Τα δύο τμήματα της Ε’ τάξης έλαβαν μέρος στο διαγωνισμό Γαλλοφωνίας στέλνοντας τα βίντεο τους στην κριτική επιτροπή μαζί με άλλα σχολεία της Ελλάδας. Το θέμα του διαγωνισμού ήταν να δημιουργήσουν οι μαθητές το δικό τους δωμάτιο με τα περίεργα εκθέματα, εμπνευσμένα από τη γαλλική γλώσσα και το γαλλικό πολιτισμό.
Στα πλαίσια του δεύτερου θεματικού κύκλου με θέμα “φροντίζω το περιβάλλον” φτιάξαμε και σας παρουσιάζουμε το βίντεο Χάρτης Κουτσοποδίου_Γ’2 με τη δουλειά των μαθητριών και μαθητών μας 😀
Στα εργαστήρια δεξιοτήτων η τάξη μας αποτύπωσε σε χαρτί μέτρου το σχολείο και το χωριό του Κουτσοποδίου. Στο βίντεο παρουσιάζουμε τη δουλεία των μικρών δημιουργών μας!
Στο δεύτερο θεματικό κύκλο (Φροντίζω το περιβάλλον) των εργαστηρίων δραστηριοτήτων η Γ΄ Τάξη αφού μελέτησε και ασχολήθηκε με τα αγάλματα στη γειτονιά απάντησε στο ερώτημα ” Αν τα αγάλματα μιλούσαν τι θα έλεγαν…”. Σας παρουσιάζουμε τις όμορφες και πρωτότυπες απαντήσεις τους!!! 😆
Με μεγάλη χαρά υποδεχτήκαμε σήμερα στο σχολείο μας την ομάδα κουκλοθεάτρου αντικειμένων Celesta. Οι μαθητές των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων έζησαν μία υπέροχη βιωματική εμπειρία, πρωταγωνιστώντας και οι ίδιοι στην αλληλεπιδραστική παράσταση “Ένα πιρούνι στην Κουταλοχώρα”!
Μέσα από μια μίξη κουκλοθεατρικών και θεατροπαιδαγωγικών τεχνικών μικροί και μεγάλοι αναρωτηθήκαμε…
Πόσο δύσκολο είναι να είσαι πιρούνι σε έναν κόσμο κουταλιών;
Ευχαριστούμε την ομάδα Celesta, που ανέδειξε με απλό και κατανοητό τρόπο τα ζητήματα της διαφορετικότητας, της αποδοχής και της ενσυναίσθησης, καθώς και για το πρόσθετο υλικό δραστηριοτήτων, το οποίο μπορούμε να αξιοποιήσουμε μέσα στην τάξη.
Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο.
Η ημέρα αυτή αποτελεί μια αφορμή για εκπαιδευτικούς, μαθητές/τριες και γονείς των σχολείων όλης της χώρας να ανταλλάξουν σκέψεις, πληροφορίες και ιδέες και να ενεργοποιηθούν δράσεις ευαισθητοποίησης για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και εκφοβισμού που εκδηλώνεται μεταξύ και εναντίον των μαθητών/τριών. Στόχος είναι να περιοριστεί το φαινόμενο της βίας στη ζωή των ανηλίκων και να αποτραπούν οι αρνητικές συνέπειες στις διαπροσωπικές τους σχέσεις. Με αφορμή λοιπόν την ημέρα αυτή, από τη Δευτέρα 6 Μαρτίου έως και την Παρασκευή 10 Μαρτίου ,στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκαν διάφορες δράσεις με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών μας σε θέματα βίας και σχολικού εκφοβισμού.
Ειδικότερα, προβλήθηκε ταινία μικρού μήκους (κατά τη διάρκεια της οποίας τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε συζήτηση με τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς, να εκφράσουν τους προβληματισμούς τους, τις σκέψεις τους και τις ανησυχίες τους), ζωγράφισαν, έφτιαξαν κολάζ καθώς επίσης και ένα τεράστιο πανό με όμορφες σκέψεις και συνθήματα το οποίο αναρτήθηκε σε διάδρομο του σχολείου.
Φέτος οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄τάξης υποδέχτηκαν τον Μάρτιο με… χελιδονίσματα!
Το έθιμο του καλαντίσματος της Άνοιξης χάνεται στα βάθη των αιώνων, τότε που ακόμη ο Μάρτης ήταν ο πρώτος μήνας του χρόνου και, για να τον προϋπαντήσουν, έψελναν ευχές και κάλαντα είτε την 1η Μαρτίου είτε στις 21 Μαρτίου, που είναι η πρώτη μέρα της εαρινής ισημερίας.
Παιχνίδι της άνοιξης – Χελιδόνα. Ελλάδα δεκαετία 1920 . ύψ. 23 εκ. Μουσείο Μπενάκη 1
Σύμφωνα με το έθιμο, τα παιδιά γυρνούν από σπίτι σε σπίτι και τραγουδούν τα Χελιδονίσματα, κρατώντας ένα ξύλινο ή χάρτινο χελιδόνι. Τα κορίτσια φορούν στεφάνια από λουλούδια και κρατούν καλάθια γεμάτα με φύλλα κισσού. Ακόμα, δίνουν ένα βραχιολάκι από ασπροκόκκινη κλωστή, για να μη μας κάψει ο ήλιος. Αυτά τα βραχιολάκια μετά από 40 μέρες τα αφήνουμε στις τριανταφυλλιές ή στα κλαδιά των δέντρων, για να τα πάρουν τα χελιδόνια και να χτίσουν τις φωλιές τους.
Παλιά οι νοικοκυρές έδιναν στα παιδιά λάδι, κρασί, αλεύρι, σιτάρι, αβγά και σε λίγες περιπτώσεις χρήματα, αφού τα χελιδόνια και τα παιδιά με τις ευχές τους έφερναν τη χαρά στα σπιτικά τους. Έπαιρναν από τα καλαθάκια τους και λίγα φύλλα κισσού, για να τα βάλουν στο κοτέτσι. Έτσι, θα γεννούσαν πολλά αβγά οι κότες τους!
Με την καθοδήγηση της δασκάλας τους, κ. Νίκα Παναγιώτας, οι μαθητές της Α’ τάξης παρουσίασαν στους μαθητές και τους δασκάλους των υπόλοιπων τάξεων τα Χελιδονίσματα που ακούγονται στα Δωδεκάνησα.
Κάλαντα Δωδεκανήσου
Τα αγόρια κρατούσαν στα χέρια τους κλάβες (ξύλινα κρουστά) για να κρατούν τον ρυθμό ή χελιδόνια από χαρτόνι, στολισμένα με κορδέλες και κουδουνάκια. Αντίστοιχα, τα κορίτσια φορούσαν στεφάνια από λουλούδια και κρατούσαν στολισμένα καλαθάκια γεμάτα με φύλλα κισσού και μαρτάκια, τα οποία στη συνέχεια μοίρασαν σε μικρούς και μεγάλους!
Στην 5η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του σχολείου μας, που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα υπολογιστών την Τρίτη το απόγευμα , 21/2, επιμορφωθήκαμε σε : “επεξεργασία βίντεο (clipchamp) ,puzzles (jigsawplanet), σταυρόλεξα (crosswordlabs), στιγμιότυπο οθόνης, μετατροπή ιστοσελίδας σε pdf”.
Στα πλαίσια των ενδοσχολικών επιμορφωτικών δράσεων των εκπαιδευτικών και του 2ου κύκλου Εργαστηρίων Δεξιοτήτων των τάξεων Β΄και Ε΄ του Σχολείου μας με θέμα σχετικό με τις φυσικές καταστροφές και το σεισμό πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή όλων των τάξεων ενημέρωση και άσκηση για το σεισμό από την Εθελοντική Ομάδα Διάσωσης – Παράρτημα Αργολίδας προκειμένου να είμαστε όλοι προετοιμασμένοι στο φυσικό, ύπουλο και καταστροφικό φαινόμενο του σεισμού.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή