Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας

Γ’- Δ’ τάξη

Με αφορμή την 4η Απριλίου, Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων και την Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Δράσης Φιλοζωίας, οι μαθητές της Γ’ και Δ’ τάξης παρακολούθησαν ένα εκπαιδευτικό βίντεο- παραμύθι με τίτλο “Τα αδεσποτάκια”. Ήταν ένα έναυσμα για να συζητήσουν σχετικά με τη φροντίδα και την προστασία  των αδέσποτων ζώων και να καταγραφούν μέσω καταιγισμού ιδεών τρόποι με τους οποίους μπορούμε να στηρίξουμε και να προστατέψουμε τα αδέσποτα ζώα στο νησί μας. Στη συνέχεια, προβλήθηκε βίντεο με θέμα τα δικαιώματα των ζώων ενώ διαβάσαμε και άρθρα από τη Διακήρυξη για τα Δικαιώματα των  Ζώων. Οι μαθητές/τριες ευαισθητοποιήθηκαν και στο τέλος έφτιαξαν τις δικές τους αφισουλές βάζοντας τα ίδια τα ζωάκια να μιλούν και να διεκδικούν τα δικαιώματά τους.      ……………………..

434637218 388379130686054 3752778198808581008 n   435178126 3944416185793941 342663105601038132 n

………………. 435184332 953832629689307 8197987047997858694 n

Α’- Β’ τάξη

Με τους μαθητές της Α’ και Β’ τάξης μιλήσαμε για το τι είναι τα αδέσποτα , εάν έχουν συναντήσει κάποιο και αν ναι πώς φέρθηκαν. Στην συνέχεια παρακολουθήσαμε την ταινία μικρού μήκους: «Η ζωή μέσα από τα μάτια των αδέσποτων ζώων» από τον Δήμο Ηρακλείου. Με αφορμή αυτή συζητήσαμε, για το πού ζουν αυτά τα ζώα, με τι τρέφονται, τι μπορεί να σκέφτονται, τι αισθάνονται όταν δουν έναν άνθρωπο να τα μεταφέρει, τι γίνεται σε αυτό το μέρος και εάν είναι καλύτερα εκεί. Αναφερθήκαμε στα όσα έγιναν μέσα σε ένα καταφύγιο ζώων- κυνοκομείο από την διαδικασία του εμβολιασμού και της περίθαλψης, της στείρωσης μέχρι και την υιοθεσία του ζώου από μία καινούργια οικογένεια.

Έπειτα παίξαμε ένα θεατρικό παιχνίδι και χωριστήκαμε σε δύο ομάδες. Η πρώτη ομάδα ήταν δύο αδέσποτα σκυλάκια και οι δύο ιδιοκτήτες τους, όπου τους φερόντουσαν ευγενικά (τα χάιδευαν, τα τάιζαν και τα έκαναν μπάνιο). Στην δεύτερη ομάδα υπήρχαν αντίστοιχα δύο σκυλάκια και δύο ιδιοκτήτες απλά αυτή τη φορά οι άνθρωποι εξέφραζαν αρνητικά συναισθήματα και δυσάρεστες συμπεριφορές προς τα ζώα. Μετά το θεατρικό, τα παιδιά που υποδύονταν τα σκυλάκια ανέφεραν πώς ένιωσαν και τι θα ήθελαν να αλλάξει. Στο τέλος της ώρας, το κάθε παιδί ζωγράφισε το δικό του αδέσποτο και όλες οι ζωγραφιές ενώθηκαν σε μία μεγάλη αφίσα, που στόλισε την τάξη, προκειμένου τα παιδιά να θυμούνται αυτή την ημέρα!

……………..  40311da3 a468 4bfb 8cb6 5e47355d7b4e

Ε΄- Στ΄ τάξη

Με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Ε και Στ τάξη διαβάζοντας το φυλλάδιο του φιλοζωικού συλλόγου της Χίου ενημερωθήκαμε για τον τρόπο που πρέπει να συμπεριφερόμαστε στα κατοικίδιά μας και τα αδέσποτα ζώα, τι μπορούμε να κάνουμε, για να τα βοηθήσουμε, όταν το έχουν ανάγκη και ποιες είναι οι απαιτήσεις, για τη φροντίδα τους. Έπειτα φτιάξαμε ένα διαφορετικό επιτραπέζιο φιδάκι με τίτλο «Χαρούμενες Ουρές». Όταν τα παιδιά πέφτουν σε κουτιά “σκάλες” επιλέγουν μία από τις κάρτες επιβράβευσης, σωστής συμπεριφοράς απέναντι στα ζώα. Αυτές τις κάρτες επιβράβευσης τις σχεδίασαν και τις ζωγράφισαν τα παιδιά. Στη μία όψη της κάρτας βρίσκεται η εικονογράφηση του κανόνα και από πίσω γενικές συμβουλές από τον φιλοζωικό σύλλογο. Το παιχνίδι βρίσκεται στον χώρο του σχολείου, όπου έχουν πρόσβαση όλοι οι μαθητές για να μάθουν παίζοντας!

60633492 36f0 4e21 bc6e e996544e9def   d56a81dc bf43 4e54 9b3b c0299bcd6bd4

……....  dbf58ea4 7727 4f75 a5e3 aaca37ed1a09 1

“Oι Οργανούληδες πάνε στο Δημοτικό Σχολείο Οινουσσών”

Οι μαθητές/ τριες της Γ’ και Δ’ τάξης παρακολούθησαν στις 10 Απριλίου το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ” Οι Οργανούληδες πάνε στο Δημοτικό Σχολείο” με αφορμή και το πρόγραμμα Αγωγής Υγείας που υλοποιείται στην τάξη.

Από το σχολικό έτος 2021-22, οι «Οργανούληδες» περιλαμβάνονται στα προγράμματα αγωγής της υγείας του υπουργείου Υγείας, είναι εγκεκριμένο και από το Υ. ΠΑΙ.Θ.Α.,  με στόχο την ευαισθητοποίηση και ενημέρωση του μαθητικού πληθυσμού. Το Ίδρυμα Ωνάση ανέλαβε μια Εθνική Πρωτοβουλία, σε συνεργασία με τον Ελληνικό Οργανισμό Μεταμοσχεύσεων (ΕΟΜ) και το Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο. 

Ποιο είναι το πολυάσχολο όργανο στον οργανισμό μας με περισσότερες από 200 διαφορετικές λειτουργίες; Ποιο μοιάζει με δυνατή αντλία, ωθώντας το αίμα σε όλο το σώμα; Ποιο όργανο «λατρεύει» το νερό και ποιο είναι αυτό που «αγαπά» περισσότερο την τακτική άσκηση; Αλλά και πώς ένας γιατρός μπορεί να αντικαταστήσει ένα όργανο, όταν αυτό δεν λειτουργεί σωστά; Αυτές οι δύσκολες ερωτήσεις έγιναν συναρπαστικές ιστορίες μέσα από τους χαρακτήρες των Οργανούληδων, που σχεδιάστηκαν ειδικά για τα παιδιά (7-11 ετών). Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, που ξεκίνησε από την Αγγλία και ταξιδεύει ήδη σε Σκωτία και Καναδά, ήρθε και στην Ελλάδα και περιλαμβάνεται στις δράσεις και παρεμβάσεις των προγραμμάτων Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας του Υπουργείου Υγείας (ΙΘ Θεματικός άξονας). Στόχος του είναι να μοιραστεί μαζί μας συμβουλές για τη φροντίδα της υγείας μας και να μας μάθει τα πάντα για τη δωρεά οργάνων.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του εκπαιδευτικού προγράμματος οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να κάνουν ερωτήσεις και να λύσουν απορίες. Στο τέλος, ζωγράφισαν και οι ίδιοι τους Οργανούληδες και μοιράστηκαν μαζί μας τρόπους και κανόνες για να διατηρούμε τον οργανισμό μας υγιή.

Γιατί όπως λένε και οι Οργανούληδες….ΤΟ ΜΕΣΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΜΕΤΡΑΕΙ!  IMG db0d6bfee5e3dbadda898713d822384b V 1 IMG 999d30888f506750a2ba62c60b176807 V 1 IMG 7e36ef28623532ad60fd3a451ccdbd5f V 1 IMG 1f8fa15cc6d2c9b52782d3e6a0f22a48 V 1 IMG 964b78e6fe181247eb936c02e383bba9 V 1 IMG 5451793c1b148124a7c1d147f4aed0c6 V 1 IMG d8318a275ded744517a2641e831dd341 V 1 IMG 5897f1d7fbf75fe20a1c14a84e98f945 V 1 IMG 783f62dd176d493197f114ade3ef6efc V 1 IMG 13a5cab9d9ec34bc97884e03a2f447a7 V 1 IMG ba65b2c86a1e71ac7bd36bc8c959dec9 V 1 IMG 3e5cc71a13b5c6514f9541f50a160eeb V 1

“Τι να κάνετε για δωρεάν τηλεφωνικές κλήσεις”

Με αφορμή την 14η Ενότητα της Γλώσσας με τίτλο ” Το ανθρώπινο θαύμα”, η Γ’ και Δ’ τάξη ασχολήθηκε με τις ανθρώπινες εφευρέσεις. Αφού οι μαθητές/ τριες κατανόησαν τη διαφορά ανάμεσα στην ” ανακάλυψη” και την “εφεύρεση”, συζήτησαν με την καθοδήγηση της δασκάλας τους τα θετικά και αρνητικά που έχουν προσφέρει οι σύγχρονες εφευρέσεις στη ζωή του ανθρώπου. Έπειτα κάθε μαθητής/ τρια επέλεξε ποια εφεύρεση θεωρεί πιο σημαντική και εξήγησε τους λόγους.

Όμως δεν έμειναν μόνο σε αυτό. Κατασκεύασαν τα δικά τους αυτοσχέδια τηλέφωνα με απλά υλικά ( πλαστικά ποτήρια, σπάγκο).  Η εκπαιδευτικός άνοιξε από μία τρύπα στη βάση κάθε ποτηριού με ένα ψαλίδι. Πέρασε τις άκρες του σπάγκου μέσα από τις τρύπες και έκανε έναν κόμπο στις άκρες του. Στη συνέχεια, ένας μαθητής έβαλε το ένα ποτήρι μπροστά από το στόμα του, και κάποιος άλλος το άλλο ποτήρι στο αφτί του. Μόλις ανακάλυψαν οι μαθητές ότι όντως λειτουργεί και μπορούν να ακούσουν τη φωνή του συμμαθητή τους, ενθουσιάστηκαν και ήθελαν να μάθουν γιατί συμβαίνει αυτό και τα τηλέφωνα πήραν φωτιά! ” Ευτυχώς που δεν πρέπει να πληρώσουμε, γιατί ο λογαριασμός θα ερχόταν πολύ φουσκωμένος” ανέφερε γελώντας ένας μαθητής.

Στη συνέχεια, οι μαθητές/ τριες έφτιαξαν ένα κύκλο και έπαιξαν ” σπασμένο τηλέφωνο” με τις αυτοσχέδιες κατασκευές τους.

Και λίγο Φυσική!

Η εκπαιδευτικός  μίλησε στους μαθητές/ τριες για το ταξίδι του ήχου στα υλικά και εξήγησε γιατί ακούγεται καλύτερα όταν ο σπάγκος είναι τεντωμένος. Τα ηχητικά κύματα ταξιδεύουν πιο γρήγορα μέσα από τα στερεά από ότι στον αέρα. Έτσι, τα ηχητικά κύματα που παράγονται από την φωνή  ταξιδεύουν μέσα από τον σπάγκο και φτάνουν στο αφτί του συμμαθητή τους.

IMG 20240415 122327 IMG 20240415 122246 IMG 20240415 122156 IMG 20240415 122658

Εκπαιδευτική δράση- ενημέρωση σχετικά με το καινοτόμο έργο Musica

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε΄ και Στ΄ τάξης την Παρασκευή 5 Απριλίου είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν και να παρακολουθήσουν εκπαιδευτική δράση στην αίθουσα του “Συλλόγου Φίλοι Οινουσσών” σχετικά με το έργο MUSICA από  την υπεύθυνη ομάδα του Πανεπιστημίου Αιγαίου και από τους αρμόδιους του Δήμου Οινουσσών. Το MUSICA είναι ένα καινοτόμο project που έχει αναλάβει το σχεδιασμό και την ανάπτυξη μιας Πλατφόρμας Πολλαπλών Χρήσεων, η οποία αξιοποιώντας ανανεώσιμες πηγές ενεργείας ( ήλιο, κύματα, αέρας) θα παράγει ηλεκτρική ενέργεια με σκοπό την ενίσχυση σε ενέργεια  του νησιού μας.

Οι μαθητές/τριες αφού παρακολούθησαν μια πολύ ενδιαφέρουσα διαδραστική παρουσίαση, συμμετείχαν σε ένα βιωματικό εργαστήριο STEM. Αφού χωρίστηκαν σε ομάδες, είχαν σαν αποστολή  να κατασκευάσουν μοντέλα της πλατφόρμας όπως οι ίδιοι τη φαντάζονται και να συμπληρώσουν φύλλο εργασίας-δελτίο κατασκευής. Μετά την ολοκλήρωση των κατασκευών τους, κάθε ομάδα τις παρουσίασε ως προς τα υλικά, τη λειτουργικότητα και τη σκοπιμότητά τους στους παρευρισκόμενους και στα μέλη της επιτροπής. Και τα πέντε μοντέλα-πλατφόρμες που κατασκευάστηκαν  κρίθηκαν ικανά να εξυπηρετήσουν τις προϋποθέσεις του έργου για διαφορετικούς λόγους το καθένα.

Τα παιδιά του Δημοτικού μας σχολείου ενθουσιάστηκαν από την ενημερωτική και δημιουργική αυτή δράση, εξέφρασαν τη χαρά τους συζητώντας με τους ομιλητές για  περιβαλλοντικά ζητήματα , για νέες τεχνολογίες και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Ευχαριστούμε θερμά τον Δήμο Οινουσσών και τους συντελεστές του καινοτόμου αυτού έργου, που έδωσαν την ευκαιρία σε μαθητές και εκπαιδευτικούς να ενημερωθούν για το σχεδιασμό και τη χρήση της πλατφόρμας που στόχο έχει την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής όλων των κατοίκων του τόπου μας.

420684142 992865565502787 5935666388256147550 n   434120969 1572650463536927 541460752676585341 n Αντιγραφή

421921899 1176197396895007 6480946007684722099 n    434038240 3648322982152841 2409038208834061681 n    433796029 3606120266294205 3514075869209216341 n 1

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας: Γνωρίζω τα όργανα του ανθρώπινου οργανισμού

Τελευταίο σύστημα του ανθρώπινου οργανισμού με το οποίο ασχοληθήκαμε ήταν φυσικά το πεπτικό σύστημα. Αφού οι μαθητές παρακολούθησαν ένα ενδιαφέρον βίντεο για το ” ταξίδι της τροφής ” και γνώρισαν ποια όργανα συμμετέχουν σε αυτό, κλήθηκαν να ζωγραφίσουν τα επιμέρους όργανα και να τα τοποθετήσουν στη σωστή θέση στον ανθρώπινο οργανισμό. Έπειτα κατασκεύασαν μικρές ” sensory bags” αφού σχεδίασαν με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού και της σχολικής νοσηλεύτριας τον οργανισμό πάνω στο πλαστικό σακουλάκι, τοποθέτησαν μέσα σπόρους καλαμποκιού  κα ιμε απλές κινήσεις έδειχναν ο ένας στον άλλο από ποια όργανα περνάει η τροφή ονοματίζοντάς τα. Το όργανο που έκανε περισσότερο εντύπωση στους μαθητές ήταν το λεπτό έντερο. ” Μα πώς γίνεται να είναι τόσο μεγάλο και ταυτόχρονα να χωράει μέσα στην κοιλιά μας;”, είπε ένας μαθητής. Αφού λοιπόν μετρήσαμε με τη βοήθεια ένος μέτρου το ύψος κάθε μαθητή πολλαπλασιάσαμε το ύψος σε εκατοστά του καθενός με μία σταθερά 4,5 και υπολογίσαμε πόσα εκατοστά είναι το λεπτό έντερό μας. Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι τα δύο μεγέθη ( ύψος και μήκος λεπτού εντέρου) είναι ανάλογα, δηλαδή όσο μεγαλύτερο είναι το ύψος τόσο μεγαλύτερο είναι και το μήκος του λεπτού εντέρου Τα αποτελέσματα των μετρήσεων εντυπωσίασαν ακόμη περισσότερο τους μικρούς μας μαθητές!

IMG 20240229 110715 IMG 20240229 112256 IMG 20240404 1906051

Κάλεσμα συγγραφέα για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου σήμερα και έγιναν στο σχολείο μας δράσεις με αφορμή το παιδικό βιβλίο: «Πορτοκαλοφύλλης». Ο  Πορτοκαλοφύλλης είναι ένα διαφορετικό φύλλο από όλα τα άλλα λόγω του ιδιαίτερου χρώματός του και της μειωμένης όρασής του. Με αφορμή αυτό το ξεχωριστό φύλλο, έγιναν παιχνίδια ενσυναίσθησης, ευαισθητοποίησης, κρυμμένου θησαυρού, που ένας μαθητής οδηγός καθοδηγούσε έναν τυφλό μαθητή για να βρει ένα μικρό μπλε ή πορτοκαλί φύλλο. Μόλις το έβρισκε, διάβαζε φωναχτά το σύνθημα του και το τοποθετούσε ανάλογα με το χρώμα του σε ένα από τα δύο διαφορετικά δέντρα, γεμάτοι απορία για το τελικό τους μήνυμα!

434049883 334586399632597 8269592016422027347 n   433678877 1363937780972087 7594100488165842710 n

433472206 1071466733926741 3429256888982966484 n   434104102 3820197324901244 4259547564341747165 n

Μετά από το διάλλειμα συνδεθήκαμε με την συγγραφέα του βιβλίου την κυρία Ειρήνη Προκοπίου! Τα παιδιά είχαν ήδη συγκεντρώσει ερωτήσεις για το βιβλίο και τους ήρωες του από τις συζητήσεις που είχαν γίνει τις προηγούμενες μέρες μέσα στις τάξεις. Αφού λύθηκαν οι απορίες για το περιεχόμενο του βιβλίου, σειρά είχαν ερωτήσεις σχετικά με το επάγγελμα του συγγραφέα. Άραγε πόσο χρόνο χρειάζεται για να γράψει κάποιος ένα βιβλίο; Πόσοι άνθρωποι πρέπει να εργαστούν για να εκδοθεί και να εικονογραφηθεί; Και πολλές άλλες ερωτήσεις ταξίδεψαν τους μαθητές μας στον μαγικό κόσμο του βιβλίου και στον κόσμο του μικρού μας πορτοκαλί φίλου.

433559522 454873357191183 6448944194391331711 n   434153215 355824994122679 1709996267873252366 n

Στο τέλος συζητήσαμε μαζί με τη συγγραφέα το μήνυμα των δύο δέντρων! Το πρώτο είχε λέξεις όπως: αγάπη, ενθουσιασμός, φόβος, άγχος, έκπληξη, συμπόνια, αισιοδοξία, ενώ το δεύτερο λέξεις: ευγένεια, σεβασμός, ισότητα, καλοσύνη, συνεργασία, γενναιότητα, ελευθερία, αλληλεγγύη. Ειπώθηκαν οι αγαπημένες τους λέξεις, τι σημαίνουν για αυτούς, πόσο σημαντικές είναι και τελικά συνειδητοποίησαν ότι το πρώτο δέντρο είχε ανθίσει από όλα τα διαφορετικά συναισθήματα που βιώνουμε, ενώ το δεύτερο με τις αξίες που δικαιούμαστε να έχουμε για να ζούμε αρμονικά με τους συνανθρώπους μας! Καταλήξαμε ότι όλα αυτά τα συναισθήματα και οι αξίες ενώνονται σε μία λέξη, τη ζωή!!

Ευχαριστούμε πολύ την κ. Ειρήνη για τον χρόνο της και για τις πολύτιμες πληροφορίες που μας πρόσφερε! Αναμένουμε συνάντηση στο επόμενο βιβλίο της!!

433783894 318536460915510 4177913733013694774 n   434055514 1124132612353245 4447244448808175862 n

Βλέπω με τα μάτια της καρδιάς μου

Στο πλαίσιο του εργαστηρίου δεξιοτήτων “Βλέπω με τα μάτια της καρδιάς μου” οι μαθητές της Α’ και Β’ τάξης ήρθαν σε επαφή με τη ζωή των τυφλών μέσα από εικόνες, βίντεο, συζητήσεις και παιχνίδια! Αρχικά διαβάσαμε την ιστορία του “Πορτοκαλοφύλλη” (βιβλίο της συγγραφέως Ειρήνης Προκοπίου), ενός πορτοκαλί τυφλού φύλλου, διαφορετικού από τα άλλα. Παίρνοντας αφορμή από το βιβλίο συζητήσαμε για τη διαφορετικότητα, τι είναι και γιατί είναι χρήσιμη.

1.1

Συζητήσαμε ότι καθένας από εμάς είναι διαφορετικός. Παίξαμε ένα παιχνίδι ταυτότητας. Κάθε παιδί είχε ένα φύλλο στην πλάτη του και οι υπόλοιποι μαθητές έγραφαν θετικά χαρακτηριστικά που εντόπισαν στο παιδί αυτό.

2   2 1

Έπειτα, κάθε παιδί σκέφτηκε πώς θα έμοιαζε αν ήταν φύλλο όπως ο Πορτοκαλλοφύλλης και ζωγράφισε τον εαυτό του όπως τον φαντάστηκε. Παρατηρήσαμε ότι κάθε φύλλο που ζωγραφίσαμε είχε διαφορετικά χαρακτηριστικά και φτιάξαμε το δέντρο της διαφορετικότητας.

3

Στη συνέχεια συζητήσαμε ότι οι τυφλοί μπορούν να είναι αυτόνομοι, παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο και εικόνες και ζωγραφίσαμε τι μπορούν να κάνουν οι τυφλοί στην καθημερινότητά τους και πώς.

4    4 1

Στη συνέχεια, επικεντρωθήκαμε στο πώς διαβάζουν οι τυφλοί, εντοπίσαμε μέρη όπου συναντάμε τη γραφή Braille και κάθε μαθητής έγραψε μία λέξη που επέλεξε στη γραφή αυτή χρησιμοποιώντας κόκκους φακής!

5   5 1

Έπειτα, εστιάσαμε στις δυσκολίες που συναντούν οι τυφλοί. Παίξαμε τυφλόμυγα καθώς και ένα παιχνίδι όπου ένα παιδί έκλεινε τα μάτια του κι ένα άλλο παιδί το οδηγούσε στον χώρο δίνοντάς του οδηγίες. Συζητήσαμε ότι είναι δύσκολο να κυκλοφορείς χωρίς να βλέπεις!

6 1     7

6    7 1

Τέλος, εστιάσαμε στις δυσκολίες που συναντούν οι Τυφλοί στην Ελλάδα και φτιάξαμε μια αφίσα ζητώντας τα δικαιώματά τους!

8. Αφίσα

Ρομπότ από ανακυκλώσιμα υλικά

Με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ΄ και Δ΄ τάξης, στα πλαίσια του μαθήματος της μελέτη περιβάλλοντος στην ενότητα 3 με τίτλο: «Απορρίμματα υπάρχουν λύσεις!» κατασκευάσαμε το δικό μας ρομπότ!

Οι άξονες στους οποίους εστιάσαμε ήταν η μείωση, η ανακύκλωση και η ξαναχρησιμοποιήση των απορριμμάτων. Με βάση αυτούς τους άξοντες, αφού μιλήσαμε για τα απορρίμματα και την συνεχόμενη αύξηση τους, καταλήξαμε στο πόσο σημαντική είναι η διαδικασία της ανακύκλωσης των απορριμμάτων στον κατάλληλο κάδο. Αναφερθήκαμε στο διαχωρισμό τους (χαρτί, πλαστικό, γυαλί κτλ) εστιάζοντας στην διαδρομή που ακολουθούν ώστε να ξαναχρησιμοποιηθούν, είδαμε σχετικά βίντεο και τα σχολιάσαμε. Ακόμη μιλήσαμε για τους μπλε κάδους τι υλικά πετάμε σε αυτούς, με ποιον τρόπο πετάμε τα απορρίμματα μας, τι πρέπει να έχουμε κάνει πριν τα πετάξουμε και ποια είναι η ερώτηση που μπορούμε να κάνουμε στον εαυτό μας πριν τα πετάξουμε.

Έτσι ζητήσαμε στα παιδιά να μαζέψουν ανακυκλώσιμα υλικά που έχουν στο σπίτι τους, ο καθένας ανέλαβε να φέρει και κάτι, αφού τα συγκεντρώσαμε συζητήσαμε πως μπορούμε να κατασκευάσουμε από κοινού το ρομπότ μας.

Ιδού το αποτέλεσμα!!

20d1d98b 466c 409f 877f 2aefb8ed6140  παιιδα  b375286e 8907 4775 af25 85c0068db8e4

25η Μαρτίου: διπλή γιορτή για την ορθοδοξία και το ελληνικό έθνος

Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας ευλαβικά παρακολούθησαν τη δοξολογία στην εκκλησία του Αγίου Νικολάου και στη συνέχεια κατευθύνθηκαν προς το Ηρώο Πεσόντων, για την επιμνημόσυνη δέηση και την κατάθεση στεφάνων, από τους εκπροσώπους των τοπικών αρχών. Ακολούθησε η μαθητική παρέλαση μπροστά από τους επισήμους, τους κατοίκους και τους επισκέπτες του νησιού.

Συγχαρητήρια στα παιδιά, που περήφανα παρέλασαν!

…. 433901274 1416325475701475 3570452553181324298 n   433906698 6155631421228547 7322114234782333268 n

………   431249450 260395957139057 4984035361646638469 n

Εορτασμός 25ης Μαρτίου 1821

Σήμερα Παρασκευή 22 Μαρτίου οι μαθητές και οι μαθήτριες του Δημοτικού Οινουσσών τίμησαν την ελληνική επανάσταση του 1821. Απαγγέλθηκαν ποιήματα, τραγούδια και παρουσιάστηκαν θεατρικά δρώμενα με υπερήφανα και πατριωτισμό. Μετά την ολοκλήρωση της γιορτής κατευθυνθήκαν προς το Ηρώο Πεσόντων για την επιμνημόσυνη δέηση και την κατάθεση στεφάνων.

Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά που συμμετείχαν!

418931849 1080399476502410 8149122755439546057 n   434069919 2056851741375614 453512269653297328 n

433409949 739282444991542 3480118213911021756 n    422168514 1859622661177501 7996693584810709548 n

431342711 1363054941065981 169905111390182437 n   434009771 796091315698600 81415612126445833 n