2020-2021

1
2
ΘΕΜΑΤΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Προσέλευση και αποχώρηση
♦ Το Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου, αρχίζει τη λειτουργία του για όλες τις τάξεις του στις 08.15 π.μ. με προσευχή στις τάξεις και συμπληρώνει τις 6 ώρες λειτουργίας του στις 13.15 και το ολοήμερο τμήμα στις 15.00 μ.μ.
♦ Όλοι οι μαθητές οφείλουν να παρευρίσκονται στο σχολείο μεταξύ 08:00 π.μ. και 08:15 π.μ. οι δε εκπαιδευτικοί πρέπει να βρίσκονται στο σχολείο στις 08.00 π.μ. και να δέχονται τους μαθητές/μαθήτριες στην τάξη.
♦ Κατά τη διάρκεια της πρωινής προσέλευσης και για να μην υπάρχει συνωστισμός, οι μαθητές/μαθήτριες εισέρχονται από τις δύο εισόδους του σχολείου και κατευθύνονται στην τάξη τους.
♦ Μετά την πρωινή προσέλευση οι πόρτες του προαυλίου κλείνουν, και η έξοδος των μαθητών απαγορεύεται αυστηρά. Σε περίπτωση που μαθητής/μαθήτρια προσέρχεται με καθυστέρηση, παραμένει στον χώρο υποδοχής που έχει καθοριστεί και μετά από άδεια του Διευθυντή εισέρχεται στην τάξη του.
♦ Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης, κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο/η γονέας/κηδεμόνας για να παραλάβει το παιδί του/της.
♦ Οι μεταφερόμενοι μαθητές παρατάσσονται σε μια σειρά στην μεγάλη έξοδο του Σχολείου (συρόμενη αυλόπορτα) και περιμένουν με υπομονή την επιβίβασή τους στο μέσο μεταφοράς.
Παραμονή στο σχολικό χώρο
♦ Οποιοσδήποτε δεν ανήκει στη σχολική κοινότητα δεν έχει δικαίωμα εισόδου και παραμονής στο χώρο του σχολείου. Οι επισκέπτες (γονείς, κτλ) πρέπει να απευθύνονται αποκλειστικά στον διευθυντή ή στον εφημερεύοντα εκπαιδευτικό. Σε κάθε περίπτωση η είσοδος στο σχολείο επιτρέπεται μόνο με μάσκα. Η μάσκα είναι υποχρεωτική και για τους μαθητές και εκπαιδευτικούς.
♦ Στο διάλειμμα όλοι οι μαθητές οφείλουν να βγαίνουν στη αυλή του σχολείου στο χώρο που έχει καθοριστεί για κάθε τάξη. Ο κάθε εκπαιδευτικός θα πρέπει να φροντίζει για τον αερισμό και την καθαριότητα της τάξης του. Δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών στις αίθουσες ή στους διαδρόμους του σχολείου. Σε περίπτωση βροχής οι μαθητές παραμένουν εντός του κτιρίου χωρίς να τρέχουν.
Έντυπα -διαφημίσεις
♦ Απαγορεύεται η κυκλοφορία εντύπων στο χώρο του Σχολείου εκτός των εγκεκριμένων από το ΥΠΑΙΘ, όπως και η εμπορία και διαφήμιση οποιουδήποτε προϊόντος. Για την ανάρτηση αφισών ή άλλου υλικού στους χώρους του σχολείου οι μαθητές πρέπει να απευθύνονται στο Σύλλογο των εκπαιδευτικών και στον διευθυντή.

Αγωγή και συμπεριφορά μαθητών.
Οι μαθητές
♦ Έρχονται στο σχολείο περιποιημένοι και καθαροί/ές
♦ Δεν προκαλούν φθορές στο λεωφορείο.
♦ Η ώρα του σχολείου ξεκινά από τη στιγμή που εισέρχονται σε αυτό το πρωί, και τελειώνει όταν αναχωρούν το μεσημέρι. Τόσο στο σχολείο όσο και έξω από αυτό φέρονται πάντα με ευγένεια και σεβασμό.
♦ Δεν καταστρέφουν το σχολείο και τον εξοπλισμό του. Σε περίπτωση πρόκλησης ζημιάς, είναι υποχρεωμένοι οι ίδιοι ή οι γονείς/κηδεμόνες να την αποκαταστήσουν αμέσως.
♦ Χρησιμοποιούν κάθε εποπτικό, αθλητικό ή μουσικό υλικό, που είναι αναγκαίο για την διδασκαλία, μόνο με παρουσία Εκπαιδευτικού ή με άδειά του εκτός μαθήματος.
♦ Συμμετέχουν ενεργά στις εκδηλώσεις του σχολείου (εκδρομές, μαθητικές παρελάσεις, σχολικές γιορτές κλπ) και γενικά σε κάθε δραστηριότητα του Σχολείου.
♦ Δεν ασχημονούν, δεν βωμολοχούν και δεν χειροδικούν.
♦ Προσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο, ακολουθώντας διαδοχικά τα παρακάτω βήματα:
1. Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με αυτόν που έχουν τη διαφορά.
2. Απευθύνονται στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό τάξης.
3. Απευθύνονται στον Διευθυντή του Σχολείου.

Ασφάλεια και υγιεινή
♦ Δεν φέρνουν στο σχολείο το κινητό τους τηλέφωνο. Αν το ξεχάσουν ή υπάρχει ανάγκη να το έχουν μαζί τους, το απενεργοποιούν το πρωί μόλις μπουν στην αυλή του σχολείου και το παραδίδουν στο γραφείο των εκπαιδευτικών, όπου φυλάσσεται και το παραλαμβάνουν το μεσημέρι όταν σχολάσουν. Η χρήση του κινητού μπορεί να επιβαρύνει την υγεία τους και να παραβιάσει τα ατομικά δικαιώματα των άλλων.
♦ Χρησιμοποιούν τους κοινόχρηστους χώρους προσεκτικά και πολιτισμένα.
♦ Διατηρούν την καθαριότητα μέσα και έξω από το κτίριο, και ρίχνουν τα απορρίμματα στους ειδικούς κάδους και τα καλάθια που βρίσκονται στο κτίριο και στο προαύλιο.
♦ Ποτέ και για κανένα λόγο δεν βγαίνουν στον δρόμο.
♦ Παραμένουν στο χώρο του σχολείου μέχρι την λήξη των μαθημάτων.
Στο σπίτι και στο μάθημα
♦ Μπαίνουν στην αίθουσα μόλις φτάσουν στο σχολείο και περιμένουν την έναρξη του μαθήματος καθισμένοι στο θρανίο τους.
♦ Φέρνουν πάντα τα βιβλία και τα τετράδιά τους στο μάθημα.
♦ Διαβάζουν καθημερινά στο σπίτι και έρχονται προετοιμασμένοι/ες.
♦ Είναι πειθαρχημένοι στην τάξη και παρακολουθούν τον εκπαιδευτικό με προσοχή χωρίς να ενοχλούν τους συμμαθητές τους. Είναι ευγενικοί με όλους. Δεν αποχωρούν από την αίθουσα διδασκαλίας παρά μόνο με άδεια του εκπαιδευτικού .
♦ Δεν διακόπτουν το μάθημα χωρίς την άδεια του εκπαιδευτικού. Σηκώνουν το χέρι τους και περιμένουν την άδεια του εκπαιδευτικού για να πάρουν το λόγο.
♦ Όταν δεν καταλαβαίνουν κάτι ρωτούν τον εκπαιδευτικό. Δεν ντρέπονται και δε φοβούνται τι θα πουν οι συμμαθητές τους.
Δικαιώματα
Από τους εκπαιδευτικούς περιμένουν:
♦ Να σέβονται την προσωπικότητά τους.
♦ Να μη κάνουν διακρίσεις σε βάρος τους.
♦ Να τους αντιμετωπίζουν με επιείκεια και κατανόηση.
♦ Να λαμβάνεται υπόψη η γνώμη τους, ιδίως όταν διατυπώνεται ύστερα από διάλογο.

Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού
♦ H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Το σχολείο πρέπει να έχει και ως σκοπό, την ανάπτυξη θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος, αμοιβαίου σεβασμού, αποδοχή της διαφορετικότητας, προώθηση της συνεργασίας με Φορείς και συνεργασία του Σχολείου με την οικογένεια, κ.ά.
♦ Το σχολείο προσπαθεί να αντιμετωπίσει περιπτώσεις βίας και μη αποδεκτής συμπεριφοράς μαθητών με τη δέουσα προσοχή πρώτα από την υπεύθυνη τάξης εκπαιδευτικό σε συνεργασία με την υπεύθυνη σχολικής βίας κι αν χρειαστεί το θέμα τίθεται στο Σύλλογο Διδασκόντων για συζήτηση και λήψη μέτρων. Επίσης καλείται άμεσα ο γονέας για ενημέρωση και συνεργασία.
Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού. Οι σωματικές ποινές δεν επιτρέπονται. Το σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές και μαθήτριες να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες, να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες.

Εξωδιδακτικές δραστηριότητες και σχολική ζωή
♦ Το σχολείο θεωρεί την συμμετοχή των μαθητών στις σχολικές δραστηριότητες (παρελάσεις, σχολικοί εορτασμοί, περίπατοι) ως υποχρέωσή τους. Οι συνθήκες πρέπει να είναι τέτοιες ώστε ο μαθητής να χαίρεται, και να θεωρεί τιμή του τη συμμετοχή σε αυτές.
♦ Τόσο οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, όπως είναι οι σχολικές, οι εθνικές και οι θρησκευτικές γιορτές, όσο και οι άλλες καινοτόμες δράσεις όπως η περιβαλλοντική εκπαίδευση, οι πολιτιστικές δραστηριότητες κλπ , πρέπει να γίνονται με πρωτοβουλίες, και ιδέες των ίδιων των μαθητών.
♦ Για την ποιότητα της σχολικής ζωής απαραίτητη είναι η συμμετοχή όλων των μαθητών. Η ομαλή λειτουργία του σχολείου εξαρτάται από τον πολιτισμό και το ενδιαφέρον καθενός. Στο σχολείο πρέπει να επικρατεί κλίμα ελευθερίας, δημοκρατίας, και πολιτισμού.
♦ Οι μαθητικές κοινότητες είναι ελεύθερες να οργανώνουν εκδηλώσεις και να παίρνουν πρωτοβουλίες για θέματα που τους αφορούν σε συνεννόηση με τους εκπαιδευτικούς.
Ποιότητα του σχολικού χώρου
Ένας από τους στόχους του Σχολείου πρέπει να είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους μαθητές/ στις μαθήτριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Καθαροί και συντηρημένοι χώροι αιθουσών, εργαστηρίου, του αύλειου χώρου, της σχολικής περιουσίας, κ.λπ. διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχή του παιδιού. Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του Σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και παιδαγωγικά εθίζουν τον μαθητή/τη μαθήτρια στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας. Μαθητής/Μαθήτρια που προκαλεί φθορά στην περιουσία του Σχολείου, ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή. Η συνεργασία όλων είναι απαραίτητη για να διατηρηθεί ένα ευχάριστο σχολικό περιβάλλον, κατάλληλο για μάθηση. Για την επιτυχία αυτού του σκοπού οι μαθητές οφείλουν:
• Να σέβονται την κινητή και ακίνητη περιουσία του Σχολείου.
• Να μη ρυπαίνουν το σχολικό χώρο, να μη γράφουν σε θρανία και τοίχους, να χρησιμοποιούν τα καλάθια απορριμμάτων.
• Να φροντίζουν την καλαίσθητη εμφάνιση των τάξεων.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ

Οι εκπαιδευτικοί με την εν γένει συμπεριφορά τους οφείλουν να συνεισφέρουν στη διαμόρφωση ήρεμου, ευχάριστου και συνεργατικού κλίματος μέσα στο σχολείο. Πρέπει να διαθέτουν αξιοπρέπεια και κύρος, στοιχεία που συμβιβάζονται με το ρόλο τους. Τις μεταξύ τους σχέσεις είναι απαραίτητο να τις διέπει ο αμοιβαίος σεβασμός και να τις χαρακτηρίζει η ειλικρινής, συναδελφική και ανθρώπινη επικοινωνία. Ανάλογη σχέση συνεργασίας και επικοινωνίας πρέπει επίσης να καλλιεργείται ανάμεσα σε αυτούς και το Διευθυντή του σχολείου.
Οι εκπαιδευτικοί έχουν υποχρέωση να σέβονται τις απόψεις, τις ιδέες και τις προτάσεις των άλλων. Όταν έχουν άλλη άποψη, πρέπει να την υπερασπίζονται με επιχειρήματα και διάλογο. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να θεωρείται ισχυρή η άποψη που συγκεντρώνει την αποδοχή της πλειοψηφίας και αυτή ισχύει για τη σχολική μονάδα. Αυτή η δημοκρατική αρχή πρέπει να αποτελεί κανόνα της συλλογικής λειτουργίας του σχολείου. .
Οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στο ίδιο τμήμα και εκείνοι που διδάσκουν στα τμήματα της ίδιας τάξης έχουν ένα χώρο κοινής ευθύνης. Είναι απαραίτητο να συζητούν μεταξύ τους για τα προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζουν μέσα στην τάξη, να προβληματίζονται και να επιλέγουν κοινούς τρόπους για την αντιμετώπιση φαινομένων επιλήψιμης συμπεριφοράς μαθητών ή ορισμένων ειδικών περιπτώσεων που απαιτούν ιδιαίτερη φροντίδα, ευαισθησία και λεπτούς χειρισμούς εκ μέρους τους. Η συνεργασία όλων είναι όχι μόνο χρήσιμη, αλλά και επιβεβλημένη.
Τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες των εκπαιδευτικών, οι σχέσεις τους με τα υπόλοιπα μέλη της σχολικής κοινότητας και της εκπαιδευτικής ιεραρχίας περιγράφονται από την αντίστοιχη εκπαιδευτική νομοθεσία. Η σχολική μονάδα πρέπει να είναι ευνομούμενη ομάδα, για να έχει αποτελεσματικότητα και να αποτελεί για τους μαθητές παράδειγμα δημοκρατικής λειτουργίας και πρότυπο δημοκρατικής αγωγής.

ΓΟΝΕΙΣ

Οι Γονείς και Κηδεμόνες των μαθητών πρέπει να γνωρίζουν ότι:
Το Σχολείο είναι Δημόσιο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα και δεν λειτουργεί με κριτήρια του ιδιωτικού τομέα και της αγοράς. Η λειτουργία του καθορίζεται από τους Νόμους του Κράτους και τις κατά καιρούς αποφάσεις της Πολιτείας, τους οποίους το Σχολείο, οι Εκπαιδευτικοί (οι οποίοι έχουν δώσει και τον νενομισμένο όρκο) και όλοι οι παράγοντες της Σχολικής Κοινότητας υποχρεούνται να τηρούν απαρέγκλιτα. Έχει την αναφορά του στη Δ/νση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τα θέματα Διοίκησης και στον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου Παιδαγωγικής και Επιστημονικής Ευθύνης για παιδαγωγικά, διδακτικά, επιμορφωτικά και λοιπά σχολικά θέματα. Εσωτερικά οργανωτικά θέματα, θέματα σχολικής ζωής και δράσεων για την καλύτερη λειτουργία του Σχολείου ρυθμίζονται με αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων.
Απευθύνονται στους Εκπαιδευτικούς του Σχολείου με ευγένεια, σεβόμενοι το ρόλο και το έργο που τους αναθέτει η Πολιτεία για την αγωγή και τη μόρφωση των παιδιών τους.
Ο Γονέας – Κηδεμόνας δικαιούται να έχει πλήρη και υπεύθυνη ενημέρωση για το μαθητή και οφείλει να προσέρχεται στις συγκεντρώσεις που ορίζει ο εκάστοτε εκπαιδευτικός της τάξης.
Επίσης οφείλει και ο ίδιος να ενημερώνει το σχολείο για θέματα που μπορεί να επηρεάζουν την επίδοση ή τη συμπεριφορά του μαθητή στο σχολείο. .
Οφείλουν ακόμη να γνωστοποιούν στο δάσκαλο της τάξης και στο διευθυντή κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά τη σωματική και ψυχική υγεία του μαθητή.
Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να επιπλήττει ή να τιμωρεί ή να νουθετεί άλλο παιδί στο χώρο του σχολείου. Για οποιοδήποτε θέμα προκύψει ενημερώνουν το δάσκαλο της τάξης ή το διευθυντή οι οποίοι και θα διευθετήσουν το θέμα.
Σε περίπτωση απουσίας μαθητή είναι καλό να ενημερώνεται έγκαιρα το σχολείο, όπως επίσης και το σχολείο επικοινωνεί με την οικογένεια ιδιαίτερα σε περίπτωση μακρόχρονης ή επαναλαμβανόμενης απουσίας.
Οφείλουν ακόμη να γνωρίζουν ότι:
α) Η φοίτηση των μαθητών σύμφωνα με το Νόμο είναι υποχρεωτική. Η παρεμπόδιση μαθητή για φοίτηση στο Σχολείο ή η στέρηση αυτής διώκεται ποινικά.
β) Για την τακτική φοίτηση των μαθητών είναι υπεύθυνοι οι Γονείς ή οι κηδεμόνες τους. Με την ελλιπή φοίτηση ή τις χωρίς σοβαρό λόγο απουσίες των μαθητών αναστέλλεται η πρόοδός τους και δυσχεραίνεται το σχολικό έργο. Το Σχολείο είναι υποχρεωμένο σε τέτοιες περιπτώσεις να ελέγχει την αιτία της μη τακτικής φοίτησης, με τον ενδεδειγμένο και νόμιμο τρόπο.
Σε περίπτωση που κάποιος από τους γονείς του μαθητή δεν έχει την κηδεμονία του πρέπει να ενημερωθεί άμεσα το σχολείο. .
Οφείλουμε όλοι να δημιουργήσουμε καλό κλίμα συνεργασίας σχολείου – οικογένειας επ’ ωφελεία της εκπαίδευσης των μαθητών.

Άλλα θέματα
Προσωπικά δεδομένα
Τηρείται απαρέγκλιτα η ισχύουσα νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Επιπροσθέτως, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (GDPR), επιβάλλεται η γραπτή συγκατάθεση των γονέων ως προς τη συλλογή, επεξεργασία και δημοσιοποίηση οπτικού υλικού των παιδιών τους.

Εμβολιασμός μαθητών/μαθητριών
Σύμφωνα με την γνωμοδότηση της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών υποχρεωτικά είναι όλα εκείνα τα εμβόλια που είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. Ένα από τα δικαιολογητικά εγγραφής, αποτελεί και η επίδειξη του Βιβλιαρίου Υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.
Επικοινωνία και Συνεργασία Γονέων/Κηδεμόνων-Σχολείου
Ι. Σημασία της επικοινωνίας και της συνεργασίας σχολείου-οικογένειας
Πολύ σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Σχολείου και του κλίματος που δημιουργείται είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών και με τον Σύλλογο Γονέων. Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο σχολείο ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το Σχολείο και τον εκπαιδευτικό. Για οποιοδήποτε αίτημά τους οι γονείς/κηδεμόνες απευθύνονται στο δάσκαλο/στη δασκάλα της τάξης. Σε περίπτωση που δεν υπάρξει κοινά αποδεκτή λύση ή συνεννόηση, απευθύνονται στον Διευθυντή του Σχολείου.
ΙI. Διαδικασίες ενημέρωσης και επικοινωνίας Σχολείου και γονέων/κηδεμόνων
Οι συναντήσεις για ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς προγραμματίζονται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων:
• Στην αρχή του διδακτικού έτους, όπου λαμβάνει χώρα ενημέρωση για ζητήματα που αφορούν στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
• Μια φορά τουλάχιστον το μήνα σε προκαθορισμένη από τον/την εκπαιδευτικό του τμήματος ημέρα και ώρα, για θέματα που αφορούν στην αγωγή και πρόοδο των μαθητών/μαθητριών.
• Κάθε φορά που ο/η εκπαιδευτικός της τάξης κρίνει αναγκαία μια έκτακτη συνάντηση
• Κατά την επίδοση του Ελέγχου προόδου ανά τρίμηνο.
Εντός δέκα (10) ημερών από τη λήξη του τριμήνου, πραγματοποιείται παιδαγωγική συνάντηση του/της εκπαιδευτικού της τάξης με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών, προκειμένου να ενημερωθούν για την πρόοδο των παιδιών τους.
• Κατά την ολοκλήρωση του σχολικού έτους για τους τίτλους προόδου – σπουδών.
Η είσοδος των γονέων/κηδεμόνων στο σχολικό χώρο επιτρέπεται μόνο κατά τις προβλεπόμενες ώρες συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων.
Οι γονείς-κηδεμόνες οφείλουν να επικαιροποιούν τα στοιχεία επικοινωνίας τους, και να ενημερώνουν άμεσα τους εκπαιδευτικούς για κάθε αλλαγή, ώστε το Σχολείο να έχει τους ισχύοντες τηλεφωνικούς τους αριθμούς και τις έγκυρες ηλεκτρονικές διευθύνσεις τους (e-mail) για την αποστολή ενημερωτικών σημειωμάτων ή/και βεβαιώσεων για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών εκδρομών, για την παρακολούθηση εκπαιδευτικών θεαμάτων κ.λπ.. Επίσης, οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει τακτικά να επισκέπτονται την ιστοσελίδα του Σχολείου, εφόσον υπάρχει, και να ενημερώνονται υπεύθυνα και γρήγορα για τα θέματα του Σχολείου. Τέλος, οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει να έχουν φροντίσει είτε οι ίδιοι ή πρόσωπα που έχουν εξουσιοδοτήσει να είναι άμεσα διαθέσιμοι σε επικείμενες έκτακτες περιπτώσεις.
III. Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων
Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών κάθε Σχολείου συγκροτούν τον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων, που φέρει την επωνυμία του σχολείου και συμμετέχουν αυτοδικαίως σε αυτόν. Ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων είναι ένας σημαντικός θεσμός, αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της Σχολικής Κοινότητας και για αυτό είναι σημαντική η συμμετοχή όλων των γονέων/κηδεμόνων. Βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με τον Διευθυντή, τον Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου, αλλά και με τον Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής του Δήμου.

IV. Σχολικό Συμβούλιο
Σε κάθε σχολική μονάδα λειτουργεί το Σχολικό Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχουν ο Σύλλογος Διδασκόντων, το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων και ο εκπρόσωπος της τοπικής αυτοδιοίκησης. Έργο του Σχολικού Συμβουλίου είναι η συμβολή του στη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της σχολικής μονάδας. Το Σχολικό Συμβούλιο λειτουργεί συλλογικά και προτείνει παρεμβάσεις για την επίλυση θεμάτων που αφορούν στον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας της διαδικασίας της σίτισης, στην υγιεινή, στην ασφάλεια και στην πρόληψη ατυχημάτων στον σχολικό χώρο καθώς και σε ζητήματα βελτίωσης της υλικοτεχνικής υποδομής.
Η σημασία της σύμπραξης όλων
Ένα ανοιχτό, συνεργατικό, συμπεριληπτικό και δημοκρατικό Σχολείο έχει ανάγκη από τη σύμπραξη όλων των εμπλεκόμενων στην εκπαιδευτική διαδικασία −μαθητών/μαθητριών, εκπαιδευτικών, Διευθυντή, Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, Σχολικής Επιτροπής, Τοπικής Αυτοδιοίκησης−, για να επιτύχει στην αποστολή του.
Πολιτική του σχολείου για την προστασία από πιθανούς κινδύνους
Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών
Οι φυσικές καταστροφές παρουσιάζουν αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια με ποικίλες συνέπειες στο ανθρωπογενές περιβάλλον. Οι σχολικές μονάδες, ως λειτουργικοί χώροι φιλοξενίας και δραστηριοποίησης ευάλωτης ομάδας του πληθυσμού, απαιτούν αυξημένο βαθμό ετοιμότητας έναντι των κινδύνων αυτών.
Για την προστασία από σεισμούς και συνοδά φυσικά φαινόμενα επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.
Ο Διευθυντής του σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Επίσης ενημερώνουν τους μαθητές/μαθήτριες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.
Διευκρινίζεται ότι, σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, οι μαθητές/μαθήτριες δεν αποχωρούν από το σχολείο μόνοι τους αλλά παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους ή σε άλλα πρόσωπα που οι γονείς/κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτώς για τον σκοπό αυτό.
Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες, Διευθυντές, οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

2021 11 30

Ειδικό σχέδιο αποχώρησης λόγω έκτακτων συνθηκών
Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί σχέδιο διαφυγής και πραγματοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας.

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας- Διαδικασίες διασφάλισης της εφαρμογής του
Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από όλους τους εμπλεκόμενους στη λειτουργία του (μαθητές/μαθήτριες, εκπαιδευτικούς, άλλο επιστημονικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες, βοηθητικό προσωπικό) με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου και αποτελεί το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.
Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή και τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την κείμενη εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.
Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών ενημερώνονται ηλεκτρονικά σχετικά με τον κανονισμό του σχολείου.
Άγιος Δημήτριος, 25/05 / 2021
3

4