ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Η ΤΕΧΝΗ ΩΣ ΒΙΩΜΑΤΙΚΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Η καλλιτεχνική εκπαίδευση προσφέρει ένα πολύ κατάλληλο μέσο σε άτομα που εμφανίζουν σοβαρά προβλήματα σε μαθησιακό επίπεδο και ειδικότερα δυσκολίες στον γνωστικό, συναισθηματικό, κοινωνικό και ψυχοκινητικό τομέα!
Oι Εικαστικές Τέχνες γενικότερα ενεργοποιούν τόσο την φαντασία, όσο και την δημιουργικότητα των παιδιών, οι οποίοι θεωρούνται από τους πιο σοβαρά διαταραγμένους και ελλειμματικούς τομείς στην ανάπτυξη τους.
Τα Εικαστικά αποτελούν ένα μοναδικό μέσο επικοινωνία και συνεργασίας με τους άλλους ανεξάρτητα γλωσσικής ικανότητας των μαθητών, καθώς επιτυγχάνεται σταδιακά μια αισθητηριακή εξερεύνηση και κατανόηση του κόσμου.
Η τέχνη προσφέρει στο άτομο απελευθέρωση, αυθορμητισμό, χαρά, παιγνίδι, κάθαρση, πασάλειμμα με τα υλικά.
Η Τέχνη ως εργαλείο έγκαιρης παρέμβασης για παιδιά με ειδικές ικανότητες μπορεί να βοηθήσει στην οργάνωση του περιβάλλοντος του παιδιού για μέγιστη άνεση και χαλάρωση, και την παροχή σωματικής και αισθητηριακής υποστήριξης.

Στο πλαίσιο του μαθήματος Εικαστικών τα παιδιά πειραματίζονται με ποικίλα – γνώριμα προς αυτά υλικά και εικαστικά μέσα (τέμπερες, ακρυλικά, νερομπογιές, λαδοπαστέλ, μαρκαδόρους, ξυλομπογιές, πηλός, πλαστελίνη, υφάσματα ,κουμπιά, ‘ανακυκλώσιμα υλικά’ (περιοδικά, εφημερίδες, μπουκάλια κτλ), δημιουργώντας πρωτότυπες εικαστικές συνθέσεις.
Εστιάζουμε σε όλες τις μορφές τέχνης (ζωγραφική, χαρακτική, γλυπτική κ.τ.λ), υλοποιώντας δομημένες εκπαιδευτικές εικαστικές δραστηριότητες προσαρμοσμένες στις ικανότητες των παιδιών, είτε σε ομαδικό είτε σε εξατομικευμένο επίπεδο.

ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

• Επιδιώκεται να μεταφράσει ο μαθητής εικαστικά μέσω ποικίλων καλλιτεχνικών μέσων (ζωγραφική-διάφορες τεχνικές, πηλός…) τα εσωτερικά του βιώματα, σκέψεις, συναισθήματα.
• Να παρατηρεί, ερευνά, πειραματίζεται, ώστε να δημιουργεί εικαστικά έργα-συνθέσεις, αξιοποιώντας όλα τα υλικά, μέσα, τεχνικές και εργαλεία σε ποικίλες μορφές.
• Να καλλιεργήσει ο μαθητής την προσωπική του αισθητική έκφραση και ευαισθησία του ωραίου στην φύση και την ζωή ως δημιουργός και ως θεατής.

• Να συμμετέχει σε εκθέσεις Εικαστικών – εικονικές επισκέψεις σε μουσεία με την χρήση της τεχνολογίας-επαφή με τον πολιτισμό.

• Να παρακολουθεί μαθήματα Ιστορίας Τέχνης μέσα από προβολές εκπαιδευτικών βίντεο, ώστε τα παιδιά να έρθουν σε επαφή και να γνωρίσουν σπουδαία καλλιτεχνικά ρεύματα που αναπτύχθηκαν καθώς και μεγάλους καλλιτέχνες.

H Τέχνη ως βιωματικός τρόπος εκπαίδευσης

• Παρέχει εμπειρίες που είναι θεμελιώδεις για την πλήρη ανάπτυξη των παιδιών
• Προωθεί ενεργά την ανάπτυξη των ατόμων ως προς την εμπιστοσύνη στον εαυτό τους
• Την προσωπική αποτελεσματικότητα
• Τις δεξιότητες έκφρασης και επικοινωνίας
• Τη δημιουργική λύση προβλημάτων
• Την εγρήγορση του νου και τη στάση της ζωής
• Ενθαρρύνει την ευελιξία της σκέψης του παιδιού, την αυτο-έκφραση, την ανεξαρτησία και την κοινωνική του αλληλεπίδραση
• Γι’ αυτό και δεν μπορούμε να παραγνωρίσουμε τη συνεισφορά της τέχνης σφαιρικά στη δημιουργική και νοητική ανάπτυξη του ατόμου.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΟΦΕΛΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕΣΩ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ

• Βελτιώνει την ικανότητα μάθησης
• Διεγείρει και ενδυναμώνει τις δεξιότητες και την προσοχή
• Αυξάνει την αυτό-έκφραση μέσα από την τέχνη, λόγια, χειρονομίες
• Βελτιώνει και αναπτύσσει την γλώσσα, την επικοινωνία και τις κοινωνικές δεξιότητες
• Οικοδομεί την αυτοπεποίθηση και την προσωπική ικανοποίηση
• Καλλιεργεί την λεωφόρο της αυτό-έκφρασης
• Χτίζει αισθητηριακές δεξιότητες ενσωμάτωσης -κοινωνικής αλληλεπίδρασης
• Μειώνει την αυτό-διέγερση συμπεριφοράς

Λαμπρινού Κωνσταντίνα-Εκπαιδευτικός Εικαστικών

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *