Καλώς ήλθε το δολάριο!

«Καλώς ήλθε το δολάριο!»

Σχολική χρονιά 2024-2025

Καλωσόρισες,  πρώτη τάξη!

Μπράβο στην κυρία Ζαχαρούλα, την  νηπιαγωγό μας! Και αυτή η πρώτη τάξη που μας ήρθε ήταν πολύ «προπονημένη».  Στις δύο πρώτες μέρες τα παιδιά  συμμετείχαν, με αξιοπρόσεκτη επίδοση, σε δράσεις που ήταν παρόμοιες με αυτές που  περιέγραφε  το Βιβλίο Δασκάλου της πρώτης  τάξης.  Δουλέψαμε  με το μικρό  όνομα, το πρώτο κείμενο που αναγνωρίζει, γράφει και διαβάζει το παιδί.  Ακόμα και μετά από τρεις μήνες έγραψαν τέλεια το όνομά τους με κεφαλαία γράμματα στον πίνακα.   Στη συνέχεια ο δάσκαλος της τάξης γράφει  τα ονόματά τους  σε καρτέλες (άλλος γραφικός χαρακτήρας , τα γράμματα του δασκάλου είναι διαφορετικά από τα γράμματα των συμμαθητών τους που τα ξέρουν).  Τους ήταν πολύ εύκολο να πάρουν τις καρτέλες,  ο καθένας τη δική του, και να τις βάλουν στα θρανία τους.  Στην επόμενη δραστηριότητα ο δάσκαλος μαζεύει τις καρτέλες, τις ανακατεύει και τις καρφιτσώνει στον πίνακα ανακοινώσεων. Καλεί τους μαθητές να πάρουν όχι τις δικές τους καρτέλες, αλλά των συμμαθητών τους και να τις πάνε στον σωστό κάτοχο.

-Λευτέρη, πάρε την καρτέλα με το όνομα του Χρήστου και πήγαινέ του την…

Και σε αυτή τη δοκιμασία τα παιδιά τα πήγαν περίφημα

Στη συνέχεια παίρνουν καρτέλες με τους ήρωες του βιβλίου και με τα ονόματά τους.  Ο δάσκαλος δείχνοντας τις καρτέλες μία-μία, διαβάζει τα ονόματά των παιδιών-ηρώων.  Με τα ψαλίδια τους κόβουν και ξεχωρίζουν τα ονόματα από τις μορφές των παιδιών. Χωρίζονται σε τρεις ομάδες και προσπαθούν να αντιστοιχίσουν ονόματα με μορφές, τριάντα καρτέλες συνολικά.  Ομαδικά τα πηγαίνουν άριστα, ατομικά δύο παιδιά έχουν ανάγκη για βοήθεια.  Πάρα πολύ καλά.

Όλες οι παραπάνω δραστηριότητες γύρω από τα ονόματα των ηρώων και των παιδιών της τάξης παραμένουν αναρτημένες στον τοίχο, αποτελώντας μέρος του εγγράμματου περιβάλλοντος της τάξης και χρησιμεύουν ως «τράπεζα γραμμάτων».  Τα παιδιά καθώς θα αποκτούν προοδευτικά τον κώδικα γραφής θα ανατρέχουν σε αυτά τα κείμενα στην προσπάθειά τους να γράψουν καινούριες λέξεις.