Διαγνωστικό Ερωτηματολόγιο
Το διαγνωστικό ερωτηματολόγιο δόθηκε στις Γ,Δ,Ε,ΣΤ, τάξεις του Σχολείου και συμπληρώθηκε από τους μαθητές/τριες. Στόχος ήταν να εντοπιστούν και να καταγραφούν οι στάσεις, πεποιθήσεις και γνώσεις των μαθητών/τριών για το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού.
Αρμένοι 30/11/11 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ (Σημείωσε με ένα Χ την απάντηση σου)
ΦΥΛΟ Αγόρι Κορίτσι
- ΤΑΞΗ
Α
Β
Γ
Δ
Ε
ΣΤ
- Τι νομίζεις ότι είναι ο σχολικός εκφοβισμός;
Σωματική βία(σπρώξιμο, κλωτσιά, χαστούκι, κλπ.)
Συναισθηματική βία(απειλές, εκβιασμός,απομόνωση,κλπ.)
Λεκτική βία(βρίσιμο, σαρκασμός, χυδαία γράμματα και εικόνεςκλπ.)
Ανεπιθύμητο άγγιγμα, απειλές, προσβλητικά μηνύματα, κλπ
Όλα τα παραπάνω
- Σου έχει συμβεί κάτι από τα προηγούμενα;
Ναι Όχι
Δεν θυμάμαι Δεν θέλω να απαντήσω
- Τι κάνεις όταν συμβαίνει;(Μπορείς να σημειώσεις περισσότερες από μία απαντήσεις)
Το λες στους γονείς σου
Το λες στον/στην δάσκαλο/α σου
Το λες στους/στις φίλες/ους σου
Ανταποδίδεις με τον ίδιο τρόπο σ’ αυτόν που σου φέρθηκε άσχημα
- Τι κάνεις όταν βλέπεις να συμβαίνει σε άλλους;
Δεν παίρνω μέρος
Βοηθάω αυτόν που βρίσκεται σε δύσκολη θέση
Το αναφέρω στην/στον δασκάλα/λο μου
Το αναφέρω στους γονείς μου.
- Τι αισθάνεσαι όταν σου συμβαίνει; (Μπορείς να σημειώσεις περισσότερες από μία απαντήσεις)
ΦόβοΤέλος Αδυναμία
Ταπείνωση Άγχος
Μοναξιά Εκδίκηση
Κάτι άλλο.Τέλος φόρμας
- Τι αισθάνεσαι όταν βλέπεις να συμβαίνει στους άλλους; (Μπορείς να σημειώσεις περισσότερες από μία απαντήσεις)
Φόβο
Αγανάκτηση
Απορία
Στεναχώρια
- Τι περιμένεις να κάνουν οι γονείς ή οι δάσκαλοι/ες σου; (Μπορείς να σημειώσεις περισσότερες από μία απαντήσεις)
Να τιμωρήσουν τον ένοχο.
Να δείξουν αδιαφορία.
Να σου συμπαρασταθούν.
Να σου δείξουν εμπιστοσύνη
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!
Η τέχνη ως όχημα για ταξίδι στο χρόνο
Προϊστορικά γκράφιτι ή τελετουργίες;Προϊστορικά γκράφιτι ή τελετουργίες;
Τα παιδιά νηπιακής ηλικίας κατά την Παλαιολιθική Εποχή, πιθανότατα φοιτούσαν σε παιδικούς σταθμούς όπου μάθαιναν την τέχνη της ζωγραφικής των σπηλαίων, χρησιμοποιώντας τα δάχτυλά τους! Και όπως ακριβώς συμβαίνει σήμερα, έτσι και την Εποχή του Λίθου οι πρώτες αυτές ζωγραφιές των νηπίων στόλιζαν τον τοίχο των “σπιτιών” τους!
Οπως ανακοινώθηκε σε πρόσφατο συνέδριο του Πανεπιστημίου του Cambridge με θέμα την αρχαιολογία της παιδικής ηλικίας, ανακαλύφθηκαν στοιχεία για τη ζωή των μικρών παιδιών κατά την Παλαιολιθική περίοδο, δηλαδή πριν από 13.000 χρόνια!
Η παιδική ζωγραφική των σπηλαίων.
Μελετώντας ένα από τα πιο γνωστά προϊστορικά σπήλαια με βραχογραφίες στη Γαλλία, εκείνο του Ρουφινιάκ στην περιοχή Ντορντόν, το οποίο είναι γνωστό ως Σπήλαιο των Εκατό Μαμούθ, ανακάλυψαν ότι τα παιδιά αφού περνούσαν τα δάκτυλά τους πάνω από μαλακό, κόκκινο πηλό στη συνέχεια ζωγράφιζαν στους βράχους σχηματίζοντας απλές αλλά και πιο σύνθετες γραμμές.
Στα σχέδια που ανακαλύφθηκαν περιλαμβάνονται αναπαραστάσεις από 158 μαμούθ, 28 βίσωνες, 15 άλογα, 12 αίγες, 10 τριχωτούς ρινόκερους, 4 ανθρώπινες μορφές και 1 αρκούδα.
Ένας από τους θαλάμους έχει τόσο πολλές βραχογραφίες, ώστε οι επιστήμονες πιστεύουν ότι ο χώρος προοριζόταν αποκλειστικά για αυτά και ενδεχομένως να αποτελούσε την “αίθουσα του νηπιαγωγείου”!
«Πρόκειται για υποθέσεις ακόμη, αλλά πιστεύω ότι στον συγκεκριμένο θάλαμο τα παιδιά ενθαρρύνονταν να παραγάγουν περισσότερη τέχνη απ’ ό,τι οι μεγάλοι. ΄Ισως να ήταν ένα είδος παιδότοπου ή ένας χώρος εξάσκησης ώστε να εξελιχθούν σε καλλιτέχνες αργότερα και να φιλοτεχνήσουν τα σχέδια και τις βραχογραφίες που βρίσκουμε σε όλη την έκταση του σπηλαίου. Δεν αποκλείεται να ήταν ένας χώρος που χρησιμοποιούσαν για κάποιο τελετουργικό μιας ιδιαίτερης ομάδας παιδιών, ίσως για ένα είδος μύησης», εξηγεί η Jess Cooney, μεταπτυχιακή φοιτήτρια στο Τμήμα Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου.
του Cambridge.
«Κάποια από τα σχέδια των παιδιών βρίσκονται ψηλά στα τοιχώματα και στις οροφές, που σημαίνει ότι θα πρέπει κάποιος να τα σήκωνε ή να κάθονταν στους ώμους κάποιου. Οι γραμμές είναι πολύ προσεγμένες, πράγμα εξαιρετικά ασυνήθιστο για παιδιά τέτοιας ηλικίας, πράγμα που σημαίνει ότι κάποιος το μάθαινε πώς να ζωγραφίζει», προσθέτει.





