Ιούν 01

Κεφ. 44: Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Ωκεανίας

Διάβασε το μάθημα από το ψηφιακό σχολείο. ( Άνοιξε τους υπερσυνδέσμους )

 

Η Ωκεανία βρίσκεται όλη στο νότιο ημισφαίριο της Γης, εκτείνεται σχεδόν όλη στον Ειρηνικό ωκεανό και είναι η πέμπτη ήπειρος της Γης.

 

 

Περιλαμβάνει έξινησιωτικές ενότητες:

  • ενότητα Αυστραλίας – Τασμανίας
  • ενότητα Νέας Γουινέας
  • ενότητα Ζηλανδίας
  • ενότητα νήσων Πολυνησίας
  • ενότητα νήσων Μικρονησίας
  • ενότητα νήσων Μελανησίας

Το μεγαλύτερο νησί της Ωκεανίας αλλά και όλης της Γης είναι η Αυστραλία. Άλλα μεγάλα νησιά είναι η Νέα Ζηλανδία και η Τασμανία.
Η Αυστραλία ανακαλύφθηκε από τον Άγγλο θαλασσοπόρο και εξερευνητή Τζέιμς Κουκ ο οποίος ξεκίνησε από το Πλίμουθ της Αγγλίας , πέρασε τη Νότια Αμερική, διέσχισε το νότιο Ειρηνικό ωκεανό, έφτασε στη Νέα Ζηλανδία και από κει εξερεύνησε και την Αυστραλία, τη Νέα Γουινέα και την Τζακάρτα.

Πηγή : Εγκύκλιος Παιδεία

 

 

Ιούν 01

Ενότητα 17: Πόλεμος και ειρήνη

Σκέψεις ενός παιδιού για τον

πόλεμο.

Με τι θα ασχοληθούμε:

  • Με ποιον τρόπο προσπαθούμε να πείσουμε κάποιον για την άποψή μας
  • Με τα απρόσωπα ρήματα
  • Με τις τελικές και αποτελεσματικές προτάσεις

 Το μάθημα  «Σκέψεις ενός παιδιού για τον πόλεμο»  από τον Αρβανιτίδη Θεόδωρο. 

Τα παιδιά του πολέμου.

