Κεφ. 15 – Η σημασία του υδρογραφικού δικτύου στη ζωή των ανθρώπων

Διάβασε το μάθημα από το ψηφιακό σχολείο. Άνοιξε τους υπερσυνδέσμους.

 

 Ο εφιάλτης της ξηρασίας

 

 

Διάδοση του Φωτός

  

 Το φως διαδίδεται ε υ θ ύ γ ρ α μ μ α. 

[slideboom id=539721&w=425&h=370]

Δες εδώ την ευθύγραμμη διάδοση του φωτός.

Κεφ. 20 -Το κλάσμα ως ακριβές πηλίκο διαίρεσης

Δείτε το στο slideshare.net

[slideboom id=650578&w=425&h=370]

1. Κάνοντας κλικ εδώ,. μπορείτε να ασκηθείτε.στην μετατροπή κλάσματος σε δεκαδικό αριθμό. 

2. Και εδώ μπορείς να ασκηθείς πατώντας το start

3. Κάνοντας κλικ εδώ μπορείς με το + να βλέπεις σε διάφορα κλάσματα την αξία τους . Μπορείς να αλλάξεις τα κλάσματα , αλλάζοντας τον παρονομαστή τους. 

 1η άσκηση από το in school 

 2η άσκηση από το in school.

Λύσε και αυτό το πρόβλημα για να κάνεις εξάσκηση.

Δες το Φύλλο Εργασίας.  Αντέγραψέ το στον υπολογιστή σου,   λύσ΄ το και στείλ΄ το μου με e-mail  ή  εκτύπωσέ το  ή  αντέγραψέ το στο τετράδιό σου,  λύσ΄ το  και φέρ΄ το  να το δω.

Φ.Ε. στο κλάσμα ως ακριβές πηλίκο διαίρεσης.

Ηχορύπανση-ηχοπροστασία

[slideboom id=353890&w=425&h=370]

1.Επαναληπτικές ασκήσεις για τον ήχο και το αφτί.

2. Επαναληπτικές ασκήσεις για τον ήχο

Άνθρωπος και ήχος – Το αφτί μας.

[slideboom id=977300&w=425&h=370]

 

Δες  πως οι ήχοι φτάνουν στο αφτί μας και πως  συνεχίζουν το δρόμο τους.

 

 

κεφ. 13 – Οι μεγάλες οροσειρές, οι μεγάλες πεδιάδες

Τα Ιμαλάια και το Έβερεστ από το διάστημα

        

Δες το Έβερεστ σε 3D 

Δες πως σχηματίστηκαν κάποια βουνά πάνω στη Γη μας :   

Διάβασε το μάθημά σου από το ψηφιακό σχολείο και μπες σε όλους τους υπερσυνδέσμους.

Παίξε και μάθε τις μεγάλες οροσειρές και πεδιάδες

Ενότητα 6 – Η ζωή σε άλλους τόπους

Το παραπάνω ποίημα μοιάζει με λίμερικ. Τα λίμερικ, είναι αγγλικά ποιηματάκια “με ή χωρίς νόημα” συνήθως με πέντε στίχους και έχουν τις πιο πολλές φορές αστείο περιεχόμενο.

Από τους 5 στίχους ομοιοκαταληκτούν ο πρώτος, ο δεύτερος και ο πέμπτος στίχος μεταξύ τους και ο τρίτος με τον τέταρτο. 

  • Ο πρώτος στίχος μάς λέει ποιος είναι ο πρωταγωνιστής της ποιητικής μας ιστορίας, δηλαδή στον πρώτο στίχο δηλώνεται το Υποκείμενο(Ποιος;)
  • Ο δεύτερος στίχος μάς πληροφορεί για την ιδιότητα του πρωταγωνιστή, δηλαδή αποτελεί το Κατηγόρημα.
  • Ο τρίτος και τέταρτος στίχος μάς λέει τι έκανε ο πρωταγωνιστής ή τι είπε ο κόσμος γι’ αυτή του την πράξη. Λύνεται, με άλλα λόγια, το κατηγόρημα του δεύτερου στίχου.
  • Ο πέμπτος στίχος είναι αφιερωμένος στο τελικό επίθετο που χαρακτηρίζει τον πρωταγωνιστή.

Να ένα παράδειγμα λίμερικ:
Ποιος; Ένα παιδί από την Παλλήνη
Ιδιότητα; τρελαινόταν να παίζει με πλαστελίνη
Τι έκανε; παντού, όπου κι αν πήγαινε
Τι έκανε; για πλαστελίνη μίλαγε
Επίθετο; το ταλαντούχο παιδί απ’ την Παλλήνη

Πηγή: http://egpaid.blogspot.com/

Ένα Έλληνας ποιητής που ασχολήθηκε μα τα λίμερικ ήταν ο Γιώργος Σεφέρης:

Αυτόχθονες λαοί

 Με τι θα ασχοληθούμε: 

  • Με ποιον τρόπο προσπαθούμε να πείσουμε κάποιον ότι η άποψή μας είναι σωστή
  • Με τις αιτιολογικές προτάσεις.

 

Αυτόχθονες λαοί ονομάζονται οι ιθαγενείς πληθυσμοί μεγάλων ή μικρών περιοχών του πλανήτη οι οποίοι ζούσαν και ζουν στη γη των προγόνων τους από γενιά σε γενιά.

Ορισμένοι από αυτούς αποτελούν σήμερα εθνικές μειονότητες. Κάποιοι απ’ αυτούς έχουν διατηρήσει  το νομαδικό τρόπο ζωής των προγόνων τους, κάποιοι άλλοι έχουν εγκατασταθεί μόνιμα σ’ έναν τόπο και έχουν εκσυγχρονιστεί δημιουργώντας μικρές και μεγάλες κοινότητες ενώ κάποιοι άλλοι έχουν εξαφανιστεί απ’ την εποχή των μεγάλων εξερευνήσεων, της ευρωπαïκής αποικιοκρατίας και επέκτασης.

Ενδεικτικά τέτοιοι λαοί είναι:
Ίνκας, Μάγια, Αζτέκοι και Ινδιάνοι ( Σιου, Ναβάχο, Απάτσι, Τσερόκι, Αραπάχο, Σεγιέν, Κομάντσι, Καϊόβα κ.ά. ) ) στην Αμερική
Βέρβεροι, Τουαρέγκ, Μασάι, Βουσμάνοι, Πυγμαίοι και Μπαντού στην Αφρική.
Μογγόλοι και Βεδουΐνοι στην Ασία.
Αβορίγινες, Μαορί και Παπούα στην Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία και Νέα Γουϊνέα αντίστοιχα.
Εσκιμώοι, Λάπωνες , Σαάμι και Νένετς στις Αρκτικές περιοχές

 Πηγή: http://e-zizania.blogspot.gr/

Ινδιάνοι

Αβορίγινες

Φυλή Αμαζονίου

Εσκιμώοι

[slideboom id=1119247&w=425&h=370]

[slideboom id=652445&w=425&h=370]

 

 

Αιτιολογικές προτάσεις

Ασκήσεις στις αιτιολογικές προτάσεις από το in school

1. Αιτιολογικοί σύνδεσμοι, λέξεις και φράσεις.

2. Αιτιολογικές προτάσεις.

Ενότητα 5 -17η Νοέμβρη

 Ήταν του αύριο η γενιά                            Την πρώτη μέρα τραγουδούν,                    Τη δεύτερη τη μέρα τους

δεκαοχτώ, δεκαεννιά                                την πρώτη νύχτα μας καλούν                      τη μάνα, τον πατέρα τους

ήταν χιλιάδες τα παιδιά                               την πρώτη μέρα η λευτεριά                   καμώνονται πως τους ξεχνούν

και τρία τα μερόνυχτα                                  γραμμένη λέξη με μπογιά                          κι όλη μέρα τραγουδούν

                                     Την τρίτη τη φαρμακερή                                Ήταν του σήμερα η γενιά

                                      φωνή λαλεί από το πρωί                                 παιδιά με ανοιχτή καρδιά,

                                         το όνειρο να μη χαθεί                                 τα σημαδέψαν στα τυφλά

                                      κι η ιστορία να γραφτεί                                  και σκοτώσαν τη λευτεριά

                                                                                                                                                     Κωστούλα Μητροπούλου

 Κάνε κλικ εδώ για να δεις ένα αφιέρωμα στο πολυτεχνείο από το 8ο Δημ. Σχολ. Νάουσας

Κεφ.19 – Κλάσματα ομώνυμα και ετερώνυμα

 

Δες εδώ μια παρουσίαση για τα κλάσματα από το 19ο δημ. σχολ. του Βόλου.

 

1. Παίξε και μάθε για τα κλάσματα 

2. Μετέτρεψε τους μεικτούς αριθμούς σε κλάσματα

3. Και το αντίθετο. Μετέτρεψε ένα κλάσμα σε μεικτό ….όμως πρόσεξε το χρονόμετρο.

4. Σίγουρα μπορείς να τα βάλεις με το χρονόμετρο. Μετέτρεψε μεικτούς σε κλάσματα όσο πιο γρήγορα μπορείς.

5. Είναι κλάσματα; 

6. Ομώνυμα κλάσματα

7.Ομώνυμα και ετερώνυμα κλάσματα 

8.Βρες τι μέρος της κάθε σημαίας αποτελούν τα διάφορα χρώματα

Δες το Φύλλο Εργασίας.  Αντέγραψέ το στον υπολογιστή σου,   λύσ΄ το και στείλ΄ το μου με e-mail  ή  εκτύπωσέ το  ή  αντέγραψέ το στο τετράδιό σου,  λύσ΄ το  και φέρ΄ το  να το δω.

Φ.Ε. στα ομώνυμα και ετερώνυμα κλάσματα

Ανάκλαση και απορρόφηση του ήχου

[slideboom id=977267&w=425&h=370]  

1. Κάνοντας ΚΛΙΚ εδώ μπορείς να δεις και να ακούσεις την ανάκλαση του ήχου από διαφορετικές πηγές και σε διαφορετικά εμπόδια

2. Κανε κλικ εδώ και δες πως ανακλάται ο ήχος σε διαφορετικών ειδών εμπόδια .

3. Δες πως η νυχτερίδα εντοπίζει την τροφή της. 

4. Δες το ίδιο και για το δελφίνι. Και μια άσκηση από το eduportal gr.

Απορρόφηση του ήχου.

[slideboom id=977294&w=425&h=370]

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση