Μύρισαν Χριστούγεννα!

Τη Δευτέρα 22/12 είχαμε τη χαρά να συμμετέχουμε σε μια ιδιαίτερη δράση, που έχει πλέον καθιερωθεί. Όπως και κάθε χρόνο, επισκέφθηκαν το σχολείο μας γονείς των μαθητών -τριών μας και όλοι μαζί δημιουργήσαμε το δικό μας εργαστήριο μπισκότων!
Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τα υλικά, ανακάτεψαν, έπλασαν και έφτιαξαν τα δικά τους χριστουγεννιάτικα σχέδια. Μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί, συμμετείχαμε με ενθουσιασμό, ενώ στο τέλος “γευτήκαμε” το αποτέλεσμα! Το σχολείο μας γέμισε μυρωδιές και χαμόγελα!
Εις το επανιδείν.
Καλές γιορτές σε όλους!

Καλαντα στη πολη

Κάλαντα των Χριστουγέννων

Στις 17/12/2025, το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης πραγματοποίησε οργανωμένη επίσκεψη σε κεντρικά σημεία της πόλης, σε επιλεγμένους θεσμικούς φορείς (Δημαρχείο, Αστυνομία) καθώς και σε τοπικές επιχειρήσεις, με σκοπό να ψάλλουντα χριστουγεννιάτικα κάλαντα. Μέσα από τη δράση αυτή, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί μετέφεραν ένα ισχυρό μήνυμα αγάπης, αλληλεγγύης και αισιοδοξίας, ενισχύοντας το πνεύμα των ημερών και καλλιεργώντας τις αξίες της κοινωνικής προσφοράς και της ενεργού συμμετοχής στην τοπική κοινωνία.

2 censored 1 censored 2

 

Ταξίδι στον κόσμο των συναισθημάτων: μια γέφυρα επικοινωνίας και συμπερίληψης

 

Με πλοηγό το συναίσθημα, οι μαθητές μας πραγματοποίησαν ένα ξεχωριστό ταξίδι αυτογνωσίας και επικοινωνίας. Μέσα από διαδραστικά παιχνίδια, συζητήσεις και ανάγνωση αποσπασμάτων λογοτεχνικών βιβλίων, είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τα συναισθήματα και τους τρόπους με τους οποίους αυτά εκφράζονται τόσο στην καθημερινή ζωή όσο και μέσα από τη λογοτεχνία.

Η εμπειρία ήταν ιδιαίτερα όμορφη και ουσιαστική, καθώς βοήθησε τους μαθητές να ανοίξουν διάλογο, να μοιραστούν σκέψεις και συναισθήματα, αλλά και να γνωρίσουν καλύτερα τον εαυτό τους και τους άλλους.

Στο πλαίσιο αυτής της δράσης, το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης επισκέφθηκε το 10ο Δημοτικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης μαζί με το 1ο Δημοτικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης. Οι μαθητές συμμετείχαν σε θεατρικά παιχνίδια με θέμα το συναίσθημα, τραγούδησαν τόσο προφορικά όσο και στη νοηματική γλώσσα και αντάλλαξαν δώρα, στέλνοντας μηνύματα αποδοχής, συνεργασίας και φιλίας.

Η συνάντηση αυτή αποτέλεσε μια γιορτή συμπερίληψης και χαράς, γεμάτη χαμόγελα και συγκίνηση. Ευχαριστούμε θερμά το 1ο και το 10ο Δημοτικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης για τη φιλοξενία και τη συνεργασία. Τέτοιες δράσεις μας υπενθυμίζουν τη δύναμη της συνύπαρξης, της επικοινωνίας και του σεβασμού στη διαφορετικότητα.

4 censored 1 1 censored 1
2 1 3 censored 1

 

 

BEACTIVE “Τρέχω για την ΕΙΡΗΝΗ 2025

Το Ειδικό Δημοτικό σχολείο Αλεξανδρούπολης συμμετείχε με επιτυχία σε πρόγραμμα της Ελληνικής Ολυμπιακής επιτροπής και του Ευρωπαϊκού Προγράμματος BEACTIVE με τίτλο “Τρέχω για την ΕΙΡΉΝΗ 2025“.
Μια δράση με σημαντικά κοινωνικά μηνύματα, τα οποία έχουν απήχηση τόσο στην τοπική κοινωνία όσο και πέρα από τα σύνορα της χώρας μας!
Ο σεβασμός, η φιλία και όλες οι άλλες αξίες που πρεσβεύει ο αθλητισμός, μπορούν να αναπτυχθούν ουσιαστικά μόνο όταν επικρατεί ειρήνη!
Συγχαρητήρια στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στο πρόγραμμα!
600976896 4444957235736229 9158694769986350442 n

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία αποτελεί κάθε χρόνο μια υπενθύμιση για όλα όσα μπορούμε να πετύχουμε όταν η κοινωνία λειτουργεί με ενσυναίσθηση, αλληλεγγύη και πραγματική αποδοχή της διαφορετικότητας. Για εμάς, στο ειδικό σχολείο, δεν είναι απλώς μια ημέρα συμβολισμού· είναι μια αφορμή να αναδείξουμε τις ικανότητες, τις χαρές, τα ταλέντα και τις μικρές καθημερινές νίκες των μαθητών μας.

Με σεβασμό, φροντίδα και πίστη στις δυνατότητες κάθε παιδιού, δημιουργούμε ένα περιβάλλον όπου όλοι χωρούν και όλοι λάμπουν.

Φέτος, με ιδιαίτερη χαρά, συνεργαστήκαμε με δημοτικά σχολεία της πόλης μας και υλοποιήσαμε από κοινού ένα πρόγραμμα δράσεων που στόχο είχε να φέρει τα παιδιά κοντά, να ενισχύσει την επικοινωνία και να αναδείξει την αξία της συμπερίληψης.

Οι δραστηριότητες που πραγματοποιήσαμε μαζί ήταν:

  • Κινητικό παιχνίδι γνωριμίας
    Τα παιδιά συνεργάστηκαν, έπαιξαν και γνωρίστηκαν μέσα από χαρούμενες κινητικές ασκήσεις.
  • Θεατρικό παιχνίδι με γαντόκουκλα
    Μικρές ιστορίες και μεγάλα χαμόγελα, καθώς οι μαθητές πειραματίστηκαν με ρόλους, συναισθήματα και μηνύματα φιλίας.
  • Κυνήγι κρυμμένου θησαυρού
    Ένα παιχνίδι που είχε ως στόχο, οι μαθητές να βρουν λέξεις σχετικές με τη συμπερίληψη.
    Κάθε λέξη-«θησαυρός» ήταν αφορμή για συζήτηση και αναστοχασμό.
  • Δημιουργία “Συμβολαίου Φιλίας και Σεβασμού” σε μορφή αφίσας
    Τα παιδιά δημιούργησαν μια μεγάλη αφίσα-συμβόλαιο, γράφοντας τι παραπάνω λέξεις. Οι λέξεις έγιναν «στολίδια» στην κοινή μας αφίσα, φτιάχνοντας μια πολύχρωμη δέσμευση συνεργασίας.
  • Χορός και παιχνίδι
    Η μέρα έκλεισε με μουσική, κίνηση και πολλά χαμόγελα, σε μια γιορτή που θύμισε σε όλους τη δύναμη της συνύπαρξης.

Φέτος κάναμε ένα σημαντικό βήμα προς το άνοιγμα του σχολείου μας στην κοινότητα και προς μια ουσιαστική συνεργασία με τα σχολεία της πόλης.
Στόχος μας είναι η συνέχεια και η εξέλιξη του προγράμματος, ώστε όλο και περισσότερα παιδιά να βιώνουν τι σημαίνει ισότητα, φιλία, αγάπη και αποδοχή.

Γιατί η συμπερίληψη δεν είναι απλώς ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα — είναι τρόπος ζωής.

«Λογοτεχνικές διαδρομές στα συναισθήματα» – Μια δεύτερη στάση γεμάτη μουσική, ιδέες και χαμόγελα

Σήμερα, 3 Δεκεμβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία – πραγματοποιήθηκε η δεύτερη διαδικτυακή συνάντηση στο πλαίσιο του προγράμματος «Λογοτεχνικές διαδρομές στα συναισθήματα», με τη συμμετοχή του Δημοτικού Σχολείου Ελληνικής Κοινότητας Λουμπουμπάσι, του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αλεξανδρούπολης και του 2ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Σάμου. Οι εκπαιδευτικοί Ντομακάκη Αικατερίνη (Πληροφορικός, Συντονίστρια), Ηλιάδου Αναστασία (Ψυχολόγος) και Τζημήκα Ινώ–Δέσποινα (Θεατρολόγος) συμμετείχαν απο το Ειδικό Δημοτικό Αλεξανδρούπολης, απο το Πειραματικό Σάμου οι εκπαιδευτικοί Μενεγα, Αρζουμανίδη και Κουτίνη και απο το Ελληνικό σχολείο Λουμπουμπάσι η εκπαιδευτικός Καραΐσκου Σοφία και Βικέντιος Μαγγίρογλου.

Η συνάντηση εξελίχθηκε σε μία ζεστή γιορτή συνεργασίας, επικοινωνίας και δημιουργίας. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν συναισθήματα, να ανταλλάξουν απόψεις, να παρουσιάσουν τις κατασκευές τους και να ανακαλύψουν ότι, παρά την απόσταση, μοιράζονται κοινές σκέψεις, όνειρα και χαμόγελα. Ιδιαίτερα συγκινητική στιγμή ήταν όταν τα παιδιά της Λουμπουμπάσι τραγούδησαν στη νοηματική γλώσσα, μεταφέροντας μηνύματα αποδοχής, ενσυναίσθησης και ισότητας, τιμώντας την ημέρα των Ατόμων με Αναπηρία.

Ταυτόχρονα τα παιδιά απο το Πειραματικό Δημοτικό Σάμου, παρουσίασαν μικρά τραγούδια και δρώμενα, χαρίζοντας χαμόγελα και δείχνοντας πως η τέχνη, η μουσική και η ανάγνωση αποτελούν κοινές γλώσσες που μας ενώνουν πέρα από σύνορα και τόπους. Τα παιδιά αντάλλαξαν ιδέες για το τι σημαίνει συναίσθημα, πώς το εκφράζουμε και πώς μπορούμε να δημιουργούμε γέφυρες κατανόησης μέσα από τις ιστορίες.

Τα παιδιά του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αλεξανδρούπολης μοιράστηκαν επίσης τη δική τους δημιουργική ματιά: παρουσίασαν ζωγραφιές και κατασκευές μέσα από το σχολικό τους μπλοκ, αλλά και ένα επιδαπέδιο παιχνίδι που έφτιαξαν με φαντασία και συνεργασία. Αυτές οι δημιουργίες έγιναν αφορμή για διάλογο, ενθουσιασμό και ανταλλαγή ιδεών με τους συνομηλίκους τους.

Με τη δική τους καθοδήγηση, οι μαθητές από τρεις διαφορετικές σχολικές κοινότητες ταξίδεψαν μέσα από τη λογοτεχνία, τις συζητήσεις, τη δημιουργικότητα και τη φιλία, κάνοντας πράξη το μήνυμα ότι κάθε παιδί έχει δικαίωμα στην έκφραση, στη συμμετοχή και στη χαρά της επικοινωνίας.

Το ταξίδι συνεχίζεται… με πυξίδα τις ιστορίες και οδηγούς τα ίδια τα παιδιά, που αποδεικνύουν κάθε φορά πως οι γέφυρες συναισθημάτων μπορούν να χτίζονται ακόμη και μέσα από μια οθόνη — όταν υπάρχει αγάπη, διάθεση και συνεργασία!

 

589088627 874566174905166 7385408701060065040 n censored kalo9 censored
kalo 5 kalo 8 censored
kalo4 kalo 10 censored
kalo9 censored kalo 8 censored
eikona Viber 2025 12 03 18 02 34 191 kalo2

Άλλος ένας κύκλος εισαγωγής στη Θεραπευτική Ιππασία έκλεισε!

Την Τετάρτη 26 Νοεμβρίου, οι μαθητές/ριες του σχολείου μας ολοκλήρωσαν με επιτυχία τις προγραμματισμένες συνεδρίες τους στη Θεραπευτική Ιππασία, που διενεργούνταν στο χώρο Βήμα Βήμα στην Κομοτηνή.

Στόχοι του προγράμματος, που διεξήχθη για δεύτερη φορά, ήταν η συμμετοχή περισσότερων μαθητών/ριών στη διαδικασία και η επαφή τους με τη συγκεκριμένη θεραπευτική μέθοδο, που αποδεδειγμένα αποφέρει πολλαπλά οφέλη τόσο για τη σωματική, όσο και για την ψυχική υγεία των εμπλεκομένων, καθώς και η συνέχιση του προγράμματος για μαθητές από τον προηγούμενο κύκλο, για τους οποίους τα αποτελέσματα ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικά.

Οι μαθητές/ριες μας, ανεξαιρέτως, ανταποκρίθηκαν στο πρόγραμμα θετικά, συμμετείχαν με χαρά, ήρθαν σε επαφή με την όλη διαδικασία και τις βασικές αρχές της. Ολοκλήρωσαν έναν κύκλο οχτώ επισκέψεων, που περιελάμβανε συνεδρίες ιππασίας, δραστηριότητες ιπποκομίας, αλλά και εξατομικευμένες επιτραπέζιες δραστηριότητες σχετικές με το θέμα.

Οι συνεδρίες που πραγματοποιήθηκαν ήταν ειδικά διαμορφωμένες για το κάθε παιδί, ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες και στις δυνατότητές του. Δόθηκε έμφαση στη βελτίωση / ανάπτυξη των δεξιοτήτων σε τομείς που παρουσιάζουν ελλείμματα, ενώ ενισχύθηκαν η αυτοεκτίμηση, η αίσθηση πληρότητας και η ανάπτυξη εσωτερικού κινήτρου.

Το πρόγραμμα θα συνεχιστεί την άνοιξη, με παλιούς και νέους επίδοξους ιππείς!

Ραντεβού το Μάρτιο!

t1 Antigrafht2 Antigrafh t3 Antigrafht5 Antigrafh
t4 Antigrafht9 1t8 Antigrafh t7 Antigrafht10 1t6 Antigrafh

«Η Χώρα με τους Παράξενους Ανθρώπους»

Ομάδα μαθητών/τριών του Σχολείου μας είχε τη χαρά να παρακολουθήσει μια ξεχωριστή θεατρική παράσταση που ανέβηκε από την Πειραματική Σκηνή Αλεξανδρούπολης. Η χώρα με τους Παράξενους ανθρώπους μπορεί να φαντάζει μακρινή, αλλά τελικά μοιάζει πολύ με τη δική μας. Οι μαθητές/τριες μέσα από την παράσταση είδαν το άδικο πολλές φορές πρόσωπο της κοινωνίας απέναντι στη διαφορετικότητα αλλά και την ανάγκη για μια κοινωνία αγάπης, φιλίας και αλληλεγγύης.

Ευχαριστούμε την Πειραματική σκηνή για την πρόσκληση σε αυτό το όμορφο ταξίδι με τους παράξενους ανθρώπους!!!

t33 t1
t2

Επέτειος της 17ης Νοέμβρη

Με αφορμή την επέτειο της 17ης Νοέμβρη, οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας παρακολούθησαν μια ξεχωριστή παράσταση κουκλοθέατρου την «Ντενεκεδούπολη». Μέσα από τις κούκλες και τη δράση επί σκηνής, ήρθαν σε επαφή με τις έννοιες της ελευθερίας και της δημοκρατίας με ένα δημιουργικό και βιωματικό τρόπο.

Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς.

580537905 2039616746857465 5528601649491228770 n censored 582065542 1619535732818031 3555491923252779037 n censored
582221639 781577754885149 3903043129960546458 n 582055407 868668949149475 6892976198633432341 n censored

«Λογοτεχνικές διαδρομές στα συναισθήματα»,διαδικτυακή συνάντηση γνωριμίας με το Δημοτικό Σχολείο Ελληνικής Κοινότητας Λουμπουμπάσι.

Σήμερα, 18 Νοεμβρίου 2025, το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης πραγματοποίησε μια ζεστή και ουσιαστική διαδικτυακή συνάντηση γνωριμίας με το Δημοτικό Σχολείο Ελληνικής Κοινότητας Λουμπουμπάσι, στο πλαίσιο της δράσης «Λογοτεχνικές διαδρομές στα συναισθήματα» και των αναγνωστικών ζευγαριών. Η σύνδεση αυτή δεν ήταν απλώς μια τεχνική «γέφυρα» μέσα από μια οθόνη, αλλά ένα πραγματικό μοίρασμα λόγου, εικόνων, ιδεών και –πάνω απ’ όλα– συναισθημάτων.

Οι εκπαιδευτικοί του προγράμματος, Ντομακάκη Αικατερίνη (Πληροφορικός, Συντονίστρια), Ηλιάδου Αναστασία (Ψυχολόγος) και Τζημήκα Ινώ–Δέσποινα (Θεατρολόγος), σχεδίασαν τη συνάντηση έτσι ώστε τα παιδιά να νιώσουν ότι αποτελούν μέλη μιας κοινότητας αναγνωστών που απλώνεται πέρα από τα όρια της τάξης και της πόλης τους. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να συστηθούν, να μιλήσουν για τα βιβλία που αγαπούν, να ανταλλάξουν ιδέες για το πώς νιώθουν όταν διαβάζουν και να ανακαλύψουν ότι, ακόμη κι αν ζουν μακριά, μοιράζονται κοινές ανησυχίες, όνειρα και ελπίδες.

Μέσα από απλές αλλά ουσιαστικές δραστηριότητες, τα παιδιά κλήθηκαν να εκφράσουν συναισθήματα, να περιγράψουν ήρωες, να μαντέψουν σκηνές και να ακούσουν προσεκτικά όσα μοιράζονταν οι συμμαθητές τους από τη Λουμπουμπάσι. Η διαδικτυακή αυτή συνάντηση λειτούργησε σαν μια πρώτη «στάση» στις Λογοτεχνικές Γραμμές: ένας σταθμός όπου οι ιστορίες γίνονται αφορμή για διάλογο, αποδοχή και αλληλοκατανόηση.

Παράλληλα, η δράση αυτή συνδέεται με έναν ακόμη σημαντικό στόχο. Η 20η Νοεμβρίου είναι η Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού, ημέρα που καθιερώθηκε από τον ΟΗΕ για να τιμήσει την υιοθέτηση της Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού στις 20 Νοεμβρίου 1989. Η ημέρα αυτή μας υπενθυμίζει τη δέσμευση όλων –κρατών, θεσμών, εκπαιδευτικών και πολιτών– για την προστασία των παιδιών και την εξασφάλιση της εκπαίδευσης, της υγείας και της ασφάλειάς τους σε όλο τον κόσμο.

Σε αυτό το πνεύμα, η διαδικτυακή συνάντηση με το Δημοτικό Σχολείο Λουμπουμπάσι δεν ήταν μόνο μια εκπαιδευτική δράση φιλαναγνωσίας. Ήταν και μια συμβολική κίνηση υπέρ των δικαιωμάτων του παιδιού: του δικαιώματος στην εκπαίδευση, στην έκφραση, στη συμμετοχή, στη χαρά της δημιουργίας και της επικοινωνίας με συνομηλίκους από άλλες χώρες. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να δουν στην πράξη ότι η φωνή τους μετράει, ότι οι σκέψεις και τα συναισθήματά τους έχουν χώρο και αξία.

Μέσα από τέτοιες συναντήσεις καλλιεργείται η ενσυναίσθηση, η αλληλεγγύη και ο σεβασμός στη διαφορετικότητα. Τα αναγνωστικά ζευγάρια δεν είναι απλώς ένα παιδαγωγικό σχήμα· είναι μια γέφυρα που ενώνει τα παιδιά, τα σχολεία και τις κοινότητες. Στις «Λογοτεχνικές διαδρομές στα συναισθήματα» τα βιβλία γίνονται αφορμή για να ανοίξουν συζητήσεις, να γεννηθούν φιλίες και να χτιστούν γέφυρες κατανόησης, τιμώντας στην πράξη το πνεύμα της Παγκόσμιας Ημέρας για τα Δικαιώματα του Παιδιού.

Συνεχίζουμε αυτό το ταξίδι, με πυξίδα τις ιστορίες και οδηγό τα ίδια τα παιδιά, πιστεύοντας βαθιά ότι η λογοτεχνία μπορεί να γίνει γέφυρα συναισθημάτων για όλους.To ταξίδι της ανάγνωσης θα συνεχιστεί με το 2ο Πειραματικό Σάμου.

4l censored 1
1l censored 3l censored
5l censored 2l censored