Στις 30 Σεπτεμβρίου οι μαθητές του σχολείου μας συμμετείχαν στο καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της ΔΙΠΕ Άρτας με τίτλο: “Τα παιδιά περιηγητές στον τόπο τους”, το οποίο εντάσσεται στις δράσεις Ενεργού Πολίτη και στις δράσεις που υλοποιεί κάθε σχολική μονάδα για την τοπική Ιστορία και Γεωγραφία. Οι μαθητές της Δ’, Ε’ και ΣΤ΄ τάξης επισκέφτηκαν το Κάστρο της Άρτας και την ‘Εκθεση με τίτλο “Ολυμπιακή Λαμπαδηδρομία- Σύγχρονοι Ολυμπιακοί Αγώνες” στο Εκθεσιακό Κέντρο “Κώστας Βάγιας”. Στα κέντρα ενδιαφέροντος οι μαθητές του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν από τους μαθητές του 8ου Δημοτικού Σχολείου Άρτας να ακούσουν την ιστορία του κάστρου, την ιστορία των Ολυμπιακών αγώνων και να γνωρίσουν καλύτερα την τοπική πολιτιστική και φυσική κληρονομιά μέσα από την οπτική ματιά των συνομηλίκων τους. Στο πρόγραμμα συμμετείχαν και άλλα σχολεία του Δήμου Αρταίων. Στο τέλος του προγράμματος διανεμήθηκε φαγητό από το Δήμο Αρταίων σε όλους τους μαθητές και έγινε μια μικρή αξιολόγηση της δράσης από τους μαθητές στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων “Διώνη”.
Τα παιδιά περιηγητές στον τόπο μας
Βελτίωση των χώρων και αιθουσών του σχολείου μας
Τη φετινή σχολική χρονιά πραγματοποιήθηκαν σημαντικές εργασίες βελτίωσης στον εξωτερικό χώρο, όπως κόψιμο δέντρων, τοποθέτηση προστατευτικών στις μπασκέτες και διαγράμμιση προαύλιου χώρου. Στο εσωτερικό του σχολείου διαμορφώθηκε και οργανώθηκε ο χώρος για τη σχολική βιβλιοθήκη η οποία εξοπλίστηκε με έπιπλα (βιβλιοθήκες, βιβλία, μεγάλο τραπέζι, κουρτίνες), ώστε να λειτουργήσει στο μέλλον και σαν αίθουσα αναγνωστηρίου, εξοπλίστηκαν οι περισσότερες αίθουσες με επιτοίχιους διαδραστικούς προβολείς, αλλάχθηκε ο εσωτερικός φωτισμός του κτιρίου, τοποθετήθηκαν κουρτίνες σκίασης σε αίθουσες που μέχρι πρότινος δεν υπήρχαν κουρτίνες, βάφτηκαν οι εσωτερικές πόρτες, παρελήφθησαν κιτ ρομποτικής για το μάθημα ΤΠΕ και γενικά βελτιώθηκε συνολικά η λειτουργικότητα των χώρων και αναβαθμίστηκε αισθητικά το σχολικό περιβάλλον.
Kαλοκαιρινή γιορτή 2025
Η καλοκαιρινή γιορτή του σχολείου μας ενθουσίασε μικρούς και μεγάλους και άφησε ευχάριστες αναμνήσεις σε μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς και κηδεμόνες. Ο χώρος ήταν κατάμεστος και οι μαθητές όλων των τάξεων εντυπωσίασαν τους πάντες με τη σκηνική τους παρουσία,τα τραγούδια και τα χορευτικά τους, γι’ αυτό και τους αξίζουν συγχαρητήρια. Ιδιαίτερη εντύπωση έκανε το θεατρικό κομμάτι της γιορτής που παρουσίασε η ΣΤ΄ τάξη και έκανε τους πάντες να γελάσουν. Οι αποφοιτήσαντες μαθητές της ΣΤ΄ τραγούδησαν το δικό τους αποχαιρετιστήριο τραγούδι και έλαβαν με μεγάλη συγκίνηση αναμνηστικά δώρα από το Σύλλογο Γονέων του Σχολείου. Επίσης, απονεμήθηκαν από το Σύλλογο Γονέων τιμητικές πλακέτες σε δύο αγαπημένους συναδέλφους που θα συνταξιοδοτηθούν, τον κ. Ράπτη Κων/νο και την κα. Ρήγανη Ιουλία, οι οποίοι άφησαν πλούσια παρακαταθήκη με το έργο τους στο σχολείο. Καλό καλοκαίρι!!
Εκπαιδευτική επίσκεψη στη Βεργίνα
Το σχολείο μας, στις 3/6/2025, με τη συμμετοχή των τριών μεγάλων τάξεων πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο της Βεργίνας. Το μουσείο κατασκευάστηκε το 1993, περίπου 16 χρόνια μετά την ανακάλυψη των Βασιλικών τάφων στις Αιγές. Εντός του μουσείου βρίσκονται τέσσερις τάφοι και το «Ηρώον», ένας μικρός ναός αφιερωμένος στον Βασιλιά Φίλιππο Β’ των Μακεδόνων. Στο μουσείο εκτίθενται εκατοντάδες μοναδικά αντικείμενα τα οποία περιλαμβάνουν περίτεχνες χρυσές δημιουργίες, πολυτελή κοσμηματοποιία, πολύχρωμες τοιχογραφίες και ψηφιδωτά αλλά και εκατοντάδες άλλα αρχαία αντικείμενα, όπως ένα εξαιρετικά πλούσια σκαλισμένο κρεβάτι ταφικού χαρακτήρα τα οποία χρησιμοποιούνταν από την Βασιλική οικογένεια. Κάποια από τα πιο εντυπωσιακά εκθέματα τα οποία σίγουρα ξεχωρίζουν είναι η ασπίδα και πανοπλία του Φιλίππου Β΄ και η φημισμένη χρυσή λάρνακα που βρέθηκε στον τάφο του.
Η εκδρομή μας ολοκληρώθηκε με την περιήγηση στο Δημοτικό Πάρκο της Νάουσας!
Εκπαιδευτική επίσκεψη στην Κορωνησία
Οι μαθητές των μικρών τάξεων Α’, Β΄ και Γ΄ την Τρίτη 3 Ιουνίου επισκέφτηκαν την Κορωνησία. Η Κορωνησία ή αλλιώς Πέρα Νησί είναι ένας μικρός οικισμός με μόλις 167 μόνιμους κατοίκους και αποτελεί ένα από τα μικρότερα, κατοικημένα νησιά της χώρας μας. Ο οικισμός του νησιού βρίσκεται σκαρφαλωμένος πάνω σε ένα μικρό ύψωμα, με μία μοναδική θέα σε ολόκληρο τον Αμβρακικό κόλπο και ενώνεται με μια στενή λωρίδα γης με την Ήπειρο. Κατά την επίσκεψη οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν τις λιμνοθάλασσες Τσουκαλιό και Λογαρού, να θαυμάσουν το υδάτινο οικόσυστημα της περιοχής, να δουν από κοντά το βυζαντινό ναό της Παναγίας ο οποίος χρονολογείται κατά πάσα πιθανότητα στον 7ο αιώνα και φυσικά να παίξουν δίπλα στη θάλασσα.
Οι “Οργανούληδες” στο σχολείο μας
Το σχολείο μας συμμετείχε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Οι Οργανούληδες” του ιδρύματος Ωνάση,που εντάσσεται στα προγράμματα αγωγής υγείας υπό την εποπτεία του ΕΟΜ. Οι μαθητές παρακολούθησαν διαδικτυακά μία παρουσίαση σχετικά με το σώμα, τη λειτουργία βασικών οργάνων του σώματος, αλλά και τη δωρεά τους. Στόχος του προγράμματος ήταν να εξοικειωθούν οι μαθητές με τη φροντίδα της υγείας τους, καθώς και να ευαισθητοποιηθούν με την έννοια της δωρεάς οργάνων και της μεταμόσχευσης. Στους μαθητές απεστάλθησαν πιστοποιητικά παρακολούθησης.
Διήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στην Αθήνα
Η ΣΤ’ τάξη του σχολείου μας συμμετείχε στην εκπαιδευτική εκδρομή που πραγματοποιήθηκε το διήμερο 22-23 Μαΐου, στην πόλη της Αθήνας.
Κατά την άφιξή τους στην πρωτεύουσα οι μαθητές μετέβησαν στο Ευγενίδειο Πλανητάριο, στην περιοχή του Παλαιού Φαλήρου, όπου παρακολούθησαν μια ενημερωτική προβολή με θεματολογία τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος!
Το απόγευμα της ίδιας ημέρας επισκέφτηκαν το Παναθηναϊκό Στάδιο, γνωστό και ως Καλλιμάρμαρο, που αποτελεί ένα ζωντανό σύμβολο της κληρονομιάς του αρχαίου αθλητισμού, της αναβίωσης των σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων το 1896, του νεοελληνικού αθλητισμού και του πολιτισμού.
Στη συνέχεια ακολούθησε ξενάγηση στο Ελληνικό Κοινοβούλιο και ειδικότερα στην αίθουσα συνεδριάσεων, καθώς και στην αίθουσα Ελευθερίου Βενιζέλου, όπου τα παιδιά ενημερώθηκαν για την ιστορία του κτηρίου που συνδέεται άμεσα με την ιστορία του σύγχρονου ελληνικού κράτους και έμειναν εντυπωσιασμένα με την ανάγλυφη ζωφόρο, μήκους 40 μέτρων και ύψους 1,10 μέτρων ,η οποία εξιστορεί σε επτά επεισόδια τα περάσματα από την Ειρήνη, τον Πόλεμο, την Κατοχή, την Αντίσταση και πάλι την Ειρήνη και τη Συμφιλίωση!
Την επόμενη μέρα τα παιδιά ξεναγήθηκαν στο Μουσείο της Ακρόπολης, το οποίο κτίστηκε για να στεγάσει κάθε αντικείμενο που έχει βρεθεί πάνω στον ιερό βράχο της Ακρόπολης και στους πρόποδές του, καλύπτοντας μία ευρεία χρονική περίοδο από την Μυκηναϊκή περίοδο ως την Ρωμαϊκή και Παλαιοχριστιανική Αθήνα.
Μετά την ενδιαφέρουσα ξενάγηση στο Μουσείο, σειρά είχε η περιήγηση στον ιερό βράχο της Ακροπόλεως, όπου οι μαθητές είδαν από κοντά τα σημαντικά μνημεία που κοσμούν και εντυπωσιάζουν τον επισκέπτη με την αρχιτεκτονική μεγαλοπρέπειά τους!
Το πρόγραμμα της εκδρομής μας ολοκληρώθηκε με την επίσκεψη στο Αττικό Ζωολογικό Πάρκο, το οποίο ιδρύθηκε ως ορνιθολογικό με 1.100 πουλιά από 300 διαφορετικά είδη και αργότερα προστέθηκαν ζώα της ερήμου, της σαβάνας, της ελληνικής πανίδας, ερπετά κ.ά. Σήμερα φιλοξενεί περίπου 2.000 ζώα από 290 διαφορετικά είδη και είναι ανοιχτό 365 ημέρες τον χρόνο.
Παρακολούθηση θεατρικής παράστασης
Το σχολείο μας παρακολούθησε τη θεατρική παράσταση του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Ν. Άρτας “Συρανό Ντε Μπερζεράκ” του Έντμοντ Ροστάν. Η παράσταση έλαβε χώρα στην αίθουσα Διώνη και οι συνάδελφοι – ηθοποιοί παρουσίασαν στους μαθητές σε διασκευή για παιδιά την ιστορία του πιο διάσημου ποιητή/ξιφομάχου που αναφέρεται στην αξία της ψυχικής ομορφιάς. Τη σκηνοθεσία του έργου επιμελήθηκε ο καθηγητής κ. Σαρλής. Η εκπαιδευτική επίσκεψη ολοκληρώθηκε με αθλητικές δραστηριότητες και παιχνίδι στο 5χ5 Αγίων Αναργύρων.
Παρακολούθηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων από τη Ζωσιμαία Βιβλιοθήκη
Οι μαθητές των Α’, Β΄ και Γ΄ Τάξεων του σχολείου μας παρακολούθησαν διαδικτυακά εκπαιδευτικό πρόγραμμα από τη Ζωσιμαία Βιβλιοθήκη Ιωαννίνων. Οι μαθητές των Α’ και Β΄ Τάξεων παρακολούθησαν το πρόγραμμα με τίτλο “Γκρεμίζω τα τείχη! Όλοι μαζί μια παρέα”. Με αφορμή το βιβλίο «Ένας τοίχος στη μέση του βιβλίου» του Jon Agee, εκδόσεις Κλειδάριθμος, οι μαθητές κλήθηκαν να μπουν στα παπούτσια του μικρού ιππότη της ιστορίας και να προβληματιστούν σε σχέση με τα στερεότυπα και τους παραδοσιακούς συμβολισμούς (καλός-κακός, φίλος-εχθρός) συνειδητοποιώντας πως ότι φαίνεται ως αληθινό μπορεί και να μην είναι και πως η χαρά βρίσκεται στην ενότητα, τη συμπερίληψη και τη συντροφικότητα. Οι μαθητές της Γ’ Τάξης παρακολούθησαν το πρόγραμμα “Like στην αλήθεια! Block στο ψέμα”. Μέσα από το βιβλίο «Η μέρα που τελείωσε το παγωτό» του Αντώνη Ζαρίντα των εκδόσεων Ελληνοεκδοτική, οι μαθητές/τριες ήρθαν σε επαφή με το θέμα των ψευδών ειδήσεων (fake news), της παραπληροφόρησης, της παραπλάνησης της κοινής γνώμης και γενικότερα της ασφάλειας στο διαδίκτυο. Στόχος και των δύο προγραμμάτων ήταν η ψυχική ενδυνάμωση των μαθητών σε σχέση με καίρια θέματα της σύγχρονης ζωής και της καθημερινότητας των παιδιών και η ενίσχυση της φιλαναγνωσίας των μαθητών.























































