Αρχική » Β’ ΤΑΞΗ

Blue Elegant Concept Foundation Logo 1 1

Βραβείο Ευρωπαϊκής Ετικέτας Ποιότητας

download

Ρολόι

Δεκέμβριος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Μετάφραση

European SchoolRadio Logo

Β’ ΤΑΞΗ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024 – 2025

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ : ΜΗΤΡΟΥΣΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

Διάκριση και 1ο Βραβείο για τα Δευτεράκια μας!!!
Στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ζωγραφικής και Συγγραφής «Τίνος είσαι εσύ;»
876 24 WEB BANNER DIAGONISMOS SYGRAFHS 800 × 800
Με αφορμή τον διαγωνισμό ζωγραφικής και συγγραφής, που διοργάνωσαν οι εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ, με αφετηρία το βιβλίο «Μα πού πήγαν όλοι;» της Σοφίας Δάρτζαλη, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β΄ τάξης ανέλαβαν να φέρουν εις πέρας την αποστολή “Άνοιξε στον Πέδρο την πόρτα ενός ακόμα μουσείου!”. Ξεκινήσαμε λοιπόν ένα όμορφο ταξίδι για να επισκεφτούμε εικονικά το Μουσείο Βαν Γκογκ, που βρίσκεται στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας (παρακολούθηση παρουσίασης power point, Βίντεο 4K virtual tour στο μουσείο και το βίντεο του Artsper που “μεταμορφώνει” τον πίνακα Έναστρη νύχτα σε μια εντυπωσιακή εμπειρία εικονικής πραγματικότητας). Ακόμη, διαβάσαμε πληροφορίες για τον ζωγράφο, παρατηρήσαμε σπουδαίους πίνακές του, μάθαμε τι είναι οι λεζάντες και σε τι χρησιμεύουν κάτω από έναν πίνακα, αλλά και να γράφουμε δικές μας, ξεφυλλίσαμε το βιβλίο (pop-up) όπου “ζωντανεύουν” διάσημοι πίνακες του Βαν Γκογκ και φυσικά φτιάξαμε τα δικά μας έργα ζωγραφικής με έμπνευση από τις εικόνες που είδαμε!
Me empneysh apo ton 5B taxh Efhmerida
Έργα με τα οποία συμμετείχαμε στον διαγωνισμό με τίτλο “Τίνος είσαι εσύ;” κερδίζοντας το 1ο βραβείο στην κατηγορία συλλογικά έργα σχολείων A’-B’ Δημοτικού με έπαθλο 10 παιδικά βιβλία από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο!!!

Η συμμετοχή των παιδιών ξεχώρισε για τη δημιουργικότητα και τη φαντασία αποδεικνύοντας πως η παιδική ματιά μπορεί να εμπνεύσει και να συγκινήσει.

Θερμά συγχαρητήρια στους μικρούς μας καλλιτέχνες και καλλιτέχνιδες για αυτή την διάκριση!
Ευχόμαστε ακόμη περισσότερες επιτυχίες και διακρίσεις στο μέλλον!

Δείτε τα αποτελέσματα του διαγωνισμού και την έκθεση ΕΔΩ

.

Ταξίδι στον κόσμο των γραμματόσημων

IMG 20250606 134403
Την Τετάρτη 14 Μαΐου 2025, οι μαθητές/τριες των Β’ και Γ’ τάξεων είχαν την ευκαιρία να ανακαλύψουν την ιστορία και την τέχνη των γραμματοσήμων μέσα από μια ξεχωριστή εκπαιδευτική δράση.
Η δράση αυτή έφερε κοντά μας τα μέλη του ΔΣ της Φιλοτελικής εταιρείας Λέσβου κ. Μιχάλη Βαΐτη και τον κ. Γιώργο Μπεκιάρη, οι οποίοι μοιράστηκαν μαζί μας την αγάπη και τις γνώσεις τους γύρω από τα γραμματόσημα και τον φιλοτελισμό. Τη δράση μας πρότεινε η Σύμβουλος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαρία Τζουρά, ενώ παρευρέθηκε και η ίδια κατά τη διάρκειά της.
Οι μαθητές/τριες συμμετείχαν σε μια σειρά βιωματικών δραστηριοτήτων, κράτησαν στα χέρια τους διαφόρων ειδών γραμματόσημα, λειτούργησαν ως συλλέκτες τα τοποθέτησαν στα άλμπουμ προσεκτικά με τις ειδικές «τσιμπίδες» και έμαθαν πως να τα αφαιρούν από φακέλους αλληλογραφίας με νερό. Τέλος, δημιούργησαν τις δικές τους συνθέσεις με θέματα “ζώα, φυτά και νερό”, καθώς η δράση εντάσσεται στο πλαίσιο του Περιβαλλοντικού προγράμματος «Η βιοκοινότητα της Λέσβου». Τα “γραμματόσημα-ζωγραφιές” που δημιούργησαν τα παιδιά αποτέλεσαν τα μέρη για τη σύνθεση ενός όμορφου συλλογικού κολλάζ με τίτλο “Τα γραμματόσημα της φύσης”.
Σε όλα τα παιδιά μοιράστηκαν φιλοτελικά δώρα, προσφορά της ΦΕΛ, των ΕΛΤΑ και των ILISSIA STAMPS.
Ευχαριστούμε θερμά όλους τους συμμετέχοντες για τη μοναδική εκπαιδευτική δράση.
.

Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Φροντίζω το Περιβάλλον

«Όταν τα ζώα χάνουν το σπίτι τους…»

IMG 20250605 011019

Στη Θεματική Ενότητα “Φροντίζω το Περιβάλλον” μάθαμε για την κλιματική αλλαγή και τις προσπάθειες που γίνονται για την προστασία των ζώων και της φύσης. Διαβάσαμε στην αυλή του σχολείου μας το βιβλίο “Είπε ο κήπος…” και συζητήσαμε. Τι συμβαίνει όταν τα ζώα χάνουν το σπίτι τους και πως μπορεί να νιώθουν; Ακολούθησε περιπατητική δραστηριότητα στην αυλή του σχολείου μας, όπου παρατηρήσαμε τα φυσικά χαρακτηριστικά των φυτών και των ζώων γύρω μας και καταγράψαμε σε φύλλο εργασίας τα είδη που συναντήσαμε. Παρακολουθήσαμε βίντεο για τα απειλούμενα ζώα του τόπου μας και τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν, συζητήσαμε και ολοκληρώσαμε το φύλλο εργασίας «Τα ζώα που έχασαν το σπίτι και το όνομά τους» (WWF). Έπειτα ζωγραφίσαμε ατομικά για τα ζώα που χάνουν το σπίτι τους. Διαβάσαμε εκπαιδευτικό βιβλίο για τις μέλισσες και φτιάξαμε δύο όμορφες κατασκευές: κυψέλη μέλισσας και καδράκια για την προστασία των μελισσών.

Στα αντίστοιχα εργαστήρια δημιουργήσαμε Ιστορίες που περιγράφουν τα ζώα όταν χάνουν το σπίτι τους λόγω της κλιματικής αλλαγής, ενώ τα παιδιά πρότειναν λύσεις για την προστασία τους. Σε μια ομαδική δραστηριότητα τα παιδιά δημιούργησαν αφίσα ευαισθητοποίησης για το οικολογικό μας αποτύπωμα μέσω των διατροφικών μας επιλογών (βιώσιμη διατροφή) προσκαλώντας τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου σε ένα βιώσιμο πικ-νικ.

DRASH B thIMG 20250509 171413

Η διατροφή μας έχει αντίκτυπο στο περιβάλλον!

Πώς μπορούμε να μειώσουμε το οικολογικό μας αποτύπωμα μέσω των διατροφικών μας επιλογών; Ποια είναι η σχέση της διατροφής με την κυκλική οικονομία;

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β’ τάξης διερεύνησαν τη σχέση μεταξύ διατροφής, περιβάλλοντος και βιωσιμότητας μέσω της βιωματικής δράσης “Βιώσιμο πικ-νικ” σε συνεργασία με τα παιδιά των τάξεων Γ’ και Δ’ Δημοτικού του σχολείου μας.

Η αφίσα που έφτιαξαν τα παιδιά της Β΄τάξης για να προσκαλέσουν τους συμμαθητές τους στο πικ-νικ, ήταν το έργο με το οποίο έλαβαν μέρος στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό για τη Βιώσιμη Διατροφή και την Κυκλική Οικονομία «Σκέφτομαι πέρα από το πιάτο μου», που υλοποιήθηκε από την ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ Περιβάλλοντος και Πολιτισμού στο πλαίσιο του προγράμματος «Μαζί εν δράσει – Πράσινα Σχολεία», χάρη στην ευγενική χορηγία της ΕΛΑΪΣ-Unilever.

.

Δράσεις ενεργού πολίτη 2024-2025: “Φροντίζουμε τη γειτονιά μας”

IMG 20250508 155609IMG 20250507 144414

Στο πλαίσιο του Προγράμματος Σπουδών: Δράσεις ενεργού πολίτη 2024-2025 οι μαθητές/τριες της Β’ τάξης συμμετείχαν στη σχολική εκπαιδευτική δράση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για το νερό, που πραγματοποιήθηκε με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Νερού 2025 “Αναλάβετε την ευθύνη σας!”

Με την καθοδήγηση των ερευνητριών του Τμήματος Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αιγαίου, και μέσω του προγράμματος Researchers Back to School, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν για τον κύκλο του νερού και να παρακολουθήσουν την πορεία του από τις φυσικές πηγές και τις γεωτρήσεις της περιοχής μας μέχρι την τελική κατάληξή του στο αποχετευτικό δίκτυο, την επεξεργασία/διαχείρισή του και τις δυνατότητες επαναχρησιμοποίησής του. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκάλεσαν οι πειραματικές δραστηριότητες στις οποίες συμμετείχαν τα παιδιά ως μικροί ερευνητές.

Η δράση είχε στόχο τον προβληματισμό και την ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών ως προς την ορθή χρήση του νερού και την εξοικονόμηση αυτού του πολύτιμου αγαθού.

Σε μία ακόμη δράση ενεργού πολίτη τα παιδιά της Β΄ τάξης έφτιαξαν αυτοσχέδιες ταΐστρες για πουλιά, χρησιμοποιώντας φυσικά υλικά (κουκουνάρια, σπόρους) και τις τοποθέτησαν στα δέντρα στην αυλή του σχολείου μας, παρατηρώντας καθημερινά τους φτερωτούς μας φίλους να πετούν χαρούμενα στο σχολικό μας χώρο.

Επιπλέον σε συνεργασία με τους μαθητές/τρεις της Δ’ τάξης συμμετείχαν στην εκπαιδευτική δράση ενδυνάμωσης του ρόλου τους ως ενεργοί πολίτες στην κοινότητά τους και της ανάπτυξης των δεξιοτήτων συνεργασίας και κοινωνικής ευθύνης.

Οι δραστηριότητες περιλάμβαναν τη δημιουργία και την τοποθέτηση αφισών και πινακίδων ευαισθητοποίησης για την ορθή χρήση του νερού και τη φροντίδα της πλατείας του Ιππείου.

Τέλος, τα παιδιά ανέλαβαν δράση και καθάρισαν το πάρκο του χωριού δίνοντας ένα παράδειγμα ενεργού πολίτη που νοιάζεται για τον τόπο του και τον φροντίζει!

21η Μαθητική Εβδομάδα Δράσης 2025: «Από την Ουτοπία στα βιώσιμα Οικό-Τοπία»!

Untitled design 2

Συμμετέχουμε στη δράση της Actionaid «Από την Ουτοπία στα βιώσιμα Οικό-Τοπία»! με τη δημιουργία ενός έργου Land Art στο πλαίσιο του Περιβαλλοντικού Προγράμματος που υλοποιείται στην τάξη μας με τίτλο “Η βιοκοινότητα της Λέσβου”.

Στη Land Art ή Earth Art οι καλλιτέχνες χρησιμοποιούν τη φύση ως μέσο για τη δημιουργία έργων, αντί να χρησιμοποιούν παραδοσιακά μέσα, όπως καμβά, μάρμαρο κτλ. Ο σκοπός της Land art είναι να συνδέσει την τέχνη με τη φύση και να προκαλέσει σκέψεις σχετικά με τη σχέση του ανθρώπου με το φυσικό περιβάλλον.

Η φετινή εκστρατεία φέρνει στο προσκήνιο τη σημασία της βιοποικιλότητας και των οικοσυστημάτων για τον πλανήτη και κατ’ επέκταση για τη ζωή του ανθρώπου πάνω σ’ αυτόν. Εγείρει προβληματισμούς για τις επιπτώσεις της ανθρώπινης δραστηριότητας, αλλά κυρίως φιλοδοξεί να εμπνεύσει τους μαθητές και τις μαθήτριες να κινητοποιηθούν, να υιοθετήσουν στάσεις και συμπεριφορές ενός πιο βιώσιμου μοντέλου ζωής, ενός μοντέλου, που εκλαμβάνει την ανθρώπινη ύπαρξη ως άρρηκτο και ισότιμο μέρος σε σχέση με τα υπόλοιπα στοιχεία της φύσης σε μια αγαστή οικολογική ισορροπία.

Συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκε η δραστηριότητα “Περπατώντας στα Οικο-τοπία μας”, που περιλάμβανε περίπατο στη φύση. Κατά την διάρκεια του περιπάτου, ξεκίνησε ένας προφορικός καταιγισμός ιδεών με την ομάδα των μαθητών/τριών για το τι βλέπουν, τι ακούν, τι μυρίζουν, τι θα μπορούσαν να γευτούν, τι θα ήθελαν να ακουμπήσουν. Συζητήσαμε όλοι μαζί τι παρατηρήσαμε γύρω μας και τι συναισθήματα μας προκάλεσε το καθετί. Έπειτα ζωγραφίσαμε και συγκεντρώσαμε υλικά. Αξιοποιήσαμε τη φύση του τόπου μας και με εργαλεία τα όσα δίνει αυτή, δημιουργήσαμε ένα έργο Land Art μεταδίδοντας το μήνυμα “Οικολογική ισορροπία, αρμονική συμβίωση με την φύση και τα οικοσυστήματα”!

Δείτε ΕΔΩ το έργο Land Art με το οποίο συμμετείχαμε στη δράση και όλη την ψηφιακή έκθεση.

Περπατώ δέκα βήματα, κι ο ορίζοντας κάνει πίσω άλλα δέκα.
Όσο κι αν προχωρήσω, δεν θα τη φτάσω ποτέ.
Σε τι χρησιμεύει η ουτοπία;
Γι’ αυτό ακριβώς: για να προχωράμε.
Eduardo Galeano, Οι Λέξεις Ταξιδεύουν

.

Το δέντρο που αγαπώ

Stigmiotypo othonhs 630

Στο πλαίσιο του Περιβαλλοντικού Προγράμματος που υλοποιείται στην τάξη μας με τίτλο “Η βιοκοινότητα της Λέσβου“, συμμετείχαμε στον 4ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Ζωγραφικής «Νίκη Γουλανδρή» με τίτλο «Το δένδρο που αγαπώ» που διοργανώνει το Εκπαιδευτικό Τμήμα του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Γουλανδρή.

Ο διαγωνισμός έχει ως σκοπό οι μαθητές και οι μαθήτριες να γνωρίσουν τα δασικά δένδρα της Ελλάδας και ειδικότερα, επιδιώκεται:

  • Να ανακαλύψουν την πλούσια φυτική βιοποικιλότητα που υπάρχει στα δασικά οικοσυστήματα της χώρας μας
  • Να αναζητήσουν τα ελληνικά δασικά οικοσυστήματα
  • Να αγαπήσουν και συνεπώς να προστατέψουν τον τόσο σημαντικό αυτό εθνικό μας κεφάλαιο.

Τα παιδιά της Β΄ Τάξης του σχολείου μας αποτύπωσαν εικαστικά ένα δέντρο και συγκεκριμένα το πεύκο αντλώντας έμπνευση από τα δάση Tραχείας Πεύκης που καλύπτουν μεγάλες εκτάσεις του νησιού της Λέσβου.

Το αξιοσημείωτο της λεσβιακής φύσης είναι ότι εκεί που τελειώνει η ελιά αρχίζει το πεύκο. Έτσι, οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να παρατηρήσουν και να γνωρίσουν καλύτερα αυτό το δασικό δέντρο που αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της βιοποικιλότητας του τόπο τους.

B΄ Taxh

.

Γράμμα στον ουρανό

Η Β΄ Τάξη συμμετείχε στην παγκόσμια δράση “A letter to the sky”  με την ακόλουθη φωτογραφία που τράβηξαν τα παιδιά στην αυλή του σχολείου και τη συνόδευσαν με μια χαρακτηριστική λεζάντα. Η φωτογραφία θα παρουσιαστεί στην Έκθεση Μαθητικών Δημιουργιών με τίτλο: “Γράμμα στον ουρανό”, που θα πραγματοποιηθεί στη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά.

IMG 20250320 135927
“Το να βλέπεις τον ουρανό από τη σκιά μιας ελιάς στο νησί της Λέσβου, είναι πράγματι μοναδικό.”

Στο πλαίσιο διεξαγωγής του διεθνούς συνεδρίου με τίτλο «Nurturing active global citizens for a world on the move», που θα πραγματοποιηθεί 17-18 Μαΐου 2025 στον Πειραιά, μαθητές και μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε μία ιδιαίτερη και συλλογική δράση. Συγκεκριμένα, τα παιδιά κλήθηκαν να φωτογραφίσουν τον ουρανό από την αυλή του σχολείου τους, την Πέμπτη 20 Μαρτίου, στις 11:00, ημέρα της εαρινής ισημερίας. Οι συμμετοχές των σχολείων από όλον τον κόσμο, θα συγκεντρωθούν και θα παρουσιαστούν σε μία μοναδική έκθεση μαθητικών δημιουργιών στη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά με τίτλο: “Γράμμα στον ουρανό”. Οι φωτογραφίες θα σταλούν στη διεθνή επιτροπή του συνεδρίου και θα παρουσιαστούν σύμφωνα με το όραμα της Κολομβιανής καλλιτέχνιδας Gloria Posada.

.

Δράση φιλαναγνωσίας “Διαβάζουμε μαζί!”

IMG 20250426 010512IMG 20250426 010421

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β’ τάξης συμμετείχαν στην πανελλήνια δράση φιλαναγνωσίας “Διαβάζουμε μαζί!” που οργανώθηκε από την ομάδα #ΝηπιαγωγοίΕνΔρασει του Συλλόγου Εκπαιδευτικών “Δ. Θεοτοκόπουλος” και από τη σχολική βιβλιοθήκη “Κυψέλη” του 2ου Δ.Σ. Νέας Αλικαρνασσού γιορτάζοντας την Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου 2025.

Δείτε ΕΔΩ το Συνεργατικό Padlet με τις όμορφες δράσεις και δημιουργίες παιδιών από όλη την Ελλάδα και ΕΔΩ τη συμμετοχή των παιδιών της Β΄ τάξης του σχολείου μας!

Κάθε εργασία είναι ένα όμορφο κομμάτι της ιστορίας που φτιάξαμε όλοι μαζί!

Η χαρά της ανάγνωσης μεγαλώνει όταν τη μοιραζόμαστε!

 

.

“Αλληλογραφούμε” – Διασχολική δράση επικοινωνίας και συνεργασίας
IMG 20250424 180913
Με αφορμή την Ενότητα 15 του βιβλίου της Γλώσσας “Αλληλογραφώ” αποφασίσαμε να στείλουμε γράμμα/επιστολή στα παιδιά της Β΄τάξης του Δημοτικού Σχολείου Κεραμειών. Η αλληλογραφία μεταξύ σχολείων αποτελεί μια ευχάριστη και δημιουργική δράση επικοινωνίας και συνεργασίας. Ανάμεσα στους στόχους είναι η ελεύθερη έκφραση των μαθητών/τριών, η ανταλλαγή ιδεών και η τόνωση του ομαδικού πνεύματος εργασίας, αλλά κυρίως η υπέρβαση των ορίων της σχολικής τάξης και η ευκαιρία να γνωρίσουν τις δραστηριότητες και τις συνήθειες μαθητών/τριών διαφορετικών σχολικών μονάδων. Επιπλέον, η αλληλογραφία μεταξύ μαθητών/τριών αποτελεί μια εξαιρετική ευκαιρία για τους μαθητές να εξασκηθούν στον γραπτό λόγο. Κατά τη διάρκεια της αλληλογραφίας, οι μαθητές παράγουν αυθεντικά κείμενα συνοδευόμενα από ζωγραφιές, που αντανακλούν τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τις εμπειρίες τους.
Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με την προοπτική της επικοινωνίας με παιδιά της Β΄ τάξης του σχολείου σε γειτονικό χωριό και η ιδέα αποτέλεσε ουσιαστικό κίνητρο για την ενεργό συμμετοχή τους στη συγγραφή του ομαδικού γράμματος.
Αναμένουν με ανυπομονησία τις απαντήσεις, τις φωτογραφίες, τις ζωγραφιές από τους νέους τους φίλους!
Φτάνοντας το γράμμα-απάντηση από τα παιδιά της Β’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Κεραμειων, τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και άνοιξαν το φάκελο με μεγάλη περιέργεια. Διάβασαν το κείμενο και συζήτησαν διάφορα θέματα με χαρά.
.
6 Μαρτίου 2025: Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β΄ τάξης στο πλαίσιο των δράσεων που πραγματοποιήθηκαν για την Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού έστειλαν το δικό τους μήνυμα: “Μη φοβάσαι, είμαι δίπλα σου!”
Κατασκευή-λουλούδι από το ιστολόγιο Thalia’s Kinderstories
.

Στο Λαογραφικό μουσείο…

Στο πλαίσιο του μαθήματος της Γλώσσας, συγκεκριμένα στην Ενότητα 13 “Μες στο μουσείο” τα παιδιά της Β΄τάξης οργάνωσαν μία ιδιαίτερη λαογραφική έκθεση στην τάξη τους, με παλιά αντικείμενα που συγκέντρωσαν από γονείς, παππούδες, γιαγιάδες, αλλά και αυτά που έφερε η δασκάλα Αγγλικών κ. Αγγελική Τσακύρη. Τοποθέτησαν με προσοχή τα αντικείμενα, έγραψαν τις λεζάντες τους και τα παρουσίασαν με χαρά στα παιδιά των Γ΄ και Ε΄ τάξεων.

Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Ενδιαφέρομαι και ενεργώ

Μικροί εθελοντές, μεγάλες καρδιές

IMG 20250220 154517

Στον δεύτερο κύκλο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων της Β΄ Τάξης και ειδικότερα στη Θεματική Ενότητα “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη/Εθελοντισμός, οι μαθητές και οι μαθήτριες επεξεργάστηκαν την έννοια του εθελοντισμού μαθαίνοντας για το ρόλο του εθελοντή και τη σημασία του να βοηθά κανείς χωρίς να ζητά αντάλλαγμα. Έτσι, αρχικά διαβάσαμε το βιβλίο με τίτλο: «Ένα αστέρι στην καρδιά» (Make-A-Wish/Κάνε-Μια-Ευχή-Ελλάδος) που αφορά στο θέμα της προσφοράς και του εθελοντισμού. Πραγματοποιήθηκαν δημιουργικές και βιωματικές δραστηριότητες του εκπαιδευτικού υλικού που δημιουργήθηκε για το βιβλίο στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος “Αστέρι της Ευχής” (Αστεροτάξη). Επιπλέον, τα παιδιά συμμετείχαν στο κυνήγι θησαυρού “Συλλέγοντας αστέρια…” και αξιοποίησαν δημιουργικά το χάρτινο αστέρι-μακέτα του εκπαιδευτικού προγράμματος “Αστέρι της Ευχής” αντλώντας έμπνευση από τις έννοιες της προσφοράς και του εθελοντισμού και δημιούργησαν μαζί μια αφίσα με το μήνυμα “Είμαι δίπλα σου” για τη συμμετοχή τους στον Δημιουργικό Μαθητικό Διαγωνισμό του Προγράμματος. Τα παιδιά έλαβαν έπαινο για τη συμμετοχή τους!

EPAINOS B TAXH

Τα παιδιά διατύπωσαν απλές πράξεις βοήθειας που θα ήθελαν να υιοθετήσουν στην καθημερινότητά τους και τις απεικόνισαν στη συλλογική εικαστική δημιουργία της Τάξης με τίτλο: «Ο χάρτης της Βοήθειας και της Προσφοράς» με έμφαση στην προστασία και τη φροντίδα των ζώων, το οποίο έλαβε μέρος στον Πανελλήνιο Σχολικό Διαγωνισμό για την Πρωτοβάθμια & Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση που εντάσσεται στην πρωτοβουλία «Bravo Schools» για την ανάδειξη των πιο ολοκληρωμένων εκπαιδευτικών προσεγγίσεων σε θέματα κοινωνικής υπευθυνότητας που σχετίζονται με τους 17 Παγκόσμιους Στόχους των Ηνωμένων Εθνών για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη, αλλά και στα ατομικά εικαστικά έργα με τα οποία θα συμμετέχουν στον Διανησιωτικό Διαγωνισμό του Ερυθρού Σταυρού για μαθητές/μαθήτριες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: «Ο εθελοντισμός, ελπίδα για έναν κόσμο καλύτερο».

Από τη συμμετοχή τους στον Διαγωνισμό «Bravo Schools» τα παιδιά έλαβαν τη σηματοδότηση του πρεσβευτή των 17 Παγκόσμιων Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης, αλλά και την ένταξη του σχολείου μας στον Δίκτυο Σχολείων Πρεσβευτών για τους παγκόσμιους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης.

Stigmiotypo othonhs 646 Stigmiotypo othonhs 647

.

Ερωτόκριτος και Αρετούσα

1738255077568 1738255077587 1738255077594

Στο πλαίσιο της εξάσκησης των παιδιών στην αναγνώριση ποιημάτων με ομοιοκαταληξία αλλά και της απαγγελίας ποιημάτων (Ενότητα 8η-Γλώσσα Β΄ Δημοτικού) επεξεργαστήκαμε το ποίημα [Η Αρετούσα] από το Ανθολόγιό μας. Με αφορμή το ποίημα αυτό και αφού τα παιδιά έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον να μάθουν την ιστορία διαβάσαμε απόσπασμα του αυθεντικού έργου, καθώς και ένα παιδικό βιβλίο για τον Ερωτόκριτο και την Αρετούσα, το οποίο μας έφερε μαθήτρια της τάξης με μεγάλο ενθουσιασμό. Έπειτα ακούσαμε τη μουσική και διάφορα τραγούδια που έχουν δημιουργηθεί για τον Ερωτόκριτο, ενώ παρακολουθήσαμε σχετικό με την ιστορία βίντεο που έχει δημιουργηθεί με ζωγραφιές παιδιών. Έτσι αποφασίσαμε να συνθέσουμε διάφορες εικόνες και αποσπάσματα και να φτιάξουμε δικά μας μικρά βιβλία με τίτλο Ερωτόκριτος και Αρετούσα.

Στιγμιότυπο οθόνης 546

.

3 Δεκεμβρίου 2024 – Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β’ τάξης συμμετείχαν στις δράσεις που πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο μας για την Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία.

Ποια είναι η υπερδύναμή σου;

 

.

20 Νοεμβρίου 2024 – Παγκόσμια Ημέρα των Δικαιωμάτων του Παιδιού

IMG 20241121 172847

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού οι μαθητές/τριες της Β΄ Τάξης ενημερώθηκαν για τη Σύμβαση των Δικαιωμάτων του παιδιού παρακολουθώντας εκπαιδευτικό βίντεο για τη Σύμβαση και βίντεο animation που δημιουργήθηκε από παιδιά για τα δικαιώματά τους, τραγούδησαν το τραγούδι “Τα δικαιώματα των παιδιών – Όλα τα παιδιά έχουν δικαιώματα” και επεξεργάστηκαν διάφορα δικαιώματα μέσω βιωματικής δραστηριότητας (Playmobil) με παιχνίδι ρόλων, τη δραματοποίηση δηλαδή πραγματικών ή φανταστικών ιστοριών με το σύνθημα “‘Είμαι παιδί, Έχω δικαίωμα…” !

IMG 20241121 120330IMG 20241121 171748IMG 20241121 171342IMG 20241121 171222

IMG 20241123 113538IMG 20241123 113338IMG 20241123 123437IMG 20241123 113258IMG 20241123 113219IMG 20241122 231239IMG 20241122 231358

.

Ο “ταξιδιώτης της γραφής” έφτασε στην τάξη μας!

IMG 20241112 101427IMG 20241112 095813

«Ο ταξιδιώτης της γραφής» είναι εκπαιδευτικό υλικό σε μορφή βαλίτσας, που περιέχει βιβλία, παρουσίαση, παιχνίδια, δραστηριότητες, υλικά και όργανα γραφής. Πρόκειται για ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα, που παρέχεται δωρεάν υπό τη μορφή δανεισμού από το Ίδρυμα Ευγενίδου και συγκεκριμένα τη Βιβλιοθήκη του Ιδρύματος, Σκοπός του «Ταξιδιώτη της γραφής» είναι να αποτελέσει την αφετηρία για περαιτέρω αναζήτηση της γνώσης μέσα από την κάλυψη της περιέργειας των μαθητών/τριών, με βιωματικό και ευχάριστο τρόπο.

IMG 20241120 180038IMG 20241120 175622IMG 20241112 101234IMG 20241112 102954IMG 20241120 175310IMG 20241120 175232IMG 20241120 175855IMG 20241120 175820IMG 20241112 101611IMG 20241120 175713IMG 20241112 102927IMG 20241112 101714IMG 20241112 102740IMG 20241115 002208

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β΄ τάξης υποδέχτηκαν τη βαλίτσα με ενθουσιασμό και περιέργεια για το περιεχόμενό της. Αφού παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο, συζητήσαμε σχετικά με την ιστορία της γραφής, ανοίξαμε τη βαλίτσα, κι έπειτα αρχίσαμε να ανακαλύπτουμε ένα-ένα τα όργανα γραφής του παρελθόντος και να τα δοκιμάζουμε στην πράξη. Ήταν μια διαδικασία εξερεύνησης και ανακάλυψης, κατά την οποία τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γράψουν με διαφορετικά υλικά, που έβλεπαν για πρώτη φορά. Στο τέλος, δημιούργησαν τα δικά τους πινακάκια με διαφορετικά είδη γραφής αλλά και ζωγράφισαν τον “ταξιδιώτη της γραφής” με το μήνυμά του.

Ευχαριστούμε τη Βιβλιοθήκη του Ιδρύματος Ευγενίδου!

IMG 20241128 165146 IMG 20241128 164918 IMG 20241128 164725elen1geo1Xrystal

.

Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Ζω καλύτερα-Ευ ζην

«Το παζλ των συναισθημάτων»

IMG 20241118 143118

Στον πρώτο κύκλο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, που εντάσσεται στη Θεματική Ενότητα «Ψυχική και συναισθηματική υγεία-Πρόληψη», οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β΄τάξης ασχολήθηκαν με δημιουργικές και βιωματικές δραστηριότητες που τους βοήθησαν να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα. Συγκεκριμένα, τα παιδιά επεξεργάστηκαν εικόνες με εκφράσεις συναισθημάτων και αφού τα ονομάτισαν, ζωγράφισαν το κάθε συναίσθημα που έβλεπαν, αλλά και την κάθε περίσταση που περιγράφονταν.

IMG 20241003 133906IMG 20241009 132828IMG 20241120 174440IMG 20241018 221903IMG 20241001 111937IMG 20241120 174557IMG 20241120 174833IMG 20241003 125529IMG 20241003 125448IMG 20241120 174256IMG 20241120 174240IMG 20241120 174011IMG 20241120 174315

Κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων διαβάστηκαν τα παιδικά βιβλία: «Το χρυσάνθεμο», «Αγάπη»,  «Το πρόβλημα με τα ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ». Με αφορμή το κάθε βιβλίο πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες με στόχο τα παιδιά να εκφράζουν τα συναισθήματά τους και να προσπαθούν να τα διαχειρίζονται, αλλά και να αναγνωρίζουν τα συναισθήματα των άλλων ανθρώπων σε μια διαδικασία ανάπτυξης της ενσυναίσθησης. Μέσω των δραστηριοτήτων και δράσεων για τα συναισθήματα οι μαθητές/τριες έπαιξαν, μοιράστηκαν, συνεργάστηκαν και εκφράστηκαν δημιουργικά. Το “κυνήγι θησαυρού της φιλίας ήταν η αγαπημένη τους δράση. Ακόμη, είχαν την ευκαιρία να εντοπίσουν τα προβλήματα που κρύβονται στην καθημερινότητά μας, να τους δώσουν μορφή και να ανακαλύψουν τρόπους διαχείρισής τους. Έτσι κατασκεύασαν όμορφες “προβληματοπαγίδες” !!

IMG 20241005 231537IMG 20241005 231709IMG 20241005 231748IMG 20241005 231816IMG 20241005 231613IMG 20241118 125310IMG 20241118 125213IMG 20241118 144957IMG 20241118 125451IMG 20241120 180352IMG 20241118 130901IMG 20241118 130851παζλIMG 20241118 143238

Έπειτα παρατήρησαν πίνακες ζωγραφικής με σκοπό να εκφράσουν την άποψή τους για την συναισθηματική κατάσταση των προσώπων, αλλά και το συναίσθημα που δημιούργησε στα ίδια τα παιδιά ο εκάστοτε πίνακας. Στο τέλος, δημιούργησαν μαζί την αφίσα με τίτλο “Το παζλ των συναισθημάτων“.

.

14ος Μαραθώνιος Ανάγνωσης από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο 

14os MARATHONIOS ANAGNOSHS 1080x1080

«Οικογένεια: Εκεί που μπορείς να είσαι ο εαυτός σου»

Οι εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ διοργανώνουν για δέκατη τέταρτη συνεχή χρονιά ετήσιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα φιλαναγνωσίας με τη μορφή διαγωνισμού και στόχο την καλλιέργεια της φιλικής σχέσης των παιδιών με τη λογοτεχνία και την ανάγνωση, και εντέλει την αγάπη τους για το βιβλίο, καθώς και τη γνωριμία τους με το έργο Ελλήνων και ξένων λογοτεχνών, πολλοί από τους οποίους έχουν τιμηθεί με σημαντικά βραβεία για τη συγγραφική τους δραστηριότητα.

Οι μαθητές/τριες της Β’ τάξης συμμετέχουν στον Μαραθώνιο με αποστολή την ανάγνωση 3 παιδικών βιβλίων και την συμπλήρωση των αντίστοιχων ερωτηματολογίων/δραστηριοτήτων σχετικών με το θέμα του εκάστοτε βιβλίου.

Τα βιβλία που θα διαβάσουν οι μαθητές/τριες είναι:

1. Ο πύργος της Λίζας, της Κατερίνας Ζωντανού

2. Πετάνε οι αρουραίοι; της Σύρμως Μιχαήλ

3. Δύο σκύλοι και ένας γάτος: Κουταβομπελάδες, της Πέιτζ Μπράντοκ

.

Καλώς Ήλθατε στη Β΄ Ταξη!

Η νέα σχολική χρονιά 2024-2025 ξεκίνησε με καλωσόρισμα, ανάγνωση βιβλίων και δημιουργικό παιχνίδι στη σχολική βιβλιοθήκη!!

IMG 20241113 200816IMG 20240926 112733IMG 20240917 111954IMG 20240917 112304IMG 20240917 111235IMG 20240917 111337

 

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023 – 2024

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ : ΒΑΜΒΑΚΕΛΛΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ

 

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ  ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2022 – 2023

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ : ΧΟΥΛΗ ΚΑΛΛΙΟΠΗ

Ευ ζην

Λίγα λόγια για το εργαστήριο δεξιοτήτων που ολοκληρώθηκε   (Σεπτέμβριος – Νοέμβριος 2022)

Στο πλαίσιο του εργαστηρίου « Συναισθήματα…έχω εγώ, έχουν και οι γύρω μου», τα παιδιά της Β΄ Τάξης γνώρισαν διάφορα συναισθήματα. Η γνωριμία έγινε μέσω παραμυθιών και ιστοριών. Τα παιδιά έμαθαν τι σημαίνει καθένα από τα συναισθήματα αυτά και προσπάθησαν να εντοπίσουν στιγμές που τα έχουν νιώσει. Επισημάναμε ότι όλα τα συναισθήματα είναι φυσιολογικό να τα νιώθουμε κάποιες φορές, ακόμα και αυτά που είναι κάπως δυσάρεστα, όπως λύπη, φόβο, θυμό, ζήλεια, καθώς επίσης  συζητήσαμε τρόπους και σκέψεις που μπορούμε να κάνουμε για να τα διαχειριστούμε. Η μουσική και το παιχνίδι ήταν αδύνατο να λείψουν από το εργαστήριό μας! Αντιστοιχήσαμε μουσικά κομμάτια με τα συναισθήματα που μας προκαλούν, κάναμε μουσικοκινητικά παιχνίδια και τέλος φτιάξαμε το δικό μας παιχνίδι μνήμης. Τα παιδιά απόλαυσαν τη διαδικασία κατασκευής του δικού τους παιχνιδιού. Μόλις ήταν έτοιμο ξεκίνησαν να φτιάχνουν παρεούλες και να παίζουν τόσο μέσα όσο και εκτός τάξης.

11 12

13 20221116 110702

 

Φροντίζω το περιβάλλον

Λίγα λόγια για το εργαστήριο δεξιοτήτων που ολοκληρώθηκε   (Δεκέμβριος 2022 – Φεβρουάριος 2023)

Στο πλαίσιο του εργαστηρίου «Φυσικές  καταστροφές στον τόπο μου», η Β’  Τάξη γνώρισε διάφορες φυσικές καταστροφές που εμφανίζονται στον πλανήτη μας, όπως τα ηφαίστεια, τους σεισμούς, τα τσουνάμι, τους τυφώνες κ.α. Μεγαλύτερη έμφαση δόθηκε όμως στα φαινόμενα του σεισμού, των δασικών πυρκαγιών και των πλημμυρών  που συναντάμε κυρίως στον ελλαδικό χώρο.

Προκειμένου να γίνει κατανοητό το φαινόμενο του σεισμού, γνωρίσαμε καλύτερα το εσωτερικό της γης αλλά και την επιφάνειά της! Μιλήσαμε για την κίνηση των τεκτονικών πλακών, για τα Ρίχτερ, για το τι πρέπει να κάνουμε την ώρα που γίνεται ένας σεισμός και φυσικά για τα μέτρα που πρέπει να πάρουμε στο σπίτι και στο σχολείο, ώστε να είμαστε προετοιμασμένοι για αυτόν.Κάναμε φυσικά και άσκηση σεισμού!

1

3 4 5 6 7θ

Erasmus+Beneficiary School Consortium member

Erasmus+Beneficiary School Consortium member

ΙΚΥ Beneficiary

iky

Jean Monnet Programme Learning EU initiatives for schools

Jean Monnet Programme Learning EU initiatives for schools

Πρεσβευτές της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου

SID2024 Save the date

Πρόσφατα Άρθρα

Σκακιστική άσκηση

Σαν σήμερα

26/12/1949: Ο Αϊνστάιν παρουσιάζει τη θεωρία του περί βαρύτητας.
   - Σχετικές αναρτήσεις