ΜΙΑ ΡΟΔΑ…. ΠΑΙΡΝΕΙ ΖΩΗ

  PowerPoint  ΜΙΑ ΡΟΔΑΠΑΙΡΝΕΙ ΖΩΗ

 ΚΑΠΟΤΕ ΗΤΑΝΕ ΜΙΑ ΡΟΔΑ 

51569                 

 

     ΠΟΥ ΔΟΥΛΕΥΕ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ

sm_19112010_151438 ΜΑ ΤΗΝ ΕΚΑΡΦΩΣΕ ΜΙΑ ΠΡΟΚΑ

ΚΑΙ ΤΡΥΠΗΣΕ ΕΙΣ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ  

 

 

 

TACS12

 ΚΑΙ ΣΕ ΜΙΑ ΑΚΡΗ ΠΕΤΑΜΕΝΗ

ΕΜΕΙΝΕ ΓΙΑ ΚΑΙΡΟ, ΑΥΤΗ

 

100_3956   

 

ΩΣΠΟΥ ΤΗ ΒΡΗΚΕ ΕΝΑ ΠΑΙΔΑΚΙ

ΚΑΙ ΤΗ ΛΥΠΗΘΗΚΕ ΠΟΛΥ     

 

100_3957

           

     ΤΗΝ ΕΦΕΡΕ ΕΙΣ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
     ΚΑΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ!

 

100_3965

 

ΤΗΝ ΠΗΡΑΝ ΤΟΤΕ ΤΑ ΕΚΤΑΚΙΑ

ΚΙ ΑΡΧΙΣΑΝ ΚΙ ΕΔΕΙΝΑΝ ΜΟΡΦΗ

 

100_3968

 

ΣΧΕΔΙΑΣΑΝ ΜΕ ΚΙΜΩΛΙΑ

ΚΑΤΙ ΓΡΑΜΜΕΣ ΚΑΙ ΜΙΑ ΤΟΜΗ

 

100_3970

ΚΙ ΑΡΧΙΣΕ Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΝΑ ΚΟΒΕΙ,

ΟΠΩΣ ΤΟΥ ΕΙΧΑΝ ΠΕΙ

 

100_3973

 

ΑΦΟΥ ΤΗΝ ΚΟΨΑΝ, ΤΗ ΓΥΡΙΣΑΝ,

ΤΟ ΜΕΣΑ ΕΞΩ ΓΙΑ ΝΑ ΒΓΕΙ

 

100_3979

 

KI EΠEITA ΦΤΙΑΞΑΝΕ ΜΙΑ ΜΥΤΗ,

ΜΗΠΩΣ ΚΑΙ ΚΑΠΟΥ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ

 

100_3975

 

ΤΗΣ ΒΑΛΑΝΕ ΛΟΙΠΟΝ ΤΗ ΜΥΤΗ

ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΡΕΜΑΣΑΝ ΣΤΟ ΚΛΑΔΙ

 

100_3983

 

ΑΡΧΙΣΑΝ ΕΠΕΙΤΑ ΝΑ ΒΑΦΟΥΝ

ΜΕ ΚΕΦΙ  ΚΙ ΟΡΕΞΗ ΠΟΛΛΗ

 

100_3985

 

ΩΣΠΟΥ ΞΕΜΥΤΙΣΕ ΣΕ ΛΙΓΟ

ΑΠΟ ΜΙΑ ΡΟΔΑ ΕΝΑ ΠΟΥΛΙ 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

ΚΙ ΕΤΣΙ ΜΑΖΕΥΤΗΚΑΝ ΤΡΙΓΥΡΩ,

ΠΟΥΛΑΚΙΑ ΚΙ ΑΛΛΑ ΣΤΗ ΣΕΙΡΑ

100_3993

 

ΚΑΙ ΚΑΝΟΥΝ ΟΛΑ ΤΟΥΣ ΠΑΡΕΑ

ΚΑΙ  ΤΗΝ ΠΕΡΝΑΝΕ ΜΙΑ ΧΑΡΑ

 

100_3990

 

 

ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤ ΤΑΞΗΣ   2013-14
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΡΑΠΑΝΙΑ

 

 

 

ΚΥΝΗΓΙ ΚΡΥΜΜΕΝΟΥ ΘΗΣΑΥΡΟΥ

 

αρχείο λήψης

 

Την Παρασκευή 28-2-2014 παίξαμε το παιχνίδι του Κρυμμένου θησαυρού. Το παιχνίδι περιλάμβανε σπαζοκεφαλιές για πόλεις, νησιά της Ελλάδας, μαθηματικά και φυσικά γρίφους που μας παρέπεμπαν σε κάποιο σημείο της αυλής του σχολείου. Νικήτρια ήταν η ομάδα της  ΣΤ τάξης.

                           

                         ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ

EΛΛΗΝΙΚΑ ΝΗΣΙΑ

 1.Ποιο νησί σε ρωτάει ποιανού είναι?   ___________________

2.Ένα Καστέλλι με πολλές ρίζες.________________________

3.Μακρόστενο νησί.__________________________________

4.Αν το συναντήσουν κινδυνεύουν τα καράβια._____________

5.Πώς λέγεται η σκοτεινή πλευρά του ακρωτηρίου Άθως.________

ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ

1.Ποια πόλη είναι νησί με πολλούς καρπούς?_________________

2.Σε ποια πόλη ο στόλος (πολλά καράβια) πάει αργά?__________

3.Ποια πόλη είναι αφιερωμένη σε αρχαίο θεό?________________

4. Σε ποια πόλη η βασίλισσα  της Αιγύπτου δεν κλαίει?_________

5. Δεν είναι μία ούτε δύο αλλά τρεις μαζί.____________________

Γράψτε 8 νομούς της Ελλάδας που δεν έχουν στο όνομά τους  α.

 

____________________________________________________

                                                                 ΣΠΑΖΟΚΕΦΑΛΙΕΣ

1.       Πάρε 12 ξυλάκια και προσπάθησε να σχηματίσεις 6  τρίγωνα, χωρίς όμως να κόψεις κανένα από αυτά.

2.    Σε ένα συρτάρι έχετε 10 ζευγάρια άσπρες και 10 ζευγάρια μαύρες κάλτσες. Χωρίς να βλέπετε ,  πόσες κάλτσες πρέπει να τραβήξετε για να είστε σίγουροι πως έχετε στα χέρια σας ένα ζευγάρι όμοιες κάλτσες?______________________________________________

3.   ‘Ένας  βοσκός θέλει να περάσει  από την όχθη ενός ποταμού, ένα πρόβατο ένα λύκο και ένα λάχανο. Πώς είναι δυνατόν ο βοσκός να τα περάσει απέναντι, έτσι ώστε να μη φάει το ένα το άλλο. Η βάρκα μπορεί να χωρέσει το βοσκό και μόνο ένα από αυτά που θέλει να μεταφέρει._____________________________________________________________________________________

4.     Μπορείς να υπολογίσεις πόσο κάνουν οι αριθμοί αν τους προσθέσεις , από το 1 έως το 100?

5.     Μετακίνησε ένα ξυλάκι σε μια άλλη θέση, ώστε να είναι σωστή η αριθμητική πράξη.

 

(δόθηκε μια εικόνα με έξι λανθασμένες πράξεις φτιαγμένες με ξυλάκια και μπόλικα ξυλάκια,)

 

                                                                        ΓΡΙΦΟΙ

                                      1) Ρωτήσαμε μια μέλισσα

                                                   για του μελιού τη γλύκα

                                                  και είπε σε ψηλό βουνό

                                                 σ΄ έναν ανθό τη βρήκα!

                          (ΘΥΜΑΡΙ ΣΤΟΝ ΚΗΠΟ ΜΕ ΤΑ ΑΡΩΜΑΤΙΚΑ)

 

                                      2)Μοιάζω με πύργο του Άϊφελ

                                                  που είναι στο Παρίσι

                                                 και στου σχολειού σας την αυλή

                                                 το χώρο έχω στολίσει!

                                           (ΚΥΠΑΡΙΣΣΙ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ)

 

                                     3)Ζωγράφος πάντα με κρατεί

                                               στο αριστερό του χέρι

                                              μα τώρα έξω βρέχομαι

                                              χειμώνα καλοκαίρι.

                 (ΚΑΘΙΣΤΙΚΟ ΑΠΟ ΠΑΛΕΤΕΣ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ)

 

                                     4)Έντομο μ΄ έκανε φωλιά

                                               πήρε τη δύναμή μου

                                                και τραπεζάκια έγινα

                                               ω  Θε μου τι ντροπή μου!

          (ΚΑΤΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟΣ ΦΟΙΝΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΤΡΑΠΕΖΑΚΙΑ)

 

                                     5) Παραμυθένιος ήρωας

                                             με είχε για αεροπλάνο

                                             μα τώρα τούμπες κάνετε

                                            στη ράχη μου απάνω.

                              (ΧΑΛΙ ΠΟΥ ΕΙΧΑΜΕ  ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ)

 

            6)   Η2Ο

ποτηρι νερο

          (ΒΡΥΣΗ)

                       

 Η ΝΙΚΗΤΡΙΑ ΟΜΑΔΑ ΠΗΡΕ ΚΑΙ ΤΟΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΓΡΙΦΟ ΠΟΥ ΕΛΕΓΕ:

                                    ΚΑΛΟΨΗΜΕΝΟΣ ΘΗΣΑΥΡΟΣ

                                    ΣΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΤΩΡΑ

                                    ΝΑ ΤΟΝ ΚΑΤΑΒΡΟΧΘΙΣΕΤΕ

                                   ΜΗΝ ΧΑΝΕΤΕ ΤΗΝ ΩΡΑ.

   (ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΦΟΥΡΝΟ ΤΗΣ ΗΛ. ΚΟΥΖΙΝΑΣ ΒΡΗΚΑΝ ΤΟ ΘΗΣΑΥΡΟ ΤΟΥΣ

 

                                              ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ

                         ΒΡΗΚΑΤΕ ΤΟ ΘΗΣΑΥΡΟ!!!!!!!!!!!

                                  ΚΑΛΗ ΟΡΕΞΗ

 

                   ΕΥΧΕΣ ΓΙΑ ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ

 

 

2η ταινία μικρού μήκους

 

O

 

Οι μαθητές της Δ΄ και της Γ΄ τάξης, με την καθοδήγηση του δασκάλου της Δ΄τάξης  Κουμή Λευτέρη,  δημιούργησαν την καινούργια τους ταινία στα πλαίσια του διαγωνισμού της Π Ε Ν Σερρών «Ένας πλανήτης… μια ευκαιρία». Έχει τίτλο << Αρτοϊστορίες >>. Στην ταινία παρουσιάζεται όλη η διαδικασία παραγωγής του ψωμιού όπως γινόταν πριν πολλά χρόνια  στην Κρήτη από τη σπορά μέχρι το φούρνισμα. Όλη η διαδικασία, στην ταινία είναι δεμένη με το παραμύθι  <<Το πιο γλυκό ψωμί>> που υπάρχει στο βιβλίο της γλώσσας της Γ τάξης . 

Η ΤΑΙΝΙΑ ΣΥΝΤΟΜΑ ΘΑ ΑΝΑΡΤΗΘΕΙ

4

5

 

 

6

 

20131217_110409

20131217_110456

 

20140128_111304

θερισμος

αλωνισμαοργωμα

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Ε΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΗ ΒΙΛΑ ΤΡΕΒΙΖΑΝ

