ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023 – 2024
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ : ΚΑΡΑΤΖΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Σχολικό έτος: 2022-2023
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Βαϊτσίδη Γεωργία
Σκυταλοδρομία φιλαναγνωσίας
Με αφορμή την ενότητα της Γλώσσας “Βιβλία-Βιβλιοθήκες”, οργανώθηκε στην τάξη μας μία σκυταλοδρομία ανάγνωσης όπου τα βιβλία πέρασαν όπως η σκυτάλη από το ένα χέρι στο άλλο. Οι μαθητές διάβασαν βιβλία, τα αντάλλαξαν μεταξύ τους, χωρισμένοι σε δύο ομάδες με μοναδικό στόχο την απόλαυση της ανάγνωσης. Ένα βραβείο κίνητρο με δύο όψεις: διαβάζουμε για να κερδίσουμε αυτή την άυλη και μυστηριώδη χαρά της ανάγνωσης, αλλά και για να παίξουμε σε ένα πλαίσιο άμιλλας και αθώου ανταγωνισμού. Όπως και να έχει η ουσία και το περιεχόμενο του διαγωνισμού ήταν οι μαθητές να απολαύσουν το διάβασμα, να δεθούν μεταξύ τους και με τα βιβλία, να σχεδιάσουν μόνοι τους δραστηριότητες βασισμένες σε όσα διάβασαν και φυσικά να ταξιδέψουν μέσα από τις ιστορίες.
Παγκόσμια μέρα Συνδρόμου Down 2023
Mια ξεχωριστή παγκόσμια μέρα επέλεξε να γιορτάσει η Ε’ τάξη του σχολείου μας σήμερα 21 Μαρτίου 2023. Lots of Socks Day είναι η μέρα που έχει καθιερωθεί σε όλο τον κόσμο, αφιερωμένη στους ανθρώπους με σύνδρομο Down, με στόχο να ευαισθητοποιήσει και να τονίσει ότι η διαφορετικότητα δεν θα έπρεπε να αντιμετωπίζεται ως πρόβλημα και δεν θα έπρεπε να υπάρχει κοινωνικός αποκλεισμός. Οι μαθητές μέσα από την συμβολική πράξη του να φορέσουν διαφορετικές κάλτσες και παπούτσια το διασκέδασαν, αντιλήφθηκαν ότι δεν μπορούν όλοι οι άνθρωποι να είναι ίδιοι και σας στέλνουν ένα ηχηρό μήνυμα.
Εργαστήρια Δεξιοτήτων- Β’ κύκλος
Ευ Ζην- Παίζουμε και μαθαίνουμε με βλέμμα θετικό γιατί με αγαπώ
Ο συγκεκριμένος κύκλος εργαστηρίων δεξιοτήτων είχε ως στόχο την αναγνώριση όλων εκείνων των χαρακτηριστικών που αποτελούν τον χαρακτήρα του κάθε μαθητή και την αποδοχή του. Αρχικά, αναφερθήκαμε σε συναισθήματα, παίξαμε με αυτά και στη συνέχεια ο κάθε μαθητής “έχτισε” το δικό του προφίλ αναφερόμενος τόσο στα θετικά του στοιχεία όσο και σε αυτά που θα ήθελε να διορθώσει. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε η δράση “Έχω ένα καλό λόγο για όλους”, όπου ο κάθε μαθητής αναφέρθηκε σε κάποιο συμμαθητή του, εστιάζοντας στα θετικά χαρακτηριστικά που εντοπίζει σε αυτόν.
Με αφορμή τη παγκόσμια μέρα κατά του σχολικού εκφορβισμού, οι μαθητές βιντεοσκόπησαν μία ταινία μικρού μήκους, η οποία αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του “Χαμόγελου του Παιδιού” και της εκστρατείας που διοργάνωνε “Μίλα τώρα“, η οποία είχε ως τίτλο: “Προκάλεσε Φιλία και όχι Βία”.
Αξιοποιήθηκε διδακτικά το βιβλίο “Γέτι” της Μαρίνας Γιώτη με στόχο την ενίσχυση της αυτοπεποίθησης των μαθητών και την υπενθύμιση για διαρκή προσπάθεια με επιμονή και υπομονή. Τέλος, ξεκίνησε μία συνεργασία με το κέντρο “Πνοή”, με στόχο την αποδοχή της διαφορετικότητας και τον αλληλοσεβασμό.
Παγκόσμια μέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού (6 Μαρτίου)
Με αφορμή την παγκόσμια μέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού (bulling) οι μαθητές της Ε’ τάξης παρακολούθησαν την ημερίδα που διοργάνωσε το “Χαμόγελο του παιδιού” και η εκστρατεία “Μίλα τώρα”.
Στα πλαίσια της εκστρατείας αυτής οι μαθητές σχεδίασαν και βιντεοσκόπησαν μία ταινία μικρού μήκους, η οποία θα αναρτηθεί σύντομα στην ιστοσελίδα του Χαμόγελου του παιδιού. Ταυτόχρονα, συζήτησαν για το τι θεωρείται σχολικός εκφοβισμός, πώς μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε καθώς και για προσωπικές εμπειρίες των μαθητών. Με βασικό μήνυμα το «ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ» τα σχολεία και τα παιδιά που συμμετείχαν στη συγκεκριμένα ημερίδα, έδωσαν το δικό τους μήνυμα ενάντια στο bulling.
Γλώσσα-Αλληλογραφία
Στα πλαίσια της ενότητας “Αλληλογραφία” της Γλώσσας, οι μαθητές της Ε’ τάξης, από την αρχή της χρονιάς μέχρι και σήμερα αλληλογραφούν με μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Παλιουρίου Χαλκιδικής. Η αλληλογραφία μεταξύ σχολείων είναι ένας τρόπος να επιτευχθεί η επικοινωνία μαθητών από διαφορετικά μέρη. Μέσω αυτής, καλλιεργείται ο γραπτός λόγος των μαθητών, ενώ ταυτόχρονα έρχονται σε επαφή με το συγκεκριμένο κειμενικό είδος της επιστολής, με το οποίο λόγω της τεχολογίας, δεν είναι ιδιαίτερα εξοικειωμένοι. Παράγονται αυθεντικά κείμενα και ανταλλάσονται πληροφορίες σχετικά με τη ζωή τους, τα ενδιαφέροντα και ό,τι άλλο επιθυμούν. Στόχος, η ενεργοποίηση του ενδιαφέτοντός τους και η εμπλοκή τους στη διαδικασία μάθησης.
1η Μαρτίου
1η του Μάρτη σήμερα και οι μαθητές της Ε’ τάξης έφτιαξαν τα μαρτάκια τους. Μίλησαν για το λαϊκό αυτό έθιμο, για το τι συμβολίζει το χρώμα της κάθε κλωστής και ξεκίνησαν να πλέκουν. Έκοψαν νήματα μετρημένα στα χεράκια τους, διάλεξαν από ένα κρεμαστό και φόρεσαν και το ματάκι να μην τους ματιάσουν..
Και του χρόνου να είμαστε καλά!!
Χριστουγεννιάτικες Δράσεις
Λίγο πριν το κλείσιμο των σχολείων για τις χριστουγεννιάτικες μας διακοπές, οι μαθητές σήκωσαν μανίκια και έστησαν ένα εργαστήρι ζαχαροπλαστικής και κατασκευών στην τάξη. Έφτιαξαν μπισκότα, τα στόλισαν και κέρασαν όλο το σχολείο. Ακόμη, κατασκεύασαν με απλά καθημερινά υλικά ημερολόγια για το νέο έτος. Έτσι, δήλωσαν πανέτοιμοι για τα Χριστούγεννα!!
Φυσική- Πεπτικό Σύστημα
Στα πλαίσια του κεφαλαίου της Φυσικής “Πεπτικό σύστημα”, οι μαθητές ασχολήθηκαν με το ταξίδι της τροφής. Ήρθαν σε επαφή με τα δόντια, τα οποία αποτελούν την αρχή αυτού του ταξιδιού, γνώρισαν τα ονόματα και τη χρησιμότητά τους καθώς και τα όργανα του σώματος. Τέλος, κατασκεύασαν γνάθους με νεογιλά και μόνιμα δόντια για να διαπιστώσουν τις διαφορές καθώς και προσομοίωση του σώματος με τα βασικά όργανα.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
Α. «Φροντίζω το περιβάλλον»
Οι μαθητές της Ε’ του σχολείου μας στον πρώτο κύκλο των εργαστηρίων δεξιοτήτων και για το διάστημα Οκτώβριο-Νοέμβριο του 2022 ασχολήθηκαν με την ενότητα «Φροντίζω το περιβάλλον». Τα εργαστήρια που έλαβαν χώρα στο συγκεκριμένο διάστημα είχαν να κάνουν με την «Περιβαλλοντική Μετανάστευση». Οι δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν μεταξύ άλλων ήταν οι ακόλουθες:
- Συζήτηση τόσο μεταξύ των ομάδων όσο και στην ολομέλεια εννοιών γύρω από την περιβαλλοντική μετανάστευση και ευαισθητοποίηση γύρω από το θέμα.
- Κατασκευή κοσμοχάρτη, με εικόνες και σύντομες περιγραφές γεγονότων που προκάλεσαν στο παρελθόν περιβαλλοντική μετανάστευση. Στα πλαίσια της συγκεκριμένης δραστηριότητας οι μαθητές συζήτησαν σχετικά με τις αιτίες και τις συνέπειες ενός τέτοιου φαινομένου, ενώ ταυτόχρονα διαπίστωσαν τον παγκόσμιο χαρακτήρα του.
- Συζήτηση και προβληματισμοί εστιασμένοι στα ανθρώπινα δικαιώματα που πιθανόν να παραβιάζονται κατά την περιβαλλοντική μετανάστευση καθώς και τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να διασφαλιστούν.
- Διδακτική αξιοποίηση του βιβλίου : «Το μαγικό μολύβι της Μαλάλα», όπου οι μαθητές εκτός της σύνδεσης με το θέμα του εργαστηρίου, κλήθηκαν να αποτυπώσουν τις δικές τους «μαγικές» επιθυμίες.
- Παραγωγή υλικού από τους ίδιους τους μαθητές και συγκεκριμένα αφίσες και ακροστοιχίδες με τα ονόματά τους, όπου το περιεχόμενο ήταν σχετικό με όσα ήρθαν σε επαφή στα εργαστήρια που προηγήθηκαν.
Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή- Εκλογές
Οι μαθητές της Ε’ τάξης στα πλαίσια του μαθήματος της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής καθώς και της συζήτησης περί Δημοκρατικού πολιτεύματος διοργάνωσαν εκλογές και εξέλεξαν το μαθητικό τους συμβούλιο.
Αρχικά, εκτυπώσαμε ταυτότητες για τον καθένα και ψηφοδέλτια με τα ονόματα των υποψηφίων. Στη συνέχεια, ακολουθήσε η μυστική ψηφοφορία, ενώ στο τέλος καταμετρήθηκαν οι ψήφοι.
Πολλά συγχαρητήρια στον Νικόλα (πρόεδρος), την Αντωνία (αντιπρόεδρος) και τον Αντώνη (ταμίας) για την εκλογή τους καθώς και στους υπόλοιπους μαθητές για την άψογη συνεργασία τους…