Καλώς ήρθατε!
Στον ιστότοπο αυτό θα βρείτε νέα, ανακοινώσεις και πληροφορίες για το Δημοτικό σχολείο Λεχόβου.
Επισκεφτείτε τις διάφορες σελίδες για να μάθετε περισσότερα.Κατηγορίες
Νίκος Μιχαηλίδης
- Δημοτικό Σχολείο Λεχόβου Φλώρινας
-
Αρθογραφία
Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης του Έργου της Σχολικής Μονάδας
Κατηγορίες: Γενικά
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης του Έργου της Σχολικής Μονάδας
Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων-Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Οι μαθητές και οι μαθήτριες των τάξεων Γ΄ και ΣΤ΄ του Δημοτικού σχολείου Λεχόβου συμμετείχαν κατά τη σχολική χρονιά 2021-2022 σε Εργαστήρια Δεξιοτήτων και Προγράμματα Πολιτιστικών Θεμάτων υπό τον συντονισμό των εκπαιδευτικών Θωμαής Βράντση και Αγάπης Βράντση, αντίστοιχα. Ο τίτλος του προγράμματος για τη Γ’ τάξη ήταν «Ένας ιστότοπος για το χωριό μου» και το πρόγραμμα εντάχθηκε στη θεματολογία «Αξιοποίηση εργαλείων ΤΠΕ στην εκπαίδευση για τον πολιτισμό». Ενώ ο τίτλος του προγράμματος για τη ΣΤ’ τάξη ήταν «Το εικονοβιβλίο μου» και το πρόγραμμα εντάχθηκε στη θεματολογία «Φιλαναγνωσία». Μεταξύ των θεματικών ενοτήτων των δύο προγραμμάτων ήταν: α) η συλλογή και οργάνωση του υλικού για τη δημιουργία ενός πολυοδηγού για το Λέχοβο, με επικαιροποίηση προγενέστερης σχολικής ιστοσελίδας για το Λέχοβο (http://tolexovo.blogspot.com/), β) η κριτική ανάγνωση του λογοτεχνικού βιβλίου «Ένα παιδί μετράει τ’ άστρα» και η απόδοση του κειμένου του με ζωγραφιές.
Στα αποτελέσματα της υλοποίησης των προγραμμάτων συγκαταλέγονται α) η απόκτηση από τους μαθητές/τριες δεξιοτήτων γλωσσικής επικοινωνίας, παρατήρησης, ακρόασης και έκφρασης, β) η ανάπτυξη από αυτούς/ές συνεργατικών και δημοκρατικών συμπεριφορών, κριτικής ικανότητας και δημιουργικής φαντασίας, γ) η εξοικείωσή τους με τις βασικές μορφές ψηφιακής πληροφορίας (κείμενο, εικόνα, ήχος), γ) η παραγωγή γνώσης.
Η μεθοδολογία υλοποίησης περιελάμβανε διαφοροποίηση της διδασκαλίας και εμπλοκή όλων των μαθητών/τριών στη βάση των ξεχωριστών ικανοτήτων, δεξιοτήτων και γνώσεων τους. Αξιοποίηση των προσωπικών/κοινωνικών εμπειριών τους για να διαμορφώνουν, ως ενεργοί πολίτες, συνθήκες ζωής που προωθούν τις αρχές και τις αξίες της αειοφορίας. Υιοθέτηση ευέλικτων και καινοτόμων διδακτικών/ερευνητικών προσεγγίσεων (ΤΠΕ, βιωματική μάθηση, διαθεματικότητα/διεπιστημονικότητα), καθώς και διαθεματική χρήση των νέων τεχνολογιών.
Στο πλαίσιο υλοποίησης των δύο προγραμμάτων εντάχθηκε μία διαδικτυακή συζήτηση, στις 15-6-2022, με την κυρία Χριστίνα Καραγιάννη, συγγραφέα του παραμυθιού «Η μάγισσα Τσούσκα και το Χιόνι».
Η συζήτηση δομήθηκε σε ερωτήσεις προς τη συγγραφέα από τους/τις μαθητές/τριες, ενσωμάτωσε κριτική από τους/τις ίδιους/ιες για το παραμύθι και ολοκληρώθηκε με τις ευχές τους προς τη συγγραφέα.
