Fake Newsical & Παραμυθομπερδέματα…

PP0865P0002v01PP0865J0001v02Αλήθεια ή ψέματα πώς ο κακός Λύκος έχει γίνει Vegan; Αλήθεια ή ψέματα ότι το Τέρας προσέλαβε imagemakers για να τον κάνουν “πεντάμορφο”; Αλήθεια ή ψέματα πως ο Ηρακλής είχε και 13ο άθλο που δεν κατάφερε να ολοκληρώσει; Αλήθεια ή ψέματα πως η Σταχτοπούτα έβαλε βαμβάκι στο γοβάκι για να της εφαρμόζει τέλεια; Αλήθεια ή ψέματα πως η Ωραία Κοιμωμένη φίλησε βάτραχο βατραχοτροφείου; Αλήθεια ή ψέματα ότι οι Πρίγκιπες έχουν εξαφανιστεί από όλα τα παραμύθια; Το Σωματείο των Γιαγιάδων, οι ισχυροί θεματοφύλακες των παραμυθιών, αποφασίζει να δράσει και καλεί τον Ντετέκτιβ Ρεβιθούλη που με τη βοήθεια της μαμάς του και της τεχνολογίας καλείται να λύσει το μυστήριο της διάδοσης των Fake news!

IMG 20240123 103441PP0865J0001v01Το Δημοτικό Σχολείο Κολχικού για ακόμη μια φορά επισκέφθηκε το Βασιλικό Θέατρο και παρακολούθησε την Τρίτη 23 Ιανουαρίου το έργο της Παιδικής Σκηνής του ΚΘΒΕ «Fake Newsical. Παρ@μυθομπερδέματα!», σε κείμενο Στάθη Παχίδη – Σταυρούλας Παγώνα και σε σκηνοθεσία Εύης Σαρμή. Μπροστά στα έκπληκτα μάτια μικρών και μεγάλων θεατών ξετυλίγεται μια ξεκαρδιστική ιστορία μυστηρίου με συνεχείς ανατροπές, ζωηρές μουσικές, εύθυμα τραγούδια και αναπάντεχα παραμυθομπερδέματα. Παραμυθομπερδέματα που προσφέρουν χαρά, γέλιο, αλλά και ευκαιρία για κριτική σκέψη και γνώση, μέσα από το χιούμορ και το ευρηματικό «μπλέξιμο» ηρώων και καταστάσεων. Μια θεαματική παράσταση για όλη την οικογένεια, η οποία παίζοντας με την πρώτη ύλη αγαπημένων παραμυθιών, δημιουργεί μία μοναδική ατμόσφαιρα και χαρίζει μια ξεχωριστή εμπειρία σε όσους την παρακολουθούν.

Πηγή 
Επίσημη ιστοσελίδα ΚΘΒΕ
https://www.ntng.gr/default.aspx?lang=el-GR&page=2&production=57941

Ευχή!

WishMoviePosterΟι μαθήτριες και οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Κολχικού με τη συνοδεία του εκπαιδευτικού συλλόγου, παρακολούθησαν την Παρασκευή 22 Δεκεμβρίου την ταινία “Ευχή” στον κινηματογράφο Cineplexx εντός του One Salonica Outlet Mall.  Η ταινία “Ευχή” των Walt Disney Animation Studios είναι μια μουσική κωμωδία κινουμένων σχεδίων που καλωσορίζει το κοινό στο μαγικό βασίλειο των Ρόζας, όπου η Άσα, μια έξυπνη ιδεαλίστρια, κάνει μια ευχή τόσο δυνατή που την ακούει μια κοσμική δύναμη, μια μικρή μπάλα απεριόριστης ενέργειας που ονομάζεται Σταρ. Μαζί, η Άσα και το Σταρ αντιμετωπίζουν έναν τρομερό εχθρό, τον αρχηγό των Ρόζας, τον βασιλιά Μανίφικο, για να σώσουν την κοινότητά της και να αποδείξουν ότι όταν η θέληση ενός θαρραλέου ανθρώπου συνδεθεί με τη μαγεία των αστεριών, μπορεί να συμβούν θαυμαστά πράγματα. Δράσης-Περιπέτειας, Κινούμενα Σχέδια, Φαντασίας, Παιδικές & Οικογενειακές. 

euhi 6Το σύνολο των μαθητών και των μαθητριών που συμμετείχαν στην εκδρομή διασκέδασαν, γέλασαν, απήλαυσαν την ταινία παρέα με τους φίλους τους, έφαγαν όσα ποπ κορν μπορούσαν και άντεχαν από το κυλικείο. Επιστρέφοντας στο σχολείο τους περίμενε μια γλυκιά έκπληξη, ένα κέρασμα και ένα δωράκι για κάθε μαθητή και μαθήτρια, τα οποία ετοίμασαν τα ξωτικά του σχολείου, για να αποχωρήσουν για τις διακοπές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς με χαμόγελα ευτυχίας!

Καλά Χριστούγεννα & Καλή Πρωτοχρονιά!

Είτε ανήκει κανείς στην κατηγορία αυτών που μισούν τα κάλαντα, είτε είναι ένας από αυτούς που τα λατρεύει και παραμονή Πρωτοχρονιάς μένει μέσα στο σπίτι του ανυπομονώντας να έρθει κάποιο παιδάκι, να χτυπήσει την πόρτα και να ρωτήσει «Να τα πω;», πρέπει να έχει ακουστά την Φρικαντέλα Ζαρζουέλα Σαλμονέλα Στρυφνίνη, την μάγισσα που μισούσε τα κάλαντα. Δημιούργημα του αγαπημένου συγγραφέα, Ευγένιου Τριβιζά. Μα, ακόμα κι αν δεν τη γνωρίζει κάποιος παρακάτω θα αναφερθεί η ιστορία της με δύο λογάκια…

IMG 20231220 102039

Η Φρικαντέλα Ζαρζουέλα Σαλμονέλα Στρυφνίνη είναι μια εντελώς κακιά μάγισσα που απεχθάνεται οτιδήποτε είναι καλό. Έκλεβε από τα παιδιά τα παραμύθια, έσκιζε την τελευταία σελίδα με το καλό τέλος και το αντικαθιστούσε με ένα κακό. «Και ζήσαμε εμείς κακά κι αυτοί χειρότερα». Η Φρικαντέλα εξοργισμένη που δεν μπορεί να ακούει τη μελωδία από τα κάλαντα, με το μαγικό της ραβδί μεταμορφώνει όλα τα παιδιά σε βατράχια, γάτες, κατσίκες, πάπιες αλλά τίποτα δε σταματά το τραγούδι τους. Για αυτό αποφασίζει να τους κλέψει τις φωνές και να τις κλείσει μέσα σε μπαλόνια. Τα παιδιά άφωνα πλέον εφοδιάζονται με αρκετή τόλμη κι αφού καταφέρνουν να εισβάλλουν μέσα στο κάστρο της, αρχίζουν να εξερευνούν κάθε χώρο με σκοπό να βρουν και πάλι τις φωνές τους. Τότε ξεκινά μια αρκετά περιπετειώδης περιήγηση στους μαγεμένους χώρους του κάστρου, που είναι γεμάτοι με παγίδες. Καταλήγουν, λοιπόν, στο δωμάτιο που κοιμάται η Φρικαντέλα κι εντοπίζουν τα μπαλόνια με τις φωνές τους, δεμένα στο χέρι της μάγισσας. Με περίσσιο θάρρος, τα παιδιά καταφέρνουν να σπάσουν τα μπαλόνια και να ανακτήσουν τις φωνές τους, ενώ υποχρεώνουν την κακιά μάγισσα να ακούσει τα κάλαντα απ’ όλα τα μέρη της Ελλάδος. Τότε συμβαίνει κάτι πραγματικά μαγικό. Η Φρικαντέλα συνειδητοποιεί ότι τελικά της αρέσουν πολύ τα κάλαντα και μεταμορφώνεται σε καλή μάγισσα. Από τότε, κάθε παραμονή Πρωτοχρονιάς περιμένει με ανυπομονησία να ακούσει τα παιδιά να της τραγουδήσουν τα κάλαντα. 

IMG 20231220 102331Ο Ευγένιος Τριβιζάς γράφοντας για τη μάγισσα Φρικαντέλα ταξιδεύει τους αναγνώστες μέσα στον χώρο του μαγικού κάστρου με έναν τρόπο αρκετά περιπετειώδη που θυμίζει το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού. Με τα παραμύθια «κοιμούνται τα παιδιά και ξυπνάνε οι ενήλικες», γιατί με την απλότητα που τα διακατέχει, αντιλαμβάνεται κανείς πράγματα που ίσως δεν είχε αντιληφθεί προηγουμένως. Για ποιόν λόγο να μισεί κανείς πράγματα που θα μπορούσαν να τον κάνουν ευτυχισμένο; Τι βιώματα μπορούν να οδηγήσουν εκεί; Και ποια μπορεί να είναι η σχέση που έχει κανείς με τον εαυτό του ώστε από τη μία να μισεί αλλά ταυτόχρονα και να αγαπά κάτι; Θα μπορούσε να μάθει κάτι για τον εαυτό του και το παραμύθι αυτό ίσως είναι η αρχή να ξεκινήσει κάποιος να απολαμβάνει, χωρίς ενοχές, κάθε τι που τον κάνει ευτυχισμένο.. Κι αν αυτό ξεκινάει από το να αρχίσει να σιγοτραγουδά τα κάλαντα, τότε γιατί όχι;

IMG 20231220 104516

IMG 20231220 104952

Το συγκεκριμένο παραμύθι της μάγισσας που μισούσε τα κάλαντα, του Ευγένιου Τριβιζά, παρουσίασαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β’ Τάξης του Δημοτικού Σχολείου Κολχικού την Τετάρτη 20 Δεκεμβρίου στους υπόλοιπους μαθητές και τις μαθήτριες, καθώς και στο σύλλογο των εκπαιδευτικών του σχολείου και την Πέμπτη 21 Δεκεμβρίου στους γονείς και κηδεμόνες τους. Οι μαθητές και οι μαθήτριες της τάξης, υπό την καθοδήγηση και υποστήριξη της εκπαιδευτικού της τάξης τους, Βλάχου Αναστασίας, τραγούδησαν τα Πελοποννησιακά Κάλαντα, τα Κάλαντα της Μακεδονίας και τα Ποντιακά Κάλαντα των Χριστουγέννων στα οποία συμμετείχαν οι μουσικοί, Πετρίδης Κωνσταντίνος (νταούλι), Πετρίδης Κωνσταντίνος (τραγούδι) και Στεφανίδης Ηλίας (λύρα) και τα Κάλαντα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Παράλληλα, για την εορτή συμμετείχαν και βοήθησαν τους μαθητές και τις μαθήτριες ο μουσικός του σχολείου, Χωλόπουλος Γεώργιος και η εκπαιδευτικός της θεατρικής αγωγής, Σάββα Μαρία. Παράλληλα, οι τελευταίες μέρες για το έτος, επιφύλαξαν στο χώρο του Δημοτικού Σχολείου Κολχικού, Bazaar με λαμπερό, γιορτινό χαρακτήρα και χριστουγεννιάτικα αρώματα! 

 

Όχι στο σχολικό εκφοβισμό! Όχι στη βία!

IMG 20231216 151053 IMG 20231216 151215Το Δημοτικό Σχολείο Κολχικού σε συνεργασία με το Αστυνομικό Τμήμα Λαγκάδα, υλοποίησε ενημέρωση και διημερίδα για τους μαθητές και τις μαθήτριες του, με θέμα “Σχολικός Εκφοβισμός”, την Πέμπτη 14 και την Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου 2023. Το σχολείο φιλοξένησε τον αστυνομικό Κοντογιάννη Κωνσταντίνο, οποίος παρουσίασε το θέμα ορίζοντας τη βία, τον εκφοβισμό ή αλλιώς το bullying, τις μορφές και τα είδη του, τις αιτίες της επιθετικής συμπεριφοράς, τα χαρακτηριστικά του θύτη και του θύματος της ενδοσχολικής βίας, το ρόλο των παρατηρητών και τα προειδοποιητικά σημάδια που πρέπει να λάβουν υπόψη οι γονείς και οι κηδεμόνες.

IMG 20231216 151311 IMG 20231216 153825 1 IMG 20231216 153726Ο εκφοβισμός (ή μπούλινγκ, αγγλ. bullying) αναφέρεται στη σωματική και ψυχολογική κακοποίηση ή μείωση ατόμων σε μια ομάδα. Παρά, την εντύπωση ορισμένων ότι αποτελεί αποκλειστικά σχολικό φαινόμενο, στην πραγματικότητα εμφανίζεται σε όλες τις ηλικίες και τις κοινωνικές ομάδες. Μπορεί να συναντηθεί σε οποιοδήποτε τύπο σχολείων και σχολικών εγκαταστάσεων, στον στρατό, σε αθλητικά σωματεία, στη φυλακή, αλλά και στην οικογένεια ή στο χώρο εργασίας. Η σχολική βία, το bullying, ή αλλιώς ο σχολικός εκφοβισμός χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός τους σχολείου. Τα αίτια εμφάνισης της επιθετικής συμπεριφοράς μπορεί να είναι οργανικές (ΔΕΠΥ, συναισθηματικές διαταραχές, μαθησιακές δυσκολίες), το επιθετικό περιβάλλον (οικογενειακές συγκρούσεις, τηλεόραση, διαδίκτυο), οι γονεϊκοί τρόποι διαπαιδαγώγησης (αδιάφοροι, υπερβολικά αυστηροί, υπερβολικά διαλλακτικοί), το στερητικό περιβάλλον (οικονομικά προβλήματα, διαταραγμένες σχέσεις γονέων, μη ικανοποίηση αναγκών) ή/ και η χαμηλή συναισθηματική νοημοσύνη.

IMG 20231215 105758 IMG 20231215 111232Επιπρόσθετα, ο εκφοβισμός μπορεί να πάρει διάφορες μορφές με τις σημαντικότερες να είναι ο σωματικός εκφοβισμός με φυσικό τραυματισμό ή απειλή τραυματισμού προς κάποιον (εκδηλώνεται με σπρωξίματα, σκουντήματα, αγκωνιές, γροθιές και κλοτσιές, τρικλοποδιές, χτυπήματα με αντικείμενα, τσιμπήματα και δαγκωνιές), ο λεκτικός εκφοβισμός με συστηματική χρησιμοποίηση υβριστικών εκφράσεων, φραστικών επιθέσεων, προσβολών και απειλών, αγενών σχολίων και ειρωνείας, χρήση παρατσουκλιών, ο εκφοβισμός με εκβιασμό όπου υπάρχει εκούσια απόσπαση χρημάτων ή προσωπικών αντικειμένων, η οποία συνοδεύεται από απειλές ή και τον εξαναγκασμό σε αντικοινωνικές πράξεις, ο έμμεσος ή κοινωνικός εκφοβισμός με προσπάθεια για κοινωνική απομόνωση ή αγνόηση ατόμου, για άσκηση επιρροής στην ομάδα των συνομηλίκων ώστε να αισθανθούν αντιπάθεια για κάποιο συγκεκριμένο συμμαθητή τους, διάδοση κακόβουλων φημών και ψευδών, ο ηλεκτρονικός εκφοβισμός με αποστολή απειλητικού ή υβριστικού υλικού μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, κινητών τηλεφώνων και των διαδικτυακών τόπων κοινωνικής δικτύωσης και ο ρατσιστικός εκφοβισμός με διάδοση αρνητικών σχολίων εξαιτίας της καταγωγής, της κοινωνικής τάξης, της οικονομικής κατάστασης, της διαφορετικότητας

Συμπληρωματικά, τα χαρακτηριστικά του θύτη μπορεί να αφορούν ένα άτομο συνήθως εύσωμο με εμφανείς σωματικές δυνάμεις, εξωστρεφές και κοινωνικά υπερδραστήριο, με μειωμένο αυτοέλεγχο, είναι επιρρεπής στις παραβάσεις των κανόνων και δεν έχει ενοχές για τις ενέργειές του, άτομο αυθόρμητο, παρορμητικό, ετοιμόλογο και δείχνει ότι έχει αυτοπεποίθηση και επιδιώκει τον εκνευρισμό και την αντίδραση του θύματος. Εν αντιθέσει με τα παραπάνω, τα χαρακτηριστικά του θύματος ενδοσχολικής βίας μπορεί να είναι η σωματική αδυναμία, η εσωστρέφεια, η μοναχικότητα (χωρίς φίλους), οι υπερβολικές αναστολές και η έντονη τάση για αυτοενοχοποίηση, η παθητικότητα και η ανικανότητα για  υπεράσπιση του εαυτού του. Επιπλέον, οι παρατηρητές μπορούν να δράσουν αποτρεπτικά (αποδοκιμασία του θύτη, προστασία του θύματος, ενημέρωση των δασκάλων), ή να μη δράσουν, καθώς πολλοί φοβούνται το θύτη, δεν επιθυμούν να εμπλακούν, αδιαφορούν.

IMG 20231216 154342Τέλος, τα προειδοποιητικά σημάδια που πρέπει να λάβουν υπόψη οι γονείς είναι αν το παιδί δείχνει θλιμμένο, ανήσυχο ή θυμωμένο, αν υπάρχουν αλλαγές στη συμπεριφορά του παιδιού (πχ. γίνεται επιθετικό στο σπίτι, λέει ψέματα), αν το παιδί που εμφανίζει διαταραχές του ύπνου (πχ. αϋπνία, δεν κοιμάται τις συνηθισμένες ώρες, ξυπνάει με νυκτερινούς τρόμους ή εφιάλτες μέσα στη νύχτα, νυχτερινή ενούρηση), αν επιστρέφει σπίτι με μώλωπες, σπασμένα, ή χαμένα, προσωπικά αντικείμενα, σκισμένα ρούχα, αν παρατηρηθεί κοινωνική απόσυρση – εσωστρέφεια (το παιδί που προτιμά να περνά χρόνο μόνο του), παράδοξες αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες. σωματικά συμπτώματα (π.χ. διαμαρτύρεται για πονοκεφάλους ή για ανεξήγητα γαστρεντερικά ενοχλήματα), άγχος για το σχολείο (βρίσκει δικαιολογίες να αποφεύγει το σχολείο), αιφνίδια μείωση της επίδοσης στο σχολείο. Συστήνεται στους γονείς και κηδεμόνες να ακούνε το παιδί χωρίς να του αποδίδουν ευθύνες, να ενθαρρύνουν το παιδί να μιλήσει, χωρίς να κατακρίνεται ή να αγνοούνται τα συναισθήματα του για να μπορέσουν να μάθουν περισσότερες πληροφορίες για τα συμβάντα εκφοβισμού (τι ακριβώς συνέβη, ποιος συμμετείχε, που και πότε, εάν υπήρξε πρόκληση εκ μέρους του θύματος, εάν υπήρχαν μάρτυρες και εάν ναι ποιοι). Σημαντικό είναι το παιδί να ενθαρρύνεται να δείξει αυτοπεποίθηση, σιγουριά, διεκδικητικότητα, να μιλάει με τους διδάσκοντες, να επιδιώκει τη συνεργασία, να αναπτύξει ένα κοινό σχέδιο δράσης.

IMG 20231215 105707 IMG 20231215 105704 IMG 20231216 154142Οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου ενημερώθηκαν, συζήτησαν και εξέφρασαν τους προβληματισμούς, τις απορίες τους και εκμυστηρεύτηκαν προσωπικές τους ιστορίες στον αστυνομικό και στο εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου. Διδάχθηκαν τα παιδιά ότι η βία είναι όταν κάποιος χτυπάει (γρατζουνιές, δάγκωμα, τσίμπημα, φτύσιμο, γροθιές τράβηγμα μαλλιών), σπρώχνει επίτηδες, δεν αφήνει να παίξει με τον/την φίλο/η του, μιλάει άσχημα, αρπάζει και καταστρέφει τα παιχνίδια και τα πράγματα του άλλου παιδιού, κοροϊδεύει, γελάει, βρίζει με άσχημες και υποτιμητικές λέξεις, προσπαθεί να τρομάξει ή/και να φοβίσει κάνοντας γκριμάτσες και όταν υπάρχει αποκλεισμός, απομόνωση και μένει εκτός ομάδας. Επιπρόσθετα, τα παιδιά έμαθαν ότι πρέπει πάντα να ζητάνε βοήθεια όταν κάποιος τους χτυπάει με δύναμη, βρίζει με λόγια και/ή με χειρονομίες, εκφοβίζει και/ή τρομοκρατεί, κινδυνεύει και πως όταν κάποιος τους ενοχλεί και τους χτυπάει θα πρέπει να ζητηθεί να σταματήσει, να αγνοηθεί η συμπεριφορά αυτή (όταν μπορεί να το κάνει και δεν κινδυνεύει), να φύγει, να απομακρυνθεί και να ζητήσει βοήθεια. Μέσα από την παρουσίαση και τη συζήτηση τα παιδιά κατανόησαν ότι με τα χέρια αγκαλιάζουμε, παίζουμε, χαιρετάμε, ζωγραφίζουμε και γράφουμε και με τα λόγια λέμε καλημέρα, ευχαριστώ, σε αγαπώ, παρακαλώ. Στο τέλος της ενημέρωσης ειπώθηκε ότι «Ασφαλές είναι το να προνοείς και να προλαμβάνεις. Το να προνοείς, δε, και να προλαμβάνεις είναι καλύτερο από το να θεραπεύεις» σύμφωνα με τον Ιπποκράτη και όλοι μαζί μαθητές, μαθήτριες και εκπαιδευτικοί είπαν… Ναι στη φιλία! Ναι στη συνεργασία! 

«Ώρα δράσης» για το περιβάλλον!

IMG 20231206 101501spitakianakyklosis

Το Εθνικό Συλλογικό Σύστημα Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών – “Ανταποδοτική Ανακύκλωση“, είναι ένας Φορέας μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που εξυπηρετεί αποκλειστικά το δημόσιο συμφέρον, ο οποίος έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας, με αποστολή του την οργάνωση και την προώθηση της ανακύκλωσης συσκευασιών σε όλη τη χώρα. Οι αρχές της εκπορεύονται και στηρίζονται στα θεμέλια μιας βιώσιμης και αειφόρου περιβαλλοντικής ανάπτυξης – σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο – με επίκεντρο τον Άνθρωπο και το σεβασμό στο Περιβάλλον.

IMG 86296d3c310d42df3a12dc1e88c4b79f VIMG b38be0c3c562a686e50dec1134ebe78f VIMG 20231214 091707 Τηρώντας απολύτως τα αυστηρά πρότυπα που υπαγορεύει η κοινοτική και εθνική νομοθεσία, η Ανταποδοτική Ανακύκλωση είναι ήδη εναρμονισμένη στην απαίτηση του Νόμου 4042/2012, αλλά και της Κοινοτικής Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, για χωριστή συλλογή των ανακυκλώσιμων υλικών συσκευασίας τουλάχιστον σε 4 χωριστά ρεύματα (χαρτί, μέταλλο, πλαστικό και γυαλί), που οφείλουν να τηρήσουν απαρεγκλίτως όλοι οι φορείς ανακύκλωσης από 1ης Ιανουαρίου 2015. H Ανταποδοτική Ανακύκλωση εφαρμόζει μοναδικές και καινοτόμες δράσεις, οι οποίες στηρίζονται τόσο στις ευρωπαϊκές καλές πρακτικές όσο και στην ελληνική εμπειρία και ιδιαιτερότητα. Οι σημαντικότερες δράσεις, που καθιστούν την Ανταποδοτική Ανακύκλωση ως μοναδική αλλά και σημαντικό παράγοντα για την ανάπτυξη της ανακύκλωσης συσκευασιών στη χώρα μας, είναι η χρήση εξοπλισμού υψηλής τεχνολογίας για την εφαρμογή της νομικής υποχρέωσης για «Διαλογή στην Πηγή» σε χωριστά ρεύματα υλικών συσκευασίας (τα γνωστά «σπιτάκια της ανακύκλωσης»), η παροχή υψηλού ανταποδοτικού κινήτρου για κάθε επιστρεφόμενη συσκευασία (3 λεπτά του € ανά 1 πλαστική, μεταλλική και γυάλινη συσκευασία), η λειτουργία των Πάρκων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Ανακύκλωσης για τη βελτίωση της περιβαλλοντικής συμπεριφοράς αλλά και της μαζικής ανακύκλωσης, η υλοποίηση καινοτόμων ενεργειών ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών μέσω του Θεσμού των Πρεσβευτών Ανταποδοτικής Ανακύκλωσης, που σήμερα είναι ο κορυφαίος αθλητής Γιάννης Αντετοκούνμπο και η συνεργασία με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης χωρίς να απαιτείται να δεσμεύουν ανθρώπινους πόρους αλλά και χωρίς κανένα κόστος για αυτούς.

IMG aee3a6fc1b5955c322b8ff5f643c775b V IMG 20231214 102332 Το «Πάρκο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Ανταποδοτικής Ανακύκλωσης», είναι ένας ιδανικός προορισμός για τους νέους ανθρώπους, τους μαθητές και τις οικογένειές τους, αποτελεί έναν Πολυχώρο Ανακύκλωσης, ο οποίος περιλαμβάνει τα αυτόματα μηχανήματα Ανταποδοτικής Ανακύκλωσης, για την ανακύκλωση μεταλλικών, πλαστικών και γυάλινων συσκευασιών με παροχή ανταποδοτικού κινήτρου, το εργαστήρι Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, όπου πραγματοποιούνται μαθήματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης για τους μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και τους νέους ανθρώπους, το εργαστήρι καλλιτεχνικής περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, όπου κατασκευάζονται προϊόντα και έργα τέχνης με χρήση ανακυκλώσιμων υλικών, το χώρο περιβαλλοντικών παιχνιδιών, όπου μέσα από μια διαδικασία παιχνιδιού γίνεται εκπαίδευση για την ανακύκλωση συσκευασιών και των οφελών από την προστασία του περιβάλλοντος, τους Οικολογικούς λαχανόκηπους, όπου οι μαθητές καλλιεργούν φυτά της ελληνικής φύσης, υπό την καθοδήγηση του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, το food lab (εργαστήριο επεξεργασίας τροφών), ώστε οι μαθητές και οι νέοι άνθρωποι να βιώνουν την εμπειρία παραγωγής λαδιού από σπόρους ή παραγωγής αλευριού από σιτάρι και καλαμπόκι, σε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που έχει αναπτυχθεί από το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το σιντριβάνι που «παίζει» μουσική, ώστε οι μαθητές και οι συνοδοί τους να περνούν ευχάριστα καθ’ όλη τη διάρκεια παραμονής των μικρών ανακυκλωτών στο πάρκο.

IMG 5867032ac1c1548c5b5eb997f1582cd4 VIMG 20231214 100029Το “Πάρκο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Ανταποδοτικής Ανακύκλωσης” του Δήμου Λαγκαδά Θεσσαλονίκης επισκέφτηκαν την Τρίτη 5 Δεκεμβρίου η Ε’ Τάξη και την Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου 2023 η Δ’ τάξη του Δημοτικού Σχολείου Κολχικού. Τα παιδιά περιηγήθηκαν στον Πολυχώρο και μετέβησαν στο “Σπιτάκι της Ανακύκλωσης“, μεταφέροντας έναν μεγάλο αριθμό πλαστικών μπουκαλιών για να μάθουν και να παρακολουθήσουν τη διαδικασία της ανακύκλωσης. Αρχικά, οι μικροί μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας συμμετείχαν στο Εργαστήρι Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, όπου παρακολούθησαν ενδιαφέροντα βίντεο με θέμα το περιβάλλον και συζήτησαν με την υπεύθυνη του προγράμματος. Μέσα από τη διάδραση και τη συζήτηση, τα παιδιά εξέφρασαν τους προβληματισμούς τους που αφορούσαν τη φύση αλλά και τον άνθρωπο που παρεμβαίνει σε αυτή και αδιαφορεί για τα ζώα και τις επιπτώσεις ων πράξεων του.

IMG 6d03333cfd63c17aa18b20915e6ff216 V IMG 07a6a644b821616465666c92e8b58908 V IMG 20231214 104342 IMG c4cc4fd267508bb6704ad07ab68606ae VΣτη συνέχεια έλαβαν μέρος στο Εργαστήρι Καλλιτεχνικής Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, όπου κατασκεύασαν το δικό τους χριστουγεννιάτικο στολίδι. Οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου συνεργάστηκαν και δημιούργησαν το πιο όμορφο στολίδι για το δεντράκι στο σπίτι τους, από υλικά ανακυκλώσιμα, χρησιμοποιώντας τη φαντασία και τη δημιουργικότητα τους. Τέλος, έριξαν στα αυτόματα μηχανήματα Ανταποδοτικής Ανακύκλωσης τα μπουκάλια που είχαν μεταφέρει από το χώρο του σχολείου.

IMG 20231214 112420 IMG de1f84a5066eb4c46528c5f3c0f25601 VΤα παιδιά παρακολούθησαν τη διαδικασία από τη στιγμή που το αντικείμενο θα φύγει από το χεράκι τους μέσα στο μηχάνημα, το οποίο με τη σειρά του θα αναγνωρίζει τι αντικείμενο είναι μέσω κάμερας από τον αριθμό συσκευασίας, γνωστό ως barcode, θα συμπιεστεί για να εξοικονομηθεί χώρος και ενέργεια κατά την μεταφορά του και θα ακολουθήσει την πορεία μέχρι να πέσει μέσα στον ανακυκλώσιμο σάκο μεταφοράς. Ο ενθουσιασμός των παιδιών ήταν μεγάλος. Η επίσκεψη τους στο Πάρκο τους υπενθύμισε για μία ακόμη φορά πόσο σημαντική είναι η ανακύκλωση για τη διάσωση του πλανήτη μας, της Γης μας. Και με σύνθημα “Έλα και εσύ… Να ανακυκλώσεις!“, οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μαζί με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων, πραγματοποίησαν ένα όμορφο ταξίδι στο πάρκο, θέλοντας να αλλάξουν συνήθειες για μια διαφορετική πόλη, μία πιο «πράσινη» πόλη!

Χρήσιμες πληροφορίες

Γραμμή ανακύκλωσης 801 11 67890 (για κλήσεις εντός Ελλάδας, μόνο από σταθερό)

Διεύθυνση: Δήμος Λαγκαδά (πρώην Στρατόπεδο Μπαρέτη).

Τηλέφωνο: 23940 26370, 23940 20890

Email: recycling-park-lag@antapodotiki.gr

Ημέρες & Ώρες Λειτουργίας του Πάρκου: Δευτέρα – Παρασκευή : 09.00 – 20.00 & Σαββατοκύριακο 09.00-17.00

IMG 20231214 111923 IMG 20231214 104819 IMG 20231214 104836 IMG 20231214 105452 IMG 20231214 104530 IMG 20231214 103923

IMG 20231214 104906

 

 

Μια φορά κι έναν καιρό…

… Ήταν ένα παραμύθι!

IMG 20231124 101336

IMG 20231124 105428

Την Παρασκευή, 24 Νοεμβρίου, το Δημοτικό Σχολείο Κολχικού φιλοξένησε τον συγγραφέα Κουζούμη Δημήτρη. Ο συγγραφέας μίλησε στις μαθήτριες και στους μαθητές του σχολείου για το παιδικό παραμύθι, τη διαδρομή από τη σύλληψη της ιδέας, τη συγγραφή μέχρι τη στιγμή που θα γίνει βιβλίο και θα το βρει ο αναγνώστης στο βιβλιοπωλείο. Τα παιδιά μέσα από διαδραστικό παιχνίδι και παρουσίαση, διδάχθηκαν για τον τρόπο με τον οποίο η αφορμή για να δημιουργηθεί ένα παραμύθι μετατρέπεται από όνειρο σε πραγματικότητα. Το όνειρο, η αφορμή, η ιδέα, ο τίτλος, το κείμενο, η εικονογράφηση είναι όλα μέρη της δημιουργίας, της υλοποίησης, της πραγμάτωσης και από ένα κείμενο ζωγραφίζεται η εικόνα και από την εικόνα… Το παραμύθι!

Με μεγάλη χαρά τα παιδιά του σχολείου παρακολούθησαν υλικό από τη συλλογή του συγγραφέα και έμαθαν πως οι λέξεις στα παραμύθια είναι κλειδιά. Κλειδιά που ανοίγουν πόρτες… Πόρτες σε άλλους κόσμους, μαγικούς, παραμυθένιους, μαγεμένους και γεμάτους από από εκείνο το υλικό που κάθε παιδί έχει ανάγκη… Τη χρυσόσκονη!

received 746002440701764received 1293452424696820Ακολουθεί ένα σύντομο βιογραφικό του συγγραφέα. Ο Κουζούμης Δημήτρης γεννήθηκε στον Λαγκαδά Θεσσαλονίκης το 1992. Είναι απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ και αριστούχος του μεταπτυχιακού προγράμματος «Σπουδές στον Χορό» του ΔΠΘ. Έχει παρακολουθήσει με επιτυχία σεμινάρια του ΕΚΠΑ με αντικείμενα τη Δημιουργική Γραφή, την Παιγνιοθεραπεία, τη Μουσικοθεραπεία, τις Δεξιότητες Ζωής και το Παραμύθι στην Εκπαίδευση. Παράλληλα έχει σπουδάσει Ballroom Χορούς και Φωνητική. Εργάζεται ιδιωτικά ως εκπαιδευτικός σε δομές συντονίζοντας εργαστήρια για παιδιά και ενήλικες και ως δάσκαλος χορού, χορογράφος, τραγουδιστής και performer.

received 866685298483395

Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού

IMG 20231201 014936Στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού, ο επισκέπτης μπορεί να περιηγηθεί στις 11 αίθουσες της μόνιμης έκθεσης και να ταξιδέψει στον κόσμο του Βυζαντίου, μέσα από θεματικές ενότητες που αφορούν στον καθημερινό και δημόσιο βίο, τη λατρεία και τα ταφικά έθιμα, την αρχιτεκτονική και την τέχνη, την εμπορική και εργαστηριακή δραστηριότητα και να ανακαλύψει τη συνέχεια και τη σχέση του χτες με το σήμερα. Το οπτικοακουστικό υλικό και οι οθόνες αφής που πλαισιώνουν τη μόνιμη έκθεση πληροφορούν για ειδικότερα ζητήματα, ολοκληρώνοντας την εικόνα του επισκέπτη για την ιστορία του Μουσείου.

Οι μαθήτριες και οι μαθητές των Ε’ και ΣΤ’ Τάξεων του Δημοτικού Σχολείου Κολχικού επισκέφτηκαν τη Δευτέρα, 20 Νοεμβρίου, το Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού και περιηγήθηκαν μέσα στους χώρους της έκθεσης γνωρίζοντας την ιστορία και τα έργα της βυζαντινής, μεσαιωνικής και χριστιανικής τέχνης από τα πρώτα χρόνια του χριστιανισμού μέχρι της καθιδρύσεως του Ελληνικού Βασιλείου.

9b2c4b44fb86522964124ed80d03c5e8 XL

Museum byzantine thesssalonikiΤο Μουσείο διαθέτει αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, η οποία τα τελευταία τρία χρόνια αξιοποιείται ως εκθεσιακός χώρος. Οι συλλογές του Μουσείου αποτελούνται από 46.000 και πλέον αρχαία (έως το 1830) κινητά μνημεία και έργα νεότερης ή σύγχρονης τέχνης, τα οποία χρονολογούνται από τον 2ο έως και τον 20 αιώνα. Προέρχονται κατά κύριο λόγο από ανασκαφικές έρευνες (συστηματικές ή σωστικές), από περισυλλογές, κατασχέσεις, κληρονομιές, δωρεές (από το 1958), είτε από αγορά με κρατική χρηματοδότηση ή χορηγία. Το μεγαλύτερο μέρος (αριθμητικά) αποτελούν οι συλλογές των νομισμάτων-σφραγίδων και της μικροτεχνίας, ενώ ακολουθούν εκείνες των γλυπτών και των εικόνων.

vyzantio.meta .vyzantioΤα αρχαία αντικείμενα των συλλογών προέρχονται κυρίως από τη Θεσσαλονίκη και τη Μακεδονία, από ναούς ή άλλα δημόσια και ιδιωτικά κτίρια, από τα νεκροταφεία. Ιδιαίτερα σημαντικές, και αριθμητικά, είναι οι Συλλογές των μεγάλων δωρητών του Μουσείου, Δημήτριου Οικονομόπουλου και Ντόρης Παπαστράτου. Η συλλογή των χαρακτικών της Παπαστράτου αποτελεί μια από τις σημαντικότερες διεθνώς. Επίσης το Μουσείο διαθέτει και εκθέτει την πλουσιότερη συλλογή ταφικής ζωγραφικής (3ου-8ου αι.) στην Ελλάδα και μια από τις πλέον ενδιαφέρουσες στον μεσογειακό χώρο. Γυάλινα αγγεία εξαιρετικής τέχνης, εγχώρια και εισηγμένα, μαρτυρούν για τις εμπορικές επαφές στον μεσογειακό χώρο. Η συλλογή χειρογράφων, αν και μικρή ποσοτικά, περιλαμβάνει μια σειρά περγαμηνών κωδίκων, υψίστης ιστορικής, παλαιογραφικής και καλλιτεχνικής αξίας. Μια σειρά σπάνιων υφασμάτων και ενδυμάτων πρωτοβυζαντινών χρόνων, με προέλευση την Αίγυπτο, αποτελούν μακροχρόνια δάνεια από το Μουσείο Μπενάκη. Τα αντικείμενα των συλλογών του Μουσείου είναι περιζήτητα στις περιοδικές εκθέσεις που διοργανώνονται τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

 

Ψωμί… Παιδεία… Ελευθερία!

Στην προηγούμενη εθνική επέτειο συγκεντρωθήκαμε στον χώρο του σχολείου για να μάθουμε τι συνέβη την 28η Οκτωβρίου του 1940, δηλαδή για το ΟΧΙ των Ελλήνων στους Ιταλούς, τη μάχη στο ελληνοαλβανικό μέτωπο και τη γερμανική κατοχή που κράτησε μέχρι το 1944. Δυστυχώς, όμως, μετά την απελευθέρωση της χώρας από τους Γερμανούς, ξεσπάει στην Ελλάδα εμφύλιος πόλεμος που διαρκεί μέχρι το 1949. Στη συνέχεια,  η Ελλάδα προσπαθεί να κλείσει τις πληγές που άφησαν πίσω τους η γερμανική κατοχή και ο εμφύλιος και επικρατεί προσωρινή ηρεμία. Η ηρεμία ήταν όντως προσωρινή καθώς τον Απρίλιο του 1967 πραγματοποιείται στρατιωτικό πραξικόπημα, όταν μια μικρή ομάδα μεσαίων αξιωματικών πήρε την εξουσία της χώρας με τη βία και τα όπλα. Τις πρώτες πρωινές ώρες της 21ης Απριλίου του 1967, τα στρατιωτικά τανκ βγήκαν στους δρόμους σκορπίζοντας τον τρόμο. Οι αξιωματικοί Παπαδόπουλος, Μακαρέζος, Πατακός, Λαδάς και Ιωαννίδης κατέλυσαν το δημοκρατικό πολίτευμα στην Ελλάδα και επέβαλλαν μία στυγνή δικτατορία, που διήρκεσε επτά χρόνια.

IMG 20231201 221358

Εκείνο το ξημέρωμα, ο δημοκρατικά εκλεγμένος πρωθυπουργός συλλαμβάνεται. Το ίδιο και ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης καθώς και πολλοί αρχηγοί πολιτικών κομμάτων. Ακολούθησαν χιλιάδες συλλήψεις πολιτών και ανθρώπων του πολιτισμού με αντίθετα από το καθεστώς πολιτικά φρονήματα. Η 21η Απριλίου του 1967 αποδείχθηκε μια πολύ μεγάλη μαύρη νύχτα της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας. Οι άνθρωποι που δεν ακολουθούσαν πιστά τον στρατιωτικό νόμο ήταν φοβισμένοι και κυνηγημένοι. Απαγορεύτηκαν οι συγκεντρώσεις άνω των 5 ατόμων σε δημόσιους χώρους. Η ελεύθερη διακίνηση των πολιτικών ιδεών. Η διεκδίκηση εργασιακών και επαγγελματικών δικαιωμάτων. Απαγορεύτηκε η κατάθεση της αλήθειας από τους δάσκαλους προς τους μαθητές τους. Το δικαίωμα των ανθρώπων να ακούν τη μουσική που τους αρέσει ή να διαβάζουν τα βιβλία που θέλουν. Εξορία, φυλακή, εξευτελισμοί, βασανιστήρια, ακόμη και θάνατος περίμενε τους ανθρώπους που αντιστέκονταν. Οι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι φιμώνονται. Κάποιοι όμως αντιστέκονται! Ένας από αυτούς, ο καθηγητής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Δημήτρης Μαρωνίτης, μην αντέχοντας άλλο, μιλάει για τελευταία φορά στους φοιτητές του. Ξέρει ότι τολμώντας να πει αυτά που θέλει, θα συλληφθεί…

IMG 20231117 092557Φτάνουμε, λοιπόν, σε αυτό που γιορτάζουμε, το Πολυτεχνείο, στις 17 Νοέμβρη του 1973. Οι φοιτητές του Πολυτεχνείου, η νεολαία, το πιο ζωντανό κομμάτι της κοινωνίας, δεν αντέχει άλλο τη δικτατορία και αποφασίζει να αγωνιστεί για τρεις λέξεις μονάκριβες: ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ! Με αυτό το σύνθημα οργανώνουν διαδήλωση το πρωί της Τετάρτης 14 Νοεμβρίου του 1973 στην οδό Πατησίων, στην Αθήνα. Ακριβώς μπροστά από το Πολυτεχνείο! Η καρδιά του φθινοπώρου μυρίζει άνοιξη ελευθερίας… Το μήνυμα της εξέγερσης κάλυψε σε λίγες ώρες όλη την Αθήνα. Ο κόσμος έτρεχε στο Πολυτεχνείο να συμπαρασταθεί στους φοιτητές, να ενώσει τη φωνή του με την κραυγή τους! Η  αστυνομία μάταια προσπαθούσε να εμποδίσει την προσέλευση του κόσμου. 

Η Χούντα έχασε την ψυχραιμία της… Στέλνει πρώτα την αστυνομία της. Αυτή κυκλώνει το Πολυτεχνείο. Καθώς βράδιαζε, άρχισαν ομαδικές επιθέσεις εναντίον των συγκεντρωμένων έξω από το Πολυτεχνείο και των φοιτητών με δακρυγόνα. Τα δακρυγόνα τύφλωναν τα μάτια, έκοβαν την αναπνοή. Από όλα τα στενά φυσάει θάνατος. Όταν η Χούντα είδε ότι η αστυνομία δεν μπορούσε να κερδίσει τη μάχη του Πολυτεχνείου,  έστειλε τον στρατό. Έτσι, στις δύο μετά τα μεσάνυχτα τρία τανκ έφθασαν μπροστά στο Πολυτεχνείο με αναμμένους τους προβολείς, με τις κάνες των πυροβόλων τους προς τους πολιορκημένους φοιτητές. Η απειλή της εισβολής ήταν άμεση. Ήταν 3 μετά τα μεσάνυχτα… Ξημέρωνε Σάββατο 17 Νοεμβρίου 1973.Το τανκ που βρισκότανε μπροστά στην κεντρική πύλη του Πολυτεχνείου κινήθηκε με κατεύθυνση προς τους πολιορκημένους. Στα κάγκελα, μέσα και έξω από την πύλη, ήταν στρυμωγμένοι φοιτητές και εργάτες. Το τανκ έπεσε πάνω στην πύλη. Την έριξε… Κάποιοι που ήταν πάνω της τραυματίστηκαν. Μπήκε μέσα στον περίβολο του Πολυτεχνείου. Ο φασισμός είχε δείξει για μια ακόμη φορά το πραγματικό του πρόσωπο…

Το ξημέρωμα της άλλης μέρας βρήκε την Χούντα να προσπαθεί να σβήσει τα ίχνη των εγκλημάτων της. Ήταν, όμως, πλέον αργά για αυτήν. Την ιστορία και τη μνήμη της δεν μπορούσε πια να τη σβήσει κανείς. Το Πολυτεχνείο και ο ηρωικός, αυθόρμητος, δημοκρατικός, αγώνας των παιδιών του, νίκησαν τον φόβο, τον συμβιβασμό και άνοιξαν τον δρόμο για τη δημοκρατία που επανήλθε το καλοκαίρι του 1974. Ίσως να ήταν τα παιδιά μας. Τα δικά μας παιδιά! Που φυλακίστηκαν, βασανίστηκαν και κυνηγήθηκαν. Όμως οι κόποι και οι θυσίες τους δεν μπορεί να πήγαν χαμένοι. Γιατί είναι αυτές οι θυσίες που δημιουργούν το υλικό από το οποίο πλάθεται η ιστορία των λαών, τα παραμύθια τους και τα πρότυπά τους… Γι’ αυτό τα παιδιά θέλουν να πούνε σε όλους εμάς, μικρούς και μεγάλους, να ακούμε τους νέους ανθρώπους! Να τους αφήνουμε να έχουν δικαίωμα στο όνειρο γιατί μόνο αυτοί μπορούν να το πραγματοποιήσουν και να ζωγραφίσουν έναν κόσμο πιο δίκαιο! Πιο δημοκρατικό! Και πιο ευτυχισμένο!

IMG 20231117 083245Η γιορτή διοργανώθηκε από τους μαθητές και τις μαθήτριες της Δ’ Τάξης του Δημοτικού Σχολείου Κολχικού υπό την καθοδήγηση και στήριξη του εκπαιδευτικού της τάξης, Μαρκουλή Αλέξιο, όπου παρουσίασαν με ένα χρονικό τα ιστορικά γεγονότα που συνέβησαν τη μαύρη περίοδο του Πολυτεχνείου. Παράλληλα, πραγματοποιήθηκε προβολή βίντεο με την ομιλία του Παπαδόπουλου για την επιβολή του στρατιωτικού νόμου, το λόγο του Δημήτρη Μαρωνίτη, ηχητικά ντοκουμέντα από την εισβολή των τανκ στην αυλή του Πολυτεχνείου και από το ραδιοφωνικό σταθμό που είχε στηθεί μέσα στο ίδιο το Πολυτεχνείο, αποτελώντας τη φωνή του και την επαφή του με τον έξω κόσμο. Τα παιδιά με τη συνοδεία κιθάρας που έπαιζε ο δάσκαλός τους, τραγούδησαν τα τραγούδια, ο Μέρμηγκας (Μ. Λοΐζος), ο Δρόμος (Μάνος Λοΐζος), Ωδή στον Γ. Καραϊσκάκη (Δ. Σαββόπουλος), ο Στρατιώτης (Μ. Λοΐζος) και Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο. Τέλος, τα παιδιά απήγγειλαν τα ποιήματα “Εδώ Πολυτεχνείο”, “Αύριο μπορεί να λείπουμε” και “Φοβάμαι”. Η γιορτή πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 17 Νοεμβρίου 2023, με θεατές τους μαθητές, τις μαθήτριες και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, καθώς και τους γονείς των μαθητών και μαθητριών της Δ’ τάξης. 

Ο φίλος μου ο διαβητούλης!

IMG 20231122 000623IMG 20231122 000645

Ημέρα ευαισθητοποίησης η 14η Νοεμβρίου για τον διαβήτη, την ασθένεια που μαστίζει τα τελευταία χρόνια την ανθρωπότητα και δη τον δυτικό κόσμο εξαιτίας του τρόπου ζωής. Μάλιστα, η 14η Νοεμβρίου έχει καθιερωθεί ως η Παγκόσμια Ημέρα Διαβήτη σε μια προσπάθεια ευαισθητοποίησης. Το σύμβολο του Διαβήτη είναι ο μπλε κύκλος.

Ο όρος σακχαρώδης διαβήτης αναφέρεται σε κλινικό σύνδρομο διαταραχών του μεταβολισμού των υδατανθράκων, των πρωτεϊνών και των λιπιδίων και χαρακτηρίζεται από την ύπαρξη υπεργλυκαιμίας (αυξημένο σάκχαρο αίματος) οφειλόμενης σε απόλυτη έλλειψη της ινσουλίνης ή σε ανεπάρκεια δράσης αυτής ή και στα δύο. Τα συμπτώματα του σακχαρώδη διαβήτη είναι η πολυουρία (συνήθως νυκτερινή ενούρηση), η πολυδιψία, η πολυφαγία με απώλεια ή μη πρόσληψη βάρους και η αδυναμία, ηεύκολη κόπωση. μειωμένη σχολική επίδοση, ευερεθιστότητα, ναυτία, μυκητιασικές λοιμώξεις και θόλωση όρασης.

IMG 20231114 101258Οι πιο γνωστοί τύποι σακχαρώδη διαβήτη είναι ο Σακχαρώδης διαβήτης τύπου 1 που οφείλεται σε καταστροφή των β κυττάρων του παγκρέατος συνήθως λόγω ύπαρξης αντισωμάτων με αποτέλεσμα την απόλυτη έλλειψη ινσουλίνης και ο Σακχαρώδης διαβήτης τύπου 2 που είναι ο πιο συχνός τύπος και χαρακτηρίζεται από διάφορα επίπεδα ανεπάρκειας και αντίστασης στην δράση της ινσουλίνης. Οι θεραπευτικοί άξονες για το σακχαρώδη διαβήτη αφορούν την ινσουλινοθεραπεία (τύπου 1),  τον αυτοέλεγχο (συχνές μετρήσεις σακχάρου), την υγιεινή διατροφή, τη  σωματική άσκηση, την εκπαίδευση, την τακτική παρακολούθηση από ομάδα διαβήτη και την ψυχολογική υποστήριξη (σχολείο, εφηβεία).

IMG 20221114 145248

Με αφορμή την ημέρα ευαισθητοποίησης για το σακχαρώδη διαβήτη, πραγματοποιήθηκε παρουσίαση από τη νοσηλεύτρια Μαρία Κότσιφα στην Δ’ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου Κολχικού. Η παρουσίαση περιελάβανε την  αφήγηση παραμυθιού με την ηρωίδα κινουμένων σχεδίων, “Κόκο” της Disney που έχει Σακχαρώδη Διαβήτη τύπου 1 και πολλές δραστηριότητες. Οι δραστηριότητες περιλάμβαναν παιχνίδια με ζωγραφική, μπαλόνια και επιτραπέζιο φτιαγμένο με ερωτήσεις για τον ΣΔτ1, όπου η σωστή απάντηση ανταμειβόταν με καραμέλες ενώ μια λάθος απάντηση οδηγούσε σε εκτέλεση μια εντολής, για πολλά γέλια! Σημαντική ήταν η συμμετοχή και η αφήγηση ιστοριών της ζωής ενός ενήλικου ατόμου με Σακχαρώδη Διαβήτη τύπου 1 στην τάξη και η διάδραση με τα παιδιά απαντώντας στις ερωτήσεις και τις απορίες τους.

 

Άσκηση για τον σεισμό

Ο σεισμός είναι ένα φυσικό φαινόμενο που πλήττει συχνά τη χώρα μας, την Ελλάδα, γιατί βρίσκεται πολύ κοντά στην άκρη λιθοσφαιρικών πλακών. Ένας σεισμός μπορεί να συμβεί χωρίς κάποια προειδοποίηση. H αποτελεσματική διαχείριση της σεισμικής διακινδύνευσης είναι ζήτημα πρώτης προτεραιότητας για την Πολιτεία και κατά συνέπεια για όλους τους φορείς. Είναι πλέον γενικά παραδεκτό ότι βασική επιδίωξη των σύγχρονων κοινωνιών είναι, μέσω δράσεων πρόληψης και ετοιμότητας (εκπαίδευση, σύνταξη σχεδίων, ασκήσεις ετοιμότητας κλπ), να μετριαστούν οι επιπτώσεις των σεισμών. Στο πλαίσιο αυτό είναι προφανής η αναγκαιότητα σχεδιασμού, υλοποίησης και αποτίμησης ασκήσεων σεισμού, ώστε να βελτιωθεί η ετοιμότητα και στο σχολείο.

IMG 20231103 100245

Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, στο σχολείο πραγματοποιούνται συχνά ασκήσεις ετοιμότητας για περίπτωση έκτακτης ανάγκης, όπως πυρκαγιάς ή ακραίων καιρικών φαινομένων. Μια τέτοια άσκηση είναι η «Άσκηση για τον σεισμό». Με τις συχνές ασκήσεις σεισμού προετοιμάζονται οι μαθητές, οι μαθήτριες και το προσωπικό του σχολείου καλύτερα, ώστε να ξέρουν μικροί και μεγάλοι τι πρέπει να κάνουν σε περίπτωση που συμβεί ένας αληθινός σεισμός και πώς μπορεί ο καθένας να προστατεύσει καλύτερα τον εαυτό του. Παράλληλα, μαθαίνουν τι πρέπει να κάνουν μόλις τελειώσει ο σεισμός και εκπαιδεύονται σε ένα σχέδιο έκτακτης ανάγκης ώστε να ξέρουν τη διαδρομή που θα πρέπει να ακολουθήσουν, για να βγουν γρήγορα και με ασφάλεια έξω από το σχολείο, μετά τον σεισμό.

Το Δημοτικό Σχολείο Κολχικού διοργάνωσε την εβδομάδα 6 έως 10 Νοεμβρίου, πρόγραμμα παρουσίασης και εκπαίδευσης του συνόλου των μαθητών και μαθητριών του, μέσω υλικού από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων που υλοποιήθηκε από τη νοσηλεύτρια του σχολείου, Κότσιφα Μαρία. Συνέχεια της παρουσίασης, μάθησης και εκπαίδευσης για τους κανόνες και τις οδηγίες για έναν επικείμενο σεισμό, αποτέλεσε η πραγματοποίησε άσκησης ετοιμότητας, τη Δευτέρα 20 Νοεμβρίου, υπό την καθοδήγηση όλου του συλλόγου διδασκόντων του σχολείου, η οποία στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία.