ΔΙΑΧΥΣΗ ΣΤΟΧΩΝ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ – ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ BRAVO SCHOOLS 2024
Ο Οργανισμός των Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ) ιδρύθηκε το 1945 από 51 κράτη τα οποία δεσμεύτηκαν να διατηρήσουν την ειρήνη καθώς και να προωθήσουν τη διεθνή συνεργασία.
Με βάση τον «Καταστατικό Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών», τα Προγράμματα, οι πολιτικές και οι δράσεις του ΟΗΕ διαμορφώνονται ακολουθώντας τέσσερις βασικούς στόχους:
α. η διατήρηση της διεθνούς ειρήνης και ασφάλειας,
β. η ανάπτυξη φιλικών σχέσεων μεταξύ των κρατών,
γ. η εναρμόνιση των δράσεων των κρατών μελών για την επίτευξη κοινών στόχων και
δ. η προώθηση της διεθνούς συνεργασίας για την προώθηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και ελευθεριών, καθώς και για την επίλυση «διεθνών προβλημάτων οικονομικής, πολιτικής, πολιτιστικής και ανθρωπιστικής φύσεως».
Με γνώμονα την ευαισθητοποίηση στους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ, οι οποίοι εκφράζουν τις σύγχρονες παγκόσμιες προκλήσεις και έχουν ως στόχο να δεσμεύσουν τα κράτη μέλη του Διεθνούς Οργανισμού να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στα παγκόσμια προβλήματα για έναν κόσμο χωρίς φτώχεια, πείνα και ανισότητες, οι μαθητές/μαθήτριες του Γυμνασίου Κεραμωτής αποφάσισαν να εργαστούν ομαδικά και να δημιουργήσουν ένα Διαδραστικό e-book, διαθέσιμο στην ιστοσελίδα του σχολείου, συμμετέχοντας παράλληλα στον Διαγωνισμό Bravo Schools 2024.
https://inactionforabetterworld.com/bravo-schools/
Τα στάδια του Εκπαιδευτικού Σεναρίου που ακολουθήθηκαν ήταν τα εξής:
- Οι μαθητές και οι μαθήτριες ενημερώθηκαν και συζήτησαν με τις δύο υπεύθυνες εκπαιδευτικούς, κ. Ζηνά Χαρίκλεια, Φυσικό και κ. Καρρά Αναστασία, Χημικό, για το Τεχνολογικό Επίτευγμα του CERN και την Συνεισφορά του στην Κοινωνία. Επιλέξαμε το μεγαλύτερο, παγκοσμίως, Ερευνητικό Κέντρο Cern με στόχο την ανάδειξη του ρόλου της επιστημονικής κοινότητας και την Συμμόρφωση της στους Παγκόσμιους Στόχους.
2. Ακολούθησε Εικονική Επίσκεψη στους χώρους του Ερευνητικού Κέντρου και στον Ανιχνευτή Alice από διακεκριμένους Επιστήμονες, όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν τη δυνατότητα να θέσουν τα ερωτήματά τους.
3. Στη συνέχεια οι μαθητές και οι μαθήτριες πραγματοποίησαν την έρευνα τους στο Διαδίκτυο ώστε να συγκεντρώσουν τις κατάλληλες πληροφορίες για την Δράση και την Σημασία των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ.
4. Το επόμενο στάδιο της Εκπαιδευτικής Προσέγγισης ήταν η έρευνα και η επεξεργασία των πληροφοριών στο Διαδίκτυο με σκοπό την Διερεύνηση της συμμόρφωσης της λειτουργίας του Cern με τους Στόχους.
5. Το υλικό που συγκεντρώθηκε, οργανώθηκε και χρησιμοποιήθηκε στην δημιουργία ενός Διαδραστικού e-book, διαθέσιμο στην ιστοσελίδα του σχολείου μας, με στόχο την ενημέρωση κι ευαισθητοποίηση όλων των μαθητών και των μαθητριών.
Το Διαδραστικό e-book δημιουργήθηκε στην πλατφόρμα genially.
https://view.genial.ly/65f878b0a181d30014340a13/guide-bravo2024-sdgs-guide
Οι μαθητές/μαθήτριες παρουσίασαν τα στάδια της δημιουργίας του έργου τους στους μαθητές και στις μαθήτριες του σχολείου.
Η ανάρτηση στην ιστοσελίδα του Γυμνασίου Κεραμωτής: