Ο Κυκλαδικός Πολιτισμός αποτέλεσε το διδακτικό μας αντικείμενο στην Ιστορία της Γ-Δ αυτές τις ημέρες, και, αποφασίζοντας να προσεγγίσουμε το θέμα περισσότερο βιωματικά, δανειστήκαμε τη Μουσειοσκευή της Κυκλαδικής Τέχνης από το Μουσείο Κυκλαδικού Πολιτισμού.
Η γνωριμία μας με τη Μουσειοσκευή
Η εισαγωγή στον Κυκλαδικό πολιτισμό και τη Μουσειοσκευή έγινε με ένα ταξίδι, ένα ταξίδι στις Κυκλάδες. Είδαμε τις Κυκλάδες στον χάρτη και ανοίξαμε το βαλιτσάκι.
Ανακαλύπταμε μέρα με τη μέρα το πλούσιο υλικό ξεκινώντας από τα ειδώλια και την παρουσίαση του Μουσείου, αλλά και του υπόλοιπου υλικού των 2 cd.
Η δημιουργία των ειδωλίων έδωσε το κίνητρο στα παιδιά να φτιάξουν τα δικά τους ειδώλια με πηλό.
Παίξαμε τα δύο παιχνίδια της Μουσειοσκευής και το επιτραπέζιο παιχνίδι
ΤΕΧΝΕΣ-ΒΙΒΛΙΑ
Ακούσαμε στίχο- στίχο ψάχνοντας στον χάρτη το ¨Κυκλαδίτικο¨ των Μ.Χατζιδάκι/Ν Γκάτσου… με μικρές δραματοποιήσεις.
Σχεδιάσαμε τα ειδώλια-στένσιλ, ενώ παράλληλα εκτυπώσαμε και άλλα ειδώλια που είδαμε σε διαδικτυακές παρουσιάσεις και στο σχολικό εγχειρίδιο και ακολουθώντας την έμπνευση της κας Γιαλουράκη Σ. από το βιβλίο της ¨Τα κυκλαδικά ειδώλια ζωντανεύουν¨, δημιουργήσαμε, ντύσαμε, ονομάσαμε τα δικά μας ειδώλια, βάζοντας κάποια να μιλάνε Διαβάσαμε επίσης το βιβλίο κας Γερουλάνου Ελ¨. ¨Ο Νικηφόρος ανακαλύπτει τα συναισθήματα
Η συλλογή αυτών των εργασιών θα γίνει ένα ωραίο βιβλίο Κυκλαδικής Τέχνης, μαζί με τις εργασίες των υπόλοιπων παιδιών, αφού στην ολοκλήρωση της γνωριμίας μας με τη Μουσειοσκευή, τα παιδιά της τάξης, με εμένα βοηθό παρουσίασαν τη Μουσειοσκευή στις άλλες δύο τάξεις (Α-Β και Ε-Στ).
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΜΟΥΣΕΙΟΣΚΕΥΗΣ
Τα παιδιά οργάνωσαν την παρουσίαση επιλέγοντας να:
1.Παρουσιαστούν όλοι/όλες (6) μπροστά από την εικόνα των 6 κυκλαδικών ειδωλίων σαν αναπαράσταση και ζήτησαν από τα παιδιά να μιμηθούν τα ειδώλια.
2.Να ρωτήσουν τα παιδιά τι είναι Μουσειοσκευή και να εξηγήσουν αν δεν λάμβαναν την απάντηση
3.Να καλέσουν τα παιδιά να βρούν τις Κυκλάδες στον χάρτη
4.Να δείξουν την παρουσίαση http://users.sch.gr/dimylonaki/mathimata_texni_kikladiton.htm
παίζοντας ένα παιχνίδι (που έπαιξα κι εγώ με τα παιδιά) αναγνώρισης της χρήσης των αντικειμένων
5.Να δείξουν στα παιδιά τα αντίγραφα των ειδωλίων
6.Να παίξουν σε ομάδες τα Τόμπολα
7.Να μοιράσουν στα παιδιά έναν χάρτη της Ελλάδας σε Α4 για να χρωματίσουν τις Κυκλάδες
8.Να μοιράσουν στα παιδιά εικόνες των ειδωλίων από το βιβλίο της Μουσειοσκευής για να φτιάξουν τα δικά τους πρόσωπα, τίτλους, συννεφάκια με διαλόγους για το βιβλίο του Κυκλαδικού Πολιτισμού
8.Να ακούσουμε και να χορέψουμε το ¨Κυκλαδίτικο¨ των Μ.Χατζιδάκι/Ν Γκάτσου
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΜΟΥΣΕΙΩΝ
Ήταν ευτυχής η συγκυρία να αξιοποιήσουμε τη Μουσειοσκευή την ημέρα αυτή.
Στο ξεκίνημα της 19ης Μαΐου και συνομιλώντας με τα παιδιά γι αυτήν την ημέρα, τι είναι Μουσείο, ποια Μουσεία γνωρίζουν κ.λ.π. τους ενημέρωσα ότι αφού δεν μπορούμε αν επισκεφτούμε κάποια Μουσεία, έρχονται αυτά σε εμάς, προετοιμάζοντας την έκπληξη…
ΜΟΥΣΕΙΑ ΚΑΙ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ
Πέραν της σχολικής βιβλιοθήκης, στην είσοδο του σχολείου δημιουργούμε θεματικές φιλαναγνωστικές εβδομάδες, όπου τα παιδιά, με βάση τη θεματική, αναζητούν σχετικούς τίτλους στη βιβλιοθήκη μας και εκεί ενσωματώνοθμε ό, τι άλλο σχετικό βρούμε.
Το θέμα αυτής της εβδομάδας ήταν φυσικά τα Μουσεία!
Κάτω από : Δραστηριότητες, Ιστορία, Μουσεία, Το παιδί
Αφήστε μια απάντηση