Ενίσχυση της συναισθηματικής νοημοσύνης των παιδιών στο πλαίσιο της Αξιολόγησης και του δείκτη “Πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού”.
Πολλές φορές οι μεγάλοι επιλέγουμε να μην δίνουμε αξία και βαρύτητα στα συναισθήματα των παιδιών, να τα παραβλέπουμε και να θεωρούμε ότι δεν είναι τόσο σημαντικά όσο των ενηλίκων. Ωστόσο κάτι τέτοιο δεν ισχύει καθώς η καλή ψυχική υγεία, η αναγνώριση και εξωτερίκευση των συναισθημάτων βοηθά στη θετική αντιμετώπιση της ζωής μας και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων που βοηθούν στην επίλυση των προβλημάτων που μας παρουσιάζονται!!!!
Είναι σημαντικό επομένως η συναισθηματική ευημερία των παιδιών να βελτιώνεται μέσα από εκπαιδευτικά προγράμματα και δράσεις, τα οποία θα ενθαρρύνουν τα παιδιά να μιλούν για τα συναισθήματά τους και να τα αγαπούν!!!
Η συγκεκριμένη δράση “Αλήθεια, πώς αισθάνεσαι;” με στόχο την ενίσχυση της συναισθηματικής νοημοσύνης, πραγματοποιήθηκε σε 2 εργαστήρια. Το πρώτο για τις τάξεις Α΄-Β΄-Γ΄ και το δεύτερο για τις τάξεις Δ΄-Ε΄-ΣΤ΄.
Με τις μικρές τάξεις μπήκαμε σε κύκλο και ξεκινήσαμε με μια συζήτηση για τα συναισθήματα τα οποία γράψαμε σε ένα μεγάλο χαρτόνι.
Στη συνέχεια γνωρίσαμε τον “Συναισθηματικούλη”, ένα λούτρινο αρκουδάκι που το πήραμε αγκαλιά και είπαμε τα συναισθήματα που νιώθουμε όταν αγκαλιάζουμε κάποιον.
Χωριστήκαμε σε ομάδες και παίξαμε με τις “καρτέλες των συναισθημάτων“. Κάθε ομάδα έπρεπε να συζητήσει για το συναίσθημα που είχε στην καρτέλα της και να μαντέψει τον λόγο που έκανε το πρόσωπο της εικόνας να νιώσει έτσι.
Ξαναμπήκαμε σε κύκλο απλώνοντας τις καρτέλες γύρω από το χαρτόνι με τα συναισθήματα και μιλώντας ξανά για αυτά αναφέραμε διάφορους λόγους που μας κάνουν να τα αισθανόμαστε, τα δείξαμε στο χαρτόνι και τα κάναμε παντομίμα.
Στο τέλος γίναμε “Ντετέκτιβ συναισθημάτων“, βλέποντας εικόνες στο βίντεο και προσπαθώντας να μαντέψουμε κάθε φορά το συναίσθημα που έδειχνε η εικόνα!!
Με τις μεγάλες τάξεις ξεκινήσαμε με μία συζήτηση για τα συναισθήματα, ποια είναι, πότε τα αισθανόμαστε, από ποιο σημείο του σώματός μας ξεκινάνε κ.α. Στη συνέχεια κατασκευάσαμε το “Θερμόμετρο των συναισθημάτων” και συζητήσαμε για τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να κατέβουμε από την κορυφή στη βάση του θερμόμετρου.
Στη συνέχεια γίναμε και εδώ “Ντετέκτιβ συναισθημάτων” και είδαμε διάφορες εικόνες προσπαθώντας να μαντέψουμε κάθε φορά το συναίσθημα των προσώπων και να αιτιολογήσουμε την άποψή μας.
Τέλος, βάλαμε κάποια μουσικά κομμάτια που προκαλούν συναισθήματα και προσπαθήσαμε να εκφράσουμε το κάθε συναίσθημα ακούγοντας την αντίστοιχη μουσική.
Τα μουσικά κομμάτια που χρησιμοποιήθηκαν για τη δραστηριότητα είναι τα εξής: