721626032 122216824058497558 7073076873272837585 nd

Θεατρική παράσταση “Όρνιθες” του Αριστοφάνη

Με ένα μεγάλο χαμόγελο και ένα δυνατό χειροκρότημα έκλεισε η φετινή σχολική χρονιά μέσα από μια μοναδική γιορτή λήξης με τη θεατρική παράσταση «Όρνιθες» του Αριστοφάνη.

Το σχολείο μας γέμισε χρώματα, μουσικές και στιγμές μοναδικές μέσα από τις ερμηνείες των μικρών πρωταγωνιστών μας, που με  με το ταλέντο και την αυθεντικότητά τους, έδωσαν φτερά στο όραμα του Αριστοφάνη και μας θύμισαν τη δύναμη της τέχνης να ενώνει, να συγκινεί και να ονειρεύεται.

Οι «Όρνιθες» πέταξαν ψηλά και μαζί τους ταξίδεψαν οι ψυχές όλων μας.

Συγχαρητήρια στους μαθητές και στις μαθήτριες του σχολείου μας για το υπέροχο ταξίδι!

Ευχαριστούμε θερμά την  Αναπληρώτρια Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΠΔΕ ΑΜΘ), κυρία Μαριγούλα Κοσμίδου, την Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ροδόπης, κυρία Κατερίνα Σαραφίδου, την Σύμβουλο  Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης νομού Ροδόπης,  κυρία Άννα Αφεντουλίδου,  την διευθύντρια του Καλλιτεχνικού Γυμνασίου νομού Ροδόπης, κυρία Λένα Χατζή, την διευθύντρια του Νηπιαγωγείου Νέου Σιδηροχωρίου, κυρία Μαρία Πιππή καθώς  και το προσωπικό του Νηπιαγωγείου, που μας τίμησαν με την παρουσία τους στη γιορτή μας, και φυσικά, όλους τους γονείς, συγγενείς, φίλες/φίλους  και όλα τα παιδιά που πλαισίωσαν με αγάπη τη γιορτή μας!

Ευχαριστούμε τον σύλλογο γονέων/κηδεμόνων για τη βοήθεια και τη συμμετοχή τους στη διοργάνωση της γιορτής καθώς και για την επίδοση των αναμνηστικών δώρων στα παιδιά της Στ΄τάξης.

Ευχόμαστε καλή πρόοδο και καλό ταξίδι στις μαθήτριες και στους μαθητές της Στ΄Δημοτικού, που φέτος αποχαιρετούν το Δημοτικό σχολείο.

Καλό καλοκαίρι!

 

FB IMG 1781442345843721041625 122216823836497558 5439928152501450314 n  721082923 122216823878497558 2661087813522328398 n20260612 095205 IMG 1084a4d6157edd16aa57620bb3d84c95 VIMG 99360dbf8aa8b4806ce528057d92b92f V721626032 122216824058497558 7073076873272837585 nFB IMG 17814423583098FB IMG 1781462145366 721842626 122216823920497558 1137538217945892804 neFB IMG 17814423621567846 722704383 122216823968497558 9018567106862908130 n5 723481328 122216824142497558 5060922919505083256 n FB IMG 1781442349242723458112 122216824016497558 8299457413740726872 n721135962 122216824100497558 8782444367128278126 n FB IMG 1781442366599 IMG 00c5451cb0d158d8a68bf5fbb3debd96 V IMG 2d8ff7ea00a5d0126cf10f954337d08e V IMG 6d169bac17ca6bc8bbac9512bf17c041 V IMG 9aec37761ef7bebd846252c194e4cf60 V IMG 83f84ae33354171397859b20c4d2efd1 V 1 6 1 IMG 28362a02e0ae0fd5853f67a8d72c27bf VIMG a6bfa3e7d115505d116fa6753c6a779d VsFB IMG 1781442370315 IMG 86ca957264b2326cd9e1ab98d34aa713 VIMG 52917a8a6055a2aee93679fa10a33e2c V IMG 9412153da3d0cf713c9f5370f79f881d Vs IMG ac24ac76680695f9ba7ccfac949a49c4 V54 1 IMG af69d48d1c6d14f072af464a9cfa5f19 Vs IMG b00c2ab14bfd3843a423eeda6b0c9447 Ve IMG b8ee57a8664e6ad2a359761c308ae103 VeIMG cb1647b979a39e450aa64e37b82ea367 V IMG bdfca194f941d25699bf6a80156e132b V

 

FB IMG 1778268010703

31η Εθελοντική Αιμοδοσία στο Δημοτικό Σχολείο Νέου Σιδηροχωρίου

Την Κυριακή, 7 Ιουνίου 2026, 9:00-13:30, θα πραγματοποιηθεί η 31η Εθελοντική Αιμοδοσία στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δημοτικό Σχολείου Νέου Σιδηροχωρίου.

Δίνω αίμα, δίνω ζωή.

 

giorth miteras milos 2025.jpg

Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ

Στην αρχαία Ελλάδα, μια γιορτή ανοιξιάτικη ήταν αφιερωμένη στη Θεά Γαία (Μητέρα Γη), μητέρα των θεών και των ανθρώπων. Αυτή ήταν και η πρώτη μορφή εορτασμού της Μητέρας.

Τη γιορτή αυτή διαδέχθηκε η γιορτή η αφιερωμένη στην κόρη της Γαίας, τη Ρέα. Η Ρέα ήταν η σύζυγος του Κρόνου και η Μητέρα του Δία και όλων των Θεών της αρχαίας Ελλάδας.

Στη Ρωμαϊκή αυτοκρατορία, συναντάμε τη Γιορτή της Μητέρας ως γιορτή αφιερωμένη στη Θεά Κυβέλη, που γινόταν κάθε Μάρτιο.
Στη συνέχεια, φτάνουμε στην Αγγλία του 15ου-16ου αι. μ.Χ., όπου γιορταζόταν η «Mothering Sunday», δηλ. η «Κυριακή της Μητέρας», την 4η Κυριακή της Σαρακοστής, και ήταν αφιερωμένη στις μητέρες. Εκείνη τη μέρα όλοι οι υπηρέτες έπαιρναν από τα αφεντικά τους μία μέρα άδεια, για να επισκεφτούν τα σπίτια τους και να περάσουν την μέρα τους μαζί με τις μητέρες τους.< /span>

Στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, στις αρχές του 20ού αιώνα, η δασκάλα Άννα Τζάρβις (Anna Jarvis) από τη Φιλαδέλφεια, αγωνίστηκε για την καθιέρωση της Γιορτής της Μητέρας, τη 2η Κυριακή του Μαΐου. Ήθελε να τιμήσει τη μητέρα της που αγωνίστηκε για τη συμφιλίωση Νοτίων και Βορείων Αμερικανών μετά τη λήξη του Αμερικανικού Εμφυλίου πολέμου το 1864. Οι αγώνες της Άννας Τζάρβις δικαιώθηκαν το 1914, όταν το Κογκρέσο όρισε την επίσημη εθνική Γιορτή της Μητέρας τη γιορτή αυτή.

Στην Ελλάδα, γιορτάστηκε για πρώτη φορά η Γιορτή της Μητέρας στις 2 Φεβρουαρίου του 1929, για να συνδυαστεί η Γιορτή αυτή με τη χριστιανική γιορτή της Υπαπαντής. Τελικά, κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1960, η γιορτή μεταφέρθηκε από τις 2 Φεβρουαρίου στη 2η Κυριακή του Μαΐου.

Εμείς, όμως, να δείχνουμε την αγάπη μας στη Μάνα μας όχι μόνο τη 2η Κυριακή του Μαΐου, αλλά κάθε μέρα και κάθε στιγμή, όπως και εκείνη μας δείχνει την αγάπη της κάθε στιγμή. Ανθοδέσμες, γλάστρες, σοκολατάκια είναι ασήμαντα δώρα μπροστά σε ένα φιλί και μια σφιχτή αγκαλιά που θα δίνουμε κάθε μέρα στη μάνα μας.

