23 Μαΐου 2025 Παγκόσμια ημέρα θαλάσσιας χελώνας
Στο πλαίσιο της δράσης του ενεργού πολίτη οι μαθητές μας συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε μια σειρά από δημιουργικές δραστηριότητες με θέμα «οι χελώνες και το περιβάλλον τους»που τους έφεραν κοντά στη φύση και τα ζωντανά της. Αρχικά, έφτιαξαν μια υπέροχη χελώνα από χαρτόνι, την οποία ζωγράφισαν με πολύχρωμες νερομπογιές, αποδίδοντας τη λεπτομέρεια και τη ζωντάνια στο κάθε τους κομμάτι. Σε επόμενη δραστηριότητα τα χάρτινα πιάτα χρησίμευσαν ως υλικά για να δημιουργήσουν τις χελώνες τους, δίνοντάς τους μια παιχνιδιάρικη και χαριτωμένη όψη.
Στη συνέχεια, τα παιδιά διασκέδασαν παίζοντας στην άμμο και το νερό, μέσα σε ένα σκαφάκι που είχε τοποθετημένες μικρές χελώνες και αυγά. Εκεί, οι μικρές χελώνες “έψαχναν” τον δρόμο τους για τη θάλασσα, ζωντανά και χαρούμενα, μέσα σε ένα μικρό, πολύχρωμο κόσμο φαντασίας και παιχνιδιού.
Σε επόμενη φάση, άκουσαν ένα γλυκό παραμύθι με τίτλο «Πού πας, χελωνάκι;», που τους βοήθησε να κατανοήσουν καλύτερα τη ζωή και την περιπέτεια αυτών των χαριτωμένων πλάσματα. Τέλος, ζωγράφισαν τις δικές τους χελώνες, δημιουργώντας όμορφες και πολύχρωμες εικόνες που αποτύπωσαν την αγάπη και το σεβασμό τους προς τη φύση.
Την Παρασκευή 23 Μαΐου, το ειδικό δημοτικό σχολείο της Σητείας πραγματοποίησε μια αξέχαστη σχολική επίσκεψη στην παραλία της πόλης, με σκοπό τη γνωριμία των μαθητών με τις θαλάσσιες χελώνες και την ευαισθητοποίησή τους σχετικά με την προστασία τους. Η επίσκεψη διοργανώθηκε από τον κύριο Νίκο Μαράκη και την κυρία Ροδάνθη Κασσωτάκη, εθελοντές των θαλάσσιων χελωνών, που μοιράστηκαν πολύτιμες πληροφορίες και εμπειρίες με τους μικρούς μαθητές.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, οι μαθητές ενημερώθηκαν για τη ζωή και τη διαβίωση των θαλάσσιων χελωνών, καθώς και για τους κινδύνους που απειλούν το είδος τους, όπως η ρύπανση, η αυξανόμενη παρουσία ανθρώπων στις παραλίες και η καταστροφή των φωλιών τους. Οι εθελοντές εξήγησαν πώς μπορούμε όλοι μαζί να συμβάλλουμε στην προστασία τους, βοηθώντας τις χελώνες να γεννήσουν με ασφάλεια τα αυγά τους στην άμμο.
Οι μαθητές μάθανε πώς να αναγνωρίζουν μια φωλιά χελώνας και πώς να δημιουργούν έναν προστατευτικό χώρο στην παραλία, ώστε να αποτρέπουν τυχόν παρεμβάσεις και να διασφαλίζουν τις κατάλληλες συνθήκες για την ανάπτυξη των αυγών. Επιπλέον, συζητήθηκε η σημασία της αποφυγής ρίψης σκουπιδιών και η ανάγκη για καθαρισμό των παραλιών.
Ως δραστηριότητα, οι μαθητές κατασκεύασαν μια όμορφη χειροτεχνία από ανακυκλώσιμα υλικά, απεικονίζοντας ψάρια και χελώνες. Η δημιουργία αυτής της κατασκευής στάθηκε αφορμή για συζήτηση σχετικά με την ανακύκλωση και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
Η σχολική επίσκεψη ολοκληρώθηκε με ενθουσιασμό και χαρά, ενώ παράλληλα ενίσχυσε την ευαισθητοποίηση των παιδιών για τη σημασία της προστασίας των θαλάσσιων χελωνών και του περιβάλλοντος γενικότερα. Οι μαθητές έφυγαν με γνώση και όρεξη να συμβάλλουν κι αυτοί με όποιον τρόπο μπορούν στην προστασία αυτού του πολύτιμου είδους.
Επίσκεψη από το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Σητείας
Την Πέμπτη 15-05-2025 στο πλαίσιο της δημιουργίας κοινωνικών σχέσεων μεταξύ μαθητών κι εκπαιδευτικών, μας επισκέφθηκε το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Σητείας. Τους υποδεχθήκαμε στο χώρο της παιδικής χαράς, όπου όλοι μαζί ζωγραφίσαμε και παίξαμε παιχνίδια που προάγουν τη συνεργασία και την κοινωνικοποίηση των μαθητών μας. Στο τέλος, απολαύσαμε το κέρασμα που μας πρόσφεραν αλλά κι αυτό που έφτιαξαν οι μαθητές μας στο Εργαστήριο Μαγειρικής.
Ενδοσχολική επιμόρφωση με θέμα: «Μαθησιακές Δυσκολίες: Ενδείξεις στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου – Επικοινωνία εκπαιδευτικών με γονείς για θέματα Ειδικής Αγωγής»
Παράδειγμα Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας
Την Τρίτη 6 Μαΐου πραγματοποιήθηκε μια ωριαία διδασκαλία στο αντικείμενο των μαθηματικών στη θεματική ενότητα «οι αριθμοί μέχρι το 50». Έγινε εστίαση στους αριθμούς από το 20 έως το 30 καθώς η διδασκαλία ήταν προσαρμοσμένη ανάλογα με τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα του μαθητή.
