10η Επετειακή Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού CodeWeek 2022
Ανάλογα με την ηλικία των μαθητών υλοποιήθηκαν και οι αντίστοιχες δραστηριότητες.
Οι μαθητές της Ε΄ και Στ΄ τάξης χρησιμοποίησαν το ρομπότ Edison, και μέσω του EdScratch, παραλλαγή του Scratch, έδωσαν τις κατάλληλες οδηγίες – εντολές στο ρομπότ Edison ώστε να ακολουθήσει μια μαύρη γραμμή που έχουν κατασκευάσει οι μαθητές και στη συνέχεια το φως ενός φακού οδηγούσε το ρομπότ. Το EdScratch είναι μια πλήρως γραφική γλώσσα οπτικού προγραμματισμού για το ρομπότ Edison και είναι εξαιρετικά εύκολη στη χρήση. Οι εντολές τοποθετούνται σε μπλοκ μεταφοράς και απόθεσης κάνοντας το EdScratch διαισθητικό και διασκεδαστικό, ακόμη και για νεότερους χρήστες. Ιδανικό για εισαγωγή στον προγραμματισμό για μαθητές ηλικίας 8 έως 12 ετών.
Η Δ΄ δημοτικού θα δημιουργήσει ένα πρόγραμμα που θα σχεδιάζει με την πένα του Scratch ένα αντικείμενο
Και λίγη Τέχνη εμπνευσμένη από γνωστό πίνακα του Maurits Escher
Η Γ΄ τάξη θα ασχοληθεί με τη Σκακιέρα του Πολυβίου η οποία εφευρέθηκε από τον Πολύβιο και χρησιμοποιήθηκε από τους αρχαίους Έλληνες για τη κωδικοποίηση και αποκωδικοποίηση μηνυμάτων όταν αντάλλασσαν φυλάκια (σκοπιές) μεταξύ τους. Σε κάθε ομάδα θα δοθούν δυο μηνύματα. Το πρώτο μήνυμα θα πρέπει να κωδικοποιηθεί με βάση τη Σκακιέρα του Πολυβίου και το δεύτερο να αποκωδικοποιηθεί.
Βίντεο με την σκακιέρα του Πολύβιου
H Α΄ και η Β΄ τάξη θα παίξουν ένα παιχνίδι όπου χωρίζονται σε ζευγάρια. Σε κάθε ζευγάρι υπάρχουν δύο ρόλοι, ο ρόλος του ενός μαθητής που είναι ανθρωποειδές ρομπότ και ο άλλος ρόλος που είναι του προγραμματιστή που δίνει οδηγίες στο ρομπότ να κινηθεί. Οι οδηγίες γίνονται με τη βοήθεια των ήχων τεσσάρων μουσικών οργάνων (κινήσεις μπροστά, πίσω, δεξιά και αριστερά).