Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας
Γ’- Δ’ τάξη
Με αφορμή την 4η Απριλίου, Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων και την Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Δράσης Φιλοζωίας, οι μαθητές της Γ’ και Δ’ τάξης παρακολούθησαν ένα εκπαιδευτικό βίντεο- παραμύθι με τίτλο “Τα αδεσποτάκια”. Ήταν ένα έναυσμα για να συζητήσουν σχετικά με τη φροντίδα και την προστασία των αδέσποτων ζώων και να καταγραφούν μέσω καταιγισμού ιδεών τρόποι με τους οποίους μπορούμε να στηρίξουμε και να προστατέψουμε τα αδέσποτα ζώα στο νησί μας. Στη συνέχεια, προβλήθηκε βίντεο με θέμα τα δικαιώματα των ζώων ενώ διαβάσαμε και άρθρα από τη Διακήρυξη για τα Δικαιώματα των Ζώων. Οι μαθητές/τριες ευαισθητοποιήθηκαν και στο τέλος έφτιαξαν τις δικές τους αφισουλές βάζοντας τα ίδια τα ζωάκια να μιλούν και να διεκδικούν τα δικαιώματά τους. ……………………..
Α’- Β’ τάξη
Με τους μαθητές της Α’ και Β’ τάξης μιλήσαμε για το τι είναι τα αδέσποτα , εάν έχουν συναντήσει κάποιο και αν ναι πώς φέρθηκαν. Στην συνέχεια παρακολουθήσαμε την ταινία μικρού μήκους: «Η ζωή μέσα από τα μάτια των αδέσποτων ζώων» από τον Δήμο Ηρακλείου. Με αφορμή αυτή συζητήσαμε, για το πού ζουν αυτά τα ζώα, με τι τρέφονται, τι μπορεί να σκέφτονται, τι αισθάνονται όταν δουν έναν άνθρωπο να τα μεταφέρει, τι γίνεται σε αυτό το μέρος και εάν είναι καλύτερα εκεί. Αναφερθήκαμε στα όσα έγιναν μέσα σε ένα καταφύγιο ζώων- κυνοκομείο από την διαδικασία του εμβολιασμού και της περίθαλψης, της στείρωσης μέχρι και την υιοθεσία του ζώου από μία καινούργια οικογένεια.
Έπειτα παίξαμε ένα θεατρικό παιχνίδι και χωριστήκαμε σε δύο ομάδες. Η πρώτη ομάδα ήταν δύο αδέσποτα σκυλάκια και οι δύο ιδιοκτήτες τους, όπου τους φερόντουσαν ευγενικά (τα χάιδευαν, τα τάιζαν και τα έκαναν μπάνιο). Στην δεύτερη ομάδα υπήρχαν αντίστοιχα δύο σκυλάκια και δύο ιδιοκτήτες απλά αυτή τη φορά οι άνθρωποι εξέφραζαν αρνητικά συναισθήματα και δυσάρεστες συμπεριφορές προς τα ζώα. Μετά το θεατρικό, τα παιδιά που υποδύονταν τα σκυλάκια ανέφεραν πώς ένιωσαν και τι θα ήθελαν να αλλάξει. Στο τέλος της ώρας, το κάθε παιδί ζωγράφισε το δικό του αδέσποτο και όλες οι ζωγραφιές ενώθηκαν σε μία μεγάλη αφίσα, που στόλισε την τάξη, προκειμένου τα παιδιά να θυμούνται αυτή την ημέρα!
Ε΄- Στ΄ τάξη
Με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Ε και Στ τάξη διαβάζοντας το φυλλάδιο του φιλοζωικού συλλόγου της Χίου ενημερωθήκαμε για τον τρόπο που πρέπει να συμπεριφερόμαστε στα κατοικίδιά μας και τα αδέσποτα ζώα, τι μπορούμε να κάνουμε, για να τα βοηθήσουμε, όταν το έχουν ανάγκη και ποιες είναι οι απαιτήσεις, για τη φροντίδα τους. Έπειτα φτιάξαμε ένα διαφορετικό επιτραπέζιο φιδάκι με τίτλο «Χαρούμενες Ουρές». Όταν τα παιδιά πέφτουν σε κουτιά “σκάλες” επιλέγουν μία από τις κάρτες επιβράβευσης, σωστής συμπεριφοράς απέναντι στα ζώα. Αυτές τις κάρτες επιβράβευσης τις σχεδίασαν και τις ζωγράφισαν τα παιδιά. Στη μία όψη της κάρτας βρίσκεται η εικονογράφηση του κανόνα και από πίσω γενικές συμβουλές από τον φιλοζωικό σύλλογο. Το παιχνίδι βρίσκεται στον χώρο του σχολείου, όπου έχουν πρόσβαση όλοι οι μαθητές για να μάθουν παίζοντας!