Στόχος ήταν ο μαθητής να αναγνωρίζει και να λέει τους αριθμούς έως το 30, να κατανοεί της σειρά των αριθμών και να αναπτύξει αυτοπεποίθηση στη χρήση των αριθμών.
Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν ήταν χρωματιστές κάρτες (0-30), αριθμογραμμές, παιχνίδια, πλαστελίνες και άλλα υλικά όπως μαρκαδόροι και ξυλομπογιές. Έγινε χρήση εποπτικών μέσων διδασκαλίας, όπως Η/Υ, προβολέας (projector), καρτέλες, πλαστελίνη, φύλλα εργασίας.
Η πορεία της διδασκαλίας ήταν ως εξής:
• Εισαγωγή στο μάθημα με ανατροφοδότηση αναφέροντας τους αριθμούς από το 0 έως το 20 και αντίστροφα με τη μορφή παιχνιδιού μέσα από τη χρήση καρτελών.
• Έπειτα έγινε προβολή βίντεο με θέμα τους αριθμούς έως το 50.
• Εισαγωγή στους αριθμούς 20 έως 30 με την προβολή αριθμογραμμής και με τη μορφή παιχνιδιού καρτελών. Στη συνέχεια βάλαμε τις κάρτες σε σειρά και τις κάναμε ανάγνωση. Ύστερα τοποθετήσαμε τις κάρτες σε φθίνουσα σειρά και τις διαβάσαμε επίσης.
• Ζωγραφική και αριθμοί. Ο μαθητής ζωγράφισε το σκίτσο επιλέγοντας το κατάλληλο χρώμα που του υπεδείκνυε ο κάθε αριθμός.
• Έγινε εξάσκηση στους αριθμούς με τη χρήση φύλλων εργασίας.
• Δραστηριότητα με πλαστελίνη. Ο μαθητής έφτιαξε αριθμούς από πλαστελίνη που του ζητούσε η κάθε φιγούρα η οποία κρατούσε από μια καρτέλα με έναν αριθμό.
• Δραστηριότητα με τη χρήση της online εκπαιδευτικής πλατφόρμας Wordwall.
• Παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού, όπου ο μαθητής έβρισκε και τοποθετούσε τους αριθμούς.
Συνάντηση Εργασίας – “Σχεδιασμός Δράσεων Τοπικής Ιστορίας και Τοπικής Γεωγραφίας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση”
Την Τρίτη, 29 Απριλίου 2025, ώρα 12:00 – 13:30, παρακολουθήσαμε τη διαδικτυακή συνάντηση με θέμα τη διαμόρφωση των προβλεπόμενων δράσεων Τοπικής Ιστορίας και Τοπικής Γεωγραφίας στο πλαίσιο του εγγράφου του Υπουργείου Παιδείας (Αρ. Πρωτ. 36085/ΓΔ4/01-04-2025).
Η συνάντηση στόχευε στο να λειτουργήσει ως πεδίο ουσιαστικής ανταλλαγής απόψεων, και προτάσεω.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, πραγματοποιήθηκαν εισηγήσεις με παραδείγματα εφαρμογής από τους παρακάτω/ες συναδέλφους (με αλφαβητική σειρά):
· Μακράκης Εμμανουήλ, Διευθυντής Δημοτικού Σχολείου Ελούντας
· Νοβάκος Ιωάννης, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης
· Πρατσίνη Μαρία, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Δασκάλων
· Ρηνάκη Αικατερίνη , Σύμβουλος Εκπαίδευσης Δασκάλων
Πασχαλινό κυνήγι κρυμμένου αβγού!
Πασχαλινές κατασκευές
Ενδοσχολική επιμόρφωση: Γνωριμία με τις Εργαλειοθήκες “Τροφή για Δράση”
Την Τετάρτη 09 Απριλίου 2025 και ώρα 17,30 στο Πολύκεντρου του Δήμου Σητείας, παρακολουθήσαμε την εκδήλωση που διοργάνωσε το Τμήμα Επιστημών Διατροφής Διαιτολογίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου με τίτλο: Γνωριμία με τις Εργαλειοθήκες “Τροφή για Δράση“.
Την επιμέλεια της συγκεκριμένης εκδήλωσης είχε κ. Θεοδώρα Μουρατίδου η οποία είναι επιστημονικά υπεύθυνη για την Εθνική Δράση κατά της Παιδικής Παχυσαρκίας. Στόχος της συγκεκριμένης δράσης ήταν η ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών και η γνωριμία τους με την εργαλειοθήκη του προγράμματος, προσκεκλημένοι ήταν και οι μαθητές του σχολείου μας που απασχολήθηκαν με διάφορα εκπαιδευτικά παιχνίδια.
Παρασκευή πίτσας
Οι μαθητές του σχολείου μας, μετά την αγορά των απαραίτητων υλικών από το Σούπερ Μάρκετ, με την απαραίτητη καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους παρασκεύασαν την πλαστικοποιημένη εικονογραφημένη συνταγή για την παρασκευή πίτσας. Αφού την τοποθέτησαν στον τοίχο της κουζίνας και ακολουθώντας με ακρίβεια τις οδηγίες, δημιούργησαν την δική τους πίτσα.









































































