Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας (10 Οκτωβρίου), οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας συμμετείχαν σε βιωματικές δραστηριότητες με στόχο την καλλιέργεια της συναισθηματικής επίγνωσης, της ενσυναίσθησης και της ψυχικής ευεξίας.
Στη Β΄ Δημοτικού, τα παιδιά μίλησαν για τα συναισθήματα τους, αναγνωρίζοντας και ονομάζοντας όσα βιώνουν στην καθημερινότητά τους. Στη συνέχεια, ζωγράφισαν τα συναισθήματά τους, εκφράζοντας μέσα από τα χρώματα και τις εικόνες όσα νιώθουν.
Άκουσαν επίσης διαφορετικά μουσικά κομμάτια και συζήτησαν για τα συναισθήματα που τους γεννούσε κάθε μελωδία.
Τέλος, μέσα από τη δραστηριότητα «Πετάω τον θυμό στη λίμνη», τα παιδιά κάθισαν σε κύκλο, μοιράστηκαν τι τα θυμώνει, “πέταξαν” συμβολικά τον θυμό τους και μίλησαν για όσα τους ηρεμούν και τους κάνουν χαρούμενους.
Στις Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού, οι μαθητές συζήτησαν για τη φύση των συναισθημάτων — αν όλοι οι άνθρωποι νιώθουν συναισθήματα, ποια θεωρούνται θετικά και ποια αρνητικά, καθώς και τρόπους διαχείρισης των δύσκολων συναισθημάτων.
Η δράση ολοκληρώθηκε με τη συμπλήρωση φράσεων όπως:
«Νιώθω χαρά όταν…», «Αυτό που φοβάμαι πιο πολύ είναι…», «Λυπάμαι όταν…», «Ζήλεψα όταν…», «Ένιωσα έκπληξη όταν…» κ.ά., μέσα από τις οποίες τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να εκφραστούν ελεύθερα και να γνωρίσουν καλύτερα τον εαυτό τους και τους συμμαθητές τους.
Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες, οι μαθητές όλων των τάξεων έμαθαν να αναγνωρίζουν, να εκφράζουν και να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους, καλλιεργώντας την αυτογνωσία και την ενσυναίσθηση — πολύτιμες δεξιότητες για την ψυχική τους υγεία και την καθημερινή τους ζωή.