ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΠΛΑΝΗΤΑΡΙΟ
Την Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου 2025 οι μαθητές/τριες του Σχολείου μας παρακολούθησαν στο Πλανητάριο μια εκπαιδευτική ταινία που αφορούσε το σύμπαν, τις κινήσεις των πλανητών, των αστερισμών και τα διάφορα ουράνια σώματα . Κάνανε ένα συναρπαστικό ταξίδι στο χρόνο για να ανακαλύψουν την ιστορία της Γης. ‘Ετσι τα παιδιά μας ήρθαν σε επαφή με τα φυσικά φαινόμενα και κατανόησαν τον κόσμο στον οποίο ζουν. Ήταν ένα μοναδικό ταξίδι που μας άρεσε πολύ!
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Την Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου οι μαθητές της Ε΄ και Στ’ τάξης με τον εκπαιδευτικό Πληροφορικής κο Στέργιο Πλιάτσικα, παρακολούθησαν Διαδικτυακή ενημέρωση για την Ασφαλή Πλοήγηση στο Διαδίκτυο η οποία διοργανώθηκε από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο σε συνεργασία με τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο
Το θέμα της εκδήλωσης αφορούσε:
*Παγίδες που ελλοχεύουν στις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης
*Πρόληψη και την αντιμετώπιση των κινδύνων που σχετίζονται με τις νέες τεχνολογίες
*Τα διαδικτυακά παιχνίδια και τον εθισμό σε αυτά
*Το φαινόμενο του εκφοβισμού μέσα από το διαδίκτυο
Τα παιδιά ενημερώθηκαν και προβληματίστηκαν για το πώς πρέπει να χρησιμοποιούμε την τεχνολογία ώστε να κερδίζουμε από αυτήν και στη συνέχεια ενημέρωσαν και τους υπόλοιπους μαθητές τους σχολείου για όλα όσα έμαθαν την ημέρα εκείνη!
ΓΙΟΡΤΗ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ
30 Ιανουαρίου σήμερα γιορτάζουμε τους 3 Ιεράρχες και τιμούμε τη μνήμη τους. Καθένας έχει τη δική του γιορτή, αλλά και τους τρεις μαζί τους γιορτάζουμε στις 30 Ιανουαρίου, γιατί έχουν πολλά κοινά γνωρίσματα: Ζούσαν απλή ζωή χωρίς πολυτέλειες. Αφιέρωσαν τη ζωή τους στους φτωχούς συνανθρώπους τους και στους δυστυχισμένους και ήταν και οι τρεις σοφοί. Αγάπησαν τα γράμματα και τον πολιτισμό των αρχαίων Ελλήνων. Έγιναν μεγάλοι – πολύ μεγάλοι – δάσκαλοι, πραγματικοί φωστήρες. Αλλά και σπουδαίοι ρήτορες. Για τη σοφία τους και την καλοσύνη τους, ο λαός τους εκτιμούσε και τους αγαπούσε.
Η γιορτή των Τριών Ιεραρχών είναι γιορτή των δασκάλων και των μαθητών, των σχολείων και των γραμμάτων, των βιβλίων και της μάθησης.
Γι αυτό και εμείς σήμερα πήγαμε εκκλησία, κοινωνήσαμε, ο πάτερ μας έδωσε δώρο μια μικρή εικονίτσα με τους 3 Ιεράρχες να την έχουμε πάντα στην τσάντα μας να μας βοηθάνε και ένα μικρό βιβλιαράκι με τις βιογραφίες τους. Στο τέλος της λειτουργίας κεραστήκαμε στο κελί της εκκλησίας μας. Και του χρόνου να είμαστε καλά να τιμήσουμε τη μνήμη τους. Τι κι αν πέρασαν τόσα χρόνια από τότε που έζησαν; Το παράδειγμά τους είναι πάντα νέο, πάντα φωτεινό για να μας δείχνει το δρόμο.
Κοπή βασιλόπιτας
Επιστρέψαμε στο σχολείο μας μετά τις γιορτές και αφού είπαμε πως περάσαμε μπήκαμε εκ νέου στο πρόγραμμα του σχολείου μας. Μιας και είμαστε μια μεγάλη οικογένεια κι εμείς σκεφτήκαμε να κόψουμε όπως κάθε χρόνο τη βασιλόπιτα μας για να δούμε ποιοι/ποιες θα είναι οι τυχεροί/ες της νέας χρονιάς. Ο σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων μας έφερε λοιπόν βασιλοπιτάκια για κάθε μαθητή. Οι τυχεροί που έτυχαν το φλουρί ήταν η Μαρία Ζώη από τη Β τάξη, η Λίνα Μαρή από τη Δ τάξη και ο Τάσος Κουντρής από τη ΣΤ τάξη. Από τους εκπαιδευτικούς το φλουρί κέρδισε η κ. Λυδία Δελιάκη. Τους ευχόμαστε να είναι πάντα τυχεροί στη ζωή τους.
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ ΚΑΛΑΝΤΑ
Προ παραμονή Χριστουγέννων σήμερα και βγήκαμε στο χωριό μας να πούμε τα κάλαντα. Σκουφάκια τριγωνάκια και έτοιμοι! Ήταν μεγάλη η χαρά μας! Πολύ χαρούμενοι ήταν επίσης οι γείτονες, οι συγγενείς και οι φίλοι μας που τους χτυπούσαμε την πόρτα και τους λέγαμε τα κάλαντα. Τα κεράσματα πολλά και νόστιμα. Και του χρόνου να είμαστε καλά!
21 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ- ΗΜΕΡΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΤΗΣ ΧΙΟΥ
Το πρωί της 21ης Δεκεμβρίου 1912 ο Ζιχνή Μπέης υπέγραψε το πρωτόκολλο παράδοσης που είχε συνταχθεί στις 5 η ώρα το πρωί της ίδιας μέρας. Ο Ζιχνή είχε κατεβεί από την προηγουμένη το βράδυ- μεσάνυχτα σχεδόν – στις Καρυές, μαζί με τη συνοδεία του, 50 στρατιώτες. Ο πόλεμος είχε τελειώσει!
Αυτό το σημαντικό ιστορικό συμβάν γιορτάσαμε και φέτος στο χωριό μας, παρουσία της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας με εκκλησιασμό το πρωί, παρέλαση και κατάθεση στεφάνων στο Ηρώο που έχει φτιαχτεί μπροστά στο σπίτι όπου συνέβησαν τα γεγονότα . Αισθανθήκαμε άξιοι των κόπων και των θυσιών των προγόνων μας για να ζούμε εμείς σήμερα πραγματικά ελεύθεροι. Και του χρόνου !
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ
Στις 18/12/25 και ώρα 17:00 μαζευτήκαμε στο πνευματικό κέντρο του χωριού μας για να παρουσιάσουμε στους γονείς και κηδεμόνες μας τη χριστουγεννιάτικη γιορτή μας. Το θεατρικό μας με τίτλο : « ο Αϊ – Βασίλης στη φυλακή» καταχειροκροτήθηκε από το κοινό και προκάλεσε γέλιο. Στο τέλος της γιορτής είπαμε ένα χριστουγεννιάτικο τραγούδι και αμέσως μετά ήρθε ο Αι-Βασίλης που μοίρασε δώρα σε όλους τους μαθητές , τις μαθήτριες και τις εκπαιδευτικούς του σχολείου μας. Ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του σχολείου πρόσφερε γλυκά και χυμούς σε όλους. Και του χρόνου να είμαστε καλά! Καλά Χριστούγεννα και καλή Πρωτοχρονιά σε όλους!
Make a wish !
Ενόψει της χριστουγεννιάτικης περιόδου οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας αγόρασαν αστέρια από το Make a wish βοηθώντας έτσι να εκπληρωθούν οι ευχές των παιδιών που πάσχουν από σοβαρές ασθένειες. Με αφορμή λοιπόν το αστέρι της ευχής ενημερώνουμε, ευαισθητοποιούμε, αναπτύσσουμε την ενσυναίσθηση των παιδιών μας και πλάθουμε πολίτες με αγάπη για τον συνάνθρωπο με ανεπτυγμένο το αίσθημα της ισότητας και της αποδοχής. Θερμά συγχαρητήρια σε όλους σας παιδιά!
Παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία
Στις 3/12/2024 διοργανώσαμε δράσεις στο σχολείο μας για να τιμήσουμε την παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία. Επιχειρήσαμε να μπούμε στη θέση του άλλου, να δοκιμάσουμε, να προβληματιστούμε και να καταλάβουμε πως στη ζωή υπάρχουν δυσκολίες αλλά πρέπει να αγωνιζόμαστε και να τις ξεπερνάμε και πως τίποτα δεν είναι δεδομένο . Μπορεί οποιαδήποτε στιγμή μια απροσεξία ή ένα ατύχημα να μας προκαλέσει μια αναπηρία.
Αρχικά, οι μαθητές παρακολούθησαν ένα σχετικό βίντεο στις τάξεις τους. Έπειτα, παίξανε καλαθοσφαίριση και βόλεϊ καθιστοί. Παίξανε μπότσια που είναι ένα παιχνίδι που παίζεται από άτομα με εγκεφαλική παράλυση. Μετά, χωριστήκαν σε ζευγάρια και έπαιξαν το παιχνίδι του τυφλού με τον οδηγό. Τέλος, χωριστήκαν σε ομάδες στις οποίες ο κάθε μαθητής είχε μια αναπηρία και έπρεπε όλοι μαζί να συνεργαστούν και να βοηθήσουν ο ένας τον άλλο ώστε να φτιάξουν ένα παζλ. Οι μαθητές και οι μαθήτριες μας στο τέλος ευαισθητοποιήθηκαν ακόμη περισσότερο στα θέματα της αναπηρίας και συνειδητοποίησαν στην πράξη τα προβλήματα και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν αυτοί οι άνθρωποι και σκέφτηκαν πως μπορεί ο καθένας τους ατομικά και έπειτα συλλογικά να τους βοηθήσει.