Η Άννα Φρανκ γεννήθηκε στις 12 Ιουνίου του 1929 στη Φραγκφούρτη της Γερμανίας.
Γόνος εύπορης οικογενείας ο πατέρας της, Ότο Φρανκ, υπηρέτησε με ευλάβεια τη χώρα του στη διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου ενώ μερικά χρόνια αργότερα έχασε την περιουσία του μαζί με εκατοντάδες άλλους Γερμανούς στην οικονομική ύφεση του 1920.
Τον Ιανουάριο του 1933 οι ναζιστές ανήλθαν στην εξουσία. Ο διορατικός Οτο μετέφερε την τετραμελή του οικογένεια (τη γυναίκα του και τις δύο κόρες του, Άννα και Μάργκο) στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας, όπου ανέλαβε τη θέση του διευθυντή σε μια εταιρεία τροφίμων στην περιοχή του Πρίσενγκρατς. Η ναζιστική Γερμανία όμως δεν άργησε να κατακτήσει την Ολλανδία. Από τον Μάιο του 1940 το σύμπαν των Εβραίων άλλαξε.
Λίγο προτού ξεκινήσει η μεταφορά των Εβραίων στα στρατόπεδα συγκεντρώσεως, ο Οτο αποφάσισε να εξαφανίσει την οικογένειά του. Γι’ αυτόν τον σκοπό δημιούργησε ένα προσάρτημα στην αποθήκη τροφίμων στο Πρίσενγκρατς, το οποίο αποτελούνταν από δύο διαμερίσματα εξοπλισμένα με τα κατάλληλα μέσα για να φιλοξενήσουν δύο οικογένειες, των Φρανκ και των Βαν Πελ – την τριμελή οικογένεια του συνεργάτη του Οτο Φρανκ. Τις δύο οικογένειες ακολούθησε στο καταφύγιό τους και ο Ντάσελ (ψευδώνυμο του Fritz Pfeffer), ένας ηλικιωμένος Εβραίος οδοντίατρος.
Η ζωή στο καταφύγιο ξεκινούσε αργά το απόγευμα. Φίλοι των Φρανκ προμήθευαν τους φυγάδες με εφόδια και φαγητό από τη μαύρη αγορά. Τις νυχτερινές ώρες ο Οτο και ο συνεργάτης του διατελούσαν τη συνηθισμένη τους εργασία στο κάτω μέρος της αποθήκης.
Στο ημερολόγιο που έγραφε η Άννα Φρανκ, εκφράζει εκτός από τη μεγάλη αδυναμία που είχε στον πατέρα της την ωμότητα ενός πολέμου μέσα από τα μάτια ενός παιδιού το οποίο σταδιακά έχανε συνειδητά την αθωότητά του. «Δεν θα μπορέσω ποτέ να ξαναγράψω με αυτόν τον τρόπο.Γνωρίζω βαθιά μέσα μου πως δεν θα είμαι ποτέ πια αθώα» αναγράφει το ημερολόγιο στις 2 Νοεμβρίου του 1942.
Η φωνή της Άννας είναι η κραυγή ενός Εβραίου στο κρησφύγετο του αλλά και η κραυγή του ανθρώπου του 20ού αιώνα, ο οποίος καταδιώχθηκε από την πιο αλλοπρόσαλλη δολοφονική μανία της Ιστορίας. Η νεαρή συγγραφέας ωστόσο αποκαλύπτει στις σελίδες του ημερολογίου ένα φυσικό ταλέντο στην τέχνη του γραπτού λόγου και μια λογική που ξεπερνά τα όρια της ηλικίας της.
Το 1942 οι ναζιστές ανακάλυψαν το κρησφύγετο των Φρανκ μετά τη συμπτωματική καταδίωξη ενός ληστή στην αποθήκη τροφίμων. Οι δύο οικογένειες καθώς και ο ηλικιωμένος οδοντίατρος μεταφέρθηκαν στο Άουσβιτς. Η Άννα Φρανκ, η μητέρα της και η αδερφή της άφησαν την τελευταία τους πνοή στο Μπέργκεν-Μπέλσεν, το στρατόπεδο στο οποίο μεταφέρθηκαν όταν το Άουσβιτς δέχθηκε επίθεση από τους Ρώσους. Είχαν πληγεί από τύφο. Μοναδικός επιζών ο Οτο παρέλαβε το ημερολόγιο από τα χέρια των γειτόνων Ελι Βόσεν και Μίεν Βαν Σάντεν, οι οποίοι το περισυνέλεξαν μετά τη σύλληψη των Φρανκ. Σε αυτόν οφείλεται η αρχική έκδοση του ημερολογίου, άλλωστε σε αυτόν οφειλόταν και η ύπαρξή του. Το ημερολόγιο έχει μεταφραστεί σε 30 γλώσσες και ως σήμερα έχει πουλήσει 300.000 αντίτυπα σε όλον τον κόσμο.
Το καταφύγιο της οικογένειας στο Πρίσενγκρατς λειτουργεί σήμερα ως κέντρο νεότητας με την ονομασία «Το σπίτι της Άννα Φρανκ».
Πηγή : http://egpaid.blogspot.com

 

Του πολέμου το παιδί – 1994     

Σηκώνει το βλέμμα ψηλά στο βουνό

το χέρι απλώνει το παιδικό

και θέλει ν’ ανέβει ψηλά στην κορφή

να δει την αυγή να φωτίζει τη γη

 

 Ζητάει αγάπη, ζητάει ζωή

και παίρνει φωτιά και καμένη γη

η αντάρα της μάχης στο νου του βαθιά

κακός εφιάλτης που παραφυλά

 

Γιατί είναι του πολέμου το παιδί

και ύπνος δεν το παίρνει

η μάνα που αγρυπνεί παρακαλεί

στο προσκεφάλι γέρνει

να `ναι το όνειρο καλό

που ο ύπνος θα σου φέρει

να δεις γαλάζιο ουρανό

και άσπρο περιστέρι

Σηκώνει το βλέμμα στον μαύρο ουρανό

το χέρι απλώνει το παιδικό

και θέλει να βγάλει στην πλάτη φτερά

ψηλά να πετάξει στ’ αστέρια κοντά

Ζητάει ελπίδα, ζητάει πνοή

και παίρνει φωτιά και καμένη γη

η αντάρα της μάχης πικρή συντροφιά

κακός εφιάλτης που παραφυλά.

 

 

Όαση ειρήνης

Με τι θα ασχοληθούμε :

  • Πώς γίνεται μια επαυξημένη πρόταση απλή, και το αντίστροφο
  • Πώς μετατρέπονται οι ονοματικές προτάσεις σε ρηματικές, και το αντίστροφο
  • Πώς σχηματίζεται ο αόριστος οριστικής σε ρήματα με εσωτερική αύξηση.

ΟΑΣΗ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ : Ένα ιδιαίτερο σχολείο

Το 1946 μετά το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, ιδρύθηκε το κράτος του Ισραήλ στη Μέση Ανατολή, σε μία περιοχή που εδώ και αιώνες κατοικούσαν οι Παλαιστίνιοι.

Με απόφαση του Ο.Η.Ε. ορίστηκαν τα σύνορα του κράτους, στα οποία συμπεριλαμβάνεται μεγάλη έκταση από την Παλαιστίνη.

Εδώ και χρόνια υπάρχει ένα αβάσταχτο μίσος ανάμεσα στους Παλαιστίνιους και του Ισραηλινούς. Τους διακατέχει φανατισμός και αντιπαλότητα, διότι οι διαμάχες και ο πόλεμος ανάμεσά τους δεν έχει ακόμα τελειώσει.

Το γεγονός ότι αυτοί οι δύο λαοί βρίσκονται σε μακροχρόνια σύρραξη δεν εμπόδισε τη δημιουργία ενός «ιδιαίτερου» σχολείου το 1980. Το σχολείο αυτό βρίσκεται σε ένα χωριό του Ισραήλ το οποίο ιδρύθηκε από τον Μπρούνο Χουσάρ και στο οποίο εξήντα οικογένειες αραβικές και εβραϊκές ορίζουν μόνες τους τη ζωή τους.
Το όνομά του «Όαση της Ειρήνης» ή αλλιώς: Neve Shalom στα εβραϊκά ήWahat al-Salam στα αραβικά.

Στην όαση της Ειρήνης απασχολούνται, εκτός από τους δασκάλους, και αρκετοί εθελοντές από πολλά μέρη του κόσμου.

Κάθε χρόνο γράφονται περισσότερα από 300 παιδιά (από 3 μηνών μέχρι 12 ετών!).
Εκεί τα παιδιά μαθαίνουν δύο γλώσσες, δύο θρησκείες ενώ διδάσκονται οι ιστορίες και των δύο λαών. Το σχολείο διαθέτει ξενοδοχείο, αίθουσα συνεδριάσεων και εστιατόρια, χώρο προσευχής και για τις δύο θρησκείες υπό την επονομασία «Οίκος της σιωπής», και Κέντρο Τεχνών και Πολιτισμού όπου φιλοξενούνται και οι δύο κουλτούρες.

Οι μαθητές, παράλληλα με τα μαθήματα, ασχολούνται με την μουσική, την ζωγραφική, το θέατρο και συμμετέχουν σε διάφορα παιχνίδια και εργαστήρια που έχουν σκοπό να τους διδάξουν την απέχθεια προς τον πόλεμο και την αγάπη προς την ειρήνη.

Το πειραματικό χωριό διοργανώνει διαρκώς σειρές σεμιναρίων και συζητήσεων για την αναγκαιότητα αρμονικής συμβίωσης των δύο λαών και συχνά αντιπροσωπείες από όλες τις μεριές του Ισραήλ, των αυτόνομων περιοχών, αλλά και από άλλες χώρες το επισκέπτονται για να δουν από κοντά το πείραμα, που διαλύει κάθε έννοια εθνικής μισαλλοδοξίας και μίσους.

Έτσι, λοιπόν, σε μια περιοχή που φλέγεται από τον φανατισμό και την μισαλλοδοξία, μια σπουδαία προσπάθεια δασκάλων και εθελοντών από όλο τον κόσμο μαθαίνει στα παιδιά να συνυπάρχουν σεβόμενοι ο ένας την διαφορετικότητα του άλλου και να ζουν αρμονικά χωρίς προστριβές και εντάσεις.

Η «Όαση της Ειρήνης», όμως, συναντάει και αρκετά εμπόδια στον δρόμο της.
Σύμφωνα με τον δήμαρχό της (γενικό γραμματέα τον ονομάζουν), Ανουάρ Νταούντ, παρ’ όλα τα διαβήματα και τις διαμαρτυρίες πολλών χρόνων, το ισραηλινό κράτος (μέχρι πριν λίγα χρόνια τουλάχιστον) αρνιόταν να αναγνωρίσει το σχολείο του χωριού, προβάλλοντας σειρά εμποδίων στα παιδιά που ήθελαν να συνεχίσουν τις σπουδές τους.

Πολύ θα θέλαμε να μάθουμε ποια είναι η κατάσταση που επικρατεί σήμερα στην «Όαση της Ειρήνης».

Πηγή : 12ο Δημ. Σχολ. Αθήνας.

 

Το μάθημα  «Όαση ειρήνης»  από τον Αρβανιτίδη Θεόδωρο.

Ιούν 01

Κεφ. 71ο – Όγκος κυλίνδρου

 

1. Εδώ μπορείς να ασκηθείς βρίσκοντας τον όγκο κυλίνδρων που εσύ θα διαλέξεις !!

2. Παίξε τοποθετώντας τα τετραγωνάκια στη θέση τους και μάζεψε πολλούς βαθμούς. 

3. Λύσε στο πρόχειρό σου τα προβλήματα.

 

Βρες το κεφάλαιό σου, και δες τις λύσεις των ασκήσεων του τετραδίου εργασιών. Μην ξεχνάς ότι πρέπει να προσπαθήσεις πρώτα μόνος σου .

 

 

Μαΐ 26

Κεφ.70ο – Όγκος κύβου και ορθογωνίου παραλληλεπιπέδου.

Παρατήρησε την παρακάτω εικόνα. Μπορείς να βρεις τον όγκο της πέτρας;

Για να βρω τον όγκο του κύβου, πολλαπλασιάζω μήκος, πλάτος και ύψος

δηλαδή

Όγκος κύβου = α ● α ●α

Για να βρω τον όγκο του ορθογωνίου παραλληλεπιπέδουπολλαπλασιάζω μήκος, πλάτος και ύψος

δηλαδή

Όγκος ορθογωνίου παραλληλεπιπέδου = (μ ● π) ● υ

 

Εδώ μπορείς να μάθεις για τον Όγκο του ορθογωνίου παραλληλεπιπέδου.

Εδώ μπορείτε να εξασκηθείτε στο πως βρίσκουμε τον όγκο του κύβου και του ορθογώνιου παραλληλεπίπεδου, παίζοντας ένα πολύ εύκολο παιχνίδι. 

Οδηγίες:
1. Υπολογίστε τον όγκο του σχήματος που εμφανίζεται στην οθόνη.
2. Γράφετε την σωστή απάντηση στο πλαίσιο που υπάρχει ακριβώς κάτω από το σχήμα και πατάτε «Submit» (υποβολή απάντησης).
3. Αν η απάντησή σας είναι σωστή θα εμφανιστεί στην οθόνη σας η λέξη «Correct» (σωστό) και θα συνεχιστεί το παιχνίδι.
4. Αν η απάντησή σας είναι λάθος θα εμφανιστεί στην οθόνη σας η σωστή απάντηση. Σε αυτή την περίπτωση έχετε δύο επιλογές. Μπορείτε να πατήσετε «Ok» για να συνεχιστεί το παιχνίδι, ή να πατήσετε «Explanation» (επεξήγηση) ώστε να δείτε αναλυτικά τις πράξεις που οδηγούν στην σωστή απάντηση.

 Πάτησε στα βελάκια , ταίριαξε τα χρώματα και φτιάξε τον κύβο.

Βρες το κεφάλαιό σου, και δες τις λύσεις των ασκήσεων του τετραδίου εργασιών. Μην ξεχνάς ότι πρέπει να προσπαθήσεις πρώτα μόνος σου .

 

 

 

Μαΐ 24

Κεφ. 69ο – Όγκος-Χωρητικότητα

Τα υλικά σώματα που μας περιβάλλουν έχουν διαφορετικά μεγέθη, χρώματα, σχήματα. Για την μελέτη τους χρησιμοποιούμε τις ιδιότητες που έχουν. 

Οι κύριες ιδιότητες των υλικών σωμάτων είναι:

– ο όγκος

– η μάζα

– η πυκνότητα

Όγκος είναι το μέγεθος που μας δείχνει πόσο χώρο πιάνει ένα σώμα είτε αυτό είναι στερεό είτε υγρό είτε αέριο.

Χωρητικότητα είναι το μέγεθος που μας δείχνει τον όγκο ενός υγρού ή ενός αερίου που μπορεί να περιέχεται σε ένα σώμα.

Μονάδα μέτρησης του όγκου είναι το κυβικό μέτρο(1 m3), o όγκος ενός κύβου με ακμή 1 m.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Όταν ο όγκος είναι μικρότερος από 1 m3 χρησιμοποιούμε υποπολλαπλάσιά του, όπως για παράδειγμα, το κυβικό εκατοστόμετρο (cm3) ή χιλιοστό του λίτρου(ml).
Συνηθισμένη μονάδα μέτρηση του όγκου είναι και το λίτρο(l)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C07 Ogkos from A Z

Εδώ μπορείς να παίξεις με τους όγκους. ( Μετρήστε τον αριθμό των κύβων βάζοντας τον αριθμό τους πατώντας το κουμπί των αριθμών ή πατώντας τα πλήκτρα των αριθμών από το πληκτρολόγιο . Στην αρχή είναι εύκολα. Όσο όμως προχωρείς, χρειάζεται παρατηρητικότητα και φαντασία.

Βρες το κεφάλαιό σου, και δες τις λύσεις των ασκήσεων του τετραδίου εργασιών. Μην ξεχνάς ότι πρέπει να προσπαθήσεις πρώτα μόνος σου .

Μαΐ 17

Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Βόρειας και Νότια Αμερικής Αμερικής

Διάβασε το μάθημά σου από το ψηφιακό σχολείο. ( Άνοιξε τους υπερσυνδέσμους )

Άνοιξε τον πολυχάρτη της Βόρειας Αμερικής

Πολυχάρτης Βόρειας Αμερικής  (κλιματικός, ζώνες βλάστησης, ανάγλυφο, γεωμορφολογικός)

Ο ελληνισμός της διασποράς (πολυμεσική εφαρμογή – υπερσύνδεσμος)

Οι κάτοικοι της Βόρειας Αμερικής

 

Το νότιο τμήμα της Βόρειας Αμερικής που πλησιάζει τον Ισημερινό, αποτελεί τη γέφυρα μεταξύ της Βόρειας και Νότιας Αμερικής. Στο στενό αυτό τμήμα(Κεντρική Αμερική) βρίσκεται και η διώρυγα του Παναμά που συνδέει Ατλαντικό και Ειρηνικό Ωκεανό.

 

Ταίριαξε σημαία και κράτος της Κεντρικής Αμερικής

 

Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Νότιας Αμερικής 

Διάβασε το μάθημα από το ψηφιακό σχολείο ( Άνοιξε τους υπερσυνδέσμους )

Εξασκήσου στην Νότια Αμερική.

 

Μαΐ 17

Κεφ. 66ο – Κύβος και ορθογώνιο παραλληλεπίπεδο: έδρες και αναπτύγματα

 Βρες τα αναπτύγματα του κύβου .

Δες τα αναπτύγματα διάφορων στερεών.

Φτιάξε μόνος σου τα γεωμετρικά στερεά από τα αναπτύγματα των επιφανειών τους ( από την μπάρα πάνω αριστερά)

Δες τις έδρες μιας τετραγωνικής πυραμίδας.

Δες τις έδρες του κύβου

Δες και εδώ τον κύβο και την παράπλευρη επιφάνειά του.

