Γλυκά Λαζαράκια από τη Στ’ τάξη

Σήμερα Παρασκευή 11 Απριλίου οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ’ τάξης με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού τους, κ. Φωτιάδου Μάγδας τηρώντας το παραδοσιακό πασχαλινό έθιμο παρασκεύασαν στο σχολείο μας γλυκά, αφράτα και μοσχομυριστά λαζαράκια!

Τα ανθρωπόμορφα αυτά  τσουρεκάκια φτιάχνονται παραδοσιακά το Σάββατο του Λαζάρου, αφού συμβολίζουν τον Λάζαρο, τον φίλο του Ιησού, τον οποίο και ανέστησε. Έχουν πάντα τα χέρια τους σταυρωμένα και δύο γαρίφαλα για μάτια.

Οι μαθητές/τριες της Στ΄ τάξης συμμετείχαν με κέφι και ενθουσιασμό σε όλη τη διαδικασία! Ετοίμασαν το μείγμα, το ζύμωσαν, έπλασαν τα λαζαράκια τους και αφού τα  έβαλαν στον φούρνο, όλο το σχολείο μας μοσχομύρισε κανέλα και γαρίφαλο!

Και του χρόνου, παιδιά!

Ευχαριστήριο Μήνυμα προς Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Ξυλοκάστρου

Ευχαριστούμε θερμά τους μαθητές και τις μαθήτριες του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ξυλοκάστρου, τον Διευθυντή κ. Παπουτσή Γεώργιο, καθώς και το εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό του σχολείου  για τις υπέροχες Πασχαλινές Κατασκευές που μας πρόσφεραν!

Τους ευχόμαστε Χρόνια Πολλά και τους συγχαίρουμε για το σπουδαίο έργο που επιτελούν!

Παρασκευή Χειροποίητων Αρωματικών Σαπουνιών στο Σχολείο μας!

Σήμερα Πέμπτη 10 Απριλίου οι μαθητές και οι μαθήτριές μας είχαν μια ευχάριστη εμπειρία!

Με τη βοήθεια του Διευθυντή και της εκπαιδευτικού της Β’ τάξης, κ. Αγγελικής Λιακοπούλου, τα παιδιά παρακολούθησαν τη διαδικασία παρασκευής χειροποίητων αρωματικών σαπουνιών στον χώρο του σχολείου μας!

Αφού τα παιδιά όλων των τάξεων ανταποκρίθηκαν άμεσα στο κάλεσμά μας, συγκεντρώσαμε τις πρώτες ύλες, μαζί με αρωματικά είδη, όπως αποξηραμένη λεβάντα, χαμομήλι και διάφορα μπαχαρικά για να τα προσθέσουμε στο μείγμα μας!

Λαμβάνοντας κάθε μέτρο προστασίας για να διασφαλίσουμε την ασφάλεια των μαθητών/τριών μας, οι υπεύθυνοι της δράσης έδειξαν στο ενθουσιώδες κοινό τους τα βήματα που ακολουθούνται για την παρασκευή των σαπουνιών!

Το αποτέλεσμα μάς εξέπληξε!

Τα σαπούνια όταν αποξηραθούν και είναι ασφαλή για χρήση, θα δοθούν ως δώρο στους μαθητές μας/τριές μας!

Γλυκιά Επίσκεψη από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Δ. Σχ. Καμαρίου

Σήμερα Τετάρτη 9 Απριλίου ο  Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Δ. Σχ. Καμαρίου μάς επισκέφτηκε και προσέφερε σε όλες τις τάξεις και το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου μας γλυκά κεράσματα ενόψει της επικείμενης εορτής του Πάσχα!

Τους ευχαριστούμε θερμά!

Και του χρόνου με υγεία!

 

1ο Σχολικό Φεστιβάλ Φιλοζωίας Καμαρίου – Ξυλοκάστρου 08/04/2025

Σήμερα Τρίτη 8 Απριλίου ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία το 1ο Σχολικό Φεστιβάλ Φιλοζωίας  που οργανώθηκε από το σχολείο μας, Δημοτικό Σχολείο Καμαρίου με πρωτοβουλία του Διευθυντή κ. Τσάκαλη Παναγιώτη, με αφορμή  την Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας, που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 4 Απριλίου, με την υποστήριξη του Δήμου Ξυλοκάστρου- Ευρωστίνης, της Επόπτριας Ποιότητας Εκπαίδευσης Κορινθίας, του Συμβούλου Εκπαίδευσης της 3ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Κορινθίας, των Δημοτικών Σχολείων Καμαρίου-Ξυλοκάστρου, των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Καμαρίου-Ξυλοκάστρου και πολλών άλλων ιδιωτών και φορέων.

Το φετινό φεστιβάλ ήταν αφιερωμένο στους σκύλους, στα χαριτωμένα αυτά τετράποδα που θεωρούνται οι πιο καλοί φίλοι του ανθρώπου. Οι σκύλοι είναι πιστοί, έξυπνοι, αφοσιωμένοι και στοργικοί και είναι γνωστό ότι κάνουν καλό στη σωματική και ψυχική μας υγεία.

Όλοι οι μαθητές των δημοτικών σχολείων της περιοχής μας με τη συνοδεία των εκπαιδευτικών τους συγκεντρώθηκαν νωρίς το πρωί στο  Δημοτικό Γήπεδο Ξυλοκάστρου, στην περιοχή του Σύθα.

Το φεστιβάλ ξεκίνησε με την κ. Μυρτώ Κοτούλια, έμπειρη επαγγελματία εκπαιδεύτρια σκύλων. Μαζί της ήταν ο Όναρ, Border Collie, που διασκέδασή τους είναι η κοινή τους προπόνηση. Μαζί, παρουσίασαν ένα μοναδικό θέαμα dog dancing το οποίο ενθουσίασε μικρούς και μεγάλους και απέσπασε το θερμό τους χειροκρότημα!

Έπειτα οι κ.κ. Δημήτριος Κορολής και Λάμπρος Μουτσόπουλος, επαγγελματίες εκπαιδευτές σκύλων με πολύχρονη εμπειρία, εκπαίδευση και πλούσια δράση τόσο επαγγελματικά, όσο και εθελοντικά σε φιλοζωικά σωματεία και σε ενημέρωση/ευαισθητοποίηση σχολείων, παρουσίασαν μαζί με την  Εστάγια, έναν Βελγικό Ποιμενικό Τερβύρεν, την οποία έχουν ως φίλη και συνεργάτιδα, τον τρόπο που εκπαιδεύουν τα σκυλιά και πώς τα ίδια κατόπιν της εκπαίδευσή τους μετατρέπονται σε ικανότατους  φύλακες για τα αφεντικά τους!

Επόμενοι ήταν ο κ. Δημήτριος Κωλέτσης, χειριστής σκύλου- διασώστης   από την 1η Ειδική Μονάδα Αντιμετώπισης Καταστροφών (ΕΚΑΜ). Μαζί του ήταν ο Βίκτωρας, ένα επτάχρονο Λαμπραντόρ, το οποίο ανήκει στους σκύλους- διασώστες της ΕΜΑΚ και με την ειδική εκπαίδευση που έχει λάβει, παίζει σπουδαίο ρόλο στις διασώσεις επιζώντων κάτω από τα χαλάσματα. Τα διασωστικά σκυλιά προσπαθούν να εντοπίσουν ανθρώπινη μυρωδιά ζωντανού οργανισμού κάτω από τα ερείπια. Σήμερα, ο Βίκτωρας κατάφερε να ανιχνεύσει με μεγάλη ευκολία τους δύο μαθητές μας που είχαν κρυφτεί μέσα σε δυο μεγάλα χαρτόκουτα και αφού τους εντόπισε, στάθηκε δίπλα στα κουτιά που τους κάλυπταν και ειδοποίησε για την παρουσία τους με το γάβγισμά του!

Αργότερα ακολούθησαν η κα Κωνσταντίνα Θανάσουλα και η κα Ασημίνα Στεφανίδου, μέλη του Dog therapy. Πρόκειται για έναν  φορέα που ασχολείται με παροχή θεραπείας υποβοηθούμενης από σκύλο και ιδρύθηκε από τον κ. Κωνσταντίνο Κοίλια.

Οι εκπαιδεύτριες και χειρίστριες σκύλων θεραπείας, είχαν μαζί τους τον Μορφέα, ένα Λαμπραντούντουλ, ειδικά εκπαιδευμένο σκύλο θεραπείας.

Ο Μορφέας απέδειξε στη μικρή μαθήτρια του Ειδικού Σχολείου Ξυλοκάστρου που βρέθηκε κοντά του, πόσο αγαπά να βοηθά παιδιά και μεγάλους και να απολαμβάνει τα χάδια τους και την αγκαλιά τους!

Τέλος, τον θαυμασμό όλων μας κέρδισαν και τα τρία χαριτωμένα σκυλάκια Λαγκότο Ρομανιόλο, η Ζούμα, η Ρέα και ο Προμηθέας, που ανήκουν στην οικογένεια του Διευθυντή του Δημοτικού Σχολείου Καμαρίουκ. Τσάκαλη Παναγιώτη. Τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να τα χαϊδέψουν, να τα συνοδεύσουν σε μια μικρή βόλτα και να φωτογραφηθούν μαζί τους!

Αξίζει να αναφερθεί πως σε κάθε προσκεκλημένο μας προσφέρθηκε ως αναμνηστικό δώρο για την παρουσία του στο Φεστιβάλ, μια αναμνηστική πλακέτα, αλλά και χειροποίητες αλατιστές ελιές από τα ελαιόδεντρα του σχολείου μας, καθώς και χειροποίητα αρωματικά σαπούνια που έχουμε φτιάξει με τους μαθητές/τριές μας!

Να ευχηθούμε την πραγματοποίηση της επιθυμίας μας να καθιερωθεί το Φεστιβάλ αυτό σε ετήσια βάση ως μια φιλοζωική γιορτή των σχολείων της περιοχής μας!

Το Δημοτικό Σχολείο Καμαρίου ευχαριστεί από καρδιάς όλους όσους το υποστήριξαν έμπρακτα και συνέβαλαν ώστε να υλοποιηθεί αυτή η καινοτόμος δράση του 1ου Σχολικού Φεστιβάλ Φιλοζωίας Καμαρίου – Ξυλοκάστρου!

 

 

 

6ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός για την Ελληνική Γλώσσα «Κλείταρχος και Βερενίκη»

Σήμερα Δευτέρα 7 Απριλίου οι μαθητές των Ε’-Στ’ τάξεων του σχολείου μας συμμετείχαν στον 6ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό για την Ελληνική Γλώσσα «Κλείταρχος και Βερενίκη». Φορείς διοργάνωσης είναι το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και η Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος.

Ο γλωσσικός διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθητές/τριες των Ε ́ και ΣΤ ́ τάξεων του Δημοτικού Σχολείου και υλοποιείται σε δύο άξονες: αφενός ο Κλείταρχος απευθύνεται κυρίως σε μαθητές που έχουν την ελληνική ως μητρική (ή πρώτη γλώσσα), αφετέρου η Βερενίκη σε μαθητές που μαθαίνουν την ελληνική ως δεύτερη/ξένη γλώσσα ή δικαιούνται διαφοροποιημένη εξέταση. Οι εκπαιδευτικοί, γνωρίζοντας το γλωσσικό προφίλ των μαθητών τους, προτείνουν τη συμμετοχή στον Κλείταρχο ή τη Βερενίκη.

Ο διαγωνισμός αποσκοπεί στην καλλιέργεια της αγάπης και του ενδιαφέροντος των μαθητών για την ελληνική γλώσσα. Οι μαθητές διαγωνίζονται στην κατανόηση κειμένου και σε δραστηριότητες που αφορούν το λεξιλόγιο, τις μορφοσυντακτικές δομές και την παραγωγή γραπτού λόγου στο πλαίσιο της κειμενοκεντρικής προσέγγισης και της λειτουργικής γραμματικής.

Καλή επιτυχία στους μαθητές και στις μαθήτριές μας!

ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ «ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ»

Σήμερα Παρασκευή 4 Απριλίου, το πρώτο διδακτικό δίωρο  διεξήχθη ο 19ος Μαθητικός διαγωνισμός στα Μαθηματικά, στον οποίο έλαβαν μέρος οι μαθητές μας!

Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία διοργανώνει  για τους μαθητές των Ε΄-Στ΄ τάξεων τον Μαθητικό Διαγωνισμό στα Μαθηματικά  με τίτλο «Παιχνίδι και Μαθηματικά», ο οποίος τελείται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

Βασικός σκοπός του διαγωνισμού είναι να έρθουν οι μαθητές/τριες σε επαφή με ασκήσεις – δραστηριότητες, μέσα από τις οποίες:

➢ Θα αντιληφθούν ότι τα μαθηματικά κρύβουν ομορφιά και αναπτύσσουν ευρύτητα σκέψης.

➢ Θα εκτιμήσουν τη χρήση των μαθηματικών σε πολλές εφαρμογές και προβλήματα της καθημερινής ζωής.

➢ Θα χρησιμοποιήσουν τη μαθηματική τους σκέψη σε ευχάριστα και έξυπνα προβλήματα.

Στον διαγωνισμό «Παιχνίδι και Μαθηματικά» βραβεύεται ο/η μαθητής/τρια που έχει την
υψηλότερη επίδοση ανά τάξη (ή τμήμα τάξης όπου υπάρχουν). Μπορούν να βραβευθούν και
περισσότεροι από ένας μαθητές/τριες αν υπάρχουν ισοβαθμίες.

Όλοι οι μαθητές/τριες που συμμετέχουν παίρνουν από την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία βεβαίωση συμμετοχής, η οποία στέλνεται ηλεκτρονικά στα σχολεία που έχουν δηλώσει συμμετοχή, ενώ όσοι/ες διακριθούν λαμβάνουν έπαινο.

Καλή επιτυχία στους μαθητές μας!

Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο 3ο Δ.Σχ. Ξυλοκάστρου- Φορητό Πλανητάριο

Σήμερα  Πέμπτη 3 Απριλίου το σχολείο μας έζησε μια διαστημική εμπειρία! Τις πρώτες διδακτικές ώρες μεταφερθήκαμε στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Ξυλοκάστρου, στο οποίο είχε εγκατασταθεί το Φορητό Ψηφιακό Πλανητάριο – Planetarium on the Go.

To Planetarium On The Go είναι μοναδικό στο είδος του! Πρόκειται για το μοναδικό φορητό πλανητάριο σταθερού θόλου. Κυρίαρχο χαρακτηριστικό του είναι η ημισφαιρική οθόνη προβολής, διαμέτρου 6 μέτρων, με επιφάνεια εμβαδού 57 τετραγωνικών μέτρων! Οι εικόνες προβάλλονται σε όλη την εσωτερική επιφάνεια του θόλου, ώστε να περιβάλλουν πλήρως το κοινό.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης οι μικροί μαθητές των Α΄-Β΄-Γ΄ τάξεων παρακολούθησαν την ψηφιακή παράσταση “Ένας Τέλειος Μικρός Πλανήτης”, ενώ οι μαθητές των Δ’-Ε’-Στ΄ τάξεων παρακολούθησαν  “Τη Γέννηση Του Πλανήτη Γη”.

Τα μικρότερα παιδιά φαντάστηκαν τις τέλειες διαστημικές διακοπές και ανακάλυψαν το ηλιακό μας σύστημα μέσω μιας εξωγήινης οικογένειας! Τα μεγαλύτερα παιδιά έμαθαν τη γεμάτη ανατροπές και εκπλήξεις ιστορία, δημιουργίας του πλανήτη μας!

Οι μαθητές όλων των τάξεων είχαν τη δυνατότητα να αγγίξουν και να ψηλαφίσουν μετεωρίτες, κομμάτια που έπεσαν στη Γη από το διάστημα πριν από χιλιάδες χρόνια και να μάθουν την ιστορία τους!

Τέλος, μια εκδήλωση αστρονομίας, δε θα μπορούσε να μη συνοδεύεται και από την παρατήρηση με τηλεσκόπιο! Όλοι οι μαθητές, αφού ενημερώθηκαν από τον υπεύθυνο καθηγητή αστροφυσικής για τον Ήλιο και άλλους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος, παρατήρησαν τη φωτόσφαιρα του Ήλιου με ειδικά φίλτρα που είχαν τοποθετηθεί στον φακό του τηλεσκοπίου για την προστασία των οφθαλμών τους και εξερεύνησαν τις ηλιακές κηλίδες!

Ήταν μια ενθουσιώδης μέρα με ποικίλα ερεθίσματα και νέες γνώσεις!