Το σχολείο μας πραγματοποίησε την Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου 2024 την σχολική γιορτή της 17ης Νοεμβρίου στο χώρο του σχολείου για να τιμήσουμε την εξέγερση του Πολυτεχνείου και τον αγώνα των Ελλήνων φοιτητών ενάντια στη Δικτατορία.

17317496252441731749625292

Οι μαθητές της Ε’ τάξης παρουσίασαν με πολύ ενθουσιασμό όσα ετοίμασαν για το κοινό και μας θύμισαν σημαντικά γεγονότα από την δύσκολο περίοδο της Δικτατορίας αλλά και γεγονότα, που τελικά οδήγησαν στην αποκατάσταση της Δημοκρατίας. Με δυνατά μηνύματα ελευθερίας, με τραγούδια που μιλούν για όσα δικαιωματικά και αυτονόητα ανήκουν στον άνθρωπο, με αισθήματα ομαδικότητας και συνεργασίας, τα παιδιά μας έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους και δημιούργησαν μέσα από αφηγήσεις, θεατρικό και τα τραγούδια που επιλέχθηκαν, ένα σκηνικό εμπιστοσύνης και αλληλεγγύης.

1731749625276 1731749625260 1731749758707

Βάζοντας όλα εκείνα τα Απαγορεύεται εκείνης της περιόδου στη σκέψη τους, οι μαθητές μας συγκίνησαν και μας παρέδωσαν ακόμα πιο έντονα την ιδέα της Δημοκρατίας ως μία από τις σημαντικότερες σταθερές για τον άνθρωπο και την αξιοπρέπειά του. Ήταν μια γιορτή που μνημόνευσε τη σύμπραξη των φοιτητών του Πολυτεχνείου και έστειλε το μήνυμα πως μέσα από την ομαδικότητα, τη συνεργασία και το κοινό όραμα, οι άνθρωποι μπορούν να πετύχουν πολλά. Από το πιο μικρό έως το πιο μεγάλο κατόρθωμα!

 

17317496253081731750040001 1731749625223

Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά και στην εκπαιδευτικό της Ε’ Τάξης, κα Αγλαΐα Κουρμπέτη για το υπέροχο αποτέλεσμα!!! Σας ευχαριστούμε!

Οι μαθητές της Ε’ και Στ’ Τάξης του σχολείου μας επισκέφθηκαν την Τετάρτη, 13 Νοεμβρίου 2024 τη Βιβλιοθήκη Λιβαδειάς, προκειμένου να πραγματοποιήσουν μαθήματα Αστρονομίας- Αστροφυσικής με τον κύριο Σταύρο Λέτη, εκπαιδευτικό Φυσικής.
Τα παιδιά εξοικειώθηκαν με φυσικές έννοιες και μεγέθη όπως η μάζα, η ταχύτητα, η ενέργεια αλλά και χημικές έννοιες όπως η πυκνότητα, η σύσταση σωμάτων από χημικά στοιχεία και το ηλεκτρικό φορτίο. Αφού έμαθαν πληροφορίες για πολλά χαρακτηριστικά του ήλιου και των αστέρων όπως π.χ. πώς δημιουργήθηκε ο ήλιος, τι περιέχει, πώς φτάνει το φως του στη Γη, ποια είναι η μάζα του κ.ά. διατύπωσαν τις απορίες τους για όσα άκουσαν και ακολούθησε συζήτηση.
17317475639901731747649536
Ακολούθως, οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με διάφορες λειτουργίες του Ήλιου, συνοδευόμενες από εκπληκτικές φωτογραφίες που έχουν ληφθεί από επίγειο τηλεσκόπιο. Παρατήρησαν τον ήλιο σε έκλειψη, εντόπισαν στις φωτογραφίες τις ηλιακές κηλίδες, είδαν τις ηλιακές εκλάμψεις (εκρήξεις) σε στιγμιότυπα και εντυπωσιάστηκαν από το μέγεθος και τον εντυπωσιακό τρόπο που λειτουργεί το σύμπαν. Τέλος, έγιναν από τα παιδιά προβλέψεις για το μέλλον του ήλιου, σχετικά με τον χρόνο ζωής του και την πορεία του τα επόμενα χρόνια ενώ ακολούθησε διαμοιρασμός σε ομάδες και διεξαγωγή quiz για να συμπεράνουμε τί αφομοιώσαμε.

1731747717751 1731747930787

1731747805952 1731747805928 1731747741084

 

Ήταν μια εξαιρετική εμπειρία, στην οποία τα παιδιά συμμετείχαν με καλή διάθεση, ειδικά την ώρα του quiz, που τους άρεσε πολύ! Ευχαριστούμε πολύ τον κύριο Σταύρο Λέτη για τη διεξαγωγή των μαθημάτων και τη Βιβλιοθήκη Λιβαδειάς για την διοργάνωση και τη συνεργασία.

Με ενθουσιασμό και πολλή χαρά, μαθητές της Γ’ έως Στ’ ,Tάξης με την καθοδήγηση και την πολύτιμη βοήθεια της εκπαιδευτικού Τ.Π.Ε. του σχολείου μας κας. Τεμπέλη Μάρθας, συμμετείχαν στον μαθητικό διαγωνισμό Πληροφορικής και Υπολογιστικής Σκέψης “Κάστορας- Bebras”.

Τα παιδιά ήρθαν αντιμέτωπα με σπαζοκεφαλιές, γρίφους και κλήθηκαν να επιλύσουν προβλήματα πρακτικής σκέψης, αντλούμενα από την καθημερινότητά μας. Μέσω λογικών συσχετισμών, βημάτων και καλλιέργειας της κριτικής σκέψης και επιμέρους δεξιοτήτων ανώτερης λειτουργίας, οι μικροί μαθητές κατέληξαν σε συμπεράσματα για την τελική λύση, τα οποία ανήγαγαν στην καθημερινότητα τους. Τα θέματα που ασχολήθηκαν οι μαθητές ήταν ιδιαίτερα ελκυστικά αλλά και πολύ διασκεδαστικά. Η συμμέτοχή τους ήταν δωρεάν ενώ να σημειωθεί πως , κατά τη συμμετοχή τους, δεν πραγματοποιείται αποθήκευση προσωπικών δεδομένων.

 

17312435096081731243509705

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Από τα σχόλια των παιδιών, φαίνεται πως το διασκέδασαν πολύ και κατανόησαν βιωματικά την αξία της λογικής σκέψης στην επίλυση προβλημάτων. Ακόμα, προσέγγισαν την Πληροφορική με τον πλέον διασκεδαστικό αλλά και προσιτό τρόπο εμπλέκοντας το περιεχόμενο της και με άλλα γνωστικά αντικείμενα (Μαθηματικά, Μελέτη Περιβάλλοντος, Γεωγραφία κ.ά.)

 

17312435096491731243509578

 

 

Συγχαρητήρια σε όλους τους συμμετέχοντες!!

Η 28η Οκτωβρίου είναι μια ξεχωριστή ημέρα για όλα τα σχολεία της ελληνικής επικράτειας. Γιορτάζουμε την εθνική μας επέτειο, εξυμνούμε τον ηρωισμό των πολεμιστών και παραδειγματιζόμαστε από το ένδοξο παρελθόν μας. Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας η καθιερωμένη εορτή της 28ης Οκτωβρίου και η μαθητική παρέλαση, ανήμερα της επετείου.

Η σχολική εορτή πραγματοποιήθηκε στο χώρο του σχολείου την Παρασκευή 25/10/2024. Οι μαθητές της Γ’ και Δ’ τάξης που συμμετείχαν, με την πολύτιμη βοήθεια των εκπαιδευτικών τους της κας Ντούμα Μαρίας και κας Νταλιάνη Αφροδίτης μας παρουσίασαν αξιόλογα θεατρικά σκετς σχετικά με την αξία της ειρήνης αλλά και με τη  σημασία του ΟΧΙ στη ζωή μας, που είναι πιο επίκαιρη από ποτέ. Μας θύμισαν πως καθημερινά πρέπει να λέμε ΟΧΙ στη βία απ’ όπου κι αν προέρχεται και ΝΑΙ στην αξιοπρέπεια, ώστε να επικρατεί η ειρήνη και να μην ξανάρθουν δύσκολες μέρες. Τα παιδιά έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό και το αποτέλεσμα τα δικαίωσε.

Ακόμα, η μελωδία τραγουδιών που εξυμνούν τον ηρωισμό, την αποφασιστικότητα και την πίστη των ηρώων γέμισε την αίθουσα. Η χορωδία (μαθητές Γ’ –Στ’ Τάξης), με τη βοήθεια της μουσικού του σχολείου μας κας Γεωργίας Ψαρρά, τραγούδησε πολεμικά τραγούδια για το έπος του ’40, αποδίδοντας φόρο τιμής στην εθνική επέτειο. Επιπλέον, τα παιδιά πραγματοποίησαν απαγγελία ποιημάτων για να τιμήσουμε την ελληνική σημαία.  Η σχολική γιορτή έκλεισε με τον Εθνικό Ύμνο.

1730300012877 1730300012859 17303000128431730300012827 1730300012811 1730300012795

Ανήμερα της επετείου, πραγματοποιήθηκε εκκλησιασμός και ακολούθησε κατάθεση στεφάνων και η μαθητική παρέλαση στην κεντρική πλατεία του χωριού, υπό την επίβλεψη της εκπαιδευτικού Φυσικής Αγωγής κας Ευθυμίου Ελένης.

1730300012727 1730300012744 1730300012758 1730300012778

 

Οι μαθητές μας συμμετείχαν με ενθουσιασμό και σεβασμό σε όλες τις εκδηλώσεις για να τιμήσουμε όλοι μαζί μια μέρα που η ιστορική μνήμη συναντά την ελπίδα για ένα καλύτερο μέλλον.

Τους αξίζουν πολλά συγχαρητήρια!!

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, κάναμε ένα μικρό διάλειμμα από τα μαθήματα μας για να τιμήσουμε και να γιορτάσουμε όλοι μαζί την Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού.

Φέτος η ημέρα αυτή είχε διπλή χαρά για το σχολείο μας, καθώς πραγματοποιήσαμε στα πλαίσιά της την πρώτη εξόρμηση μας για τη νέα σχολική χρονιά στο κοντινό γήπεδο της περιοχής μας. Μέσα στο πράσινο και με θέα το επιβλητικό βουνό, με σύνθημα «Αθλούμαστε μαζί. Δίνουμε ποιότητα στη ζωή» και υπό την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού Φυσικής Αγωγής. κ. Λένας Ευθυμίου, τα παιδιά μας επιδόθηκαν με μεγάλη επιτυχία σε σκυταλοδρομίες, ποδοσφαιρικούς αγώνες και συνδυαστικούς “μάχες” ταχύτητας και «κυνηγιού θησαυρού». Με στεφάνια, μπαλάκια, εμπόδια, μπάλες οι μικροί μαθητές συμμετείχαν με μεγάλη χαρά σε όλες τις δραστηριότητες με κέφι και ενθουσιασμό.

1728651903248 1728651903283

17286519032161728651903128

17286519030711728651903044

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Αθληθήκαμε, γελάσαμε, και διασκεδάσαμε με την καρδιά μας. Το πιο σημαντικό όμως ήταν ότι τα παιδιά έπαιξαν ειρηνικά όχι για τη νίκη και το αποτέλεσμα αλλά για το κοινό καλό της ομάδας, τη συνεργασία και την συμμετοχή στο παιχνίδι.

Στα πλαίσια της ίδιας μέρας, πραγματοποιήσαμε μια ακόμα δράση στο χώρο του σχολείου μας. Κάθε τάξη δημιούργησε το δικό της χαρτόνι με εικαστικές δημιουργίες και συνθήματα για το ευ αγωνίζεσθαι. Τα παιδιά εργάστηκαν ομαδικά για να δημιουργήσουν ένα συλλογικό εικαστικό δρώμενο, καμωμένο από τις ιδέες και τη δημιουργικότητα τους.

Με το σύνθημα της 11ης Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού “Αθλούμαστε μαζί. Δίνουμε ποιότητα στη Ζωή” να κυριαρχεί, μιλήσαμε με τους μαθητές για Συνυπευθυνότητα, Συνύπαρξη, Συνεννόηση, Συνεργασία και κλείσαμε με την υπόσχεση ότι το ΣΥΝ (= μαζί) θα μας ακολουθεί πάντα.

Αθλούμαστε Μαζί. Δίνουμε ποιότητα στη ζωή!
#Beactive

 

1728651902981

Το σταυρόλεξο της άθλησης από τη Β’ Τάξη

1728651902998

Χούλα-χουπ από την Α’ τάξη

1728651902962

Ευγενής άμιλλα από τη Γ’ Τάξηηη

1728651902928 1

Τα αθλητικά “μονοπάτια” της ζωής μας από τη Δ’ τάξη

1728651903019

Γκολ με αξίες από την Στ’ Τάξη

1728651902946

Οι μασκότ των Ολυμπιακών Αγώνων από την Ε’ Τάξη

Λίγες μέρες πριν απολαύσουμε τα δροσερά παγωτά-χωνάκια μπροστά από το ειδυλλιακό τοπίο μίας παραλίας, φορώντας το μαγιό-φλαμίνγκο μας,  κάνουμε ένα βήμα πίσω, με σκοπό να « ακούσουμε» εκείνα τα παιδικά χαμόγελα, τα οποία συγκρατούν βουβά τα δάκρυα τους, εκείνα που έχουν μεταμφιεστεί σε χαρούμενες  μαριονέτες, αφήνοντας στην άκρη τα παιδικά τους παιχνίδια και αναλαμβάνοντας ενήλικους ρόλους. Είναι εκείνες οι αθώες ψυχές που παραμένουν σε μία ομηρία σιωπής για χρόνια, ανήμπορες να βρουν ένα χέρι βοηθείας, ώστε να  ανοίξουν τα φτερά τους και να πετάξουν. Τότε, σε αυτό παιχνίδι των κακοποιημένων παιδικών θυμάτων αναλαμβάνει δράση ο μαγικός αριθμός 1056 , χάρη στον οποίο το όραμα του εθελοντικού, μη κερδοσκοπικού οργανισμού «Χαμόγελο του Παιδιού» συνεχίζει να μεταδίδει το μήνυμα ελπίδας προς την υπεράσπιση του παιδιού με έμπρακτο τρόπο. Έτσι, το πολύτιμο έργο του συλλόγου είχε την ευκαιρία να πληροφορηθεί το δυναμικό του δημοτικού σχολείου Δαύλειας, μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς.  Αρωγός στην προσπάθεια ενημέρωσης, υπήρξε η εξειδικευμένη ψυχολόγος στο Σπίτι Ημερησίας Φροντίδας του Συλλόγου « Χαμόγελο του Παιδιού» στη Χαλκίδα , κα Έλλη Στάμου, η οποία έχει σημειώσει δεκαετή πορεία συμβουλευτικής υποστήριξης σε παιδιά και εφήβους.

Ανάμεσα σε δεκάδες πληροφορίες, διηγήσεις , εικόνες και απορίες , τρία ήταν εκείνα τα ερωτήματα που πρωταγωνίστησαν στο μυαλό μας. Τρία ερωτήματα που ίσως λειτουργούν ως εμπόδια στον κοινό αγώνα μίας αληθινής κοινωνίας με όραμα.

Για πόσο ακόμα θα μένουμε απλά θεατές; Είμαστε πράγματι τόσο ανίσχυροι να αντιδράσουμε; Το σχολείο,o δάσκαλος, οι γονείς , τα παιδιά θα μπορούσαν να κάνουν μια προσπάθεια να προλάβουν τέτοιες καταστάσεις;

Η απάντηση ,λοιπόν, αυτών των ερωτημάτων είναι τόσο απλή ισοδύναμη, με την πληκτρολόγηση των τηλεφώνων ανάγκης. Είναι τόσο απλή, όσο το σήκωμα του ακουστικού και την καταγγελία βίαιου περιστατικού σε κάποιον αρμόδιο. Είναι τόσο απλή, γιατί ο τελικός σκοπός θα ορίσει την τύχη και τη μοίρα ενός παιδικού βλέμματος, θα ανασυντάξει τα αποθέματα αθωότητας του ,  θα επαναπροσδιορίσει την έκφανση της αγάπης του και θα ξαναχτίσει τη πιο όμορφη εικόνα του εαυτού του με υγιή πρότυπα , όπως ακριβώς αξίζει σε όλα τα παιδιά.

Άλλωστε , να μην ξεχνάμε ότι παρεμβαίνοντας σε μια προβληματική οικογένεια, όχι μόνο βοηθιέται ένα παιδί που υποφέρει, αλλά δίνεται και το σωστό παράδειγμα σε όλα τα υπόλοιπα, ώστε να γίνει κατανοητό πόσο σημαντικό είναι να ενδιαφερόμαστε για το συνάνθρωπο μας. Όντας όλοι μία γροθιά, μπορούμε να γίνουμε η αλλαγή που θέλουμε να δούμε στον κόσμο μας. Όντας αγκαλιασμένοι, μεταμορφωνόμαστε σε ήρωες που μπαλώνουν τραυματισμένες ψυχές και αναδημιουργούν σκισμένα και τσαλακωμένα όνειρα. Όντας μαζί σε αυτό, ηχούμε ένα δυνατό αντίλαλο νίκης έναντι φωνών , καυγάδων, κακομεταχειρίσεων και παθών.

Καμία παιδική ψυχή δεν αξίζει να δέχεται κακομεταχείριση οποιουδήποτε είδους. Είτε σωματική, είτε σεξουαλική, είτε ψυχολογική. Κάθε παιδί δικαιούται έναν κόσμο που θα τον πλάσει μόνο του, ορίζοντας τα δικά του χρώματα. Κάθε παιδί έχει δικαίωμα για έναν τεράστιο λευκό καμβά ζωής  και στα χέρια του όλα τα χρώματα, για να ζωγραφίσει τον κόσμο του όπως εκείνο θέλει. Ένα έργο τέχνης με τη προσωπική  σφραγίδα του κάθε παιδιού, αντίστοιχο με το αίσθημα της ζεστασιάς , της φροντίδας , της ασφάλειας, της ηρεμίας και της αγάπης.

      Δε νομίζεις πως τα λόγια τελείωσαν ώρα για δράση
Άνοιξε τα μάτια σου και κοίτα λίγο γύρω σου
Και πες μου πως σου φαίνονται να είναι όλα εντάξει;

20240523 121350

20240523 120226

20240523 120131

ψυχ.1

20240523 133142

 

Έχει γίνει πλέον συνήθεια και αγάπη των μαθητών του σχολείου μας, την ώρα της Πληροφορικής να αρθρογραφούν για το σχολικό περιοδικό μας “Η μικρή Δαυλίς”. Σε κάθε σημαντικό γεγονός ή γιορτή ξεκινούν να βρίσκουν θέματα, να ζωγραφίζουν, να φτιάχνουν κείμενα με χρώματα και αρώματα και να εκδίδουν ένα ακόμα τεύχος το Πασχαλινό 2024. Μπορείτε να το δείτε πατώντας εδώ

Screenshot 1

Σκεφτόμενοι αυτό ακριβώς: πόσο δελεαστικά μπορούν να γίνουν τα νερά μίας θάλασσας και τα θαλάσσια παιχνίδια σε αυτή, το Δημοτικό σχολείο μας , πραγματοποίησε την μονοήμερη  εκδρομή του σε έναν ιδιαίτερο εκπαιδευτικό χώρο στο Μαρούσι, το ‘’Ocean Lab’’, υπό την αιγίδα του μη κερδοσκοπικού οργανισμού ‘’Safe Water Sports’’. Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για έναν ειδικά διαμορφωμένο ψηφιακό χώρο, μέσα στον οποίο οι μαθητές είχαν την δυνατότητα βιωματικά να ενημερωθούν ,σχετικά με την ασφαλή ενασχόληση αθλητικών και ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων στο νερό. Με αρχηγό το πορτοκαλί χταπόδι μας , τον ‘’Safe’, μικροί και μεγάλοι αντιληφθήκαμε όλες τις αποχρώσεις –κινδύνους , που κρύβει το θαλασσί χρώμα της και αποχωρήσαμε, επανδρωμένοι  με λιγότερο φόβο και περισσότερη εμπιστοσύνη, ώστε να απολαμβάνουμε τόσο την κολύμβηση όσο και τα υδάτινα σπορ και παιχνίδια. Έτσι, με τα απαραίτητα εφόδια βάζουμε το λιθαράκι μας στην πρόληψη θανάσιμων ατυχημάτων στο υδάτινο περιβάλλον και διεκδικούμε ενεργά την εφαρμογή πιο ασφαλών δραστηριοτήτων στα αχαρτογράφητα νερά όλης της χώρας.

Μην αφήσεις να σε ρουφήξει στο βυθό της!

Γίνε σωσίβιο γνώσεων και για τους άλλους!

Μάθε όλα τα πρόσωπα της θάλασσας!

Και ξανά αγάπησε την με ασφάλεια!

1918171615141312118765341

Έχεις αναρωτηθεί πως νιώθεις, όταν περπατάς στις σελίδες ενός βιβλίου, πηδώντας στις ζωές των πρωταγωνιστών και καταγράφοντας ιστορίες μοναδικές , που δεν τις ξεθωριάζει ακόμα και ο χρόνος; Πώς είναι η μυρωδιά ενός χαρτιού, ποτισμένου με μέρη όχι και τόσο πολυταξιδεμένα , αλλά παγιδευμένα με την ελεύθερη περιπλάνηση του μυαλού σου, χωρίς τους ενδοιασμούς και τα πρέπει της μουντής ρουτίνας; Λες άραγε να υπάρχει απάντηση σε τέτοια ερωτήματα;

Και όμως, όλα αυτά συμβαίνουν, όταν αρχίσεις να μπαίνεις διστακτικά στον κόσμο του διαβάσματος, εκεί που το μυαλό σου εισέρχεται σε μία ζώνη διαφορετική , εκεί που η διάσταση αποκτά πρωτόγνωρο νόημα και εξαιτίας αυτού δεν θέλεις με τίποτα να ξεφύγεις, παρά μόνο να την αιχμαλωτίσεις σε ένα μπουκάλι, καθιστώντας το, έτσι, πολύτιμό φυλαχτό σου. Πέρα όμως από την ικανότητα σου ως ταξιδευτής των βιβλίων σε μέρη μαγικά, μπορείς εύκολα να μετατραπείς σε δυναμικό οδηγό μίας καλύτερης ψυχικής και σωματικής υγείας, στην οποία τα γεγονότα και τα λάθη του παρελθόντος έχουν σκοπό να αποφευχθούν στο παρόν και στο μέλλον. Μίας υγιούς προσωπικότητας που αναβαθμίζεται συνέχεια με τις ιστορίες που διαβάζει και προσθέτει στην αποθήκη του μυαλού του.

Οι λέξεις στα βιβλία αποκτούν τη δύναμη ενός υπερήρωα, με την οποία ο κάθε αναγνώστης, έτσι και εσύ, έχει τη δυνατότητα να χαλαρώσει και να ζήσει σε ένα σύμπαν κατασκευασμένο από πολύχρωμες εικόνες. Βγαλμένες από ταινία με την δική του προσωπική υπογραφή που ολοκληρώνουν νομοτελειακά και ένα κεφάλαιο στην εκάστοτε ιστορία.

Θα περιμένεις, λοιπόν, πολύ για να κάνεις τα βιβλία ως το μεγαλύτερο σύμμαχο σου στην καταπολέμηση των εσωτερικών και εξωτερικών φόβων σου αλλά και των προσωπικών και κοινωνικών προκαταλήψεων σου;

Τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου της Δαύλειας, δεν περιμένανε άλλο. Αντίθετα, ανοίξανε απλόχερα την προσωπική βιβλιοθήκη τους μέσα από τις δεκάδες σελίδες των διαφόρων βιβλίων τους, που είχαν την τύχη να αποκτήσουν φωνή και να ακουστούν στις δράσεις μας για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου. Αναλυτικότερα, η τάξη της Δ’ τάξης πραγματοποίησε, με την συνοδεία της εκπαιδευτικού, ένα μικρό περίπατο μέχρι την πλατεία του χωριού, οπού ανάμεσα στην ανθισμένη φύση τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να μοιραστούν αποσπάσματα από τα αγαπημένα βιβλία τους. Από την άλλη, οι μικροί βιβλιοφάγοι του σχολείου μας, η Α’, Β’ και η Γ’ τάξη, ανηφόρισαν μέχρι το Κ.Α.Π.Η. της κοινότητας, με στόχο να αποκαλύψουν τα κρυμμένα μυστικά των παραμυθιών τους στους ρυτιδιασμένους μεν,  με υπέρμετρη δε αγάπη και τρυφερότητα παππούδες και γιαγιάδες. Αντίστοιχα, εκείνοι αναμένανε με διπλοφουρνιστά τυροπιτάκια και φρέσκια πορτοκαλάδα την νέα αυτή γενιά, τα λαμπερά αυτά ανθρωπάκια. Στο τέλος, αυτό το χάσμα γεφυρώθηκε με το σύνθημα : «Ανθίζουμε Μαζί», το οποίο πρωταγωνίστησε στους χειροποίητους σελιδοδείκτες των παιδιών, που προσφέρθηκαν.

εικόνα Viber 2024 04 14 17 38 19 869

εικόνα Viber 2024 04 14 17 36 52 204

εικόνα Viber 2024 04 14 17 36 51 628

εικόνα Viber 2024 04 14 17 36 51 901

εικόνα Viber 2024 04 14 17 36 52 777

εικόνα Viber 2024 04 14 17 36 52 602

εικόνα Viber 2024 04 14 17 36 53 002

εικόνα Viber 2024 04 14 17 36 31 325

εικόνα Viber 2024 04 14 17 38 24 903

εικόνα Viber 2024 04 14 17 38 25 041

εικόνα Viber 2024 04 14 17 38 24 800

εικόνα Viber 2024 04 14 17 38 24 848

εικόνα Viber 2024 04 14 17 38 52 111

εικόνα Viber 2024 04 14 17 38 52 333

εικόνα Viber 2024 04 14 17 38 52 182

εικόνα Viber 2024 04 14 17 38 52 385

εικόνα Viber 2024 04 14 17 38 52 282εικόνα Viber 2024 04 14 17 38 52 436

εικόνα Viber 2024 04 14 17 38 40 981

Το φαινόμενο της ψηφιακής εποχής, ένα θέμα κοινής ανησυχίας στους κύκλους τόσο των γονέων όσο των εκπαιδευτικών, οι οποίοι εκατέρωθεν λόγω των τεράστιων κινδύνων που διατρέχουν τα παιδιά, φτάνουν σε σημείο εμφανούς διστακτικότητας ως προς τη χρήση του διαδικτύου και πολλές φορές το αποκλείουν κατηγορηματικά από τη καθημερινή ζωή των παιδιών και των μαθητών τους αντίστοιχα.

Με υψωμένο το λάβαρο της δαιμονοποίησης του διαδικτύου, προσπαθούν να πειστούν ότι η στρατηγική ‘’ μη το αγγίζεις και όχι ακόμη, δεν είναι η ώρα σου ‘’ θα λειτουργήσει ως η κατάλληλη λύση. Έχουν , όμως, αναλογιστεί ότι η ενδεχόμενη απαγόρευσή του θα συμβάλλει στην περιθωριοποίηση των παιδιών από τις ομάδες των ομότιμων τους ; Μήπως, με αυτό τον τρόπο, θα γίνουν αποδέκτες αρνητικών σχολίων και θα παρεμποδιστεί τόσο η πνευματική ανάπτυξη τους όσο και η ενίσχυση των ψηφιακών ικανοτήτων τους; Μήπως ,στο τέλος, τα παιδιά αυτά καταφύγουν στη κρυφή χρήση των μέσων, επιδεικνύοντας μεγαλύτερο ζήλο, εξαιτίας του άγνωστου συμπυκνωμένου σε μία οθόνη κόσμου, του απαγορευτικού χαρακτήρα και της αδικαιολόγητης υπερδύναμης, η οποία είναι συνυφασμένη στη ψυχοσύνθεσή τους;

Αυτό, βέβαια, δε σημαίνει ότι θα πρέπει να φτάνουν στο άλλο άκρο, επιτρέποντας την αλόγιστη χρήση του και ενισχύοντας μία διαρκή κι εξαρτητική επαφή με το κινητό, το laptop, το τάμπλετ. Η απάντηση τοποθετείται κάπου στη μέση, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για μία εξ αρχής οριοθέτηση σχετικά με τη διάρκεια χρήσης, την ποιότητα των σελίδων συχνής επισκεψιμότητας καθώς και  με την εξοικείωση στις  εξελισσόμενες εφαρμογές.

Σε αυτό το παραμύθι του κυβερνοχώρου, λοιπόν, το διαδίκτυο δεν έχει αποκλειστικά και μόνο τον πρωταγωνιστικό ρόλο του κακού. Είναι αναπόφευκτα εκείνος ο χώρος στον οποίο μικρά και μεγάλα παιδιά, και όχι μόνο, θα περιηγηθούν , θα διαβάσουν ή θα αφήσουν ένα σχόλιο , θα κάνουν ένα like ή dislike, νιώθοντας ουσιαστικά ότι γίνονται ενεργοί διαδικτυακοί κάτοικοι και ότι γεμίζει, έτσι, το ψυχαγωγικό κενό τους.

Αφουγκραζόμενοι  και προβληματιζόμενοι ,συγχρόνως,  με αυτό τον τρόπο σκέψης, το δημοτικό σχολείο της Δαύλειας και συγκεκριμένα οι μαθητές της Δ’ Ε’ και Στ’ τάξης συμμετείχαν σε διαδικτυακές εκδηλώσεις, που οργανώθηκαν υπό την αιγίδα του ‘’ Insafe/INHOPE’’ και την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με το όνομα  ‘’Saferinternet4kids’’, στις 6 και στις 7 Φεβρουαρίου 2024, με στόχο την ενημέρωση αποτελεσματικών στρατηγικών για την ασφαλή περιήγηση στα ψηφιακά μονοπάτια.

Έτσι,  συνεργατικά όλοι μαζί είχαμε τη δυνατότητα να εξετάσουμε όλες τις παραμέτρους και να  ισχυροποιηθούμε απέναντι στο άγνωστο τέρας του διαδικτύου, με το οποίο χωρίς φόβο θα μάθουμε πως μπορούμε να γίνουμε συνειδητοί ψηφιακοί πολίτες.

 Μη στέκεσαι στον αριθμό των ακολούθων στα social media, στις πόσες φωτογραφίες ανέβασες ή τι λέει το status σου στο Facebook!

Γνώρισε πραγματικούς ανθρώπους και όχι μόνο usernames!

Τώρα, συνειδητοποίησε ότι η αξία σου, η σύνδεση με τον εαυτό σου δεν κρύβεται σε μία οθόνη! Ήταν, είναι και θα είναι πάντα μέσα σου!

εικόνα Viber 2024 04 20 11 30 59 870

εικόνα Viber 2024 04 20 11 30 59 971

εικόνα Viber 2024 04 20 11 31 00 092