Εμείς, όμως, να δείχνουμε την αγάπη μας στη Μάνα μας όχι μόνο τη 2η Κυριακή του Μαΐου, αλλά κάθε μέρα και κάθε στιγμή, όπως και εκείνη μας δείχνει την αγάπη της κάθε στιγμή. Ανθοδέσμες, γλάστρες, σοκολατάκια είναι ασήμαντα δώρα μπροστά σε ένα φιλί και μια σφιχτή αγκαλιά που θα δίνουμε κάθε μέρα στη μάνα μας.

ΠΩΣ ΓΡΑΦΕΤΑΙ Η ΛΕΞΗ ΜΗΤΕΡΑ

-Για να γράψουμε τη λέξη μητέρα, από που πήραμε το Μ;

-Από το μέλι.

-Και ποιος έδωσε το ήτα του;

-Ο ήλιος.

-Και ποιος μας δάνεισε το Ταυ;

-Το Τραγούδι.

-Και από που πήραμε το Έψιλον;

-Από το Ευχαριστώ.

-Και ποιος μας χάρισε το Ρο;

-Το Ρόδο.

-Και το Άλφα;

-Από την Αγάπη.

 

Οι καρτούλες μας για τη γιορτή της μητέρας!

Χρόνια πολλά μαμά!

 

IMG 6493d881b25161630b6ba83ca6810813 VIMG 1b2a3f75a59e6d0c7588882c6cb487a3 VIMG 171799ee38a67a15009996fead519c10 VIMG a4fad51d2bf2a84fec6c8922b52dc7c6 VIMG c7b2a0e294775f4f59d4c4c2708f75b3 V20260508 155928

 

 

Πηγή άρθρου: http://4dim-n-moudan.chal.sch.gr/?page_id=459

 

 

20260505 101309

Σχολικοί αγώνες ποδοσφαίρου

Την Τρίτη 5 Ιουνίου 2026 το Δημοτικό Σχολείο Νέου Σιδηροχωρίου συμμετείχε στους αγώνες ποδοσφαίρου της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης που πραγματοποιήθηκαν στα γήπεδα ποδοσφαίρου του Ραδιοφωνικού σταθμού ΕΠΣ Θράκης δίνοντας  δυναμικά το παρόν! Οι μαθητές και οι μαθήτριες των μεγαλύτερων τάξεων του σχολείου μας αθλήθηκαν και διασκέδασαν  διδασκόμενοι το νόημα της ευγενούς άμιλλας, της χαράς της συμμετοχής, της σημασίας της άθλησης για την σωματική και ψυχική τους υγεία υπό την καθοδήγηση του διευθυντή και της γυμνάστριας του σχολείου μας, κυρίας Έλενας! Συγχαρητήρια στα παιδιά για την προσπάθειά τους!

 

20260505 091827 20260505 091913 20260505 091917

20260505 101309

20260505 113002

IMG 20260505 081404

Δραστηριότητα ομαλής μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο

Δραστηριότητα ομαλής  μετάβασης από το Νηπιαγωγείο του Νέου Σιδηροχωρίου στο Δημοτικό Σχολείο σε συνεργασία με το Δημοτικό Σχολείο Νέου Σιδηροχωρίου με κοινές δράσεις μέσα από τη συνεργασία και το παιχνίδι των παιδιών μεταξύ τους.

https://blogs.sch.gr/nipsidir/2026/05/05/outdoor-classroom-day-metavasis/

1 300x248 1

Δράση για την ομαλή μετάβαση των μαθητών/τριών από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο

Στο πλαίσιο της ομαλής μετάβασης των μαθητών/τριών της Στ’ από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο, υλοποιήθηκε δράση ενημέρωσης και γνωριμίας σε συνεργασία με την κοινωνική λειτουργό του σχολείου μας, την κυρία Αλεξάνδρα Βαλσαμίδου.

Η δράση ομαλής μετάβασης αφορά μια αξιοσημείωτη αλλαγή στη ζωή των παιδιών, καθώς η αλλαγή σχολικής βαθμίδας σε αυτή την περίοδο της ζωής του παιδιού σημαίνει κάτι παραπάνω από μια αλλαγή τάξης. Αφορά τη μετάβαση από την παιδική ηλικία στην εφηβική, δηλαδή από το γνώριμο στο άγνωστο.
Η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, θεωρείται σημαντικό πεδίο στην προετοιμασία των νέων για την ομαλή άνοδό τους σε μια ανώτερη
γνωστική βαθμίδα, η οποία στόχο έχει την ένταξή τους στην επαγγελματική, κοινωνική και ενήλικη ζωή.
Για πολλούς μαθητές αυτή η μετάβαση συνοδεύεται από ανάμεικτα συναισθήματα και προσδοκίες για το μέλλον, αλλά και με ανησυχίες για
το νέο σχολικό περιβάλλον.

Για να κάνουμε αυτή τη μετάβαση όσο το δυνατόν πιο ανώδυνη και ευχάριστη, διοργανώσαμε μια σειρά από δράσεις.
Σε πρώτο στάδιο πραγματοποιήθηκε συζήτηση – ενημέρωση μέσα από εκπαιδευτικές δράσεις για τις κύριες αλλαγές που θα συμβούν στο Γυμνάσιο, όπως περισσότεροι καθηγητές/τριες,  νέα γνωστικά αντικείμενα,  πιο απαιτητικές εργασίες,  γραπτές εξετάσεις προαγωγής.

Σε δεύτερο στάδιο οι μαθητές/τριες της Στ’ τάξης επισκέφθηκαν το Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο του Νέου Σιδηροχωρίου, ‘οπου μας υποδέχτηκε η διευθύντρια του σχολείου, κυρία Ελένη Χατζή, που μας παρουσίασε το πρόγραμμα σπουδών και τις κατευθύνσεις του, μας μίλησε για τα μαθήματα που διδάσκονται, για τον τρόπο εισαγωγής στο Γυμνάσιο απαντώντας παράλληλα στα ερωτήματα και στις απορίες των παιδιών.

Στη συνέχεια, οι μαθητές/τριες περιηγήθηκαν στους χώρους και στις όμορφα φιλοτεχνημένες αίθουσες του Γυμνασίου, ενώ είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν καθηγητές και καθηγήτριες του σχολείου, να συναντήσουν  φίλους / φίλες τους,  να συνομιλήσουν μαζί τους.

Ιδιαίτερη χαρά μάς έδωσαν οι παρουσιάσεις δειγμάτων από το ίδιο το έργο των μαθητών/τριών του Καλλιτεχνικού Γυμνασίου στο θέατρο, στα εικαστικά και στον χορό, αναδεικνύοντας το ταλέντο και τη δημιουργικότητά τους!

Ευχαριστούμε θερμά τη Διευθύντρια του Καλλιτεχνικού Γυμνασίου, κυρία Ελένη Χατζή, το προσωπικό του σχολείου, για τη θερμή φιλοξενία και την εξαιρετική ξενάγηση!

20260430 09334320260430 093207 1 20260430 093223 20260430 093234 20260430 093256 20260430 093315 20260430 101217 CHoris titlo 1

Screenshot 2026 04 23 14 59 32 163 com.google.android.googlequicksearchbox 370x256 1

Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου- Επίσκεψη στο Νηπιαγωγείο

Την Πέμπτη, 23 Απριλίου, το Νηπιαγωγείο Νέου Σιδηροχωρίου μάς υποδέχτηκε στον ζεστό  και φιλόξενο χώρο του στα πλαίσια της μετάβασης για συνεργασία και της από κοινού  μάθησης. Δύο δράσεις σε μια, πολλές εκπλήξεις, γέλιο, χαρά και φυσικά παιχνίδι με την υπέροχη παρουσίαση και διοργάνωση της διευθύντριας του Νηπιαγωγείου, κυρίας Μαρίας Πιππή και των συναδέλφων της .

Γιατί … στο σχολείο μαζί, είμαστε παρέα δυνατή!

https://blogs.sch.gr/nipsidir/2026/04/23/pagkosmia-imera-paidikoy-vivlioy/