Ταξιδεύοντας στην Ευρώπη με την Κ.Ο.Θ.!

FB IMG 1679981689210Το Δημοτικό Σχολείο Κολχικού επισκέφτηκε στις 17 Φεβρουαρίου την αίθουσα τελετών του Α.Π.Θ. για να ταξιδέψει με τις μουσικές μελωδίες της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης. Το “Ταξιδεύοντας στην Ευρώπη με την Κ.Ο.Θ.” αποτελεί ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για μαθητές της Α/θμιας Εκπαίδευσης.

     Η συνέχεια των πετυχημένων συναυλιών του προγράμματος αγαπήθηκαν από τους μαθητές και τους δασκάλους καθώς μεταφέρει το κοινό σε ένα μεγάλο μουσικό ταξίδι σε διάφορες χώρες της ευρωπαϊκής οικογένειας. Από την Ισπανία και τη Φιλανδία μέχρι την Τσεχία, τη Νορβηγία, την Ουγγαρία, τη Ρουμανία, τη Βουλγαρία, την Αυστρία και φυσικά τη χώρα μας, την Ελλάδα μας μεταφέρουν οι μελωδίες και τα αποσπάσματα από έργα σπουδαίων Ευρωπαίων συνθετών. Μέσα από βίντεο τα παιδιά από κάθε γωνιά της Ευρώπης δίνουν την εθνική τους ταυτότητα στη μουσική και πως η παράδοση, το κλίμα, το περιβάλλον, η γλώσσα, η ιστορία και κατά συνέπεια οι χοροί και τα τραγούδια μιας χώρας αποτυπώνονται στη λόγια μουσική της. Μια πανδαισία μελωδιών από κάθε άκρη της ηπείρου σε επαφή με κάποια από τα πιο αγαπημένα συμφωνικά έργα του ευρωπαϊκού ρεπερτορίου και τον μουσικό πολιτισμό ολόκληρης της Ευρώπης.

      FB IMG 1679981703547Σημαντικό είναι να αναφερθεί πως από την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης ακούστηκε και απόσπασμα από το έργο “36 ελληνικοί χοροί για ορχήστρα”  του Νίκου Σκαλκώτα (1904-1949) με τον Χιώτικο να μας ταξιδεύει στην πιο μαγευτική χώρα της Ευρώπης, την Ελλάδα μας!Οι μαθητές, οι μαθήτριες και ο σύλλογος διδασκόντων του σχολείου απήλαυσαν από τις πρώτες θέσης τους μουσικούς καλλιτέχνες, οι οποίοι μας ταξίδεψαν με τις μελωδίες τους στην Ευρώπη και σε διάφορες χώρες της. Τέτοια μουσικά ταξίδια δεν δίνεται η ευκαιρία να γίνονται συχνά και για αυτόν τον λόγο χαιρόμαστε που το σχολείο μας είχε αυτή τη μοναδική ευκαιρία! 

Η Εκπαιδευτική Ρομποτική στο σχολείο μας

Τι είναι η Εκπαιδευτική Ρομποτική;

Πρόκειται για έναν κλάδο της Πληροφορικής που ασχολείται με την κατασκευή και τον προγραμματισμό εκπαιδευτικών ρομπότ. Ειδικότερα, τα ρομπότ χρησιμοποιούνται σαν εργαλείο το οποίο βοηθά τα παιδιά να αναπτύξουν ένα ευρύ φάσμα δεξιοτήτων,edison robot educatif ανάμεσα στις οποίες είναι αυτές της μηχανικής και του προγραμματισμού. Μία κοινή παρανόηση που αφορά τη ρομποτική είναι ότι τα παιδιά απλά φτιάχνουν ρομπότ, ωστόσο η ρομποτική είναι κάτι παραπάνω.

“Τα παιδιά δεν μαθαίνουν για την τεχνολογία, αλλά μαθαίνουν με αυτή.”20230126 155010

Μέσα από τις διάφορες δραστηριότητες έρχονται σε επαφή με έννοιες μηχανικής, μαθηματικών, φυσικής και προγραμματισμού, καθώς και με τις βασικές αρχές πίσω από τεχνολογίες που συναντούν στην καθημερινή ζωή.

 

Πως γίνεται ένα μάθημα Ρομποτικής;

Τα μαθήματά μας βασίζονται στη λογική της επίλυσης προβλημάτων. Σε κάθε μάθημα θέτουμε ένα πρόβλημα στα παιδιά το οποίο στη συνέχεια καλούνται να λύσουν φτιάχνοντας μία κατάλληλη κατασκευή και προγραμματίζοντας την. Τα παιδιά δεν είναι παθητικοί δέκτες οι οποίοι απλά δέχονται την πληροφορία και στη συνέχεια την αναπαράγουν. Αντίθετα ενθαρρύνονται να εξερευνούν και να κατασκευάζουν τα ίδια την γνώση τους δουλεύοντας σε ομάδες. Με 20230131 145800αυτό τον τρόπο δημιουργούν νέες εικόνες και εμπειρίες, οι οποίες βασίζονται στις προϋπάρχουσες γνώσεις και επεκτείνονται με τη δημιουργία νέων, οι οποίες εντυπώνονται βαθιά στη μνήμη τους.

Συνολικά, η εκπαιδευτική ρομποτική είναι μια διασκεδαστική και ενδιαφέρουσα δραστηριότητα, η οποία προωθεί τη δημιουργικότητα και την εξερεύνηση, καθώς και επεκτείνει τους ορίζοντες των παιδιών.

20230131 152438  20230131 145745

Ακολουθούν κάποιες εικόνες από τις κατασκευές των μαθητών του Ολοήμερου τμήματος κατά την πρώτη εβδομάδα ενασχόλησης τους με την εκπαιδευτική ρομποτική. Στο πρώτο μάθημα, οι μαθητές κατασκεύασαν και προγραμμάτισαν ένα ρομποτικό όχημα που αποφεύγει εμπόδια και κινείται αυτόνομα στο χώρο. Στο επόμενο μάθημα, κατασκεύασαν δικούς τους πρωτότυπους έλικες και τους προσάρμοσαν στους κινητήρες ώστε να περιστρέφονται.

20230131 152655 20230131 153210 20230131 145858

20230202 145937 20230202 155415

Ο ΠΟΥΑΝΤΙΓΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΜΕΡΟΣ Β΄

Δημιουργίες μαθητών των Β΄,Γ΄,Δ΄τάξεων με τη μέθοδο του πουαντιγισμού

 

Με την καθοδήγηση της δασκάλας των Εικαστικών και μετά από συζήτηση σχετικά με την τεχνική του πουαντιγισμού,καθώς επίσης και των σημαντικότερων εκπροσώπων του, οι μαθητές ζωγράφισαν εφαρμόζοντας την τεχνική,με τον δικό τους τρόπο…

1675702859531 7    16757028595241675702827655 1    16757028276491675702674083     1675702674077 51675702674087 1

O ΠΟΥΑΝΤΙΓΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ MAΣ ΜΕΡΟΣ Α΄

  Ο Πουαντιγισμός  ή Πουαντιλισμός  προέρχεται από τη λέξη Georges Seurat 1888point που σημαίνει τελεία και ξεκίνησε στη Γαλλία τον 19ο αιώνα από τον ζωγράφο Ζωρζ Σερά.

Eίναι μία τεχνική κατά την οποία ζωγραφίζουμε πολλές τελείες, η μία δίπλα στην άλλη, οι οποίες δημιουργούν μια σύνθεση κι αντί τα χρώματα να αναμιγνύονται στην παλέτα του καλλιτέχνη, τοποθετούνται απευθείας πάνω στον καμβά, κουκίδα κουκίδα.

  λήψης  .3 jpg  1233522618323 f

Η τελεία, ή αλλιώς το σημείο, είναι η απλούστερη μορφή και το μικρότερο στοιχείο της εικόνας του σχεδίου.

    λήψης 2  .jpg  λήψης 3

Σκοπός της τεχνικής είναι η διατήρηση της αγνότητας και καθαρότητας των χρωμάτων τα οποία,όταν αναμειγνύονται, χάνουν συνήθως τη λάμψη και την καθαρότητά τους.

Πρακτικά η τεχνική βασίζεται στο χαρακτηριστικό της ανθρώπινης όρασης να συγχωνεύει τις μικρότερες λεπτομέρειες και να τις εμφανίζει ως σύνολο από κάποια απόσταση και μετά.

 λήψης 4   pouantigismos

Ορισμένοι σύγχρονοι καλλιτέχνες  δίνουν μία διαφορετική πινελιά στα έργα τους,τα οποία βασίζονται στην ιδέα του πουαντιγισμού.

images  KUSAMA 1143 PUMPKIN WUTIU 2018 1024x1024  109120

Με την ενασχόληση των μαθητών με τον πουαντιγισμό επιδιώκουμε τη δραστηριοποίησή τους και αναμένουμε, μέσα από την τέχνη, να αναπτύξουν τη δημιουργική τους σκέψη, τη φαντασία τους, να τονώσουν την αυτοπεποίθηση και την περιέργειά τους για μάθηση.

5e8b342e1c32c6613d261c040688c94e    84098fa6e2c1cd29e283d4c5d09d3a5e    π 1
Oι μαθητές του Ολοήμερου τμήματος παρατήρησαν τις παραπάνω εικόνες που βρήκαμε στο διαδίκτυo,τις περιέγραψαν κι έδωσαν τον δικό τους τίτλο στο κάθε έργο χωριστά.

Τέλος επηρεασμένοι…

 1 2 4

από το εορταστικό και χαρούμενο κλίμα των Χριστουγέννων…

5  6   7

 ζωγράφισαν τα δικά  τους έργα.

                     8      IMG 20230126 110110 2

Καλά Χριστούγεννα & Καλή Πρωτοχρονιά!

IMG 20230103 214253Τα Χριστούγεννα είναι η αγαπημένη γιορτή των μικρών παιδιών. Η προσμονή του δώρου από τον Άγιο Βασίλη, οι κόκκινες και χρυσές κορδέλες που στολίζουν το σπίτι και η μαμά που φτιάχνει διάφορες λιχουδιές στην κουζίνα, φαντάζουν μαγικά και ξεχωριστά στα μάτια ενός μικρού παιδιού. Τις μέρες των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς τα παιδιά κατακλύζονται με δώρα. Βλέποντας το χαμόγελο στο πρόσωπο ενός παιδιού γεμίζουν ευτυχία και οι γονείς. Μήπως όμως μερικές φορές οι γονείς το παρακάνουν με τα δώρα και το εκμεταλλεύονται και τα παιδιά ;
IMG 20230103 214216Τα παιδιά πάντα θα προσμένουν το δώρο τους, όμως καλό είναι να τους δείξουμε πως αυτή η γιορτή δεν είναι μόνο για το δώρο που θα του φέρει ο Άγιος Βασίλης! Ως γονείς μπορείτε να κάνετε πολλά πράγματα με τα παιδιά σας, έτσι ώστε να μάθουν να προσφέρουν και στους άλλους και να αποκτήσουν μια βαθύτερη αίσθηση των Χριστουγέννων, ως γιορτή αγάπης και προσφοράς. Μήπως όπως τα παιδιά το γνωρίζουν ήδη αυτό;

IMG 20230103 214339Με δύο διασκευασμένα θεατρικά δρόμενα από την εκπαιδευτικό της τάξης, Δρασλιάκη Πασχαλίνα, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β’ Δημοτικού παρουσίασαν την δική τους γνώμη για το “Τι είναι Χριστούγεννα;” στην εορτή για τα Χριστούγεννα, την Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου. Οι μαθητές και οι μαθήτριες της τάξης τραγούδησαν τα Ποντιακά Κάλαντα των Χριστουγέννων, τα Τρίγωνα Κάλαντα και διάφορα χριστουγεννιάτικα τραγούδια όπως τον Ρούντολφ το ελαφάκι με την βοήθεια της δασκάλας της μουσικής, Πιπερίδου Αλεξάνδρας (Σάντρα).

IMG 20221222 131709Η τελευταία μέρα για το έτος, η Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου, επιφύλασσε στους γονείς που ήρθαν για να πάρουν βαθμούς και να ενημερωθούν για την επίδοση των παιδιών τους, χριστουγεννιάτικο άρωμα! Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α’ και της Β’ Τάξης τραγούδησαν τα “Κάλαντα των Χριστουγέννων”, τα “Τρίγωνα Κάλαντα” και τον “Ρούντολφ το ελαφάκι”, ενώ οι Γ’ και Δ’ Τάξεις , το “Carol of the Bells”, το “Ω Έλατο”, τα “Κάλαντα των Χριστουγέννων”, την “Άγια Νύχτα” και τα “Τρίγωνα Κάλαντα”. Τέλος, η τάξη της Ε’ και της ΣΤ’ Δημοτικού παρουσίασαν στους γονείς τους το “Carol of the Bells”, το “Ω Έλατο”, τα “Κάλαντα των Χριστουγέννων”, τον “Μικρό Τυμπανιστή” και τα “Τρίγωνα Κάλαντα”. Παράλληλα, στο χώρο του Δημοτικού Σχολείου Κολχικού οργανώθηκε Bazaar με λαμπερό και γιορτινό χαρακτήρα, τα “τυχερά ποτήρια”  όπου τα παιδιά δεν σταμάτησαν να χαμογελούν με όσα κέρδιζαν ενώ το σχολείο μύριζε χριστουγεννιάτικο τσάι και ζεστή σοκολάτα σε όλους τους χώρους!

Be the Hero!

IMG 20221219 102828IMG 20221219 093542Το να γνωρίζει κάποιος Πρώτες βοήθειες είναι σημαντικό διότι είναι σε θέση να γνωρίζει τι θα πράξει κατά τη διάρκεια μιας επείγουσας κατάστασης. Συγκεκριμένα, οι πρώτες βοήθειες αποτελούν γνώσεις τις οποίες κάποιος μπορεί να μη χρησιμοποιήσει ποτέ στη ζωή του αλλά στην περίπτωση που τις χρειαστεί, τότε αποτελούν γνώσεις ζωτικής σημασίας. Σημαντικό ρόλο παίζει το να γνωρίζει τι χρειάζεται ή τι δε χρειάζεται να κάνει αυτός που τις παρέχει, διατηρώντας την ψυχραιμία του. Χρειάζεται να έχουμε υπόψιν ότι η σωστή εφαρμογή τεχνικών πρώτων βοηθειών μπορεί να σώσει τη ζωή ενός ανθρώπου.

Σκοπός λοιπόν των Πρώτων Βοηθειών είναι η απόκτηση βασικών γνώσεων που επιτρέπουν, στο μέτρο που είναι δυνατόν, τη σταθεροποίηση της κατάστασης του θύματος καθώς και την ανακούφιση από τον πόνο και το άγχος μέχρι να αναλάβει δράση εξειδικευμένο υγειονομικό προσωπικό. Η ανάγκη χρήσης των τεχνικών πρώτων βοηθειών μπορεί να υπάρξει παντού και σε κάθε στιγμή της ζωής μας. Οι τεχνικές μπορούν να εφαρμοστούν από όποιον τις γνωρίζει. Ταυτόχρονα, μπορούν να εκπαιδευτούν οι πάντες. Μία από τις πιο σημαντικές τεχνικές πρώτων βοηθειών αποτελεί η καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ). Σκοπός της ΚΑΡΠΑ είναι η διατήρηση των ζωτικών σημείων μέχρι την έλευση εξειδικευμένης βοήθειας.
IMG 20221219 120555

Ένας γονέας χρειάζεται να γνωρίζει Πρώτες βοήθειες, όπως και ένας εκπαιδευτικός. Υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις ατυχημάτων σε σχολεία που οι εκπαιδευτικοί δεν ήταν σε θέση να βοηθήσουν το θύμα με αποτέλεσμα να χαθεί πολύτιμος χρόνος.  Τέλος, έχοντας γνώση πρώτων βοηθειών, έχεις γνώσεις πως να σώζεις μια ζωή.

Η Ανθρωπιστική Οργάνωση Kids Save Lives απευθύνεται σε όλους, ενηλίκους, εφήβους και ΠΑΙΔΙΑ! Αναπτύσσουν καινοτόμα  συστήματα που σώζουν ζωές σε Ελλάδα και Κύπρο, με στόχο την ανάπτυξη δικτύων Community First Responders & Αυτόματων Εξωτερικών Απινιδωτών!  Σκοπός του προγράμματος είναι η εκπαίδευση της μαθητικής κοινότητας στην ΚΑΡΠΑ και τις Πρώτες Βοήθειες σε επείγουσες καταστάσεις, από την Ε’ τάξη του Δημοτικού σχολείου έως και το Λύκειο, μέσω θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης για 4 ώρες που προσφέρεται χωρίς οικονομική επιβάρυνση.

IMG 20221219 115451

Το Δημοτικό Σχολείο Κολχικού με την ενεργοποίηση της φόρμας αιτήσεων των σχολικών μονάδων για συμμετοχή στο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα KSL, ολοκλήρωσε επιτυχώς την εκπαίδευση της με την ομάδα του Kids Save Lives “Τα παιδιά Σώζουν Ζωές”. Έμπειροι εκπαιδευμένοι εθελοντές παρουσίασαν και εκπαίδευσαν τους μαθητές και τις μαθήτριες της Ε΄ και  της ΣΤ’ τάξης τη Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου, στην ΚΑΡΠΑ, στην Πλάγια Θέση Ασφαλείας και στην Αντιμετώπιση Πνιγμονής από ξένο σώμα. Τέλος, οι εθελοντές εκπαίδευσαν και μέρος του συλλόγου των Εκπαιδευτικών του σχολείου στην ΚΑΡΠΑ και στη χρήση Αυτόματου Εξωτερικού Απινιδωτή. Θα ακολουθήσουν προγράμματα και εκπαιδεύσεις και για τους μικρότερους ήρωες των υπόλοιπων τάξεων!

Τα Δέντρα των Χριστουγέννων!

IMG 20221122 151811

          Δημοτικό Σχολείο Κολχικού

IMG 20221212 222616

     Ε’ Τάξη Δημοτικού   

IMG 20221212 102452 1

    ΣΤ’ Τάξη Δημοτικού  

Το δέντρο των Χριστουγέννων ή χριστουγεννιάτικο δέντρο απoτελεί σήμερα διεθνές χριστουγεννιάτικο έθιμο. Ως χριστουγεννιάτικο έθιμο φέρεται από τον 8ο αιώνα, όταν ο Άγιος Βονιφάτιος θέλησε περί το 750 να εξαλείψει την μέχρι τότε αποδιδόμενη ιερότητα των «ειδωλολατρών» στη βελανιδιά, αντικαθιστώντας την με το έλατο δηλαδή το δένδρο των Χριστουγέννων.

Ο στολισμός του δένδρου είναι καθαρά συμβολικός της ευτυχίας των ανθρώπων και της φύσεως με τη Γέννηση του Θεανθρώπου. Σύμφωνα με ερευνητές του αντικειμένου, το πρώτο στολισμένο δένδρο εμφανίστηκε στη Γερμανία το 1539 και τα πρώτα στολίδια ήταν συσκευασμένα φαγητά ή είδη ρουχισμού ή άλλα χρήσιμα είδη, που στο πέρασμα των χρόνων και με την άνοδο του βιοτικού επιπέδου εξελίχθηκαν μόνο σε διακοσμητικά αντικείμενα. 

IMG 20221212 102412

     Δ’ Τάξη Δημοτικού            

Γ

     Γ’ Τάξη Δημοτικού 

IMG 20221212 102430

      Β’ Τάξη Δημοτικού 

Στη χώρα μας το έθιμο αυτό του έλατου ως χριστουγεννιάτικη διακόσμηση ήρθε για πρώτη φορά με τον Βασιλιά Όθωνα το 1833, που σημαίνει ότι είχε ήδη καθιερωθεί ως έθιμο στους βασιλικούς οίκους της Βόρειας Ευρώπης. Αρχικά στολίστηκε στα ανάκτορα του Ναυπλίου και εν συνεχεία στην Αθήνα, όπου οι κάτοικοι έκαναν ουρές για να το θαυμάσουν. Σημειώνεται ότι στη Γαλλία ως έθιμο εισήχθηκε αρκετά χρόνια μετά από ό,τι στην Ελλάδα από την Κόμισσα της Ορλεάνης.

Τα χριστουγεννιάτικα δένδρα μπορεί να είναι είτε φυσικά, κυρίως έλατα, είτε τεχνητά των οποίων η παραγωγή είναι σημαντική. Οι βιοτεχνίες  παραγωγής χριστουγεννιάτικων στολιδιών είναι επίσης πολύ σημαντικές. Η υλοτομία των φυσικών δένδρων για τις ανάγκες του εθίμου γίνεται πάντα από συγκεκριμένα δενδρόφυτα μέρη και μετά από σχετική άδεια του κατά τόπου αρμόδιου Δασαρχείου. Σημειώνεται ότι σήμερα, για λόγους εμπορικούς και τουριστικούς, τέτοια δένδρα, κατά την περίοδο των εορτών των Χριστουγέννων, στολίζονται και σε χώρες μη χριστιανικές.

IMG 20221212 220211

                                Α’ Τάξη Δημοτικού 

IMG 20221212 220237

                Α’ Τάξη Δημοτικού

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Δημοτικού Σχολείου Κολχικού του Λαγκαδά με τη βοήθεια των δασκάλων τους στόλισαν τα χριστουγεννιάτικα δέντρα στις τάξεις τους, σχεδίασαν χριστουγεννιάτικες κάρτες με ευχές και έφεραν το άρωμα των Χριστουγέννων μέσα και έξω από τις αίθουσες!

 

 

Ολυμπιακό Μουσείο Θεσσαλονίκης

IMG 20221129 101905IMG 20221129 101659Ο σκοπός που οδήγησε στην ίδρυση του Ολυμπιακού Μουσείου ήταν να αποτυπωθεί η αθλητική ιστορία της χώρας και να καλυφθεί το κενό που υπήρχε στην Ελλάδα. Παράλληλα, βασική προϋπόθεση ήταν η δημιουργία ενός χώρου ζωντανού, όπου η μουσειακή πληροφορία θα κινητοποιεί το κοινό σε συμμετοχή και θα προάγει τα υγιή χαρακτηριστικά του αθλητισμού. Συγκεκριμένα, στόχος του Μουσείου είναι η διαφύλαξη της αθλητικής μας κληρονομιάς και η ανάδειξη της πολιτιστικής πλευράς του αθλητισμού, στόχοι που πραγματοποιούνται στην πράξη μέσα από τι εκθέσεις.

IMG 20221129 095930

 Το Δημοτικό Σχολείο Κολχικού επισκέφθηκε το Ολυμπιακό Μουσείο Θεσσαλονίκης την Τρίτη 29 Νοεμβρίου στο πλαίσιο εκπαιδευτικής εκδρομής. Οι μαθητές και οι μαθήτριες όλων των τάξεων του σχολείου παρακολούθησαν τα μουσειοπαιδαγωγικά προγράμματα που έπονται της περιήγησης των εκθέσεων, τα οποία προσαρμόζονται ανάλογα με τις απαιτήσεις όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης.

IMG 20221129 095420Συγκεκριμένα, οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου παρακολούθησαν     μέσω αφηγήσεων και οπτικοακουστικού υλικού την ιστορία των Ολυμπιακών Αγώνων στην Αρχαία Ελλάδα και   πως συνδέονται η ποίηση και η μουσική με τον αθλητισμό. Μέσα από την περιήγηση στα εκθέματα, τα παιδιά   έμαθαν για τους σύγχρονους Ολυμπιακούς Αγώνες, τις Ολυμπιακές δάδες, τις μασκότ των αγώνων και             αποκάλυψαν τις πτυχές της παγκόσμιας ιστορίας. 

Επιπρόσθετα, διδάχθηκαν για τους Παραολυμπιακούς Αγώνες, πως διεξάγεται ένας αγώνας ποδοσφαίρου για άτομα με ολική απώλεια όρασης, τι είναι το Παραολυμπιακό Κίνημα και εξοικειώθηκαν με τα παιχνίδια ακουστικής αντίληψης, τις εικαστικές δράσεις και τις αθλητικές δοκιμασίες. Μέσω της Επιστήμης των Αθλημάτων, τα παιδιά έμαθαν πόσο σημαντική είναι η οπτική οξύτητα για έναν αθλητή και ανακάλυψαν με διαδραστικά εκθέματα την μοναδικότητα τους και τις ικανότητες τους. IMG 084100364708628c3c551a45d3129f35 V

IMG 20221129 103054Τέλος, στο Εργαστήριο Υγιεινής Διατροφής και Μαγειρικής, οι μαθητές και οι μαθήτριες των Α’ και Β’ τάξεων του σχολείου παρέα με τον εξειδικευμένο σεφ-παιδαγωγό του Μουσείου, έφτιαξαν και έφαγαν τα πιο νόστιμα νηστίσιμα μπισκοτάκια και έμαθαν στην πράξη τα μυστικά της υγιεινής διατροφής!

 

 

 

MNHMONIO ENEΡΓΕΙΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΣΧ.ΕΤΟΥΣ 2022-23



Λήψη αρχείου

Διαχείριση Κινδύνων: Σεισμός

1669110793878

Ο σεισμός είναι ένα φυσικό φαινόμενο που πλήττει συχνά τη χώρα μας, την Ελλάδα, γιατί βρίσκεται πολύ κοντά στην άκρη κάποιων λιθοσφαιρικών πλακών. Ένας σεισμός μπορεί να συμβεί χωρίς κάποια προειδοποίηση. H αποτελεσματική διαχείριση της σεισμικής διακινδύνευσης είναι ζήτημα πρώτης προτεραιότητας για την Πολιτεία και κατά συνέπεια για όλους τους φορείς. Είναι πλέον γενικά παραδεκτό ότι βασική επιδίωξη των σύγχρονων κοινωνιών είναι, μέσω δράσεων πρόληψης και ετοιμότητας (εκπαίδευση, σύνταξη σχεδίων, ασκήσεις ετοιμότητας κλπ), να μετριαστούν οι επιπτώσεις των σεισμών. Στο πλαίσιο αυτό είναι προφανής η αναγκαιότητα σχεδιασμού, υλοποίησης και αποτίμησης ασκήσεων σεισμού, ώστε να βελτιωθεί η ετοιμότητα και στο σχολείο.

1669110793864

Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, στο σχολείο πραγματοποιούνται συχνά ασκήσεις ετοιμότητας για περίπτωση έκτακτης ανάγκης, όπως πυρκαγιάς ή ακραίων καιρικών φαινομένων. Μια τέτοια άσκηση είναι η «Άσκηση για τον σεισμό». Με τις συχνές ασκήσεις σεισμού προετοιμάζονται οι μαθητές, οι μαθήτριες και το προσωπικό του σχολείου καλύτερα, ώστε να ξέρουν μικροί και μεγάλοι τι πρέπει να κάνουν σε περίπτωση που συμβεί ένας αληθινός σεισμός και πώς μπορεί ο καθένας να προστατεύσει καλύτερα τον εαυτό του. Παράλληλα, μαθαίνουν τι πρέπει να κάνουν μόλις τελειώσει ο σεισμός και εκπαιδεύονται σε ένα σχέδιο έκτακτης ανάγκης ώστε να ξέρουν τη διαδρομή που θα πρέπει να ακολουθήσουν, για να βγουν γρήγορα και με ασφάλεια έξω από το σχολείο, μετά τον σεισμό.

1669110793849

Το Δημοτικό Σχολείο Κολχικού διοργάνωσε πρόγραμμα παρουσίασης και εκπαίδευσης του συνόλου των μαθητών και μαθητριών του, το μήνα Οκτώβριο,  μέσω υλικού από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων που υλοποιήθηκε από τη νοσηλεύτρια του σχολείου, Κότσιφα Μαρία. Συνέχεια της παρουσίασης, μάθησης και εκπαίδευσης για τους κανόνες και τις οδηγίες για έναν επικείμενο σεισμό, αποτέλεσε η πραγματοποίησε άσκησης ετοιμότητας, την  Τρίτη 22 Νοεμβρίου, υπό την καθοδήγηση όλου του συλλόγου διδασκόντων του σχολείου, η οποία στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία!