Μαρ 30

Επιστολή στους γονείς

Αγαπητοί γονείς
Όλοι βιώνουμε την πολύ δυσάρεστη κατάσταση, με τον αναγκαστικό περιορισμό στο σπίτι, την ανησυχία για την υγεία τη δική μας και των συνανθρώπων μας, με την συνεχή εξάπλωση της επιδημίας. Η καθημερινότητά μας έχει αλλάξει. Η ξαφνική, χωρίς έγκαιρη ενημέρωση διακοπής λειτουργίας του σχολείου, δεν μας έδωσε την δυνατότητα να χαιρετηθούμε μεταξύ μας, ούτε και με τους μαθητές μας. Δεν τους εφοδιάσαμε με εκπαιδευτικό ή άλλο υλικό που θα διευκόλυνε ίσως τα παιδιά και εσάς, κατά την μακρόχρονη όπως προοιωνίζεται παραμονή στο σπίτι. Η σκέψη μας είναι και κοντά μας και ευχόμαστε η ολοήμερη συνύπαρξη με τα παιδιά σας να έχει θετική επίδραση στην συμπεριφορά και στον ψυχικό κόσμο των μαθητών μας.
Θέλοντας να διατηρήσουμε την επαφή με εσάς, αλλά και τους μαθητές μας, για συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αλλά και ενίσχυση της συναισθηματικής και ψυχικής επαφής, προσπαθούμε να επιτύχουμε επικοινωνία με διάφορους τρόπους. Η τηλεφωνική επικοινωνία χρησιμοποιείται σχεδόν απ όλους τους εκπαιδευτικούς. Διαδικτυακά όπου υπάρχει δυνατότητα γίνεται προσπάθεια για επαφή. Επί πλέον στην ιστοσελίδα του σχολείου (ειδικο δημοτικο σχολειο λαρισας) εκπαιδευτικοί ανεβάζουν υλικό που μπορεί να αξιοποιηθεί προς όφελος των παιδιών. Σίγουρα στη φιλοσοφία λειτουργίας ενός Ειδικού Σχολείου αυτοί οι τρόποι αναγκαίας επικοινωνίας δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την φυσική παρουσία του εκπαιδευτικού, την διαδραστική σχέση, την βλεμματική επαφή και επικοινωνία, την συναισθηματική ενσυναίσθηση, τις πνευματικές και σωματικές ασκήσεις, την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων και τόσα άλλα.
Ευχόμαστε από καρδιάς όλοι με δύναμη και αντοχή να ξεπεράσουμε αυτές τις αναπάντεχα δυσάρεστες καταστάσεις που συμβαίνουν και με υγεία πάλι όλοι να ανταμώσουμε….
Πολλά φιλιά στους μαθητές μας…με αισιοδοξία, πίστη , ελπίδα…..

Οκτ 15

ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2020-21

ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2020-21

Την Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου 2020 ξεκινήσαμε με τις εγκάρδιες ευχές του Πατέρα Δημητρίου του συνεργάτη Πατέρα Ευάγγελου και τις Ευλογίες του Υψίστου μέσου του Αγιασμού, την πρώτη μας σχολική μέρα.

Στον αγιασμό μας τίμησαν με την παρουσία τους οι :

1. Λιακούλη Ευαγγελία, βουλευτής ΚΙ.Ν.Α.Λ,

2. Δοδοντζάκης Γεώργιος Περιφερειακός Διευθυντής,

3. Βούλγαρης Σωτήρης αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής,

Στον αύλιο χώρο του αγιασμού παραβρέθηκαν πολλοί γονείς για να ευχηθούν σε εκπαιδευτικούς και μαθητές

ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ .

Στην συνέχεια ο Διευθυντής μας κ. Θεοχάρης Νίκος, συνέχισε και ανέλυσε την σπουδαιότητα της συνεργασίας στον δύσκολο καθημερινό αγώνα των γονιών και μας ευχήθηκε καλή δύναμη στις νέες συνθήκες λόγω του covid 19 που όλοι καλούμαστε να σεβαστούμε για την Υγεία μας.

ΚΑΛΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΚΑΙ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗ ΧΡΟΝΙΑ

ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ &ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ

ΓΙΑ ΜΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ, ΙΣΟΤΙΜΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ.

             ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΣΧ.ΕΤΟΥΣ 2020-21

Μαΐ 26

ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΑΙΡΕΤΙΟΜΑΣΤΕ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ

ΜΙΑ ΟΜΟΡΦΗ ΑΦΙΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ELNIPLEX.COM

Απρ 16

ΚΟΡΟΝΩΙΟΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΚΙΝΟΥΜΕΝΑ ΣΧΕΔΙΑ PICOU PICOU ΚΑΙ ΚΡΑΤΑΜΕ ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ ΑΠΟ PLAYMOBIL

Απρ 14

ΜΟΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

Αξιότιμοι γονείς-κηδεμόνες και αγαπημένοι μου μαθητές,
Δυστυχώς λόγω εκτάκτων μέτρων αναγκαζόμαστε να μένουμε χωριστά και μακριά από το όμορφο σχολείο μας. Μιας και η φετινή σχολική χρονιά εξελίσσεται «διαφορετικά» από κάθε προηγούμενη, οφείλουμε όλοι μας να οπλιστούμε με περίσσια υπομονή και κουράγιο. Αναπόφευκτα, έχουμε βρεθεί αντιμέτωποι με μία κατάσταση, η οποία είναι ακόμη άγνωστο πόσο θα διαρκέσει.
Αυτές τις αβέβαιες ώρες, μιας και το αίσθημα ατομικής ευθύνης, αλληλεγγύης αλλά και η αγάπη μου για τα παιδιά σας είναι δεδομένα από πλευράς μου, σας ενθαρρύνω να έρθετε σε επικοινωνία μαζί μου, έτσι ώστε να πραγματοποιήσουμε διαδικτυακές συνεδρίες Μουσικοψυχοθεραπείας, μιας κι εκτός από Μουσικός Ειδικής Αγωγής είμαι και πιστοποιημένη Μουσικοθεραπεύτρια (τακτικό μέλος του Ελληνικού Συλλόγου Πτυχιούχων Επαγγελματιών Μουσικοθεραπευτών https://sites.google.com/view/musictherapy-gr ).

Οι συνεδρίες αυτές θα υλοποιούνται μέσω διαδικτύου, είτε από υπολογιστή είτε ακόμη και από το κινητό σας τηλέφωνο, χωρίς κανένα κόστος προς εσάς.
Επειδή πιστεύω ακράδαντα ότι θα ήταν μια πολύ καλή ευκαιρία να «ξεφύγουμε» από την καθημερινή μας ρουτίνα, σας καλώ να επικοινωνήσετε μαζί μου στο georgia_nika@hotmail.com για να συναποφασίσουμε τον χρόνο διεξαγωγής του μουσικού μας ταξιδιού!
Για οποιαδήποτε απορία σας, παραμένω στη διάθεσή σας!

Με τις θερμότερές μου ευχές για Καλό Πάσχα με υγεία και με την ελπίδα να είναι ο χρόνος αυτός της απομόνωσης μια ευκαιρία να εκτιμήσουμε την αξία που έχουν απλά καθημερινά πράγματα που πάντα στη ζωή μας τα θεωρούσαμε δεδομένα .

Με εκτίμηση,
Γεωργία Νίκα MA, MSc
Μουσικοπαιδαγωγός Ειδικής Αγωγής, Μουσικοθεραπεύτρια

Υ.Γ. Πολλές αγκαλιές στα αγαπημένα μου παιδάκια σας που μου έχουν λείψει!!!!!

Απρ 07

Διαδικτυακοί σύνδεσμοι για Γυμναστική στο σπίτι

Μπορείτε με πολύ εύκολο τρόπο να ψάξετε στο youtube βιντεάκια που θα αφορούν παιχνίδια που πιθανόν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και να προσαρμόσετε στις ανάγκες του παιδιού, ανάλογα με τις δυνατότητες και τη διάθεσή σας/του. Η μουσικοκινητική αγωγή και οι κινητικές δραστηριότητες είναι ενδεδειγμένοι τρόποι απασχόλησης για την δύσκολη κατάσταση που έχουμε περιέλθει όλοι. Μέχρι να τα ξαναπούμε καλή διασκέδαση στο σπίτι και υγιή επιστροφή στο σχολείο για όλους μας. Θα παραμείνουμε σε επαφή μέσα από το ιστολόγιό μας.

Δικόπουλος Παναγιώτης

Εκπαιδευτικός Ειδικής Φυσικής Αγωγής

Απρ 07

ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗ ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ



Λήψη αρχείου

Απρ 07

ΜΙΚΡΟΒΙΑ ΤΕΛΟΣ



Λήψη αρχείου

Απρ 06

Σύνδεσμοι από μουσεία και άλλους φορείς με εκπαιδευτικό υλικό και εκπαιδευτικά παιχνίδια βάσει εγγράφου του Υ.ΠΑΙ.Θ.



Λήψη αρχείου

Στους συνδέσμους του εγγράφου μπορείτε να περιηγηθείτε σε μουσεία και φορείς με εκπαιδευτικό υλικό και εκπαιδευτικά παιχνίδια.

Απρ 03

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ – ΟΜΙΛΙΑΣ.

Αγαπητέ γονέα/κηδεμόνα, ελπίζω σε αυτή την πρωτόγνωρη για όλους μας δοκιμασία που ο πλανήτης συγκλονίζεται από την πανδημία του κορονοϊού-2019 (SARS-CoV-2) να σας βρίσκω ΚΑΛΑ. Η εξάπλωση του ιού όπως είναι γνωστό δημιουργεί νέα δεδομένα για εκατομμύρια ανθρώπους σε ολόκληρο τον κόσμο. Η καθημερινότητά μας έχει αλλάξει δραματικά σε επαγγελματικό, κοινωνικό και προσωπικό επίπεδο. Καθώς όλοι ευελπιστούμε η αλλαγή αυτή να είναι προσωρινή και όσο το δυνατόν πιο σύντομη, η καλή Υγεία παραμένει το ύψιστο αγαθό. Ήδη μας λείπει ένας καφές στον ήλιο, μια χειραψία.
Ελπίζω, ανάμεσα σε όλα, να μας λείπει και το σχολείο, έστω και λίγο. Ας εμπιστευθούμε όμως την πρόνοια του Θεού για την ασφάλεια της ζωής μας και εμείς Υπομονή και Σπίτι.
Με καρτερία και θάρρος θα το ξεπεράσουμε και θα ξαναβρεθούμε. Για να ξανακάνουμε τα ίδια πάλι, αλλά ΜΑΖΙ…… και να πάμε παρακάτω. Γιατί αυτό είναι τελικά η ζωή, ένα κύμα που σε ανεβάζει και σε κατεβάζει. Όλα αυτά όμως γίνονται ΜΕ τους άλλους, μοναχός……«ούτε στον παράδεισο»!
Και για να προχωρήσω στο προκείμενο, θα ήθελα να σας παρακαλέσω να βοηθήσετε τον παιδί σας να συνεργασθεί στην «διαδικτυακή εκπαίδευση» μέσα από προγράμματα λογισμικά, παιδαγωγικό υλικό που προτείνει η πλατφόρμα του Υπουργείου Παιδείας, αλλά και από άλλους ιστοτόπους που γνωρίζω εμπειρικά.
Θα ήταν ευχής έργο το παιδί σας πατώντας τον ανάλογο σύνδεσμο να μπει στην τάξη….. (ουσιαστικά θα χτυπήσει «το κουδούνι») και να περιμένει εκεί να συνεργαστούμε με κέφι, χαμόγελο και δημιουργικότητα). Εδώ θα ήθελα να ευχαριστήσω πολύ τους γονείς που βοηθάνε το έργο μας και επιβαρύνονται με επιπλέον φορτίο νομίζω όμως ότι θα το χαρούν και οι ίδιοι μαζί με τα παιδιά τους.
Παρακάτω, τσεκάρωντας όλο τον Αγγλικό ιστότοπο (με αριστερό κλικ), κάντε δεξί κλικ πάνω στον ιστότοπο και επιλέξτε (search Google for «https://www.sl), εκεί θα βρείτε ενδιαφέρουσες προτάσεις δημιουργικής απασχόλησης που θα βοηθήσουν το παιδί σας παίζοντας να μάθει αυθόρμητα και ευχάριστα, αξιοποιώντας τον «πολύ» ελεύθερο χρόνο του στο σπίτι χωρίς να δυσανασχετεί, η να στέκεται για ώρες παθητικά μπροστά στην τηλεόραση.
Σας παρακαλώ πολύ βάλτε στο παιδί σας να ακούει μουσική και τραγουδήστε και εσείς μαζί του ……πιστέψτε με θα βοηθήσει πολύ το ίδιο και εσάς.
Σας ευχαριστώ πολύ που διαβάσετε τις σκέψεις μου, σας εύχομαι καλή επιτυχία με το νέο τρόπο συνεργασίας.
Εν όψη των άγιων ημερών που έρχονται εύχομαι σε όλους σας ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ & ΚΑΛΗ ΑΝΤΑΜΩΣΗ ΑΠΟ ΚΟΝΤΑ.

ΧΡΗΣΙΜΟΙ ΙΣΤΟΤΟΠΟΙ.

1. http://prosvasimo.iep.edu.gr/el/koinonikesistories (ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝΜΕΣΩ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΩΝ), 17 ιστορίες.
2. https://www.slideshare.net/EvaSkanavi/ss-47136901 (ΑΥΤΙΣΜΟΣ, κοινωνικές ιστορίες).
3. https://e-didaskalia.blogspot.com/2019/10/xwrikes-ennoies.html (ΧΩΡΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ)
4. https://gr.pinterest.com/pin/354517801920424410/ (ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ)
5. https://gr.pinterest.com/pin/98797785563261262/ (ΠΩΣ ΜΕΓΑΛΩΝΩ ΜΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ).
6. https://gr.pinterest.com/pin/754845587520583859/(ΠΩΣ ΜΕΓΑΛΩΝΩ ΜΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ).
7. https://gr.pinterest.com/pin/471611392232142150/ (ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΗ ΑΠΑΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΦΘΟΓΓΩΝ).
8. https://gr.pinterest.com/pin/560838959817350885/ (ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ).
9. https://gr.pinterest.com/pin/412853490841349119/ (ΚΑΡΤΕΣ ΛΕΚΤΙΚΗ ΑΛΛΗΛΟΥΧΙΑ – ΑΚΟΛΟΥΘΙΕΣ).
10. https://gr.pinterest.com/pin/412853490841349010/(ΚΑΡΤΕΣ ΛΕΚΤΙΚΗ ΑΛΛΗΛΟΥΧΙΑ – ΑΚΟΛΟΥΘΙΕΣ).
11. https://gr.pinterest.com/pin/412853490841349049/ (ΟΙ ΠΕΝΤΕ ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ).
12. https://gr.pinterest.com/tsekeanna/%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%BF%CE%B8%CE%B5%CF%81%CE%B1%CF%80%CE%B5%CE%B9%CE%B1/more_ideas/?ideas_referrer=18 (ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ).
13. http://dreamskindergarten.blogspot.com/2011/08/blog-post_5905.html (ΚΑΝΟΝΕΣ ΘΕΤΙΚΗΣ – ΑΡΝΗΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ).
14. https://www.slideshare.net/epapadi/httpblogsschgrgoma-httpblogsschgrepapadi-108592066 (ΚΑΡΤΕΣ ΠΡΩΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ).
15. https://gr.pinterest.com/pin/475059460690774125/ (ΔΙΨΗΦΑ ΦΩΝΗΕΝΤΑ).
16. (https://blogs.sch.gr/goma/) (ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ).
17. (https://blogs.sch.gr/epapadi/) (ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ).
18. https://gr.pinterest.com/pin/350647520982198364/ (ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ).
19. https://gr.pinterest.com/pin/21884748174444901/ (ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ).

ΛΟΓΙΣΜΙΚΑ.

http://dim-eid-peram.att.sch.gr/autosch/web/index.php/eidiki-agogi/ekpaideftiko-yliko/22-logismika-paixnidia-prosxolikis-eidikis-agogis
1.Το δελφίνι
2. Zac
3.To μαγικό φίλτρο (http://www.media.uoa.gr/epinoisi/tmf/tmf20.rar, , συμπιεσμένο αρχείο rar, μέγεθος 161ΜΒ.
4. LT125ThinkingMind (http://earthlab.uoi.gr/hyperdomi/downloads/LT125_ThinkingMind.zip)
5. LT125DigitPecs (http://earthlab.uoi.gr/hyperdomi/index.php).

Απρ 02

Παιχνίδι: Μαθαίνω την ώρα και άλλες εφαρμογές

Δωρεάν εφαρμογές

Από τον κ. Ρωμανό Βασίλη

Απρ 01

Ενημέρωση και δραστηριότητες υποστήριξης από την ψυχολόγο κα. Μότσιου Αθηνά



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Μαρ 31

Βίντεο για δραστηριότητες Εργοθεραπείας



Λήψη αρχείου

 

Οι σύνδεσμοι στο αρχείο θα σας οδηγήσουν σε βιντεάκια για δραστηριότητες εργοθεραπείας

Μαρ 31

Δεξιότητες παιδιού με ΔΑΦ



Λήψη αρχείου

Μαυρομύτη Βασιλική
Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής

Μαρ 30

ΑΠΛΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΛΟΓΟΥ – ΟΜΙΛΙΑΣ:

Η οικογένεια και γενικότερα το ¨κοντινό¨ περιβάλλον του παιδιού μπορεί να βοηθήσει και να στηρίξει την ανάπτυξη του  προφορικού λόγου και γενικότερα της γλωσσικής ανάπτυξης .

Πρόσφατες έρευνες ενισχύουν το γεγονός ότι η ανάπτυξη των παιδιών επηρεάζεται άμεσα από το περιβάλλον, τις εμπειρίες και τα ερεθίσματα που λαμβάνουν. Η πρώιμη παροχή ερεθισμάτων συμβάλλει καταλυτικά στη μεγαλύτερη και πλουσιότερη ανάπτυξη του παιδικού εγκεφάλου. Το παιδί εξελίσσει τις γλωσσικές του ικανότητες σταδιακά, ακολουθώντας μια εξελικτική πορεία. Λαμβάνοντας υπόψη αυτή την εξελικτική πορεία, μπορούμε να ενισχύσουμε και να προωθήσουμε τις γλωσσικές τους ικανότητες ανάλογα με την ηλικία ή το γλωσσικό στάδιο στο οποίο βρίσκεται το παιδί.

Η μάθηση  και η γνώση είναι μια συνεχής διαδικασία, η οποία στηρίζεται αρχικά από τους γονείς και το άμεσο περιβάλλον μέσα από καθημερινές και απλές δράσεις και συναλλαγές. (στη συνέχεια επεκτείνεται φυσικά με τους εκπαιδευτικούς και ειδικούς όλων των ειδικοτήτων που θα έρθουν σε επαφή με το παιδί).

Έτσι  η οικογένεια μπορεί να συμβάλλει αισθητά στη γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών τους, παρέχοντας τους ένα γόνιμο περιβάλλον και συνθήκες, τις οποίες το παιδί με την σειρά του θα χρησιμοποιήσει για να μεγιστοποιήσει τις ικανότητες του. Για το λόγο αυτό στην λογοθεραπεία καταρτίζεται σαφές εξατομικευμένο θεραπευτικό πλάνο και γίνεται επαναξιολόγηση όσο το παιδί προχωρά.

Η θεραπεία και η επιτυχία της δεν στηρίζονται μόνο στα τυπικά προσόντα του θεραπευτή και στο υλικό που θα χρησιμοποιήσει, αλλά στη δημιουργικότητά του, την ευελιξία του και τη σχέση που θα αναπτύξει με το παιδί. Η πρόοδος επίσης εξαρτάται και από τη συνεργασία με τους γονείς του και το ρόλο που αυτοί μπορούν να παίξουν προκειμένου να διευκολύνουν και να καθοδηγήσουν σωστά το παιδί στο σπίτι.

 

Πρέπει πάντα να έχουμε στο νου μας ότι κάθε παιδί είναι μοναδικό και για αυτό «η διαφορετικότητα» στο ρυθμό ανάπτυξης και οι «ειδικές συνθήκες» θα πρέπει να κατανοηθούν.

Στο σημείο αυτό αναρτούμε απλές δράσεις που έχουν δείξει από την εμπειρία μας ότι συμβάλουν στην ανάπτυξη λόγου και ομιλίας.

Δραστηριότητες που ενισχύουν την ανάπτυξη του λόγου και της ομιλίας:

  • Δώστε χρόνο στο παιδί σας να δείτε τι το ενδιαφέρει και πριν του μιλήσετε εξασφαλίστε την προσοχή του.
  • Δώστε του ευκαιρίες για επικοινωνία και χρόνο για να απαντήσει, βάζοντας έτσι τις βάσεις για τις αρχές της συζήτησης.
  • Χρησιμοποιείστε καθαρή ομιλία και μην κοροϊδεύετε ή επαναλαμβάνετε τις λανθασμένες εκφορές.
  • Χρησιμοποιείστε πλούσιο, σε λεξιλόγιο και σύνταξη λόγο καθώς κάνετε διάφορες δραστηριότητες π.χ. μπάνιο, ντύσιμο, τάισμα, βόλτα στο πάρκο.
  • Επεκτείνετε το λόγο του παιδιού από μία λέξη σε δύο ή τρεις π.χ. το παιδί λέει «κούκλα», εσείς λέτε «μια όμορφη κούκλα».
  • Εμπλουτίστε το λεξιλόγιό του με βάση τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις του π.χ. «Ας πάμε να αγοράσουμε μήλα. Τα μήλα είναι φρούτα και τα παίρνουμε από το μανάβικο. Τα πορτοκάλια και οι μπανάνες είναι κι αυτά φρούτα.»
  • Διαβάστε παραμύθια και άλλα βιβλία στο παιδί και κάντε ερωτήσεις εναλλάξ με το παιδί ή ζητήστε του να μαντέψει τη συνέχεια της ιστορίας.
  • Μάθετε στο παιδί μικρά τραγουδάκια ξεκινώντας από απλά δίστιχα με ρυθμό π.χ. πάει ο λαγός να πιει νερό.
  • Παίξτε με παιχνίδια που ενισχύουν το λεξιλόγιο όπως το παιχνίδι με τις κατηγορίες «πρόσωπο- ζώο- φυτό- πράγμα»…
  • Βοηθήστε το παιδί να καταλάβει και να μάθει να κάνει ερωτήσεις.
  • Ενθαρρύνετέ το να ζητάει εξηγήσεις όταν δεν καταλαβαίνει μια λέξη
  • Μιλήστε για χρονικές και χωρικές σχέσεις (π.χ. πριν, μετά, πάνω, κάτω…)
  • Δείξτε πράγματα που να είναι ίδια ή διαφορετικά (ενσωματώστε τις έννοιες αυτές στο παιχνίδι π.χ. ψηλό ζώο- κοντό ζώο)
  • Δουλέψτε την ομαδοποίηση (π.χ. φρούτα με φρούτα…)
  • Δραστηριότητες: ποιο δεν ταιριάζει και γιατί.
  • Παιχνίδι ρόλων: στο μανάβη, στο κομμωτήριο, στο γιατρό…
  • Δραματοποιήστε παιδικά παραμύθια και διατηρείστε τη μελωδικότητα της φωνής σας, διάλογοι με κούκλες.
  • Ζητήστε τη γνώμη του σε θέματα όπως: τι χρειάζεστε από το σούπερ μάρκετ, τι δώρο θα άρεσε στον ξάδερφό του κλπ.
  • Φροντίστε να μη φαίνεται ότι το διορθώνετε αλλά καθοδηγείστε τις απαντήσεις του συντακτικά επαναλαμβάνοντας τη φράση με τον κατάλληλο τρόπο.

Τι κάνω αν το παιδί αρνείται να συνεργασθεί μαζί μου;

  • Κάνω ενδιάμεσα διαλλείματα και εναλλαγές, για να μην κουράζεται το παιδί.
  • Δουλεύουμε με ότι «αρέσει», με ότι «ενδιαφέρει», με ότι «θέλει» το παιδί.

Άρα, αντί να προσπαθούμε να «πιέσουμε» το παιδί να μας ακολουθήσει στη δική μας δραστηριότητα, εμείς πρέπει να ακολουθήσουμε  τη δραστηριότητα επιλογής του παιδιού, είτε μέσα από το παιχνίδι, τον διάλογο, την βόλτα την μουσική κ.α. Με λίγα λόγια να γίνουμε «ώριμα παιδιά»  που θα κατανοήσουμε τον κόσμο τους και θα τα κάνουμε να αισθανθούν άνετα: «περνάμε όλοι ωραία». Το σημείο αυτό είναι πολύ σημαντικό γιατί επιτυγχάνεται, αυθόρμητα διάλογος, χαμογέλα, χαρά, ενδιαφέρον, επεξήγηση, γνώση, συμμετοχή, έκφραση κ.α  χρήσιμα στην ανάπτυξη λόγου και ενεργού ρόλου στην δράση μας.

Είναι σημαντικό, τον περιορισμένο χρόνο που έχουμε με τα παιδιά μας, να τον αξιοποιούμε ορθά και στο μέγιστο δυνατό βαθμό.

Στόχος μας πρέπει να είναι ο ποιοτικός χρόνος με τα παιδιά, πράγμα που συνήθως σημαίνει περισσότερη ενέργεια και προσπάθεια από την πλευρά του ενήλικα. Οι γλωσσικά πλούσιες εμπειρίες, είναι γενικά αυτές που εμπλέκουν ενεργά το παιδί, που του επιτρέπουν να συμμετέχει, να χρησιμοποιεί τη φαντασία του και τη δημιουργικότητα του, προσαρμοσμένες πάντα στην ηλικία ή το γλωσσικό του επίπεδο.

 

Μαρ 30

Παράδειγμα για επίδραση καθαριότητας με πλύσιμο χεριών σε σχέση με τον κορωνοϊό



Λήψη αρχείου

 

Older posts «

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων