”ΚΑΔΜΟΣ ΨΑΧΝΕΙ ΕΥΡΩΠΗ.ΕΥΡΩΠΗ ΨΑΧΝΕΙ ΚΑΔΜΟ.”
Το έργο ΣΦΙΓΓΑ 2015 αποτελεί μια φιλόδοξη καλλιτεχνική πρόταση θεμελίωσης μιας νέας πόλης, που επιχειρείται με την αλλαγή του συναισθηματικού χάρτη των κατοίκων της πόλης, μέσα από την κάθετη βουτιά στον τόπο και τον χρόνο, για την ανεύρεση του πολιτιστικού αποθέματος, που θα γίνει αφετηρία δημιουργίας μιας νέας ταυτότητας.
Η ΣΦΙΓΓΑ 2015 είναι ένα καλλιτεχνικό project στον αστικό και κοινωνικό χώρο μιας πόλης, όπου καλλιτέχνες διαφορετικών ειδικοτήτων απ’ όλο τον κόσμο, συγγραφείς επιστήμονες και κοινό δημιουργούν, αλληλεπιδρώντας με τα μνημονικά στοιχεία της πόλης, προτείνοντας λύσεις για την «ίδρυση της πόλης του μέλλοντος», δηλαδή του χώρου που θέλουμε να ζούμε. Τα έργα-προτάσεις επιχειρούν να ανατρέψουν την ακινησία, τον εφησυχασμό και την αδράνεια που επιφέρουν σήψη στο παρόν, να ενώσουν τις δράσεις των ανήσυχων πολιτών και να επιφέρουν μέσω διαφόρων αλληλεπιδράσεων την αλλαγή στο μέλλον της πόλης σε αρμονία με την ιδιαίτερη τοπολογία της Θήβας.
Στο βιοκλιματικό πάρκο Χρυσορρόα Θηβας ενεπλάκησαν μαθητές και εκπαιδευτικούς των Νηπιαγωγείων και των Δημοτικών Σχολείων της περιοχής ώστε να δημιουργήσουν με … πρόσχημα τον μύθο δράσεις εικαστικών, αρχιτεκτονικής, θεάτρου, λογοτεχνίας, μουσικής, video art, urban art και ψηφιακής τεχνολογίας
ΚΑΔΜΟΣ: Ο μυθικός ήρωας της Θήβας
Ο Κάδμος ήταν γιος του βασιλιά της Φοινίκης Αγήνορα και της Τηλέφασσας. Αδέλφια είχε το Φοίνικα, τον Κίλικα και την Ευρώπη. Ο Ηρόδοτος υποστηρίζει ότι ο Κάδμος έφερε στην Ελλάδα τα φοινικικά (ή Κάδμεια ) γράμματα.
Μια μέρα ο Δίας είδε την Ευρώπη να μαζεύει λουλούδια σε ένα λιβάδι δίπλα στη θάλασσα και την ερωτεύτηκε. Μεταμορφώθηκε σε έναν μεγαλοπρεπή ταύρο που κάλπαζε μες στο λιβάδι. Το κορίτσι θαύμασε την ομορφιά του που ήταν λευκός σαν το χιόνι ενώ τα κέρατά του γυάλιζαν κάτω από το λαμπερό ήλιο. Ο ταύρος ήταν τόσο ήρεμος που η Ευρώπη τον χάιδεψε με το χέρι της. Ήταν τόσο φιλικό και όμορφο ζώο που τόλμησε και ανέβηκε στη ράχη του. Εκείνος, ξαφνικά, τινάχτηκε, βούτηξε στη θάλασσα και κολύμπησε μέχρι την Κρήτη με την Ευρώπη να μη μπορεί να αντιδράσει.
Ο Κάδμος άρχισε να ψάχνει για την αδελφή του. Όταν έφτασε στο Μαντείο των Δελφών η Πυθία του είπε να σταματήσει το ψάξιμο επειδή η μοίρα της ήταν να ζήσει στην Κρήτη. Τον συμβούλεψε να ακολουθήσει μια αγελάδα που απομακρύνθηκε από το κοπάδι της. Στο μέρος που θα γονάτιζε η αγελάδα, αυτός όφειλε να ιδρύσει μια πόλη. Έτσι ο Κάδμος ίδρυσε τη Θήβα, που η ακρόπολή της ονομάστηκε, Καδμεία.
Έπειτα σκότωσε ένα δράκοντα, που φύλαγε μια πηγή του Άρη και κατέστρεφε τα περίχωρα της πόλης. Ύστερα, με τη συμβουλή της Αθηνάς, έσπειρε τα δόντια του δράκοντα και απ” αυτά φύτρωσαν οπλισμένοι άντρες που ονομάστηκαν Σπαρτοί. Αυτοί όμως σκοτώθηκαν μεταξύ τους εκτός από πέντε, και αυτοί ακριβώς υπήρξαν οι πρόγονοι των Θηβαίων.
Ο Κάδμος όμως έπρεπε να εξαγνιστεί από το φόνο και έτσι υπηρέτησε οχτώ χρόνια τον Άρη. Σαν ανταμοιβή ο θεός του έδωσε για γυναίκα του την κόρη του Αρμονία. Ο γάμος τους θεωρήθηκε από τα πιο λαμπρά γεγονότα της εποχής. Ο Κάδμος δώρισε στη γυναίκα του ένα περίφημο περιδέραιο, γνωστό στη Μυθολογία σαν το περιδέραιο της Αρμονίας. Ήταν ένα από τα έργα του Ηφαίστου. Της χάρισε κι έναν θαυμάσιο πέπλο, που ήταν φτιαγμένος από τα χέρια της Αθηνάς.
Το ζευγάρι έζησε και βασίλευσε στη Θήβα και η βασιλεία του ήταν πολύχρονη κι ευτυχισμένη.

Πρόσφατα σχόλια