Ημερολόγιο Καλών Πράξεων

Μια δράση για τα συναισθήματα και τη σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ των μαθητών 

Οι γιορτές των Χριστουγέννων πλησιάζουν και στη Β’ τάξη υποδεχόμαστε αυτή την ξεχωριστή περίοδο με έναν διαφορετικό τρόπο: με μια αντίστροφη μέτρηση γεμάτη προσφορά, αγάπη και καλοσύνη

Αντί για ένα ημερολόγιο που κρύβει σοκολάτες, δημιουργήσαμε ένα Ημερολόγιο Καλών Πράξεων. Κάθε μέρα οι μαθητές ανοίγουν ένα καρτελάκι που περιέχει μια μικρή αποστολή – μια πράξη καλοσύνης, ενσυναίσθησης ή συνεργασίας.

Μέσα από αυτή τη δράση, οι μαθητές έχουν την ευκαιρία:

✨Να αναγνωρίσουν και να εκφράσουν τα συναισθήματά τους

✨Να μάθουν την αξία της προσφοράς χωρίς αντάλλαγμα

✨Να έρθουν πιο κοντά ο ένας με τον άλλον

✨Να χτίσουν ένα πιο υποστηρικτικό, ασφαλές και ζεστό σχολικό περιβάλλον

Red Collage Christmas Facebook CoverΑυτές οι ημέρες μέχρι τα Χριστούγεννα δεν είναι απλώς μια μέτρηση χρόνου, αλλά μια υπενθύμιση πως οι μεγαλύτερες γιορτές της ζωής μας δεν στηρίζονται στα δώρα, αλλά στις καρδιές που μοιράζονται.

Στόχος μας είναι η καλοσύνη που θα καλλιεργήσουμε αυτόν τον μήνα να συνεχιστεί και μετά τις γιορτές, ώστε να γίνει τρόπος σκέψης, στάση ζωής – ένα μικρό δώρο στον κόσμο.

🎄 Καλές γιορτές σε όλους!

Με υγεία, αγάπη και… πολλές καλές πράξεις! 🎁💛

Νέα άφιξη στο σχολείο μας: Καλωσορίζουμε την Κοινωνική Λειτουργό μας

Με μεγάλη χαρά ανακοινώνουμε ότι από τη φετινή σχολική χρονιά στο σχολείο μας εντάσσεται στο ανθρώπινο δυναμικό μας  κοινωνική λειτουργός, με στόχο την καλύτερη στήριξη των μαθητών, των οικογενειών τους και του εκπαιδευτικού προσωπικού.SocialWorker

Η παρουσία κοινωνικής λειτουργού στο σχολικό περιβάλλον αποτελεί σημαντική ενίσχυση της προσπάθειάς μας να δημιουργήσουμε ένα σχολείο που προάγει την ψυχική υγεία, την ισότιμη συμμετοχή και τη συνεργασία. Μέσα από συζητήσεις, ενημερώσεις, ατομική ή ομαδική υποστήριξη, η κοινωνική λειτουργός θα συμβάλλει στη διαχείριση δυσκολιών, στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησης των μαθητών και στην προώθηση θετικού κλίματος.

Στόχοι της συνεργασίας μας περιλαμβάνουν:

  • Στήριξη μαθητών σε θέματα κοινωνικής και συναισθηματικής ανάπτυξης.
  • Ενδυνάμωση των γονέων, μέσα από ενημερώσεις και καθοδήγηση.
  • Συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς για την αντιμετώπιση καθημερινών προκλήσεων μέσα στην τάξη.
  • Προώθηση δράσεων πρόληψης, όπως προγράμματα ευαισθητοποίησης και καλλιέργειας δεξιοτήτων ζωής.

Ευχόμαστε καλή αρχή

και είμαστε σίγουροι ότι η συνεργασία μας θα είναι εποικοδομητική και ωφέλιμη για όλη τη σχολική κοινότητα.

Καλωσόρισες στην ομάδα μας!

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, οι μαθητές της Α΄ τάξης παρακολούθησαν σχετικά βίντεο και συζήτησαν για τη διαφορετικότητα και τη σημασία της αποδοχής. Στη συνέχεια, συμμετείχαν σε βιωματικές δραστηριότητες: ζωγράφισαν με κλειστά μάτια (τύφλωση), αλλά και με το μολύβι στο στόμα (απώλεια ή περιορισμός της κινητικότητας στα χέρια), και στη συνέχεια προσπάθησαν να διαβάσουν μια «διαφορετική» πρόταση για να κατανοήσουν πως κάποια παιδιά βλέπουν και αντιλαμβάνονται διαφορετικά τα γράμματα (δυσλεξία). Στο τέλος, κάθε παιδί δημιούργησε τη δική του κατασκευή με το μήνυμα «Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι».

10000081671000008169

Βιωματική Δράση για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Σήμερα, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, πραγματοποιήσαμε στο σχολείο μας μια ξεχωριστή δράση που είχε ως στόχο να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές και να καλλιεργήσει δεξιότητες ενσυναίσθησης.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β΄, Ε΄& Στ΄τάξης άκουσαν και συζήτησαν για τα άτομα με αναπηρίες, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στα άτομα με προβλήματα όρασης. Έπειτα, είχαν την ευκαιρία να μπουν, έστω και για λίγο, στη θέση ενός τυφλού ατόμου μέσα από βιωματικές δραστηριότητες:

🔹 Δοκίμασαν να δέσουν τα κορδόνια τους με κλειστά μάτια, κατανοώντας πόσο απαιτητική μπορεί να γίνει μια απλή καθημερινή πράξη.
🔹 Ακολούθησαν τα καμπανάκια για να οδηγηθούν σε έναν «κινούμενο στόχο», καλλιεργώντας την προσοχή στην ακοή απόλυτα συνειδητά.
🔹 Εμπιστεύτηκαν έναν συμμαθητή-οδηγό, μαθαίνοντας πόσο σημαντική είναι η συνεργασία και η αλληλοστήριξη.

Στο τέλος της δράσης, κάθε παιδί έγραψε το ονοματεπώνυμό του στη γραφή Braille, γνωρίζοντας ένα σύστημα που ανοίγει τον δρόμο στη γνώση για χιλιάδες άτομα με προβλήματα όρασης.eikona Viber 2025 12 06 20 03 53 836

Με τέτοιες δράσεις, τα παιδιά μας κάνουν βήματα για να γίνουν αυριανοί ενεργοί πολίτες: άνθρωποι που σέβονται τη διαφορετικότητα, κατανοούν τις ανάγκες των άλλων και συμβάλλουν σε μια κοινωνία πιο ανοιχτή, πιο δίκαιη και πιο συμπεριληπτική.

Ήταν μια μέρα γεμάτη εμπειρίες, συναισθήματα και σημαντικά μηνύματα.

Μικρές στιγμές που βοηθούν τα παιδιά να μεγαλώνουν με κατανόηση, σεβασμό και ανοιχτή καρδιά.7

Εκπαιδευτική Εκδρομή στο Ψηφιακό Πάρκο του Δήμου Οιχαλίας

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να ζήσουν μια ξεχωριστή εκπαιδευτική εμπειρία στο Ψηφιακό Πάρκο του Δήμου Οιχαλίας. Η επίσκεψη αυτή συνδύασε τεχνολογία, ιστορία και δημιουργική μάθηση, προσφέροντας στα παιδιά έναν πρωτότυπο τρόπο γνωριμίας με τον πολιτισμό της περιοχής.
Στο χώρο προβολών παρακολούθησαν ένα ενδιαφέρον βίντεο με κεντρικό θέμα την πολιτιστική και φυσική κληρονομιά του Δήμου Οιχαλίας. Οι μαθητές πληροφορήθηκαν για τα αξιοθέατα του τόπου μας, εμπλουτίζοντας έτσι τις γνώσεις τους με έναν ευχάριστο και σύγχρονο τρόπο.
Κατά τη διάρκεια της ξενάγησης, οι μαθητές φόρεσαν τα ειδικά γυαλιά εικονικής πραγματικότητας (VR) και ταξίδεψαν… χωρίς να μετακινηθούν! Είδαν από κοντά ιστορικά μνημεία της ευρύτερης περιοχής, ζώντας μια καθηλωτική εμπειρία.  
Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με συζήτηση και ανταλλαγή εντυπώσεων, καθώς τα παιδιά μοιράστηκαν όσα είδαν και έμαθαν. Ήταν μια αξέχαστη εμπειρία που τους έφερε πιο κοντά στην ιστορία και την τεχνολογία!
PShfiako ParkoPShfiako Parko 1PShfiako Parko 2
Ευχαριστούμε θερμά για τη φιλοξενία τον Δήμο Οιχαλίας

Η Α΄ τάξη τιμά το Πολυτεχνείο…

Με αφορμή την επέτειο του Πολυτεχνείου, τα παιδιά της Α΄τάξης μίλησαν για τη σημασία της ελευθερίας και της δημοκρατίας και δημιούργησαν βιβλιαράκια και ομαδικό κολάζ. Με τις ζωγραφιές και τα μηνύματά τους μάς υπενθύμισαν πως όλοι μαζί είμαστε πιο δυνατοί και πως η δημοκρατία χτίζεται με συνεργασία και σεβασμό.

 

10000079721000007971

17 Νοεμβρίου 1973

Η γιορτή της 17ης Νοέμβρη 1973 τιμά τον αγώνα των φοιτητών του Πολυτεχνείου για δημοκρατία και ελευθερία. Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β΄, Ε΄& Στ΄τάξης έκαναν ένα κολάζ με κεντρικό θέμα την πύλη του Πολυτεχνείου.

20251117 100759 1

Με αυτόν τον τρόπο προσπάθησαν να αποδώσουν το κλίμα της εποχής και να δείξουν πώς η δύναμη και η αποφασιστικότητα των νέων μπορούν να επηρεάσουν την ιστορία.

 

 

Μια δράση με αγάπη για τα αδέσποτα σκυλιά – Μαθαίνοντας να γινόμαστε ενεργοί πολίτες

Στη Β΄τάξη πραγματοποιήθηκε μια ιδιαίτερη δράση αφιερωμένη στα αδέσποτα σκυλιά. dog clipart xl

Αρχικά, οι μαθητές και οι μαθήτριες παρακολούθησαν μια ταινία μικρού μήκους στην οποία ένα αδέσποτο σκυλάκι «εξομολογείται» τα συναισθήματά του: τη μοναξιά του, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει αλλά και την ελπίδα να αποκτήσει μια οικογένεια. Το βίντεο αποτέλεσε αφορμή για συζήτηση και προβληματισμό σχετικά με το πώς αισθάνονται τα ζώα και πώς μπορούμε εμείς, ως ενεργοί πολίτες, να συμβάλλουμε στη φροντίδα και την προστασία τους.

Στη συνέχεια, τα παιδιά σχεδίασαν βήμα-βήμα το δικό τους σκυλάκι και δημιούργησαν ένα κολάζ με όλα όσα χρειάζεται ένας σκύλος για να ζει με ασφάλεια και ευτυχία καταγράφοντας τις βασικές ανάγκες τους. B΄΄ ΄Taxh 2

Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, οι μαθητές συνειδητοποίησαν ότι ο ενεργός πολίτης δεν περιορίζεται μόνο στις πράξεις για τους ανθρώπους, αλλά επεκτείνει την ευαισθησία και την υπευθυνότητά του σε όλα τα ζωντανά πλάσματα. Κατανόησαν ότι ακόμη και μια μικρή πράξη φροντίδας ή σεβασμού μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά στη ζωή ενός ζώου.

Με τέτοιες δράσεις συνεχίζουμε να καλλιεργούμε μια σχολική κοινότητα που προάγει την ευαισθησία, την υπευθυνότητα, τον σεβασμό προς κάθε ζωντανό πλάσμα και ιδιαίτερα την ενεργή συμμετοχή σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.

 

Ας τα ξαναφορέσουμε: Μια δράση ανακύκλωσης ρούχων

Ανακυκλώνω – Εξοικονομώ Ενέργεια – Προστατεύω το Περιβάλλον!

eikona Viber 2025 11 13 22 41 19 956Οι μαθητές και οι μαθήτριες των Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων συζήτησαν για το πού καταλήγουν συνήθως τα παλιά, άχρηστα ρούχα και πόσο επιβαρύνουν το περιβάλλον όταν πετιούνται στα σκουπίδια. Μέσα από τον διάλογο, κατανόησαν τη σημασία της επαναχρησιμοποίησης και έμαθαν ποια υλικά μπορούν να τοποθετούνται στους ειδικούς κάδους – όπως ρούχα, παπούτσια, τσάντες και λευκά είδη σε καλή ή μέτρια κατάσταση.

Αφού ενημερώθηκαν και ευαισθητοποιήθηκαν, αποφάσισαν να περάσουν στη δράση!eikona Viber 2025 11 13 22 41 21 255

Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Ενεργού Πολίτη, κατασκεύασαν τον δικό τους κάδο ανακύκλωσης ρούχων, συνδυάζοντας δημιουργικότητα και περιβαλλοντική συνείδηση. Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, τα παιδιά συνέδεσαν το μάθημα της Φυσικής με την καθημερινή ζωή, ανακαλύπτοντας ότι η επαναχρησιμοποίηση υλικών συμβάλλει στην εξοικονόμηση ενέργειας και στη μείωση των αποβλήτων.

Μικρές πράξεις – Μεγάλη αλλαγή για τον πλανήτη μας! 🌍♻️

 

eikona Viber 2025 11 13 22 41 22 176

Βόλτα στα παλιά… Ένα βιβλίο γεμάτο εικόνες από παλιά…

Είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε ένα διαφορετικό μάθημα: ένα μάθημα έξω από την τάξη, στους δρόμους της ιστορίας του χωριού μας. 

Πριν ξεκινήσουμε τη διαδρομή μας, επισκεφθήκαμε μια έκθεση φωτογραφίας με σπάνια στιγμιότυπα από το χωριό μας, τραβηγμένα πολλές δεκαετίες πριν. 

Στη συνέχεια περπατήσαμε στο χωριό, προσπαθώντας να εντοπίσουμε παλιά σπίτια. Κοιτούσαμε προσεκτικά τις πέτρινες πόρτες, τα ξύλινα παράθυρα, τα σημάδια του χρόνου στους τοίχους. 

Όταν επιστρέψαμε στο σχολείο, ολοκληρώσαμε την εμπειρία μας ξεφυλλίζοντας τα παλιά σχολικά βιβλία. Ήταν διαφορετικά από τα τωρινά. Πιο μικρά με πιο απλές εικόνες και με μικρά γράμματα αλλά γεμάτα ιστορίες και γνώση. Μας έδειξαν πώς μάθαιναν τα παιδιά τότε, πόσο διαφορετική – αλλά και πόσο όμοια – ήταν η σχολική ζωή.

Όλες αυτές οι εικόνες, οι πληροφορίες και οι εντυπώσεις ενώθηκαν στο ψηφιακό μας λεύκωμα. Ένα μικρό ταξίδι στο χρόνο, που μας βοήθησε να καταλάβουμε ότι το παρελθόν δεν είναι μακριά∙ βρίσκεται δίπλα μας, στα κτίρια, στις φωτογραφίες, στα αρχεία, στις μνήμες του τόπου.