψυχολόγος του σχολείου μας