Το πρόγραμμα “Παραολυμπιακά Αθλήματα” είναι εγκεκριμένο από το Ι.Ε.Π και υλοποιείται από την Εθνική Αθλητική Ομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία σε γενικά και ειδικά σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλης της χώρας. Σκοπός του προγράμματος είναι αφενός μεν να γνωρίσουν οι μαθητές την αναπηρία, να εξοικειωθούν με την ορολογία και να ευαισθητοποιηθούν, αφετέρου δε να μάθουν τι είναι ο παραολυμπιακός αθλητισμός, την ιστορία του, την κατηγοριοποίηση και τις προσαρμογές στα αθλήματα και τέλος να συμμετέχουν τα ίδια τα παιδιά σε βιωματικές δραστηριότητες, παίζοντας τα αθλήματα. Το Δημοτικό Σχολείο Κολχικού υποδέχτηκε την Τρίτη 12 Μαρτίου 2024 τον Αλέξανδρο Καραϊωσήφ, Εκπαιδευτικό ΠΕ 11 – Φυσικής Αγωγής, Τεχνικό Σύμβουλο της Εθνικής Αθλητικής Ομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρίες, τεχνικό διευθυντή του Αθλητικού Συλλόγου ΑμεΑ, “Εν σώματι Υγιεί”, της Βέροιας και μέλος του Πανελληνίου Συνδέσμου Προπονητών Παραολυμπιακών Αθλημάτων.
Συγκεκριμένα, μέσα από μια κατατοπιστική παρουσίαση με οπτικοακουστικό υλικό, οι μαθητές, οι μαθήτριες και το εκπαιδευτικό προσωπικό γνώρισαν το πρόγραμμα, μαθαίνοντας τα αθλήματα, τις ιδιαιτερότητές τους και το τρόπο που διεξάγονται λύνοντας με αυτόν τον τρόπο πιθανές απορίες. Αναλύθηκε το αγωνιστικό πρόγραμμα των Θερινών Παραολυμπιακών Αγώνων που περιλαμβάνει πλέον 23 αθλήματα, όπου τα εικοσιένα από αυτά είναι κοινά με τους Ολυμπιακούς Αγώνες και τα υπόλοιπα δύο είναι αποκλειστικά Παραολυμπιακά. Αυτά είναι τα μπότσια και το γκόλμπολ. Επιπρόσθετα, τα ρεκόρ που σημειώνονται στους Παραολυμπιακούς Αγώνες μπορούν να συγκριθούν με τα ρεκόρ των Ολυμπιακών αθλητών (όπως στα 100μ. ανδρών στο Στίβο) και σε ορισμένες περιπτώσεις (όπως στην Άρση βαρών σε πάγκο) τα Παραολυμπιακά ρεκόρ ξεπερνούν εκείνα των αθλητών χωρίς αναπηρία.

Αναλυτικά, τα Παραολυμπιακά αθλήματα περιλαμβάνουν την τοξοβολία, το στίβο, την πετοσφαίριση (καθιστών), την αντιπτέριση, το κανόε, την ποδηλασία δρόμου, την ποδηλασία πίστας, την ιππασία, το ποδόσφαιρο 5×5, ράγκμπι με αμαξίδιο, το τάε κβον ντο, την άρση βαρών σε πάγκο, την κωπηλασία, τη σκοποβολή, την κολύμβηση, την επιτραπέζια αντισφαίριση, το τζούντο, το τρίαθλο, την καλαθοσφαίριση με αμαξίδιο, την ξιφασκία με αμαξίδιο, το μπότσια (Boccia), το γκόλμπολ (Goalball), την αντισφαίριση με αμαξίδιο. Στα χειμερινά αθλήματα περιλαμβάνονται το αλπικό σκι, η βορινή χιονοδρομία, η οποία περιλαμβάνει δίαθλο και χιονοδρομία αντοχής, το κέρλινγκ με αμαξίδιο, το χόκεϊ επί πάγου με έλκηθρο και η χιονοσανίδα (Snowboard).
Οι μαθητές και οι μαθήτριες των Ε’ και ΣΤ΄ τάξεων του σχολείου μετά την παρουσίαση είχαν την ευκαιρία, μετά από εκπαίδευση από τον προσκεκλημένο, να παίξουν κάποια από τα παραολυμπιακά αθλήματα και να ζήσουν για λίγο την εμπειρία ενός συνοδού ή και του αθλητή των Παραολυμπιακών Αγώνων. Δημιουργώντας το πλαίσιο στο οποίο οι αθλητές βρίσκονται στην πραγματικότητα και συγκεκριμένα, με δεμένα μάτια για προσομοίωση των αθλητών με οπτικές αναπηρίες και καθισμένοι σε καρέκλα για προσομοίωση των αθλητών με κινητικές αναπηρίες, οι μαθητές και οι μαθήτριες διδάχθηκαν με ενσυναίσθηση το μεγαλείο των παραολυμπιακών αθλημάτων και κατανόησαν τις δυσκολίες αλλά και το πάθος που διακατέχει τους αθλητές.
