Δράσεις στο πλαίσιο αξιολόγησης της σχολικής μονάδας για τον άξονα « Σχολική διαρροή – φοίτηση » 

Μάι 202516

Στο πλαίσιο της εσωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μας  μονάδας, για  τη σχολική χρονιά 2024-2025, η Ομάδα Δράσης για τον άξονα « Σχολική διαρροή – φοίτηση » οργάνωσε και υλοποίησε τις παρακάτω δράσεις:

  • Δράση 1η (Νοέμβριος 2024-2025)

Δημιουργικές δραστηριότητες ελληνομάθειας: Οι μαθητές ασχολήθηκαν με ασκήσεις παραγωγής λόγου, δημιουργώντας απλά κείμενα (περιγραφές, ιστορίες) με υποστήριξη από οπτικά ερεθίσματα, εικόνες και λεξικά. Η προσέγγιση αυτή καλλιέργησε τη γλωσσική έκφραση και ενίσχυσε τη φαντασία και τη συνεργατικότητα.

Ανάγνωση και κατανόηση: Οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με σύντομα αναγνωστικά κείμενα, διαμορφωμένα σύμφωνα με το γλωσσικό τους επίπεδο, και συμμετείχαν σε δραστηριότητες κατανόησης. Η συζήτηση των απαντήσεων συνέβαλε στην ενίσχυση της προφορικής έκφρασης και της συνεργασίας. Για την υλοποίηση αυτών των δραστηριοτήτων, χρησιμοποιήθηκαν βιβλία από τη σχολική βιβλιοθήκη, τα οποία επιλέχθηκαν με βάση το επίπεδο των μαθητών/τριων, ώστε να ενισχυθεί το ενδιαφέρον και η συμμετοχή τους.

Γλωσσικά παιχνίδια: Εντάχθηκαν δραστηριότητες όπως σταυρόλεξα, κάρτες λέξεων και ασκήσεις λεξιλογίου, με στόχο τη βελτίωση της γλωσσικής ευχέρειας με τρόπο ευχάριστο και ελκυστικό για τα παιδιά.

– Διαδραστικές και Ψηφιακές Δραστηριότητες: Χρησιμοποιήθηκαν εκπαιδευτικές πλατφόρμες και εφαρμογές (π.χ. Wordwall, ClassDojo, Google, Υoutube) τόσο για γλωσσικά παιχνίδια όσο και για την καταγραφή της ατομικής προόδου. Παράλληλα, εκπαιδευτικά βίντεο με κοινωνικές δεξιότητες και γλωσσικές δομές, που ενίσχυσαν τη σύνδεση της μάθησης με την καθημερινή εμπειρία.

– Ανοιχτοί Διάλογοι και Συζητήσεις: Πραγματοποιήθηκαν δομημένες συζητήσεις με θέματα προσαρμοσμένα στην καθημερινή ζωή των μαθητών. Μέσα από αυτές ενισχύθηκε η δυνατότητα έκφρασης προσωπικών εμπειριών, συναισθημάτων και σκέψεων σε ασφαλές και υποστηρικτικό περιβάλλον.

1747374368246blob 1747374368248blob 1747374368250blob 1747374368251blob 1747374368253blob 1747374368255blob 1747374368256blob

 

Δράση 2η (Φεβρουάριος 2025)

Με αφορμή την Ημέρα του Ολοκαυτώματος , οι μαθητές/τριες του σχολείου μας συμμετείχαν σε μια ξεχωριστή δράση με σκοπό όχι μόνο να γνωρίσουν την ιστορία, αλλά και  να καλλιεργήσουν σημαντικές ανθρώπινες αξίες. Αναγνώστηκε το βιβλίο « ΤΟ ΒΟΤΣΑΛΟ» του Μάριους Μαρτσινκεβίτσιους, και τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με έννοιες ,όπως η διαφορετικότητα, η αποδοχή και η ενσυναίασθηση. Μέσα από τη συζήτηση, τις  δημιουργικές  δραστηριότητες και τον  συλλογικό προβληματισμό αναδείχθηκε η σημασία του σεβασμού προς κάθε άνθρωπο ανεξαρτήτως θρησκείας, γλώσσας, καταγωγής ή πεποιθήσεων. Η εμπειρία αυτή αποτέλεσε την ευκαιρία να καλλιεργήσουμε στους μαθητές/τριες  μας την αξία της ειρηνικής συνύπαρξης και της ανθρωπιάς, μέσα από το πρίσμα της ιστορικής μνήμης  και της λογοτεχνικής αφήγησης.

olokayt 2 225x300 1 olokaytoma 225x300 1 olokay 6 300x225 1 botsalo 3 300x211 1 botsalo 212x300 1

 

 

  • Δράση 3η ( Φεβρουάριος 2025)

 Σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό Φυσικής  Αγωγής οργανώθηκαν αθλητικές δραστηριότητες για την ενδυνάμωση της ομάδας, την καλλιέργεια της συνεργασίας και του αλληλοσεβασμού.

fil 19 225x300 1 fil 12 300x225 1 fil 8 300x225 1 fil 4 300x225 1 fil 6 300x225 1 fil 13 300x225 1 fil 15 225x300 1 fil 18 225x300 1

 

  • Δράση 4η (Μάρτιος 2025)

Με αφορμή την Ημέρα Σχολικού Εκφοβισμού , προβλήθηκε η ταινία μικρού μήκους  ” Ήρωες” :

Εν συνεχεία αναγνώστηκε το βιβλίο: « Η μέρα που έγινα και εγώ λύκος»: ακολούθησε εποικοδομητική συζήτηση, εκφράστηκαν απόψεις και στο τέλος ακολούθησε δημιουργία αφίσας.

bull 9 300x225 1 bull 9 300x225 2 bull 2 225x300 1 bull 4 300x225 1

 

  • Δράση 5η ( Απρίλιος 2025)

Την Παρασκευή 4 Απριλίου 2025, οι μαθητές/τριες του σχολείου μας, είχαν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν σε μια πρωτότυπη δράση ανακύκλωσης στο Μουσείο Μετάξης Σουφλίου. Οι μαθητές/τριες ήρθαν σε  επαφή με την υφαντική τέχνη και δημιούργησαν τα δικά τους υφαντικά έργα. Μέσω αυτοσχέδιων αργαλειών και αξιοποιώντας ανακυκλώσιμα παλιά υφάσματα, δημιούργησαν με την καθοδήγηση της υπευθύνου της δράσης, μοναδικά υφαντικά έργα που τοποθετήθηκαν στις προθήκες του σχολείου μας. Η δράση αυτή αποτέλεσε μια μοναδική εμπειρία δίνοντας την ευκαιρία στους μαθητές/τριες να καλλιεργήσουν τη συνεργασία και την ομαδικότητα, καθώς και να έρθουν σε επαφή με την αξία της ανακύκλωσης.

1746770966138 1746770966065 1746770966089 1746770966117 20250404 104139 20250404 111125

 

  • Δράση 6η ( Μάιος 2025)

Η ψυχολόγος του σχολείου μας οργάνωσε δράσεις, οι οποίες αφορούσαν την καλλιέργεια του σεβασμού και της αποδοχής της διαφορετικότητας του κάθε ατόμου, ενισχύοντας τη συμπεριληπτική κουλτούρα του σχολείου. Συγκεκριμένα, ζήτησε από τους μαθητές να εκφράσουν θετικές – αρνητικές σκέψεις για το σχολείο καθώς και αντίστοιχα συναισθήματα.

1000009316 1000009317 1000009318 1000009319

Στη συνέχεια οι μαθητές/τριες του σχολείου συμμετείχαν σε ένα βιωματικό παιχνίδι αποδοχής που υλοποιήθηκε στην αυλή του σχολείου.

1000009294 1000009297 1000009308 1000009309 1000009311

 

Τέλος, η δράση ολοκληρώθηκε με τη δημιουργία του «Δέντρου της Αποδοχής», συγκεκριμένα δόθηκε στους μαθητές/τριες ένα χαρτόνι σε σχήμα καρδιάς και ζητήθηκε να γράψουν λέξεις που σχετίζονται με την αποδοχή, διαφορετικότητα, καλοσύνη.

1747376020049 1747376020084

 

από κάτω από: ΑΡΧΙΚΗ| | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δράσεις στο πλαίσιο αξιολόγησης της σχολικής μονάδας για τον άξονα « Σχολική διαρροή – φοίτηση »     

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Ιστορικό

Kατηγορίες

Μάιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων