20230302 125940

Αλήθεια, πώς αισθάνεσαι;

Ενίσχυση της συναισθηματικής νοημοσύνης των παιδιών στο πλαίσιο της Αξιολόγησης και του δείκτη “Πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού”.
Πολλές φορές οι μεγάλοι επιλέγουμε να μην δίνουμε αξία και βαρύτητα στα συναισθήματα των παιδιών, να τα παραβλέπουμε και να θεωρούμε ότι δεν είναι τόσο σημαντικά όσο των ενηλίκων. Ωστόσο κάτι τέτοιο δεν ισχύει καθώς η καλή ψυχική υγεία, η αναγνώριση και εξωτερίκευση των συναισθημάτων βοηθά στη θετική αντιμετώπιση της ζωής μας και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων που βοηθούν στην επίλυση των προβλημάτων που μας παρουσιάζονται!!!!
Είναι σημαντικό επομένως η συναισθηματική ευημερία των παιδιών να βελτιώνεται μέσα από εκπαιδευτικά προγράμματα και δράσεις, τα οποία θα ενθαρρύνουν τα παιδιά να μιλούν για τα συναισθήματά τους και να τα αγαπούν!!!
Η συγκεκριμένη δράση “Αλήθεια, πώς αισθάνεσαι;” με στόχο την ενίσχυση της συναισθηματικής νοημοσύνης, πραγματοποιήθηκε σε 2 εργαστήρια. Το πρώτο για τις τάξεις Α΄-Β΄-Γ΄ και το δεύτερο για τις τάξεις Δ΄-Ε΄-ΣΤ΄.
Με τις μικρές τάξεις μπήκαμε σε κύκλο και ξεκινήσαμε με μια συζήτηση για τα συναισθήματα τα οποία γράψαμε σε ένα μεγάλο χαρτόνι.
341148152 1298884587638832 2627942223287179217 n 342192758 628254568671908 3005081781309600099 n 341706623 1256575838605045 3524625202449763448 n
Στη συνέχεια γνωρίσαμε τον “Συναισθηματικούλη”, ένα λούτρινο αρκουδάκι που το πήραμε αγκαλιά και είπαμε τα συναισθήματα που νιώθουμε όταν αγκαλιάζουμε κάποιον.
341105461 3474797419465200 5818719400342618979 n 341440752 903754960907029 4300075461439304702 n 341938373 251534120649178 9058720055224979608 n
Χωριστήκαμε σε ομάδες και παίξαμε με τις “καρτέλες των συναισθημάτων“. Κάθε ομάδα έπρεπε να συζητήσει για το συναίσθημα που είχε στην καρτέλα της και να μαντέψει τον λόγο που έκανε το πρόσωπο της εικόνας να νιώσει έτσι.
341058566 1341498989729195 3420012351904150187 n 341067602 918684482719158 3093911438923238147 n 341072949 600420432044162 6296202329936191547 n20230302 09072620230302 09075120230302 090940
Ξαναμπήκαμε σε κύκλο απλώνοντας τις καρτέλες γύρω από το χαρτόνι με τα συναισθήματα και μιλώντας ξανά για αυτά αναφέραμε διάφορους λόγους που μας κάνουν να τα αισθανόμαστε, τα δείξαμε στο χαρτόνι και τα κάναμε παντομίμα.
20230302 093125 20230302 094738 341327444 935963600783807 1813708507028098147 n
Στο τέλος γίναμε “Ντετέκτιβ συναισθημάτων“, βλέποντας εικόνες στο βίντεο και προσπαθώντας να μαντέψουμε κάθε φορά το συναίσθημα που έδειχνε η εικόνα!!
341268231 181026087740464 8444859319935208721 n 341514806 1223495108283587 1923232610996581647 n20230302 094037 20230302 094119 20230302 094315
Με τις μεγάλες τάξεις ξεκινήσαμε με μία συζήτηση για τα συναισθήματα, ποια είναι, πότε τα αισθανόμαστε, από ποιο σημείο του σώματός μας ξεκινάνε κ.α. Στη συνέχεια κατασκευάσαμε το “Θερμόμετρο των συναισθημάτων” και συζητήσαμε για τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να κατέβουμε από την κορυφή στη βάση του θερμόμετρου.
341095520 163706046319437 5715758289849470176 n 342209985 977521376998050 3497224216646490578 n Screenshot 20230302 123518 Gallery 341125364 211304141629309 5035872788754774394 n
Στη συνέχεια γίναμε και εδώ “Ντετέκτιβ συναισθημάτων” και είδαμε διάφορες εικόνες προσπαθώντας να μαντέψουμε κάθε φορά το συναίσθημα των προσώπων και να αιτιολογήσουμε την άποψή μας.
341092268 910085236748822 5022617468179699220 n 341497759 974259133744324 8690425098764354236 n 341069396 775953513957638 4545514855425516208 n
Τέλος, βάλαμε κάποια μουσικά κομμάτια που προκαλούν συναισθήματα και προσπαθήσαμε να εκφράσουμε το κάθε συναίσθημα ακούγοντας την αντίστοιχη μουσική.
341161962 129866070003600 5510278665729871767 n
Τα μουσικά κομμάτια που χρησιμοποιήθηκαν για τη δραστηριότητα είναι τα εξής:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση