Θεατρική παράσταση

Την Τετάρτη 29 Μαϊου 2024 με τους μαθητές και τις μαθήτριες  του σχολείου μας μεταβήκαμε στη Χίο για να παρακολουθήσουμε τη μουσικοθεατρική παράσταση “Σιωπή, ο Βασιλιάς Ακούει”. Μία παράσταση από την Εθνική Λυρική Σκηνή με περίτεχνα σκηνικά και κουστούμια, με ποιητικές σοπράνο φωνές και διαλόγους που καθήλωσαν τους μαθητές και άνοιξαν νέους δρόμους για εξερεύνηση!

Ευχαριστούμε τους γονείς για την συνοδεία και τους συντελεστές της παράστασης για το μοναδικό θέαμα που μας πρόσφεραν!

IMG 20240530 053910….438089984 1806529923166039 1664441681308990653 n

…. …. 438101951 453457920707531 1828423437280031222 n … 438112598 422714083859634 4189302132521434027 2n

Εργαστήριο Δεξιοτήτων Γ’- Δ’ τάξη: «ΕΧΩ ΚΙ ΕΓΩ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ, ΕΙΜΑΙ ΠΑΙΔΙ»

Το 3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων που υλοποίησε η Γ’- Δ’ τάξη του σχολείου μας ήταν αφιερωμένο στα Δικαιώματα των Παιδιών και είχε τίτλο  «ΕΧΩ ΚΙ ΕΓΩ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ, ΕΙΜΑΙ ΠΑΙΔΙ».

Στο πλαίσιο του εργαστηρίου πραγματοποιήθηκαν μια σειρά από δραστηριότητες και συγκεκριμένα η εκπαιδευτικός της τάξης επέλεξε τα παιδιά να παρακολουθήσουν βίντεο που αναφέρεται στα Δικαιώματα του Παιδιού και στη συνέχεια  να πουν ποιο θεωρούν ποιο σημαντικό δικαίωμα. Εν συνεχεία, παρουσιάστηκαν εικονογραφημένα τα Δικαιώματα του Παιδιού και και ζητήθηκε από τους μαθητές /τριες να τα αναγνωρίσουν και να μιλήσουν για τη σημαντικότητά τους και να ζωγραφίσουν ένα από τα βασικά δικαιώματα που θεωρούν ότι είναι σημαντικό για αυτά.

Στα εργαστήρια που ακολούθησαν καταπιαστήκαμε με ορισμένα από τα πιο βασικά δικαιώματα των παιδιών.   έγινε συζήτηση για το δικαίωμα που έχουν τα παιδιά στην ταυτότητα, στο  να είναι πολίτες μια χώρας με δικαιώματα και υποχρεώσεις και κατασκεύασαν τις δικές τους ταυτότητες.

Ένα άλλο εργαστήριο συνδέθηκε με τη δράση φιλαναγνωσίας που υλοποιήθηκε στα πλαίσια εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου και την Ενότητα του μαθήματος της Γλώσσας 13 : « Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι». Αρχικά διαβάσαμε την ιστορία του “Πορτοκαλοφύλλη” (βιβλίο της συγγραφέως Ειρήνης Προκοπίου), ενός πορτοκαλί τυφλού φύλλου, διαφορετικού από τα άλλα. Παίρνοντας αφορμή από το βιβλίο συζητήσαμε για τη διαφορετικότητα. Με αφορμή αυτό το ξεχωριστό φύλλο, έγιναν παιχνίδια ενσυναίσθησης, ευαισθητοποίησης, κρυμμένου θησαυρού, που ένας μαθητής οδηγός καθοδηγούσε έναν τυφλό μαθητή για να βρει ένα μικρό μπλε ή πορτοκαλί φύλλο. Μόλις το έβρισκε, διάβαζε φωναχτά το σύνθημα του και το τοποθετούσε ανάλογα με το χρώμα του σε ένα από τα δύο διαφορετικά δέντρα, γεμάτοι απορία για το τελικό τους μήνυμα! Στο τέλος συζητήσαμε το μήνυμα των δύο δέντρων! Ειπώθηκαν οι αγαπημένες τους λέξεις, τι σημαίνουν για αυτούς, πόσο σημαντικές είναι και τελικά συνειδητοποίησαν ότι το πρώτο δέντρο είχε ανθίσει από όλα τα διαφορετικά συναισθήματα που βιώνουμε, ενώ το δεύτερο με τις αξίες που δικαιούμαστε να έχουμε για να ζούμε αρμονικά με τους συνανθρώπους μας! Καταλήξαμε ότι όλα αυτά τα συναισθήματα και οι αξίες ενώνονται σε μία λέξη, τη ζωή!! Επιπλέον, φτιάξαμε και μια μικρή έκθεση ζωγραφικής με διαφορετικούς « Πορτοκαλοφύλληδες».

Μιλήσαμε και για ένα ακόμα σημαντικό δικαίωμα, αυτό της Ειρήνης. Η εκπαιδευτικός της τάξης διάβασε το ποίημα του Γιάννη Ρίτσου « Ειρήνη» και ακολούθησε συζήτηση με την τεχνική του καταιγισμού ιδεών για το τι είναι η ειρήνη και γιατί πρέπει να υπάρχει στον κόσμο. Έπειτα οι μαθητές /τριες άκουσαν  το τραγούδι “ Imagine” και προβλήθηκε ένα βίντεο με όλες τις συνέπειες που μπορεί να επιφέρει ο ένας πόλεμος. Συζητήσαμε για το πώς νιώθουν οι άνθρωποι που δεν ζουν σε συνθήκες ειρήνης και πώς αυτοί που ζουν σε χώρες που προοδεύουν.  Κατά την τελευταία δραστηριότητα οι μαθητές / τριες άκουσαν , σχολίασαν , έμαθαν το τραγούδι « Αν» του Γιάννη Κότσιρα και με αφορμή αυτό έφτιαξαν μια έκθεση ζωγραφικής με τίτλο  «Θέλουμε Ειρήνη».

Τέλος, με αφορμή το βιβλίο « Έχω δικαίωμα; Έχω δικαίωμα!» από εκδ. Μικρή Σελήνη το οποίο είναι βασισμένο στη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα των παιδιών , έγινε μια ανασκόπηση ξανά στα βασικά δικαιώματα των παιδιών. Εμπνευστήκαμε από την προτεινόμενη δραστηριότητα του βιβλίου και αφού συγκεντρώσαμε επαναχρησιμοποιούμενα υλικά και συσκευασίες φτιάξαμε σε μακέτα τη δική μας πόλη των δικαιωμάτων, όπως τα  ίδια τα παιδιά την φαντάζονται και την ονειρεύονται. Η πόλη τους είχε σχολείο, δημαρχείο, γήπεδα, παιδικές χαρές, αστυνομικό τμήμα, σπίτια για όλα τα παιδιά, σούπερ μάρκετ και σε όλα τα κτίρια υπήρχαν τοποθετημένες ράμπες για να διευκολύνουν την πρόσβαση των ατόμων μ αναπηρία.

 

1716835161083 1716835161071 1716835011000 1716835161097 1716835161109 1716835010983 1716835161083 1 1716835161071 1 17168356370001716835637010

Βραβεύσεις μαθητών!

Μία σημαντική μέρα η σημερινή για τους μαθητές μας! Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου συγχαίρουν τους μαθητές και τις μαθήτριες  της Ε΄ και Στ΄ τάξης για τη συμμετοχή τους στον Μαθητικό Μαθηματικό Διαγωνισμό «Ο Μικρός Ευκλείδης- Παιχνίδι και Μαθηματικά» δίνοντας σε όλους τους συμμετέχοντες/ ουσες βεβαιώσεις συμμετοχής.

Παράλληλα δόθηκαν  όλα τα παιδιά βεβαιώσεις για τη συμμετοχή τους στα εκπαιδευτικά προγράμματα που παρακολούθησαν την φετινή σχολική χρονιά,  αυτό του Cinemathesis  ” Η Περιπέτεια του Σινεμά στα μικρά σχολεία” και της Κεντρικής Ιστορικής Βιβλιοθήκης Κοραή «Ο Μικρός Κοραής».

Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά και με πολλές επιτυχίες στη πορεία της ζωής τους! Είμαστε περήφανες!

…………438089806 963428245480435 1658527924100083987 n   438069666 465474399293763 1662475996920504526 n

Πασχαλινές Δημιουργίες!

Λίγο πριν κλείσουν τα σχολεία για τις διακοπές του Πάσχα, με χαρούμενη διάθεση κατασκευάσαμε τις δικές μας λαμπάδες, κάρτες και καλαθάκια με τους μαθητές και τις μαθήτριές μας!

Α΄- Β΄τάξη

439586880 1640407220108115 3991532188712463386 n 1   439748394 1792618054575181 7261852554751128228 n

439935243 363528089476354 350821857055567338 n   440167066 813504354166001 3682784027205172645 n

Γ΄ – Δ΄ τάξη

..……..ad557ba0 7919 475e 9f86 e61674f10c74   c56319b6 07fd 4ee5 9862 53522d948d90

..……..e1afd369 5273 4bce b4df 7e6b97e9e793   dfec94fd 3161 461c 840b 8f29224cb2e7

Ε΄ – Στ΄ τάξη

….. .. d57a31a0 3ade 4f2c 8be5 331b3efd63e7

….. .. 03fe7e1f 4928 44c2 8d71 cbc11e8a1bf9    4cbb4345 1c76 4626 bdfa fd7fbe898eaa

….. .. ac8e2d46 b8e8 499f 8663 36ca56b63efe   594d9a8e c358 4ec8 abf4 05f2650fe471 22

Το Δημοτικό Σχολείο Οινουσσών Απόστολος Παύλος σας εύχεται ένα ευλογημένο, χαρούμενο και αισιόδοξο Πάσχα με υγεία και αγάπη!

Εργαστήριο Δεξιοτήτων Γ’- Δ’ τάξη: ” Τρώμε υγιεινά, ζούμε υγιεινά”

Οι μαθητές/ τριες της Γ’ και Δ’ τάξης στο πλαίσιο του μαθήματος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων ασχολήθηκαν με τη Θεματική ενότητα « Ζω καλύτερα/ Ευ ζην»  και συγκεκριμένα με την υγιεινή διατροφή. Η αύξηση της κατανάλωσης βιομηχανοποιημένων προϊόντων στην παιδική ηλικία και η αύξηση της παιδικής παχυσαρκίας, σε συνδυασμό με την γενικότερη διαπίστωση των λανθασμένων επιλογών των παιδιών σχετικά με τη διατροφή τους, επιβάλλει τον προγραμματισμό και την υλοποίηση σχεδίων δράσης που αφορούν το «Ευ Ζην» , προκειμένου οι σημερινοί μαθητές και αυριανοί ενήλικες να αποκτήσουν σωστές και υγιεινές διατροφικές συνήθειες που θα τους εξασφαλίζουν την σωματική και ψυχική τους υγεία.

Αρχικά, οι μαθητές ζωγράφισαν σε ένα φύλλο χαρτί το αγαπημένο τους φαγητό. Έπειτα η εκπαιδευτικός κρέμασε με μανταλάκι το φαγητό στην πλάτη κάθε μαθητή. Οι μαθητές παρατήρησαν όλες τις ζωγραφιές για λίγα δευτερόλεπτα και έπειτα έπρεπε να μαντέψουν τα αγαπημένα φαγητά όλων των συμμαθητών τους.

εικόνα Viber 2024 04 24 21 11 25 970  εικόνα Viber 2024 04 24 21 11 26 295        εικόνα Viber 2024 04 24 21 12 22 361 εικόνα Viber 2024 04 24 21 12 22 457

Στη συνέχεια, δόθηκαν στους μαθητές χάρτινα πιάτα. Οι μαθητές τα χώρισαν και ζωγράφισαν το αγαπημένο τους φαγητό για κάθε γεύμα της ημέρας ( πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό , σνακ). Αφού ολοκλήρωσαν συζήτησαν στην ολομέλεια για το αν οι επιλογές τους είναι υγιεινές ή όχι.

Με αφορμή την οργάνωση δράσης σε συνεργασία και με του γονείς των μαθητών / τριών « Η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται», μαθητές , γονείς και εκπαιδευτικοί έφαγαν μαζί ένα υγιεινό πρωινό και συζήτησαν για τα οφέλη του στην υγεία μας και στη σχολική επίδοση των παιδιών. Είχε προηγηθεί ενημερωτική δράση των γονέων από Διαιτολόγο / Διατροφολόγο, ενώ υλικό από αυτή τη συνάντηση παρουσιάστηκε στους μαθητές με τη μορφή Power Point και ακολούθησε συζήτηση για το τι σημαίνει ισορροπημένη διατροφή και πώς πρέπει να τρεφόμαστε σωστά.

εικόνα Viber 2024 04 24 21 34 59 365 εικόνα Viber 2024 04 24 21 34 59 763 1εικόνα Viber 2024 04 24 21 34 59 833

 Συνεχίσαμε με παρουσίαση της παιδικής πυραμίδας διατροφής βασισμένη στη μεσογειακή διατροφή. Η εκπαιδευτικός εξήγησε από πού και γιατί το μοντέλο διατροφής ονομάζεται μεσογειακό. Οι μαθητές εντόπισαν στο χάρτη τη Μεσόγειο Θάλασσα, βρήκαν και κατέγραψαν τις μεσογειακές χώρες, συζήτησαν για τις κλιματικές συνθήκες σε αυτές τις χώρες και εντόπισαν από την πυραμίδα τρόφιμα που παράγονται στη χώρα μας. Έπειτα, οι μαθητές κατασκεύασαν τη δική τους μεσογειακή πυραμίδα διατροφής. Εν συνεχεία, η εκπαιδευτικός εισήγαγε και τη διπλή πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής για παιδιά και της περιβαλλοντικής πυραμίδας ( ανεστραμμένη ) και συνόψισε το μήνυμα: ό,τι μας λέει η μεσογειακή διατροφή πως είναι καλό για την υγεία μας είναι καλό και για την υγεία του πλανήτη.

εικόνα Viber 2024 04 24 21 11 26 249

Σε επόμενη φάση, η εκπαιδευτικός έκανε συζήτηση με τους μαθητές για την σημαντικότητα της κατανάλωσης των γαλακτοκομικών προϊόντων και της πρόσληψης ασβεστίου για να χτίσουμε γερό σώμα και να έχουμε  γερά οστά. Ακολούθησε ένα Πείραμα: έφερε στην τάξη κόκκαλα από μαγειρεμένο κοτόπουλο. Οι μαθητές τα άγγιξαν και παρατήρησαν πόσο σκληρά είναι.  Εξήγησε πως αυτό οφείλεται στην ύπαρξη ασβεστίου. Βάλαμε τα κόκκαλα για ένα 24 ωρο μέσα σε ξίδι. Οι μαθητές έκαναν υποθέσεις για το τι θα συμβεί. Τα κόκκαλα μαλάκωσαν και έγιναν πολύ εύκαμπτα λόγω της αντίδρασης του ανθρακικού ασβεστίου με το ξίδι.

εικόνα Viber 2024 04 24 21 11 25 820

Με αφορμή και το παραμύθι του Ευγένιου Τριβιζά ” Δόνα Τερηδόνα” απόσπασμα του οποίου υπάρχει στο Ανθολόγιο της Γ’- Δ΄ Δημοτικού και σε σύνδεση με πρόγραμμα Αγωγής Υγείας που υλοποιεί η εκπαιδευτικός  με θέμα τον ανθρώπινο οργανισμό ασχοληθήκαμε και με τα δόντια. Η σχολική μας νοσηλεύτρια έκανε παρουσίαση  στους μαθητές/ τριες των ειδών των δοντιών μας μέσω μιας μακέτας που δημιούργησε και συζητήσαμε και για τις παθήσεις των δοντιών όπως η τερηδόνα. Πώς όμως δημιουργείται η τερηδόνα; Εδώ μιλήσαμε για το ποιες τροφές προκαλούν βλάβες στα δόντια και ποιες τα κρατούν υγιή και γερά. Οι μαθητές/ τριες τα κατηγοριοποιήσαν μέσω μιας παιχνιδιάρικης κατασκευής ( χαρούμενο – λυπημένο δόντι).

Στη συνέχεια, πειραματιστήκαμε: φέραμε στην τάξη δύο άσπρα βρασμένα αυγά. Στο ένα αλείψαμε οδοντόπαστα ενώ στο άλλο όχι. Και τα δύο τα τοποθετήσαμε μέσα σε ποτήρια γεμάτα με αναψυκτικό. Οι μαθητές έκαναν υποθέσεις, παρατήρησαν, έβγαλαν συμπεράσματα. Μετά από μία ημέρα το αυγό με τον οδοντόκρεμα κράτησε σε μεγάλο βαθμό το λευκό του χρώμα ενώ το άλλο αυγό είχε πάρει μια πιο καφετιά απόχρωση. Συμπέρασμα; Πλένουμε πάντα τα δόντια μας μετά από κάθε γεύμα και ειδικά όταν καταναλώνουμε αναψυκτικά και γλυκά.

εικόνα Viber 2024 04 24 21 12 22 066εικόνα Viber 2024 04 24 21 34 59 908

Τέλος, πραγματοποιήθηκε και μια δραστηριότητα φιλαναγνωσίας. Οι μαθητές μας σε συνδυασμό με το μάθημα της Γλώσσας δημιούργησαν ένα κόμικ με τίτλο ” Η Μάχη του Συνάχι”.

Σύντομη περιγραφή: Η Μάχη το συνάχι είναι ένας ιός, πονηρός και μοχθηρός και έχει βάλει σκοπό της ζωής της να κολλήσει συνάχι όλα τα παιδιά. Τα παιδιά όμως προστατεύονται από την Αόρατη Ασπίδα της καλής διατροφής και του πλυσίματος των χεριών. Μετά από πολύ κόπο χωρίς αποτέλεσμα η Μάχη το συνάχι καταφέρνει να σπάσει την Ασπίδα και να κολλήσει όλα τα παιδιά επειδή είχαν ξεχάσει να πλύνουν καλά τα χέρια τους. Τότε όμως εμφανίστηκε ο Dr. Aντίσωμος και με τις πολύτιμες συμβουλές του τα παιδιά κατάφεραν να κερδίσουν τη Μάχη το Συνάχι.

εικόνα Viber 2024 04 24 21 12 22 030εικόνα Viber 2024 04 24 21 12 21 994

Εργαστήριο Δεξιοτήτων Γ’-Δ’ τάξη: “Μαθαίνω τα πάντα για το δάσος”

Οι μαθητές/ τριες στα πλαίσια του μαθήματος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων ασχολήθηκαν με την θεματική “Φροντίζω το Περιβάλλον” και συγκεκριμένα με τα δάση.  Βασική επιδίωξη του  εργαστηρίου και των δραστηριοτήτων είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών/-τριών σχετικά με το δασικό οικοσύστημα και τα περιβαλλοντικά προβλήματα που συνδέονται με αυτό και η ανάληψη δράσης για την προστασία του.

Αρχικά παίξαμε ένα παιχνίδι. Η εκπαιδευτικός έφτιαξε  δύο συνθήματα σχετικά με το περιβάλλον.  Έδωσε σε κάθε μαθητή μια λέξη και μέσα από ένα παιχνίδι που μοιράζονται τυχαία στους/στις μαθητές/-τριες της τάξης, προσπάθησαν να τις ενώσουν για να δημιουργηθεί το σύνθημα. Έπειτα οι ομάδες έβγαλαν ένα όνομα σχετικό με το δάσος.

Στη συνέχεια προβλήθηκε το βίντεο με τίτλο “Βόλτα στο δάσος” και οι ομάδες των μαθητών να κατέγραψαν ήχους και εικόνες που έρχονταν στο μυαλό τους από αυτή την νοερή επίσκεψη σε ένα δάσος. Προβλήθηκε δασικός χάρτης της Ελλάδας https://www.geogreece.gr/dasos.php και οι μαθητές/ τριες παρατήρησαν τα διαφορετικά είδη δασών (βάσει της βλάστησης).

Εν συνεχεία, η εκπαιδευτικός, διάβασε και πρόβαλε  το παραμύθι «Ποιος άλλος μένει εδώ;» (http://kpekastor-old.kas.sch.gr/secrets_forest/contents.htm) και ζητησε από τους/τις μαθητές/ τριες να εντοπίσουν ποια ζώα μένουν στο δάσος του παραμυθιού και να ζωγραφίσουν την αγαπημένη τους εικόνα. Μέσω της εφαρμογής Revelation natural Art σε ομάδες των δυο οι μαθητές / τριες δημιούργησαν το δικό τους δασικό οικοσύστημα και τα ζώα που κατοικούν σε αυτό.

17139004183021713900418316171390041833217139004183251713900418394

Μια όμορη ηλιόλουστη ημέρα του χειμώνα πραγματοποιήθηκαν δράσεις στην αυλή του σχολείου στο οποίο υπάρχουν αρκετά δέντρα . Οι μαθητές /τριες μέτρησαν τις ηλικίες των δέντρων της αυλής. Κάθε ομάδα μέτρησε από τέσσερα δέντρα. Στη συνέχεια, οι μαθητές συμπλήρωσαν φύλλα εργασίας και υπολόγισαν με μαθηματικές πράξεις την ηλικία των δέντρων  και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι όσο πιο μικρή είναι η διάμετρος του κορμού ενός δέντρου τόσο πιο μικρό ηλικιακά είναι. Έπειτα, με υλικά της φύσης και του δάσους έφτιαξαν εικαστικές δημιουργίες ( land art).

1713900418297  1713900331238 1713900331215 1713900331227

 

Σε επόμενο εργαστήριο, οι μαθητές / τριες έφτιαξαν ταΐστρες από ανακυκλώσιμο χαρτί και σπόρους και τις κρέμασαν στα δέντρα της αυλής του σχολείου για να διευκολύνουν τα πουλάκια που ζουν σε αυτά  να συλλέξουν τροφή εν όψει του χειμώνα.

εικόνα Viber 2024 04 23 22 48 13 003 εικόνα Viber 2024 04 23 22 48 14 067 εικόνα Viber 2024 04 23 22 48 20 176 εικόνα Viber 2024 04 23 22 48 24 529 εικόνα Viber 2024 04 23 22 48 14 552

Η εκπαιδευτικός  συζήτησε στην ολομέλεια για τις παροχές τους δάσους στον άνθρωπο και για την ανάγκη προστασίας των δασών. Ακολούθησε  ιδεοθύελλα σχετικά με τις απειλές – κινδύνους που αντιμετωπίζουν τα δάση και  τις συνέπειες που θα έχει η εξαφάνισή τους.Με αφορμή τη συζήτηση, έγινε ο εντοπισμός του δάσους του Αμαζονίου στην υδρόγειο σφαίρα και στον διαδραστικό πίνακα  με τη χρήση  του προγράμματος γραφικής απεικόνισης της Γης Google Earth. Στη συνέχεια οι μαθητές/-τριες παρακολούθησαν το βίντεο με τίτλο: Aerial footage shows fires raging in parts of Brazil’s Amazon rainforest [1:12] και ακολούθησε συζήτηση σχετική με τις αιτίες που προκαλούν αυτές τις πυρκαγιές στα δάση και ποιες μπορεί να είναι οι συνέπειες. Στο τέλος, οι μαθητές /τριες έφτιαξαν τη δική τους αφίσα ευαισθητοποίησης για την προστασία των δασών.

1713900331194 1713900331170

Φτιάχνοντας τα δικά μας προβλήματα!

Σήμερα στο μάθημα των μαθηματικών, οι μαθητές της Α’ τάξης έφτιαξαν τα δικά τους προβλήματα πρόσθεσης και αφαίρεσης. Το πρώτο πρόβλημα το έφτιαξε η κυρία! Το πρόβλημα μιλούσε για ένα καράβι που ταξίδευε και σε κάθε στάση του κατέβαιναν ή ανέβαιναν άτομα. Οι μαθητές έπρεπε να βρίσκουν κάθε φορά πόσα άτομα έμεναν στο καράβι, κάνοντας πρόσθεση ή αφαίρεση.

……  …….. . …...   .…….. 4d21e978 59b2 4b52 93bb 1b2d55fa28bc

Στη συνέχεια, κάθε μαθητής έγινε δάσκαλος, φτιάχνοντας το δικό του πρόβλημα, το οποίο έπρεπε να λύσουν οι συμμαθητές του. Αφού το έλυναν, ο μικρός”δάσκαλος” ή η μικρή “δασκαλα” περνούσε να ελέγξει τη λύση που έδωσαν οι συμμαθητές του/της.……….

4d3dfc04 270b 4d38 a39c 8a623e174caa ..438dd89b 842b 4e8a a819 879fa8ff85c2...1b0cdc68 5ce1 45db b1ff aa8668773034

3bc9a05a df1c 453e a796 4cca4ef7ae42...d3b4ae6c 9341 4327 a1f2 3b7fca270feb3ea6ed12 7548 444d a955 834530eb8608

..……. ……………..  ….. . ..…..69b69cb8 bcf1 42ab ab70 2d3bc3b0e878

Μαθαίνοντας γραμματική με το Scrabble!

Σήμερα στο μάθημα της Γλώσσας, οι μαθητές της Β’ τάξης έκαναν επανάληψη στη γραμματική με τη βοήθεια του Scrabble. Χωρίστηκαν σε ομάδες. Κάθε ομάδα, διάλεγε τυχαία μερικά γραμματάκια. Χρησιμοποιώντας αυτά τα γράμματα, η ομάδα σχημάτιζε λέξεις. Κάθε φορά που δεν μπορούσε να σχηματίσει πια λέξη με τα γράμματα που τις έμεναν, διάλεγε τυχαία ένα ακόμη γράμμα. Η ομάδα μετρούσε τους πόντους που συγκέντρωνε η κάθε λέξη (για να κάνουμε και λίγα μαθηματικά!) και για να τους κερδίσει έπρεπε να βρει αν η λέξη που σχημάτισε είναι άρθρο, ουσιαστικό, επίθετο, ρήμα, τοπικό ή τροπικό επίρρημα ή μετοχή. Και έτσι η επανάληψη γίνεται παιχνιδάκι!

… 91793acf 3a4b 4b1e a4a7 504c5cb8514a    b4a14b85 a7a4 4fd1 986a 21430af56531

…….. ..…..e0b93422 ee28 4f08 894f 27f8ad36f3a9

Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας

Γ’- Δ’ τάξη

Με αφορμή την 4η Απριλίου, Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων και την Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Δράσης Φιλοζωίας, οι μαθητές της Γ’ και Δ’ τάξης παρακολούθησαν ένα εκπαιδευτικό βίντεο- παραμύθι με τίτλο “Τα αδεσποτάκια”. Ήταν ένα έναυσμα για να συζητήσουν σχετικά με τη φροντίδα και την προστασία  των αδέσποτων ζώων και να καταγραφούν μέσω καταιγισμού ιδεών τρόποι με τους οποίους μπορούμε να στηρίξουμε και να προστατέψουμε τα αδέσποτα ζώα στο νησί μας. Στη συνέχεια, προβλήθηκε βίντεο με θέμα τα δικαιώματα των ζώων ενώ διαβάσαμε και άρθρα από τη Διακήρυξη για τα Δικαιώματα των  Ζώων. Οι μαθητές/τριες ευαισθητοποιήθηκαν και στο τέλος έφτιαξαν τις δικές τους αφισουλές βάζοντας τα ίδια τα ζωάκια να μιλούν και να διεκδικούν τα δικαιώματά τους.      ……………………..

434637218 388379130686054 3752778198808581008 n   435178126 3944416185793941 342663105601038132 n

………………. 435184332 953832629689307 8197987047997858694 n

Α’- Β’ τάξη

Με τους μαθητές της Α’ και Β’ τάξης μιλήσαμε για το τι είναι τα αδέσποτα , εάν έχουν συναντήσει κάποιο και αν ναι πώς φέρθηκαν. Στην συνέχεια παρακολουθήσαμε την ταινία μικρού μήκους: «Η ζωή μέσα από τα μάτια των αδέσποτων ζώων» από τον Δήμο Ηρακλείου. Με αφορμή αυτή συζητήσαμε, για το πού ζουν αυτά τα ζώα, με τι τρέφονται, τι μπορεί να σκέφτονται, τι αισθάνονται όταν δουν έναν άνθρωπο να τα μεταφέρει, τι γίνεται σε αυτό το μέρος και εάν είναι καλύτερα εκεί. Αναφερθήκαμε στα όσα έγιναν μέσα σε ένα καταφύγιο ζώων- κυνοκομείο από την διαδικασία του εμβολιασμού και της περίθαλψης, της στείρωσης μέχρι και την υιοθεσία του ζώου από μία καινούργια οικογένεια.

Έπειτα παίξαμε ένα θεατρικό παιχνίδι και χωριστήκαμε σε δύο ομάδες. Η πρώτη ομάδα ήταν δύο αδέσποτα σκυλάκια και οι δύο ιδιοκτήτες τους, όπου τους φερόντουσαν ευγενικά (τα χάιδευαν, τα τάιζαν και τα έκαναν μπάνιο). Στην δεύτερη ομάδα υπήρχαν αντίστοιχα δύο σκυλάκια και δύο ιδιοκτήτες απλά αυτή τη φορά οι άνθρωποι εξέφραζαν αρνητικά συναισθήματα και δυσάρεστες συμπεριφορές προς τα ζώα. Μετά το θεατρικό, τα παιδιά που υποδύονταν τα σκυλάκια ανέφεραν πώς ένιωσαν και τι θα ήθελαν να αλλάξει. Στο τέλος της ώρας, το κάθε παιδί ζωγράφισε το δικό του αδέσποτο και όλες οι ζωγραφιές ενώθηκαν σε μία μεγάλη αφίσα, που στόλισε την τάξη, προκειμένου τα παιδιά να θυμούνται αυτή την ημέρα!

……………..  40311da3 a468 4bfb 8cb6 5e47355d7b4e

Ε΄- Στ΄ τάξη

Με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Ε και Στ τάξη διαβάζοντας το φυλλάδιο του φιλοζωικού συλλόγου της Χίου ενημερωθήκαμε για τον τρόπο που πρέπει να συμπεριφερόμαστε στα κατοικίδιά μας και τα αδέσποτα ζώα, τι μπορούμε να κάνουμε, για να τα βοηθήσουμε, όταν το έχουν ανάγκη και ποιες είναι οι απαιτήσεις, για τη φροντίδα τους. Έπειτα φτιάξαμε ένα διαφορετικό επιτραπέζιο φιδάκι με τίτλο «Χαρούμενες Ουρές». Όταν τα παιδιά πέφτουν σε κουτιά “σκάλες” επιλέγουν μία από τις κάρτες επιβράβευσης, σωστής συμπεριφοράς απέναντι στα ζώα. Αυτές τις κάρτες επιβράβευσης τις σχεδίασαν και τις ζωγράφισαν τα παιδιά. Στη μία όψη της κάρτας βρίσκεται η εικονογράφηση του κανόνα και από πίσω γενικές συμβουλές από τον φιλοζωικό σύλλογο. Το παιχνίδι βρίσκεται στον χώρο του σχολείου, όπου έχουν πρόσβαση όλοι οι μαθητές για να μάθουν παίζοντας!

60633492 36f0 4e21 bc6e e996544e9def   d56a81dc bf43 4e54 9b3b c0299bcd6bd4

……....  dbf58ea4 7727 4f75 a5e3 aaca37ed1a09 1