ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023 – 2024
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ : ΜΗΤΡΟΥΣΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα “Βουτιά στον Κόσμο του Βιβλίου”
Το Ίδρυμα Λαμπράκη, για έβδομη χρονιά (2017-2023), δίνει την ευκαιρία σε μαθητές και μαθήτριες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να κάνουν μια βουτιά… στον κόσμο του βιβλίου!
Σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς στην Α’ Τάξη πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες φιλαναγνωσίας σε διάφορα μαθήματα, όπως Γλώσσα, Εργαστήρια Δεξιοτήτων, Θεατρική Αγωγή, στο πλαίσιο του Εκπαιδευτικού Προγράμματος “Βουτιά στον Κόσμο του Βιβλίου “, το οποίο προσφέρεται δωρεάν, σχεδιάστηκε και υλοποιείται από το Ίδρυμα Λαμπράκη, με Επιστημονική Υπεύθυνη τη Χρύσα Κουράκη, Δρ .Παιδικής Λογοτεχνίας και Μέλος ΕΔΙΠ στο τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική ηλικία του ΕΚΠΑ, και φέρνει σε επαφή τους μαθητές και τις μαθήτριες με τη φιλαναγνωσία και τη δημιουργική γραφή.
Σκοπός του προγράμματος είναι τα παιδιά όχι μόνο να αγαπήσουν τα βιβλία και την ανάγνωση, αλλά να γνωρίσουν τα είδη και το περιεχόμενό τους, να γίνουν δημιουργικά, να γράφουν και να σκέφτονται σφαιρικά, κριτικά και πολυεπίπεδα.
.
Παιδικός Διαγωνισμός Ζωγραφικής του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης 2024
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α’ τάξης συμμετέχουν στον 11ο Παιδικό Διαγωνισμό Ζωγραφικής του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης με θέμα «Σημερινές Ιστορίες Αγγείων».
Ο συγκεκριμένος Παιδικός Διαγωνισμός Ζωγραφικής είναι μία από τις πλέον επιτυχημένες δράσεις του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης στην οποία κάθε χρόνο συμμετέχουν χιλιάδες παιδιά από όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Με τα παιδιά στην τάξη μας μέσα από τον Διαγωνισμό, περιηγηθήκαμε διαδικτυακά στη μόνιμη έκθεση «Σκηνές από την Καθημερινή Ζωή στην Αρχαιότητα» που παρουσιάζεται στον 4ο όροφο του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης. Ακόμη μάθαμε πολλές πληροφορίες για ζωή των αρχαίων Ελλήνων και ειδικά των παιδιών μέσω του εκπαιδευτικού περιεχομένου του Διαγωνισμού «Λέων και Μελίτη: Η καθημερινή ζωή στην αρχαία Αθήνα».
Φυσικά ζωγραφίσαμε με έμπνευση από όλα όσα γνωρίσαμε μέσω του Παιδικού Διαγωνισμού, αλλά και μέσα από τη δική μας καθημερινή ζωή με πολλή χαρά και ενθουσιασμό!
.
Στο μάθημα της Γλώσσας…
Το αλφαβητάρι με τον ήλιο και οι καταλήξεις των ρημάτων
Iδέα για τα ρήματα από Fairy Joanna
.
Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Ενδιαφέρομαι και ενεργώ
«Είμαι παιδί και έχω δικαιώματα»
Στον τρίτο κύκλο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων “εξερευνήσαμε” τα δικαιώματα του παιδιού αξιοποιώντας το εκπαιδευτικό υλικό για την προώθηση της δημοκρατίας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων που δημιουργήθηκε από εκπαιδευτικούς από διάφορες χώρες, έχει την έγκριση των εθνικών αρχών και του Συμβουλίου της Ευρώπης και διατίθεται στον ιστότοπο “Living Democracy”.
Το εκπαιδευτικό υλικό στηρίζεται στην ιδέα ότι η Εκπαίδευση για τη Δημοκρατία και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές και τις μαθήτριες να έχουν ενεργό ρόλο στο σχολείο, αλλά και στη ζωή τους.
Στην τάξη μας επεξεργαστήκαμε την εικονογραφημένη σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού. Με αφορμή τις εικόνες αυτές τα παιδιά δημιούργησαν τις δικές τους εικονογραφήσεις για τα δικαιώματα των παιδιών και σε συνδυασμό με δικές τους ιδέες και συνθήματα για την προστασία του παιδιού δημιούργησαν το Βιβλιαράκι των δικαιωμάτων του παιδιού της Α΄τάξης. Ακόμη, τα παιδιά χρωμάτισαν ορισμένες από τις εικόνες σε μεγέθυνση και φτιάξανε μικρές αφίσες που στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκαν για να διακοσμήσουν την αίθουσά μας και τον διάδρομο του σχολείου.
.
Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα: Βιβλία σε ρόδες
Τα πρωτάκια του σχολείου μας υποδέχθηκαν στην τάξη τους τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ!
Τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ® είναι ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα που φέρνει μικρές, κινητές, θεματικές και δανειστικές βιβλιοθήκες στις τάξεις των δημόσιων δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων σε όλη την Ελλάδα. Σκοπός του προγράμματος είναι να ενθαρρύνει τα παιδιά να ξεφυλλίσουν, να ακούσουν ή να διαβάσουν τα βιβλία και να «ταξιδέψουν» μαζί τους, να αναγνωρίσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματα που τους προκαλούν και να τα μοιραστούν.
Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με την άφιξη της βαλίτσας στην τάξη μας! Περίμεναν με ανυπομονησία να την ανοίξουν και να ανακαλύψουν τι κρύβει. Είχαν την ευκαιρία να ξεφυλλίσουν και να διαβάσουν τα βιβλία με βασικό θέμα τα «Δέντρα και Δάση» και να ζωγραφίσουν με έμπνευση από τις εικόνες τους.
Τα Βιβλία σε Ρόδες παρέμειναν στην τάξη μας για περίπου έναν μήνα. Τα παιδιά επέλεγαν βιβλία, τα οποία αποφασίσαμε να διαβάζουμε όλοι μαζί στην αυλή του σχολείου μας σε ένα διαφορετικό πικ-νικ, το «Πικ-νικ της ανάγνωσης»! Σε μία από τις εξορμήσεις μας στην αυλή για το πικ-νικ καλέσαμε τους φίλους και τις φίλες μας της Β’ Τάξης για να διαβάσουμε μαζί και να διασκεδάσουμε παρέα με τα Βιβλία σε Ρόδες.
.
Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Ζω καλύτερα – Ευ Ζην
«Ώρα για υγιεινό φαγητο!»
Στο Μάθημα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και συγκεκριμένα στο πλαίσιο της Θεματικής Ενότητας «Υγεία: Διατροφή-Αυτομέριμνα» οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ τάξης συμμετείχαν σε πολλές δραστηριότητες με βασικό θέμα την υγιεινή και τη βιώσιμη διατροφή.
Αφού επεξεργαστήκαμε το δύσκολο θέμα της βιώσιμης διατροφής, τα παιδιά κατανόησαν με απλό τρόπο ότι είναι καλό να συμβάλλουμε όλοι στην προστασία του περιβάλλοντος και μέσω της διατροφής μας. Έτσι, φύτεψαν σποράκια κολοκύθας και αγγουριού αναμένοντας τους πρώτους βλαστούς. Γι’ αυτό το λόγο τα πότιζαν τακτικά και τα φρόντιζαν σε καθημερινή βάση. Στο τέλος της θεματικής ενότητας τα παιδιά πήραν στο σπίτι τους τα σπορόφυτα που φτιάξαμε στην τάξη μας με σκοπό να τα μεταφυτέψουν στον κήπο του σπιτιού τους.
.
Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα: 13ος ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ «Η ζωή στο σχολείο»
Τα βιβλία για την Α΄ Τάξη
- Η δασκάλα με μισεί!, Σάντρα Ελευθερίου, Εκδόσεις Μεταίχμιο
- Η σχολική γιορτή, Ίνγκο Ζίγκ, Εκδόσεις Μεταίχμιο
- Άμπαλη, εγώ;, Αντιόπη Φραντζή, Εκδόσεις Μεταίχμιο
Φέτος στο σχολείο μας πραγματοποιείται η δράση «Τα εκτάκια υιοθετούν πρωτάκια», κατά την οποία τα παιδιά της ΣΤ΄τάξης «υιοθετούν» τα παιδάκια της Α΄τάξης με σκοπό την υποστήριξη της προσαρμογής των μικρών παιδιών στο νέο σχολικό περιβάλλον, την ενίσχυση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών/τριων, αλλά και την καλλιέργεια κοινωνικών δεξιοτήτων.
Οι επιμέρους στόχοι του προγράμματος συμπεριλαμβάνουν την ανάπτυξη υπευθυνότητας, συνεργατικότητας, επικοινωνιακών δεξιοτήτων και της ενσυναίσθησης εκ μέρους των μεγαλύτερων παιδιών, ενώ αναμένεται οι μικροί μαθητές και μαθήτριες να προσαρμοστούν πιο εύκολα και να ενταχθούν πιο ομαλά στη σχολική κοινότητα, αλλά και να αισθάνονται μεγαλύτερη ασφάλεια και αυτοπεποίθηση. Γνωρίζουν οτι εκτός από τους εκπαιδευτικούς υπάρχουν οι μεγαλύτεροι/ες φίλοι/ες, στους οποίους μπορούν να απευθυνθούν, όποτε χρειάζονται κάτι. Το σημαντικότερο όμως είναι οτι αναπτύσσονται μεταξύ των παιδιών σχέσεις εμπιστοσύνης, αλληλοβοήθειας και ενισχύεται η αίσθηση του «ανήκειν» και της αποδοχής σε ένα κοινωνικό σύνολο.
Σε όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους πραγματοποιούνται διάφορες δραστηριότητες που διευκολύνουν την επίτευξη των παραπάνω στόχων και συμβάλλουν στη διαδικασία της κοινωνικοποίησης των παιδιών.
- Μαζί με τους φίλους και τις φίλες μας στο σχολείο
Οι μαθητές και οι μαθήτριες των Α’ και ΣΤ’ τάξεων στο πλαίσιο της δράσης “Τα εκτάκια υιοθετούν πρωτάκια” πέρασαν λίγο χρόνο μαζί και παρακολούθησαν μια ταινία μικρού μήκους με στόχο την ενδυνάμωση των φιλικών δεσμών μεταξύ τους.
- Γράφουμε μαζί γράμμα στον Άγιο Βασίλη
Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Φροντίζω το Περιβάλλον
“Μαζί στον φανταστικό κόσμο των ζώων”
Στον πρώτο κύκλο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και συγκεκριμένα στην Ενότητα “Φροντίζω το περιβάλλον”, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ τάξης ασχολήθηκαν με τα αγαπημένα τους ζωάκια. Έμαθαν πολλές πληροφορίες γι’ αυτά, άκουσαν παραμύθια με θέματα τα ζώα, την φιλοζωία, τα δικαιώματα των ζώων και τους τρόπους προστασίας τους. Εξερεύνησαν την αυλή του σχολείου με σκοπό να ανακαλύψουν τα μικρά ζωάκια που κρύβονται τριγύρω, και να παρατηρήσουν το χώρο τους και τον τρόπο που ζουν. Σκοπός των δράσεων ήταν η ενδυνάμωση της αγάπης των παιδιών για τα ζώα και της υπευθυνότητάς τους ως προς την προστασία τους.
Τα πρώτα μας βήματα στο Δημοτικό Σχολείο
Σχολικό έτος 2023-2024
Ένα όμορφο ταξίδι ξεκινά στο Δημοτικό Σχολείο γεμάτο γνώσεις, εμπειρίες, περιπέτειες και δημιουργικότητα!