ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Μια ξεχωριστή εμπειρία χαράς βίωσαν σήμερα Τετάρτη 17 Απριλίου 2024 οι μαθητές μας συμμετέχοντας στους αγώνες Ειδικών Σχολείων που προκήρυξε η διεύθυνση Πρωτοβάθμιας νομού Λάρισας, στο βοηθητικό γήπεδο Αλκαζάρ.

Τα παιδιά γνώρισαν τα αγωνίσματα στίβου και συναγωνίστηκαν στον αγώνα 50m, στο άλμα εις μήκος, στο μπαλάκι και στα σουτ με τέρμα. Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να αθληθούν, να χαρούν, να εκτονωθούν και να κοινωνικοποιηθούν καθώς ήρθαν σε επαφή με μαθητές άλλων σχολείων και αλληλοεπίδρασαν μεταξύ τους σε ένα φυσικό και ασφαλές περιβάλλον. Συγχαρητήρια όλους τους μαθητές μας που για μια άλλη φορά μας κάνανε περήφανους για τις επιδόσεις τους και την άψογη συμπεριφορά τους.

Συγχαρητήρια και στις 2 γυμνάστριες του σχολείου μας κ. Γεροστέργιου Στέλλα & κ. Παρλίτση Βούλα για την καλή προετοιμασία των μαθητών μας καθώς και όλους τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στους συγκεκριμένους αγώνες.

Στην αθλητική ομάδα του σχολείου μας συμμετείχαν 11 μαθητές.

1. ΑΓΩΝΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ3. ΑΓΩΝΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

4. ΑΓΩΝΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

ΜΗΛΑ ΓΥΡΩ – ΓΥΡΩ ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ

111. ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣΤην Παρασκευή 12 Απριλίου 2024 παρουσιάσαμε το έμμετρο μουσικό παραμύθι ”Μήλα γύρα – γύρω στη μέση πορτοκάλι’’.

To 32ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας επισκέφτηκε το σχολείο μας και μας παρουσίασε ένα χαρούμενο δρώμενο. Οι μαθητές μας επίσης παρουσίασαν ένα επίκαιρο παραμύθι με θέμα : ¨Βullying¨. Ο συγγραφέας του παραμυθιού μέσω της ποίησης και της μουσικής προσέγγισε τις σημαντικές αξίες της ανθρωπιστικής Παιδείας, όπως είναι ο σεβασμός και η διαφορετικότητα. Η φιλία και η καλή επικοινωνία αντί της βίας. Η προσέγγιση και η αποδοχή του άλλου χωρίς ρατσιστικές διαθέσεις. Η εν συναίσθηση, η ικανότητα δηλαδή να μπαίνουμε στη θέση και τα συναισθήματα του άλλου. Ο συγγραφέας σε αυτό το βιβλίο, προβλέπει σε ένα σχολείο με κοινωνικό κλίμα, ανθρώπινο περιβάλλον που θα χαρακτηρίζεται από ζεστασιά, θετικό ενδιαφέρον, όπου τα παιδιά θα νοιώθουν ικανοποίηση και ασφάλεια μέσα στη σχολική ζωή. Πρόκειται λοιπόν για ένα βιβλίο που με χιούμορ, με παιγνιώδη τρόπο, μιλά στα παιδιά με σκοπό να τα ευαισθητοποιήσει για όλα τα παραπάνω. Οι μαθητές έπαιξαν όλοι μαζί και πραγματοποίησαν κοινές δράσεις για την αποδοχή. Ήταν μια ευχάριστη και δημιουργική εμπειρία για όλους μας.

111. ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ  2.1 ΕΚΒΟΒΙΣΜΟΣIMG

2. ΕΦΟΒΙΣΜΟΣ3. ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ

6. ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ

IMG 8518 2Την Τετάρτη 10 Απριλίου 2024 το σχολείο μας επισκέφθηκε την μόνιμη συλλογή της Γ.Ι Κατσίγρα στην δημοτική Πινακοθήκη της Λάρισας.

Η έκθεση στοχεύει να καλέσει τους επισκέπτες να προβληματιστούν σχετικά με τη διαφορετικότητα, την ταυτότητα, την προκατάληψη, τα ανθρώπινα δικαιώματα και τη δημοκρατία. Στη συνέχεια τα παιδιά ξεκουράστηκαν στην καφετέρια της πινακοθήκης. Ήταν μια πολύ ευχάριστη εμπειρία για όλους μας. Ευχαριστούμε πολύ το προσωπικό της πινακοθήκης για την υπομονή και ευγένεια τους, καθώς και το κ. Γιώργο Βλαχούλη  για την φιλοξενία και τα κεράσματα που μας πρόσφερε στο χώρο της καφετέριας του!

IMG 2751 jpgpinakothikiI507
IMG 8541IMG 8520IMG 8534 IMG 8534IMG 8526

ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΑΝΟΙΞΗΣ – ΧΕΛΙΔΟΝΙΣΜΑΤΑ

Την Δευτέρα 8 Απριλίου 20224 ομάδα μαθητών και εκπαιδευτικών του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου καλωσορίσανε την άνοιξη. Φτιάξανε τις Χελιδόνες, πήρανε τα καλαθάκια, μαζέψανε λουλούδια και ξεχυθήκανε στην γειτονιά για να πούμε τα Κάλαντα της Άνοιξης και τα Χελιδονίσματα.

Το Ειδικό Νηπιαγωγείο Λάρισας, το ΕΕΕΕΚ Λάρισας και το αστυνομικό Μέγαρο μας υποδέχθηκαν με πολλή χαρά.

Χελωνάκι πέταξε

βγήκε πέτρα και έκατσε

και γλυκοκελάιδησε

Μάρτη Μάρτη μου καλέ

και Απρίλη δροσερέ

κι αν χιονίσει και αν κακίσει

πάλι Άνοιξη Θ ανθήσει

Τα πουλάκια κελαηδούν

Τα δεντράκια φύλλα ανθούν.

Και του χρόνου με υγεία!

3. ΧΕΛΙΔΟΝΑ2. ΧΕΛΙΔΟΝΑ

ΧΕΛΙΔΟΝΑΚΙΑ ΕΕΕΕΚ

ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΔΙΑΚΡΙΘΕΝΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΚΑΝΑ

Την Πέμπτη 4 Απριλίου 2024 στις 6΄00 μ.μ πραγματοποιήθηκε η Βράβευση των μαθητών/τριών των διακριθέντων έργων της Β/θμιας Εκπαίδευσης Λάρισας που συμμετείχαν στον 13ομαθητικό Καλλιτεχνικό Διαγωνισμό του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Λάρισας – Ο.ΚΑ.ΝΑ..

Ο μαθητικός διαγωνισμός υλοποιήθηκε το τρέχον σχολικό έτος σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας είχε το άκρως επίκαιρο θέμα: «Μπροστά στο απρόβλεπτο: Αλληλεγγύη, το ανάχωμα που αντέχει», στόχος του ήταν να εργαστούν οι μαθητές σε ομάδες και να δημιουργήσουν το δικό τους έργο εικαστικό, φωτογραφία ή βίντεο.

Στο διαγωνισμό συμμετείχαν 164 μαθητές/τριες καταθέτοντας 90 έργα συνολικά.

Το σχολείο μας έλαβε τιμητικό βραβείο 50 Ευρώ. Συγχαίρουμε για την συνάφεια στο θέμα και την αισθητική του έργου τους εκπαιδευτές εικαστικών του σχολείου μας κ. Οικονόμου Δήμητρα και την κ. Γουλή Νικολέτα για την αφίσα με θέμα: Το τρενάκι της Αλληλεγγύης. Συγχαίρουμε και τους μαθητές μας που με την βοήθεια των εκπαιδευτών τους πέτυχαν την τεχνική αρτιότητα που απαιτούσε ο διαγωνισμός.

ΟΚΑΝΑ ΦΩΤΟ

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ 6ο ΜΟΥΣΙΚΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΛΑΡΙΣΑΣ

εικονα εικονα Την Τρίτη 2 Απριλίου 2024 το σχολείο μας με ομάδα μαθητών και σε συνεργασία με το 18ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας συμμετείχε στο  6ο Μουσικό Μαθητικό Φεστιβάλ Σχολείων, με τίτλο: «Μουσικές περιπλανήσεις στη παράδοση του τόπου μας», το οποίο πραγματοποιήθηκε στο Δημοτικό Ωδείο Λάρισας, στις 2 και 3 Απριλίου, με ώρα έναρξης 8:30 π.μ.,

Το φεστιβάλ διοργανώθηκε από την  Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας, σε συνεργασία με την Ι. Μητρόπολη Λαρίσης και Τυρνάβου, την Περιφέρεια Θεσσαλίας και το Δήμο Λαρισαίων. Έχει ως βασικό θέμα την Παραδοσιακή Μουσική και στοχεύει στη βιωματική σύνδεση των μαθητών/τριών με τα δημοτικά τραγούδια που διατηρούνται ακόμη και τα οποία συνδέθηκαν με τις κρίσιμες στιγμές της ζωής, τις Εθνικές εορτές, αλλά και τα θρησκευτικά πανηγύρια των Ελλήνων.

Το φετινό Φεστιβάλ υλοποιείται στο πλαίσιο των δράσεων του Διεθνούς Θεματικού Δικτύου: «Τα παιδιά πρεσβευτές του τόπου τους», το οποίο ίδρυσε και συντονίζει η Δ.Π.Ε. Λάρισας και θα συμμετάσχουν σε αυτό, πέραν των μαθητικών χορωδιών των σχολικών μονάδων της Δ.Π.Ε. Λάρισας, και άλλες σχολικές μονάδες-μέλη του Δικτύου, από την υπόλοιπη Ελλάδα.

Συγκεκριμένα, στο Φεστιβάλ συμμετέχουν 1200 μαθητές/τριές των σχολικών μαθητικών ανάμεσα σε αυτούς και το σχολείο μας.

Συγχαίρουμε τους μαθητές μας που για ακόμη μια φορά μας κάνανε υπερήφανους. Η παρουσία τους ήταν μοναδική και ταυτόχρονα συγκινητική. Επίσης συγχαίρουμε για την υπέροχη παρουσίαση τους, τον μουσικό του σχολείο μας κ. Παπαγεωργίου Βασίλη και τις 2 γυμνάστριες του σχολείου μας κ.Γεροστέργιου Στέλλα και Παρλίτση Παρασκευή που ήταν υπεύθυνοι για τον συντονισμό την συμμετοχή μας στο φεστιβάλ, αλλά και για την πολύτιμη προσφορά τους,  ώστε οι μαθητές μας  να αναδείξουν  τις χαρισματικές  δυνατότητές τους.

Ιδιαίτερες ευχαριστίες απευθύνουμε:

Στην διευθύντρια του 18ου Δημοτικού σχολείου  κ. Σίσκου θωμαή, η όποια στηρίζει ενεργά τις δράσεις  συμπερίληψης και συνεργασίας των δύο σχολείων, καθώς και στην υποδιευθύντρια Φωτεινή Γκουντουβά και στην μουσικό Τσακπίνογλου Ευτέρπη και στον άγνωστο χορηγό που έδωσε αφιλοκερδώς τις στολές που φορούσαν οι μαθητές μας στην εκδήλωση.                               

unnamed φφρunnamed IMG 2713
IMG 2712 ΜΟΥΣΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ IMG 2711

                                                                   2.μουσικο φεστιβαλ 1 1

ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΗΣ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ

Η 25 η Μαρτίου είναι διπλή γιορτή για τους Έλληνες. Γιορτάσαμε:

α) Τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου, το χαρμόσυνο άγγελμα ότι ο Θεός συγχώρησε τον άνθρωπο και στέλνει τον μονογενή Υιό του για να σηκώσει στους αναμάρτητους ώμους του όλη την οικουμένη,

β) την γιορτή του Ελληνισμού όπου υπό την σκέψη της Υπεραγίας Στρατηγού οι αγωνιστές του 1821 έγραψαν σελίδες Δόξας, καθώς με περίσσευμα Γενναιότητας και Θάρρους απελευθέρωσαν την πατρίδα μας από τους κατακτητές του Τουρκικού Ζυγού μετά από 400 χρόνια σκλαβιάς.

Ευαγγελισμός σημαίνει αναγγελία χαρμόσυνης είδησης.

Στο σχολείο την Παρασκευή 22 Μαρτίου παρουσιάστηκε το χρονικό του 1821. Στη γιορτή αναβιώσαμε τον “χορό του Ζαλόγγου” είπαμε ποιήματα, ακούσαμε από την χορωδία του σχολείου μας τραγούδια σχετικά με την ημέρα της επανάστασης. Η γιορτή έκλεισε με τον Εθνικό μας Ύμνο.

2 25 ΜΑΡΤΙΟΥ 1 225 ΜΑΡΤΙΟΥ 1 1

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΟY DOWN

EIKONA ΔΟςΝΗ Παγκόσμια Ημέρα για το Σύνδρομο Down (World Down Syndrome Day) εορτάζεται κάθε χρόνο στις 21 Μαρτίου.

Καθιερώθηκε το 2006 με πρωτοβουλία του Έλληνα ιατρού Στυλιανού Αντωναράκη, καθηγητή Γενετικής στο Πανεπιστήμιο της Γενεύης. Η συγκεκριμένη ημερομηνία επιλέχθηκε από τα αριθμητικά δεδομένα του συνδρόμου Down (3ο χρωμόσωμα στο 21ο ζεύγος = 3.21 = η 21η μέρα του 3ου μήνα του έτους). To 2011 o Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών (Ο.Η.Ε.) υιοθέτησε τη διακήρυξη ορισμού της 21ης Μαρτίου ως Παγκόσμιας Ημέρας για το Σύνδρομο Down.
Το σύνδρομο Down είναι η πιο συνηθισμένη χρωμοσωμική διαταραχή στους ανθρώπους. Πήρε το όνομά του από τον Άγγλο ιατρό John Langdon Down, ο οποίος πρώτος το περιέγραψε το 1866. Αφορά μια γενετική κατάσταση, που προκύπτει από την εμφάνιση (1) επιπλέον χρωμοσώματος στο 21ο ζευγάρι χρωμοσωμάτων. Για το λόγο αυτό το Σύνδρομο Down ονομάζεται επιστημονικά Τρισωμία (21).
Σκοπός του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας για το Σύνδρομο Down είναι η πληροφόρηση, η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση σε θέματα που αφορούν στο Σύνδρομο Down.

Απώτερος στόχος είναι η εξάλειψη της άγνοιας, του φόβου και των προκαταλήψεων, για την ουσιαστική και αποτελεσματική ένταξη των ατόμων με Σύνδρομο Down στην κοινωνία ως ισότιμων μελών αυτής.

Τα τελευταία χρόνια έχει επιβεβαιωθεί ότι με την έγκαιρη παρέμβαση, την κατάλληλη εκπαίδευση, την αποδοχή και τη στήριξη του οικογενειακού και του ευρύτερου περιβάλλοντος, τα άτομα με Σύνδρομο Down αναπτύσσονται και φτάνουν στο ανώτατο δυναμικό τους, ώστε να μπορούν να ενσωματωθούν στο κοινωνικό σύνολο και να γίνουν ενεργά μέλη του.
Το μήνυμα του φετινού εορτασμού διαμορφώνεται ως ακολούθως:
Δώστε τέλος στα στερεότυπα (End the stereotypes)!

ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΣΤΟ 13ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΤΟΥ ΟΚΑΝΑ

Την Τρίτη 19 Μαρτίου 2024 μας ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα του 13ου Καλλιτεχνικού Διαγωνισμού, που διοργανώθηκε σε συνεργασία με την Δ/νση Δ/θμιας Εκπ/σης Λάρισας και το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε Λάρισας – Ο.ΚΑ.ΝΑ, στον οποία μεταξύ των άλλων σχολείων συμμετείχε και το Ειδικό Δημοτικό σχολείο και το Ειδικό Νηπιαγωγείο μας.

Κατά την αξιολόγηση και επιλογή όλων των έργων το σχολείο και το νηπιαγωγείο μας έλαβαν  ΤΙΜΗΤΙΚΗ  ΔΙΑΚΡΙΣΗ.

Υπεύθυνοι εικαστικοί της Καλλιτεχνικής αφίσας είναι:

-Οικονόμου Δήμητρα

&

-Γουλή Νικολέτα.

Συμμετοχή μαθητών μας.

1. Τράντος Δημήτριος

2. Κυριακού Μαριάνθη.

3. Γκορτζόβαλου Ευαγγελία.

4. Ραφαηλίδου Αναστασία.

5. Τσιαπλέ Ελένη.

6. Αγοραστός Ευθύμιος.

Τίτλος της αφίσας μας είναι:

το τρενάκι της Αλληλεγγύης”.

ΤΟ ΤΡΕΝΑΚΙ ΤΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

ΑΠΟΚΡΙΕΣ

Την Παρασκευή 15 Μαρτίου 2024 πολλά παιδιά ήρθαν ντυμένα καρναβάλια στο σχολείο με διάθεση κεφιού και χορού. Στην αίθουσα εκδηλώσεων χορέψαν  γαϊτανάκι και κεραστήκανε σαρακοστιανά εδέσματα ανταλλάσσοντας ευχές και συγνώμη.

Αποκριές ονομάζονται οι τρεις εβδομάδες πριν από την Καθαρά Δευτέρα οπότε και αρχίζει η Μεγάλη Σαρακοστή. Ταυτίζονται με την περίοδο του Τριωδίου, μια κινητή περίοδο στην Ορθόδοξη Χριστιανική παράδοση από την Κυριακή του Τελώνου και του Φαρισαίου μέχρι την Κυριακή της Τυροφάγου ή Τυρινής.

Παλιότερα το καρναβάλι γινόταν παντού στην Ελλάδα με μασκαράτες ομαδικές, χορούς, γλέντια, σάτιρα και διάφορα ιδιαίτερα έθιμα σε κάθε μέρος. Ήταν ευκαιρία για ξεφάντωμα, κρασί και χίλια δυο πειράγματα.

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ & ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ.

3. ΑΠΟΚΡΙΕΣ4 ΑΠΟΚΡΙΕΣ

2 ΑΠΟΚΡΙΕΣ

.11 ΑΠΟΚΡΙΕΣ

ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΜΌΡΦΩΣΗ

Την Τετάρτη 13 Μαρτίου 2024 στις 18:00 – 20:00 μ.μ πραγματοποιήθηκε η εξ αποστάσεως ενδοσχολικά επιμόρφωση με θέμα: “ΤΑ ΑμεΑ ΩΣ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ “ Ομιλητής ο κ. Δεσιμόνας Νίκος γιατρός θωρακοχειρουργός Διευθυντής Θωρακοχειρουργικής του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Λάρισας. Επισημάνθηκαν τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι συνάνθρωποι μας με ειδικές ιδιαιτερότητες, αλλά και τα φωτεινά παραδείγματα που έγιναν πολλοί από αυτούς με την κατάλληλη εκπαίδευση, την προθυμία τους τον προσωπικό τους αγώνα. Έχοντας μακροχρόνια σωματικά πνευματικά ή αισθητήρια εμπόδια σε αλληλεπίδραση με διάφορα εμπόδια μπόρεσαν και υπερπήδησαν τις δυσκολίες πετυχαίνοντας αποτελεσματική συμμετοχή στην κοινωνία και να γίνουν παραδείγματα προς μίμηση.

Αναφέρθηκαν παραδείγματα για την δυσκολία που αντιμετωπίζουν προκειμένου να φτάσουν να καταξιωθούν ως επιστήμονες ακόμα και στις μέρες που ο αριθμός Α.με.Α υπερβαίνει το ένα δισεκατομμύριο δηλ. 15-20% περίπου παγκοσμίως. Αναφερόμαστε σε ”εμπειρίες” της αναπηρίας ευρέος φάσματος που περιλαμβάνουν: Χρόνιες καταστάσεις, νοητικές και ψυχικές και neurodivergence. όπως αυτισμός ADHD (διαταραχή ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινιτικοτητας) και ειδικές διαταραχές μάθησης όπως και σωματικές διαταραχές. Ο κ. Δσιμόνας αναφέρθηκε στις “ορατές αναπηρίες που παρουσιάζουν διακύμανση…η φύση της αναπηρίας δηλαδή εάν είναι “ορατή” ή αν είναι “αόρατη” και οι διακυμάνσεις των συμπτωμάτων που επηρεάζουν το πόσο πιθανό είναι το άτομο να δηλώσει την αναπηρία του ή όχι…….

Στην συνέχεια της παρουσίασης έγινε αναφορά σε “φωτεινά παραδείγματα που ξεχώρισαν από την Ελληνική Κυπριακή και Παγκόσμια κοινωνία. Έγινε τοποθέτηση πολλών προτάσεων που είναι σημαντικό ο καθένας μας να τις λάβει υπόψη του σοβαρά: Όπως λήψη μέτρων προσβασιμότητας, τηλεργασία σύνθημά μας…”τίποτα για εμάς χωρίς εμάς”, συμμετοχή των ατόμων με αναπηρία στη λήψη αποφάσεων κ.α. Μεγάλη έμφαση δόθηκε στην Ενίσχυση της δημοσιοποίησης των Α.με.Α με επιτεύγματα στην επιστήμη και την ζωή για την ιστορία του καθενός (υπάρχει σχετικό blog post στο διαδίκτυο).

Η διεύθυνση και το προσωπικό ευχαριστούνε ιδιαιτέρως τον ομιλητή κ. Δεσιμόνα Νικόλαο που αφιέρωσε από τον πολύτιμο ελεύθερο χρόνο του και το επιφορτισμένο πρόγραμμά του να μας ανατροφοδοτήσει και να μας ενισχύσει με επιχειρήματα με απλό και κατανοητό τρόπο αυτό που όλοι μας στην καθημερινότητά μας προσπαθούμε για κάθε παιδί ξεχωριστά. Δηλαδή την σημασία να “δίνουμε φτερά “ σε κάθε παιδί ώστε να πετύχει το ακατόρθωτο…..το θαύμα πρώτα για τον ΄΄ίδιο και για την κοινωνία γενικότερα.

Ευχόμαστε στον κ. Δεσιμόνα και την οικογένειά του να έχει την δύναμη και το κουράγιο να μεταστρέφει το δύσκολο ή ανέφικτου σε δημιουργικό και προοδευτικό.

EΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ

1.LAOGRAFIKOΤην Τετάρτη 13 Μαρτίου 2024  ομάδα μαθητών που συμμετέχει στο Πολιτιστικό πρόγραμμα “Tαξιδεύω στην Ελλάδα με χορό και τραγούδι’ επισκέφθηκε το λαογραφικό μουσείο της πόλης μας.

Οι μαθητές απόλαυσαν για μια ακόμη φορά την πολύ ζεστή φιλοξενία των υπευθύνων του λαογραφικού μουσείου. Η υπεύθυνη του λαογραφικού μουσείου κα Καλοκαιρινού Φανή  ξενάγησε τους μαθητές στους χώρους του μουσείου, και έδειξε τις παραδοσιακές στολές τις Θεσσαλίας, εξηγώντας για τα επαγγέλματα τους και τον τρόπο ζωής τους. Στη συνέχεια οι μαθητές  χόρεψαν  το γαϊτανάκι και κατασκεύασαν μπούλες και γενίτσαρους με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών του μουσείου.  Ευχαριστούμε για την εγκάρδια φιλοξενία!!!!!

2. ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟ 3. ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟ 45. ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟ 6 6. ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟ 9

ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ

tsiknopempthΤην Πέμπτη 07 Φεβρουαρίου 2024 το σχολείο μας τήρησε το έθιμο της Τσικνοπέμπτης. Η παράδοση θέλει αυτή την μέρα να ‘’τσικνήσουμε’’ και να περάσουμε με κέφι και χορό.  Στο σχολείο μας φτιάχτηκαν μπιφτέκια για τους μαθητές και αγοράστηκαν  σουβλάκια για όλους όσους επιθυμούσαν να απολαύσουν πιο πικάντικες γεύσεις.

Μικροί και μεγάλοι χαρήκαν πολύ, με το φαγητό, την μουσική και το  χορό σε όλη την διάρκεια της εκδήλωσης. Τα πρόσωπά των μαθητών ήταν χαρούμενα, λαμπερά και χαμογελαστά, κοιτούσαν να απολαύσουν κάθε νότα τραγουδιού..,! Ευχόμαστε σε όλους καλή σαρακοστή.

ΔΡΑΣΗ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ ΑΠΟ ΤΑ 18ο, 16ο, 32ο και το ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ

IMG 8444Την Τεtάρτη 6 Μαρτίου 2024 μια αξιόλογη δράση με τίτλο «Σπάω τη σιωπή, σπάζοντας μπαλόνια» παρουσίασαν με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών τους μαθητές και μαθήτριες σχολείων της Λάρισας, σε μια προσπάθεια να στείλουν τα δικά τους μηνύματα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Την εκδήλωση στήριξαν με την παρουσία τους εκ μέρους της Δημοτικής Αρχής ο Αντιπρόεδρος της ΔΕΥΑ Λάρισας κος Κων/νος Αργυρόπουλος, η Δ/ντρια Α/θμιας Εκπ/σης Λάρισας κα Αικατερίνη Καραγιώργου και η  Σύμβουλος Εκπ/σης Φυσικής Αγωγής κα Ελένη Δημητρίου.

Στην συνάντηση συμμετείχαν: Το 18ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας, το Ειδικό Σχολείο Λάρισας, το 16ο και το 32ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας. Με δρώμενα, μάσκες και συντονισμένο σπάσιμο μπαλονιών, συμβολίζοντας το «σπάσιμο» της σιωπής απέναντι στη βία, οι μαθητές στείλανε το δικό τους μήνυμα, Η συντονισμένη πανελλαδικά δράση πραγματοποιήθηκε στις 10.30 το πρωί στην πλατεία Εργατικής Πρωτομαγιάς, ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Η διευθύντριά του 18ου Δημοτικού Σχολείου κα Θωμαή Σίσκου ανέφερε χαρακτηριστικά για τη δράση:

«Πρόκειται για μια πανελλαδική δράση, που γίνεται υπό την αιγίδα του υπουργείου Παιδείας, σε συνεργασία με το Δίκτυο Σχολείων Σχολικής Διαμεσολάβησης του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, με κύρια στόχευση στην ανάδειξη του προβλήματος που αφορά στις συνεχώς αυξανόμενες αλλά και νέες μορφές βίας που εντοπίζονται στα σχολεία. Παράλληλα πρόκειται και για ένα “εργαλείο”, με το οποίο θα σταλούν μηνύματα ενάντια στη βία, με σκοπό να σπάσουμε ταυτόχρονα και τη σιωπή»

Κύριος στόχος της εκδήλωσης ήταν η διαπαιδαγώγηση που αφορά τόσο στον αυτοσεβασμό όσο και στον σεβασμό στον απέναντι, επισημάνθηκε η ανάγκη της ώσμωσης με την κοινωνία, σε δράσεις σε δημόσιο χώρο που να αναδεικνύει τα σημαντικά μηνύματα ενάντια στον ρατσισμό, τη λεκτική, τη σωματική βία και τις όποιες παραμέτρους της. Οι βιωματικές δράσεις για τη διαχείριση των συναισθημάτων πραγματοποιήθηκαν με τον συντονισμό της υποδιευθύντριας του 18ου Δημοτικού κα Φωτεινής Γκουντουβά, από τους μαθητές που συμμετέχουν μέσω του δικτύου της σχολικής διαμεσολάβησης στην κεντρική συλλογική πανελλαδική εκδήλωση ενάντια στο σχολικό εκφοβισμό. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην κατανόηση και επεξεργασία των συναισθημάτων του φόβου, της απογοήτευσης και της παραίτησης, με «εργαλείο» τη διαπραγμάτευση του παραμυθιού του Χόρχε Μπουκάι “Ο αλυσοδεμένος ελέφαντας”.

«Κύρια στόχευση τα παιδιά να βρίσκουν διεξόδους, να μάθουν τελικά να λύνουν τις διαφορές τους μόνα τους, ειρηνικά και μέσα από διάλογο, χωρίς την παρέμβαση των ενηλίκων και φυσικά να σπάνε τη σιωπή όταν περιστατικά βίας και κακοποίησης πέφτουν στην αντίληψή τους ή τα ίδια αποτελούν θύμα της».

ΦΩΤΟ ΒΙΑ  2. ΦΩΤΟ ΒΙΑ

3η Μαρτίου Παγκόσμια Ημέρα Ακοής

«Μην αφήνετε την απώλεια ακοής να σας περιορίζει».

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας επισημάνει ότι οι έγκαιρες και αποτελεσματικές παρεμβάσεις μπορούν να διασφαλίσουν ότι τα άτομα με απώλεια ακοής θα μπορούν να αξιοποιήσουν πλήρως το δυναμικό τους ενώ επιστεί την προσοχή στις διαθέσιμες επιλογές σχετικά με αυτό το θέμα.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας εκτιμά ότι υπάρχουν πάνω από 460 εκατομμύρια άνθρωποι στον κόσμο που αντιμετωπίζουν απώλεια ακοής. Σχεδόν το 90% αυτών ζουν σε χώρες με χαμηλό και μεσαίο εισόδημα.

Βασικά μηνύματα για την Παγκόσμια Ημέρα Ακοής.

  • Σε όλα τα στάδια της ζωής, η επικοινωνία και η καλή ακοή μας συνδέουν μεταξύ μας, με τις κοινότητες μας και τον κόσμο.
  • Για όσους έχουν απώλεια ακοής, κατάλληλες και έγκαιρες παρεμβάσεις μπορούν να διευκολύνουν την πρόσβαση στην εκπαίδευση, την απασχόληση και την επικοινωνία.
  • Σε παγκόσμιο επίπεδο, δεν υπάρχει πρόσβαση στις υπηρεσίες για την αντιμετώπιση της απώλειας της ακοής, όπως τα βοηθήματα ακοής.
  • Η έγκαιρη παρέμβαση θα πρέπει να διατίθεται μέσω των συστημάτων υγείας.

04 1024x1024 105 1024x1024 1

11 1024x1024 1

07 1024x1024 106 1024x1024 1

09 1024x1024 103 1024x1024 1

ΚΟΠΗ ΠΙΤΑΣ ΣΤΟ «ΛΑΔΟΦΑΝΑΡΟ»

πιταΤην Παρασκευή 1 Μαρτίου 2024 κόπηκε η καθιερωμένη πίτα του νέου έτους από το προσωπικό του σχολείου και του νηπιαγωγείου. Μια διασκεδαστική, κεφάτη και χαρούμενη βραδιά εξελίχτηκε   στην ταβέρνα “λαδοφάναρο,” στο λόφο του Αγίου Αχιλλείου. Όλοι μαζί διασκέδασαν ακούγοντας τραγούδια που έφτιαξαν το κέφι, χόρεψαν, γέλασαν και γεύτηκαν τα εδέσματα. Τυχερή της βραδιάς που κέρδισε το φλουρί της πίτας και ένα φορητό σκουπάκι, ήταν η νοσηλεύτρια του σχολείου κ. Μόσιαλου Δήμητρα.

Ευχόμαστε και του χρόνου να είμαστε όλοι καλά και να απολαύσουμε τέτοιες όμορφες και συγκινητικές στιγμές.

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ

IMG 2439Την Παρασκευή 1 Μαρτίου 2024  διοργανώθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας ένα ηπειρωτικό γλέντι στα πλαίσια του Πολιτιστικού προγράμματος Tαξιδεύω στην Ελλάδα με χορό και τραγούδι’’ από τις υπεύθυνες εκπαιδευτικούς Βούλα Παρλίτση Π.Ε 11 φυσικής αγωγής, Γεροστέργιου Στέλλα  ΠΕ 11 φυσικής αγωγής και  Παπαγεωργίου  Βασίλης ΠΕ 79.01 μουσικής. Το πρόγραμμα αυτό εκπονείται με το 18ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας με στόχο μέσα από τη συνεργασία και τις κοινές δράσεις των δύο σχολείων να υπάρξει  επιτυχής  πρακτική κοινωνική και σχολική συμπερίληψη των μαθητών, η οποία δύναται να συμβάλει στην αντιμετώπιση της εκπαιδευτικής ανισότητας και στον περιορισμό της κοινωνικής και σχολικής περιθωριοποίησης. Γι ’αυτό το λόγο το Δ2 τμήμα του 18ου Δημοτικού ήρθε στο Ειδικό  Δημοτικό Σχολείο  για να παρακολουθήσει και να συμμετέχει στη δράση συνοδευόμενο από τις υπεύθυνες  εκπαιδευτικούς του κοινού προγράμματος Γκουντουβά Φωτεινή υποδιευθύντρια  ΠΕ70.01 ειδικής αγωγής, Έλλη Αγγελακοπούλου  ΠΕ 11 φυσικής αγωγής, Τσακπίνογλου Έφη ΠΕ79.01 μουσικής.

Η  κα  Παρλίτση φορώντας μία πανέμορφη κόκκινη παραδοσιακή στολή  με  σεγκούνι (φλοκάτα) κεντημένο εμπρός και πίσω, φόρεμα μπροκάρ, ποδιά κεντημένη, μαντήλα και φλουριά παρουσίασε στους μαθητές με λεπτομέρεια τη φορεσιά και τους μύησε στην Ηπειρώτικη μουσικοχορευτική παράδοση, στα ήθη και  τα έθιμα του τόπου. Μέσα από power point, αφηγήσεις και βιωματικές μουσικοχορευτικές δράσεις,  oι μαθητές  γνώρισαν τις παραδοσιακές φορεσιές ανδρών και γυναικών της Ηπείρου, τα ηπειρώτικα τραγούδια καθώς και τα  παραδοσιακά μουσικά όργανα που χρησιμοποιούνται.

Αρωγοί στη δράση μας στάθηκαν  ο προσκεκλημένος επίτιμος καθ. Παν. ΤΕΦΑ Τρικάλων και γνωστός χοροδιδάσκαλος Κόκκινος Ιωάννης, ο οποίος δίδαξε με μεγάλη χαρά στους μαθητές και των δύο σχολείων ηπειρώτικους χορούς και οι ηπειρώτες καλεσμένοι μας κα Τσιόπα  Αναστασία, κα Τσακνάκη Αρετή, κα Κασσάρου Έλλη, κα Παρλίτση Αναστασία μας που τραγούδησαν γνωστά αυθεντικά ηπειρώτικα τραγούδια. Οι μικροί μαθητές άκουσαν από το στόμα τους τραγούδια της τάβλας, πληροφορίες για έθιμα αλλά και τραγούδησαν μαζί τους χαρακτηριστικά ηπειρώτικα τραγούδια με τη συνοδεία βιολιού. Στο τέλος της εκδήλωσης όλοι γευτήκαν τις παραδοσιακές βλάχικες πίτες που οι προσκεκλημένοι.

Στην εκδήλωσή παρευρέθηκε η κα Χατζημίχου Κωνσταντία υπεύθυνη των σχολικών δραστηριοτήτων Α/θμιας Εκπ/σης  και η σύμβουλος Φυσικής Αγωγής κα Δημητρίου Ελένη τις οποίες ευχαριστούμε ιδιαιτέρως.

unnamed IMG 2435 IMG 2511
1709300553289 1 1709300633688 IMG 2428
IMG 2430 IMG 2410 IMG 2451

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ ΣΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΚΑΙ ΣΤΗΝ κ. ΓΑΒΡΙΑ ΜΑΡΙΑ

IMG 8349Το προσωπικό και η διεύθυνση του Ειδικού Δημοτικού σχολείου μας αισθάνoνται την ανάγκη να ευχαριστήσουν ιδιαιτέρως τον Σύλλογο Γονέων και κηδεμόνων και την  κ. Γαβριά Μαρία που χάρη στην συνεργασία τους αναδιαμορφώθηκαν-επισκευάστηκαν-βάφτηκαν 2 αίθουσες διδασκαλίας. Οι τάξεις έχουν μεταμορφωθεί σε αξιοζήλευτους εκπαιδευτικά κατάλληλους χώρους, γεμάτους χρώμα για τους μαθητές μας.

Στους χώρους έγιναν μικρές και όμορφες παρεμβάσεις των εικαστικών Δ. Οικονόμου και Ν. Γουλή του σχολείου μας, που δεσπόζουν καλαίσθητα στους τοίχους και σε διάφορες γωνιές.

IMG 8347 IMG 8343 1 IMG 8346

15 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΟΥ Angelman

Την Πέμπτη 15 Φεβρουαρίου 2024 είναι  η Παγκόσμια Ημέρα για το Σύνδρομο Angelman. Η ημερομηνία επιλέχθηκε σύμφωνα με το 15ο χρωμόσωμα, που επηρεάζεται. Το 2013 εορτάστηκε για πρώτη φορά η Παγκόσμια Ημέρα για το Σύνδρομο Angelman.Ο σκοπός της Παγκόσμιας ημέρας είναι:

  • Η αύξηση της ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης παγκοσμίως για την ύπαρξη του Συνδρόμου,

  • Η κινητοποίηση και ενθάρρυνση του κόσμου, ώστε να συμμετέχουν σε δράσεις με σκοπό την συγκέντρωση κεφαλαίων για τον οργανισμό της κάθε χώρας,

  • Η προώθηση της έρευνας καθώς και των εκπαιδευτικών πόρων του οργανισμού της κάθε χώρας,

  • Η ανάμνηση των ατόμων με Σύνδρομο Angelman που έφυγαν από την ζωή.

Το σύνδρομο Angelman (Άγγελμαν) είναι μια νευρογενετική διαταραχή που επηρεάζει 1/15.000 γεννήσεις σε όλο τον κόσμο.

Το σύνδρομο Angelman περιεγράφηκε για πρώτη φορά το 1965, από τον Άγγλο φυσικό Harry Angelman pαρουσίαζαν κάποια παρόμοια χαρακτηριστικά δείχνουν πολύ ευτυχισμένα παιδιά, έχουν παρόμοια χαρακτηριστικά προσώπου.

15 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ ΣΤΟΝ κ. ΙΩΑΝΝΙΔΗ ΙΩΑΝΝΗ

ioanindΗ Διεύθυνση, οι Εκπαιδευτικοί και οι Μικροί Μαθητές του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Λάρισας νιώθουν την ανάγκη να ευχαριστήσουν τον κ. Ιωαννίδη Ιωάννη για την  δωρεά ενός παιδικού ορθοστάτη  Στη δύσκολη οικονομική συγκυρία που διανύουμε, η πρωτοβουλία του κ. Ιωαννίδη για την δωρεά του μας συγκίνησε.

Με εκτίμηση

Ο Διευθυντής  και το προσωπικό του Σχολείου.

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση