ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024 – 2025
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ : ΜΗΤΡΟΥΣΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Η συμμετοχή των παιδιών ξεχώρισε για τη δημιουργικότητα και τη φαντασία αποδεικνύοντας πως η παιδική ματιά μπορεί να εμπνεύσει και να συγκινήσει.
Δείτε τα αποτελέσματα του διαγωνισμού και την έκθεση ΕΔΩ
.
Ταξίδι στον κόσμο των γραμματόσημων
Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Φροντίζω το Περιβάλλον
«Όταν τα ζώα χάνουν το σπίτι τους…»
Στη Θεματική Ενότητα “Φροντίζω το Περιβάλλον” μάθαμε για την κλιματική αλλαγή και τις προσπάθειες που γίνονται για την προστασία των ζώων και της φύσης. Διαβάσαμε στην αυλή του σχολείου μας το βιβλίο “Είπε ο κήπος…” και συζητήσαμε. Τι συμβαίνει όταν τα ζώα χάνουν το σπίτι τους και πως μπορεί να νιώθουν; Ακολούθησε περιπατητική δραστηριότητα στην αυλή του σχολείου μας, όπου παρατηρήσαμε τα φυσικά χαρακτηριστικά των φυτών και των ζώων γύρω μας και καταγράψαμε σε φύλλο εργασίας τα είδη που συναντήσαμε. Παρακολουθήσαμε βίντεο για τα απειλούμενα ζώα του τόπου μας και τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν, συζητήσαμε και ολοκληρώσαμε το φύλλο εργασίας «Τα ζώα που έχασαν το σπίτι και το όνομά τους» (WWF). Έπειτα ζωγραφίσαμε ατομικά για τα ζώα που χάνουν το σπίτι τους. Διαβάσαμε εκπαιδευτικό βιβλίο για τις μέλισσες και φτιάξαμε δύο όμορφες κατασκευές: κυψέλη μέλισσας και καδράκια για την προστασία των μελισσών.
Στα αντίστοιχα εργαστήρια δημιουργήσαμε Ιστορίες που περιγράφουν τα ζώα όταν χάνουν το σπίτι τους λόγω της κλιματικής αλλαγής, ενώ τα παιδιά πρότειναν λύσεις για την προστασία τους. Σε μια ομαδική δραστηριότητα τα παιδιά δημιούργησαν αφίσα ευαισθητοποίησης για το οικολογικό μας αποτύπωμα μέσω των διατροφικών μας επιλογών (βιώσιμη διατροφή) προσκαλώντας τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου σε ένα βιώσιμο πικ-νικ.
Η διατροφή μας έχει αντίκτυπο στο περιβάλλον!
Πώς μπορούμε να μειώσουμε το οικολογικό μας αποτύπωμα μέσω των διατροφικών μας επιλογών; Ποια είναι η σχέση της διατροφής με την κυκλική οικονομία;
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β’ τάξης διερεύνησαν τη σχέση μεταξύ διατροφής, περιβάλλοντος και βιωσιμότητας μέσω της βιωματικής δράσης “Βιώσιμο πικ-νικ” σε συνεργασία με τα παιδιά των τάξεων Γ’ και Δ’ Δημοτικού του σχολείου μας.
Η αφίσα που έφτιαξαν τα παιδιά της Β΄τάξης για να προσκαλέσουν τους συμμαθητές τους στο πικ-νικ, ήταν το έργο με το οποίο έλαβαν μέρος στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό για τη Βιώσιμη Διατροφή και την Κυκλική Οικονομία «Σκέφτομαι πέρα από το πιάτο μου», που υλοποιήθηκε από την ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ Περιβάλλοντος και Πολιτισμού στο πλαίσιο του προγράμματος «Μαζί εν δράσει – Πράσινα Σχολεία», χάρη στην ευγενική χορηγία της ΕΛΑΪΣ-Unilever.
.
Δράσεις ενεργού πολίτη 2024-2025: “Φροντίζουμε τη γειτονιά μας”
Στο πλαίσιο του Προγράμματος Σπουδών: Δράσεις ενεργού πολίτη 2024-2025 οι μαθητές/τριες της Β’ τάξης συμμετείχαν στη σχολική εκπαιδευτική δράση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για το νερό, που πραγματοποιήθηκε με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Νερού 2025 “Αναλάβετε την ευθύνη σας!”
Με την καθοδήγηση των ερευνητριών του Τμήματος Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αιγαίου, και μέσω του προγράμματος Researchers Back to School, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν για τον κύκλο του νερού και να παρακολουθήσουν την πορεία του από τις φυσικές πηγές και τις γεωτρήσεις της περιοχής μας μέχρι την τελική κατάληξή του στο αποχετευτικό δίκτυο, την επεξεργασία/διαχείρισή του και τις δυνατότητες επαναχρησιμοποίησής του. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκάλεσαν οι πειραματικές δραστηριότητες στις οποίες συμμετείχαν τα παιδιά ως μικροί ερευνητές.
Η δράση είχε στόχο τον προβληματισμό και την ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών ως προς την ορθή χρήση του νερού και την εξοικονόμηση αυτού του πολύτιμου αγαθού.
Σε μία ακόμη δράση ενεργού πολίτη τα παιδιά της Β΄ τάξης έφτιαξαν αυτοσχέδιες ταΐστρες για πουλιά, χρησιμοποιώντας φυσικά υλικά (κουκουνάρια, σπόρους) και τις τοποθέτησαν στα δέντρα στην αυλή του σχολείου μας, παρατηρώντας καθημερινά τους φτερωτούς μας φίλους να πετούν χαρούμενα στο σχολικό μας χώρο.
Επιπλέον σε συνεργασία με τους μαθητές/τρεις της Δ’ τάξης συμμετείχαν στην εκπαιδευτική δράση ενδυνάμωσης του ρόλου τους ως ενεργοί πολίτες στην κοινότητά τους και της ανάπτυξης των δεξιοτήτων συνεργασίας και κοινωνικής ευθύνης.
Οι δραστηριότητες περιλάμβαναν τη δημιουργία και την τοποθέτηση αφισών και πινακίδων ευαισθητοποίησης για την ορθή χρήση του νερού και τη φροντίδα της πλατείας του Ιππείου.
Τέλος, τα παιδιά ανέλαβαν δράση και καθάρισαν το πάρκο του χωριού δίνοντας ένα παράδειγμα ενεργού πολίτη που νοιάζεται για τον τόπο του και τον φροντίζει!
21η Μαθητική Εβδομάδα Δράσης 2025: «Από την Ουτοπία στα βιώσιμα Οικό-Τοπία»!
Συμμετέχουμε στη δράση της Actionaid «Από την Ουτοπία στα βιώσιμα Οικό-Τοπία»! με τη δημιουργία ενός έργου Land Art στο πλαίσιο του Περιβαλλοντικού Προγράμματος που υλοποιείται στην τάξη μας με τίτλο “Η βιοκοινότητα της Λέσβου”.
Στη Land Art ή Earth Art οι καλλιτέχνες χρησιμοποιούν τη φύση ως μέσο για τη δημιουργία έργων, αντί να χρησιμοποιούν παραδοσιακά μέσα, όπως καμβά, μάρμαρο κτλ. Ο σκοπός της Land art είναι να συνδέσει την τέχνη με τη φύση και να προκαλέσει σκέψεις σχετικά με τη σχέση του ανθρώπου με το φυσικό περιβάλλον.
Η φετινή εκστρατεία φέρνει στο προσκήνιο τη σημασία της βιοποικιλότητας και των οικοσυστημάτων για τον πλανήτη και κατ’ επέκταση για τη ζωή του ανθρώπου πάνω σ’ αυτόν. Εγείρει προβληματισμούς για τις επιπτώσεις της ανθρώπινης δραστηριότητας, αλλά κυρίως φιλοδοξεί να εμπνεύσει τους μαθητές και τις μαθήτριες να κινητοποιηθούν, να υιοθετήσουν στάσεις και συμπεριφορές ενός πιο βιώσιμου μοντέλου ζωής, ενός μοντέλου, που εκλαμβάνει την ανθρώπινη ύπαρξη ως άρρηκτο και ισότιμο μέρος σε σχέση με τα υπόλοιπα στοιχεία της φύσης σε μια αγαστή οικολογική ισορροπία.
Συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκε η δραστηριότητα “Περπατώντας στα Οικο-τοπία μας”, που περιλάμβανε περίπατο στη φύση. Κατά την διάρκεια του περιπάτου, ξεκίνησε ένας προφορικός καταιγισμός ιδεών με την ομάδα των μαθητών/τριών για το τι βλέπουν, τι ακούν, τι μυρίζουν, τι θα μπορούσαν να γευτούν, τι θα ήθελαν να ακουμπήσουν. Συζητήσαμε όλοι μαζί τι παρατηρήσαμε γύρω μας και τι συναισθήματα μας προκάλεσε το καθετί. Έπειτα ζωγραφίσαμε και συγκεντρώσαμε υλικά. Αξιοποιήσαμε τη φύση του τόπου μας και με εργαλεία τα όσα δίνει αυτή, δημιουργήσαμε ένα έργο Land Art μεταδίδοντας το μήνυμα “Οικολογική ισορροπία, αρμονική συμβίωση με την φύση και τα οικοσυστήματα”!
Δείτε ΕΔΩ το έργο Land Art με το οποίο συμμετείχαμε στη δράση και όλη την ψηφιακή έκθεση.
Περπατώ δέκα βήματα, κι ο ορίζοντας κάνει πίσω άλλα δέκα.
Όσο κι αν προχωρήσω, δεν θα τη φτάσω ποτέ.
Σε τι χρησιμεύει η ουτοπία;
Γι’ αυτό ακριβώς: για να προχωράμε.
Eduardo Galeano, Οι Λέξεις Ταξιδεύουν
.
Το δέντρο που αγαπώ
Στο πλαίσιο του Περιβαλλοντικού Προγράμματος που υλοποιείται στην τάξη μας με τίτλο “Η βιοκοινότητα της Λέσβου“, συμμετείχαμε στον 4ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Ζωγραφικής «Νίκη Γουλανδρή» με τίτλο «Το δένδρο που αγαπώ» που διοργανώνει το Εκπαιδευτικό Τμήμα του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Γουλανδρή.
Ο διαγωνισμός έχει ως σκοπό οι μαθητές και οι μαθήτριες να γνωρίσουν τα δασικά δένδρα της Ελλάδας και ειδικότερα, επιδιώκεται:
- Να ανακαλύψουν την πλούσια φυτική βιοποικιλότητα που υπάρχει στα δασικά οικοσυστήματα της χώρας μας
- Να αναζητήσουν τα ελληνικά δασικά οικοσυστήματα
- Να αγαπήσουν και συνεπώς να προστατέψουν τον τόσο σημαντικό αυτό εθνικό μας κεφάλαιο.
Τα παιδιά της Β΄ Τάξης του σχολείου μας αποτύπωσαν εικαστικά ένα δέντρο και συγκεκριμένα το πεύκο αντλώντας έμπνευση από τα δάση Tραχείας Πεύκης που καλύπτουν μεγάλες εκτάσεις του νησιού της Λέσβου.
Το αξιοσημείωτο της λεσβιακής φύσης είναι ότι εκεί που τελειώνει η ελιά αρχίζει το πεύκο. Έτσι, οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να παρατηρήσουν και να γνωρίσουν καλύτερα αυτό το δασικό δέντρο που αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της βιοποικιλότητας του τόπο τους.
.
Γράμμα στον ουρανό
Η Β΄ Τάξη συμμετείχε στην παγκόσμια δράση “A letter to the sky” με την ακόλουθη φωτογραφία που τράβηξαν τα παιδιά στην αυλή του σχολείου και τη συνόδευσαν με μια χαρακτηριστική λεζάντα. Η φωτογραφία θα παρουσιαστεί στην Έκθεση Μαθητικών Δημιουργιών με τίτλο: “Γράμμα στον ουρανό”, που θα πραγματοποιηθεί στη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά.

Στο πλαίσιο διεξαγωγής του διεθνούς συνεδρίου με τίτλο «Nurturing active global citizens for a world on the move», που θα πραγματοποιηθεί 17-18 Μαΐου 2025 στον Πειραιά, μαθητές και μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε μία ιδιαίτερη και συλλογική δράση. Συγκεκριμένα, τα παιδιά κλήθηκαν να φωτογραφίσουν τον ουρανό από την αυλή του σχολείου τους, την Πέμπτη 20 Μαρτίου, στις 11:00, ημέρα της εαρινής ισημερίας. Οι συμμετοχές των σχολείων από όλον τον κόσμο, θα συγκεντρωθούν και θα παρουσιαστούν σε μία μοναδική έκθεση μαθητικών δημιουργιών στη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά με τίτλο: “Γράμμα στον ουρανό”. Οι φωτογραφίες θα σταλούν στη διεθνή επιτροπή του συνεδρίου και θα παρουσιαστούν σύμφωνα με το όραμα της Κολομβιανής καλλιτέχνιδας Gloria Posada.
.
Δράση φιλαναγνωσίας “Διαβάζουμε μαζί!”
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β’ τάξης συμμετείχαν στην πανελλήνια δράση φιλαναγνωσίας “Διαβάζουμε μαζί!” που οργανώθηκε από την ομάδα #ΝηπιαγωγοίΕνΔρασει του Συλλόγου Εκπαιδευτικών “Δ. Θεοτοκόπουλος” και από τη σχολική βιβλιοθήκη “Κυψέλη” του 2ου Δ.Σ. Νέας Αλικαρνασσού γιορτάζοντας την Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου 2025.
Δείτε ΕΔΩ το Συνεργατικό Padlet με τις όμορφες δράσεις και δημιουργίες παιδιών από όλη την Ελλάδα και ΕΔΩ τη συμμετοχή των παιδιών της Β΄ τάξης του σχολείου μας!
Κάθε εργασία είναι ένα όμορφο κομμάτι της ιστορίας που φτιάξαμε όλοι μαζί!
Η χαρά της ανάγνωσης μεγαλώνει όταν τη μοιραζόμαστε!
.
Στο Λαογραφικό μουσείο…
Στο πλαίσιο του μαθήματος της Γλώσσας, συγκεκριμένα στην Ενότητα 13 “Μες στο μουσείο” τα παιδιά της Β΄τάξης οργάνωσαν μία ιδιαίτερη λαογραφική έκθεση στην τάξη τους, με παλιά αντικείμενα που συγκέντρωσαν από γονείς, παππούδες, γιαγιάδες, αλλά και αυτά που έφερε η δασκάλα Αγγλικών κ. Αγγελική Τσακύρη. Τοποθέτησαν με προσοχή τα αντικείμενα, έγραψαν τις λεζάντες τους και τα παρουσίασαν με χαρά στα παιδιά των Γ΄ και Ε΄ τάξεων.
Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Ενδιαφέρομαι και ενεργώ
“Μικροί εθελοντές, μεγάλες καρδιές“
Στον δεύτερο κύκλο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων της Β΄ Τάξης και ειδικότερα στη Θεματική Ενότητα “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη/Εθελοντισμός, οι μαθητές και οι μαθήτριες επεξεργάστηκαν την έννοια του εθελοντισμού μαθαίνοντας για το ρόλο του εθελοντή και τη σημασία του να βοηθά κανείς χωρίς να ζητά αντάλλαγμα. Έτσι, αρχικά διαβάσαμε το βιβλίο με τίτλο: «Ένα αστέρι στην καρδιά» (Make-A-Wish/Κάνε-Μια-Ευχή-Ελλάδος) που αφορά στο θέμα της προσφοράς και του εθελοντισμού. Πραγματοποιήθηκαν δημιουργικές και βιωματικές δραστηριότητες του εκπαιδευτικού υλικού που δημιουργήθηκε για το βιβλίο στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος “Αστέρι της Ευχής” (Αστεροτάξη). Επιπλέον, τα παιδιά συμμετείχαν στο κυνήγι θησαυρού “Συλλέγοντας αστέρια…” και αξιοποίησαν δημιουργικά το χάρτινο αστέρι-μακέτα του εκπαιδευτικού προγράμματος “Αστέρι της Ευχής” αντλώντας έμπνευση από τις έννοιες της προσφοράς και του εθελοντισμού και δημιούργησαν μαζί μια αφίσα με το μήνυμα “Είμαι δίπλα σου” για τη συμμετοχή τους στον Δημιουργικό Μαθητικό Διαγωνισμό του Προγράμματος. Τα παιδιά έλαβαν έπαινο για τη συμμετοχή τους!
Τα παιδιά διατύπωσαν απλές πράξεις βοήθειας που θα ήθελαν να υιοθετήσουν στην καθημερινότητά τους και τις απεικόνισαν στη συλλογική εικαστική δημιουργία της Τάξης με τίτλο: «Ο χάρτης της Βοήθειας και της Προσφοράς» με έμφαση στην προστασία και τη φροντίδα των ζώων, το οποίο έλαβε μέρος στον Πανελλήνιο Σχολικό Διαγωνισμό για την Πρωτοβάθμια & Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση που εντάσσεται στην πρωτοβουλία «Bravo Schools» για την ανάδειξη των πιο ολοκληρωμένων εκπαιδευτικών προσεγγίσεων σε θέματα κοινωνικής υπευθυνότητας που σχετίζονται με τους 17 Παγκόσμιους Στόχους των Ηνωμένων Εθνών για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη, αλλά και στα ατομικά εικαστικά έργα με τα οποία θα συμμετέχουν στον Διανησιωτικό Διαγωνισμό του Ερυθρού Σταυρού για μαθητές/μαθήτριες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: «Ο εθελοντισμός, ελπίδα για έναν κόσμο καλύτερο».
Από τη συμμετοχή τους στον Διαγωνισμό «Bravo Schools» τα παιδιά έλαβαν τη σηματοδότηση του πρεσβευτή των 17 Παγκόσμιων Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης, αλλά και την ένταξη του σχολείου μας στον Δίκτυο Σχολείων Πρεσβευτών για τους παγκόσμιους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης.
.
Ερωτόκριτος και Αρετούσα
Στο πλαίσιο της εξάσκησης των παιδιών στην αναγνώριση ποιημάτων με ομοιοκαταληξία αλλά και της απαγγελίας ποιημάτων (Ενότητα 8η-Γλώσσα Β΄ Δημοτικού) επεξεργαστήκαμε το ποίημα [Η Αρετούσα] από το Ανθολόγιό μας. Με αφορμή το ποίημα αυτό και αφού τα παιδιά έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον να μάθουν την ιστορία διαβάσαμε απόσπασμα του αυθεντικού έργου, καθώς και ένα παιδικό βιβλίο για τον Ερωτόκριτο και την Αρετούσα, το οποίο μας έφερε μαθήτρια της τάξης με μεγάλο ενθουσιασμό. Έπειτα ακούσαμε τη μουσική και διάφορα τραγούδια που έχουν δημιουργηθεί για τον Ερωτόκριτο, ενώ παρακολουθήσαμε σχετικό με την ιστορία βίντεο που έχει δημιουργηθεί με ζωγραφιές παιδιών. Έτσι αποφασίσαμε να συνθέσουμε διάφορες εικόνες και αποσπάσματα και να φτιάξουμε δικά μας μικρά βιβλία με τίτλο Ερωτόκριτος και Αρετούσα.
.
3 Δεκεμβρίου 2024 – Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β’ τάξης συμμετείχαν στις δράσεις που πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο μας για την Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία.
“ Ποια είναι η υπερδύναμή σου; ”
.
20 Νοεμβρίου 2024 – Παγκόσμια Ημέρα των Δικαιωμάτων του Παιδιού
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού οι μαθητές/τριες της Β΄ Τάξης ενημερώθηκαν για τη Σύμβαση των Δικαιωμάτων του παιδιού παρακολουθώντας εκπαιδευτικό βίντεο για τη Σύμβαση και βίντεο animation που δημιουργήθηκε από παιδιά για τα δικαιώματά τους, τραγούδησαν το τραγούδι “Τα δικαιώματα των παιδιών – Όλα τα παιδιά έχουν δικαιώματα” και επεξεργάστηκαν διάφορα δικαιώματα μέσω βιωματικής δραστηριότητας (Playmobil) με παιχνίδι ρόλων, τη δραματοποίηση δηλαδή πραγματικών ή φανταστικών ιστοριών με το σύνθημα “‘Είμαι παιδί, Έχω δικαίωμα…” !
.
Ο “ταξιδιώτης της γραφής” έφτασε στην τάξη μας!
«Ο ταξιδιώτης της γραφής» είναι εκπαιδευτικό υλικό σε μορφή βαλίτσας, που περιέχει βιβλία, παρουσίαση, παιχνίδια, δραστηριότητες, υλικά και όργανα γραφής. Πρόκειται για ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα, που παρέχεται δωρεάν υπό τη μορφή δανεισμού από το Ίδρυμα Ευγενίδου και συγκεκριμένα τη Βιβλιοθήκη του Ιδρύματος, Σκοπός του «Ταξιδιώτη της γραφής» είναι να αποτελέσει την αφετηρία για περαιτέρω αναζήτηση της γνώσης μέσα από την κάλυψη της περιέργειας των μαθητών/τριών, με βιωματικό και ευχάριστο τρόπο.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β΄ τάξης υποδέχτηκαν τη βαλίτσα με ενθουσιασμό και περιέργεια για το περιεχόμενό της. Αφού παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο, συζητήσαμε σχετικά με την ιστορία της γραφής, ανοίξαμε τη βαλίτσα, κι έπειτα αρχίσαμε να ανακαλύπτουμε ένα-ένα τα όργανα γραφής του παρελθόντος και να τα δοκιμάζουμε στην πράξη. Ήταν μια διαδικασία εξερεύνησης και ανακάλυψης, κατά την οποία τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γράψουν με διαφορετικά υλικά, που έβλεπαν για πρώτη φορά. Στο τέλος, δημιούργησαν τα δικά τους πινακάκια με διαφορετικά είδη γραφής αλλά και ζωγράφισαν τον “ταξιδιώτη της γραφής” με το μήνυμά του.
Ευχαριστούμε τη Βιβλιοθήκη του Ιδρύματος Ευγενίδου!
.
Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Ζω καλύτερα-Ευ ζην
«Το παζλ των συναισθημάτων»
Στον πρώτο κύκλο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, που εντάσσεται στη Θεματική Ενότητα «Ψυχική και συναισθηματική υγεία-Πρόληψη», οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β΄τάξης ασχολήθηκαν με δημιουργικές και βιωματικές δραστηριότητες που τους βοήθησαν να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα. Συγκεκριμένα, τα παιδιά επεξεργάστηκαν εικόνες με εκφράσεις συναισθημάτων και αφού τα ονομάτισαν, ζωγράφισαν το κάθε συναίσθημα που έβλεπαν, αλλά και την κάθε περίσταση που περιγράφονταν.
Κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων διαβάστηκαν τα παιδικά βιβλία: «Το χρυσάνθεμο», «Αγάπη», «Το πρόβλημα με τα ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ». Με αφορμή το κάθε βιβλίο πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες με στόχο τα παιδιά να εκφράζουν τα συναισθήματά τους και να προσπαθούν να τα διαχειρίζονται, αλλά και να αναγνωρίζουν τα συναισθήματα των άλλων ανθρώπων σε μια διαδικασία ανάπτυξης της ενσυναίσθησης. Μέσω των δραστηριοτήτων και δράσεων για τα συναισθήματα οι μαθητές/τριες έπαιξαν, μοιράστηκαν, συνεργάστηκαν και εκφράστηκαν δημιουργικά. Το “κυνήγι θησαυρού της φιλίας ήταν η αγαπημένη τους δράση. Ακόμη, είχαν την ευκαιρία να εντοπίσουν τα προβλήματα που κρύβονται στην καθημερινότητά μας, να τους δώσουν μορφή και να ανακαλύψουν τρόπους διαχείρισής τους. Έτσι κατασκεύασαν όμορφες “προβληματοπαγίδες” !!
Έπειτα παρατήρησαν πίνακες ζωγραφικής με σκοπό να εκφράσουν την άποψή τους για την συναισθηματική κατάσταση των προσώπων, αλλά και το συναίσθημα που δημιούργησε στα ίδια τα παιδιά ο εκάστοτε πίνακας. Στο τέλος, δημιούργησαν μαζί την αφίσα με τίτλο “Το παζλ των συναισθημάτων“.
.
14ος Μαραθώνιος Ανάγνωσης από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο
«Οικογένεια: Εκεί που μπορείς να είσαι ο εαυτός σου»
Οι εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ διοργανώνουν για δέκατη τέταρτη συνεχή χρονιά ετήσιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα φιλαναγνωσίας με τη μορφή διαγωνισμού και στόχο την καλλιέργεια της φιλικής σχέσης των παιδιών με τη λογοτεχνία και την ανάγνωση, και εντέλει την αγάπη τους για το βιβλίο, καθώς και τη γνωριμία τους με το έργο Ελλήνων και ξένων λογοτεχνών, πολλοί από τους οποίους έχουν τιμηθεί με σημαντικά βραβεία για τη συγγραφική τους δραστηριότητα.
Οι μαθητές/τριες της Β’ τάξης συμμετέχουν στον Μαραθώνιο με αποστολή την ανάγνωση 3 παιδικών βιβλίων και την συμπλήρωση των αντίστοιχων ερωτηματολογίων/δραστηριοτήτων σχετικών με το θέμα του εκάστοτε βιβλίου.
Τα βιβλία που θα διαβάσουν οι μαθητές/τριες είναι:
1. Ο πύργος της Λίζας, της Κατερίνας Ζωντανού
2. Πετάνε οι αρουραίοι; της Σύρμως Μιχαήλ
3. Δύο σκύλοι και ένας γάτος: Κουταβομπελάδες, της Πέιτζ Μπράντοκ
.
Καλώς Ήλθατε στη Β΄ Ταξη!
Η νέα σχολική χρονιά 2024-2025 ξεκίνησε με καλωσόρισμα, ανάγνωση βιβλίων και δημιουργικό παιχνίδι στη σχολική βιβλιοθήκη!!
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023 – 2024
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ : ΒΑΜΒΑΚΕΛΛΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2022 – 2023
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ : ΧΟΥΛΗ ΚΑΛΛΙΟΠΗ
Ευ ζην
Λίγα λόγια για το εργαστήριο δεξιοτήτων που ολοκληρώθηκε (Σεπτέμβριος – Νοέμβριος 2022)
Στο πλαίσιο του εργαστηρίου « Συναισθήματα…έχω εγώ, έχουν και οι γύρω μου», τα παιδιά της Β΄ Τάξης γνώρισαν διάφορα συναισθήματα. Η γνωριμία έγινε μέσω παραμυθιών και ιστοριών. Τα παιδιά έμαθαν τι σημαίνει καθένα από τα συναισθήματα αυτά και προσπάθησαν να εντοπίσουν στιγμές που τα έχουν νιώσει. Επισημάναμε ότι όλα τα συναισθήματα είναι φυσιολογικό να τα νιώθουμε κάποιες φορές, ακόμα και αυτά που είναι κάπως δυσάρεστα, όπως λύπη, φόβο, θυμό, ζήλεια, καθώς επίσης συζητήσαμε τρόπους και σκέψεις που μπορούμε να κάνουμε για να τα διαχειριστούμε. Η μουσική και το παιχνίδι ήταν αδύνατο να λείψουν από το εργαστήριό μας! Αντιστοιχήσαμε μουσικά κομμάτια με τα συναισθήματα που μας προκαλούν, κάναμε μουσικοκινητικά παιχνίδια και τέλος φτιάξαμε το δικό μας παιχνίδι μνήμης. Τα παιδιά απόλαυσαν τη διαδικασία κατασκευής του δικού τους παιχνιδιού. Μόλις ήταν έτοιμο ξεκίνησαν να φτιάχνουν παρεούλες και να παίζουν τόσο μέσα όσο και εκτός τάξης.
Φροντίζω το περιβάλλον
Λίγα λόγια για το εργαστήριο δεξιοτήτων που ολοκληρώθηκε (Δεκέμβριος 2022 – Φεβρουάριος 2023)
Στο πλαίσιο του εργαστηρίου «Φυσικές καταστροφές στον τόπο μου», η Β’ Τάξη γνώρισε διάφορες φυσικές καταστροφές που εμφανίζονται στον πλανήτη μας, όπως τα ηφαίστεια, τους σεισμούς, τα τσουνάμι, τους τυφώνες κ.α. Μεγαλύτερη έμφαση δόθηκε όμως στα φαινόμενα του σεισμού, των δασικών πυρκαγιών και των πλημμυρών που συναντάμε κυρίως στον ελλαδικό χώρο.
Προκειμένου να γίνει κατανοητό το φαινόμενο του σεισμού, γνωρίσαμε καλύτερα το εσωτερικό της γης αλλά και την επιφάνειά της! Μιλήσαμε για την κίνηση των τεκτονικών πλακών, για τα Ρίχτερ, για το τι πρέπει να κάνουμε την ώρα που γίνεται ένας σεισμός και φυσικά για τα μέτρα που πρέπει να πάρουμε στο σπίτι και στο σχολείο, ώστε να είμαστε προετοιμασμένοι για αυτόν.Κάναμε φυσικά και άσκηση σεισμού!



























































































































































































































