ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024 – 2025
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ : ΜΗΤΡΟΥΣΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Γράμμα στον ουρανό
Η Β΄ Τάξη συμμετείχε στην παγκόσμια δράση “A letter to the sky” με την ακόλουθη φωτογραφία που τράβηξαν τα παιδιά στην αυλή του σχολείου και τη συνόδευσαν με μια χαρακτηριστική λεζάντα. Η φωτογραφία θα παρουσιαστεί στην Έκθεση Μαθητικών Δημιουργιών με τίτλο: “Γράμμα στον ουρανό”, που θα πραγματοποιηθεί στη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά.

Στο πλαίσιο διεξαγωγής του διεθνούς συνεδρίου με τίτλο «Nurturing active global citizens for a world on the move», που θα πραγματοποιηθεί 17-18 Μαΐου 2025 στον Πειραιά, μαθητές και μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε μία ιδιαίτερη και συλλογική δράση. Συγκεκριμένα, τα παιδιά κλήθηκαν να φωτογραφίσουν τον ουρανό από την αυλή του σχολείου τους, την Πέμπτη 20 Μαρτίου, στις 11:00, ημέρα της εαρινής ισημερίας. Οι συμμετοχές των σχολείων από όλον τον κόσμο, θα συγκεντρωθούν και θα παρουσιαστούν σε μία μοναδική έκθεση μαθητικών δημιουργιών στη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά με τίτλο: “Γράμμα στον ουρανό”. Οι φωτογραφίες θα σταλούν στη διεθνή επιτροπή του συνεδρίου και θα παρουσιαστούν σύμφωνα με το όραμα της Κολομβιανής καλλιτέχνιδας Gloria Posada.
.
Στο Λαογραφικό μουσείο…
Στο πλαίσιο του μαθήματος της Γλώσσας, συγκεκριμένα στην Ενότητα 13 “Μες στο μουσείο” τα παιδιά της Β΄τάξης οργάνωσαν μία ιδιαίτερη λαογραφική έκθεση στην τάξη τους, με παλιά αντικείμενα που συγκέντρωσαν από γονείς, παππούδες, γιαγιάδες, αλλά και την δασκάλα Αγγλικών κ. Αγγελική. Τοποθέτησαν με προσοχή τα αντικείμενα, έγραψαν τις λεζάντες τους και τα παρουσίασαν με χαρά στα παιδιά των Γ΄ και Ε΄ τάξεων.
Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Ενδιαφέρομαι και ενεργώ
“Μικροί εθελοντές, μεγάλες καρδιές“
Στον δεύτερο κύκλο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων της Β΄ Τάξης και ειδικότερα στη Θεματική Ενότητα “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη/Εθελοντισμός, οι μαθητές και οι μαθήτριες επεξεργάστηκαν την έννοια του εθελοντισμού μαθαίνοντας για το ρόλο του εθελοντή και τη σημασία του να βοηθά κανείς χωρίς να ζητά αντάλλαγμα. Έτσι, αρχικά διαβάσαμε το βιβλίο με τίτλο: «Ένα αστέρι στην καρδιά» (Make-A-Wish/Κάνε-Μια-Ευχή-Ελλάδος) που αφορά στο θέμα της προσφοράς και του εθελοντισμού. Πραγματοποιήθηκαν δημιουργικές και βιωματικές δραστηριότητες του εκπαιδευτικού υλικού που δημιουργήθηκε για το βιβλίο στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος “Αστέρι της Ευχής” (Αστεροτάξη). Επιπλέον, τα παιδιά συμμετείχαν στο κυνήγι θησαυρού “Συλλέγοντας αστέρια…” και αξιοποίησαν δημιουργικά το χάρτινο αστέρι-μακέτα του εκπαιδευτικού προγράμματος “Αστέρι της Ευχής” αντλώντας έμπνευση από τις έννοιες της προσφοράς και του εθελοντισμού και δημιούργησαν μαζί μια αφίσα με το μήνυμα “Είμαι δίπλα σου” για τη συμμετοχή τους στον Δημιουργικό Μαθητικό Διαγωνισμό του Προγράμματος.
Τα παιδιά διατύπωσαν απλές πράξεις βοήθειας που θα ήθελαν να υιοθετήσουν στην καθημερινότητά τους και τις απεικόνισαν στη συλλογική εικαστική δημιουργία της Τάξης με τίτλο: «Ο χάρτης της Βοήθειας και της Προσφοράς», το οποίο θα δωρίσουν σε δημόσια δομή υγείας/κοινωνικής προσφοράς, αλλά και στα ατομικά εικαστικά έργα με τα οποία θα συμμετέχουν στον Διανησιωτικό Διαγωνισμό του Ερυθρού Σταυρού για μαθητές/μαθήτριες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: «Ο εθελοντισμός, ελπίδα για έναν κόσμο καλύτερο».
Ερωτόκριτος και Αρετούσα
Στο πλαίσιο της εξάσκησης των παιδιών στην αναγνώριση ποιημάτων με ομοιοκαταληξία αλλά και της απαγγελίας ποιημάτων (Ενότητα 8η-Γλώσσα Β΄ Δημοτικού) επεξεργαστήκαμε το ποίημα [Η Αρετούσα] από το Ανθολόγιό μας. Με αφορμή το ποίημα αυτό και αφού τα παιδιά έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον να μάθουν την ιστορία διαβάσαμε απόσπασμα του αυθεντικού έργου, καθώς και ένα παιδικό βιβλίο για τον Ερωτόκριτο και την Αρετούσα, το οποίο μας έφερε μαθήτρια της τάξης με μεγάλο ενθουσιασμό. Έπειτα ακούσαμε τη μουσική και διάφορα τραγούδια που έχουν δημιουργηθεί για τον Ερωτόκριτο, ενώ παρακολουθήσαμε σχετικό με την ιστορία βίντεο που έχει δημιουργηθεί με ζωγραφιές παιδιών. Έτσι αποφασίσαμε να συνθέσουμε διάφορες εικόνες και αποσπάσματα και να φτιάξουμε δικά μας μικρά βιβλία με τίτλο Ερωτόκριτος και Αρετούσα.
.
3 Δεκεμβρίου 2024 – Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β’ τάξης συμμετείχαν στις δράσεις που πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο μας για την Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία.
“ Ποια είναι η υπερδύναμή σου; ”
.
20 Νοεμβρίου 2024 – Παγκόσμια Ημέρα των Δικαιωμάτων του Παιδιού
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού οι μαθητές/τριες της Β΄ Τάξης ενημερώθηκαν για τη Σύμβαση των Δικαιωμάτων του παιδιού παρακολουθώντας εκπαιδευτικό βίντεο για τη Σύμβαση και βίντεο animation που δημιουργήθηκε από παιδιά για τα δικαιώματά τους, τραγούδησαν το τραγούδι “Τα δικαιώματα των παιδιών – Όλα τα παιδιά έχουν δικαιώματα” και επεξεργάστηκαν διάφορα δικαιώματα μέσω βιωματικής δραστηριότητας (Playmobil) με παιχνίδι ρόλων, τη δραματοποίηση δηλαδή πραγματικών ή φανταστικών ιστοριών με το σύνθημα “‘Είμαι παιδί, Έχω δικαίωμα…” !
.
Ο “ταξιδιώτης της γραφής” έφτασε στην τάξη μας!
«Ο ταξιδιώτης της γραφής» είναι εκπαιδευτικό υλικό σε μορφή βαλίτσας, που περιέχει βιβλία, παρουσίαση, παιχνίδια, δραστηριότητες, υλικά και όργανα γραφής. Πρόκειται για ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα, που παρέχεται δωρεάν υπό τη μορφή δανεισμού από το Ίδρυμα Ευγενίδου και συγκεκριμένα τη Βιβλιοθήκη του Ιδρύματος, Σκοπός του «Ταξιδιώτη της γραφής» είναι να αποτελέσει την αφετηρία για περαιτέρω αναζήτηση της γνώσης μέσα από την κάλυψη της περιέργειας των μαθητών/τριών, με βιωματικό και ευχάριστο τρόπο.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β΄ τάξης υποδέχτηκαν τη βαλίτσα με ενθουσιασμό και περιέργεια για το περιεχόμενό της. Αφού παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο, συζητήσαμε σχετικά με την ιστορία της γραφής, ανοίξαμε τη βαλίτσα, κι έπειτα αρχίσαμε να ανακαλύπτουμε ένα-ένα τα όργανα γραφής του παρελθόντος και να τα δοκιμάζουμε στην πράξη. Ήταν μια διαδικασία εξερεύνησης και ανακάλυψης, κατά την οποία τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γράψουν με διαφορετικά υλικά, που έβλεπαν για πρώτη φορά. Στο τέλος, δημιούργησαν τα δικά τους πινακάκια με διαφορετικά είδη γραφής αλλά και ζωγράφισαν τον “ταξιδιώτη της γραφής” με το μήνυμά του.
Ευχαριστούμε τη Βιβλιοθήκη του Ιδρύματος Ευγενίδου!
.
Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Ζω καλύτερα-Ευ ζην
«Το παζλ των συναισθημάτων»
Στον πρώτο κύκλο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, που εντάσσεται στη Θεματική Ενότητα «Ψυχική και συναισθηματική υγεία-Πρόληψη», οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β΄τάξης ασχολήθηκαν με δημιουργικές και βιωματικές δραστηριότητες που τους βοήθησαν να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα. Συγκεκριμένα, τα παιδιά επεξεργάστηκαν εικόνες με εκφράσεις συναισθημάτων και αφού τα ονομάτισαν, ζωγράφισαν το κάθε συναίσθημα που έβλεπαν, αλλά και την κάθε περίσταση που περιγράφονταν.
Κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων διαβάστηκαν τα παιδικά βιβλία: «Το χρυσάνθεμο», «Αγάπη», «Το πρόβλημα με τα ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ». Με αφορμή το κάθε βιβλίο πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες με στόχο τα παιδιά να εκφράζουν τα συναισθήματά τους και να προσπαθούν να τα διαχειρίζονται, αλλά και να αναγνωρίζουν τα συναισθήματα των άλλων ανθρώπων σε μια διαδικασία ανάπτυξης της ενσυναίσθησης. Μέσω των δραστηριοτήτων και δράσεων για τα συναισθήματα οι μαθητές/τριες έπαιξαν, μοιράστηκαν, συνεργάστηκαν και εκφράστηκαν δημιουργικά. Το “κυνήγι θησαυρού της φιλίας ήταν η αγαπημένη τους δράση. Ακόμη, είχαν την ευκαιρία να εντοπίσουν τα προβλήματα που κρύβονται στην καθημερινότητά μας, να τους δώσουν μορφή και να ανακαλύψουν τρόπους διαχείρισής τους. Έτσι κατασκεύασαν όμορφες “προβληματοπαγίδες” !!
Έπειτα παρατήρησαν πίνακες ζωγραφικής με σκοπό να εκφράσουν την άποψή τους για την συναισθηματική κατάσταση των προσώπων, αλλά και το συναίσθημα που δημιούργησε στα ίδια τα παιδιά ο εκάστοτε πίνακας. Στο τέλος, δημιούργησαν μαζί την αφίσα με τίτλο “Το παζλ των συναισθημάτων“.
.
14ος Μαραθώνιος Ανάγνωσης από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο
«Οικογένεια: Εκεί που μπορείς να είσαι ο εαυτός σου»
Οι εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ διοργανώνουν για δέκατη τέταρτη συνεχή χρονιά ετήσιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα φιλαναγνωσίας με τη μορφή διαγωνισμού και στόχο την καλλιέργεια της φιλικής σχέσης των παιδιών με τη λογοτεχνία και την ανάγνωση, και εντέλει την αγάπη τους για το βιβλίο, καθώς και τη γνωριμία τους με το έργο Ελλήνων και ξένων λογοτεχνών, πολλοί από τους οποίους έχουν τιμηθεί με σημαντικά βραβεία για τη συγγραφική τους δραστηριότητα.
Οι μαθητές/τριες της Β’ τάξης συμμετέχουν στον Μαραθώνιο με αποστολή την ανάγνωση 3 παιδικών βιβλίων και την συμπλήρωση των αντίστοιχων ερωτηματολογίων/δραστηριοτήτων σχετικών με το θέμα του εκάστοτε βιβλίου.
Τα βιβλία που θα διαβάσουν οι μαθητές/τριες είναι:
1. Ο πύργος της Λίζας, της Κατερίνας Ζωντανού
2. Πετάνε οι αρουραίοι; της Σύρμως Μιχαήλ
3. Δύο σκύλοι και ένας γάτος: Κουταβομπελάδες, της Πέιτζ Μπράντοκ
.
Καλώς Ήλθατε στη Β΄ Ταξη!
Η νέα σχολική χρονιά 2024-2025 ξεκίνησε με καλωσόρισμα, ανάγνωση βιβλίων και δημιουργικό παιχνίδι στη σχολική βιβλιοθήκη!!
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023 – 2024
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ : ΒΑΜΒΑΚΕΛΛΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2022 – 2023
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ : ΧΟΥΛΗ ΚΑΛΛΙΟΠΗ
Ευ ζην
Λίγα λόγια για το εργαστήριο δεξιοτήτων που ολοκληρώθηκε (Σεπτέμβριος – Νοέμβριος 2022)
Στο πλαίσιο του εργαστηρίου « Συναισθήματα…έχω εγώ, έχουν και οι γύρω μου», τα παιδιά της Β΄ Τάξης γνώρισαν διάφορα συναισθήματα. Η γνωριμία έγινε μέσω παραμυθιών και ιστοριών. Τα παιδιά έμαθαν τι σημαίνει καθένα από τα συναισθήματα αυτά και προσπάθησαν να εντοπίσουν στιγμές που τα έχουν νιώσει. Επισημάναμε ότι όλα τα συναισθήματα είναι φυσιολογικό να τα νιώθουμε κάποιες φορές, ακόμα και αυτά που είναι κάπως δυσάρεστα, όπως λύπη, φόβο, θυμό, ζήλεια, καθώς επίσης συζητήσαμε τρόπους και σκέψεις που μπορούμε να κάνουμε για να τα διαχειριστούμε. Η μουσική και το παιχνίδι ήταν αδύνατο να λείψουν από το εργαστήριό μας! Αντιστοιχήσαμε μουσικά κομμάτια με τα συναισθήματα που μας προκαλούν, κάναμε μουσικοκινητικά παιχνίδια και τέλος φτιάξαμε το δικό μας παιχνίδι μνήμης. Τα παιδιά απόλαυσαν τη διαδικασία κατασκευής του δικού τους παιχνιδιού. Μόλις ήταν έτοιμο ξεκίνησαν να φτιάχνουν παρεούλες και να παίζουν τόσο μέσα όσο και εκτός τάξης.
Φροντίζω το περιβάλλον
Λίγα λόγια για το εργαστήριο δεξιοτήτων που ολοκληρώθηκε (Δεκέμβριος 2022 – Φεβρουάριος 2023)
Στο πλαίσιο του εργαστηρίου «Φυσικές καταστροφές στον τόπο μου», η Β’ Τάξη γνώρισε διάφορες φυσικές καταστροφές που εμφανίζονται στον πλανήτη μας, όπως τα ηφαίστεια, τους σεισμούς, τα τσουνάμι, τους τυφώνες κ.α. Μεγαλύτερη έμφαση δόθηκε όμως στα φαινόμενα του σεισμού, των δασικών πυρκαγιών και των πλημμυρών που συναντάμε κυρίως στον ελλαδικό χώρο.
Προκειμένου να γίνει κατανοητό το φαινόμενο του σεισμού, γνωρίσαμε καλύτερα το εσωτερικό της γης αλλά και την επιφάνειά της! Μιλήσαμε για την κίνηση των τεκτονικών πλακών, για τα Ρίχτερ, για το τι πρέπει να κάνουμε την ώρα που γίνεται ένας σεισμός και φυσικά για τα μέτρα που πρέπει να πάρουμε στο σπίτι και στο σχολείο, ώστε να είμαστε προετοιμασμένοι για αυτόν.Κάναμε φυσικά και άσκηση σεισμού!