23 Μαΐου 2025 Παγκόσμια ημέρα θαλάσσιας χελώνας

20250523 102304 Στο πλαίσιο της δράσης του ενεργού πολίτη οι μαθητές μας συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε μια σειρά από δημιουργικές δραστηριότητες με θέμα «οι χελώνες και το περιβάλλον τους»που τους έφεραν κοντά στη φύση και τα ζωντανά της. Αρχικά, έφτιαξαν μια υπέροχη χελώνα από χαρτόνι, την οποία ζωγράφισαν με πολύχρωμες νερομπογιές, αποδίδοντας τη λεπτομέρεια και τη ζωντάνια στο κάθε τους κομμάτι. Σε επόμενη δραστηριότητα τα χάρτινα πιάτα χρησίμευσαν ως υλικά για να δημιουργήσουν τις χελώνες τους, δίνοντάς τους μια παιχνιδιάρικη και χαριτωμένη όψη.

Στη συνέχεια, τα παιδιά διασκέδασαν παίζοντας στην άμμο και το νερό, μέσα σε ένα σκαφάκι που είχε τοποθετημένες μικρές χελώνες και αυγά. Εκεί, οι μικρές χελώνες “έψαχναν” τον δρόμο τους για τη θάλασσα, ζωντανά και χαρούμενα, μέσα σε ένα μικρό, πολύχρωμο κόσμο φαντασίας και παιχνιδιού.

Σε επόμενη φάση, άκουσαν ένα γλυκό παραμύθι με τίτλο «Πού πας, χελωνάκι;», που τους βοήθησε να κατανοήσουν καλύτερα τη ζωή και την περιπέτεια αυτών των χαριτωμένων πλάσματα. Τέλος, ζωγράφισαν τις δικές τους χελώνες, δημιουργώντας όμορφες και πολύχρωμες εικόνες που αποτύπωσαν την αγάπη και το σεβασμό τους προς τη φύση.

Την Παρασκευή 23 Μαΐου, το ειδικό δημοτικό σχολείο της Σητείας πραγματοποίησε μια αξέχαστη σχολική επίσκεψη στην παραλία της πόλης, με σκοπό τη γνωριμία των μαθητών με τις θαλάσσιες χελώνες και την ευαισθητοποίησή τους σχετικά με την προστασία τους. Η επίσκεψη διοργανώθηκε από τον κύριο Νίκο Μαράκη και την κυρία Ροδάνθη Κασσωτάκη, εθελοντές των θαλάσσιων χελωνών, που μοιράστηκαν πολύτιμες πληροφορίες και εμπειρίες με τους μικρούς μαθητές.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, οι μαθητές ενημερώθηκαν για τη ζωή και τη διαβίωση των θαλάσσιων χελωνών, καθώς και για τους κινδύνους που απειλούν το είδος τους, όπως η ρύπανση, η αυξανόμενη παρουσία ανθρώπων στις παραλίες και η καταστροφή των φωλιών τους. Οι εθελοντές εξήγησαν πώς μπορούμε όλοι μαζί να συμβάλλουμε στην προστασία τους, βοηθώντας τις χελώνες να γεννήσουν με ασφάλεια τα αυγά τους στην άμμο.

Οι μαθητές μάθανε πώς να αναγνωρίζουν μια φωλιά χελώνας και πώς να δημιουργούν έναν προστατευτικό χώρο στην παραλία, ώστε να αποτρέπουν τυχόν παρεμβάσεις και να διασφαλίζουν τις κατάλληλες συνθήκες για την ανάπτυξη των αυγών. Επιπλέον, συζητήθηκε η σημασία της αποφυγής ρίψης σκουπιδιών και η ανάγκη για καθαρισμό των παραλιών.

Ως δραστηριότητα, οι μαθητές κατασκεύασαν μια όμορφη χειροτεχνία από ανακυκλώσιμα υλικά, απεικονίζοντας ψάρια και χελώνες. Η δημιουργία αυτής της κατασκευής στάθηκε αφορμή για συζήτηση σχετικά με την ανακύκλωση και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος.

Η σχολική επίσκεψη ολοκληρώθηκε με ενθουσιασμό και χαρά, ενώ παράλληλα ενίσχυσε την ευαισθητοποίηση των παιδιών για τη σημασία της προστασίας των θαλάσσιων χελωνών και του περιβάλλοντος γενικότερα. Οι μαθητές έφυγαν με γνώση και όρεξη να συμβάλλουν κι αυτοί με όποιον τρόπο μπορούν στην προστασία αυτού του πολύτιμου είδους.

Messenger creation BA4D6C99 6F3A 416C 8DA8 45220DF46D45
Messenger creation A845BA8C 62BD 44E4 A96E 55CF614A3BDB
Messenger creation 53126036 A697 48D4 A3DC 8C18CE3A83C8
Messenger creation 2A1A93DF C36A 4105 9FCA A24336BB3E7D
Messenger creation 13ED5C0E 5366 4CD9 A95F 54FAAE26E37A
IMG 20ce5dcb345b63355ad89d46b3b9f9d2 V
IMG a99ba38b74682a4c333bd985d782876f V
IMG 478627994704fb7a2f89bdedc03696a9 V
IMG 7566b9a3cf83a2d85526a09d512f5b9c V
IMG d41442eed6d977811382c914394d69cb V
IMG d583be86f537adcaf9de4ec2df7a2650 V
20250523 103837
20250523 103706
20250523 102225
20250523 101911
20250523 101620

Επίσκεψη από το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Σητείας

IMG d6af86a699e9f8242f2db5d5b9362c21 V

Την Πέμπτη 15-05-2025  στο πλαίσιο της δημιουργίας κοινωνικών σχέσεων μεταξύ μαθητών κι εκπαιδευτικών, μας επισκέφθηκε το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Σητείας. Τους υποδεχθήκαμε στο χώρο της παιδικής χαράς, όπου όλοι μαζί ζωγραφίσαμε και παίξαμε παιχνίδια που προάγουν τη συνεργασία και την κοινωνικοποίηση των μαθητών μας. Στο τέλος, απολαύσαμε το κέρασμα που μας πρόσφεραν αλλά κι αυτό που έφτιαξαν οι μαθητές μας στο Εργαστήριο Μαγειρικής.

IMG 92bfe1f0dab3a3f7199d040595062a93 V

IMG 535ed1695f5b6ef2af58d1e19b1b83c3 V

IMG a253e7d965befa5b33483da6ae790f85 V

IMG cd01e82ab916a4459bf2baa0a5361645 V

IMG 2da9366cfef4f46f1fe30b211a6eaba5 V

IMG f829c35f530b0c0720ee726a10409d4e V

IMG a2697e2a893f3bb033ff22c613662df1 V

IMG a1e784dc2dd5e4495d7397f0ce54f1f5 V

IMG 4b13006988b5009cb812cef643e7984c V

Ενδοσχολική επιμόρφωση με θέμα: «Μαθησιακές Δυσκολίες: Ενδείξεις στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου – Επικοινωνία εκπαιδευτικών με γονείς για θέματα Ειδικής Αγωγής»

1000020047
1000020046
Την Παρασκευή 16 Μαΐου 2025 το 3ο Δημοτικό Σχολείο Σητείας σε συνεργασία με το Ειδικό Σχολείο Σητείας πραγματοποίησε ενδοσχολική επιμόρφωση με θέμα «Μαθησιακές Δυσκολίες: Ενδείξεις στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου – Επικοινωνία εκπαιδευτικών με γονείς για θέματα Ειδικής Αγωγής».
Οι εισηγήτριες αναφέρθηκαν σε σημαντικές πτυχές για την έγκαιρη αναγνώριση και αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών στα πρώτα σχολικά χρόνια, καθώς και πολύτιμες γνώσεις και πρακτικές συμβουλές για την ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ σχολείου και οικογένειας για την υποστήριξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Παράδειγμα Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας

20250506 105527

Την Τρίτη 6 Μαΐου πραγματοποιήθηκε μια ωριαία διδασκαλία στο αντικείμενο των μαθηματικών στη θεματική ενότητα «οι αριθμοί μέχρι το 50». Έγινε εστίαση στους αριθμούς από το 20 έως το 30 καθώς η διδασκαλία ήταν προσαρμοσμένη ανάλογα με τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα του μαθητή.
Στόχος ήταν ο μαθητής να αναγνωρίζει και να λέει τους αριθμούς έως το 30, να κατανοεί της σειρά των αριθμών και να αναπτύξει αυτοπεποίθηση στη χρήση των αριθμών.
Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν ήταν χρωματιστές κάρτες (0-30), αριθμογραμμές, παιχνίδια, πλαστελίνες και άλλα υλικά όπως μαρκαδόροι και ξυλομπογιές. Έγινε χρήση εποπτικών μέσων διδασκαλίας, όπως Η/Υ, προβολέας (projector), καρτέλες, πλαστελίνη, φύλλα εργασίας.
Η πορεία της διδασκαλίας ήταν ως εξής:
• Εισαγωγή στο μάθημα με ανατροφοδότηση αναφέροντας τους αριθμούς από το 0 έως το 20 και αντίστροφα με τη μορφή παιχνιδιού μέσα από τη χρήση καρτελών.
• Έπειτα έγινε προβολή βίντεο με θέμα τους αριθμούς έως το 50.
• Εισαγωγή στους αριθμούς 20 έως 30 με την προβολή αριθμογραμμής και με τη μορφή παιχνιδιού καρτελών. Στη συνέχεια βάλαμε τις κάρτες σε σειρά και τις κάναμε ανάγνωση. Ύστερα τοποθετήσαμε τις κάρτες σε φθίνουσα σειρά και τις διαβάσαμε επίσης.
• Ζωγραφική και αριθμοί. Ο μαθητής ζωγράφισε το σκίτσο επιλέγοντας το κατάλληλο χρώμα που του υπεδείκνυε ο κάθε αριθμός.
• Έγινε εξάσκηση στους αριθμούς με τη χρήση φύλλων εργασίας.
• Δραστηριότητα με πλαστελίνη. Ο μαθητής έφτιαξε αριθμούς από πλαστελίνη που του ζητούσε η κάθε φιγούρα η οποία κρατούσε από μια καρτέλα με έναν αριθμό.
• Δραστηριότητα με τη χρήση της online εκπαιδευτικής πλατφόρμας Wordwall.
• Παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού, όπου ο μαθητής έβρισκε και τοποθετούσε τους αριθμούς.

20250506 112656

20250506 112442

20250506 112139

20250506 111941

20250506 110608

20250506 110227

20250506 104911

20250506 104904

Συνάντηση Εργασίας – “Σχεδιασμός Δράσεων Τοπικής Ιστορίας και Τοπικής Γεωγραφίας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση”

20250429 130048

Την Τρίτη, 29 Απριλίου 2025, ώρα 12:00 – 13:30, παρακολουθήσαμε τη διαδικτυακή συνάντηση με θέμα τη διαμόρφωση των προβλεπόμενων δράσεων Τοπικής Ιστορίας και Τοπικής Γεωγραφίας στο πλαίσιο του εγγράφου του Υπουργείου Παιδείας (Αρ. Πρωτ. 36085/ΓΔ4/01-04-2025).

Η συνάντηση στόχευε στο να λειτουργήσει ως πεδίο ουσιαστικής ανταλλαγής απόψεων, και προτάσεω.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, πραγματοποιήθηκαν εισηγήσεις με παραδείγματα εφαρμογής από τους παρακάτω/ες συναδέλφους (με αλφαβητική σειρά):

· Μακράκης Εμμανουήλ, Διευθυντής Δημοτικού Σχολείου Ελούντας

· Νοβάκος Ιωάννης, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης

· Πρατσίνη Μαρία, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Δασκάλων

· Ρηνάκη Αικατερίνη , Σύμβουλος Εκπαίδευσης Δασκάλων

Ενδοσχολική επιμόρφωση: Γνωριμία με τις Εργαλειοθήκες “Τροφή για Δράση”

 

1000019677

Την Τετάρτη 09 Απριλίου 2025 και ώρα 17,30 στο Πολύκεντρου του Δήμου Σητείας, παρακολουθήσαμε την εκδήλωση που διοργάνωσε το Τμήμα Επιστημών Διατροφής Διαιτολογίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου με τίτλο: Γνωριμία με τις Εργαλειοθήκες “Τροφή για Δράση“.

Την επιμέλεια της συγκεκριμένης εκδήλωσης είχε κ. Θεοδώρα Μουρατίδου η οποία είναι επιστημονικά υπεύθυνη για την Εθνική Δράση κατά της Παιδικής Παχυσαρκίας. Στόχος της συγκεκριμένης δράσης ήταν η ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών και η γνωριμία τους με την εργαλειοθήκη του προγράμματος, προσκεκλημένοι ήταν  και οι μαθητές του σχολείου μας που απασχολήθηκαν με διάφορα εκπαιδευτικά παιχνίδια.

1000019678

Παρασκευή πίτσας

IMG 3487936aff2cdc03b5d460682cded562 V1

Οι μαθητές του σχολείου μας, μετά την αγορά των απαραίτητων υλικών από το Σούπερ Μάρκετ, με την απαραίτητη καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους παρασκεύασαν την πλαστικοποιημένη εικονογραφημένη συνταγή για την παρασκευή πίτσας. Αφού την τοποθέτησαν στον τοίχο της κουζίνας και ακολουθώντας με ακρίβεια τις οδηγίες, δημιούργησαν την δική τους πίτσα.

IMG 7eef35680905b3bb4a23d10ab9c2a1db V

IMG 82c26a1b241c7135429f1fe705b0429f V

IMG dc27584b393ecb55b4f3612afef72b94 V

IMG e1edeb8458bcc277b8526f8fc68e2d67 V

IMG b3531cb6f1ec913fb09b67a2ebb989c8 V

IMG 2e949b4fda60b77e6287ca7a397fa123 V

IMG fdc21f2d357533f997ed9a15143083db V

IMG 26fe4125530bc8038797bb3cb0f81516 V