Ειδικότερα, η συγγραφέας ρωτήθηκε:
– αν είχε συγγράψει άλλα παραμύθια πριν από τη «μάγισσα τσούσκα και το χιόνι» και αν σκοπεύει να συγγράψει και άλλα παραμύθια στο μέλλον,
– γιατί συνέδεσε το παραμύθι της με τη Φλώρινα και όχι με την Καστοριά από όπου κατάγεται,
– τι είδους πληροφορίες χρειάστηκε να συγκεντρώσει πριν ξεκινήσει να γράφει το παραμύθι και ποιες ήταν οι πηγές της πληροφόρησή της,
– πόσο χρόνο χρειάστηκε για τη συγγραφή του παραμυθιού της,
– τι ακριβώς πρέπει να περιλαμβάνει ένα εξώφυλλο και τι ένα οπισθόφυλλο βιβλίου,
– τι σημαίνει το «ISBN» που υπάρχει στο οπισθόφυλλο του βιβλίου της,
– αν επέλεξε η ίδια τα στιγμιότυπα από τη δράση του παραμυθιού που αποτυπώνονται στο βιβλίο με εικόνες ή ο εικονογράφος,
– αν υπήρχαν συγκεκριμένα κριτήρια για την επιλογή του εικονογράφου του παραμυθιού της,
– ποια ήταν τα στάδια της παραγωγής του βιβλίου από την έμπνευσή της μέχρι τη βιβλιοδεσία,
– τι περιλαμβάνει η συνεργασία με έναν εκδοτικό οίκο,
– τι πρέπει να κάνουν τα ίδια τα παιδιά για να γίνουν κι αυτά συγγραφείς.
Οι μαθητές/τριες δήλωσαν στη συγγραφέα την επιθυμία τους να ακούσουν την αφήγηση του παραμυθιού της από την ίδια και την άκουσαν με μεγάλη χαρά να το αφηγείται.
Στη συνέχεια της διάβασαν την εξής κριτική τους για το παραμύθι της:
«Το παραμύθι “Η μάγισσα τσούσκα και το χιόνι” μας πλημμυρίζει με θετικά συναισθήματα και οικοδομεί σχέση αγάπης με τον τόπο μας, καθώς μιλά στην ψυχή μας με λέξεις και εικόνες γνώριμες από τη ζωής μας στη Φλώρινα. Παράλληλα ενισχύει την επιθυμία μας να περπατήσουμε κι εμείς στα μονοπάτια της συγγραφής!».
Της παρουσίασαν επίσης όμορφες ζωγραφιές που έφτιαξαν προς τιμήν της.
Στο τέλος την ευχαρίστησαν και της ευχήθηκαν να έχει υγεία και έμπνευση για να συγγράψει και άλλα πολλά παραμύθια στο μέλλον!
Σημειώνεται πως ενδιαφέρον των παιδιών διατηρήθηκε αμείωτο σε όλη τη διάρκεια της διαδικτυακής συνάντησης, καθώς η συγγραφέας τούς προσέφερε εξαιρετικά μαθήματα συγγραφής, εικονογράφησης και αφήγησης. Η όμορφη αυτή εμπειρία συνδέθηκε και με την υπόσχεση από τις δύο πλευρές για μια μελλοντική συνεργασία που θα περιλαμβάνει εργαστήρια συγγραφής βιβλίου, αλλά και ξενάγηση σε φυσικά τοπία του Λεχόβου και των Πρεσπών.
Κατηγορίες: Ανακοινώσεις
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων-Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Αποτίμηση 7ης επιμορφωτικής συνάντησης
Την Παρασκευή 27/5/2022, στις 13.30, πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα πληροφορικής του Δημοτικού σχολείου Λεχόβου, για τον Σύλλογο Διδασκόντων του Δημοτικού σχολείου Λεχόβου, η 7η και τελευταία επιμόρφωση στο πλαίσιο διαδικασιών εσωτερικής αξιολόγησης, ως προς τη λειτουργία και την ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου του σχολείου. Στην επιμόρφωση, που είχε διάρκεια τριών διδακτικών ωρών, οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας παρακολούθησαν την εισήγηση της κυρίας Αγάπης Βράντση, Διευθύντριας του Δημοτικού σχολείου Λεχόβου και Υποψήφιας Διδακτόρισσας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, με θέμα: «Ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας των μαθητών/τριών στο δημοτικό σχολείο».
