28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Το σχολείο μας και φέτος γιόρτασε με λαμπρότητα την εθνική μας επέτειο και το ιστορικό “ΟΧΙ” των Ελλήνων στις ιταλικές αξιώσεις. Ένα “ΟΧΙ” που 84 χρόνια μετά, εξακολουθεί να αντηχεί στα αυτιά μας μέσα από τους μαθητές/τριες σε όλη την Ελλάδα και να μας γεμίζει με υπερηφάνεια για το θάρρος και την ανδρεία που υπέδειξαν οι πρόγονοί μας σε πολύ δύσκολους καιρούς.

28Η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Ο μεγάλος λογοτέχνης, Στρατής Μυριβήλης σε ένα άρθρο του που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Νέα Εστία, περιγράφει και αποτιμά: «…Αυτή η ομοθυμία των δέκα εκατομμυρίων Ελλήνων, με την οποία αντίκρυσαν το φοβερό γεγονός του πολέμου, είναι θαρρώ το πιο σπουδαίο φαινόμενο στην ιστορία του έθνους μας ολόκληρου. (…) Ποιο θα ‘ναι το τελος του; Ελάχιστα ενδιαφέρει αυτό το τέλος. Ολάκερη η δικαίωσή μας στέκεται στην αρχή…»

 

ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ “ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΡΩΤΩΝ ΒΟΗΘΕΙΩΝ – ΚΑΡΠΑ”

Την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου μετά το πέρας των διδακτικών υποχρεώσεων οι εκπαιδευτικοί του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Σιδηροκάστρου και οι εκπαιδευτικοί του Δημοτικού Σχολείου Βαμβακοφύτου συμμετείχαν στην ενδοσχολική επιμόρφωση με θέμα την “Εκπαίδευση Πρώτων Βοηθειών – ΚΑΡΠΑ”. Την επιμόρφωση συνδιοργάνωσαν οι Σχολικές Νοσηλεύτριες του σχολείου μας, κα Ξανθοπούλου μαζί με τη Σχολική Νοσηλεύτρια του Δημοτικού Βαμβακοφύτου κα Εμμανουηλίδου.

Βασικός στόχος της συγκεκριμένης δράσης αποτελεί η καλλιέργεια του εθελοντισμού και της προσφοράς στο συνάνθρωπο. Οι εκπαιδευτικοί μας οφείλουν να συνειδητοποιήσουν την αξία της ανθρώπινης ζωής και την υποχρέωσή τους να προσφέρουν το μέγιστο όταν αυτή κινδυνεύει. Για να επιτευχθεί ο παραπάνω στόχος θα πρέπει να αποκτήσουν τις κατάλληλες γνώσεις και να εξασκηθούν στις απαιτούμενες δεξιότητες. Οι γνώσεις αυτές δεν είναι αποσπασματικές, αλλά συνδέονται άμεσα με γνωστικά αντικείμενα των θετικών επιστημών και κυρίως της Βιολογίας. Άρα ένας δεύτερος στόχος της δράσης μας είναι να συνδέσουμε θεωρητικές γνώσεις στις θετικές επιστήμες με επίλυση προβλημάτων της καθημερινότητας, στη συγκεκριμένη περίπτωση τη διάσωση της ανθρώπινης ζωής.
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΕΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ECO FESTIVAL 2024

Το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Σιδηροκάστρου συμμετείχε με τους μαθητές/τριες της Ανώτερης Βαθμίδας στον Διαγωνισμό Εικαστικής Δημιουργίας με ένα πίνακα ζωγραφικής, “Το δέντρο της καρδιάς μας”  στο πλαίσιο του Eco Festival 2024. Ένα φεστιβάλ, το οποίο μεταφέρει στα παιδιά σημαντικά μηνύματα για την προστασία του περιβάλλοντος και συμβάλει στην προώθηση της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και συνείδησης.IMG 88291e9a2cba347caf63248c034d4152 V

ΗΜΕΡΑ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

Στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Ψυχικής Υγείας, όλα τα τμήματα του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Σιδηροκάστρου, υλοποίησαν τη δράση «Ένα μήλο την ημέρα για καλή παρέα» . Στη δράση αφιερώθηκαν τέσσερις διδακτικές ώρες για την ενίσχυση της κοινωνικής και συναισθηματικής ευεξίας των μαθητών. Σκοπός ήταν η ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών σχετικά με τη σημασία της ψυχικής υγείας μέσω βιωματικών δραστηριοτήτων. Η δράση στόχευε στην ανάπτυξη δεξιοτήτων αυτορρύθμισης της συμπεριφοράς, ενίσχυση της αυτοπεποίθησης και καλλιέργεια θετικών διαπροσωπικών σχέσεων με τους συμμαθητές τους και τους εκπαιδευτικούς. Οι μαθητές συμμετείχαν σε όλες τις δραστηριότητες. Τα αποτελέσματα ήταν ιδιαίτερα θετικά, με τα παιδιά να αλληλοεπιδρούν μεταξύ τους και να δημιουργούν σχέσεις φιλίας, συνεργασίας και αυτοέκφρασης ενώ βίωσαν όλη τη δράση ως μια ωφέλιμη εμπειρία για την προσωπική τους ανάπτυξη και τέρψη.

Η δράση ξεκίνησε με την ομαδική παρασκευή μηλόπιτας. Πρώτα μοιράστηκαν καρτέλες ώστε το κάθε παιδί να γνωρίζει τη σειρά με την οποία θα σηκωθεί για να βοηθήσει. Αφού παρουσιάστηκαν αναλυτικά τα βήματα και τα υλικά που απαιτούνται, ήρθε η ώρα της πράξης. 

ΜΗΛΟΠΙΤΑ Α

Όλα τα παιδιά έπλυναν καλά τα μήλα, τα ξεφλούδισαν και τα έκοψαν σε μικρά κομματάκια. Πρόσθεσαν το αλεύρι, τη ζάχαρη, τα αυγά, το σπορέλαιο, το μπέκιν πάουντερ και φυσικά τα ψιλοκομμένα μήλα και ανακάτεψαν καλά μέχρι να ομογενοποιηθεί το μείγμα. Το άπλωσαν σε ένα ταψί και το έβαλαν στο φούρνο.

ΜΗΛΟΠΙΤΑ Β

Όση ώρα ψήνονταν η μηλόπιτα, οι μαθητές/τριες έκαναν χειροτεχνία ένα μήλο ψηφιδωτό. Έκοψαν κόκκινο χαρτόνι σε κομματάκια, τα κόλλησαν επάνω στο χαρτί που τους είχε μοιραστεί και η δημιουργία τους μετατράπηκε στο μήλο της φιλίας που ο καθένας το πρόσφερε στον συμμαθητή του για να κερδίσει την φιλία του. Όλοι μαζί, παιδιά και εκπαιδευτικοί χορέψαμε τον χορό της φιλίας. Τέλος, όταν η μηλόπιτα ήταν έτοιμη, οι μαθητές/τριες απόλαυσαν αυτό που έφτιαξαν με τα χεράκια τους και είδαν την ταινία «Το δέντρο που έδινε».

Πατήστε εδώ για να παρακολουθήσετε το σχετικό βίντεο που αναρτήθηκε στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.

μήλα