P.P. ΒΙΛΑ ΤΡΕΒΙΖΑΝSL373804Στο Δραπανιά, στη γειτονιά Κόκκινο Μετόχι υπάρχει ένα ενετικό κτίριο που ονομάζεται βίλα Τρεβιζάν (15ος 16ος αι). Είναι ένα διώροφο κτίριο που συνδέεται με εξωτερική σκάλα. Ήταν κατοικία της βενετικής οικογένειας Τρεβιζάν. Η σχέση της βίλας με την οικογένεια Τρεβιζάν αποδίδεται στον αρχαιολόγο G. Gerola που επισκέφτηκε την περιοχή το 1905. Σήμερα η βίλα βρίσκεται σε κακή κατάσταση . Το πάτωμα του Α΄ ορόφου έχει καταρρεύσει και κάποιοι τοίχοι είναι έτοιμοι να πέσουν. Η βίλα από το 1982 έχει χαρακτηριστεί ως διατηρητέο μνημείο αλλά η αποκατάστασή του ακόμα εκκρεμεί, πιθανόν λόγω του ιδιόμορφου ιδιοκτησιακού καθεστώτος. Το κτίριο πρέπει γρήγορα να απαλλοτριωθεί και να αποκατασταθεί γιατί σύντομα θα καταρρεύσει.

Δημοτικό Σχολείο Δραπανιά 100 χρόνια

img039

Την Παρασκευή 16/6/2013 πραγματοποιήθηκε η γιορτή τέλους της φετινής σχολικής χρονιάς με θέμα τα 100 χρόνια από την Ένωση της Κρήτης με την Ελλάδα και το χτίσιμο του σχολείου. 

“Έν’ αστείρευτο ποτάμι που κυλά είναι ο χρόνος κι εμείς μικρά καράβια που ταξιδεύουμε για μια στιγμή στα νερά της.

Αν θέλουμε ασφαλές ταξίδι είναι ανάγκη να ποτίσουμε το σκαρί μας στη λίμνη της μνήμης.”

Η εκδήλωση περιελάμβανε, εκτός από τραγούδια σχετικά με το θέμα, ένα θεατρικό που διασκεύασε η δασκάλα γαλλικών του σχολείου κ. Μαρία Καμπουράκη, βασισμένο στο κείμενο της δασκάλας του σχολείο κ. Μαρίας Φαντάκη.

img039

Προβλήθηκε επίσης βίντεο με συνεντεύξεις παλιών μαθητών και κατοίκων του χωριού που περιγράφουν  τον τρόπο λειτουργίας του δημοτικού σχολείου. Τους ευχαριστούμε όλους πολύ για τη συμβολή τους στο εγχείρημά μας.

Παρακολουθείστε τις συνεντεύξεις τους στο βίντεο:

Το ράδιο Κιμωλία θα βρίσκεται στους δέκτες σας από τη νέα σχολική χρονιά – Ακούστε τη 2η και 4η εκπομπή

αρχείο λήψης

Το σχολείο κλείνει για καλοκαιρινές διακοπές, το ίδιο και ο ραδιοφωνικός σταθμός του σχολειού μας, το ράδιο Κιμωλία.

Το μικρόφωνο θα είναι και πάλι στα χέρια των μαθητών με τη νέα σχολική χρονιά, ανανεωμένο και με ολοκαίνουριες ιδέες!

Ακούστε τη 2η εκπομπή! 

 

Ακούστε την 4η εκπομπή!

Έτοιμοι για εκδρομή;

αρχείο λήψης

Το σχολείο μας ετοιμάζεται για την ημερήσια εκδρομή του αυτήν την Τρίτη 28/5. 

Φοράμε αντηλιακό, καπελάκι, δροσερά ρούχα και παίρνουμε μαζί μας μόνο τα απαραίτητα: μια ζακέτα για περίπτωση ανάγκης και τσαντούλα με τα προσωπικά μας αντικείμενα.

Η διαδρομή έχει ως προορισμό τον Πλακιά, που βρίσκεται στο νότιο Ρέθυμνο, ενώ θα επισκεφτούμε και τη μονή Πρέβελη, καθώς και τη Γεωργιούπολη στην επιστροφή.

αρχείο λήψης (1)

Λίγες πληροφορίες για τον Πλακιά που συγκεντρώσαμε από το διαδίκτυο: 

 

Η περιοχή του Πλακιά βρίσκεται ανάμεσα σε δύο φαράγγια (Κοτσιφού και Κουρταλιώτη) και συνδέεται με το βόρειο τμήμα του νησιού μέσω δύο οδών που διασχίζουν τα δύο φαράγγια και με το δυτικό τμήμα, προς Φραγκοκάστελο και Χώρα Σφακίων, με έναν ορεινό δρόμο κατά μήκος της ακτής, πανοραμικό και με πολλές στροφές.


Αυτή η φυσική απομόνωση είχε σαν αποτέλεσμα ότι μέχρι το 1961 (οπότε δεν υπήρχαν ασφαλτοστρωμένοι δρόμοι, όπως τώρα) ήταν εγγεγραμμένοι ως κάτοικοι στον Πλακιά μόλις έξι αλιείς.
Η περιοχή είναι επίσης ένα από τα πλέον ανεμώδεις της Κρήτης (τα Μελτέμια το καλοκαίρι είναι εδώ πραγματικά κάτι!) αλλά ίσως η φυσική ομορφιά του τοπίου και η πανοραμική θέα (το ηλιοβασίλεμα εδώ είναι αξέχαστο), ίσως η ποικιλία στις παραλίες (από την μεγαλυτερη, μήκους 1,5 χλμ., στην οποία βρίσκεται το χωριό έως την απομονωμένες του Αγίου Αντωνίου, Άσπρος Βόλακας και Fotinari μέχρι τις μικρότερες και προστατευμένες από το μελτέμι Σούδα, Δαμνόνι και Αμμούδι), ίσως και τα καθαρά και κρυστάλλινα νερά του, οδήγησαν σε ανάπτυξη της περιοχής τα τελευταία 50 χρόνια και έκαναν τον Πλακιά να είναι μία από τις πιο ενδιαφέρουσες και περιοχές της νότιας Κρήτης.
Στην περιοχή του Πλακιά είναι πολλές οι δραστηριότητες, όλες τις εποχές του χρόνου, όπως υποβρύχιες εξερευνήσεις, κατάδυση, windsurfing, kitesurfing, πεζοπορία, ιππασία, εξερεύνηση σπηλαίων και φαραγγιών και καθημερινές εκδρομές με καραβάκι προς την μαγευτική παραλία Πρέβελη καθώς και προς Χώρα Σφακίων, Λουτρό και την είσοδο του φαραγγιού της Σαμαριάς, την Αγ. Ρουμέλη.

 

 

Ευωδίας οσμήν…

Εκτός από το θερμοκήπιό μας εμπλουτίσαμε και τον κήπο μας με τα αρωματικά.

Τι η ρίγανη, τι η λουίζα, το φλισκούνι, ο δυόσμος, το φασκόμηλο, ο βασιλικός, το ρόζμαρι κι η αρμπαρόριζα… Όλα μυρίζουν υπέροχα!

 

100_1724

100_1718

100_1719

100_1720

100_1721

100_1722

100_1723

 

Νέα φυντάνια στο θερμοκήπιο!

Το θερμοκήπιό μας μεγαλώνει, μεγαλώνει… γερά φυτά! 

Φυτέψαμε πάλι τα σποράκια μας σε κυπελλάκια με χώμα, τα τοποθετήσαμε στο θερμοκήπιό μας, τα ποτίζαμε τακτικά και ιδού το αποτέλεσμα:

Όλα τα φυντάνια μελιτζάνας, ντομάτας και πολύχρωμου καλαμποκιού που ετοιμάστηκαν μοιράστηκαν στους μαθητές του σχολείου!

100_1715

 

100_1711 100_1712 100_1713

Το πολύχρωμο καλαμπόκι που φυτέψαμε

θα μοιάζει με αυτό  της εικόνας

100_1725


Ενώ  ετοιμαζόμαστε και για το διακοσμητικό κολοκύθι 

που θα έχει μορφή όπως το κολοκύθι της παρακάτω εικόνας!

100_1726

 

Μετά τις διακοπές συνεχίζουμε με νέα διάθεση!

Μικρή επιστροφή στα θρανία, όμως με νέα διάθεση!

Ομορφύναμε το χώρο του σχολείου μας εμπλουτίζοντας τον κήπο μας, φυτεύοντας κι άλλα φυτά για το θερμοκήπιό μας και ζωγραφίζοντας την πόρτα του θερμοκηπίου.

Δείτε τη διαδικασία και το αποτέλεσμα:

100_1602

100_1598

100_1717