Δράση ενημέρωσης κι ευαισθητοποίησης για το έργο ιεραποστολής στην Αφρική

Μάι 202417

Σήμερα, Παρασκευή 17-05-2024, επισκέφθηκε τον χώρο μας ο Ιεραπόστολος κ. Παναγιώτης Τηνιακός, ο οποίος μόλις επέστρεψε από το πολύμηνο ταξίδι του στην Αφρική.

Ο κ. Τηνιακός μας είχε επισκεφθεί και την περσινή χρονιά ενημερώνοντας τους μαθητές/τριες του σχολείου μας για την ιεραποστολική δράση που είχε αναλάβει στις χώρες της Κεντρικής Αφρικής. Η επιστροφή του σήμανε και μια νέα επίσκεψη σ’ εμάς, όπου μας παρουσίασε τις συνθήκες ζωής σ’ εκείνες τις χώρες μέσα από βίντεο και εικόνες. Τον ευχαριστούμε θερμά.

455359F9 4021 4DC2 8436 318101BEA1B4 29816 000004DE8898546E

Εικαστικό Εργαστήριο στο Δ.Σ. Νέων Κυδωνιών – Η Τέχνη του Origami

Απρ 202423

05823301 9F4B 438C 8D4B 7537BD4D9D01 41073 000006CC1894A726

Μία πρωτότυπη εκπαιδευτική δράση είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν οι μαθητές/τριές του Δημοτικού Σχολείου Νέων Κυδωνιών.

 

C1E1D69C 482D 4DEA 9901 A88080988FDD 41073 000006CBEF46EC83

Εκπαιδευτικοί και παιδιά φιλοξένησαν στον χώρο του σχολείου την κ. Νταϊάνα Ασσάντ, όπου παρακολούθησαν με ενδιαφέρον μία παρουσίαση για την ιστορία της ιαπωνικής τέχνης “Origami”, τις διάφορες τεχνικές της, καθώς και κατασκευές πολλών θεμάτων, όπως χάρτινοι γερανοί, λουλούδια αλλά και πελώριοι δράκοι.

 

6E5BAE06 B1AA 44F7 8F3D 0D6219F595E2 41073 000006CE5FB8C793

Η τέχνη της κατασκευής origami απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες καθώς υπάρχει ποικιλία τεχνικών άλλες πιο απλές και άλλες πιο δύσκολες. Τα οφέλη πολλά, καθώς βοηθά στη λεπτή κινητικότητα των παιδιών, στη βελτίωση της συγκέντρωσης και μνήμης καθώς και στον συντονισμό του κινητικού και οπτικού τους πεδίου.
BFC9EE0A 4B9F 45F9 AB72 7394262C8748 41073 000006CF566AF3BE C461852D 2F98 4ED0 970C 714BFF4C5A8A 41073 000006CE042D6F40
A15A5370 B832 443F BC20 0D369EC993E3 41073 000006CEB4436DCC
Στα πλαίσια των εορταστικών ημερών του Πάσχα, οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να δημιουργήσουν τις δικές τους ξεχωριστές λαμπάδες που τις διακόσμησαν με τα οrigami που κατασκεύασαν. Τα παιδιά λάτρεψαν την ψυχαγωγική και δημιουργική αυτή δραστηριότητα, ενώ παράλληλα διδάχθηκαν την αξία της υπομονής και της επιμονής στη λεπτομέρεια.
F160CD32 3FDC 44C4 93F6 A5FFDF5EB356 41073 000006CAC1DDF5F67F5EDDC5 C2CC 465E BFF8 DD87654D0CE0 41073 000006CD19A80564
Στο τέλος του σεμιναρίου, τα παιδιά της Ε’-ΣΤ’ τάξης αντάμειψαν με τη σειρά τους την κ. Ασσάντ δωρίζοντάς της ένα ανοιξιάτικο στεφάνι που είχαν δημιουργήσει από ανακυκλώσιμα υλικά.
83D9E303 581D 43C9 9568 9B4999C75C4E 42243 0000070FEBAA18EC

«Παγκόσμιο Γεωπάρκο UNESCO / UNESCO Global Geopark» / Εκπαιδευτικές δράσεις του σχολείου σε συνεργασία με το ΚΠΕ Ευεργέτουλα

Απρ 202411

Οι μαθητές/τριες του σχολείου μας συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Υγρότοποι της Λέσβου – Μια Πλούσια Εθνική Κληρονομιά» του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ευεργέτουλα. Είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν τις Αλυκές της Καλλονής, να κάνουν παρατήρηση των προστατευόμενων πουλιών της λιμνοθάλασσας και να επισκεφτούν το Μουσείο Βιομηχανικής Ελαιουργίας στην Αγία Παρασκευή.

00E654C6 B459 4CA2 A2C7 1C660CF6A847 520 00000247F88FC24E


Στο πρώτο μέρος η επιμορφωτική δράση περιλάμβανε την παρατήρηση σημαντικών ειδών προστατευόμενων πουλιών, όπως τα ροζ φλαμίνγκο, ερωδιοί, καστανόπαπιες, κορμοράνοι κ.α. Η κ. Καλδέλλη Ηλέκτρα, υπεύθυνη του ΚΠΕ Ευεργέτουλα, καθοδήγησε τα παιδιά στον χώρο της λιμνοθάλασσας και εξήγησε τη τοπική βιοποικιλότητα της περιοχής.

9723235F 678B 49A0 B2CB DB9F0AB9EB0D 520 00000245375B6273F45B982F 2A8B 4BBA 9EAE E1505ECFC2DA 520 00000244BBD4A101

«Ο υγρότοπος της Καλλονής είναι από τους πιο σημαντικούς στην Ελλάδα, βοηθάει το νερό και το μέρος τα φλαμίνγκο να ξεκουραστούν εδώ και μετά να συνεχίσουν το ταξίδι τους στη Μεσόγειο. Παίζει ρόλο και η αλυκή εδώ, γιατί το φλαμίνγκο δε μένει στα γλυκά νερά, θέλει τα πιο αλμυρά νερά, υπάρχουν στις αλυκές τα κατάλληλα συστατικά και το κατάλληλο φαγητό για να επιβιώσει το φλαμίνγκο. Η Λέσβος έχει πολλούς υγροτόπους και είναι το δεύτερο νησί στην Ελλάδα μετά την Κρήτη που έχει τους περισσότερους υγροτόπους».

904CD1C2 9F17 4D0C A101 2ACC181420CA 520 000002456CCBAA5E

Ακολούθησε επίσκεψη στις αλυκές της Καλλονής, όπου ο κ. Χατζημιχαήλ Αθανάσιος μας ενημέρωσε για τη λειτουργία των αλυκών, τον τρόπο παρασκευής του αλατιού, καθώς και για τη χρήση του. Μας ξενάγησε στον χώρο των αλυκών και τα παιδιά είδαν από κοντά τους λόφους από αλάτι της φετινής παραγωγής. Προμηθεύτηκαν και από λίγους κόκκους αλάτι ως ενθύμιο για την επίσκεψη.

F34582CC 465F 4514 A10E 372EE95BBE34 520 00000246042CF70A1111B0AE CA74 4B8F 900E 819F24DFD2FB 520 00000247A786FF8DBBDC6F21 3702 4FDC AB2A 474F52DA226F 520 000002472EACE7C9

Τελευταία στάση του εκπαιδευτικού μας προγράμματος, το Μουσείο Βιομηχανικής Ελαιουργίας στην περιοχή της Αγίας Παρασκευής. Το Μουσείο στεγάζεται στο παλαιό κοινοτικό ελαιοτριβείο του χωριού . Στο κεντρικό κτήριο του Μουσείου οι μαθητές γνώρισαν τα βασικά στάδια της ελαιοπαραγωγής: σύνθλιψη του καρπού, συμπίεση του ελαιοπολτού και διαχωρισμός του λαδιού από το νερό.

D9617FE6 40ED 4820 B703 3CDB2DA0A6D0 520 00000249573A4877 EF7326BE 3D01 41AA 9ABF 2B7FA0D97AD0 520 000002489604FC29

Είδαν επίσης τον αλευρόμυλο, που λειτουργούσε συμπληρωματικά κατά τους θερινούς μήνες, όταν δεν λειτουργούσε το ελαιοτριβείο. Άκουσαν, επίσης, να σφυρίζει η μπουρού του εργοστασίου, που καλούσε τους εργάτες στη δουλειά.

F08F88E8 DFE3 4468 AE9C 56AEFA94CC85 520 0000024900CACDA58314E7AE FA6A 4770 A266 CBD45CC42705 520 0000024933957FB68CD6FDD6 403B 4B21 AD56 5F6F16B11C9B 520 00000249961239B9

 

Κυρά Σαρακοστή – Ένα έθιμο που αναβίωσαν τα παιδιά του σχολείου μας

Απρ 20244

Το έθιμο της κυρά Σαρακοστής είναι από τα παλιότερα έθιμα που σχετίζονται με τη γιορτή του Πάσχα, αν και ίσως πλέον είναι κάπως ξεχασμένο.

9AE959CF E1A3 482C 8869 6091F474B32B
Τα παλιά χρόνια χρησίμευε ως ημερολόγιο για το μέτρημα των εβδομάδων από την Καθαρά Δευτέρα έως τη Μεγάλη Εβδομάδα. Η κυρά Σαρακοστή αποτελούταν από χαρτί ή ζυμάρι σε σχήμα γυναίκας που φορούσε φούστα κι είχε επτά πόδια, ένα για κάθε εβδομάδα της περιόδου της Σαρακοστής.
FBD8A596 A7BF 497C 93E6 046FE62D203B
Το ημερολόγιο αυτό συνόδευε µικρούς και µεγάλους στην νηστεία της Μεγάλης Σαρακοστής. Κάθε Σάββατο έκοβαν ένα πόδι κι έτσι ήξεραν πόσες εβδοµάδες νηστείας απέµεναν µέχρι το Πάσχα. Το Μεγάλο Σάββατο έκοβαν και το τελευταίο χάρτινο πόδι, το οποίο δίπλωναν και το έκρυβαν σε ένα ξερό σύκο. Τοποθετούσαν έπειτα το σύκο αυτό µαζί µε άλλα και σε όποιον το έβρισκε θεωρούνταν ότι του έφερνε γούρι. Σε άλλες περιοχές τοποθετούσαν το πόδι στο ψωµί της Αναστάσεως. Όποιος έβρισκε στο κομμάτι του το πόδι ήταν ο τυχερός.
1F9329FA D16B 4EDE A528 1CDED3B16F5F 659A28CB F7C2 4B2B 96BA F738CAAD59A5 7650FA8A C908 4BEA A565 4A82CB68A8C0 24021 000003E35EB9503C B0821BBC EC8D 4D73 A049 57D563C2F12F
Τα παιδιά της Γ’-Δ’ τάξης, μαζί με την εκπαιδευτικό τους, Θωμαΐδου Δέσποινα, αποφάσισαν να αναβιώσουν αυτό το παλιό έθιμο, φτιάχνοντας το καθένα τη δική τους Κυρά Σαρακοστή.
Η συνταγή απλή. Η όρεξη μεγάλη.
Το μόνο που χρειάζονταν ήταν αλεύρι, αλάτι και μπόλικη διάθεση για δημιουργία!

7EDF759F A00D 4E23 8788 DDCB31C60FB79A550DC8 C405 468E 81F9 0952F6739839 17460 000003A5FCDAE847 C6CE5D3B 2481 4B8D 9488 94EB97D3229F 17460 000003A5A513280EC002A0FE D425 403B B095 93A9CC96456F

Μέσα από ένα ποίημα γι΄ αυτήν, προσπαθήσαμε να τη φανταστούμε..

«Την κυρά Σαρακοστή
που ‘ναι έθιμο παλιό
οι γιαγιάδες μας τη φτιάχναν’
με αλεύρι και νερό.

Για στολίδι της φορούσαν
στο κεφάλι ένα σταυρό
μα το στόμα της ξεχνούσαν
γιατί νήστευε καιρό.

Και τις μέρες τις μετρούσαν
με τα πόδια της τα επτά
κόβαν’ ένα τη βδομάδα
μέχρι να ‘ρθει η Πασχαλιά»

Σώμα, χέρια σταυρωμένα, κεφάλι, μαλλιά, μάτια. Τα παιδιά δεν ξεχνούσαν ότι δεν έπρεπε να έχει στόμα, ούτε και μύτη. Το πόδια της πρέπει να είναι εφτά, κατόρθωμα μεγάλο καθώς κολλούσαν πολύ περισσότερα. Διακόσμηση με γαρύφαλλα, φακές και αμύγδαλα και ΕΤΟΙΜΕΣ για ψήσιμο!

 

EE178DE6 A982 41E0 BB22 95D1DD264601 8B432C01 3BCC 4E1F 8242 D87579A2FBF0 17460 000003A71E3DEE8B

F4D271BD 5F8E 4867 B505 5E72F1E395F8


 

Παρέλαση της 25ης Μαρτίου από το Δ.Σ. Νέων Κυδωνιών

Μαρ 202425
2E86979B 73DD 47A9 AFE7 6DC281CE261C 15033 000002F0C833A849

 


25η Μαρτίου 1821.

Διπλή γιορτή!


9E7521A6 C30A 47AE 93AF 6D84ED8E5260 15033 000002F0AB110AAD

Ημέρα εορτασμού και τιμής για την Παναγία μας, και ημέρα μνήμης του μεγαλείου του λαού μας. Ο απανταχού ελληνισμός τιμά τους προγόνους του και γιορτάζει την έναρξη της επανάστασης του 1821 ενάντια στον τουρκικό ζυγό. Παράλληλα, τιμά την ορθόδοξη πίστη, εορτάζοντας την επέτειο αναγγελίας της γέννησης του Ιησού.

Οι μαθητές/τριες του Δημοτικού Σχολείου Νέων Κυδωνιών κρατώντας ψηλά την Ελληνική σημαία απότισαν φόρο τιμής στους ήρωες του 21.

Παρέλασαν με περηφάνια και καταχειροκροτήθηκαν από γονείς, κηδεμόνες, φίλους και γνωστούς· κατοίκους των Νέων Κυδωνιών.

0E243EEA 42A7 4694 86E3 A271334ABCFA 15033 000002F1887589B2828B5996 FDC7 4FC1 A456 FFAFEE119FF1 15033 000002EFB2C3F5CD

Έπειτα, πραγματοποιήθηκε η κατάθεση στεφάνων προς τιμήν των πεσόντων αγωνιστών από εκπροσώπους του Δημοτικού Σχολείου, του Νηπιαγωγείου, της Κοινότητας, του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων, του Πολιτιστικού Συλλόγου ”Το Αϊβαλί της Λέσβου”, καθώς κι εκπροσώπου της Εθνικής Αντιστάσεως. Ευχαριστούμε θερμά όσους μας τίμησαν με την παρουσία τους.

13EEBF10 8BF5 4275 9105 65C925998870 15033 000002F026E7526A7DBA9E2D 450F 464E 839E 6712C2C2B38E 15033 000002F080673BC6

Χρόνια πολλά Ελλάδα, χρόνια πολλά Ελευθερία!!


2E86979B 73DD 47A9 AFE7 6DC281CE261C 15033 000002F0C833A849

Το Μουσείο των Αγωνιστών του 1821 – Θεατρικό Δρώμενο του Δ.Σ. Νέων Κυδωνιών

Μαρ 202422
7B32C26C E7B6 4C45 86AD 132B74893765 2074 0000004545CD7ED6 1

25 ΜΑΡΤΙΟΥ 2024 – 203 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ


H πιο σημαντική ημερομηνία στην ιστορία της Νεότερης Ελλάδας, ως αφετηρία της ελευθερίας του γένους είναι η 25η Μαρτίου. Κάθε χρόνο, τιμούμε και γιορτάζουμε τον ξεσηκωμό των υπόδουλων Ελλήνων κατά του Τούρκου κατακτητή.7B32C26C E7B6 4C45 86AD 132B74893765 2074 0000004545CD7ED6 1

 

Έτσι, πραγματοποιήθηκε και στο σχολείο μας ο εορτασμός της σπουδαίας αυτής μέρας. Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στον προαύλειο χώρο του Σχολείου η γιορτή για την επέτειο της 25ης Μαρτίου από τους μαθητές και τις μαθήτριες του Δημοτικού σχολείου. Τα παιδιά, ντυμένα με  παραδοσιακές φορεσιές, υποδύθηκαν αγάλματα των ηρώων της Ελληνικής Επανάστασης και συγκίνησαν με τις ερμηνείες τους και τις κινήσεις τους. Το θεατρικό έργο είχε τίτλο «Το μουσείο των αγωνιστών του 1821», στο οποίο τα αγάλματα των αγωνιστών και αγωνιστριών του ’21, ζωντανεύοντας στο όνειρο ενός μικρού παιδιού, αφηγούνταν ιστορικά γεγονότα της επανάστασης, μα και της δικής τους ζωής.

AEFB98E3 7C20 40E8 A226 C906E7F54522 2074 00000047915C84D4 1

Ο Κολοκοτρώνης, ο Παπαφλέσσας, ο Αθανάσιος Διάκος, ο Μακρυγιάννης, ο Μπότσαρης, η Μπουμπουλίνα, η Μαυρογένους και όλοι οι ήρωες του ’21, ζωντάνεψαν μέσα από τις αφηγήσεις των παιδιών.

EEC63C9D EC39 4ABB 8435 92C38DD0F7080E7C45BA B893 4497 A0B3 8743BBF4FC3A60752AED 408A 47E4 AD12 19A7539E972B

Η ιστορία διαδραματίζεται σε ένα μουσείο σύγχρονης ελληνικής ιστορίας «Το Μουσείο των Αγωνιστών του 1821». Σε λίγες ώρες θα ξημερώσει και θα καταφθάσουν οι επίσημοι για να το εγκαινιάσουν με πανηγυρικό τρόπο. Θα είναι ο Δήμαρχος, ο Υπουργός, Βουλευτές και άλλοι πολιτικοί και φυσικά τα κανάλια… Όλα είναι έτοιμα για τη λαμπρή τελετή. Ο φύλακας καταφθάνει στο μουσείο μαζί με το παιδί του, για να ρίξει μια τελευταία ματιά στις ετοιμασίες. Του εξηγεί βιαστικά τι παριστάνουν τα αγάλματα του μουσείου και το αφήνει μόνο του μαζί τους. Το παιδί καθώς διαβάζει την παιδική στήλη μιας εφημερίδας βυθίζεται στον ύπνο. Και τότε κάτι μαγικό συμβαίνει στο μουσείο… Ο Κολοκοτρώνης ζωντανεύει και διαβάζει στην εφημερίδα την κατάντια της χώρας που αγωνίστηκε να ελευθερώσει… Αργά και διαδοχικά ζωντανεύουν και τα υπόλοιπα αγάλματα (ήρωες του ’21) και τότε αξιοποιώντας και αυθεντικά λόγια τους βγάζουν κραυγή διαμαρτυρίας για την «υποδήλωση» της χώρας μας σε σύγχρονους εχθρούς…

5FA3B733 45C9 4060 A94E 6CCFC994E5DB 2074 000000481A84E01F 134E26335 BB10 4D42 8F05 47C593E9977A 2074 00000048A1D42B96 1  494407F1 5237 46D6 9540 C9424605F094 2074 0000004875E98FCB 1AEFB98E3 7C20 40E8 A226 C906E7F54522 2074 00000047915C84D4 2

Ευχαριστούμε θερμά το Νηπιαγωγείο και τις εκπαιδευτικούς, Ξενίδου Νικολέτα και Πολυχρόνη Ευαγγελία, για τη συμμετοχή τους στο θεατρικό δρώμενο με τα ποιήματα και τα χορευτικά τους.

1C4D4291 106F 424E B5F5 D132C5BD87B0 2074 00000048C5D0B193 1

 

Δημιουργικές Αποκριάτικες Δραστηριότητες – Τα παιδιά της Ε’-ΣΤ’ αναλαμβάνουν δράση!

Μαρ 202415

Έφτασαν οι Απόκριες!

Οι μαθητές/τριες της Ε’ ΣΤ’ τάξης, με τον εκπαιδευτικό τους, Ιατρού Νικόλαο, πήραν την πρωτοβουλία να αναλάβουν εξ ολοκλήρου τα εργαστήρια που θα γίνονταν στο πλαίσιο των Αποκριών στο σχολείο μας. Ως μέρα διοργάνωσης αυτών ορίστηκε η Παρασκευή 15 Μαρτίου, καθώς ήταν και η τελευταία μέρα των αποκριάτικων εκδηλώσεων στα πλαίσια του σχολικού χώρου.

Τα ανέλαβαν όλα! Λίγες μέρες πριν το γεγονός, έφτιαξαν μια μεγάλη αφίσα-πρόσκληση που την κρέμασαν στην είσοδο του σχολείου, η οποία ενημέρωνε κι επίσημα τους μαθητές/τριες για την ημέρα και την ώρα των εκδηλώσεων. Καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας, έφτιαχναν το σχεδιάγραμμα των δράσεων, προετοίμαζαν τους χώρους και συνέλλεγαν τα υλικά που χρειάζονταν, υπό τη βοήθεια κι εποπτεία των εκπαιδευτικών του σχολείου.

Όταν έφτασε η πολυπόθητη ημέρα, όλα ήταν έτοιμα! Τα παιδιά ήρθαν στο σχολείο ντυμένα με αποκριάτικες στολές. Τα περίμενε στην είσοδο ο υπεύθυνος-λαχειοφόρος, όπου τους μοίραζε λαχεία. Μικρά δωράκια περίμεναν τους τυχερούς μετά το πέρας των εκδηλώσεων!

9ADB9C7D 68FE 4352 BA95 F6CCB49EC884 2074 0000004BD031F81F51A56DC5 6E87 427F 9129 26895279CE89 2074 0000004C04745BE534A20CE9 211B 4F1F 940F AFC8A597EEDE 2692 00000078C792E159

 

Έπειτα, οι μαθητές/τριες χωρίστηκαν σε τρεις (3) ομάδες, οι οποίες θα συμμετείχαν εναλλάξ στις δράσεις που είχαν ετοιμάσει τα μεγάλα παιδιά. Μία ομάδα κατασκεύαζε και ζωγράφιζε μάσκες από πηλό, καθώς και τρισδιάστατους κλόουν από χαρτόνι. Άλλη ομάδα μεταμφιέστηκε σε κλόουν κι άλλες ευφάνταστες δημιουργίες με το facepainting.

67C0AD03 8D93 42C3 8D57 855016B5F5B5 2074 0000004B61C30B41B1E3479C 5F5A 4837 B45F 121FDBFAC8D4 2074 0000004A022BD41B 1

F1006A9A 5E32 4A83 AC43 43E51AFEB2D8 2074 0000004BAB128215 1A368D1D0 0CA1 48E0 BCBF 7E4476E8439A 2074 0000004BBB5EBD2F 1

Η τρίτη ομάδα απασχολήθηκε με μουσικοχορευτικά παιχνίδια στον εσωτερικό χώρο του σχολείου αλλά και στην αυλή, που είχαν ως σκοπό την εκτόνωση και διασκέδαση των μικρών μας φίλων. Υπεύθυνοι για την απασχόληση των παιδιών και τήρηση των δραστηριοτήτων ήταν δύο (2) μαθητές/τριες της Ε’- ΣΤ’ Τάξης μαζί μ’ έναν εκπαιδευτικό σε κάθε ομάδα. Η μέρα κύλησε υπέροχα! Ευχαριστούμε πολύ τα παιδιά της Ε’-ΣΤ’ τάξης για την οργάνωση και μεθοδικότητά τους.

FFB6B729 E6AD 4837 81B7 9AFF73AC199D 2074 0000004AC0981456 1229ECE0C 1BEE 4E7D AE4A D769F6B2E111 2074 0000004CDA0A34BA

Επίσκεψη του ΕΚΑΒ στο σχολείο μας

Φεβ 202423

Ο σύλλογος εκπαιδευτικών ευχαριστεί θερμά το στέλεχος του ΕΚΑΒ Μυτιλήνης, κ. Παναγιώτη, που επισκέφτηκε το σχολείο μας την Παρασκευή 23 Φεβρουαρίου έπειτα από το αίτημα μας.

9A5B29AC A6A7 45BE 8119 7A90F22F25FE 2074 0000005295339B18

Με τη βοήθεια γραφημάτων, εικόνων, προσομοιώσεων αλλά και των ερωτήσεων των μαθητών, μας έδειξε τι μπορούμε να κάνουμε σε περίπτωση που έχουμε κάποιο ατύχημα από χτύπημα ή πνιγμονή. Επιπροσθέτως, μας ενημέρωσε για τα χρήσιμα τηλέφωνα και τη σωστή χρήση των τηλεφωνημάτων έκτακτης ανάγκης.

C4B8BBA9 2ABF 482B BB71 8D858051FDFF 2074 00000052C4B469A4

Μας έδειξε επίσης τι είναι η ΚΑΡΠΑ (καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση) και γιατί είναι τόσο σημαντικό να την γνωρίζουμε όλοι. Στο τέλος, όσοι μαθητές και μαθήτριες ήθελαν, δοκίμασαν να κάνουν ΚΑΡΠΑ στην ειδική “κούκλα” που φωτιζόταν όταν η διαδικασία γινόταν σωστά.

1B8A58C8 8034 4BCD 881E FB04FF5B1089 2074 000000524BF0284D 61EADFDE 2A29 457E A64E EF5BCB12C14A 2074 00000053346FB5BE

Στο τέλος της παρουσίασης, οι μαθητές/τριες οδηγήθηκαν στον εξωτερικό χώρο του σχολείου έτσι ώστε να δουν από κοντά το ασθενοφόρο και να μάθουν για όλες τις λειτουργίες του. Μπήκαν στον εσωτερικό χώρο του οχήματος όπου ενημερώθηκαν για τον ιατρικό εξοπλισμό που διαθέτει.

B42CD180 D5DF 4311 9AC7 DCE551018D1F 2074 00000051F81497D4

 

 

 

Εκπαιδευτική Εκδρομή στα Μουσεία Θεόφιλου και Teriade

Φεβ 202415

Μουσείο Θεόφιλου


Την Πέμπτη 15 Φεβρουαρίου το Δημοτικό Σχολείο Νέων Κυδωνιών πραγματοποίησε εκπαιδευτική εκδρομή στο Μουσείο του Θεόφιλου και στο Μουσείο Τεριάντ της Μυτιλήνης.

Στο καταπράσινο προάστιο της Μυτιλήνης, τη Βαρειά, μέσα σ’ ένα απέραντο ελαιώνα λειτουργεί από το 1965 το Μουσείο έργων του Θεόφιλου. Ένα κτίριο με μυτιληνιά πέτρα περιτριγυρισμένο από τον απέραντο ελαιώνα με τον οποίο κι εναρμονίζεται κατάλληλα.

18F05E71 12EC 4B7D AD8C F96ACD19B8DB 2692 0000007040BC2B47 B6C224AB 0D91 409C 9036 2EEAA259D140 2692 00000070746F1C82

Ο περιφημός ζωγράφος Θεόφιλος γεννήθηκε γύρω στα 1868 στη Μυτιλήνη, στο γραφικό προάστιο της Βαρείας, όπου έζησε τα παιδικά του χρόνια. Ανήσυχος κι ονειροπαρμένος, ζώντας σ’ ένα κόσμο δικό του δεν έδειξε καμιά επιμέλεια ούτε στα γράμματα ούτε στην τέχνη του σοβατζή στην οποία τον ώθησαν οι δικοί του. Μοναδικό του “μεράκι” ήταν να ζωγραφίζει. Σε χαρτιά, σε κεραμίδια, σε ξύλα κι όποια άλλη επιφάνεια του ήταν προσιτή.

Για να κυνηγήσει το όνειρό του, περιπλανήθηκε στη Σμύρνη και στο Πήλιο, όπου επί τριάντα χρόνια, μέσα στη φτώχεια και τη μιζέρια, περιπλανάται στα χωριά, ντυμένος άλλοτε Τσολιάς κι άλλοτε Μεγαλέξανδρος, αφηγούμενος ιστορίες των απελευθερωτικών αγώνων του Έθνους, παίζοντας θέατρο και δημιουργώντας θαυμαστά έργα ζωγραφικής, μέσα σ’ έναν κόσμο που τον περιγελούσε αλλά που όμως εκείνος αγαπούσε με μια απέραντη ανεξικακία.

Ο κύκλος της ζωής του κλείνει στο αγαπημένο του νησί, τη Λέσβο, όπου επιστρέφει μετά την απελευθέρωσή της και δημιουργεί τα πιο ώριμα έργα ζωγραφικής του μέχρι και τον Μάρτιο του 1934 όπου και πεθαίνει. Τη ζωγραφική του την χαρακτηρίζει η ζωντάνια, η δροσιά, ο αυθορμητισμός, η χρωματική ευφορία. Μια ζωγραφική στην οποία ανακατεύονται συχνά μ’ ένα τρόπο διασκεδαστικό, αλλά ταυτόχρονα και συγκινητικό, ερωτευμένες κοπέλες, παλικάρια , πόλεμοι, ναυμαχίες, ειδυλλιακές σκηνές.

44E26422 9D16 432D 822A 8B512276A10A 2692 0000006FFD64B272

Στο μουσείο αυτό, οι μαθητές/τριες του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν από κοντά 86 ζωγραφικούς πίνακες του Θεόφιλου από τα τελευταία έξι χρόνια της ζωής του. Τα θέματα των πινάκων που είναι παρμένα από την ελληνική μυθολογία κι ιστορία κέντρισαν ιδιαίτερα το ενδιαφέρον των παιδιών.

96EBCC24 13C0 4FEE B16D 572A0F63DDDF 2692 0000006EEAB91A27

96F50475 0130 4E92 BFE0 98F0D790C71A 2692 0000006FB4A5249EEC671A35 267D 47C5 952F 04D002A45574 2692 0000006F1DC4AD58

 

Μουσείο/Βιβλιοθήκη – Στρατή Ελευθεριάδη – Teriade


Σε κοντινή απόσταση από το μουσείο του Θεόφιλου υπάρχει ένα άλλο μουσείο-κόσμημα της παγκόσμιας τέχνης, το μουσείο Μοντέρνας Τέχνης Τεριάντ. O Στρατής Ελευθεριάδης (Teriade) ήταν άνθρωπος που κατανόησε την σημασία της σύγχρονης τέχνης και στάθηκε στο πλευρό των νέων δημιουργών, όπως έγινε και στην περίπτωση του Θεόφιλου. Δώρισε την οικεία του κι όλα τα έργα που είχε συλλέξει καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του στο Δήμο Μυτιλήνης όπου και τέθηκε σε λειτουργία ως μουσείο το 1979.

D42B8679 3CC7 4B02 B0BF D3CD28E18715 2692 000000765C45FC9F

(Οι μαθητές της Ε’ τάξης Τσεκμετζέλλης Χρήστος και Χοτζαλλάρι Κέβι προετοίμασαν μια σύντομη παρουσίαση για τη ζωή και το έργο του Στρατή Ελευθεριάδη)

Οι μαθητές/ τριες, αφού παρακολούθησαν δύο επιμορφωτικά παρουσιάσεις για την ιστορία της μοντέρνας τέχνης, ξεναγήθηκαν στις μεγάλες αίθουσες του μουσείου όπου και θαύμασαν  έργα γνωστών καλλιτεχνών, όπως του Σαγκάλ, Ματίς, Πικάσο, Λεζέ, Τσαρούχη, καθώς και αντίγραφα μεσαιωνικών χειρογράφων. Ευχαριστούμε πολύ την ξεναγό του μουσείου που μας βοήθησε να κατανοήσουμε τα θέματα και την πολυπλοκότητα της τέχνης διαφόρων καλλιτεχνών.

27EEA193 11CA 4E31 8142 DBEC1FA43215 2692 0000007701442A12

30D74FE9 91B0 4A3E AD5E 0CDABF657DAD 2692 00000076CDC80A66A8D4020D 6257 47F8 8182 8EFD6D11A232 2692 000000774357791C

Στη συνέχεια, στον χώρο του δημοτικού σχολείου, τα παιδιά δημιούργησαν αφίσες με τον πίνακα που τους έκανε τη μεγαλύτερη εντύπωση κι έπαιξαν με τις δημιουργικές διαδραστικές δραστηριότητες που προσφέρει στο κοινό το Μουσείο Teriade.

Εκτόνωση – Το ταξίδι της επιστροφής


Μετά την εξερεύνηση των δύο μουσείων κατευθυνθήκαμε στον γειτονικό χώρο 5×5, όπου τα παιδιά έφαγαν, ήπιαν κι εκτονώθηκαν για λίγη ώρα μέχρι να έρθει η ώρα της επιστροφής.

54A3B811 9422 46B8 BF76 F76268EB4256 2692 00000075FFF6BDFB 96922FBC A5D4 4E59 89B0 DFC28DE8BECE 2692 000000754C5BF732

 

Επίσκεψη πυροσβεστικού κλιμακίου στο σχολείο μας

Ιαν 202429

Τη Δευτέρα 29 Ιανουαρίου 2024, στα πλαίσια του μαθήματος διαχείρισης φυσικών καταστροφών, σεισμού και πυρκαγιάς, κλιμάκιο της πυροσβεστικής υπηρεσίας Μυτιλήνης ήρθε στο σχολείο μας. Οι μαθητές/τριες και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας ενημερώθηκαν για τις ενέργειες σε περίπτωση σεισμού, πυρκαγιάς και πλημμύρας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους και επίσης για τον αριθμό 199 κλήσης της πυροσβεστικής υπηρεσίας.

EFAB8E04 0DBB 4592 8011 59BE7C155F36 2692 0000007F3C9618CC83C32018 107D 4939 ABB4 9498FD660575 2692 0000007EDBC4B408

Έπειτα “εξερεύνησαν” μαζί με τους πυροσβέστες τον εσωτερικό εξοπλισμό ενός οχήματος της πυροσβεστικής. Είδαν την εξάρτηση (μάνικες, τσεκούρια, στολές, φιάλες) και ενημερώθηκαν πώς και πότε χρησιμοποιείται το καθετί.

Μεγάλος ενθουσιασμός επικράτησε όταν επιτράπηκε σε όλους τους μαθητές με τη σειρά να ρίξουν με τη μάνικα με τη βοήθεια του πυροσβέστη.

B625150D 73DD 4D71 954B 36F672600DAA 2692 0000007EAE3317543F494495 764A 4B9E B745 8F756ADED8E6 2692 0000007F86CAA844

« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »

Πρόσφατα σχόλια

    Ιστορικό

    Δράσεις – Εκδηλώσεις

    Χαμογελάμε!

    <Cheese>

    Σαν σήμερα

    14/11/1919: Υπογράφεται στη Γαλλία η Συνθήκη του Νεϊγύ, που ρυθμίζει τις ελληνοβουλγαρικές σχέσεις. Στην Ελλάδα παραχωρούνται η Ανατολική Μακεδονία και η Θράκη.

    This is an example of a WordPress page, you could edit this to put information about yourself or your site so readers know where you are coming from. You can create as many pages like this one or sub-pages as you like and manage all of your content inside of WordPress.



    Άνοιγμα μενού
    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση
    Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων