• Καλώς ήρθατε στο τριθέσιο Δημοτικό Σχολείο Καλαβάρδων

  • Ο Μικρός Αναγνώστης

    mikan
  • Cine-Ανάγνωση

  • Οι συγγραφείς βιβλίων για παιδιά που επισκέφτηκαν το σχολείο μας

  • Άγγελος Αγγέλου

  • Μαρία Ρουσάκη

    Μαρία Ρουσάκη
  • Ελένη Δικαίου

    Ελένη Δικαίου
  • Ελένη Σβορώνου

    Σβορώνου

    Ελένη Σβορώνου

  • Ρένα Ρώσση-Ζαΐρη

    Ρένα Ρώσση-Ζαΐρη
  • Βούλα Μάστορη

    Βούλα Μάστορη
  • Σχολική Βιβλιοθήκη

    Κάντε "κλικ" στην εικόνα. smiley

  • Oι ταινίες μας

      Έφαγα τον κόσμο να σε βρω   Δε βλέπει...κι όμως τρέχει   Περπατώ...ποδηλατώ,στην πόλη ή το χωριό κυκλοφορώ   Ο Νταής του σχολικού
  • Το φθινόπωρο

    Το φθινόπωρο
  • Το καλοκαίρι

  • H Πόλη της Αγάπης

    H Πόλη της Αγάπης

    Η Πόλη της Αγάπης

  • Αnimation στο Ενυδρείο

    Αnimation στο Ενυδρείο
  • Radioooo

  • Καλύτερη ζωή

    Kαλ.ζ
  • Σαν σήμερα

  • Ασφάλεια στο Internet

    Κάνε κλικ παρακάτω, για ασφαλές Ιnternet

  • Ενημερωνόμαστε για τους σεισμούς

  • Κυκλοφορώ με ασφάλεια

  • Παίζοντας, μαθαίνω τον Κ.Ο.Κ.

Ε.Ο.Δ.Υ Οδηγίες για τα Δημοτικά Σχολεία 2019-2020



Λήψη αρχείου

Οδηγίες για την επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων 2019-2020



Λήψη αρχείου

Άδειες σε ευπαθείς ομάδες γονέων και μαθητών 2019-2020



Λήψη αρχείου

Ν. Κεραμέως: Ολες οι λεπτομέρειες για το άνοιγμα των Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων 2019-2020

Παρατείνονται τα μαθήματα στα Δημοτικά μέχρι 26 Ιουνίου – Για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, οι συμβάσεις τους θα παραταθούν έως τις 30 Ιουνίου

Σύμφωνα με ανακοινώσεις που έκανε  η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, σε σημερινή Συνέντευξη Τύπου:

–    Σχετικά με τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία, θα επαναλειτουργήσουν τη Δευτέρα 1η Ιουνίου. Τα μαθήματα θα παραταθούν έως και την Παρασκευή 26 Ιουνίου (αντί για τη 15η Ιουνίου), ενώ συνολικά για τους εκπαιδευτικούς η λήξη του διδακτικού έτους θα είναι η 30η Ιουνίου. Για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, οι συμβάσεις τους θα παραταθούν έως τις 30 Ιουνίου.

–    Τα τμήματα σχολείων και νηπιαγωγείων θα λειτουργούν με έως 15 μαθητές τη φορά και με 1.5 μέτρο απόσταση στα θρανία, τα οποία θα έχουν τον ίδιο προσανατολισμό. Αν οι μαθητές υπερβαίνουν τους 15, τότε το τμήμα θα διαιρείται σε 2 υπο-τμήματα, και θα λειτουργούν εκ περιτροπής, Δευτέρα-Τετάρτη-Παρασκευή το ένα, Τρίτη-Πέμπτη το άλλο, και την επόμενη εβδομάδα το αντίθετο. Αν οι μαθητές δεν υπερβαίνουν τους 15, τότε το τμήμα θα λειτουργεί καθημερινά.

–    Στις αίθουσες θα υπάρχουν αντισηπτικά, προβλέπεται καθαρισμός δύο φορές την ημέρα, και κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου και μετά το πέρας αυτού. Έχει προβλεφθεί ειδική νομοθετική ρύθμιση και επιπλέον κονδύλια για την τροποποίηση των συμβάσεων του προσωπικού καθαριότητας, καθώς επίσης υπάρχει η δυνατότητα για πρόσληψη επιπλέον προσωπικού καθαριότητας.

–    Προβλέπονται διαλείμματα σε διαφορετικές ώρες για τη μείωση του συγχρωτισμού, και προβλέπεται απαγόρευση λειτουργίας των κυλικείων.

–    Προβλέπεται φυσικός αερισμός των αιθουσών, η χρήση της μάσκας είναι προαιρετική για εκπαιδευτικούς και μαθητές (και στο σχολείο και στα σχολικά λεωφορεία), ειδικές οδηγίες ΕΟΔΥ θα αποσταλούν τις επόμενες ημέρες σε όλες τις δομές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, και σημαντικό μέρος της πρώτης ημέρας θα αφιερωθεί στην επεξήγηση των οδηγιών αυτών. Υπάρχει ιδιαίτερη μέριμνα για εκπαιδευτικούς που εμπίπτουν στην κατηγορία ειδικών αδειών απουσίας όπως αυτές έχουν οριστεί από το Υπουργείο Εσωτερικών. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα απουσίας μαθητή, στη βάση απλής υπεύθυνης δήλωσης γονέα ή κηδεμόνα περί ύπαρξης ατόμου στο σπίτι που ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου ή που νοσεί.

–    Υπάρχει η δυνατότητα για σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία από εκπαιδευτικούς για όσους μαθητές εμπίπτουν σε κατηγορίες που δικαιολογούν την απουσία τους.

–    Για την ώρα τα ολοήμερα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν.  

–    Για τα ειδικά σχολεία: θα επαναλειτουργήσουν την 1η Ιουνίου μέχρι τις 12 Ιουνίου για την δευτεροβάθμια και μέχρι την 26η Ιουνίου για τα πρωτοβάθμια. Συνεδριάζει σήμερα η αρμόδια υπο-επιτροπή των λοιμωξιολόγων για να δώσει ειδικές οδηγίες για την επαναλειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων ειδικής αγωγής. Θα υπάρχουν αυστηρά μέτρα προστασίας .

Γιατί ανοίγουν τα σχολεία

Η απόφαση αυτή, τόνισε η υπουργός Παιδείας,  βασίστηκε στους ακόλουθους παράγοντες:

1)    Πρώτον και κυριότερο, στην ομόφωνη εισήγηση της Επιτροπής Αντιμετώπισης Εκτάκτων Συμβάντων Δημόσιας Υγείας από Λοιμογόνους Παράγοντες για επαναλειτουργία των εν λόγω σχολικών δομών. Η εισήγηση αυτή ασφαλώς συνδέεται με τη σταθερά καθοδική πορεία της επιδημίας, με το ότι τα παιδιά κολλάνε και μεταδίδουν τον ιό πιο δύσκολα, το ότι τώρα που ανεβαίνει η θερμοκρασία είναι επιδημιολογικά η ασφαλέστερη περίοδος να ανοίξουν τα σχολεία. Από την αρχή αυτής της υγειονομικής κρίσης, έχουμε το προνόμιο να μας καθοδηγεί μία εξαίρετη ομάδα ειδικών, τις συστάσεις της οποίας ακολουθούμε με πολύ καλά, διεθνώς αναγνωρισμένα, αποτελέσματα. Έτσι πορευόμαστε και τώρα, και τους ευχαριστούμε θερμά.

2)    Η συνολική αποκλιμάκωση των μέτρων έχει εξελιχθεί πολύ θετικά. Αναφορικά δε με τα σχολεία, η προηγούμενη εμπειρία από το άνοιγμα γυμνασίων και λυκείων είναι πολύ ενθαρρυντική. Τα μέτρα προστασίας και πρόληψης τηρούνται υποδειγματικά από τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας και όλα έχουν κυλήσει εξαιρετικά ομαλά.

3)    Οφείλουμε να διασφαλίσουμε την επιστροφή όλων των μαθητών στο φυσικό τους χώρο, που δεν είναι άλλος από το σχολείο. Η μακρόχρονη απουσία από το σχολείο εμποδίζει τη μαθησιακή τους πορεία, την πνευματική, κοινωνική, ψυχική τους εξέλιξη. Οι μαθητές πρωτοβάθμιας βρίσκονται ήδη σχεδόν 3 μήνες εκτός σχολείου, και θα βρίσκονταν συνολικά 6 μήνες αν τα σχολεία δεν άνοιγαν τώρα. Δεν μπορεί να υπάρχει κανονικότητα χωρίς ανοιχτά σχολεία.

4)    Τα παιδιά είναι πιο ασφαλή στο σχολείο, όπου τηρούν κανόνες και ακολουθούν τα μέτρα προστασίας και πρόληψης, πάρα έξω στις γειτονιές και στις πλατείες χωρίς κανόνες. Δεν υπάρχει καλύτερο μέρος από το σχολείο για να προσαρμοστούν και να συνηθίσουν τα παιδιά στη νέα πραγματικότητα. Για να μάθουν να προσέχουν περισσότερο σε κάθε πτυχή της καθημερινότητάς τους.

5)    Τα ανοιχτά σχολεία μειώνουν τις κοινωνικές ανισότητες και ενισχύουν τα παιδιά που προέρχονται από πιο ευάλωτα οικογενειακά περιβάλλοντα. Μαθητές που δεν έχουν σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό, μαθητές που βιώνουν ένταση στο οικογενειακό τους περιβάλλον, μαθητές των μικρότερων κυρίως τάξεων που δεν έχουν οικογενειακή καθοδήγηση για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

6)    Σχετικά με τα ειδικά σχολεία, οι μαθητές που φοιτούν στα σχολεία αυτά έχουν ιδιαίτερη ανάγκη να βρεθούν εκ νέου στο περιβάλλον του σχολείου τους, με τους εκπαιδευτικούς τους και τους συμμαθητές τους. Και το έχουν ανάγκη προφανώς για τη μαθησιακή τους εξέλιξη αλλά και για την ψυχοσυναισθηματική και κοινωνική τους εξέλιξη.

Η Νίκη Κεραμέως, σημείωσε επίσης τα εξής:

  • Θα ήθελα να κλείσω με το εξής: Όπως επανειλημμένως έχει τονίσει ο κ. Πρωθυπουργός, το άνοιγμα και η επιστροφή στη νέα κανονικότητα είναι πιο δύσκολη άσκηση από το να κάτσουμε όλοι σπίτι μας, και απαιτεί πρόσθετη υπευθυνότητα. Κάνουμε το καθήκον μας και φροντίζουμε να επανέλθουμε όλοι, μικροί μεγάλοι, σταδιακά στη νέα κανονικότητα.
  • θα ήθελα για μια ακόμη φορά να συγχαρώ και να ευχαριστήσω την εκπαιδευτική κοινότητα, εκπαιδευτικούς, στελέχη εκπαίδευσης, μαθητές, σπουδαστές, φοιτητές, γονείς, για τη συλλογική προσπάθεια και την αλληλεγγύη που έχουν επιδείξει όλο αυτό το διάστημα.
  • Μέριμνά μας, από την αρχή αυτής της πρωτόγνωρης κρίσης, ήταν να κρατήσουμε όλους τους μαθητές, τους σπουδαστές, τους φοιτητές, όσο το δυνατόν πιο ενεργούς, κοντά στις εκπαιδευτικές δομές και στην εκπαιδευτική διαδικασία, κοντά στο πρόγραμμά τους, κοντά στους συμμαθητές τους και στους συμφοιτητές τους. Και σε αυτό έπαιξαν και παίζουν καθοριστικό ρόλο οι εκπαιδευτικοί μας, όλες και όλοι εκείνοι, που όλους αυτούς τους μήνες καταβάλλουν μεγάλη προσπάθεια, βάζουν το δικό τους λιθαράκι στην επιτυχία του συλλογικού εγχειρήματος, βάζουν πρώτα τα παιδιά μας.

