Ο Γκούσταφ Κλιμτ (Gustav Klimt, 14 Ιουλίου1862 – 6 Φεβρουαρίου1918) ήταν Αυστριακόςζωγράφος και ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του κινήματος της Απόσχισης (Sezession) της Βιέννης που διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της Αρ Νουβό (Art Nouveau). Είχε σημαντική συμβολή στη διεθνή αναγνώριση της αυστριακής τέχνης και υπήρξε από τους πρώτους που κατάφεραν να συνδυάσουν την εικονιστική με την αφηρημένη ζωγραφική.
Ο πατέρας του Μιρό δεν του επέτρεπε να ασχοληθεί με τη ζωγραφική. Τον υποχρέωσε μάλιστα να εργαστεί για δύο χρόνια ως κλητήρας σε γραφείο, μέχρι που ο Μιρό έπαθε νευρικό κλονισμό. Μόνο τότε οι γονείς του του επέτρεψαν να εγγραφεί σε μια σχολή τέχνης στη Βαρκελώνη.
Χουάν Μιρό: “Το ωραίο πουλί αποκαλύπτει το άγνωστο στο ζεύγος των ερωτευμένων” (1941)από την ενότητα “Αστερισμοί”http://www.sfak.org
Ανέβαινε στο εσωτερικό μπαλκόνι, που υπήρχε στο εργαστήριό του, και κοιτούσε το έργο από ψηλά. Κατέβαινε και το δούλευε. Πότε περπατούσε πάνω σ’ αυτό -διακρίνονται οι πατημασιές από τα παπούτσια του- πότε το έκαιγε με το καμινέτο σε κάποια σημεία για να δημιουργήσει όπως έλεγε ένα νέο έργο μέσα από τον έλεγχο της φωτιάς».
Χρησιμοποιούσε πολύ τα μάτια στο έργο του, τα οποία τα θεωρούσε ένα ιερό, μυθολογικό στοιχείο. Για τον Μιρό τα πάντα είχαν ψυχή και ζωή, γι’ αυτό και έβαζε μάτια ακόμα και στα δέντρα!
Τον Ιούνιο του 2006 η προσωπογραφία του Κλιμτ «Αντέλ Μπλοχ Μπάουερ 1» (1907) πουλήθηκε σε δημοπρασία έναντι 135 εκατομμυρίων δολλαρίων στον Αμερικανό μεγιστάνα Ρόναλντ Λόντερ, ιδιοκτήτη του ομίλου καλλυντικών Έστε Λόντερ. Ήταν η υψηλότερη τιμή που έφτασε ποτέ πίνακας στα χρονικά των δημοπρασιών. Η Αντέλ Μπλοχ Μπάουερ ήταν σύζυγος ενός εβραίου βιομήχανου ζάχαρης που ζούσε στη Βιέννη. Το έργο βρισκόταν για χρόνια στο επίκεντρο δικαστικής διαμάχης μεταξύ της αυστριακής κυβέρνησης και μιας ανηψιάς της Μπλοχ Μπάουερ, που τελικά κέρδισε την υπόθεση και βέβαια έβγαλε αμέσως τον πίνακα σε δημοπρασία.Ο Λόντερ απέκτησε το έργο για λογαριασμό της πινακοθήκης Neue Galerie της Νέας Υόρκης. Το προηγούμενο ρεκόρ κατείχε ένας πίνακας του Πικάσο με 104,1 εκατομμύρια δολλάρια.
Λίγους μήνες αργότερα, το Νοέμβριο του 2006, το ρεκόρ καταρρίφθηκε, καθώς ο πίνακας του Τζάκσον Πόλοκ, «Νο 5, 1948», πουλήθηκε αντί 140 εκατομμυρίων δολλαρίων!
Ο Δομήνικος Θεοτοκόπουλος (1541 – 7 Απριλίου1614), γνωστός επίσης με τo ισπανικό προσωνύμιο El Greco,[i] δηλαδή Ο Έλληνας, ήταν Kρητικόςζωγράφος, γλύπτης και αρχιτέκτονας της Ισπανικής Αναγέννησης. Έζησε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του μακριά από την πατρίδα του, δημιουργώντας το κύριο σώμα του έργου του στην Ιταλία και στην Ισπανία. Εκπαιδεύτηκε αρχικά ως αγιογράφος στην Κρήτη, που αποτελούσε τότε τμήμα της ενετικής επικράτειας, και αργότερα ταξίδεψε στη Βενετία. Στην Ιταλία επηρεάστηκε από τους μεγαλύτερους δασκάλους της ιταλικής τέχνης, όπως τον Τιντορέττο και τον Τιτσιάνο, του οποίου υπήρξε μαθητής, υιοθετώντας στοιχεία από τον μανιερισμό. Το 1577 εγκαταστάθηκε στο Τολέδο, όπου έζησε μέχρι το τέλος της ζωής του και ολοκλήρωσε ορισμένα από τα πιο γνωστά έργα του.
Υφολογικά, η τεχνοτροπία του Ελ Γκρέκο θεωρείται έκφραση της Βενετικής Σχολής και του μανιερισμού όπως αυτός διαμορφώθηκε στο δεύτερο μισό του 16ου αιώνα.[1] Παράλληλα χαρακτηρίζεται από προσωπικά στοιχεία, προϊόντα της τάσης του για πρωτοτυπία, τα οποία όμως δεν βρήκαν μιμητές στην εποχή του, γεγονός που δεν ευνόησε και τη συνέχειά τους. Η μπαρόκ τεχνοτροπία που εκτόπισε τον μανιερισμό, αλλά και τα αμέσως μεταγενέστερα καλλιτεχνικά ρεύματα που δεν αντιμετώπισαν ευμενώς το ύφος του, είχαν ως αποτέλεσμα να αγνοηθεί το έργο του Γκρέκο τους επόμενους αιώνες. Στη διάρκεια του 20ού αιώνα, αναγνωρίστηκε ως πρόδρομος της μοντέρνας τέχνης που αξιοποίησε στοιχεία της Ανατολικής και Δυτικής παράδοσης, και το έργο του επανεκτιμήθηκε, διατηρώντας μέχρι σήμερα δεσπόζουσα θέση ανάμεσα στους μείζονες ζωγράφους όλων των εποχών.
Ο Νίκος Εγγονόπουλος του Παναγιώτου (21 Οκτωβρίου1907 – 31 Οκτωβρίου1985) ήταν Έλληνας καθηγητής του Ε.Μ. Πολυτεχνείου, ζωγράφος, σκηνογράφος και ποιητής. Θεωρείται ένας από τους μείζονες εκπροσώπους της γενιάς του ’30, ενώ αποτέλεσε και έναν από τους κύριους εκφραστές του υπερρεαλιστικού κινήματος στην Ελλάδα. Το έργο του περιλαμβάνει ακόμα μεταφράσεις, κριτικές μελέτες και δοκίμια.
Η παρακάτω λίστα αφορά τα καλύτερα web 2.0 εργαλεία όπως αυτά ψηφίστηκαν από τους followers του edudemic στο twitter.
SKYPE: Το Skype είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να «φέρετε» ομιλητές στην τάξη σας, χωρίς το κόστος της μεταφοράς ή του χαμένου χρόνου μετακίνησης.
PENZU: Είναι ένα εργαλείο που ενθαρρύνει τους μαθητές να κάνουν online καταγραφές ενώ στη συνέχεια μπορούν να διαμοιράζονται τα στοιχεία αυτά μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
ANIMOTO: Είναι ένα εργαλείο που χρησιμοποιείται για να μετατρέπει φωτογραφίες και σύντομα video clips σε βίντεο.
ΖΟΡΚΑΔΗ ΑΛΕΞΙΑ | 26 Νοεμβρίου, 2016 | WEB ΕΡΓΑΛΕΙΑ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Τα 10 καλύτερα web 2.0 εργαλεία για την τάξη
Τα 10 καλύτερα web 2.0 εργαλεία για την τάξη
Η παρακάτω λίστα αφορά τα καλύτερα web 2.0 εργαλεία όπως αυτά ψηφίστηκαν από τους followers του edudemic στο twitter.
Αρκετά από αυτά τα εργαλεία έχουν παρουσιαστεί ή θα παρουσιαστούν και σε ξεχωριστές αναρτήσεις. Η παρακάτω λίστα βασίζεται στο άρθρο το οποίο μπορείτε να βρείτε εδώ.
BLOGGER: Αποτελεί ένα κορυφαίο Web 2.0. Από την εκπαιδευτική σκοπιά δίνει τη δυνατότητα σε εκπαιδευτικούς και μαθητές να συνεργάζονται, να μοιράζονται πληροφορίες, να δημιουργούν περιεχόμενο και να συνδέονται με άλλα κανάλια του όπως το YouTube, podcasts, με άλλα blogs, tweets κλπ και όλα αυτά να γίνονται από μια κεντρική σελίδα.
FOTOFLEXER: παρέχει έναν online επεξεργαστή εικόνων.
VOKI: Voki είναι ένας πολύ καλός τρόπος που έχουν οι μαθητές για να μοιράζονται τις γνώσεις τους από ένα θέμα σε 60 δευτερόλεπτα ή λιγότερο. Κάνει τους μαθητές οργανώνουν τις σκέψεις τους να επικεντρωθούν στις βασικές λεπτομέρειες.
SKYPE: Το Skype είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να “φέρετε” ομιλητές στην τάξη σας, χωρίς το κόστος της μεταφοράς ή του χαμένου χρόνου μετακίνησης.
POLL ANYWHERE: είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να φέρει ο εκπαιδευτικός τις κινητές συσκευές στην τάξη και για να αποκτήσει πρόσβαση ο μαθητής σε πηγές γνώσης κατά τη διάρκεια συζητήσεων.
PENZU: Είναι ένα εργαλείο που ενθαρρύνει τους μαθητές να κάνουν online καταγραφές ενώ στη συνέχεια μπορούν να διαμοιράζονται τα στοιχεία αυτά μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
EYEJOT: Eίναι ένας πολύ καλός τρόπος για να μοιραστείτε ένα γρήγορο μήνυμα βίντεο.
ANIMOTO: Είναι ένα εργαλείο που χρησιμοποιείται για να μετατρέπει φωτογραφίες και σύντομα video clips σε βίντεο.