Πρακτική Αριθμητική και… Καγκουρό

Κάθε χρόνο διεξάγεται ένας διεθνής διαγωνισμός Μαθηματικών που διοργανώνεται από τον Διεθνή Οργανισμό Kangourou Sans Frontieres (Καγκουρό Χωρίς Σύνορα). … περισσότερα

ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ

Βασιλικό πολίτευμα: Ο Κόδρος ήταν ο τελευταίος βασιλιάς της Αθήνας. Το  μαντείο των Δελφών έδωσε χρησμό στους Δωριείς που ήθελαν να καταλάβουν την Αθήνα ότι θα την πάρουν μόνο αν δεν σκοτωθεί ο βασιλιάς. Μόλις το έμα­θε ο βασιλιάς της Αθήνας, ο Κόδρος, ντύθηκε βιαστικά με ρούχα χωρικού και τράβηξε για το στρατόπεδο των Δωριέ­ων. Εκεί συνάντησε δυο στρα­τιώτες και τους επιτέθηκε. Αυτοί όμως αμύνθηκαν και κα­τάφεραν να τον σκοτώσουν. Την άλλη μέρα οι Αθηναίοι ζή­τησαν να θάψουν τον νεκρό βασιλιά τους. Τότε οι Δωριείς κατάλαβαν τι λάθος είχαν κά­νει. Η Αθήνα όμως είχε σωθεί.

 

Αριστοκρατικό πολίτευμα: Μετά τον θάνατο του βασιλιά Κόδρου ανέλαβαν την εξουσία οι ευγενείς. Υπήρχε αναστάτωση στην Αθήνα γιατί οι πολίτες είχαν πολλά χρέη και επειδή δεν υπήρχαν νόμοι δεν έβρισκαν δίκιο στα δικαστήρια. Ανέθεσαν πρώτα στον Δράκοντα να γράψει τους νόμους που ήταν πολύ σκληροί  (624 π.Χ.). Η κατάσταση όμως γινόταν όλο και χειρότερη. Γι αυτό οι ευγενείς ανέθεσαν στον Σόλωνα να λάβει κάποια μέτρα. Κατάργησε όλα τα χρέη και έδωσε ελευθερία σε όσους είχαν γίνει δούλοι (σεισάχθεια). Δεν έδωσε λύση στο πρόβλημα του μοιράσματος της γης που το ήθελαν οι αγρότες. Έτσι, υπήρχε μεγάλη αναστάτωση και πάλι στην Αθήνα.

 

Τυραννικό πολίτευμα: Την άσχημη αυτή κατάσταση εκμεταλλεύτηκε ο Πεισίστρατος, ο οποίος έπεισε τους φτωχούς (αγρότες) ότι θα ικανοποιήσει το αίτημά τους, να ξαναμοιράσουν δηλαδή τα κτήματα. Έτσι, έγινε αρχηγός των φτωχών και στη συνέχεια αρχηγός όλου του κράτους. Έμεινε πολλά χρόνια στην εξουσία και φρόντισε να ελαφρύνει τη θέση των φτωχών. Ήταν όμως τύραννος, κυβερνούσε δη­λαδή χωρίς να δίνει λόγο σε κανέναν. Εκείνο που τον ένοιαζε περισσότερο ήταν το δι­κό του συμφέρον. Όταν πέθανε, άφησε την εξουσία στον γιο του τον Ιππία. Οι Αθηναίοι όμως δεν τον ήθελαν. Έκαναν επανάσταση αργότερα και τον έδιωξαν.

 

Δημοκρατικό πολίτευμα: Την εξουσία ανέλαβε ο Κλεισθένης, ο αρχηγός της δημοκρατικής παράταξης. Χώρισε τους πολίτες σε δέκα φυλές με βάση τα εισοδήματά τους και όχι την καταγωγή τους. Έτσι, σε κάθε φυλή υπήρχαν και πλούσιοι και φτωχοί και σταμάτησε πια να υπάρχει η διάκριση μεταξύ πλούσιων και φτωχών. Κάθε φυλή εξέλεγε έναν στρατηγό και πενήντα βουλευτές. Έτσι, σχηματίστηκε η βουλή των πεντακοσίων που έργο της είναι να ετοιμάζει τα θέματα που θα συζητούνταν στην εκκλησία του δήμου. Η εκκλησία του δήμου ήταν η συνέλευση του λαού. Στη συνέλευση αυτή έπαιρναν μέρος όλοι οι Αθηναίοι πολίτες. Εκεί ψήφιζαν τους νό­μους, συζητούσαν και αποφάσιζαν για τα μεγάλα θέματα της Αθήνας. Όλοι μπορούσαν να πάρουν τον λόγο και να πουν τη γνώμη τους. Ειρηνικά ζούσαν για πολλά χρόνια οι Αθηναίοι στην πόλη τους και συνυπήρχαν μαζί με ξένους που ασχολούνταν με το εμπόριο, χάρη στον Κλεισθένη που θεωρείται ο θεμελιωτής της δημοκρατίας.

Αντωνυμίες

ΑΝΤΩΝΥΜΙΕΣ

 

Αντωνυμίες λέμε τις λέξεις που μεταχειριζόμαστε στη θέση των ονομάτων ή των ουσιαστικών. Υπάρχουν πολλά είδη αντωνυμιών.

 

ΑΟΡΙΣΤΕΣ ΑΝΤΩΝΥΜΙΕΣ

 

Αόριστες λέγονται οι αντωνυμίες που χρησιμοποιούμε για ένα πρόσωπο ή πράγμα που δεν το ονομάζουμε είτε γιατί δεν θέλουμε είτε γιατί δεν το ξέρουμε.

Αυτές είναι:

Ένας – μία – ένα, κανένας – καμία – κανένα, κάποιος – κάποια – κάποιο ,

μερικοί – μερικές – μερικά, κάμποσος – κάμποση – κάμποσο ,

κάτι – κατιτί, καθένας – καθεμιά – καθένα , άλλος – άλλη – άλλο.

 

ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΑΝΤΩΝΥΜΙΕΣ

 

Προσωπικές λέγονται οι αντωνυμίες που φανερώνουν τα τρία πρόσωπα του λόγου.

Αυτές είναι:

Εγώ     –    Εμείς ( πρώτο πρόσωπο)

Εσύ     –    Εσείς (δεύτερο πρόσωπο)

Αυτός   –    Αυτοί (τρίτο πρόσωπο)

 

ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΕΣ ΑΝΤΩΝΥΜΙΕΣ

 

Ερωτηματικές λέγονται οι αντωνυμίες που τις χρησιμοποιούμε όταν ρωτάμε.

Αυτές είναι: ποιος, ποια, ποιο,  πόσος, πόση, πόσο, τι (άκλιτο).

 

ΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΝΤΩΝΥΜΙΕΣ

 

Δεικτικές αντωνυμίες λέμε τις αντωνυμίες που τις χρησιμοποιούμε όταν δείχνουμε.

Αυτές είναι : αυτός , αυτή, αυτό , εκείνος , εκείνη, εκείνο, (ε)τούτος, (ε)τούτη , (ε) τούτο , τέτοιος , τέτοια , τέτοιο, τόσος, – η ,- ο.

Ναι!!! Στο Ποδήλατο. Αλλά Με Ασφάλεια.

Το ποδήλατο προσφέρει μοναδικά πλεονεκτήματα. Θα σε πάει εκεί που θέλεις με ευκολία και οικονομία και θα σε βοηθήσει να βελτιώσεις την υγεία σου.

Για να εκμεταλλευθείς όμως τις δυνατότητες του συστήματος και να πάρεις μόνο χαρά από αυτό, βασική προϋπόθεση είναι η οδήγηση με ασφάλεια.

Τήρησε συστηματικά τους κανόνες χρήσης του συστήματος και υιοθέτησε όλους τους κανόνες ασφαλείας ώστε να απολαμβάνεις μόνο τα θετικά του ποδηλάτου. Ακολούθησε τις παρακάτω συμβουλές και κάνε  την βόλτα σου μια μοναδική εμπειρία.

Δείτε το στο slideshare.net

Το Απολιθωμένο Δάσος της Λέσβου

Ένα παράθυρο στην γεωλογική ιστορία του Αιγαίου

τα τελευταία 20 εκατομμύρια χρόνια. 

Το Απολιθωμένο Δάσος Λέσβου αποτελεί ένα από τα ωραιότερα και σπανιότερα σε παγκόσμια κλίμακα μνημεία της γεωλογικής κληρονομιάς. Δημιουργήθηκε πριν από 20 περίπου εκατομμύρια χρόνια, όταν ηφαιστειακά υλικά κάλυψαν και απολίθωσαν το δάσος που κάλυπτε τότε την περιοχή. Η Ελληνική Πολιτεία αναγνωρίζοντας την μεγάλη περιβαλλοντική, γεωλογική και παλαιοντολογική αξία του Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου, το ανακήρυξε «Διατηρητέο Μνημείο της Φύσης» (ΠΔ 443/1985).

Οι πρώτες αναφορές για το Απολιθωμένο Δάσος Λέσβου χρονολογούνται από τον 19ο αιώνα. Από τότε το Απολιθωμένο Δάσος κίνησε το ενδιαφέρον πολλών περιηγητών και μελετητών. Οι επιστήμονες που μελέτησαν το Απολιθωμένο Δάσος αναφέρονται με θαυμασμό στη μοναδικότητά του και στη μεγάλη επιστημονική του αξία που διατηρήθηκε σε άριστη κατάσταση ως τις μέρες μας.

Η δημιουργία του Απολιθωμένου Δάσους συνδέεται με την έντονη ηφαιστειακή δραστηριότητα στο χώρο του Βορείου Αιγαίου πριν από 20 περίπου εκατομμύρια χρόνια. Η μεγάλη συχνότητα των απολιθωμένων κορμών που διατηρούνται όρθιοι και με το ριζικό τους σύστημα σε πλήρη ανάπτυξη, αποδεικνύει ότι τα δέντρα απολιθώθηκαν στη φυσική τους θέση και δεν έχουν μεταφερθεί στη θέση που τα βρίσκουμε σήμερα. Πρόκειται δηλαδή για ένα αυτόχθονο απολιθωμένο δάσος.

Σήμερα από την φυσική διάβρωση των ηφαιστειακών πετρωμάτων αποκαλύπτονται εντυπωσιακοί ιστάμενοι και κατακείμενοι κορμοί δένδρων που φτάνουν σε μήκος ως και τα είκοσι μέτρα ενώ η διάμετρος των απολιθωμένων κορμών πλησιάζει τα τρία μέτρα. Τα τελευταία χρόνια ιδιαίτερης επιστημονικής αξίας ευρήματα έρχονται επίσης στο φως και από τις συστηματικές ανασκαφές που πραγματοποιεί το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου στην ευρύτερη περιοχή.

Το Απολιθωμένο Δάσος αποκαλύπτει πληροφορίες για τη σύνθεση της Παλαιοχλωρίδας (σημαντικό δείκτη των κλιματικών και περιβαλλοντικών συνθηκών καθώς και των μεταβολών τους), και ταυτόχρονα αποτελεί ένα μοναδικό βιβλίο στο οποίο καταγράφεται όλη η γεωλογική ιστορία της λεκάνης του Αιγαίου τα τελευταία 20 εκατομμύρια χρόνια.

Τα ευρήματα στην περιοχή του Απολιθωμένου Δάσους  αποκαλύπτουν ότι η περιοχή αποτελούσε τμήμα ενός μεικτού δάσους κωνοφόρων και αγγειόσπερμων δένδρων, ένδειξη ότι η χλωρίδα της περιοχής είχε εξελιχθεί σημαντικά. Τα κωνοφόρα αντιπροσωπεύονται από γένη των οικογενειών Ταξοδιίδες, Πρωτοπευκίδες, Πευκίδες και Κυπαρισσίδες. Στα αγγειόσπερμα ανήκουν αρκετά από τα απολιθωμένα είδη που έχουν προσδιορισθεί, όπως δένδρα Κανέλλας, Δάφνης, Λεύκης, Καρυδιάς, Οξιάς, Σκλήθρου, Πλάτανου, Σφένδαμου, πολλά είδη Δρυός (Βαλανιδιάς) κ.ά. Ιδιαίτερης σημασίας ευρήματα είναι τα απολιθώματα φοινικόδενδρων, αφού αποτελούν την πρώτη καταγραφή ιστάμενων απολιθωμένων φοινίκων. Η σύνθεση της απολιθωμένης χλωρίδας δείχνει ότι το Απολιθωμένο Δάσος Λέσβου αναπτύχθηκε σε υποτροπικό κλίμα.

Πηγή: http://www.petrifiedforest.gr

Διατροφικές συνήθειες

Στο πλαίσιο της Αγωγής Υγείας πραγματοποιήθηκε έρευνα για τις διατροφικές συνήθειες των 73 μαθητών όλων των τμημάτων της Ε΄δημοτικού του σχολείου μας. Στο πλαίσιο της έρευνας οι μαθητές απάντησαν σε ένα ερωτηυματολόγιο σχετικό με την καθημερινή τους διατροφή. Οι ερωτήσεις και οι απαντήσεις των μαθητών παρουσιάζονται στον παρακάτω σύνδεσμο Διατροφικές συνήθειες

Καλή επανεκκίνηση

Αποτέλεσμα εικόνας για γελοιογραφίες για το σχολειο

Προετοιμασία επίσκεψης στην Ακρόπολη με θέμα: «Τα μνημεία της Ακρόπολης»

Στόχοι προετοιμασίας για τους μαθητές:

Να γνωρίσουν το θέμα της επίσκεψης από πριν και έτσι να το κατανοήσουν και να εμβαθύνουν περισσότερο κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους στην Ακρόπολη

Να αισθανθούν πιο εξοικειωμένοι με τις δημιουργίες της πολιτιστικής κληρονομιάς αλλά και με τον αρχαιολογικό χώρο, ώστε να θελήσουν να ξανάρθουν για να βιώσουν μία διαφορετική εμπειρία

Να μάθουν πώς πρέπει να επεξεργάζονται εικόνες, στοιχεία και δεδομένα προκειμένου να προσεγγίσουν ένα νέο θέμα

Να κινούνται οργανωμένα, μεθοδικά και με συγκεκριμένους στόχους

Να αναπτύξουν ατομικές δεξιότητες και να καλλιεργήσουν την παρατηρητικότητα, τη μνήμη και τη φαντασία τους

Να καλλιεργήσουν την κοινωνική τους συμπεριφορά

Να αναπτύξουν ή να ενισχύσουν τη συνεργασία τους μέσα από ομαδικές δραστηριότητες

Να ψυχαγωγηθούν και να μην πλήξουν

Για όλους αυτούς τους λόγους σας δίνω δυο συνδέσμους που θα σας βοηθήσουν στην επίσκεψη που θα πραγματοποιήσουμε την Τετάρτη

1) Αποθετήριο εκπαιδευτικού περιεχομένου για την Ακρόπολη http://repository.acropolis-education.gr όπου εκεί μπορείτε να βρείτε: α) τη φωτοθήκη, β) τα έντυπα του τμήματος (σε μορφή pdf): Χάρτη εξερεύνησης της Ακρόπολης για παιδιά, 10 Ερωτήσεις για την αναστήλωση των μνημείων της Ακρόπολης, Πάμε στην Ακρόπολη για το μαθητή, γ) τις αφίσες με την ιστορία του βράχου της Ακρόπολης, δ) τα φυλλάδια εξερεύνησης της Ακρόπολης που έχουν δημιουργηθεί για κάθε μνημείο

2) Εικονική περιήγηση 360 μοιρών στην Ακρόπολη http://acropolis-virtualtour.gr/el.html

Πηγές: Υπηρεσία Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης & Αποθετήριο Εκπαιδευτικού Περιεχομένου για την Ακρόπολη

Επίδοση Ελέγχων Προόδου και ενημέρωση για το Β΄ Τρίμηνο

Αγαπητοί γονείς,Αποτέλεσμα εικόνας για προσκληση για επίδοση ελέγχου
την Πέμπτη,16 Μαρτίου 2017, ώρα 13:30 μ.μ έως 14:30 μ.μ. σας περιμένω στο σχολείο για την επίδοση ελέγχων προόδου Β΄Τριμήνου και την ενημέρωση γονέων.

Με εκτίμηση

Μπέμπης-Κολυφάς Χριστόφας

Copyright © Τα νέα της Δ' τάξης          Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση