ΣΧΟΛΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ: 28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2024
Η σχολική γιορτή για την ελληνική σημαία και την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940 είναι μια ξεχωριστή εκδήλωση , που αναδεικνύει τη σημασία της ιστορικής αυτής μέρας για την Ελλάδα.
Την Παρασκευή 25 /10/2024 η Γ΄ και η Δ΄ τάξη του σχολείου μας στο χώρο εκδηλώσεων του σχολείου διοργάνωσαν εκδήλωση μνήμης και τιμής στους ήρωες του Σαράντα με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών των τμημάτων Γεωργίας Κουτουκτσή και Πασχαλιάς Ψύλλου. Η σχολική γιορτή περιλάμβανε ομιλίες και αναφορές στην ιστορία , αφηγήσεις , απαγγελία ποιημάτων , θεατρικά δρώμενα και τραγούδια. Την γιορτή παρακολούθησαν όλα τα παιδιά του σχολείου και πολλοί γονείς και κηδεμόνες.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: Ο ΔΗΜΟΣ ΒΟΛΒΗΣ ΜΕ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ!
Το σχολείο μας συμμετείχε στο πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης όπου αξιοποιείται η ρομποτική, με τίτλο: «Ο Δήμος Βόλβης με χρειάζεται!». Στο πρόγραμμα πήραν μέρος οι μαθητές των Γ, Δ, Ε και ΣΤ τάξεων και έλαβε χώρα στο σχολείο μας.
Το παρόν πρόγραμμα υλοποιείται από τον Δήμο Βόλβης σε συνεργασία με την «EUROACTION Α.Ε.», στο πλαίσιο του έργου «ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΣΕ ΑΝΘΡΩΠΟΜΟΡΦΟ ROBOT ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ».
Σκοπός του προγράμματος είναι η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών και μαθητριών Δημοτικού για το φυσικό περιβάλλον του Δήμου Βόλβης καθώς και η καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης και προώθησης καλών πρακτικών για έναν βιώσιμο τρόπο ζωής.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες των Γ΄ και Δ΄ τάξεων συμμετείχαν στο βιωματικό εργαστήριο που εστιάζει στο πώς θα μπορούσαν οι μαθητές και οι μαθήτριες να συμβάλλουν στην προστασία του περιβάλλοντος και στην αειφορία με απλές καθημερινές κινήσεις.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες των Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων συμμετείχαν στο βιωματικό εργαστήριο που στοχεύει στη γνωριμία με τους οικοτόπους, τη χλωρίδα και την πανίδα του Δήμου Βόλβης, ενώ παράλληλα ενημερώθηκαν και για την ιστορία της περιοχής.
Οι μαθητές μας γνώρισαν το ρομπότ «Pepper» και απέκτησαν γνώσεις μέσα από έναν βιωματικό/συμμετοχικό τρόπο μάθησης. Ενημερώθηκαν, διασκέδασαν και εμπλούτισαν τις γνώσεις τους. Τους εντυπωσίασε ο Pepper και εξέφρασαν ποικίλες απορίες τόσο για το ρομπότ όσο και για τη θεματική του προγράμματος. Σίγουρα ήταν μια μοναδική εμπειρία.
ΔΡΑΣΗ: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Ε΄ ΤΑΞΗ
ΔΡΑΣΗ: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Β΄ ΤΑΞΗ
ΔΡΑΣΗ: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤ΄ ΤΑΞΗ
Στα πλαίσια της ημέρας ψυχικής υγείας, οι μαθητές της Στ΄ τάξης, αφού κουβέντιασαν για το πόσο σημαντική είναι η ψυχική μας υγεία, πρότειναν τρόπους ενίσχυσης των θετικών στοιχείων κάθε ανθρώπου καθώς και της καλής διάθεσης και αυτοπεποίθησης. Στη συνέχεια ο κάθε μαθητής έγραψε ένα θετικό στοιχείο για κάθε συμμαθητή του και το τοποθέτησε στον αντίστοιχο φάκελο. Ο πίνακας θα παραμείνει καρφιτσωμένος όλη τη σχολική χρονιά ώστε να μοιραζόμαστε τις θετικές μας σκέψεις.
ΔΡΑΣΗ: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Δ΄ ΤΑΞΗ
Με αφορμή την ημέρα ψυχικής υγείας αφιερώσαμε δύο ώρες στην τάξη μας, έτσι ώστε οι μαθητές/τριες να αναγνωρίζουν αλλά και να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους.
Αρχικά είδαμε ένα βίντεο από το «φωτόδεντρο» ( είναι ψηφιακό υλικό από Υπουργείο Παιδείας) , που παρουσίαζε διάφορα συναισθήματα που βιώνουμε ως άνθρωποι. Ακολούθησε συζήτηση , ανταλλάξαμε απόψεις και λύσαμε απορίες.
Στη συνέχεια είχανε χρόνο ώστε να τα ζωγραφίσουν και να εξηγήσουν τα χρώματα που χρησιμοποίησαν. Τέλος παίξαμε παιχνίδια τα οποία είχαν στόχο όχι μόνο να αναγνωρίζουν τα συναισθήματα αλλά και να τα εκφράζουν με διαφόρους τρόπους. Επίσης πρότειναν πολλούς πρωτότυπους τρόπους διαχείρισης των συναισθημάτων τους.
Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τα παιχνίδια και έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για τη δράση.
ΔΡΑΣΗ: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Α΄ ΤΑΞΗ
Όπως όλοι γνωρίζουμε ο ρόλος του σχολείου είναι καθοριστικός όχι μόνο όσον αφορά την παροχή γνώσεων αλλά και την διαμόρφωση προσωπικοτήτων με στέρεες ηθικές αρχές και ισχυρή αυτοαντίληψη. Γι’ αυτό και θα πρέπει να δίνει βαρύτητα και να ενισχύει τις συναισθηματικές και νοητικές ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών. Έτσι αποφασίσαμε φέτος από την αρχή της σχολικής χρονιάς να δώσουμε έμφαση στην ανάπτυξη του συναισθηματικού τους κόσμου. Η εποχή μας ενώ χαρακτηρίζεται από την εποχή της τεχνολογίας, των επιστημών και των ανακαλύψεων που σαφώς βελτιώνουν τη ζωή του ανθρώπου και θα έπρεπε να τον κάνουν περισσότερο χαρούμενο και ευτυχισμένο, αντιθέτως του προκαλούν αναστάτωση και σύγχυση. Περισσότερο τώρα παρά ποτέ, κλείνεται στον εαυτό του, δυσκολεύεται να αναγνωρίζει και να ερμηνεύει τα συναισθήματά του και να τα μοιράζεται με άλλους, δυσκολεύεται να επικοινωνεί.
Ο νέος αυτός ρυθμός δεν έχει αφήσει ανεπηρέαστη τη συμπεριφορά των μικρών παιδιών που βιάζονται να μιμηθούν τους μεγάλους. Τα σημερινά παιδιά είναι πιο μοναχικά, πιο καταπιεσμένα, πιο επιθετικά ,λιγότερα συνεργάσιμα.
Το Δημοτικό αποτελεί ένα χώρο ασφάλειας για τα μικρά παιδιά, ένα χώρο ένταξης όπου καλλιεργείται ένα κλίμα εμπιστοσύνης, αγάπης και αποδοχής. Σ’ αυτό το χώρο τα παιδιά θα εξερευνήσουν τον κόσμο γύρω τους, αλλά και θα ανακαλύψουν τον θαυμάσιο κόσμο των συναισθημάτων. Τα παιδιά τις πρώτες μέρες στο σχολείο νιώθουν αμηχανία, ανασφάλεια και προσπαθούν με τη βοήθεια της δασκάλας ή του δασκάλου να προσαρμοστούν στο νέο σχολικό περιβάλλον.
Σιγά σιγά παραμερίζουν τον εγωκεντρισμό τους, ενισχύουν την αυτοπεποίθησή τους και εντάσσονται στην ομάδα δημιουργώντας φιλίες, συμπάθειες και παρέες. Μέσα από τις διάφορες καταστάσεις που βιώνουν τα παιδιά στο σχολείο, που τους προκαλούν συναισθηματική φόρτιση, αρχίζουν να κατανοούν πως τα έντονα συναισθήματα προκαλούν σύγχυση και πανικό και δεν βοηθάνε στην επίλυση των προβλημάτων μας.
Το πρόγραμμα συναισθηματικής αγωγής, στα πλαίσια της δράσης με θέμα συναισθηματική πρόληψη και ψυχική υγεία , σκοπό έχει να μάθει τα παιδιά να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους, να μάθουν να τα εκφράζουν και να τα διαχειρίζονται.
Εμείς λοιπόν πάνω σε αυτό δουλέψαμε δραστηριότητες, όπως χρωματίζω τις φατσούλες των όμορφων συναισθημάτων με σκοπό την ενίσχυση αυτών, μαθαίνω να γελάω και να λέω ΟΧΙ σε αυτά που δεν μου αρέσουν και με φέρνουν σε δύσκολη θέση, και δημιουργήσαμε κολάζ που στολίσαμε τη τάξη μας. Επίσης μιλήσαμε για μια ισορροπημένη διατροφή στα πλαίσια του «Νους υγιής εν σώματι υγιεί » με στόχο να κατανοήσουν τα παιδιά πως πρέπει να προσέχουμε και το σώμα και τη ψυχή μας για να ζούμε αρμονικά και ήρεμα.
Μιλήσαμε για τα οφέλη της γυμναστικής στη καθημερινή ζωή, για το ρόλο της μουσικής και του χορού και πως αυτά ενισχύουν τη καλή διάθεση και την ευεξία του πνεύματος. Κάνουμε ασκήσεις αναπνοής, βγαίνουμε βόλτα με τους γονείς μας στη φύση, περνάμε χρόνο με φίλους και με το κατοικίδιό μας, αν έχουμε, και αποφεύγουμε να βλέπουμε πολλές ώρες τηλεόραση και να χάνουμε το χρόνο, μας που είναι πολύτιμος, με κινητά ηλεκτρονικά και μπροστά σε οθόνες.
ΔΡΑΣΗ: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Γ΄ ΤΑΞΗ
Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα ψυχικής υγείας, που έχει καθιερωθεί στις 10 Οκτωβρίου, οι μαθητές της Γ τάξης υλοποίησαν μια συλλογική -βιωματική εικαστική δράση με θέμα: Το παγκάκι της Φιλίας. Το παγκάκι της Φιλίας είναι ένα σημείο συνάντησης για όποιο παιδί νιώθει μόνο και θα ήθελε να κάνει νέους φίλους, για όποιο παιδί θέλει να συζητήσει με τον συμμαθητή του και να λύσουν μια διαφωνία και για όποιο παιδί θα ήθελε να βοηθήσει ένα συμμαθητή του που δεν έχει φίλους. Στο προαύλιο του σχολείου μας λοιπόν, αφού οι μαθητές πρώτα διάλεξαν ποιο παγκάκι θα ονομάσουν Το παγκάκι της Φιλίας, συνεργάστηκαν και αποφάσισαν όλοι μαζί να το ζωγραφίσουν. Επιπλέον ετοίμασαν μια αφίσα στην οποία έγραψαν τα μηνύματά τους σχετικά με τη φιλία, τη μοναξιά, την προσφορά, την απομόνωση και τη συμπαράσταση. Την κατασκευή τους όπως και όλη τη δράση τους την παρουσίασαν σε όλους τους μαθητές κι ενημέρωσαν τη σχολική κοινότητα. Σκοπός της δράσης είναι να μάθουν τα παιδιά να προσφέρουν τη φιλία σε κάποιον που είναι μόνος , ώστε να εξαλειφθεί η μοναξιά και η απομόνωση.
ΔΡΑΣΗ: ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ
Με την άλωση τής Κωνσταντινούπολης το 1453 βασίλεψε ο ήλιος τής λευτεριάς στην Ελλάδα μας. Στη μαύρη εκείνη νύχτα τής σκλαβιάς, για αιώνες μεσουρανούσε η τουρκική ημισέληνος. Οι αγώνες για τη λευτεριά ωστόσο δε σταμάτησαν ποτέ. Δεν έπαψε η ελληνική γη ν’ ανθοβολεί ήρωες και μάρτυρες.
Έτσι με αιματηρές θυσίες πετύχαμε το 1821 την εθνική μας παλιγγενεσία. Το ελληνικό κράτος όμως που ιδρύθηκε το 1830 δεν περιλάμβανε τη Μακεδονία. Τούτο το κάστρο τής Ελλάδας θα στέναζε αλυσόδετο σχεδόν άλλα 100 χρόνια. Κι όμως οι ελπίδες των Μακεδόνων για απελευθέρωση δεν έσβησαν. Παρά τις αποτυχημένες επαναστατικές τους προσπάθειες, συνέχιζαν τους αγώνες για να υποστείλουν μια για πάντα την ημισέληνο από το γαλάζιο ουρανό τής Μακεδονίας.
Η κατάσταση έγινε δυσκολότερη, όταν μετά το 1870 είχαν παράλληλα ν’ αντιμετωπίσουν την προπαγάνδα και την τρομοκρατία τής βουλγαρικής εξαρχίας. Τότε οι απλοί κάτοικοι των χωριών τής Μακεδονίας, αλλά κυρίως οι ιερείς και οι δάσκαλοι, οι φορείς τής εθνικής μας κληρονομιάς, έγιναν ο στόχος των Βουλγάρων κομιτατζήδων.
Ο ηρωικός μητροπολίτης Καστοριάς Γερμανός Καραβαγγέλης έστειλε προσκλητήριο στην ελεύθερη Ελλάδα για βοήθεια. Γενναία παλικάρια από κάθε γωνιά τής ελληνικής γης, ακόμα και από την τουρκοκρατούμενη Κρήτη, έσπευσαν πρόθυμα να συμπαρασταθούν με αυταπάρνηση στους δίκαιους αγώνες των μακεδόνων οπλαρχηγών.
Οι θυσίες όλων, και ιδιαίτερα τού Παύλου Μελά, πέτυχαν να κάνουν την υπόθεση τής Μακεδονίας υπόθεση τού κάθε Έλληνα.
Όλοι μαζί έδιωξαν το διπλό εχθρό. Όλοι μαζί έφεραν την ανατολή τής λευτεριάς στη Μακεδονία μας.
Την παρουσίαση στα παιδιά έκανε ο συνάδελφος ΒΟΓΙΑΤΗΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