Αρχείο για την κατηγορία 'Δράσεις- Εκδηλώσεις'
Ευχές
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Πολιτιστικές στις 17 Δεκ 2023
Πρόσκληση
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Ανακοινώσεις, Γενικά, Θέατρο, Πολιτιστικές, Πολιτιστικές, Τάξη Α', Τάξη Β', Τέχνες στις 15 Δεκ 2023
28η Οκτωβρίου
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Πολιτιστικές στις 6 Δεκ 2023
Στο πλαίσιο του φετινού εορτασμού της 28ης Οκτωβρίου ,το σχολείο μας επισκέφτηκε το Μνημείο και Μουσείο Εθνικής Αντίστασης Βιάννου.Εκεί μας υποδέχτηκαν οι κ. Χαρίδημος Παπαδητρόπουλος και ο Αριστείδης Συγγελάκης ,οι οποίοι μας παρουσίασαν το Μνημείο και την ιστορία της μαρτυρικής αυτής περιοχής. Στη συνέχεια ξεναγηθήκαμε στο Μουσείο παρακολουθώντας σχετικό ντοκιμαντέρ .Πολύ συγκινητική ήταν η στιγμή που μίλησε στους μαθητές μας ένας επιζών του ολοκαυτώματος τον οποίο άκουσαν με προσοχή.Αργότερα στο σχολείο πραγματοποιήσαμε δράσεις αφιερωμένες στην ξεχωριστή αυτή ημέρα. Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Παπαδητρόπουλο και τον κ. Συγγελάκη για την άψογη φιλοξενία τους, καθώς και το σύλλογο Γονέων του τοπικού σχολείου για το κέρασμα που μας προσέφεραν.
Επίσκεψη στον Δήμαρχο 1-6-2023
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Δράσεις- Εκδηλώσεις, Κοινωνικές, Τάξη ΣΤ' στις 3 Ιούν 2023
Το πρόγραμμα που υλοποίησε η ΣΤ τάξη του σχολείου μας με θέμα “Γνωρίζω τον φυσικό πλούτο της περιοχής μου-Αειφορικές και μυθολογικές διαδρομές” έφτασε στο τέλος του. Η τελική δράση ήταν η επίσκεψη των μαθητών στον Δήμαρχο Αρχανών-Αστερουσίων κ. Κοκοσάλη και η κοινοποίηση σε αυτόν επιστολής με αιτήματα σχετικά με την συντήρηση των υποδομών ασφάλειας των φαραγγιών μας.
Τη δράση αυτή υποστήριξαν με την παρουσία τους στο Δημαρχείο εκπρόσωποι των παρακάτω φορέων:
Σύλλογος Γονέων Δημοτικού Σχολείου Αγ.Παρασκιών
Πολιτιστικός Σύλλογος Αστρακών
Δημοτικό Σχολείο Μυρτιάς
Τοπικό Συμβούλιο Αστρακών
Πολιτιστικός Σύλλογος Αγιών Παρασκιών
Ο Δήμαρχος άκουσε τις απόψεις των μαθητών αλλά και των φορέων που παραβρέθηκαν στη σύσκεψη και δεσμεύθηκε να κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί για να παραμείνουν τα φαράγγια μας προσβάσιμα και ασφαλή. Έτσι θα αναδειχθούν ξανά σε δημοφιλείς πόλους έλξης περιπατητών και τουριστών και θα δώσουν ώθηση στην ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας.
Με αυτή τη δράση οι μαθητές μας βίωσαν τον τρόπο λειτουργίας της συμμετοχικής δημοκρατίας, όπου οι πολίτες με ενεργή συμμετοχή αναδεικνύουν τοπικά προβλήματα και βρίσκουν λύσεις μέσα από δημιουργικές συνεργασίες.
Ευχαριστούμε θερμά τον Δήμαρχό μας κ. Κοκοσάλη και όλους τους εκπροσώπους που στήριξαν τη δράση αυτή!
Διατροφική αγωγή στο Ολοήμερο
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Άλλες Δράσεις, Δράσεις- Εκδηλώσεις στις 3 Ιούν 2023
Ποιος είναι ο στόχος ενός εργαστηρίου ζαχαροπλαστικής στο Ολοήμερο; Μα φυσικά να εδραιώσει καλές διατροφικές συνήθειες και να διδάξει δεξιότητες ζωής.
- Φτιάχνουμε οι ίδιοι τα γλυκά μας και αποφεύγουμε τα επεξεργασμένα τρόφιμα.
- Μαθαίνουμε να περιορίζουμε τη χρήση επεξεργασμένης ζάχαρης και εισάγουμε στα γλυκά μας φρούτα και ξηρούς καρπούς.
- Εκτελούμε μόνοι τα στάδια μιας συνταγής, μοιράζουμε τις ευθύνες και συνεργαζόμαστε.
- Περιμένουμε υπομονετικά τη σειρά μας για να χρησιμοποιήσουμε το φουρνάκι.
- Απολαμβάνουμε το γλυκό μας με παρέα και μαζεύουμε ό,τι χρησιμοποιήσαμε.
Χρησιμοποιούμε καθημερινά την Πυραμίδα Διατροφής για να ελέγχουμε τί τρώμε! Το φαγητό δεν είναι μόνο καθημερινή ανάγκη ή απόλαυση, είναι και φάρμακο!
“Η Διατροφική Αγωγή μπορεί αφενός να βοηθήσει στην ανάπτυξη υγιών διατροφικών συνηθειών απαραίτητων για την ατομική ανάπτυξη και υγεία των παιδιών και αφετέρου να συμβάλλει θετικά στην ενίσχυση κοινωνικών δεξιοτήτων όλων των μαθητών και των μαθητριών”.
Δράση για τη σημασία της συμπερίληψης
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Δράσεις- Εκδηλώσεις, Κοινωνικές στις 3 Ιούν 2023
Η συμπερίληψη είναι κομμάτι της σύγχρονης εκπαιδευτικής μας πραγματικότητας και κάθε σχολείο προσπαθεί να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές του, ώστε να επιτευχθεί ο παιδαγωγικός στόχος της ένταξης των ΑμεΑ στην σχολική αλλά και ευρύτερη κοινότητα.
Για τη συγκεκριμένη ομάδα ανθρώπων, για την οποία η ένταξη στην εργασία, στην εκπαίδευση, στην κοινωνικοποίηση, δεν είναι δεδομένη, η κοινωνία οφείλει να εξασφαλίζει –όπως και για κάθε άλλον πολίτη– τις αρχές της ισότητας και της αλληλεγγύης.
Στο πλαίσιο αυτό προσκαλέσαμε στο σχολείο μας την κ. Γεωργία Ξημεράκη, ακτιβίστρια ΑμεΑ, κάτοικο του Ηρακλείου, για να συζητήσουμε θέματα που αφορούν στην καθημερινή ζωή των Ατόμων με Αναπηρία, στην πρόσβασή τους στα δημόσια κτίρια, στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν και στα προβλήματά τους, που για άλλους όμως περνάνε απαρατήρητα.
Οι μαθητές μας, για παράδειγμα, αντιλήφθηκαν την τεράστια σημασία που έχει για τους ανθρώπους που κινούνται με αμαξίδιο, να μην παρκάρουμε τα αυτοκίνητά μας στις ράμπες ΑμεΑ!!!
Η κ. Γεωργία, με χαμόγελο και υπομονή, απάντησε σε όλες τις απορίες των μαθητών μας και ευχήθηκε να γίνουν πολίτες του αύριο, ευαίσθητοι και δυναμικοί.
Σας ευχαριστούμε κ. Γεωργία Ξημεράκη!!!
Εκδηλώσεις τιμής και μνήμης για τη Μάχη της Κρήτης
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Δράσεις- Εκδηλώσεις, Εικαστικά, Πολιτιστικές στις 23 Μάι 2023
Φέτος συμπληρώνονται 80 χρόνια από το Ολοκαύτωμα της επαρχίας Βιάννου και των χωριών της Δυτικής Ιεράπετρας. Στη μνήμη των πέντε εκατοντάδων αμάχων (ηλικιωμένων, γυναικόπαιδων, ιερωμένων, άρρωστων και ανάπηρων) που εκτελέστηκαν άνανδρα από τον στρατό της Βέρμαχτ, η Ένωση Θυμάτων Ολοκαυτώματος Βιάννου οργανώνει σειρά τιμητικών εκδηλώσεων.
Στην Έκθεση Ζωγραφικής των μαθητών των Ε΄και ΣΤ΄ τάξεων, με θέμα την Μάχη της Κρήτης, θα εκτεθούν και έργα μαθητών μας στο Μουσείο Ολοκαυτώματος Δήμου Βιάννου, από το Σάββατο 20 Μαϊου ως την Πέμπτη1 Ιουνίου, περίοδος που έλαβε χώρα η Μάχη της Κρήτης.
Γνωρίζω τη φυσική κληρονομιά του τόπου μου
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Αθλητικές, Δράσεις- Εκδηλώσεις, Τάξη ΣΤ', Φυσική Αγωγή στις 18 Μάι 2023
Πεζοπορία στο Κουναβιανό φαράγγι!
Την Κυριακή, 14/5, πραγματοποιήσαμε την τρίτη αειφορική μας διαδρομή στο πλαίσιο του προγράμματος “Γνωρίζω τη φυσική κληρονομιά της περιοχής μου”. Προορισμός μας : το Κουναβιανό φαράγγι.
Οι μαθητές της ΣΤ΄ με τους γονείς τους και τους εκπαιδευτικούς, μια μεγάλη, χαρούμενη παρέα, εξερευνήσαμε το πανέμορφο αυτό φαράγγι και πήγαμε πίσω στο χρόνο, ανακαλύπτοντας τα ερείπια νερόμυλων και εξιστορώντας τις συνθήκες που οδήγησαν στην κατασκευή τους.
Απολαύσαμε την οργιώδη βλάστηση και περπατήσαμε στο μονοπάτι με συντροφιά το κελάρυσμα του νερού και τους ήχους των πουλιών.
Παρατηρήσαμε όμως και τη ρύπανση από τις δραστηριότητες των κατοίκων καθώς επίσης και την έλλειψη συντήρησης των υποδομών ασφάλειας.
Φτιάξαμε κάρτες για τις μαμάδες γιορτάζοντας μέσα στη φύση τη “Γιορτή της μητέρας” και καταθέσαμε εντυπώσεις και συναισθήματα.
Ανακαλύψαμε όλοι πως η επαφή με τη φύση και ιδιαίτερα με τα φαράγγια της περιοχής μας (που για πολλούς είναι άγνωστα) προάγει τη φυσική μας κατάσταση, προσφέρει ηρεμία και χαλάρωση, βοηθά να ξεπεράσουμε τα όριά μας, δίνει τη δυνατότητα σύνδεσης και κοινωνικοποίησης.
Ας συμβάλλουμε λοιπόν στη προστασία και διατήρηση του φυσικού μας πλούτου!
Εκπαιδευτική Ρομποτική
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Άλλες Δράσεις, Δράσεις- Εκδηλώσεις, Πληροφορική, Τάξη Ε' στις 7 Μάι 2023
Εκπαιδευτική Ρομποτική!!
Οι μαθητές της Ε’ τάξης μαθαίνουν να προγραμματίζουν τα μικρά ρομποτάκια LEGO στο μάθημα της Πληροφορική (Τ.Π.Ε.) συνεχίζοντας να μαθαίνουν υπολογιστική σκέψη και προγραμματισμό πάντα μέσα από το παιχνίδι. Τι εντολή θα δώσω, ώστε να κινηθεί το ρομποτάκι μας; Θα σταματήσει μπροστά σε ένα εμπόδιο ή θα συγκρουστεί;
Νεραϊδόσπηλιος 3-5-2023
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Αθλητικές, Δράσεις- Εκδηλώσεις, Τάξη ΣΤ', Φυσική Αγωγή στις 7 Μάι 2023
Μυθολογική διαδρομή “Νεραϊδόσπηλιος”!
Το πρόγραμμα “Γνωρίζω την φυσική κληρονομιά του τόπου μου-Αειφόρες και μυθολογικές διαδρομές”(Ευρωπαϊκή πλατφόρμα CONNECT), που υλοποιεί η ΣΤ’ συνεχίζεται με μεγάλο ενδιαφέρον!
Κατεβαίνοντας την Τετάρτη για τον Νεραϊδόσπηλιο, είχαμε μαζί μας τον δασολόγο κ. Αρβανίτη Παντελή από την Διεύθυνση Δασών Ηρακλείου, ο οποίος με τις επιστημονικές του γνώσεις έλυνε επί του πεδίου κάθε απορία των μαθητών μας όσον αφορά την χλωρίδα του φαραγγιού!
Ο διευθυντής μας κ. Γιώργος Κουντούρης μας μετέφερε με τις πληροφορίες του στον κόσμο της μυθολογίας, συνδέοντας τη φυσική κληρονομιά με την άυλη, εκείνη των μύθων και των παραδόσεων.
Με τη συνοδεία των δασκάλων τους οι μαθητές περπάτησαν στο φαράγγι, κατέγραψαν τις παρατηρήσεις τους και βίωσαν για άλλη μια φορά τη μαγεία της φύσης.
Απώτερος στόχος του προγράμματος είναι η παρέμβαση των μαθητών μας στις αρμόδιες αρχές για τις υποδομές ασφάλειας των φαραγγιών μας και τη διάνοιξη των κομματιών που δεν συντηρήθηκαν και έκλεισαν.
Τα φαράγγια μας αποτελούν σημαντικότατη κληρονομιά, πόλο έλξης περιπατητών, Ελλήνων και ξένων και ευκαιρία αναβάθμισης της τοπικής κοινωνίας!









