Το φαινόμενο της ψηφιακής εποχής, ένα θέμα κοινής ανησυχίας στους κύκλους τόσο των γονέων όσο των εκπαιδευτικών, οι οποίοι εκατέρωθεν λόγω των τεράστιων κινδύνων που διατρέχουν τα παιδιά, φτάνουν σε σημείο εμφανούς διστακτικότητας ως προς τη χρήση του διαδικτύου και πολλές φορές το αποκλείουν κατηγορηματικά από τη καθημερινή ζωή των παιδιών και των μαθητών τους αντίστοιχα.
Με υψωμένο το λάβαρο της δαιμονοποίησης του διαδικτύου, προσπαθούν να πειστούν ότι η στρατηγική ‘’ μη το αγγίζεις και όχι ακόμη, δεν είναι η ώρα σου ‘’ θα λειτουργήσει ως η κατάλληλη λύση. Έχουν , όμως, αναλογιστεί ότι η ενδεχόμενη απαγόρευσή του θα συμβάλλει στην περιθωριοποίηση των παιδιών από τις ομάδες των ομότιμων τους ; Μήπως, με αυτό τον τρόπο, θα γίνουν αποδέκτες αρνητικών σχολίων και θα παρεμποδιστεί τόσο η πνευματική ανάπτυξη τους όσο και η ενίσχυση των ψηφιακών ικανοτήτων τους; Μήπως ,στο τέλος, τα παιδιά αυτά καταφύγουν στη κρυφή χρήση των μέσων, επιδεικνύοντας μεγαλύτερο ζήλο, εξαιτίας του άγνωστου συμπυκνωμένου σε μία οθόνη κόσμου, του απαγορευτικού χαρακτήρα και της αδικαιολόγητης υπερδύναμης, η οποία είναι συνυφασμένη στη ψυχοσύνθεσή τους;
Αυτό, βέβαια, δε σημαίνει ότι θα πρέπει να φτάνουν στο άλλο άκρο, επιτρέποντας την αλόγιστη χρήση του και ενισχύοντας μία διαρκή κι εξαρτητική επαφή με το κινητό, το laptop, το τάμπλετ. Η απάντηση τοποθετείται κάπου στη μέση, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για μία εξ αρχής οριοθέτηση σχετικά με τη διάρκεια χρήσης, την ποιότητα των σελίδων συχνής επισκεψιμότητας καθώς και με την εξοικείωση στις εξελισσόμενες εφαρμογές.
Σε αυτό το παραμύθι του κυβερνοχώρου, λοιπόν, το διαδίκτυο δεν έχει αποκλειστικά και μόνο τον πρωταγωνιστικό ρόλο του κακού. Είναι αναπόφευκτα εκείνος ο χώρος στον οποίο μικρά και μεγάλα παιδιά, και όχι μόνο, θα περιηγηθούν , θα διαβάσουν ή θα αφήσουν ένα σχόλιο , θα κάνουν ένα like ή dislike, νιώθοντας ουσιαστικά ότι γίνονται ενεργοί διαδικτυακοί κάτοικοι και ότι γεμίζει, έτσι, το ψυχαγωγικό κενό τους.
Αφουγκραζόμενοι και προβληματιζόμενοι ,συγχρόνως, με αυτό τον τρόπο σκέψης, το δημοτικό σχολείο της Δαύλειας και συγκεκριμένα οι μαθητές της Δ’ Ε’ και Στ’ τάξης συμμετείχαν σε διαδικτυακές εκδηλώσεις, που οργανώθηκαν υπό την αιγίδα του ‘’ Insafe/INHOPE’’ και την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με το όνομα ‘’Saferinternet4kids’’, στις 6 και στις 7 Φεβρουαρίου 2024, με στόχο την ενημέρωση αποτελεσματικών στρατηγικών για την ασφαλή περιήγηση στα ψηφιακά μονοπάτια.
Έτσι, συνεργατικά όλοι μαζί είχαμε τη δυνατότητα να εξετάσουμε όλες τις παραμέτρους και να ισχυροποιηθούμε απέναντι στο άγνωστο τέρας του διαδικτύου, με το οποίο χωρίς φόβο θα μάθουμε πως μπορούμε να γίνουμε συνειδητοί ψηφιακοί πολίτες.
Μη στέκεσαι στον αριθμό των ακολούθων στα social media, στις πόσες φωτογραφίες ανέβασες ή τι λέει το status σου στο Facebook!
Γνώρισε πραγματικούς ανθρώπους και όχι μόνο usernames!
Τώρα, συνειδητοποίησε ότι η αξία σου, η σύνδεση με τον εαυτό σου δεν κρύβεται σε μία οθόνη! Ήταν, είναι και θα είναι πάντα μέσα σου!