 Βρες το κεφάλαιό σου, και δες τις λύσεις των ασκήσεων του τετραδίου εργασιών. Μην ξεχνάς ότι πρέπει να προσπαθήσεις πρώτα μόνος σου .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Μαΐ 17

Ενότητα 16 – Μουσεία

Στο μουσείο

Διάβασε το μάθημα από το ψηφιακό σχολείο . Άνοιξε τους υπερσυνδέσμους.

 

Το άγαλμα που κρύωνε

Με τι θα ασχοληθούμε :

  • Πώς αφηγούμαστε μια ιστορία
  • Πώς ξεχωρίζουμε την ενεργητική και την παθητική σύνταξη
  • Ποια ρήματα σχηματίζονται όπως στα αρχαία ελληνικά

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Κάντε μια ιστορία με τις λέξεις: τραγούδια,σακούλι, αρχαιολόγος, φεγγάρι, καρπούζι, άγαλμα, μάτια

Μια πολύ ωραία ιστορία γραμμένη από τη Ζωή Μπ.

Ένα σακούλι τραγούδια

Ένα βράδυ του Αυγούστου, σε μια ερημική παραλία, το ολόγιομο φεγγάρι έπαιζε στα καθαρά νερά της. Σε αυτό το μέρος έκανε βόλτα ο κύριος Φαίδων, μόνος. Συντροφιά του είχε τις σκέψεις του και μια δροσερή φέτα καρπούζι!

Ο κύριος Φαίδων ήταν ψηλός, αδύνατος, με σκουρόχρωμα μαλλιά και μάτια. Από την πρώτη ματιά καταλάβαινες πως ήταν μοναχικός τύπος. Δεν είχε φίλους, παρέες ή τέλος πάντων κάποιον να μοιραστεί τις ανησυχίες του. Είχε χάσει την οικογένειά του και από τότε είχε αφοσιωθεί μόνο στη δουλειά του. Ο κύριος Φαίδων ήταν αρχαιολόγος και έτσι «ζούσε» στις εποχές που εξερευνούσε.

Καθώς περπατούσε στην αμμουδιά είδε κάτι πολύ περίεργο, ένα άγαλμα που είχε ξεβράσει η θάλασσα. Πλησίασε, έσυρε το μαρμάρινο άγαλμα προς το μέρος του και ξεκίνησε να το περιεργάζεται.

Αρχικά, αφαίρεσε τα φύκια που είχε πάνω του. Όμως το άγαλμα δεμένο στο αριστερό του χέρι είχε ένα δερμάτινο σακούλι. Ο κύριος Φαίδων το έλυσε και πολύ προσεκτικά το άνοιξε. Μέσα από αυτό βγήκαν μελωδίες, νότες και τραγούδια. Ο ουρανός γέμισε μουσική για την αγάπη, για τα όνειρα που πρέπει να έχει ο καθένας και για την αλληλοβοήθεια.

Έτσι, ο κύριος Φαίδων αναθεώρησε κάποια πράγματα για τη ζωή και άλλαξε τη στάση του απέναντι στους άλλους.

Ζωή Μπ. Στ3 Πλαγιαρίου

Πηγή : http://1dimplagiarist.blogspot.gr/

 

Μουσείο Αφής

Με τι θα ασχοληθούμε :

  • Πώς κάνουμε έναν απολογισμό ( για όσα είδαμε, ακούσαμε, μάθαμε και αισθανθήκαμε) μετά από επίσκεψη σε κάποιο χώρο.

Μουσείο Αφής

Αλφάβητο Braille (Γράμματα και αριθμοί)

Ο Λουδοβίκοs Μπράιγ, είχε τυφλωθεί πολύ μικρός και δεν ήταν ευχαριστημένος γιατί το σύστημα ανάγνωσης που χρησιμοποιούσαν οι τυφλοί ήταν δύσχρηστο με χοντρούς χαρακτήρες. Έτσι βάλθηκε να δημιουργήσει ένα καινούριο ειδικό αλφάβητο για τυφλούς. Του πήρε πέντε χρόνια αλλά στο τέλος τα κατάφερε. Αυτό το αλφάβητο που έφτιαξε ο Μπράιγ ήταν μια αντικατάσταση του γραμματικού αλφάβητου με ανάγλυφες στιγμές, που με διάφορους συνδυασμούς αποδίδουν ένα κείμενο. Ο τυφλός μπορεί μ’ αυτό το σύστημα να διαβάζει ψηλαφώντας τις στιγμές με το δάχτυλο, δηλαδή έχουμε ανάγνωση με την αφή. Το σύστημα Μπράιγ έχει έξι ανάγλυφες κουκκίδες σαν το κεφαλάκι μιας καρφίτσας. Είναι τοποθετημένες ανά τρεις και μ’ αυτές γίνονται 63 συνδυασμοί, που αντιστοιχούν στα γράμματα και τους αριθμούς. Η γραφή Μπράιγ διαβάζεται από αριστερά προς τα δεξιά και από πάνω προς τα κάτω, όπως ακριβώς και η γραφή των «βλεπόντων».

 

Μαΐ 10

Κεφ. 64 – Βρίσκω το εμβαδό κυκλικού δίσκου .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Εμβαδόν  κυκλικού δίσκου ( Δες πως το εμβαδό κυκλικού δίσκου μετασχηματίζεται σε εμβαδό ορθογωνίου.) Διάβασε παρακάτω την επεξήγηση :

Έχουμε μάθει να βρίσκουμε το εμβαδόν διαφόρων επιπέδων σχημάτων όπως του τετραγώνου, ορθογωνίου, παραλληλογράμμου, τριγώνου και τραπεζίου. Μάθαμε επίσης ότι αν ένα σχήμα δεν είναι κάποιο από αυτά τότε ,το χωρίζουμε σε κομμάτια,βρίσκουμε το εμβαδόν κάθε κομματιού και μετά τα προσθέτουμε. Για να υπολογίσουμε το εμβαδόν του κυκλικού δίσκου ,θα τον χωρίσουμε σε κομμάτια, αλλά αντί να βρούμε το εμβαδόν κάθε κομματιού θα τα τοποθετήσουμε κατάλληλα ώστε να σχηματισθεί ένα ορθογώνιο του οποίου το εμβαδόν θα είναι ίσο με το εμβαδόν του κυκλικού δίσκου, αφού θα αποτελούνται από τα ίδια κομμάτια. Μετά θα βρούμε το εμβαδόν του ορθογωνίου και έτσι θα έχουμε υπολογίσει και το εμβαδόν του κυκλικού δίσκου.
Χωρίζουμε τον κυκλικό δίσκο π.χ. σε 6 ίσα μέρη και τα τοποθετούμε το ένα δίπλα στο άλλο, όπως φαίνεται στο παρακάτω σχήμα.

Παρατηρούμε ότι η μορφή του σχήματος που προκύπτει, μοιάζει με ορθογώνιο.

Αν χωρίσουμε τον κυκλικό δίσκο σε περισσότερα ίσα μέρη και τα τοποθετήσουμε, όπως και προηγουμένως , βλέπουμε ότι η μορφή του σχήματος που προκύπτει μοιάζει περισσότερο με ορθογώνιο.
Αν συνεχίσουμε τη διαδικασία αυτή, αυξάνοντας συνεχώς το πλήθος των ίσων μερών στα οποία διαιρείται ο κυκλικός δίσκος, καταλαβαίνουμε ότι το σχήμα που σχηματίζεται θα προσεγγίζει ολοένα και περισσότερο ένα ορθογώνιο, με βάση το μισό του μήκους του κύκλου (δηλ. πρ) και ύψος την ακτίνα ρ του κύκλου αυτού.

 

Επομένως το εμβαδόν του ορθογωνίου θα είναι

Ε = βάση .ύψος = πρ∙ρ=πρ2
Από τα παραπάνω συμπεραίνουμε ότι, το εμβαδόν κυκλικού δίσκου με ακτίνα ρ είναι
Ε=πρ2

Πηγή : http://egpaid.blogspot.com/

 

Λύσεις ασκήσεων κεφ. 65ο

 

 

Μαΐ 05

Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Αφρικής.

 

Διάβασε εδώ το μάθημά σου από το ψηφιακό σχολείο.( Άνοιξε τους υπερσυνδέσμους )

 

Παλαιότερα άρθρα «

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων