Μαθαίνω πως να μελετώ

Υποστηρικτικές συνθήκες εργασίας:

Χώρος εργασίας:

  • Είναι προτιμότερο να επιλέγεται ο ίδιος πάντοτε χώρος.
  • Στο τραπέζι πρέπει να υπάρχουν αποκλειστικά και μόνο αυτά που είναι απαραίτητα για το διάβασμα του συγκεκριμένου μαθήματος.
  • Κατά τα διαλείμματα είναι απαραίτητο να γίνεται αλλαγή του χώρου.

Ώρες εργασίας:

  • Ο καθένας πρέπει να βρει ποιες ώρες είναι γι’ αυτόν οι πιο αποδοτικές.
  • Είναι προτιμότερο να υπάρχουν προκαθορισμένες ώρες διαβάσματος. Κάθε αλλαγή συνήθειας απαιτεί και ανάλογο χρόνο προσαρμογής.

Διαλείμματα:

  • Τα διαλείμματα είναι σημαντικά, απαραίτητα και βοηθούν τη μάθηση.
  • Η διάρκεια του διαλείμματος πρέπει να προκαθορίζεται και να τηρείται.
  • Οι δραστηριότητες κατά τα διαλείμματα πρέπει να διαφοροποιούνται από τη διαδικασία του διαβάσματος.
  • Κατά τα σύντομα διαλείμματα αποφύγετε τις δραστηριότητες που διακόπτονται δύσκολα (τηλεόραση, ηλεκτρονικά παιχνίδια).

Σωματική ευεξία:

  • Κατάλληλη διατροφή.
  • Συστήνεται η κίνηση ως αντισταθμιστικός παράγοντας (για παράδειγμα, κατά τα διαλείμματα).
  • Είναι απαραίτητος αρκετός ύπνος για την αναζωογόνηση του σώματος.

Πηγή: Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Τα 7 σκαλιά προς την … επιτυχία

Ποτέ μην λες ότι δεν μπορείς…απλά προσπάθησε και θα τα καταφέρεις!!

τα 7 σκαλοπάτια

 

Πώς θα καλλιεργήσουμε στα παιδιά τη μαθηματική σκέψη;

Πολλές φορές δεν αρκεί να εξηγήσουμε στο παιδί την πληροφορία που γράφει το βιβλίο ή την εκφώνηση της άσκησης των Μαθηματικών. Αυτό που προέχει είναι να βοηθήσουμε το παιδί να “δει” με το σωστό τρόπο την όλη διαδικασία. Στα Μαθηματικά, για τα περισσότερα παιδιά το κλειδί είναι να καταλάβουν ότι “λύνω μια άσκηση στα Μαθηματικά” συχνά σημαίνει “προσπαθώ ξανά και ξανά, σκέφτομαι τα δεδομένα από την αρχή και δοκιμάζω”. Άρα αυτό που χρειάζεται είναι να καλλιεργήσουμε στα παιδιά τη μαθηματική σκέψη.

Για το σκοπό αυτό σάς προτείνουμε τα εξής:

• Εξηγήστε στο παιδί ότι πρέπει να βλέπει τυχόν λάθη ως εργαλείο που του λέει τι πρέπει να ψάξει παραπάνω και να επανελέγξει. Επομένως, κάθε λάθος, θα πρέπει να είναι αφετηρία για νέα διερεύνηση/δοκιμή.

• Δώστε έμφαση στο να βοηθήσετε το παιδί να «διαβάζει» σωστά την εκφώνηση της άσκησης , ώστε να καταλαβαίνει τι του ζητά η άσκηση/πρόβλημα, γιατί συνήθως οι λάθος λύσεις οφείλονται στο ότι τα παιδιά δεν έχουν καταλάβει σωστά το πρόβλημα.

•  Πάντα να ζητάτε από το παιδί να σας πει πώς σκέφθηκε για να λύσει την άσκηση. Ακόμα και αν η λύση είναι σωστή, μπορεί να ανακαλύψουμε με την κουβέντα ότι υπάρχει κάτι (π.χ. έννοια, διαδικασία) που το παιδί δεν έχει καταλάβει απόλυτα.

• Όταν διαπιστώσετε ότι το παιδί έχει καταλάβει κάτι λάθος ή δυσκολεύεται στην κατανόηση μιας έννοιας/διαδικασίας, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε με τον εκπαιδευτικό και να τον συμβουλευτείτε για το πώς θα βοηθήσετε το παιδί.

• Όπως σε όλα τα πράγματα, έτσι και στα Μαθηματικά, η εξάσκηση είναι το κλειδί για τη βελτίωση. Να ενθαρρύνετε το παιδί να λύνει ασκήσεις, αλλά κυρίως αξιοποιήστε για εξάσκηση τα μαθηματικά προβλήματα της καθημερινής ζωής (π.χ. λογαριασμοί).

• Επειδή κάποια προβλήματα μπορεί να λύνονται με διαφορετικούς τρόπους, να ενθαρρύνετε το παιδί να δοκιμάζει διαφορετικούς τρόπους επίλυσης και γενικώς να ψάχνει.

Το σημαντικότερο είναι να καταλάβει το παιδί ότι «Κάνω μαθηματικά» σημαίνει επεξεργάζομαι δεδομένα, επιλέγω μέθοδο, δοκιμάζω, κάνω λάθη και επανεξετάζω. Η προσπάθεια, αυτό που λέμε «Παλεύω να λύσω μια άσκηση», δεν είναι ‘κακό’ ούτε συμβαίνει σε αυτούς που δεν ‘συμπαθούν’ τα Μαθηματικά, αλλά είναι κομμάτι της διαδικασίας και τελικώς η ουσία και ομορφιά των μαθηματικών.

Πηγή: http://omathimatikos.gr/

Ενημέρωση για την εποχική γρίπη

Αγαπημένα μου παιδιά και αγαπητοί γονείς

Καλησπέρα

Όπως γνωρίζετε αυτή την εποχή υπάρχει έξαρση ιώσεων. Για το λόγο αυτό το ΚΕΕΛΠΝΟ (Κέντρο Ελέγχου & Πρόληψης Νοσημάτων) δημιούργησε ένα ενημερωτικό βίντεο παρουσιάζοντας τρόπους προφύλαξης μας. Θα σας παρακαλούσα να μελετήσετε το βίντεο που σας επισυνάπτω, σχετικά με τους τρόπους πρόληψης της εποχικής γρίπης. ΚΕΕΛΠΝΟ πρόληψη της εποχικής γρίπης

Με εκτίμηση

Ο δάσκαλος σας

Μπέμπης-Κολυφάς Χριστόφας

Νέο ωρολόγιο πρόγραμμα

Καλημέρα, αγαπημένα μου παιδιά, όπως γνωρίζετε το πρόγραμμα έχει αλλάξει. Στον παρακάτω σύνδεσμο θα βρείτε το νέο ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ. θα παρακαλούσα όποιος ενημερωθεί , να ενημερώσει και όποιον άλλον μπορεί.

Υ.Γ. Το νέο πρόγραμμα ισχύει από 10/1/2017

Σας ευχαριστώ

Επίδοση Ελέγχων Προόδου και ενημέρωση για το Α΄ Τρίμηνο

Έλεγχος Α΄ τριμήνου

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ

 

Προγραμματισμός σχολικών επισκέψεων

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΧΩΡΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
1 Δεκεμβρίου 2016 Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο Πατησίων 44, Αθήνα
23 Δεκεμβρίου 2016 “Βάσος και Βιβή” Θέατρο Τζένη Καρέζη Ακαδημίας 3, Αθήνα
18 Ιανουαρίου 2017 Μια ημέρα στην Αρχαία Ελλάδα Αδριανού 94, Πλάκα
22 Φεβρουάριου 2017  Μουσείο Βορρέ  Παιανία, Αττική
15 Μαρτίου 2017 Ακρόπολη (βράχος) Αθήνα
5 Απριλίου 2017 Ο Σέρλοκ Χολμς και το γαλάζιο ρουμπίνι Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν
Φρυνίχου 14, Πλάκα
10 Μαΐου 2017  Paradise Park  Μεταμορφώσεως 100, Αχαρνές
Ιούνιος Planet

 

καλωσόρισμα

Αγαπητά μου παιδιά

Σας καλωσορίζω στο δικό σας ιστολόγιο.

Σ΄ αυτή τη σελίδα μπορείτε να βρείτε φύλλα εργασίας , χρήσιμες διευθύνσεις που θα σας διευκολύνουν και θα εμπλουτίζουν τα μαθήματα, τις εργασίες σας και ό,τι άλλο υλικό παράγεται στην Δ΄ τάξη και ψηφιοποιείται. Εύχομαι να σας βοηθήσει να διευκολύνετε την εκπαίδευση σας.

Σας εύχομαι καλή σχολική χρονιά, με υγεία, δημιουργία και χαρά….

Ο δάσκαλος σας

Μπέμπης- Κολυφάς Χριστόφας

Αν μελετάς…

Αν μελετάς

Copyright © Τα νέα της Δ' τάξης          Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση