Την Παρασκευή 1 Δεκεμβρίου, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα αναπηρίας (3/12) τα παιδιά του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού σχολείου Αρέθουσας συμμετείχαν σε δραστηριότητες όπου βίωσαν μερικές από τις καθημερινές συνθήκες ζωής των ατόμων με αναπηρία.
Έμαθαν για τη γραφή των ατόμων με οπτική αναπηρία, ήρθαν σε επαφή με κείμενα γραμμένα σε braille, ενημερώθηκαν για τους τρόπους γραφής και ανάγνωσης και στη συνέχεια έγραψαν οι ίδιοι λέξεις χρησιμοποιώντας τη γραφή braille.
Έπειτα κλήθηκαν να περπατήσουν, καλύπτοντας τα μάτια τους χρησιμοποιώντας ένα μπαστούνι ως οδηγό.
Χρωμάτισαν χριστουγεννιάτικα στολίδια τοποθετώντας ένα πινέλο στο στόμα, χωρίς να χρησιμοποιήσουν τα χέρια τους.
Υπήρχαν μάλιστα εκπλήξεις, καθώς έπρεπε με την αφή να καταλάβουν τι είναι αυτό που βρίσκεται μέσα στα κουτιά.
Τέλος, έπαιξαν το παιχνίδι boccia, ένα παιχνίδι των ατόμων με κινητική αναπηρία, στόχος του οποίου είναι τα παιδιά καθισμένα στην καρέκλα (αντικαθιστώντας το αναπηρικό αμαξίδιο) να σπρώξουν με το χέρι τους μια μπάλα φτάνοντάς την όσο πιο κοντά γίνεται στην κεντρική μπάλα στόχο.
Η αίθουσα γέμισε φωνές , χαρά και συναισθήματα. Τα παιδιά, μπήκαν στη θέση των ατόμων με αναπηρία καταλαβαίνοντας έτσι τις δυσκολίες τους. Κλείνοντας, αξίζει να αναφερθεί πως στόχος της δράσης ήταν η ενεργή ευαισθητοποίηση των παιδιών και όχι η παθητική στάση και άγνοια για τη ζωή των ατόμων αυτών. Συνειδητοποίησαν ότι τα άτομα με αναπηρία έχουν θέληση και προσπαθούν να κάνουν ό,τι για εμάς φαίνεται δεδομένο.
Σημαντικότερο όλων ήταν το συμπέρασμα πως όλοι οι άνθρωποι έχουν ανάγκες, δικαιώματα μα κυρίως, συναισθήματα…