Η κ. Βράντση αναφέρθηκε στον ρόλο της εκπαίδευσης για την ενδυνάμωση της ψυχικής ανθεκτικότητας των μαθητών/τριών και στον σχεδιασμό, την υλοποίηση και την αξιολόγηση διδακτικών παρεμβάσεων ενίσχυσης της ψυχικής ανθεκτικότητας στο σχολείο.
Ακολούθησε μία εποικοδομητική συζήτηση, η οποία διαφώτισε ποικίλες πτυχές της ενίσχυσης της ψυχικής ανθεκτικότητας των μαθητών/τριών σχολική τάξη.
Κατηγορίες: Γενικά
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Αποτίμηση 7ης επιμορφωτικής συνάντησης
Ενδοσχολική επιμόρφωση

Το Δημοτικό σχολείο Λεχόβου Φλώρινας εφαρμόζοντας διαδικασίες εσωτερικής αξιολόγησης, ως προς τη λειτουργία και την ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου του, σχεδίασε και υλοποιεί, σε συνεργασία με το 2ο Δημοτικό σχολείο Αμυνταίου Φλώρινας, μία σειρά ενδοσχολικών επιμορφωτικών δράσεων. Οι δράσεις αυτές αποσκοπούν στη βελτίωση της ποιότητας της λειτουργίας του σχολείου ως επαγγελματικής κοινότητας μάθησης που προωθεί την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών.
Στο πλαίσιο αυτό προσκαλεί τον Σύλλογο Διδασκόντων του Δημοτικού σχολείου Λεχόβου Φλώρινας να συμμετέχει στην 7η επιμόρφωση που θα γίνει από την κ. Αγάπη Βράντση, Διευθύντρια του Δημοτικού σχολείου Λεχόβου και Υποψήφια Διδακτόρισσα του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, με θέμα εισήγησης: «Ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας των μαθητών/τριών στο δημοτικό σχολείο».
Η επιμόρφωση θα έχει διάρκεια τριών διδακτικών ωρών και θα γίνει την Παρασκευή 27/5/2022, στις 13.30, στην αίθουσα πληροφορικής του Δημοτικού σχολείου Λεχόβου.
Κατηγορίες: Γενικά
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ενδοσχολική επιμόρφωση
Αποτίμηση 6ης επιμορφωτικής συνάντησης


Την Πέμπτη 14/4/2022, σε μία δίωρη επιμόρφωση για τους Συλλόγους Διδασκόντων του Δημοτικού σχολείου Λεχόβου και του 2ου Δημοτικού σχολείου Αμυνταίου, η κ. Ευαγγελία Σειρά, Διδάκτορας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και Φιλόλογος του ΓΕΛ Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ευόσμου εισηγήθηκε το θέμα «Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας είναι εκκολαπτόμενοι πολίτες».

Η κ. Σειρά έθεσε στους/στις εκπαιδευτικούς το ερώτημα «εμείς τι κάνουμε γι’ αυτό;» ενισχύοντας τον προβληματισμό τους για θέματα προώθησης της πολιτειότητας και των δημοκρατικών αξιών στο σχολείο με καινοτόμες εκπαιδευτικές πρακτικές.

Το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών διατηρήθηκε αμείωτο μέχρι το τέλος της επιμόρφωσης και η συζήτηση που αναπτύχθηκε μεταξύ των συμμετεχόντων/σών διαφώτισε πτυχές της ανάπτυξης πολιτών που είναι δημοκρατικά συνεπείς, κοινωνικά και οικολογικά ευαίσθητοι και ανεκτικοί στην πολιτισμική ετερότητα.

Κατηγορίες: Γενικά
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Αποτίμηση 6ης επιμορφωτικής συνάντησης
Ενδοσχολική επιμόρφωση

Το Δημοτικό σχολείο Λεχόβου Φλώρινας εφαρμόζοντας διαδικασίες εσωτερικής αξιολόγησης, ως προς τη λειτουργία και την ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου του, σχεδίασε και υλοποιεί, σε συνεργασία με το 2ο Δημοτικό σχολείο Αμυνταίου Φλώρινας, την 6η από μία σειρά ενδοσχολικών επιμορφωτικών δράσεων. Οι δράσεις αυτές αποσκοπούν στη βελτίωση της ποιότητας της λειτουργίας του σχολείου ως επαγγελματικής κοινότητας μάθησης που προωθεί την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών.
Η εισηγήτρια της συγκεκριμένης δίωρης επιμόρφωσης κ. Ευαγγελία Σειρά, Διδάκτορας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και Φιλόλογος του ΓΕΛ Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ευόσμου, θέτει στους/στις εκπαιδευτικούς των σχολείων, με το θέμα της εισήγησής της «Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας είναι εκκολαπτόμενοι πολίτες», το ερώτημα: «εμείς τι κάνουμε γι’ αυτό;».
Στην επιμόρφωση έχουν προσκληθεί επίσης ο Δήμαρχος Αμυνταίου Φλώρινας κ. Άνθιμος Μπιτάκης και οι Αντιδήμαρχοι κ. Ελένη Γυρίκη και κ. Αφροδίτη Καραούλη, η Διευθύντρια Β/θμιας Εκπαίδευσης Φλώρινας κ. Ευγενία Μαρνέρη και ο Δ/ντής του Γυμνασίου Λεχόβου κ. Αναστάσιος Παπαστεργίου
Η επιμόρφωση θα γίνει την Πέμπτη 14/4/2022, στις 18.00, μέσω της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας (Webex Meetings) για τα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Κατηγορίες: Γενικά
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ενδοσχολική επιμόρφωση
Αποτίμηση 5ης επιμορφωτικής συνάντησης
Τη Δευτέρα, 14/3/2022 πραγματοποιήθηκε για τους Συλλόγους Διδασκόντων του Δημοτικού σχολείου Λεχόβου και του 2ου Δημοτικού σχολείου Αμυνταίου η 5η κατά σειρά επιμόρφωση μέσω τηλεδιάσκεψης (Webex), που συνδιοργανώθηκε από τις αντίστοιχες σχολικές μονάδες στο πλαίσιο διαδικασιών εσωτερικής αξιολόγησης, ως προς τη λειτουργία και την ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου τους. Συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί των δύο σχολείων παρακολούθησαν την εισήγηση της κυρίας Στεργιανής Γκιαούρη, Επίκουρης Καθηγήτριας Σχολικής Ψυχολογίας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, με θέμα εισήγησης: «Συμπεριληπτικά μαθησιακά περιβάλλοντα: Οι σύγχρονες πρακτικές για την αντιμετώπιση των αναγκών των μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρίες».

Η κ. Γκιαούρη παρουσίασε μεθόδους αξιολόγησης των μαθητών/τριών, επιλογές πλαισίων φοίτησης, διδακτικές πρακτικές συμπερίληψης. Επίσης αναφέρθηκε στους ρόλους των εκπαιδευτικών της Γενικής Εκπαίδευσης και της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης όσον αφορά την παροχή εξατομικευμένου προγράμματος εκπαίδευσης και προγράμματος οικογενειακής υποστήριξης. Τέλος, ανέπτυξε τους τρόπoυς και τους στόχους υλοποίησης των συμπεριληπτικών διδακτικών πρακτικών, αλλά και τη σπουδαιότητα της συνεργασίας οικογένειας – σχολείου.

Το ενδιαφέρον των συμμετεχόντων διατηρήθηκε αμείωτο μέχρι το τέλος της επιμορφωτικής διαδικασίας και τροφοδότησε μία εποικοδομητική συζήτηση με την εισηγήτρια, η οποία διαφώτισε ποικίλες πλευρές της συμπερίληψης μαθητών/τριών με αναπηρίες στη γενική σχολική τάξη.
Κατηγορίες: Γενικά
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Αποτίμηση 5ης επιμορφωτικής συνάντησης
Αποτίμηση 4ης επιμορφωτικής συνάντησης
Την Παρασκευή 11/3/2022 πραγματοποιήθηκε για τους Συλλόγους Διδασκόντων του Δημοτικού σχολείου Λεχόβου και του 2ου Δημοτικού σχολείου Αμυνταίου η 4η κατά σειρά επιμόρφωση μέσω τηλεδιάσκεψης (Webex), που συνδιοργανώθηκε από τις αντίστοιχες σχολικές μονάδες στο πλαίσιο διαδικασιών εσωτερικής αξιολόγησης, ως προς τη λειτουργία και την ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου τους. Συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί των δύο σχολείων παρακολούθησαν την εισήγηση της κυρίας Αγγελίνας Λιθοξοΐδου με θέμα «Επίλυση συγκρούσεων στο σχολικό περιβάλλον: προϋποθέσεις, στρατηγικές και περιορισμοί». 
Η κ. Λιθοξοϊδου, Διδάκτορας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, στο γνωστικό αντικείμενο της Σχολικής Διαμεσολάβησης, ανέπτυξε το θέμα των συγκρούσεων στο δημοτικό σχολείο και παρουσίασε τις προοπτικές της αποτελεσματικής διαχείρισής τους. Το ενδιαφέρον των συμμετεχόντων διατηρήθηκε αμείωτο μέχρι το τέλος της επιμορφωτικής διαδικασίας και τροφοδότησε μία εποικοδομητική συζήτηση με την εισηγήτρια, η οποία διαφώτισε ποικίλες πλευρές της σύγκρουσης στον σχολικό χώρο, από τη διαμόρφωση συνθηκών πρόληψής της μέχρι και την αντιμετώπισή της με πρακτικές διαμεσολάβησης. 
Κατηγορίες: Γενικά
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Αποτίμηση 4ης επιμορφωτικής συνάντησης
Ενδοσχολική επιμόρφωση
Το Δημοτικό σχολείο Λεχόβου Φλώρινας εφαρμόζοντας διαδικασίες εσωτερικής αξιολόγησης, ως προς τη λειτουργία και την ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου του, σχεδίασε και υλοποιεί, σε συνεργασία με το 2ο Δημοτικό σχολείο Αμυνταίου Φλώρινας, την 5η από μία σειρά ενδοσχολικών επιμορφωτικών δράσεων. Οι δράσεις αυτές αποσκοπούν στη βελτίωση της ποιότητας της λειτουργίας του σχολείου ως επαγγελματικής κοινότητας μάθησης που προωθεί την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών.
Η κ. Στεριανή Γκιαούρη, Επίκουρη Καθηγήτρια Σχολικής Ψυχολογίας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, είναι η εισηγήτρια της 5ης δίωρης επιμόρφωσης, με θέμα εισήγησης: «Συμπεριληπτικά μαθησιακά περιβάλλοντα: Οι σύγχρονες πρακτικές για την αντιμετώπιση των αναγκών των μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρίες».
Η επιμόρφωση θα γίνει τη Δευτέρα 14/3/2022, στις 18.00, μέσω της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας (WebexMeetings) για τα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Κατηγορίες: Γενικά
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ενδοσχολική επιμόρφωση
Ενδοσχολική επιμόρφωση
Το Δημοτικό σχολείο Λεχόβου Φλώρινας εφαρμόζοντας διαδικασίες εσωτερικής αξιολόγησης, ως προς τη λειτουργία και την ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου του, σχεδίασε και υλοποιεί, σε συνεργασία με το 2ο Δημοτικό σχολείο Αμυνταίου Φλώρινας, την 4η από μία σειρά ενδοσχολικών επιμορφωτικών δράσεων. Οι δράσεις αυτές αποσκοπούν στη βελτίωση της ποιότητας της λειτουργίας του σχολείου ως επαγγελματικής κοινότητας μάθησης που προωθεί την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών.
Η κ. Αγγελίνα Λιθοξοΐδου, Διδάκτορας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, στο γνωστικό αντικείμενο της Σχολικής Διαμεσολάβησης, είναι η εισηγήτρια της 4ης δίωρης επιμόρφωσης, με θέμα εισήγησης: «Επίλυση συγκρούσεων στο σχολικό περιβάλλον: προϋποθέσεις, στρατηγικές και περιορισμοί».
Η επιμόρφωση θα γίνει την Παρασκευή 11/3/2022, στις 18.00-20.00, μέσω της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας (WebexMeetings) για τα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Κατηγορίες: Γενικά
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ενδοσχολική επιμόρφωση