Πηγή:https://www.esos.gr/arthra/67772/n-kerameos-oles-oi-leptomereies-gia-anoigma-ton-dimotikon-sholeion-kai-nipiagogeion

 

Μια πρόταση για τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων 2019-2020

Παιδιά, ανακαλύψτε το μουσείο που σας ενδιαφέρει περισσότερο και γράψτε ένα κείμενο ή  ή παρουσιάστε ένα αντικείμενο από αυτό το Μουσείο (Π.χ. ένα εδώλιο από το Αρχαιολογικό Μουσείο μιλάει…ένα λυχνάρι αφηγείται την ιστορία του κ.α.)

Μην ξεχνάτε ότι μπορείτε να αναφερθείτε και σε άλλους  χώρους Πολιτισμού , χωρίς να είναι απαραίτητα κλειστοί χώροι όπως τα υπαίθρια Μουσεία ή οι αρχαιολογικοί χώροι (Κάμειρος κ.α.)
Στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Πολιτισμού μπορείτε να ανακαλύωετε το Μουσείο που σας ενδιαφέρει:
http://odysseus.culture.gr/h/1/gh110.jsp?theme_id=21

Εικονικές περιηγήσεις εντός και εκτός Ελλάδας

Εικονική περιήγηση στην αρχαία Μίλητο: http://www.ime.gr/choros/miletus/360vr/gr/index.html?hs=4
Εικονική περιήγηση στην Ακρόπολη: http://acropolis-virtualtour.gr/acropolisTour.html
Εικονική περιήγηση στην Αγία Σοφία: www.360tr.com/34_istanbul/ayasofya/english/
Εικονική περιήγηση στην αρχαία Ολυμπία: http://www.fhw.gr/olympics/ancient/gr/3d.html καιhttp://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=bv0OCj9LMLI#! καιhttp://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=3W63fdTrZuI#!
Εικονική περιήγηση στις Μυκήνες:http://www.stoa.org/metis/cgi-bin/qtvr?site=mycenae
Εικονική περιήγηση στο Ναύπλιο:www.nafplio-tour.gr/
Εικονική περιήγηση στο κάστρο της Μονεμβασιάς: http://www.kastromonemvasias.gr/?page_id=94&language=el
Εικονική περιήγηση στον Δίον:www.ancientdion.org/
Ειονική περιήγηση στην Κνωσσό:http://www.youtube.com/watch?v=4XJd88cTRsU&feature=player_embedded#!.
Εικονική περιήγηση στην αρχαία αγορά των Αθηνών:3d.athens-agora.gr/
Εικονική περιήγηση στο μουσείο Κυκλαδικής τέχνης: http://www.cycladic.gr/frontoffice/portal.asp?clang=0&cnode=8&cpage=NODE
Εικονική περιήγηση στο μουσείο της Ακρόπολης:http://www.googleartproject.com/collection/acropolis-museum/museumview/.
Εικονική περιήγηση στο μουσείο Μπενάκη:http://www.benaki.gr/?id=4020201&lang=gr.
Εικονική περιήγηση στο μακεδονικό μουσείο σύχγρονης τέχνης:http://www.mmca.org.gr/museumst/ie2/virtual_museum.php
Εικονική περιήγηση στο μουσείο σύγχρονης τέχνης στην Άνδρο:http://www.moca-andros.gr/Default.aspx?tabid=68&language=el-GR
Εικονική περιήγηση στο μουσείο καπνού στην Καβάλα:http://www.tobaccomuseum.gr/
Εικονική περιήγηση στην Έφεσο:http://sailturkey.com/panoramas/ephesus/
Εικονική περιήγηση στο Λούβρο: http://www.louvre.fr/
Εικονική περιήγηση στο μουσείο Βαν Γκογκ: http://amsterdam.arounder.com/en/museums/van-gogh-museum.
Εικονική περιήγηση στην Πομπηία: https://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=en&geocode=&q=pompeii,+italy+ruins&sll=40.716428,14.537315&sspn=0.061672,0.132351&ie=UTF8&hq=pompeii,+italy+ruins&hnear=&ll=40.748902,14.484834&spn=0,359.991728&t=h&z=17&layer=c&cbll=40.748902,14.484834&panoid=1e-bu_kis-dL1BnVGZhDdw&cbp=12,209.48,,0,7.63
Εικονική περιήγηση στο Βατικανό: http://vatican.arounder.com/
Περιήγηση σε μουσεία όλου του κόσμου με το google art project:http://www.googleartproject.com/

Πηγή: https://ideesekpaidefsis.wordpress.com/%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%83%CE%B5%CE%BB%CE%AF%CE%B4%CE%B5%CF%82/

ΔΙΕΘΝΗΣ ΗΜΕΡΑ ΜΟΥΣΕΙΩΝ

Το Διεθνές Συμβούλιο Μουσείων (ICOM), στην προσπάθειά του να αναδείξει τον ρόλο των μουσείων στη σύγχρονη κοινωνία, καθιέρωσε από το 1977 τη 18η Μαΐου ως Διεθνή Ημέρα Μουσείων (International Museum Day). Το μήνυμα αυτής της επετείου είναι να γίνουν τα μουσεία φορείς πολιτισμικών ανταλλαγών “με σκοπό την ενίσχυση της μόρφωσης, την προώθηση της αμοιβαίας κατανόησης, την ειρήνη και τη συνεργασία μεταξύ των λαών”.

Κάθε χρόνο, παράλληλα με το γενικότερο μήνυμα του εορτασμού, διερευνάται σ’ όλες τις χώρες-μέλη του ICOM, με ομιλίες, εκθέσεις, συναντήσεις και άλλες εκδηλώσεις, ένα ειδικό θέμα που συνδέεται με τα μουσεία και το ρόλο τους στη σύγχρονη κοινωνία.

Με την ευκαιρία του εορτασμού, το Ελληνικό Τμήμα του ICOM διοργανώνει κατά τον μήνα Μάιο ποικίλες πολιτιστικές εκδηλώσεις σ’ ολόκληρη την Ελλάδα. Επίσης τιμά κάθε χρόνο ένα ή περισσότερα ελληνικά μουσεία, όπου πραγματοποιείται η κεντρική εκδήλωση του εορτασμού.

** Τη 18η Μαΐου, η είσοδος σε όλα τα μουσεία είναι ελεύθερη**

Πηγή: http://icom-greece.mini.icom.museum/%CE%B4%CE%B9%CE%B5%CE%B8%CE%BD%CE%B7%CF%83-%CE%B7%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%B1-%CE%BC%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%89%CE%BD/%CE%B4%CE%B9%CE%B5%CE%B8%CE%BD%CE%AE%CF%82-%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CF%81%CE%B1-%CE%BC%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%B5%CE%AF%CF%89%CE%BD/

Ημέρες για το περιβάλλον και δημιουργίες παιδιών 2019-2020

Μελετώντας το περιβάλλον μέσα από κείμενα, θεατρικά έργα, κατασκευές, τα παιδιά κλήθηκαν να φτιάξουν τη δική τους αφίσα για το περιβάλλον.
Με θέμα την ανακύκλωση, ο Αλέξανδρος Δ. της Δ΄τάξης δημιούργησε μια εμπνευσμένη αφίσα για την ανακύκλωση που μας μεταφέρει πολύ παραστατικά το μήνυμα που επέλεξε ο μαθητής.
Ας γνωρίσουμε και μερικές ευρωπαϊκές ή παγκόσμιες ημέρες που αναφέρονται στο περιβάλλον τον μήνα πυ διερχόμαστε:
Η Ευρωπαϊκή Ημέρα για τη Θάλασσα γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 20 Μαΐου από το 2008, με πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για να τονίσει τον σημαντικό ρόλο που παίζουν οι ωκεανοί και οι θάλασσες στην καθημερινή ζωή των πολιτών της Ε.Ε. και στην ευρωπαϊκή προσπάθεια για τη βιώσιμη ανάπτυξη.

Πηγή: https://www.sansimera.gr/worldays/499

Η 21η Μαΐου έχει οριστεί ως Ευρωπαϊκή Ημέρα Νατούρα 2000 (European Natura 2000 Day) , ώστε να γιορτάζεται σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η προστασία της φύσης και οι προσπάθειες όσων συμβάλλουν καθημερινά στην επιτυχία αυτού του σημαντικού εγχειρήματος.

To ευρωπαϊκό δίκτυο Natura 2000 αποτελεί το μεγαλύτερο δίκτυο προστατευόμενων περιοχών του κόσμου και, ταυτόχρονα, ένα από τα μεγαλύτερα επιτεύγματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την προστασία της φύσης.

Η Ελλάδα έχει την τύχη να συμμετέχει σε αυτό το δίκτυο, το οποίο λειτουργεί ως ασπίδα ζωής για απειλούμενα είδη της ελληνικής χλωρίδας και πανίδας και για περιοχές υψηλής περιβαλλοντικής αξίας. Το δίκτυο Natura 2000, λειτουργεί παράλληλα και ως μηχανισμός που φροντίζει την απαραίτητη ισορροπία μεταξύ ανθρώπινης δραστηριότητας και φύσης.

Πηγή: https://www.sansimera.gr/worldays/279

Η Παγκόσμια Ημέρα Βιοποικιλότητας εορτάζεται κάθε χρόνο στις 22 Μαΐου. Καθιερώθηκε το 1993 από τα Ηνωμένα Έθνη για την καλύτερη κατανόηση και ευαισθητοποίηση σε θέματα βιοποικιλότητας. Η ποικιλία των ζωικών και φυτικών ειδών είναι ουσιαστικής σημασίας για την ανθρώπινη ύπαρξη και διαδραματίζει σημαντικό ρόλο για τη βιώσιμη ανάπτυξη και την εξάλειψη της φτώχειας.

Σύμφωνα με εκθέσεις του ΟΗΕ, το 12% του συνόλου των πτηνών του πλανήτη και το 10% των φυτών και των ζώων της Γης απειλούνται με εξαφάνιση, εξαιτίας των ανθρώπινων δραστηριοτήτων και της υποβάθμισης των βιοτόπων. Ο επιστήμονες προειδοποιούν ότι έως το 2050 θα έχει εξαφανιστεί το ένα τρίτο της πανίδας από τη Γη, εξαιτίας των κλιματικών αλλαγών.

Στη χώρα μας απειλούνται με εξαφάνιση η καστανή αρκούδα, η μεσογειακή φώκια, η χελώνα καρέτα – καρέτα, η αγριόγατα, ο γυπαετός, η πέστροφα, ενώ σε κίνδυνο βρίσκονται ο λύκος, το τσακάλι, ο ασβός, το ζαρκάδι και το ελάφι.

Πηγή: https://www.sansimera.gr/worldays/31

Η Ιστορία…φτιαγμένη με πηλό 2019-2020

Η ενασχόλησή μας με την Προϊστορία και την Ιστορία, που διαχωρίζονται από την παρουσία της γραφής, μας έδωσε την ευκαιρία να δούμε και να δημιουργήσουμε εδώλια, με αναφορά στη Μητέρα ως δημιουργό, και που στη Νεολιθική εποχή είναι απλές λίθινες μορφές, ενώ στη Μινωική Κρήτη μετατρέπεται στη Μεγάλη Μητέρα, τη Μεγάλη Θεά, που τη βλέπουμε στη συνέχεια σε μια εικόνα με τα φίδια.

Από αυτή τη θεά εμπνεύστηκε η Σωτηρία Β. της Δ΄τάξης και έφτιαξε αυτό το καλαίσθητο, υπέροχο αντίγραφο από πηλό:

Εγγραφές στα Δημοτικά Σχολεία 2020-2021



Λήψη αρχείου

Κινητοποίηση εκπαιδευτικών και γονέων στις 13 Μαΐου 2019-2020



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Xώροι Πολιτισμού στη Ρόδο 2019-2020

Ανάμεσα στις δραστηριότητες που πρότεινα στην τάξη μας τις ημέρες της καραντίνας, έχει να κάνει με την τοπική ιστορία, και συγκεκριμένα, προτείνεται στα παιδιά να παρουσιάσουν έναν από τους πάμπολλους χώρους πολιτισμού του νησιού.

Η πρόταση έχει ως εξής:

Χώροι πολιτισμού στη Ρόδο

Επιλέγω έναν χώρο και δημιουργώ  (αν μπορώ) παρουσίαση με κείμενο, εικόνα, λεζάντες και το παρουσιάζω στην επόμενη συνάντηση. Αν δεν μπορώ να δημιουργήσω παρουσίαση, απλώς καταγράφω μερικές πληροφορίες για τον χώρο.

 

http://www.rodosisland.gr/gr/see-do-rodos/Culture-&-Heritage/Museums-&-Art-Galleries-.asp

Μπορούν να χρησιμοποιήσουν και άλλους συνδέσμους, τουριστικούς οδηγούς, εγκυκλοπαίδεια, ή να αναφερθούν σε έναν χώρο που θυμούνται από τις εκδρομές μας κ.α.

Ο Αλέξανδρος μας παρουσιάζει το Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου:

Παλάτι του Μεγάλου ΜαγίστρουΤο Παλάτι είναι το στολίδι της Μεσαιωνικής πόλης της Ρόδου και πόλος έλξης για χιλιάδες επισκέπτες κάθε χρόνο. Στέκεται στο βορειοδυτικό (ψηλότερο) σημείο της μεσαιωνικής πόλης και εξουσιάζει πάνω από αυτήν και τα λιμάνια της.  Στη βόρεια πλευρά υπάρχουν υπόγειοι χώροι, που χρησίμευαν είτε για αποθήκες είτε ως καταφύγιο για τον άμαχο πληθυσμό σε περίπτωση πολιορκίας. Το δάπεδο της αυλής  ήταν διάτρητο από 10 περίπου γιγαντιαίους υπόγειους σιρούς, για την αποθήκευση σιταριού. Την περίοδο της Τουρκοκρατίας και έως την εποχή που αποφασίστηκε η αναστήλωση του από τους Ιταλούς, το παλάτι του  μεγάλου Μαγίστρου χρησιμοποιήθηκε ως φυλακή. Το1856, ουσιαστικά καταστράφηκε μετά από έκρηξη πυρομαχικών που φυλάσσονταν στα υπόγειά του. Οι  Ιταλοί στην ουσία ξανάκτισαν από την αρχή το κτίριο, με πρόθεση να το χρησιμοποιήσουν ως κατοικία του βασιλιά Βίκτορα Εμμανουήλ και του Μουσολίνι. Αναδιαμόρφωσαν το εσωτερικό, μεταφέροντας    γι’ αυτόν τον σκοπό πολλά ψηφιδωτά από την Κω, τα οποία χρησιμοποίησαν ως δάπεδα. Σήμερα ο χώρος χρησιμοποιείται ως μουσείο. Στον κήπο του παλατιού διατηρούνται οι σαρκοφάγοι των μεγάλων Μαγίστρων, ενώ  η αυλή κοσμείται με ρωμαϊκά αγάλματα.

 

 

 

Ωραία δουλειά Αλέξανδρε!

Περιμένουμε κι άλλες παρουσιάσεις από όλα τα παιδιά!

Copyright © ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΚΑΛΑΒΑΡΔΑ ΡΟΔΟΥ          Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Top
 
Yπενθυμίζουμε ότι η μηδενική χρέωση μέσω κινητής τηλεφωνίας ισχύει μόνο για τον παρόντα ιστότοπο και για τους ιστότοπους που αναφέρονται στο δελτίο τύπου του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων.
Η προβολή περιεχομένου από άλλο ιστότοπο που έχει ενσωματωθεί στον παρόντα ιστότοπο (π.χ. video youtube) ή το άνοιγμα συνδέσμων που οδηγούν σε εξωτερικό περιεχόμενο δεν υπάγονται στη μηδενική χρέωση.